Άρθρο 88 – Θέματα Ν.Α.Τ.

1. Το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 10 του άρθρου 3 του π.δ. 913/ 1978 «Περί κωδικοποιήσεως εις ενιαίον κείμενον νόμου των περί Ναυτικού απομαχικού Ταμείου κειμένων διατάξεων, εξαιρέσει εκείνων του προσωπικού του, αίτινες κωδικοποιηθήσονται κατ’ άρθρο 18 Ν. 458/1976 (Α΄ 280) εις ειδικόν κείμενον» (Α΄ 220), όπως αντικαταστάθηκε από την παράγραφο 4 του τριακοστού άρθρου του ν. 2932/ 2001 (Α΄ 145), αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«10. Οι αρχιπλοίαρχοι και αρχιμηχανικοί ναυτιλιακών επιχειρήσεων που είναι κάτοχοι διπλώματος πλοιάρχου ή μηχανικού Α΄ τάξης αντίστοιχα και έχουν πραγματική ναυτική εργασία τουλάχιστον έξι (06) μηνών μετά την απόκτηση του διπλώματος Α΄ τάξης επί πλοίων με ελληνική σημαία ή με ξένη σημαία συμβεβλημένων μετά του Ν.Α.Τ. ή επί πλοίων με ξένη σημαία εξαγορασμένη στο Ν.Α.Τ. και δεν ασκούν αποδεδειγμένα άλλο επάγγελμα ή λειτούργημα, ούτε είναι συνταξιούχοι του Ν.Α.Τ., εφόσον συντρέχουν και οι εξής προϋποθέσεις:».
2. Η υποπαράγραφος β΄ της παραγράφου 8 του άρθρου 37 του π.δ. 913/ 1978 «Περί κωδικοποιήσεως εις ενιαίον κείμενον νόμου των περί Ναυτικού απομαχικού Ταμείου κειμένων διατάξεων, εξαιρέσει εκείνων του προσωπικού του, αίτινες κωδικοποιηθήσονται κατ’ άρθρο 18 ν. 458/1976 (Α΄ 280) εις ειδικόν κείμενον» (Α΄ 220), όπως αντικαταστάθηκε από την παράγραφο 9 του άρθρου 14 του ν. 2329/1995 (Α΄ 172) και την παράγραφο 7 του άρθρου 15 του ν. 2743/ 1999 (Α΄ 211), αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«β) Η υπηρεσία σε πλοία με ξένη σημαία αποδεικνύεται με πιστοποιητικό που εκδίδεται από τον πλοίαρχο του πλοίου στο οποίο υπηρέτησε ο ναυτικός και θεωρείται το ακριβές του περιεχομένου του, σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ. 372/1977 (Α΄ 115), μέσα σε χρονικό διάστημα είκοσι τεσσάρων (24) μηνών από την απόλυσή του από το πλοίο. Το γνήσιο της υπογραφής του πλοιάρχου μπορεί να βεβαιώνεται και από εκπρόσωπο της πλοιοκτήτριας εταιρίας με δήλωση του ν. 1599/1986, στην οποία η υπογραφή του θεωρείται από αρμόδια δημόσια ελληνική αρχή. Σε περίπτωση μη χορήγησης της παραπάνω δήλωσης από την πλοιοκτήτρια εταιρεία επιβάλλονται οι κυρώσεις του άρθρου 45 του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου, που κυρώθηκε με το ν.δ. 187/1973 (Α’ 261) και το οποίο έχει εφαρμογή για την άσκηση προσφυγών.».
3. Το άρθρο 4 παράγραφος 4 του ν. 485/1976 (ΦΕΚ 317 Α`), που τέθηκε ως άρθρο 37 παράγραφος 4 του κωδικοποιημένου με το π.δ.913/1978 νόμου 792/1978 και αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 6 .4 του άρθρου 15 του Ν. 2743/99 (Α’ 211) αντικαθίσταται ως ακολούθως:

«Η εξαγορά υπηρεσίας σε πλοία με ξένη σημαία μη συμβεβλημένα με το ΝΑΤ πραγματοποιείται με τις ισχύουσες προσφορές κατά το χρόνο της εξαγοράς, όπως ορίζεται στην προηγούμενη παράγραφο. Για τους σπουδαστές/σπουδάστριες των ΑΕΝ Β’ Θαλάσσιας εκπαιδευτικής Περιόδου, οι οποίοι κατ’ εξαίρεση ναυτολογούνται σε πλοία με σημαία Κράτους Μέλους της Ε.Ε. ή σημαίας τρίτης χώρας μη συμβεβλημένα με το ΝΑΤ βάσει του άρθρου 20 του Ν. 2638/98 (Α’ 204) και σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. Μ. 3615/02/14 (Β’ 845) η εξαγορά της εν λόγω θαλάσσιας υπηρεσίας δύναται να πραγματοποιείται μετά την απόκτηση του διπλώματος Πλοιάρχου ή Μηχανικού Γ’ Τάξης Ε.Ν. σύμφωνα με τα άρθρα 3 και 13 του Π.Δ. 141/2014, όπως ισχύει (Α’ 232), μέχρι δώδεκα (12) ισόποσες δόσεις.»

  • 25 Φεβρουαρίου 2017, 19:41 | ΛΙΑΛΙΟΣ

    ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΝΑΤ ΠΡΕΠΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ. ΤΟ ΥΝΑΝΠ ΑΣ ΠΕΡΙΟΡΙΣΤΕΙ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΑΣΤΥΝΟΜΕΥΣΗΣ.

  • 24 Φεβρουαρίου 2017, 11:01 | ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΟΥΜΠΟΠΟΥΛΟΣ

    Η αναφορά σε «πλοία με ξένη σημαία» συνολικά στη διάταξη αφορά και πλοία υπό σημαία κράτους μέλους της ΕΕ ??

    Αν όχι πρέπει ρητά να αναφερθεί στη διάταξη.

    Αν ναι, ελέγχεται αν υφίσταται εμπλοκή με το κοινοτικό κεκτημένο στα θέματα αναγνώρισης χρόνου εργασίας υπηκόων κρατών μελών στο έδαφος άλλου κράτους μέλους σε συνδυασμό και με τις διατάξεις της Συνθήκης ΕΕ για την ελεύθερη διακίνηση εργαζομένων εντός της κοινότητας.