Άρθρο 40 Μεταβατικές διατάξεις και έναρξη ισχύος

Οι διατάξεις του παρόντος νόμου ισχύουν από τη δημοσίευση του νόμου εκτός αν άλλως ορίζεται στις επιμέρους διατάξεις του.

  • 13 Νοεμβρίου 2019, 14:32 | ΓΙΩΡΓΟΣ

    ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΤΑ ΤΙΜΩΡΗΤΙΚΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΝΑ ΑΝΑΘΕΩΡΗΘΟΥΝ ΠΡΟΣ ΤΑ ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΛΟΓΟΥ ΧΑΡΗ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΣΕ ΦΠΑ 100 ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΠΕΝΤΑΚΟΣΙΑ ΕΥΡΩ – ΔΗΛΩΣΕΙΣ 100 ΚΑΙ 250 η 500 ΕΥΡΩ – ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΓΙΑ ΑΠΩΛΕΙΑ ΤΑΜΕΙΑΚΗΣ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ 2500 ΕΥΡΩ.ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΝΑΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΩΣΤΕ ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΤΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΕΙΝΑΙ ΚΛΕΙΣΤΕΣ ΝΑ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΘΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΔΙΑΚΟΠΗ.ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΣΤΑΛΤΙΚΟΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΔΙΑΚΟΠΗ ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΠΡΟΣΘΕΤΗ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΧΡΕΩΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΣΠΡΑΤΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ.

  • 13 Νοεμβρίου 2019, 10:31 | Σ. Θ. ΣΤΡΑΤΟΣ

    Μία σοβαρότατη παράλειψη του νομοσχεδίου έγκειται στην απουσία ρυθμίσεων για περαίωση ανέλεγκτων φορολογικών χρήσεων μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Αφενός, ο φορολογικός μηχανισμός αδυνατεί να ανταποκριθεί στην πληθώρα των περιπτώσεων που δεν έχουν ακόμα παραγραφεί και αφετέρου οι επιτηδευματίες παραμένουν όμηροι της φορολογικής διοίκησης. Τέλος, το Δημόσιο στερείται εσόδων.

    Ανάπτυξη με ανέλεγκτες χρήσεις σε εκκρεμότητα δεν μπορεί να υπάρξει.

    Χρειάζεται μία γενναία ρύθμιση περαίωσης.

    Οι προηγούμενες που μάλιστα είχαν γίνει και σε περιόδους κρίσεως, είχαν αποφέρει σημαντικά έσοδα και απελευθέρωσαν πολλούς επιχειρηματίες. Είναι λάθος που δεν γίνεται μία περαίωση τώρα ανεξάρτητα αν αυτό οφείλεται σε ιδεοληψίες είτε σε αντιρρήσεις των Θεσμών.

    Προφανώς δεν γνωρίζουν πως λειτουργεί η αγορά.

    Ας ερωτηθούν και οι ενώσεις λογιστών και φοροτεχνικών και θα εξαχθεί σχεδόν αβίαστα το συμπέρασμα ότι μία περαίωση είναι απαραίτητη. Έστω για τις μη-παραγεγραμμένες χρήσεις της κρίσεως (2014 – 2018) και για τις επιχειρήσεις μέχρι μέσου ετήσιου τζίρου της εν λόγω περιόδου μέχρι 5.000.000 ευρώ. Άλλωστε το λογισμικό υπάρχει από τις προηγούμενες περαιώσεις.

  • 13 Νοεμβρίου 2019, 08:33 | Μιχαλης

    Ενω οι πάσης φύσεως χρηματοοικονομικες υπηρεσιες(τράπεζες κλπ) διαβιβαζουν στην εφορία ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΑΦΜ το συνολο των τοκων καταθέσεων -ομολογων-μερισματων-μισθων και δαπανώνπου γινονται με ηλετρονικα μέσα,δεν γινεται(παραλειψη νομοθετη)για τα κέρδη των μετοχων και παράγωγων προϊόντων.
    Πρόταση

    Οι χρηματοοικονομικές υπηρεσιες να υποχρεουνται ρητά από τον νομο(μέχρι τώρα δεν υπάρχει υποχρεωση)να διαβιβαζουν για κάθε ετος στην εφορια για κάθε ΑΦΜ
    Το σύνολο των κερδων-ζημιών και το αλγεβρικο άθροισμα των αγορών -πωλήσεων.

    ΕΤΣΙ η εφορία θα γνωρίζει τα πάντα και οι φορολογουμενοι θα είναι συνεπείς και δεν θα ταλαιπωρουνται για συλλογή παραστατικων.

  • 13 Νοεμβρίου 2019, 08:27 | Μιχαλης

    Ενω ολες οι χρηματοοικονομικές υπηρεσίες διαβιβαζουν στην εφορία για κάθε χρήση ανα ΑΦΜ τους τόκους καταθέσεων -ομολογων-μερισματων- κέρδη ομολογων
    Και δαπάνες που γίνονται με ηλεκτρονικο τροπο και έτσι η εφορία έχει τα στοιχεια
    Αντίθετα δεν διαβιβαζονται αθροιστικα τα κέρδη και το αλγεβρικο αθροισμα δαπανών για μετοχές
    ΝΑ υποχρεωθουν οι πάσης φύσεως χρηματοοικονομικές υπηρησιες να διαβιαζουν στο τέλος για κάθε φορολογική χρήση και για κάθε. ΑΦΜ Τα πιο πάνω
    Έτσι θα γίνεται ευκολα διασταύρωση και οι φορολογουμενοι θα είναι συνεπείς.

  • 12 Νοεμβρίου 2019, 13:58 | ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΕΤΗΣ

    Παράλειψη του νομοσχεδίου είναι κατά την γνώμη μου και η μη εναρμόνιση της παρ.5 του άρθρου 34 του ν.2961/2001 όπου αυτολεξεί αναφέρεται :

    5. Δεν θεωρούνται δωρεές ή γονικές παροχές, για την επιβολή του φόρου, οι δωρεές ή γονικές παροχές χρηματικών ποσών που συνιστώνται αποκλειστικά για την αγορά ή ανέγερση ακινήτων, η οποία εξαιρείται και δεν υπάγεται στις ρυθμίσεις της περίπτωσης γ΄ του άρθρου 17 του Κ.Φ.Ε., μέχρι του ποσού το οποίο εξαιρείται από αυτές.

    Η ανωτέρω παρ.ίσχυσε έως 31/12/2013 , αφού από 01/01/2014 είναι σε ισχύ ο Ν.4172/2013.

    Κατά την γνώμη μου πρέπει να καταργηθεί η παρ. 5 και να προσαρμοστεί το άρθρο 34 του ν.2961/2001 με τα σημερινά δεδομένα.

  • 11 Νοεμβρίου 2019, 13:15 | ΜΑΡΙΑ ΜΑΡΚΟΥ

    Θα πρέπει να γίνει παρέμβαση στο αρθρο 54Α του ν. 4174/2013 στα άρθρα που παρακάτω επισυνάπτω, λόγω της υπέρμετρης και δρακόντειας υφιστάμενης σήμερα ρύθμισης και η οποίο θα μπορεί να έχει ως εξής :
    1. To τελευταίο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 54Α του Ν. 4174/2013 αντικαθίσταται ως ακολούθως:
    Σε κάθε περίπτωση θεωρείται έγκυρη η μνημόνευση, επισύναψη ή προσκόμιση του πιστοποιητικού ΕΝ.Φ.Ι.Α., στο οποίο το κτίσμα αποτυπώνεται με απόκλιση της επιφάνειάς του μέχρι πέντε (5) τετραγωνικά μέτρα και το γήπεδο ή το οικόπεδο αποτυπώνονται με απόκλιση μέχρι δύο τοις εκατό (2%) της επιφάνειάς τους ή παραλείπονται ή αναγράφονται εσφαλμένα στοιχεία που δεν συνεπάγονται την επιβολή μειωμένου φόρου».

    2. Η παρ. 6 του άρθρου 54Α του Ν. 4174/2013 αντικαθίσταται ως ακολούθως:
    «Οι συμβολαιογράφοι, οι φύλακες μεταγραφών και οι προϊστάμενοι των κτηματολογικών γραφείων, που παραβαίνουν τις υποχρεώσεις που προβλέπονται στο παρόν άρθρο, υπόκεινται σε πρόστιμο που ορίζεται σε ένα τοις χιλίοις (1%ο) επί της διαφοράς της αξίας του ακινήτου ή εμπραγμάτου δικαιώματος επ` αυτού, που περιγράφεται σε συμβολαιογραφικό έγγραφο ή άλλη πράξη που προβλέπεται στο παρόν άρθρο, η οποία προκύπτει από την εσφαλμένη δήλωσή του στον ΕΝ.Φ.Ι.Α. σε σχέση με την ορθή δήλωση αυτού. Το ανωτέρω πρόστιμο δεν μπορεί να είναι κατώτερο από πενήντα (50) ευρώ ούτε ανώτερο από χίλια (1.000) ευρώ ανά ελεγχόμενη συμβολαιογραφική πράξη. Ειδικότερα στις αποδοχές κληρονομιάς τα πρόστιμα δεν μπορούν να υπερβαίνουν τα 50 ευρώ ανά πράξη. Τα παραπάνω οριζόμενα ισχύουν για όλες τις υποθέσεις, που ελέγχθηκαν ήδη ή θα ελεγχθούν στο μέλλον.»
    Επίσης με δεδομένο ότι επιδιώκεται η ανάπτυξη με την εκ νέου αναθέρμανση της αγοράς ακινήτου επειδή παρατηρείται το φαινόμενο να μη μπορούν να οριστικοποιηθούν προσύμφωνα αγοραπωλησίας ακινήτων τα οποία συντάχθηκαν από το έτος 1970 κι εφεξής, επειδή αναζητείται σύμφωνα με το νόμο φορολογική ενημερότητα των πωλητών και πιστοποιητικό ΕΝΦΙΑ των εργολάβων σε περίπτωση που αφορά πώληση απο εργολάβο, και δεν ειναι πλέον δυνατόν λόγω του οτι απεβίωσαν και ότι καλείται η τέταρτη γενιά σήμερα και ειναι ανέφικτη η οριστικοποίηση και τίθενται εκτός συναλλαγής εν τοις πράγμασι.Αποτέλεσμα αυτού είναι να μη μεταβιβάζονται τα ακίνητα, να μη πληρώνονται φόροι και να μην υπάρχει δυνατότητα δήλωσης στο κτηματολόγιο . Η λύση για τα θέματα αυτά ειναι η αναβίωση του αρθρου 44 του ν.3763/2009 σε βελτιωμένη μορφή ως εξής : Να μη χρειάζεται φορολογική ενημερότητα των εργολάβων για προσύμφωνα που συντάχθηκαν μέχρι και την 31.12.2005 όπως επίσης και να μην απαιτείται η προσάρτηση του πιστοποιητικού ΕΝΦΙΑ του εργολάβου αλλά του εκ προσυμφώνου αγοραστή.
    Η συγκεκριμένη διάταξη θα ξεμπλοκάρει πολλές εκκρεμότητες που υπάρχουν στη Βόρεια Ελλάδα.

  • 11 Νοεμβρίου 2019, 09:22 | ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΕΦΑΛΟΣ

    Σοβαρότατη παράλειψη του νομοσχεδίου είναι η μη αντικειμενικοποίηση των τιμών των αγροτεμαχίων και οικοπέδων στις αγροτικές περιοχές με συνέπεια οι κατά τόπους εφορίες να κοστολογούν αυτά τα ακίνητα με εξωφρενικές τιμές.

    Παράδειγμα: Για τη μεταβίβαση στο παιδί μου αγροτεμαχίου 1900 τ.μ. εκτός σχεδίου αλλά εντός οικισμού, σε χωριό της Ικαρίας μακρυά από τη θάλασσα, η εφορία Σάμου το κοστολόγησε με αξία… 250.000 ευρώ και άλλο μη οικοδομήσιμο 350 τ.μ. με 15 ελιές, 40.000 ευρώ.
    Το αποτέλεσμα ήταν ότι υπερκαλύφθηκε το ανεπαρκές αφορολόγητο και πληρώθηκε φόρος 4.000 προκειμένου να ολοκληρωθεί η μεταβίβαση.
    Ύστερα από αυτό αδυνατώ να του μεταβιβάσω την υπόλοιπη περιουσία μου γιατί με αυτές τις εξωφρενικές κοστολογήσεις θα προκύψει αστρονομικό ποσό φόρου για χωράφια πάνω στο βουνό.

    Η απορία μου είναι γιατί δεν χρησιμοποιείται η αντικειμενική αξία επί της οποίας υπολογίζεται ο ΕΜΦΙΑ?

Σχολιάστε

Πριν υποβάλλετε το σχόλιο σας παρακαλούμε να συμπληρώσετε τα παρακάτω στοιχεία * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Όροι Συμμετοχής

  1. Φροντίστε να διατυπώνετε προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις που σχετίζονται άμεσα με το υπό διαβούλευση ζήτημα. Προφανώς κάθε ζήτημα εντάσσεται σε ένα γενικότερο πλαίσιο αλλά ο δημόσιος διάλογος διευκολύνεται με στοχευμένες και συγκεκριμένες προτάσεις και παρεμβάσεις.
  2. Φροντίστε να διατυπώνετε τις προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις με τρόπο σύντομο και περιεκτικό.
  3. Προσπαθήστε να τεκμηριώνετε αυτά που γράφετε με αναφορές, παραπομπές σε άλλα κείμενα, υλικό ή συνδέσμους με αντίστοιχο περιεχόμενο, εκτός αν η χρήση τους είναι καταχρηστική και στην περίπτωση αυτή θα αφαιρούνται.
  4. Βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενο που υποβάλετε δεν προσβάλλει δικαιώματα άλλων προσώπων.
  5. Είναι γόνιμο να υπάρχει ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των συμμετεχόντων αλλά είναι σημαντικό για την ποιότητα και αποτελεσματικότητα του διαλόγου να αποφεύγονται οι προσωπικές αντιπαραθέσεις με άλλους συμμετέχοντες.
  6. Προτάσεις, σχόλια, υπερσύνδεσμοι ή οποιοδήποτε άλλο περιεχόμενο, τα οποία διατυπώνονται σε γλώσσα και με τρόπο υβριστικό, χυδαίο ή περιέχουν ή υποκινούν μισαλλοδοξία και διακρίσεις που βασίζονται σε φύλο, ηλικία, σεξουαλικό προσανατολισμό, φυλετική ή εθνική καταγωγή ή θρησκευτικές πεποιθήσεις δεν θα δημοσιεύονται στο OpenGov.gr. Επίσης δε θα δημοσιεύονται σχόλια τα οποία παραπέμπουν σε άλλους δικτυακούς τόπους για λόγους διαφήμισης, δημοσιότητας ή οποιονδήποτε άλλο σκοπό που κρίνεται από το OpenGov.gr ως καταχρηστικός.
  7. Οι προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις που υποβάλετε υπόκεινται σε έλεγχο ως προς την τήρηση των παρόντων όρων χρήσης και συμμετοχής.
  8. Με τη συμμετοχή σας αποδέχεστε τη χρήση του ηλεκτρονικού σας ταχυδρομείου για ενημερωτικούς λόγους σχετικούς με τους στόχους του OpenGov.gr.
  9. Με τη συμμετοχή σας αποδέχεστε τη διάθεση των προτάσεων, σχολίων ή ερωτήσεων που υποβάλετε με την άδεια «Creative Commons».