Άρθρο 103 – Ρυθμίσεις θεμάτων κατασκευής, εξοπλισμού και ελέγχου ελληνικών πλοίων

Με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ρυθμίζονται θέματα καθορισμού των λεπτομερών όρων και προϋποθέσεων κατασκευής, εξοπλισμού και ελέγχου των ελληνικών πλοίων που αφορούν στην ασφάλεια και την πρόληψη της ρύπανσης του περιβάλλοντος, τα οποία δεν ρυθμίζονται διαφορετικά από τις διατάξεις της ισχύουσας εθνικής νομοθεσίας και των εφαρμοστέων οργάνων του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

  • 28 Φεβρουαρίου 2017, 12:57 | Ελεύθερος Πολίτης

    Είμαι επαγγελματίας, τεχνικός και εργάζομαι χρόνια στο χώρο της ναυτιλίας. Θεωρώ ότι το συγκεκριμένο άρθρο βρίσκεται στη σωστή κατεύθυνση καθώς πάρα πολλές φορές (μιλώντας και από προσωπική εμπειρία) υπάρχουν περιπτώσεις όπου το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο (διεθνές, ευρωπαϊκό ή εθνικό) αδυνατεί να αντιμετωπίσει από συνηθισμένα έως και ιδιαίτερα και σύνθετα τεχνικά θέματα που αφορούν στην κατασκευή και στον εξοπλισμό των πλοίων, τα οποία δεν μπορούν να τυποποιηθούν ή να προβλεφθούν στο σύνολό τους όπως τυχόν γίνεται με άλλες κατασκευές.

  • 28 Φεβρουαρίου 2017, 11:26 | Νίκος Μ.

    Το πεδίο εφαρμογής των νομοθετημάτων που εκπορεύονται από το Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό σχετίζεται συνήθως με πλοία που εκτελούν διεθνείς πλόες και συνήθως είναι κατά περίπτωση από ένα μέγεθος και πάνω. Αντίστοιχα το πεδίο εφαρμογής των Οδηγιών και των Κανονισμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης επίσης αφορούν σε συγκεκριμένο πεδίο εφαρμογής. Υπάρχουν λοιπόν αρκετές περιπτώσεις πλοίων και πλόων που δεν εμπίπτουν στο ανωτέρω διεθνές νομοθετικό πλαίσιο και που ο εθνικός νομοθέτης δεν έχει ρυθμίσει, τουλάχιστον με τρόπο που να αφορά σε όλες τις δυνατές περιπτώσεις. Εκτιμώ ότι αυτές τις περιπτώσεις προσπαθεί να θεραπεύσει το συγκεκριμένο άρθρο και ως εκ τούτου νομίζω ότι είναι θετική η εισαγωγή του.

  • 28 Φεβρουαρίου 2017, 09:43 | ΛΕΥΤΕΡΗΣ Κ.

    Εμείς που ως πολίτες ερχόμαστε σε επικοινωνία με Υπηρεσίες όπως η Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων αντιλαμβανόμαστε πολύ καλά την σκοπιμότητα και χρησιμότητα μιας τέτοιας διάταξης. Παρά τα σχόλια του κ. ΓΚΙΟΚΑ, δυστυχώς πολλά τεχνικά και λεπτομερειακά θέματα ασφαλείας, εξοπλισμού και πρόληψης ρύπανσης των πλοίων δεν ρυθμίζονται από την ισχύουσα εθνική, ενωσιακή και διεθνή νομοθεσία. Για παράδειγμα, είναι σε όλους γνωστό ότι ο καθορισμός της ιπποδύναμης των μηχανών των πλοίων γίνεται μέσω μιας εγκυκλίου που δεν βασίζεται σε εξουσιοδοτική διάταξη νόμου. Τέτοια παραδείγματα υπάρχουν πολλά που προκύπτουν από την καθημερινή ενασχόληση με τέτοια θέματα. Επομένως συγχαρητήρια στον Υπουργό για το άρθρο αυτό.

  • 19 Φεβρουαρίου 2017, 13:35 | Κ. Γκιόκας

    «τα οποία δεν ρυθμίζονται διαφορετικά από τις διατάξεις της ισχύουσας εθνικής νομοθεσίας και των εφαρμοστέων οργάνων του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) και της Ευρωπαϊκής Ένωσης» Με αυτή την έκφραση-πρόταση του νόμου Κε Κουρουπλή που είστε και νομικός δημιουργούνται τα παράθυρα για φωτογραφικές διατάξεις υπέρ ενός η μερικών. Τι είναι εκείνο που δεν προβλέπεται απο 3 διαφορετικούς νομοθέτες-οργανισμούς και μπορεί να το προβλέψει ένας γραφειοκράτης του υπουργείου σας? Σεισμογράφος μιας συγκεκριμένης φίρμας στο πλοίο. Υπερβολικο πράδειγμα? Ισως αλλα η αλήθεια δια μέσου του παρελθόντος. Νομίζω οτι αυτοί οι 3 οργανισμοί είναι αρκετοί.