5. 5.3. Παραγωγικές Δυνατότητες για τα Εξαρτήματα των Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων

Το αμάξωμα των Η/O εξαρτάται κύρια από τους συσσωρευτές τους για την αποθήκευση της απαιτούμενης ηλεκτρικής ενέργειας οι οποίοι έχουν μεγαλύτερες απαιτήσεις όγκου και βάρους σε σχέση με τα περισσότερα υγρά καύσιμα αντίστοιχης ενεργειακής απόδοσης. Για να επιτευχθεί μια σημαντική απόσταση αυτονομίας, η μείωση της μάζας των Η/Ο μπορεί να αντισταθμίσει το απαιτούμενο βάρος των συσσωρευτών. Για την αντικατάσταση του χάλυβα προσφέρονται δύο βασικά υλικά που είναι το αλουμίνιο και πολυμερή υλικά. Αμφότερα τα υλικά ευρίσκονται σε διαφορετικά στάδια ανάπτυξης. Το αλουμίνιο χρησιμοποιείται ήδη από μερικούς κατασκευαστές Η/Ο σε επιλεγμένα οχήματα με δυνατότητα μείωσης της τάξης 40 – 50% της μάζας του σώματος. Τα πολυμερή σύνθετα υλικά παρέχουν μεγαλύτερο ποσοστό μείωσης (55% – 60%), αλλά το προβλεπόμενο κόστος των πρώτων υλών είναι πολύ υψηλό, ενώ οι τεχνικές για τη μαζική παραγωγή τους δεν έχουν ακόμα τελειοποιηθεί. Επομένως, τα πολυμερή σύνθετα υλικά δεν αποτελούν μία ώριμη τεχνολογία για χρήση σε υψηλούς αριθμούς ηλεκτρικών οχημάτων μαζικής παραγωγής. Τα “ελαφρά υλικά” με σωστό σχεδιασμό θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν τον χάλυβα σε επιλεγμένα υποσυστήματα. Επειδή αυτά τα “ελαφρά υλικά” κοστίζουν περισσότερο και απαιτούν εξειδικευμένες τεχνικές κατασκευής, η χρήση τους θα αυξήσει το κόστος των Η/Ο. Έτσι, η ανάπτυξη “ελαφρών υλικών” για να μειωθεί η μάζα των οχημάτων θα πρέπει να αξιολογείται σε σχέση με την αύξηση του κόστους παραγωγής τους.

Η σημερινή παγκόσμια τάση του συστήματος αποθήκευσης ενέργειας των BEV είναι οι επαναφορτιζόμενοι συσσωρευτές. Άλλα συστήματα αποθήκευσης, όπως είναι οι υπερπυκνωτές και οι περιστρεφόμενοι σφόνδυλοι κενού, ευρίσκονται σε στάδιο ανάπτυξης αλλά είναι πιθανό να αντικαταστήσουν τους συσσωρευτές στο άμεσο μέλλον. Όμως, θα πρέπει να τονιστεί το θέμα της αξιοπιστίας λειτουργίας των συσσωρευτών σε περιπτώσεις σύγκρουσης των ηλεκτρικών οχημάτων λαμβάνοντας υπόψη το μεγάλο κόστος που απαιτείται για την αντικατάστασή τους όταν καταστραφούν. Μία προτεινόμενη λύση είναι να καταστεί ο συσσωρευτής ένα ισχυρό και άκαμπτο μέρος της βάσης των οχημάτων, λαμβάνοντας πάλι υπόψη τη κοστολογική πλευρά του θέματος.

Για τους συσσωρευτές έχουν εντοπιστεί οι ακόλουθοι τομείς της έρευνας και ανάπτυξης οι οποίοι αφορούν προσιτές τεχνολογίες προσιτές για την παραγωγή και δυνατότητα εύκολης ανακύκλωσης συσσωρευτών και κύρια αφορούν τα υλικά καθόδου. Για τα υλικά LiFePO4 και LiMn2O2 υπάρχουν βάσιμες ενδείξεις θα χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή ηλεκτροδίων νέας γενιάς. Μαζί με τα υλικά αναφοράς που βασίζονται στο κοβάλτιο και το νικέλιο, όπως το Li(NiMnCo)O2 και Li(NiCoAl)O2, αυτά τα υλικά καθόδου καλύπτουν τις κύριες τεχνολογικές τάσεις για το άμεσο μέλλον. Η διάθεση και ανακύκλωση των υλικών στο τέλος του κύκλου ζωής των συσσωρευτών είναι ένα θεμελιώδες ζήτημα για όλες τις εφαρμογές στην αυτοκινητοβιομηχανία οι οποίες αφορούν προηγμένες τεχνολογίες συσσωρευτών. Η απουσία ενώσεων του Κοβαλτίου και Νικελίου θα έχει θετικές επιπτώσεις στο αρχικό κόστος των συσσωρευτών αλλά δεν είναι ακόμη σαφές εάν οι διαδικασίες ανακύκλωσης θα είναι τεχνικά εφικτές και οικονομικά βιώσιμες. Για τα υλικά νέας γενιάς, το συνολικό κόστος των στοιχείων θα πρέπει να αξιολογείται (για παράδειγμα το LiFePO4). Είναι φανερό ότι οι τεχνικές επιδόσεις των στοιχείων των συσσωρευτών θα πρέπει να καλύπτουν τις απαιτήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας κυρίως από την άποψη του δυναμικού αποθήκευσης ανά μονάδα μάζας και όγκου, της ικανοποιητικής παροχής ηλεκτρικής ισχύος και του χρόνου ζωής στις συνθήκες λειτουργίας.

Tο σύστημα της κίνησης διαφοροποιεί σαφώς τα BEV από τα συμβατικά οχήματα. Ο ηλεκτρικός κινητήρας είναι ένα αρκετά απλό σύστημα, πολύ απλούστερος και πολύ πιο συμπαγής από τον αντίστοιχο κινητήρα των συμβατικών οχημάτων. Το σύστημα κίνησης των συμβατικών οχημάτων περιλαμβάνει τα ακόλουθα μέρη ενώ δημιουργούνται θόρυβοι και δονήσεις κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του:
• Κινητήρας
• Σύστημα αλλαγής ταχυτήτων
• Σύστημα τροφοδοσίας καυσίμων
• Σύστημα ψύξης
• Σύστημα εξαγωγής καυσαερίων
• Ηλεκτρικό σύστημα
• Διαδικασία ανάφλεξης.

Το σύστημα κίνησης των ΒEV περιλαμβάνει ουσιαστικά μόνο τον ηλεκτροκινητήρα και το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου του κινητήρα. Υπάρχουν τρεις τύποι κινητήρων με αντίστοιχα συστήματα ελέγχου που είναι οι κινητήρες συνεχούς ρεύματος, οι επαγωγικοί κινητήρες εναλλασσόμενου ρεύματος και οι κινητήρες μόνιμων μαγνητών. Ο κινητήρας συνεχούς ρεύματος (Σχήμα 15) ήταν η αρχική επιλογή των ΒEV, με υψηλότερο κόστος κατασκευής, μεγαλύτερο βάρος, ελαφρώς χαμηλότερη απόδοση και υψηλότερες απαιτήσεις συντήρησης σε σύγκριση με τις άλλους δύο τύπους. Ο επαγωγικός κινητήρας εναλλασσόμενου ρεύματος (Σχήμα 16) είναι μία εξαιρετικά απλή και στιβαρή κατασκευή, παρουσιάζει υψηλές αποδόσεις, δεν απαιτεί σχεδόν καμία συντήρηση, ψύχεται εύκολα ενώ έχει χαμηλό κόστος παραγωγής .Το μοναδικό μειονέκτημα του είναι η απαίτηση ενός πολύπλοκου συστήματος ηλεκτρονικής οδήγησης στην περίπτωση παροχής συνεχούς τάσης από τους συσσωρευτές. Ο κινητήρας μόνιμου μαγνήτη (Σχήμα 17) παρουσιάζει σημαντικό ενδιαφέρον αλλά το κόστος των μονίμων μαγνητών και των απαραίτητων ηλεκτρονικών ισχύος είναι σχετικά μεγάλο. Επιπρόσθετα, η μείωση του κόστους παραγωγής του απαιτεί μεγάλες επενδύσεις σε μία αγορά που δεν είναι εξασφαλισμένη.

Σχήμα 15. Κινητήρας συνεχούς ρεύματος

Σχήμα 16. Επαγωγικός κινητήρας εναλλασσομένου ρεύματος

Σχήμα 17. Κινητήρας μόνιμου μαγνήτη

Μπορεί να θεωρηθεί ότι τα ΒEV είναι ένα κινούμενο ηλεκτρικό σύστημα ισχύος, όπου η τάση εξόδου των συσσωρευτών τους είναι διαφορετική από αυτή που απαιτείται για την τροφοδοσία των βασικών στοιχείων του. Επομένως, ο κύριος στόχος ανάπτυξης είναι η κατασκευή των υποσυστημάτων του με τάση λειτουργίας που μπορεί να είναι τεχνικά δυνατή. Σε διαφορετική περίπτωση, απαιτείται σχεδίαση μετατροπέων υψηλού βαθμού απόδοσης λαμβάνοντας υπόψη το κόστος τους τουλάχιστον έως τα ΒEV να αποκτήσουν σημαντικό μερίδιο στην αγορά των οδικών μεταφορών. Προφανώς όλα τα ηλεκτρικά συστήματα και εξαρτήματα που χρησιμοποιούνται στα συμβατικά οχήματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν στα ΒEV, ανεξάρτητα από τη τάση εξόδου του συστήματος των συσσωρευτών τους.

Όταν τα ΒEV ευρίσκονται σε κατάσταση στάσης, ο κινητήρας απενεργοποιείται και δεν υπάρχει πηγή παροχής ενέργειας για τις βοηθητικές λειτουργίες. Επομένως, απαιτείται μία επιπρόσθετη ανεξάρτητη πηγή εναλλασσόμενης τάσης ενώ η απαιτούμενη κατανάλωση ενέργειας μπορεί να θεωρηθεί ότι είναι ανεκτή, λόγω της υπάρχουσας μείωσης των μηχανικών και υδραυλικών μερών και των μόνιμων καταναλώσεων των ΒEV σε σχέση με αυτή που υφίσταται στα συμβατικά οχήματα. Ένα σημαντικό μέρος της κατανάλωσης ισχύος από τη δεύτερη πηγή αποτελεί το σύστημα κλιματισμού, το οποίο έχει απαίτηση κατανάλωσης ισχύος της τάξης των 2kW λόγω του συμπιεστή. Επίσης, ο συσσωρευτής απαιτεί συνεχή έλεγχο της θερμοκρασίας του και το σύστημα επιτήρησης του πρέπει να λειτουργεί με τέτοιο τρόπο ώστε να αποφεύγονται οι ακραίες τιμές θερμοκρασίας στο εσωτερικό του.

Πρέπει να σημειωθεί ότι οι ιδιομορφίες των ΒEV αποτελούν αφορμή για την έρευνα και ανάπτυξη εναλλακτικών λύσεων. Αρκετές επιλογές είναι ιδιαίτερα διαθέσιμες στα θέματα διεύθυνσης, ανάρτησης, φρένων, ανάκτησης ισχύος, κ.λ.π.

Από επισκέψεις σε συνέδρια και εκθέσεις έχει διαπιστωθεί ότι, εκτός από τις παρουσιαζόμενες δραστηριότητες στην ηλεκτροκίνηση από μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες που συνασπίζονται για να μειώσουν το κόστος ανάπτυξης των Η/Ο και των συστημάτων αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας, υπάρχουν πολλές μικρότερες επιχειρήσεις στην Ευρώπη που ασχολούνται με την τροποποίηση των συμβατικών οχημάτων σε ηλεκτρικά. Τέτοια παραδείγματα είναι οι εταιρείες, που μετατρέπουν αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα (π.χ. Suzuki, KIA, κλπ.), Επίσης, μεταξύ άλλων, η Πολωνική εταιρεία λεωφορείων SOLARIS αναπτύσσει ηλεκτρικά συστήματα κίνησης των λεωφορείων που ήδη παράγει και σύντομα αναμένεται να προσφέρει στην αγορά μαζί με τα συμβατικά και υβριδικά οχήματα. Σημειώνεται ότι στην Ελλάδα ήδη κυκλοφορούν 300 συμβατικά λεωφορεία της εταιρείας SOLARIS. Για την υποβοήθηση της ανάπτυξης της παραπάνω κατασκευαστικής δραστηριότητας στην Ελλάδα, η Επιτροπή προτείνει την τροποποίηση της ΚΥΑ ΣΤ/20270/12.07.1973 (ΦΕΚ Β’ 884) περί “αλλαγής κυρίων χαρακτηριστικών των αυτοκινήτων” όπως ισχύει με νέα Απόφαση του ΥΠΠΟΜΕΔΙ. Σκοπός της τροποποίησης αυτής θα πρέπει να είναι ο εκσυγχρονισμός του οικείου κανονιστικού θεσμικού πλαισίου με συμπερίληψη διατάξεων που θα επιτρέπουν την τοποθέτηση ηλεκτρικών κινητήρων, συσσωρευτών και λοιπών υποσυστημάτων ή και υβριδικών συστημάτων σε συμβατικά οχήματα με την προϋπόθεση ότι αυτά τα τροποποιημένα ηλεκτρικά οχήματα θα υφίστανται τεχνικό έλεγχο και θα λαμβάνουν έγκριση τύπου [15].

Επιπρόσθετα, η Επιτροπή προτείνει το σχεδιασμό και τη χρηματοδότηση κατάλληλων αναπτυξιακών προγραμμάτων που θα αφορούν την εκδήλωση ενδιαφέροντος για κατάθεση προτάσεων από ενδιαφερόμενες κοινοπραξίες φορέων, στις οποίες θα απαιτείται η συμμετοχή κυρίως Ελληνικών επιχειρήσεων, με αντικείμενο το σχεδιασμό και την κατασκευή οχημάτων, ηλεκτρικών κινητήρων, ηλεκτρονικών ισχύος και διαχείρισης των συστημάτων αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας. Ιδιαίτερη σημασία θα πρέπει να δοθεί στην υλοποίηση σχεδίων ανάπτυξης και κατασκευής πρωτοτύπων ηλεκτρικών οχημάτων για εξειδικευμένες αγορές (niche markets) που θα έχουν υψηλή προστιθέμενη αξία στην Ελλάδα (π.χ. μεγαλύτερη από 70%). Ένα δεύτερο αντικείμενο εφαρμογών θα μπορούσε να είναι η ανάπτυξη και κατασκευή φορτιστών και προηγμένων συστημάτων αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας (συσσωρευτών) για Η/Ο σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα που διαρκώς εξελίσσονται.

Αυτά τα προγράμματα για πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος από κοινοπραξίες θα πρέπει να προβλέπουν δύο διακριτές φάσεις. Η πρώτη φάση θα αφορά έρευνα αγοράς και τεχνο-οικονομική μελέτη για τα προϊόντα που θα αναπτυχθούν. Η δεύτερη φάση θα περιλαμβάνει την ανάπτυξη των προϊόντων ενώ η υλοποίησή της θα αρχίζει εφόσον εγκριθεί η επιτυχής περάτωση της πρώτης φάσης. από κατάλληλη επιτροπή. Είναι σημαντικό να δραστηριοποιηθούν οι Ελληνικές βιομηχανίες και βιοτεχνίες στα σχετικά γνωστικά αντικείμενα σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς και ερευνητικούς φορείς της χώρας.

  • 9 Φεβρουαρίου 2012, 00:48 | Αθανάσιος Σαφάκας

    Στο υποκεφάλαιο 5.3. «Παραγωγικές Δυνατότητες για τα Εξαρτήματα των Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων», προτείνω να συμπεριληφθούν στις σελίδες 57 και 58 τα εξής:

    Για το σχεδιασμό και την κατασκευή προτύπων προκηρύσσονται προγράμματα έρευνας και ανάπτυξης καλώντας Εργαστήρια Σχολών ή Τμημάτων των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων της Ελλάδας και των Τ.Ε.Ι., Ερευνητικά Ινστιτούτα – Ερευνητικά Κέντρα και Κατασκευαστικούς Φορείς να υποβάλλουν προτάσεις, οι οποίες να στοχεύουν στην προαγωγή τόσο της βασικής όσο και της εφηρμοσμένης έρευνας. Η χρηματοδότηση θα έπρεπε να γίνεται από τα συναρμόδια Υπουργεία τόσο από εθνικούς όσο και από κοινοτικούς πόρους και να χορηγείται μετά από σοβαρή και αυστηρή κρίση των προτάσεων.

    Η δράση αυτή θα πρέπει να ξεκινάει από μία ενδελεχή καταγραφή όλων των Εκπαιδευτικών, Ερευνητικών και Κατασκευαστικών Φορέων της χώρας, οι οποίοι αποδεδειγμένα ασχολούνται ή μπορούν να ασχοληθούν με την ανάπτυξη των ηλεκτροκίνητων οχημάτων και έχουν να επιδείξουν σοβαρό έργο θεωρητικής ανάλυσης και κατασκευής πειραματικών – πιλοτικών – επιδεικτικών ολοκληρωμένων οχημάτων καθώς και επιμέρους συστημάτων. Έτσι θα δημιουργηθεί ένα πλήρες και τεκμηριωμένο μητρώο των επιστημονικών – τεχνολογικών δυνάμεων της χώρας, ώστε εύκολα να γίνεται αντιληπτό μέχρι που φθάνουν οι δυνατότητες της χώρας.

    Είναι αυτονόητο ότι, παράλληλα με όλους τους σχεδιασμούς για την προώθηση των διαδικασιών επικράτησης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Ελλάδα, πρέπει να καταβληθούν προσπάθειες συμμετοχής του ελληνικού επιστημονικού και παραγωγικού δυναμικού στη δημιουργία οχημάτων αυτού του είδους.

    Επιπλέον, τα συστήματα παραγωγής και διάθεσης της απαιτούμενης ηλεκτρικής ενέργειας για την τροφοδοσία των ηλεκτροκίνητων οχημάτων αποτελούν ένα πολύ σημαντικό πεδίο μελέτης και κατασκευής για τις ελληνικές παραγωγικές δυνάμεις. Είναι ένα αντικείμενο, το οποίο μπορεί να προκαλέσει έντονο ενδιαφέρον για τους Έλληνες επιστήμονες και επιχειρηματίες.

  • 2 Φεβρουαρίου 2012, 23:36 | ILIOFOS O.E.

    Με μεγάλη μου ευχαρίστηση βλέπω να προωθείτε στην διαβούλευσή σας τα προΪόντα που και η εταιρεία μας χρησιμοποιεί και προωθεί, αυτά της UQM Technologies.
    Το μόνο παράλογο στην όλη διαβούλευση είναι το ότι η παραπάνω εταιρεία άρχισε αλλά και συνεχίζει την πορεία της με το να μετατρέπει συμβατικά αυτοκίνητα σε ηλεκτρικά , πέραν του ότι προωθεί τα προϊόντα της σε μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά εδώ δεν γίνεται ούτε λόγος για την μετατροπή συμβατικών αυτοκινήτων σε ηλεκτρικά.
    Κύριοι εδώ είναι μια Ελλάδα πτωχευμένη, η οποία θα πρέπει να ανακαλύψει λύσεις για να βγεί απο το βούρκο – των συμφεροντων – στον οποίο οι κυβερνώντες την έριξαν.
    Η επιτροπή θα πρέπει να βρεί άμεσα ανθρώπους που έχουν γνώση του θέματος κι όχι να αασχολείτε με τον κο Δασκαλόπουλο ο οποίος το μόνο που είναι ικανός να πράξει είναι να ανεγείρει άλλη μια αντιπροσωπεία μάρκας αυτοκινήτων εκ της αλλοδαπής καθώς εκεί είναι το εύκολο κέρδος γιατί που μυαλό τώρα να κατασκευάσουμε.
    Η εταιρεία μας προωθεί την ηλεκτροκίνηση και μαζί με αυτή προωθεί και όλα τα συστήματα φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μαζί και τους σταθμούς φόρτισης αυτών παρέχοντας έτσι όλη τη δυνατότητα σε όποιον θελήσει να εισχωρήσει ως επενδυτής σε έναν τέτοιο επαγγελματικό τομέα.
    Το ίδρυμα ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο αλλά και ο κος Θεοχαράκης θα έπρεπε ήδη μετά απο τόσα χρόνια πλέον, αντί να προωθούν στην χώρα μας τα κατασκευασμένα μοντέλα αυτοκινήτων στην αλλοδαπή, να προτρέπουν τους Έλληνες επιχειρηματίες, να επενδύσουν τα χρήματα που οι συμπατριώτες τους, εναποθέτουν στα ταμεία τους, σε μονάδα παραγωγής ανταλακτικών ή ακόμα και ελληνικών οχηματων, στην Ελλάδα και όχι σε κάποια χώρα με χαμηλά κόστη εργαζομένων ή σε μοντέλα αναξιόπιστα….

  • 30 Ιανουαρίου 2012, 17:40 | ΗΛΙΑΣ ΣΕΛΕΚΟΣ

    Αξιότιμοι κύριοι:

    Ονομάζομαι Ηλίας Σελέκος και είμαι Βραβευμένος Σχεδιαστής από την Πολιτεία και την Βιομηχανία εν γένει.
    το Έτος 1990 σε Πανελλήνιο Διαγωνισμό Σχεδίασης Πολυμορφικού Οχήματος τύπου NISSAN SUNNY Aπό την Αυτοκινητοβιομηχανία ΤΕΟΚΑΡ ΑΒΕΕ τού Ν.Ι. ΘΕΟΧΑΡΑΚΗΣ.

    Το Έτος 1994 βραβεύομαι από τον Δήμο Αθηναίων για την Μελέτη-Σχεδίαση ηλεκτρικού(υβριδικού κατά επέκταση)μίνι οχήματος για την Πόλη των Αθηνών,με την 1131/93 Π.Δ.Σ.Προκήρυξη και ημερ/νία δημοσίευσης:14-1-94
    επίσης τυγχάνει να είμαι και Ιδρυτικό Μέλος του Ελληνικού Ινστιτούτου Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων (ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο.)
    θα ήθελα λοιπόν να σας συγχαρώ για την τόσο εξαιρετική και σοβαρή πρωτοβουλία σας για την »Αρχικά»ΔΗΜΟΣΙΆ ΔΙΑΒΟΎΛΕΥΣΗ»καθώς και την Νομοθετική εισήγηση σας για την διείσδυση των Ηλεκτρικών Οχημάτων στην χώρα μας.
    Τέλος θα ήθελα να σας προτείνω και την »δική μου συμμετοχή»στις Επιτροπές Διαβούλευσης η όπου είναι δυνατόν να φανώ χρήσιμος ως προς τον στόχο του ΥΠΟΥΡΓΕΊΟΥ!…κ.ο.κ.

    Με Εκτίμηση
    ΗΛΙΑΣ Χ. ΣΕΛΕΚΟΣ
    Τηλ.επικοινωνίας:6976183222

  • 30 Ιανουαρίου 2012, 06:10 | ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

    1.ΗΛΕΚΤΟΚΙΝΗΤΑ ΦΟΡΤΗΓΑ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΕΩΣ 8 ΤΟΝΝΟΝ ΜΕ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ 120 ΧΛΜ ΓΙΑ ΔΙΑΝΟΜΗ ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ ΣΕ Σ/Μ, ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ. ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΕΚΦΟΡΤΩΣΗΣ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΡΕΥΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΑΥΞΑΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥΣ. ΜΗΔΕΝΙΚΟΙ ΡΥΠΟΙ ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΗΧΟΡΥΠΑΝΣΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΕΙΩΣΗ ΚΟΣΤΟΥΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ.
    ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΤΟΙΜΗ ΛΥΣΗ (MITSUBISHI E-CELL) ΠΟΥ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ CANTER
    ΜΕ ΗΛΕΚΤΟΚΙΝΗΤΗΡΑ ΚΑΙ ΣΕΙΡΑ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ ΚΑΤΑ ΜΗΚΟΣ ΤΟΥ ΣΑΣΙ ΜΙΑ ΟΥΣΙΩΔΗΣ ΚΑΙ ΠΛΕΟΝΕΚΤΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΠΟ ΤΑ ΙΧ.
    ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΤΑ ΩΦΕΛΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΛΗ ΧΡΗΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΩΝ ΙΧ ΔΙΟΤΙ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΤΟΙΜΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΦΟΡΤΙΣΗΣ (ΤΟΠΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ) ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΩΝΕΙ Η ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΟΘΟΥΝ ΚΙΝΗΤΡΑ ΠΡΟΣ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ.
    2. ΗΔΗ Η SCHNEIDER ELECTRIC ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ (Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΡΙΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΩΝ ΕΚΤΟΣ ΚΙΝΑΣ) ΠΑΡΑΓΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ΚΑΙ ΓΑΛΛΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ.
    ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΕΥΡΥΝΘΕΙ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ ΛΙΘΙΟΥ ΔΙΟΤΙ ΕΑΝ ΓΙΝΕΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΙ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΤΗΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΟΧΗΜΑΤΟΣ.
    3. ΤΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠΟΘΕΜΑΤΑ ΛΙΘΙΟΥ ΕΥΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΑΦΓΑΝΙΣΤΑΝ(ΔΕΝ ΤΟ ΞΕΡΟΥΝ ΟΥΤΕ ΟΙ ΑΦΓΑΝΟΙ), ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ?? ΠΑΝΤΩΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΤΙΜΑ