Άρθρο 31 Αντικείμενο

Αντικείμενο του παρόντος είναι η θέσπιση μέτρων προώθησης του ηλεκτρονικού αθλητισμού (e-sports) μέσω του ορισμού του ηλεκτρονικού αθλητισμού και του αθλητή ηλεκτρονικού αθλητισμού, της αναγνώρισης των ηλεκτρονικών παιχνιδιών που έχουν αμιγώς αθλητικό περιεχόμενο ως αθλητικών – αγωνιστικών δραστηριοτήτων, κατά την έννοια του ν. 2725/1999 (Α’ 121) και ρυθμίσεων για την ίδρυση και την ειδική αθλητική αναγνώριση σωματείων, τα οποία καλλιεργούν ηλεκτρονικά αθλήματα.

  • 17 Νοεμβρίου 2021, 21:55 | Zacharias Papadakis

    Να αποσυρθεί όλο το νομοσχέδιο και να προσκληθούν διακεκριμμένοι καθηγητές των ΤΕΦΑΑ εσωτερικού και εξωτερικού ώστε να παρουσιάσουν με επιστημονικές αποδείξεις την σωστή κατεύθυνση του νομοσχεδίου.

  • 10 Νοεμβρίου 2021, 13:38 | Ιορδάνης

    Το να αναγνωρίζεις τα esports (όχι e-sports) ως αθλητική δραστηριότητα είναι ένα καλό βήμα. Παρόλα αυτά, λέγοντας πως σε αυτή την κατηγορία ανήκουν μόνο παιχνίδια που προσομοιάζουν αληθινά αθλήματα περιορίζονται απίστευτα οι δυνατότητες της αγοράς. Στην προκειμένη περίπτωση αυτό που πρέπει να σκεφτεί κανείς όταν ορίζει τι σημαίνει “esports”, είναι το πως ενεργούν οι αθλητές κατά τη διάρκεια ενός αγώνα. Είτε παίζεις FIFA και NBA 2K, είτε παίζεις League of Legends ή Rocket League, σε όλες τις περιπτώσεις απαιτούνται απίστευτες λεπτές κινητικές δεξιότητες των άνω άκρων, υψηλά επίπεδα χρόνου αντίληψης και αντίδρασης, καθώς και στρατηγικού mindset. Το να αναγνωρίζεις ως esports μόνο επιλεγμένες δραστηριότητες είναι σαν να υποστηρίζεις πως στον κλασσικό αθλητισμό, αναγνωρίζουμε τα δρομικά αθλήματα, αλλά όχι τα αθλήματα ρίψεων. Η όλα, ή τίποτα. Καταλαβαίνω πως είναι δύσκολο να κατανοήσει κανείς πως ένα παιχνίδι με μάγους, σπαθιά και κάστρα, μπορεί να θεωρηθεί άθλημα, αλλά το μέλλον ήρθε και ήρθε για να μείνει. Ο συλλογισμός «αυτό μοιάζει με αληθινό άθλημα, άρα θα το αναγνωρίσουμε», προκαλεί στασιμότητα, ή ίσως να είναι και οπισθοδρομικός. Επίσης το επιχείρημα «Δεν πρέπει να προβάλει τη βία» δεν μπορώ να καταλάβω πως προήλθε, ενώ ταυτόχρονα υπάρχουν δεκάδες άλλα αθλήματα που υπάρχει μέχρι και αιματοχυσία και άμεση βιαιοπραγία μεταξύ των αθλητών. Μία απλή αναζήτηση στη διεθνή βιβλιογραφία, σε αναγνωρισμένα περιοδικά, δείχνει πως η σύνδεση των esports με την ανάπτυξη βίαιης συμπεριφοράς εξαιτίας αυτών, είναι ανύπαρκτη. Οπότε ποιο ακριβώς είναι το πρόβλημα;

    Προτείνω την επανεξέταση του ορισμού και την αξιολόγηση της αγοράς των esports ως ένα (όπως πολλές άλλες χώρες έχουν ήδη κάνει), χωρίς να διαχωρίζονται τα βασικά στοιχεία που την αποτελούν. Επίσης καλό θα ήταν να υπάρχουν άνθρωποι που είναι ειδικοί στα esports και διακεκριμένοι επαγγελματίες, στη διαδικασία αυτή, προκειμένου να κατανοηθούν καλύτερα οι ανάγκες της ελληνικής αγοράς στη σημερινή εποχή.

    Ιορδάνης – Esports Account Executive, UK.