Άρθρο 13: Ναυταθλητικά σκάφη

1. Ναυταθλητικά σκάφη παντός τύπου, ιστιοφόρα ή κωπήλατα που ανήκουν στους αναγνωρισμένους ναυτικούς Ομίλους ή ναυτικά σωματεία ή σε μέλη τούτων καταχωρισμένα στα μητρώα αυτών και προοριζόμενα είτε για την προπόνηση των ναυταθλητών, είτε για την συμμετοχή σε πάσης φύσεως αγώνες και φέροντα την Ελληνική σημαία απαλλάσσονται της φορολογίας που επιβάλλεται σε ιδιωτικά πλοία αναψυχής βάσει του ν.27/1975 (ΦΕΚ Α’ 77) με τις προϋποθέσεις της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου.

2. Για το χαρακτηρισμό κάποιου σκάφους ως ναυταθλητικού, απαιτείται, έγγραφη βεβαίωση του οικείου ναυτικού ομίλου, ή σωματείου, εγκεκριμένη από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, ότι χρησιμοποιείται για εξάσκηση μέλους και συμμετοχή σε ναυτικούς αγώνες, θεωρημένη από την οικεία Λιμενική Αρχή.

3. Τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής ολικής ναύλωσης δεν δύνανται να χαρακτηριστούν ως ναυταθλητικά και να εκναυλώνονται για τους σκοπούς που περιγράφονται στην παρ. 1 του παρόντος άρθρου

  • 14 Μαΐου 2013, 14:03 | ΜΑΝΘΟΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ

    Άρθρο 13: Ναυταθλητικά σκάφη
    3. Τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής ολικής ναύλωσης δεν δύνανται να χαρακτηριστούν ως ναυταθλητικά και να εκναυλώνονται για τους σκοπούς που περιγράφονται στην παρ. 1 του παρόντος άρθρου
    Για τους ιδιους λογους που ανελυσα παραπανω στο αρθρο (αρθρο3 )
    Νομιζω οτι θα ειναι και το τελος της προσπαθειας των ομιλων – σχολων για εκπαιδευση και διαδοση του αθληματος και κυριως σε ομιλους της περιφερειας που αναγκαστικα χρησιμοποιουν επαγγγελματικα σκαφη για τις αναγκες τους(δεν ειναι δυνατον καθε ομιλος να αγορασει και να συντηρει σκαφη για να κανει αυτο που του επιτασει το κρατος, δηλαδη την διαδοση του αθληματος για το οποιο η πολιτεια του παραχωρει χωρους και διευκολυνσεις).
    Επισεις η συρρικνωση του αγωνιστικου στολου ειναι θα αναποφευκτη, αφου δεν θα μπορει πλεον να χρησιμοποιειται ενα επαγγελματικο σκαφος για αγωνες και οι οποιοι χορηγοι δεν θα μπορουν να εξυπηρετηθουν.Αν υπολογισουμε οτι τα δυο τριτα των σκαφων που συμμετεχουν σε τοπικους ,εθνικους και διεθνεις αγωνες ειναι σκαφη επαγγελματικα, τα οποια προσπαθωντας να εκμεταλευτουν την μεγαλη περιοδο απραξιας (τελος –αρχη σεζον) ,διατηρουν την ζωη και την κινηση στον εγχωριο αθλητικο τουρισμο.

  • 13.3 Τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής ολικής ναύλωσης δεν δύνανται να χαρακτηριστούν ως ναυταθλητικά και να εκναυλώνονται για τους σκοπούς που περιγράφονται στην παρ. 1 του παρόντος άρθρου

    Αντικαθίσταται ως εξής:

    13.3 Τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής ολικής ναύλωσης δεν δύνανται να χαρακτηριστούν ως ναυταθλητικά, μπορούν όμως να εκναυλώνονται για τους σκοπούς που περιγράφονται στην παρ.1 του παρόντος άρθρου.

    Τεκμηρίωση: Ελάχιστοι Ναυτικοί όμιλοι στην Ελλάδα έχουν στην ιδιοκτησία τους ιστιοφόρα σκάφη, ως εκ τούτου καταφεύγουν στη ναύλωση σκαφών τόσο για εκπαιδευτικούς όσο και για αγωνιστικούς λόγους. Επίσης πολλοί ιστιοπλόοι οι οποίοι δεν έχουν στην κατοχή τους ιστιοφόρα σκάφη αναγκάζονται να ναυλώσουν σκάφη για να συμμετέχουν σε ναυταθλητικούς αγώνες. Την ίδια λύση προτιμούν και ιστιοπλόοι από χώρες του εξωτερικού για να συμμετέχουν σε αγώνες που διοργανώνονται στην Ελλάδα, είτε γιατί δεν έχουν δικό τους σκάφος, είτε διότι έτσι αποφεύγουν την πολυδάπανη και χρονοβόρα μετακίνηση του σκάφους τους.
    Συνολικά πρόκειται για μια αναπτυξιακή διαδικασία τόσο για τον αθλητισμό όσο και για τον τουριστικό και οικονομικό τομέα η οποία όχι μόνο πρέπει ρητά να επιτρέπεται μέσω του νόμου αλλά και να υποστηρίζεται θερμά από την επίσημη πολιτεία.

  • ΘΕΜΑ: Διαβούλευση Σχεδίο Νόμου ‘‘Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις‘‘

    Στα πλαίσια της διαβούλευσης του ως άνω σχεδίου νόμου και εκπροσωπώντας την Ένωση Μαρινών Ελλάδας (ΕΜΑΕ) σας δηλώνουμε ότι αναφορικά με τα θέματα των Φορέων Διαχείρισης των τουριστικών λιμένων (Μαρίνες) που φιλοξενούν σκάφη αναψυχής και αποτελούν τα μέλη μας, έχοντας ως γνώμονα τη βελτίωση του Σχεδίου Νόμου, έχουμε να κάνουμε τις παρακάτω επισημάνσεις και προτάσεις :

    7. Άρθρο 13. Ναυταθλητικά σκάφη.
    Να γίνει ρητή μνεία ότι δεν νοούνται ως ναυταθλητικά σκάφη, τα μηχανοκίνητα ώστε να αποφευχθούν άδικες φοροαπαλλαγές. Επίσης, θα μπορούσε να τεθεί ως κριτήριο χαρακτηρισμού ενός σκάφους, ως ναυταθλητικού, όχι η συμμετοχή του αλλά ο τερματισμός αυτού σε αναγνωρισμένους (διεθνείς ή εγχώριους) ναυταθλητικούς αγώνες.

    ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΜΑΡΙΝΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
    ΤΟ Δ.Σ

  • 13 Μαΐου 2013, 21:16 | Πλάκας Απόστολος

    Προφανώς η μόνη ‘’λογική’’ αιτία επιβολής ενός τέτοιου νόμου, μοιάζει να είναι η πάταξη των όποιων, κατά το κράτος, μαϊμού επαγγελματικών ιστιοπλοϊκών σκαφών, τα οποία και πάλι κατά το κράτος, μέσω των ναύλων τους για αγωνιστική δραστηριότητα, καταφέρνουν να έχουν τις όποιες φορολογικές απαλλαγές, κατ ουσία τη μη καταβολή φπα στην αγορά του σκάφους, του εξοπλισμού και το τεκμήριο.

    Ενδιαφέρον θα είχε να ξέραμε πόσα τελικά είναι αυτά τα σκάφη, που όντως καλύπτονται πίσω από αυτή την ιδιότητα και πόσα είναι αυτά τα τόσο σημαντικά χρήματα που χάνονται για το κράτος, σε σχέση πάντα και με τα αντίστοιχα μηχανοκίνητα, τα ποσά των οποίων σίγουρα είναι δυσθεώρητα!!

    Από εκεί και πέρα, δημιουργείται ένα τεράστιο θέμα, όσον αφορά την αγωνιστική εκπαίδευση και την συμμετοχή σε αγώνες, από μαθητές-πληρώματα σχολών ιστιοπλοΐας (όμιλοι και ιδιωτικές σχολές). Από τη στιγμή που κανείς τους δεν θα έχει την δυνατότητα να ναυλώσει επαγγελματικό/ναυταθλιτικό σκάφος για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα, τότε αυτή παύει να υφίσταστε! Άρα σιγά σιγά παύουν και τα πληρώματα σε βάθος χρόνου, γιατί ας μην ξεχνάμε ότι οι σχολές και οι όμιλοι είναι αυτοί που πρωτοφέρνουν κόσμο στους αγώνες , αλλά και στον χώρο γενικότερα. Και αν μερικοί, ελάχιστοι όμιλοι έχουν ιδιόκτητα σκάφη, με τους υπόλοιπους τι γίνεται?? Προφανώς 2 είναι οι λύσεις, ο τερματισμός της συγκεκριμένης δραστηριότητας ή η συνέχιση αυτής με πλάγιο τρόπο ……κάτι που προφανώς δεν επιθυμεί το κράτος, αλλά δεν συνειδητοποιεί κιόλας ότι εκεί το εξωθεί, για όσους βέβαια πάρουν αυτό το ρίσκο!!!

    Με άλλα και λίγα λόγια, δεν υπάρχει καμία λογική στο συγκεκριμένο άρθρο και αν ο νομοθέτης του βλέπει κάποια, τότε αυτή είναι σίγουρα πολύ κοντόφθαλμη και με τραγικές επιπτώσεις για έναν ολόκληρο χώρο.

    Επίσης, ας με συγχωρείτε κιόλας, δεν έχω καταλάβει πλήρως αν απαγορεύεται η ναύλωση επαγγελματικού σκάφους μόνο για την συμμετοχή σε αγώνες ή και γενικότερα για τη χρήση αυτού από σχολές και ομίλους προς εκπαίδευση, γιατί σε αυτή την περίπτωση δεν γίνεται λόγος για ένα ακόμα ατυχές νομοσχέδιο….. αλλά για κάτι εντελώς παράλογο!!

    Τέλος δεν μοιάζει και πολύ νόμιμο το ίδιο το κράτος να απαγορεύει στον επαγγελματία, σε μια ιδιωτική σχολή για παράδειγμα, να νοικιάσει ένα επαγγελματικό σκάφος για να υλοποιήσει την δραστηριότητά του, για την οποία φέρει όλες τις νόμιμες άδειες …..αυτό πως ακριβώς εξηγείτε από τον νομοθέτη και κυρίως πως θα συνεχίσει αυτή η επαγγελματική δραστηριότητα να έχει λόγο ύπαρξης??? Και το ερώτημα δεν είναι ρητορικό, αλλά απολύτως πρακτικό και ενδιαφέρον έχει η απάντηση από τον νομοθέτη σε αυτό……..

  • 13 Μαΐου 2013, 20:24 | ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΥΒΕΡΝΗΤΩΝ ΙΣΤΙΟΠΛΟΪΚΩΝ ΣΚΑΦΩΝ ΑΝΑΨΥΧΗΣ (ΠΕΣΚΙΣΑ)

    Θα πρέπει να γνωρίζουμε την πρόθεση του νομοθέτη, για το ποια σκάφη μπορούν να συμμετάσχουν σε αγώνες ιστιοπλοϊας ανοιχτής θαλάσσης και με ποιες προδιαγραφές;;; καθώς και ποιες οι προδιαγραφές για εκπαιδευτική χρήση, σκάφους ανοιχτής θαλάσσης. Θεωρούμε ότι υπάρχει κενό στο άρθρο 1 (Ορισμοί) για τις αναφερόμενες χρήσεις.

  • 13 Μαΐου 2013, 17:58 | Αντώνης Γιαννακόπυλος

    Κατ αρχήν είναι ευχής έργο να απαλλάξετε από την φορολογία τα ναυταθλητικά σκάφη. Η κρίση συμμετοχών λόγω ακινησίας σκαφών τα τελευταία 2 χρόνια έχει οδηγήσει το άλθημα σε συρίκνωσση. Θα είναι όμως μιά εφιαλτική πραγματικότητα για τον χώρο της ιστιοπλοΐας ανοικτής θάλασσας, αλλά και της οικονομίας της Ελλάδας να εφαρμοστεί ο νόμος όπως διατυπώνεται στό προσχέδιο. Να μήν μπορούν τα επαγγελματικά σκάφη να συμμετέχουν σέ αγώνες. Θα κλείσουν όλες οι σχολές ιστιοπλοΐας, και σκ;άφη που ναυλώνονται για να τρέξουν σε αγώνες, και μάλιστα απο ξένα πληρώματα θα σταματήσουν να υπάρχουν. Και αυτή η μορφή του ¨ναυταθλητικού τουρισμού¨ θα σταματήσει να έρχεται. Σε όλο τον κόσμο τα περισσότερα ναυταθλητικά σκάφη είναι επαγγελματικά για λόγους σπόνσορα…. Αλλά και σκάφη με Ελληνική σημαία ναυταθλητικά, που έχουν σπόνσορα πράγμα που σήμερα είναι δυσεύρετο, και που για αυτά είναι “το φιλί της ζωής, θα σταματήσουν να υπάρχουν. Οι χορηγοί δίνουν χορηγείες στα σκάφη νόμιμα πληρώνοντας φόρους. Θα συρικνωθεί ο χώρος. Ήδη ακούγεται και μόνο με το προσχέδιο ο επιθανάτιος βρόνχος του…..
    Και κάποιοι ιστιοπλόοι που δεν έχουν την δυνατότητα να έχουν δικό τους σκάφος δεν θα μπορούν να νοικιάσουν. Το Υπουργείο από άγνεια του χώρου οδηγεί τα πράγματα σε αδιέξοδο και χάνει πόρους πολύ μεγάλους. Το άθλημα της ιστιοπλοΐας ανοικτής θάλασσας είναι μιά μορφή θαλάσσιου τουρισμού με μεγάλα κέρδη για το κράτος αλλά και για τους επαγγελματίες. Και οι σχολές και ο ναυταθλητισμός σε όλες τις εκφάνσεις, προσφέρουν στην διάδωση της ναυτικής τέχνης και παράδοσης αλλά και του αθλήματος, σε μιά χώρα που περιβρέχεται στο 80% της επικράτειας της απο θάλασσα.

  • Αθήνα, 13 Μαΐου 2013
    ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
    Του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
    Με αφορμή την πρόσφατη ανάρτηση προς διαβούλευση του Νομοσχεδίου “ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΠΛΟΙΑ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ” του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, η Ένωση Μαρινών Ελλάδας, εκφράζει την έντονη ανησυχία και διαμαρτυρία της, σχετικά με την προτεινόμενη εφαρμογή του «Τέλους Παραμονής και Πλόων (ΤΠΠ) ιδιωτικών σκαφών αναψυχής» η οποία εάν και εφόσον τελικώς εγκριθεί από το ελληνικό κοινοβούλιο, είναι βέβαιο ότι θα έχει άκρως δυσμενείς επιπτώσεις στο ήδη βεβαρυμμένο περιβάλλον του Θαλάσσιου Τουρισμού της χώρας μας.
    Λαμβάνοντας υπόψη την ανάγκη της χώρας για εισροή εσόδων και σε ένα περιβάλλον όπου:
    • το ΤΑΙΠΕΔ ανακοινώνει ιδιωτικοποιήσεις μαρινών και καταφυγίων τουριστικών σκαφών με σκοπό την αξιοποίησή τους,
    • οι περισσότερες μαρίνες της χώρας παρουσιάζουν τις χαμηλότερες πληρότητες της τελευταίας 10ετίας και αγωνιούν για τη βιωσιμότητά τους προσπαθώντας να αναχαιτίσουν τη φυγή των τουριστικών σκαφών,
    • η ανεργία μαστίζει τους επαγγελματίες του yachting όσο ποτέ άλλοτε,
    η Ένωση Μαρινών Ελλάδας θεωρεί εξαιρετικά άστοχη την ενέργεια του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου να προωθήσει το απαράδεκτο «Τέλος Παραμονής και Πλόων», ενέργεια, που αποτρέπει την έλευση ξένων σκαφών στην Ελλάδα και διώχνει και αυτά που επιλέγουν ακόμη τη χώρα μας ως τόπο μόνιμου ελλιμενισμού.

    Το αρμόδιο Υπουργείο, με το εν λόγω Νομοσχέδιο συμπεριλαμβάνει εκτός από το ΤΠΠ, πλήθος αναποτελεσματικών και γραφειοκρατικών διατάξεων που θα προκαλέσουν ανασφάλεια και αβεβαιότητα σε Έλληνες και αλλοδαπούς ιδιοκτήτες σκαφών.

    Η Ένωση Μαρινών Ελλάδας προτείνει, αντί για την πρόσκαιρη εισπρακτική πολιτική μερικών εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ, να δοθούν ουσιαστικά κίνητρα που θα προσελκύσουν σκάφη στη χώρα μας και στις ελληνικές μαρίνες, όπως:
    – τη μείωση του συντελεστή ΦΠΑ ελλιμενισμού και παροχών (στην Τουρκία είναι μηδενικός),
    – την απελευθέρωση της δραστηριοποίησης του επαγγελματικού σκάφους ανεξαρτήτως σημαίας στους ελληνικούς λιμένες, και
    – τον εξορθολογισμό του αθέμιτου ανταγωνισμού που υφίστανται οι μαρίνες από τα Λιμενικά Ταμεία,
    Καλούμε το Υπουργείο Τουρισμού καθώς και όλους τους αρμόδιους φορείς δημόσιου ή ιδιωτικού χαρακτήρα που πασχίζουν για την τουριστική ανάταση της χώρας και την αναβάθμιση του Θαλάσσιου Τουρισμού στον τόπο μας, να πάρουν θέση και να συμβάλλουν ενεργά στην ανάκληση των σχετικών διατάξεων του Νομοσχεδίου, έτσι ώστε να αποτραπεί η εφαρμογή τους.

    ΕΜΑΕ
    Η Ένωση Μαρινών Ελλάδας η οποία αποτελείται σήμερα από 20 οργανωμένους τουριστικούς λιμένες με συνολικά 8.500 θέσεις ελλιμενισμού, ιδρύθηκε το 2010 με σκοπό την εκπροσώπηση των τουριστικών λιμένων της ελληνικής επικράτειας, την αναβάθμιση, ανάπτυξη και προβολή τους στην Ελλάδα και το εξωτερικό καθώς και τη μελέτη και επίλυση προβλημάτων που αφορούν στην εκμετάλλευση των τουριστικών λιμένων.

    Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλούμε επικοινωνήστε με:
    Κα Ελένη Ηλιοπούλου, Ένωση Μαρινών Ελλάδας
    Μαρίνα Φλοίσβου, Παλαιό Φάληρο
    Τ: 210 9871000 e-mail: eiliopoulou@flisvosmarina.com

  • 13 Μαΐου 2013, 10:06 | Αντωνόπουλου Ντέμπορα

    Στο άρθρο 13 παράγραφος 1, νομίζω ότι πρέπει στην απαλλαγή φορολογίας να συμπεριληφθούν και τα σκάφη με σημαίες Ε.Ε.

  • 13 Μαΐου 2013, 09:21 | ΧΙΩΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

    ΓΙΑΤΙ ΝΑΥΤΑΘΛΗΤΙΚΑ ΣΚΑΦΟΙ ΜΟΝΟ ΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ?
    ΣΚΑΦΟΙ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΜΕ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΗΝ ΤΥΝΧΑΝΟΥΝ ΤΩΝ ΑΠΑΛΑΓΩΝ ΕΦΟΣΝ ΕΙΝΑΙ ΝΑΥΤΑΘΛΗΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΥΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΕ ΟΜΙΛΟΥΣ ΚΑΙ ΣΕ ΑΓΩΝΕΣ ΙΣΤΙΟΠΛΟΙΚΟΥΣ ?
    ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΚΑΦΟΙ ΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΗ Η ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΝΤΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ.

  • 12 Μαΐου 2013, 00:46 | Χατζησταματίου Αριστοτέλης

    Η επιθυμία ενός ανθρώπου που δε διαθέτει χρήματα για να αγοράσει ιστιοπλοϊκό, για συμμετοχή του σε ιστιοπλοίκούς αγώνες ανοιχτής θάλσσας δεν μπορεί να καρατομείται από ένα νομοσχέδιο. Δηλαδή αν κάποιος θέλει να ενοικιάσει ιστιοπλοϊκό για να συμμετέχει σε αγώνες είναι παράνομος? Και αν έχω επαγγελματικό σκάφος και θέλω να τρέχω αγώνες απαγορεύεται?
    Μήπως πρέπει να κλείσουμε και τους ομίλους ανοιχτής θάλασσας και τις σχολές ιστιοπλοίας γιατί γεννάν αθλητές και στη Ρεγγάτα 2012 δεν υπήρχε κρίση συμμετοχών?
    »Το είπα, το ξαναλέω: μια από τις πιο μεγάλες χαρές που μπορεί ν’ αξιωθεί ο άνθρωπος στον κόσμο τούτον είναι να’ ναι άνοιξη, να φυσάει αλαφρό αγεράκι και ν’ αρμενίζεις στο Αιγαίο.
    Νίκος Καζατζάκης.»
    Υπάρχουν ακόμη οι ιστιοπλόοι που μπορούν και ονειρεύονται.

  • 10 Μαΐου 2013, 16:16 | Ανδρέας Αντωνόπουλος

    Αγαπητοί νομοθέτες,

    Κατ αρχάς θεωρώ πως πολύ καλά κάνεται και απαλλάσετε τα ναυταθλιτικά παντός τύπου σκάφη από την φορολογία.

    Οσον όμως αφορά την απαγόρευση συμμετοχής ενός επαγγελματικού σκάφους, που πληρεί όλες τις τυπικές προυποθέσεις, σε επίσημους αγώνες προκηρυγμένους από την Ελληνική Ιστιοπλοική Ομοσπονδία – Επιτροπή Ανοιχτής Θάλασσας, ΠΡΈΠΕΙ να την επανεξετάσεται.

    Μέχρι σήμερα η ΕΙΟ-ΕΑΘ δέχεται συμμετοχές σε αγώνες από επαγγελματικά ιστιοφόρα αναψυχής εφ όσον πληρουν τις ίδιες τυπικές προυποθέσεις με τα ιδιοτικά ιστιοφόρα αναψυχής.

    Αυτό τι σημαίνει?

    Αυτό σημαίνει πως πρακτικά εχουμε δύο (2) κατηγορίες σκαφών που εφόσον το επιθυμούν, επεκτείνουν την δραστηριώτητα τους σε αγωνιστική.

    Αφού το φορολογικό καθεστός και των δύο (2) κατηγοριών είναι ξεκάθαρα νομοθετημένο προς τι η απαγόρευση;

  • 10 Μαΐου 2013, 15:39 | Ευθύμιος Μπιμπής

    Άρθρο 13 . 3
    Δεν ζητάει κανείς να γίνουν τα επαγγελματικά σκάφη ναυταθλητικά αλλά δεν βλέπω το λόγο να τους στερούμε την δυνατότητα να ενοικιασθούν για την συμμετοχή σε αγώνες, τι στιγμή που συμφωνεί ο πλοιοκτήτης. Σε όλους τους αγώνες υπάρχει σχετική κατηγορία που στην οποία περιλαμβάνονται τα σκάφη αυτά σε αρκετούς δε αγώνες συμμετέχουν μόνο επαγγελματικά τουριστικά σκάφη

  • 10 Μαΐου 2013, 10:13 | Κνιθάκης Γρηγόρης

    Τα ιστιοπλοϊκά σκάφη αναψυχής ιδιωτικής χρήσης που συμμετέχουν σε αγώνες επιβαρύνουν τους ιδιοκτήτες τους με αρκετές δαπάνες χωρίς να έχουν κάποια απαλλαγή από την πολιτεία.
    Τα σκάφη αυτά σπάνια χρησιμοποιούν τους χώρους ενδιαίτησης τους γιατί καταλαμβάνονται από τον εξοπλισμό των αγώνων σε μόνιμη βάση.
    Στα λιμενικά τέλη που καταβάλουν τα ως άνω σκάφη να λογίζονται χωρίς χώρους ενδιαίτησης που θα είναι και ως κίνητρο για συμμετοχή περισσότερων σκαφών σε αγώνες.

  • 9 Μαΐου 2013, 20:14 | Ιωάννης Ψωμιάδης

    Η ανικανότητα των ελεγκτικών μηχανισμών να εντοπίσουν και να τιμωρήσουν αυτούς που επιδίδονται σε φοροδιαφυγή, οδηγεί την ιστιοπλοΐα στα υπό Ελληνικής σημαίας στο χρονοντούλαπο της ιστορίας.

    Εάν δεν αλλάξει ο παρόν νόμος, τότε θα δούμε τον Αγώνα της Ελληνικής Επαναστάσεως (Ύδρα, για όσους δεν γνωρίζουν) να τρέχουν όχι μόνο σκάφη που ΔΕΝ θα έχουν Ελληνική σημαία, αλλά θα ξεκινάει και από τα παράλια της Τουρκίας! Οξύμωρο? Ίσως…

    Σε όλο το νόμο μία μόνο λέξη πρέπει να αλλάξει και να επαναπροσδιοριστεί: αναψυχή

    Ας την χρησιμοποιήσουν σωστά και ξαφνικά όλα θα αλλάξουν στην ερμηνεία του νόμου. Γιατί τι άλλο θα μπορούσε να είναι η ιστιοπλοΐα είτε για μπάνιο, βόλτα, αγώνα, εκπαίδευση…πέραν από ΑΝΑΨΥΧΗ?

    Παραθέτω την ερμηνεία της λέξης όπως αναγράφεται στον ιστότοπο: el.wikipedia.org

    «Αναψυχή» σημαίνει δραστηριότητα ή προσχεδιασμένη αδράνεια που ενεργείται με τη θέληση κάποιου. Ως βαθύτερη ψυχολογική έννοια η αναψυχή αναφέρεται σε αισθητικές και πνευματικές εμπειρίες που παράγονται από τη δραστηριότητα αυτή. Διαφέρει από την εργασία, η οποία γίνεται με σκοπό το κέρδος χρημάτων ή την κάλυψη άμεσων αναγκών της ζωής. Και ακόμα, διαφέρει από τις άλλες καθημερινότητες, όπως φαγητό, ύπνος, νοικοκυριό κτλ. Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της αναψυχής δεν είναι είναι η καθαυτή δραστηριότητα, αλλά η διάθεση με την οποία γίνεται.

    Άρα λοιπόν πως είναι δυνατόν να θεωρείτε σκάφος αναψυχής όταν υπάρχει κέρδος?

    Κύριοι, σας παρακαλώ πολύ και αναθεωρείστε. Ο δρόμος που διαλέξατε, θα καταστρέψει το κατεξοχήν ελληνικό θαλάσσιο τουρισμό και όχι μόνο. Μη ξεχνάτε, σε ολόκληρο το κόσμο όλοι μιλάνε για το «φ» και «λ» για να δηλώσουν τις συντεταγμένες ενός τόπου. Θέλετε και αυτό να αλλάξει?

    Σας ευχαριστώ για το χρόνο σας και συγνώμη για την ενόχληση.

  • 9 Μαΐου 2013, 19:41 | Αντώνης Μπουντούρης

    Οι όποιες αλλαγές γίνονται στο Νομοθετικό Πλαίσιο, σκοπό έχουν την σωστή λειτουργία και την δημιουργία κινήτρων για την ανάπτυξη (και όχι την κατάρρευση) του εκάστωτε κλάδου.
    Είναι ευρέως γνωστό ότι μέσω των ομίλων και των αγώνων που διεξάγουν γίνεται η πρώτη και ουσιαστική επαφή με το άθλημα της Ιστιοπλοϊας. Πολλοί εξ αυτών έχουν προχωρήσει στην αγορά και εκμετάλλευση ενός σκάφους, η συντήρηση του οποίου (η οποία ανέρχεται σε αρκετές χιλιάδες ευρώ το χρόνο) προσφέρει και στο κράτος ένα αξιοσέβαστο ποσό μέσω της τήρησης των βιβλίων και των εγγράφων του σκάφους, της ασφάλισης του ιδιοκτήτη (ΟΑΕΕ), κλπ.
    Οι όμιλοι λόγω της οικονομικής τους κατάστασης δεν μπορούν να έχουν ιδιόκτητα σκάφη για την εκμάθηση του αθλήματος και στηρίζονται σχεδόν εξ’ ολοκλήρου στους επαγγελματίες ιστιοπλόους που συντηρούν αυτά τα σκάφη.
    Επίσης θα πρέπει να εξεταστεί η συνταγματικότητα της εν λόγω ρύθμισης περί μη συμμετοχής σε αγώνες και των εκπαιδευτικών εκδρομών. Εφόσον έχω το δικαίωμα να κατέχω επαγγελματικό σκάφος, πληρώνω όλες τις εισφορές που απαιτούνται, για ποιο λόγο να περιορίζομαι στην χρήση του, καθώς ΚΑΙ Ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ μπορεί να είναι μορφή ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ με αξιόλογα έσοδα, τόσο για τις ΤΟΠΙΚΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ, όσο και για το κράτος.
    Την ίδια ωρα που η γειτονική Τουρκία αναπτύσει τον εν λόγω αθλητικό Τουρισμό με σημαντικές διοργανώσεις και προβολές.
    Θεωρώ ότι το πλέον αρμόδιο όργανο, πριν γίνει η οποιαδήποτε νομοθετική ρύθμιση, είναι η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΗΣ, με την οποία θα πρέπει να υπάρξει επαφή για το εν λόγω ζήτημα.
    Ας μην υποτιμάμε τον αθλητισμό, ο οποίος αποτελεί μορφή πολιτισμού και ας αντιληφθούμε όλοι ότι η επαγγελματική μορφή της ιδιοκτησίας σκάφους, αποτελεί την μοναδική ρεαλιστική μορφή για την συνέχιση της προσπάθειας που γίνεται από τους ομίλους για την ύπαρξή τους στον θαλάσσιο τουρισμό.

  • 8 Μαΐου 2013, 19:51 | Βασίλης Μηλιώτης

    Το άρθρο αυτό σε συνδυασμό με το άρθρο 1 (που ήδη έχω σχολιάσει) καταργεί την αθλητική εκπαίδευση, βάζει λουκέτο στους περισσότερους ναυτικούς ομίλους και συρρικνώνει τις όποιες αθλητικές ιστιοπλοϊκές δραστηριότητες στη χώρα μας. Τρεις τομείς που ήδη έχουν έντονα πληγεί από την οικονομική κατάσταση των τελευταίων χρόνων.
    Σχεδόν όλοι οι όμιλοι αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες. Δεν υπάρχουν εδώ και χρόνια οι όποιες κρατικές ενισχύσεις και τελευταία εκλείπουν οι χορηγοί.. Οι περισσότεροι όμιλοι αδυνατούν στην απόκτηση και τη συντήρηση ενός σκάφους για τις αθλητικές δραστηριότητες τους και παράλληλα το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων τους προέρχεται από την εκπαίδευση.
    Μέχρι σήμερα ο μοναδικός τρόπος κάλυψης αυτών των αναγκών ήταν η ναύλωση ενός επαγγελματικού σκάφους. Κάτι που τα συγκεκριμένα άρθρα απαγορεύουν. Επομένως οι όμιλοι υπολειτουργούν και συγχρόνως δεν βγαίνουν νέοι ιστιοπλόοι γεγονός που υπονομεύει και την εσωτερική αγορά ναύλωσης σκαφών.
    Όσο για τον όρο «ναυταθλητικό» , αυτός είναι ελληνική πατέντα…
    Από τη στιγμή που ένα σκάφος (αναψυχής ιδιωτικό ή επαγγελματικό) έχει σε ισχύ πιστοποιητικό καταμέτρησης από την ISAF, έχει δικαίωμα να συμμετέχει σε οποιοδήποτε αγώνα και κανείς δεν μπορεί να το απαγορεύσει.
    Βέβαια αν αυτό συμβεί, αφού στην Ελλάδα όλα γίνονται, τότε και οι χορηγίες των σκαφών που γίνονται με ναυλοσύμφωνα σταματούν αλλά και οι συμμετοχές σε αγώνες μειώνονται κατά πολύ αφού το μεγαλύτερο μέρος του στόλου το αποτελούν επαγγελματικά σκάφη.

    Θεωρώ –όπως γράφω σε σχετικό σχόλιο για το άρθρο 1- ότι χρειάζεται μια άλλη προσέγγιση και ένας διαφορετικός τρόπος αντιμετώπισης του θέματος θαλάσσιος τουρισμός σφαιρικά.

  • 8 Μαΐου 2013, 14:42 | Σαμαρτζής Αντώνης

    Η Παράγραφος 3 αν τροποποιηθεί ως ακολούθως:

    «3. Τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής ολικής ναύλωσης δύνανται να χαρακτηριστούν ως ναυταθλητικά και να εκναυλώνονται για τους σκοπούς που περιγράφονται στην παρ. 1 του παρόντος άρθρου αλλά κατά λοιπά θα εφαρμόζονται τα άρθρα περί επαγγελματικών σκαφών.»

    θεωρώ πως λύνονται τα προβλήματα.

    Επίσης η Γ.Γ. Αθλητισμού να υποχρεούται να χαρακτηρίζει ναυταθλητικά τα σκάφη των οποίων οι ιδιοκτήτες υποβάλουν πλήρη δικαιολογητικά.

  • 6 Μαΐου 2013, 14:45 | Nίκος Κλεώπας

    Νομιζω οτι θα ειναι και το τελος της προσπαθειας των ομιλων – σχολων για εκπαιδευση
    και διαδοση του αθληματος και κυριως σε ομιλους της περιφερειας που αναγκαστικα
    χρησιμοποιουν επαγγγελματικα σκαφη για τις αναγκες τους(δεν ειναι δυνατον καθε
    ομιλος να αγορασει και να συντηρει σκαφη για να κανει αυτο που του επιτασει το κρατος,
    δηλαδη την διαδοση του αθληματος για το οποιο η πολιτεια του παραχωρει χωρους και
    διευκολυνσεις).

    Επισεις η συρρικνωση του αγωνιστικου στολου ειναι θα αναποφευκτη, αφου δεν θα μπορει
    πλεον να χρησιμοποιειται ενα επαγγελματικο σκαφος για αγωνες και οι οποιοι χορηγοι
    δεν θα μπορουν να εξυπηρετηθουν.Αν υπολογισουμε οτι τα δυο τριτα των σκαφων που
    συμμετεχουν σε τοπικους ,εθνικους και διεθνεις αγωνες ειναι σκαφη επαγγελματικα,
    τα οποια προσπαθωντας να εκμεταλευτουν την μεγαλη περιοδο απραξιας (τελος –αρχη
    σεζον) ,διατηρουν την ζωη και την κινηση στον εγχωριο αθλητικο τουρισμο.

  • 6 Μαΐου 2013, 11:27 | Νίκος Φωτίου

    Παραθέτω μερικές πρώτες σκέψεις για ως άνω άρθρο.

    Δηλαδή δεν μπορώ να νοικιάσω ένα σκάφος για να πάω σε αγώνες και να διασκεδάσω. Οι γείτονές μας οι Τούρκοι έχουν άλλο ορισμό για την αναψυχή μέσω αγωνιστικής ιστιοπλοίας με ενοικιαζόμενα σκάφη, την επιτρέπουν αλλά και την ενισχύουν. Προφανώς και οι Εγγλέζοι έχουν την ίδια αντίληψη με τους Τούρκους.
    Δηλαδή δεν μπορώ να έχω ένα επαγγελματικό αγωνιστικό σκάφος και να το ενοικιάζω σε ιστιοπλόους που θέλουν να πάνε στον αγώνα της Υδρας, του Πόρου, της Αίγινας, του Αγκιστριού, της Τζιάς, της Κύθνου, της Άνδρου και του Ράλλυ Αιγαίου, Ιονίου, αλλά και της ρεγκάτας Αιγαίου, και τόσων άλλων αγώνων που γίνονται στις θάλασσες μας.
    Πρέπει το νομοσχέδιο να προβλέψει ειδική κατηγορία(ες) επαγγελματικών αγωνιστικών σκαφών, ωστε:
    1) Να αναπτυχθεί περαιτέρω μια κατηγορία επαγγελματικού ναυταθλητισμού που αφήνει σημαντικά έσοδα αλλά και φέρνει τουρισμό στα νησιά μας όλες τις εποχές.
    2) Να επιβάλλεται η ένταξη των σκαφών αυτών στους ομίλους ώστε να ελέγχονται τα σκάφη από την ΕΙΟ, αλλά και για να αφήνουν μια μορφή εσόδου σε αυτούς.

    Ευχαριστώ

  • 4 Μαΐου 2013, 22:41 | Κωστας Καζακοπουλος

    1)ΓΕΝΙΚΑ. Για να νομοθετησετε οτιδηποτε σχετικο με ναυταθλητικα σκαφη, θα επρεπε, κατα την γνωμη μου, να ειχατε συμβουλευτει το πλεον αρμοδιο οργανο, την Επιτροπη Ανοιχτης Θαλασσας της ΕΙΟ. Αυτη ειναι θεσμικα υπευθυνη για τον καθορισμο των αρχων βαση των οποιων διαξαγωνται οι αγωνες ανοιχτης θαλασσας στην χωρα μας, καταρτιζει το σχετικο Πανελληνιο Προγραμμα και αρα εχει υπευθυνη αποψη για τα σκαφη τα οποια μπορουν και πρεπει να συμμετεχουν στους αγωνες, ητοι τα ναυταθλητικα. Φανταζομαι οτι ειναι αυτονοητο οτι ναυταθλητικα ειναι τα σκαφη τα οποια συμμετεχουν σε ναυταθλητικους αγωνες.
    2)ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡ.2. Οι αρμοδιες υπηρεσιες σας γνωριζουν οτι η Γ.Γ.Α. εχει εδω και χρονια την θεση οτι » δεν υφισταται η εννοια του χαρακτηρισμου σκαφων ως ναυταθλητικων», αρνουμενη την υπαρξη του αρθρου 16 του Ν 438/76, το οποιο παρα την καταργηση του νομου, ισχυει μεχρι σημερα, διοτι εχει σαφως εξαιρεθει απο τον υπολοιπο νομο.
    Αυτο ειναι αποψη, ευτυχως, και του Υπουργειου σας, οπως προκυπτει απο σχετικα εγγραφα σας προς την Γ.Γ.Α.
    Ενδεικτικα παραπεμπω στην απαντηση 43250/15-9-09 της αρμοδιας Δ/σης της Γ.Γ.Α. στο 6953/13-8-09 εγγραφο του Γραφειου του Προθυπουργου. Αυτο γιατι δεν εχει νοημα η παραθεση δεκαδων εγγραφων της ΕΑΘ/ΕΙΟ, του συνηγορου του πολιτη, ομιλων και ιστιοπλοων για τους οποιους η Γ.Γ.Α. εχει την αποψη οτι δεν κανουν αθλητισμο, αλλα το κεφι τους.
    Συμπερασμα. Η παρ.2 ειναι εξ αρχης υπονομευμενη, εφοσον δεν προβλεφθει σαυτην ο καθορισμος του ορισμου του «Ναυταθλητικου Σκαφους» ο οποιος θα δεσμευει την Γ.Γ.Α. ωστε να υποχρεωνεται να υπογραφει τις σχετικες βεβαιωσεις.
    3)ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡ.3.
    3.1 Δεν υπαρχει λογικη στο οτι ενα επαγγελματικο δεν μπορει να ειναι «ΚΑΙ» ναυταθλητικο σκαφος εφοσον συμμετεχει σε αγωνες. Θα πρεπει να γνωριζετε, οτι για την συμμετοχη του σε αγωνες, ενα σκαφος, πρεπει να ειναι εφοδιασμενο με ειδικο πιστοποιητικο ικανοτητας, πληρως τεκμηριωμενο, το οποιο εκδιδεται απο την ΕΑΘ/ΕΙΟ σαν ο αντιπροσωπος στην Ελλαδα των εγκεκριμενων απο την Διεθνη Ομοσπονδια (ISAF) Συστηματων Ισοζυγισμου. Αυτο το πιστοποιητικο ειναι η μονη προυποθεση για να συμμετασχει ενα σκαφος σε Αγωνες και η οποια καταγκελια στην ISAF, οτι απαγορευουμε σαν Ελλαδα σε ενα σκαφος με πιστοποιητικο να τρεξει σε αγωνα θα μας εκθεσει διεθνως.
    3.2 Εαν δεν θελετε λοιπον να χαρακτηριζονται ως ναυταθλητικα τα επαγγελματικα σκαφη ειναι δικαιωμα σας. Με ποιο δικαιωμα ομως θα απαγορεψετε να τρεχουν σε αγωνες? Αν οχι απο αυτο το καλοκαιρι σιγουρα απο το επομενο οι φιλοι μας οι Τουρκοι οι οποιοι αγοραζουν σιγα-σιγα ολες τις μαρινες, εχουν προγραμματισει αγωνες απο τον Σαρωνικο προς τα παραλια τους. Αυτοι οι αγωνες γινονται κυριως με επαγγελματικα σκαφη. Θα τους το απαγορεψετε? Θα γελασουν και οι πετρες.
    Δεν ειναι δοκιμο με απαγορευσεις να προσπαθειτε να εφαρμοσετε κατι το ακατανοητο. Ολα τα κρατη προσπαθουν να αναπτυξουν τον θαλασσιο τουρισμο τους επεκτεινοντας τον και στον αθλητικο τομεα, εμεις και σαυτο θα τρεχουμε αναποδα?
    3.3. Τελος η επιπτωση αυτης της παραγραφου στην εκπαιδευση νεων ανθρωπων, για την επαφη τους με την ιστιοπλοϊα, η οποια καλως η κακως, γινεται κυριως μεσω των Ναυταθλητικων Ομιλων για τα μελη τους ειναι καθοριστικη. ΤΗΝ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ. Εκτος αν η αποψη των συντακτων αυτου του αρθρου ειναι οτι οι Ομιλοι εχουν την δυνατοτητα να αγορασουν σκαφη για να εκπαιδευουν τα μελη τους. Διοτι βεβαια απαγορευεται να χρησιμοποιηθουν ιδιοτικα σκαφη για αυτον το σκοπο. Αρα τερμα στην υπαρξη ναυταθλητικης εκπαιδευσης, δεν την χρηαζομαστε
    Αν αυτο γινεται για να μην υπογραφονται ναυλοσυμφωνα δυο μηνων (60 ημερες) για την ενοικιαση σκαφους το οποιο ειναι γνωστο οτι χρησημοποιηται μονο 8 σαββατοκυριακα (16 ημερες), υπαρχει ποιο απλος τροπος να ελεγχθει. Αρκει μια απλη συμβουλη απο ανθρωπους που ασχολουνται με τα θεματα. Παντως δεν πιστευω οτι υπαρχει ανθρωπος ο οποιος να πιστευει πραγματικα οτι η ναυταθλητικη εκπαιδευση δεν ειναι αναψυχη.
    Αληθεια γιατι εχω την εντυπωση οτι σχεδον κανενας Υπουργος δεν συμβουλευεται γνωστες του αντικειμενου, προκειμενου να Νομοθετησει για καποιο θεμα και εν συνεχεια καλουμαστε ολοι μαζι να καταστρατηγουμε τον νομο, γιατι δεν προβλεπει τα αυτονοητα???

  • 4 Μαΐου 2013, 00:46 | Κοντογιαννης Παναγιώτης

    Η ιστιοπλοΐα είναι απο μόνη της αθλητική δραστηριότητα άσχετα εάν το σκάφος συμμετέχει σε αγώνα ή όχι, οπότε έξ´ ορισμού ήδη απο τον απόπλου υπάρχει παρανομία.
    Άσχετα με την προηγούμενη παρατήρηση απορώ πως είναι δυνατόν να ελεγχθεί η συμμετοχή σε αγώνα?
    Το να ψηφίζοντας νόμοι που δεν υπάρχει περίπτωση να εφαρμοστούν δεν είναι ωραίο…

    Τα ιστιοπλοικά σκάφη δεν είναι αυτοκίνητα όπου η συμμετοχή σε αγώνα εκθέτει τους επιβάτες σε πρόσθετους κινδύνους. Η ιστιοπλοΐα είναι έξ´ ορισμού αθλητική δραστηριότητα και ο αθλητισμός είναι άμεσα συνδεδεμένος με την άμιλλα και τους αγώνες.

    Εκτός αυτού πολλές φορές έχω μισθώσεις το σκάφος μου σε ιστιοπλοους προκειμένου να συμμετέχουν στο ραλλυ Αιγαίου κτλπ. Γιατι να χαθεί αυτο το εισόδημα?

  • 2 Μαΐου 2013, 23:23 | Παναγιωτης Σκαρμέας

    Ακόμα κάτι.
    Ενα σκάφος για να συμμετέχει σε ναυταθλητικούς αγώνες υποχρεούται από την ομοσπονδία (ΕΙΟ) να διαθέτει ειδική ασφαλιστική κάλυψη που κυμαίνεται από 500 έως 1000 € ανά σκάφος,ετησίως. Αφού βρείτε πόσα επαγγελματικά σκάφη μετέχουν σε ναυταθλητικούς αγώνες υπολογίστε και αυτή την απώλεια…

  • 2 Μαΐου 2013, 23:49 | Παναγιωτης Σκαρμέας

    Πραγματικά μου είναι αδιανόητο να απαγορεύεται η ενοικίαση επαγγελματικών σκαφών για συμμετοχή σε αγώνες.
    Εχουν υπολογίσει στοιχειωδώς οι συντάκτες του νόμου , πόσα έσοδα θα χαθούν από μία τέτοια απαγόρευση? Ο εξοπλισμός ενός σκάφους για να μπορεί να συμμετέχει αξιοπρεπώς σε αγώνες (Ράλυ Αιγαίου, Ιονίου, Ρεγκάτα του Αιγαίου κλπ)στοιχίζει αρκετά χρήματα. Οι αθλητές που θα διακινηθούν , οι χορηγοί, οι διαφημιζόμενοι κλπ, από πολύ πρόχειρο υπολογισμό, με βάση τα στοιχεία των αγώνων, δημιουργούν ένα τζίρο 2,5-3 εκ. € κάθε χρόνο, χωρίς να υπολογίζουμε τις σχολές ιστιοπλοίας και τους εκατοντάδες μαθητές.
    Οι συντάκτες του νόμου, θα πρέπει να ερευνήσουν τι συμβαίνει στις άλλες ευρωπαικές χώρες (με τις οποίες είμαστε ανταγωνιστές) αφου όπως αναφέρεται στην εισηγητικη έκθεση, σκοπός είναι ο εκσυγχρονισμός της νομοθεσίας.
    Η ανικανότητα των υπηρεσιών να ελέγξουν τους φοροφυγάδες, φοβάμαι ότι οδηγεί την πολιτεία σε νέα ολισθήματα.

  • Άρθρο 13 παρ. 3 «Τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής ολικής ναύλωσης δεν δύνανται να χαρακτηριστούν ως ναυταθλητικά και να εκναυλώνονται για τους σκοπούς που περιγράφονται στην παρ. 1 του παρόντος άρθρου.»
    Σωστό ως προς το πρώτο σκέλος (χαρακτηρισμός και φορολογία) αν και δεν καταλαβαίνω γιατί να απαλλάσονται εντελώς της φορολογίας τα ιδιωτικά σκάφη αλλά άστοχο ως προς την εκναύλωση τη στιγμή που πολλοί ξένοι νοικιάζουν σκάφη για να συμμετάσχουν σε ιστιοπλοϊκούς αγώνες στην Ελλάδα όπως Aegean regatta, Ραλλυ Αιγαίου κλπ. Η εταιρία μας έχει ήδη κλείσει ναύλo για συμμετοχή στην Aegean Regatta.
    Δεν καταλαβαίνω επίσης το λόγο που απαγορεύεται η εκναύλωση από κάποιο ναυτικό όμιλο (που συνήθως δεν έχει ιδιόκτητο σκάφος), ενός επαγγελματικού σκάφους για εκπαίδευση των μελών του ή συμμετοχή σε αγώνες. Ειναι προφανές πως γίνεται προσπάθεια να περιοριστούν τα ψευτοεπαγγελαματικά αλλά ακόμα μια φορά μαζί με τα ξερά καίγονται και τα χλωρά. Γιατί να μη μπορώ να εκναυλώσω το επαγγελματικό σκάφος εκτός της τουριστικής σαιζόν σε όμιλο για σχολές και αγώνες;
    Έστω, να μπει μία παράμετρος όπου ο αριθμός των «ναυταθλητικών» ημερών να μην υπερβαίνει ένα ποσοστό των συνολικών ημερών εκναύλωσης.

    Ευχαριστώ

  • 1 Μαΐου 2013, 19:29 | ΜΑΝΘΟΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ

    Άρθρο 1
    1. Για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος νόμου, χρησιμοποιούνται οι ακόλουθοι ορισμοί:
    α) «Ταξίδι αναψυχής»: είναι το ταξίδι που διενεργείται από πλοία που έχουν χαρακτηριστεί ως πλοία αναψυχής, ιδιωτικά ή επαγγελματικά ολικής ναύλωσης, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου, με ελεύθερο πρόγραμμα προσεγγίσεων και ελεύθερο προορισμό, με αποκλειστικό σκοπό την αναψυχή των επιβατών. Ως ταξίδι αναψυχής δεν νοείται το ταξίδι με σκοπό την άθληση ή τη συμμετοχή σε πάσης φύσεως αγώνες ή την εκπαίδευση επιβατών γενικά.
    ΕΙΝΑΙ γνωστο οτι ο αθλητικος τουρισμος ειναι μια μεγαλη αιτια προσελκυσης ιστιοπλοων απο διαφορα μερη του κοσμου ,οπου συνδιαζοντας αναψυχη αθληση περιηγηση συμμετεχοντας σε regatas προσφερουν μεγαλη κινηση στο yachting και αρκετα εσοδα ,και παντα σε ενα περιβαλον ελενχομενο οργανωμενο απο ομιλους ομοσπονδια και εμπειρους προπονητες . αυτο το αρθρο θα απαγορευσει καθε σκεψη για διεθνεις αγωνες και ιδιαιτερα την συμμετοχη ξενων ομαδων που θα ηθελαν να συνδιασουν το λεγομενο racing-cruising στο Αιγαιο-Ιονιο
    Την στιγμη που στην Τουρκια εχουν ηδη δραστηριοποιηθει εταιρειες διεξαγωγης αγωνων- charter στα παραλια διοργανωνοντας και επιδοτωντας την συμμετοχη σε τρεις μεγαλες regattas απο Κωνσταντινουπολη εως Ατταλια σχεδον ολο τον χρονο
    Άρθρο 03 : Ναύλωση
    Η εκμετάλλευση των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής επιτρέπεται μόνον με ολική ναύλωση διάρκειας τουλάχιστον οκτώ (8) ωρών υπολογιζομένης από την αναχώρηση του πλοίου από τον λιμένα απόπλου έως και την τελική αποβίβαση των επιβατών με τον κατάπλου του πλοίου και τη ληξη του ναυλοσυμφώνου και έχει ως αποκλειστικό σκοπό την εκτέλεση ταξιδιού αναψυχής, αποκλειομένης της ναύλωσής τους για άλλο σκοπό που ρυθμίζεται από άλλες διατάξεις του παρόντος νόμου, όπως άθληση, εκπαιδευτικά ταξίδια, συμμετοχή σε αγώνες, εκτέλεση θαλασσίων εκδρομών
    Νομιζω οτι θα ειναι και το τελος της προσπαθειας των ομιλων- σχολων για εκπαιδευση και διαδοση του αθληματος και κυριως σε ομιλους της περιφερειας που αναγκαστικα χρησιμοποιουν επαγ.σκαφη για τις αναγκες τους(δεν ειναι δυνατον καθε ομιλος να αγορασει και να συντηρει σκαφη για να κανει αυτο που του επιτασει το κρατος δηλαδη την διαδοση του αθληματος για το οποιο η πολιτεια του παραχωρει χωρους και διευκολυνσεις). Επεισης η συρικνωση του αγωνιστικου στολου ειναι αναποφευκτη αφου δεν θα μπορει πλεον να χρησιμοποιηται ενα σκαφος επαγγελματικο για αγωνες και οι οποιοι χορηγοι δεν θα μπορουν να εξυπηρετηθουν.Αν υπολογισουμε οτι τα δυο τριτα των σκαφων που συμμετεχουν σε αγωνες τοπικους ,εθνικους ,διεθνεις ειναι σκαφη επαγγελματικα που προσπαθωντας να εκμεταλευτουν την μεγαλη περιοδο απραξιας (τελος –αρχη σεζον) διατηρουν την ζωη και την κινηση στον ενχωριο αθλητικο τουρισμο ,Η απαγορευση θα θανατωσει το αθλητισμο το racing chartering,την εκμαθηση την διαδοση της ιστιοπλοιας και της ναυτικης μας τεχνης και παραδοσης που εδω και πολλα χρονια οι ομιλοι σχολες και επαγγελματιες προσπαθουν να αναπτυξουν σε μια χωρα και ενα λαο που θα επρεπε να ειναι υποδειγμα ναυτικου λαου και ναυτοσυνης.
    β) Απαγορεύεται επίσης η παραμονή του πλοιοκτήτη ή του εφοπλιστή καθώς και των παρένθετων προσώπων αυτών στο επαγγελματικό πλοίο αναψυχής, κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης των ελάχιστων προβλεπομένων ημερών ναύλωσης της παρ. 6 του παρόντος άρθρου.
    «Κυβερνήτης»:
    i. Για τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής: είναι το πρόσωπο που προσλαμβάνεται από τον ναυλωτή ή ο επιβάτης που διαθέτει ναυτική ικανότητα και εμπειρία και αναλαμβάνει τη διακυβέρνηση επαγγελματικού πλοίου αναψυχής, το οποίο μπορεί να εκναυλώνεται χωρίς πλοίαρχο και πλήρωμα, σύμφωνα με τον παρόντα νόμο.
    Ενω απαγορευεται ο ιδιοκτητης να επιβαινει στο σκαφος , στους ορισμους οποιος κατα δηλωση διαθετει ναυτικη ικανοτητα αναλαμβανει την διακυβερνηση.Και αναρωτιεμαι, ειναι πιο ασφαλες αυτο; Και πως πρεπει να ειναι η εκπαιδευση του; Οι Ναυτικοι ομιλοι εχουν σχολες εκμαθησης με προγραμμα μαθηματων θεωρητικων –πρακτικων, εξετασεις κλπ. ολα αυτα για να δωσουν εμφαση στην εκμαθηση και την ασφαλεια .Η δηλωση εξασφαλιζει κατι?
    Άρθρο 13: Ναυταθλητικά σκάφη
    3. Τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής ολικής ναύλωσης δεν δύνανται να χαρακτηριστούν ως ναυταθλητικά και να εκναυλώνονται για τους σκοπούς που περιγράφονται στην παρ. 1 του παρόντος άρθρου
    Για τους ιδιους λογους που ανελυσα παραπανω στο αρθρο (αρθρο3 )
    Νομιζω οτι θα ειναι και το τελος της προσπαθειας των ομιλων – σχολων για εκπαιδευση και διαδοση του αθληματος και κυριως σε ομιλους της περιφερειας που αναγκαστικα χρησιμοποιουν επαγγγελματικα σκαφη για τις αναγκες τους(δεν ειναι δυνατον καθε ομιλος να αγορασει και να συντηρει σκαφη για να κανει αυτο που του επιτασει το κρατος, δηλαδη την διαδοση του αθληματος για το οποιο η πολιτεια του παραχωρει χωρους και διευκολυνσεις).
    Επισεις η συρρικνωση του αγωνιστικου στολου ειναι θα αναποφευκτη, αφου δεν θα μπορει πλεον να χρησιμοποιειται ενα επαγγελματικο σκαφος για αγωνες και οι οποιοι χορηγοι δεν θα μπορουν να εξυπηρετηθουν.Αν υπολογισουμε οτι τα δυο τριτα των σκαφων που συμμετεχουν σε τοπικους ,εθνικους και διεθνεις αγωνες ειναι σκαφη επαγγελματικα, τα οποια προσπαθωντας να εκμεταλευτουν την μεγαλη περιοδο απραξιας (τελος –αρχη σεζον) ,διατηρουν την ζωη και την κινηση στον εγχωριο αθλητικο τουρισμο.
    Με συγχωρειτε για την παρεμβολη, αλλα η αγωνια και ο φοβος της καταρευσης μιας τεραστιας προσπαθειας που γινεται απο επαγγελματιες , ομιλους, σχολες και μελη που αγαπουν την θαλασσα με ωθει να συμβαλω και εγω με την γνωμη μου .
    Ευχαριστω για τον χρονο σας ,

  • 1 Μαΐου 2013, 18:50 | Δημήτριος Πετράς

    Θα αποτελεί εμπόδιο σε κάθε προσπάθεια θεώρησης από την Γεν. Γραμματεία Αθλητισμού της βεβαίωσης του ναυτικού Ομίλου το γεγονός ότι δεν αναφέρεται στους ορισμούς ποιό σκάφος θεωρείται Ναυταθλητικό, συνεπώς σχεδόν ολόκληρο το άρθρο είναι θα είναι για την Γεν. Γραμματεία Αθλητισμού άνευ αντικειμένου. Παρά τις επανειλημμένες αντίθετες γνωμοδοτήσεις του Συνηγόρου του Πολίτη, αλλά και τις απέλπιδες προσπάθειες ιδιοκτητών ιδιωτικών σκαφών αλλά και ναυτικών ομίλων, η Γεν. Γραμματεία επιμένει στην απόρριψη κάθε αιτήματος θεώρησης των Βεβαιώσεων που αποστέλουν οι Όμιλοι, επικαλούμενη ότι δήθεν έχει καταργηθεί ο όρος ναυταθλητικό (μπορεί να σταλεί σχετική αλληλογραφία μεταξύ Ναυτικού Ομίλου Ανοιχτής Θάλασσας και Γεν. Γραμματείας Αθλητισμού).
    Για να αρθεί κάθε αμφισβήτηση από πλευράς Γ.Γραμματείας θα μπορούσε να προστεθεί στους ορισμούς του νόμου παράγραφος:
    Άρθρο 1α.vi: Ναυταθλητικό πλοίο: Είναι το πλοίο αναψυχής, ιστιοφόρο ή κωπήλατο, χρησιμοποιούμενο για την συμμετοχή του σε ναυτικά αθλήματα, εφ` όσον φέρεται εγγεγραμμένο σε μητρώο αναγνωρισμένου ναυτικού ομίλου.

    Επίσης, αναφορικά με την παράγραφο 3, ισχύει και εδώ ο σχολιασμός του άρθρου 1 του παρόντος νόμου περί ναυταθλητικού τουρισμού και τα σημαντικά οφέλη του.

  • 1 Μαΐου 2013, 16:52 | Βιντζηλαίος Φίλιππος

    Αρα λοιπόν συνεπάγεται ότι οι διοργανώσεις αγώνων με ναυλωμένα Ελληνικά ιστιοφόρα που αρχίζουν να αναπτύσσονται σαν εναλλακτική μορφή τουρισμού, αναγκαστικά σταματάνε. !! Ο παγκόσμιος αγώνας ΜΒΑ που ξεκίνησε στην Ελλάδα, Το Blue Mile που διοργανώνεται στην Ελλάδα με ναυλωμένα Ελληνικά σκάφη, καθως και η προσπάθεια να ναυλώνονται ιστιοφόρα προκειμένου να χρησιμοποιούνται για συμμετοχή σε ιστιοπλοικούς αγώνες στην Ελλάδα.

    Σφραγίζετε καλά τον ιστιοπλοικό τουρισμό, ωστε να μην χαθουν ψιχουλα απο τα τεκμήρια, αλλα χάνετε πολλά περισσότερα.

    Ναυταθλητικά σκάφη δεν μπορούν να συντηρηθούν από ομίλους διότι ακόμα και απο τα θεσπισμένα τεκμήρια να το δείτε, τα έξοδα ενός σκάφους για αγώνες, ειναι πολλές φορές ψηλότερα και απο όλα τα εσοδα ενός ομίλου.
    Οσον δε αφορά το θέμα της ασφάλειας, υπάρχουν πολλά κενά στον νόμο. Τα όρια ασφάλειας ενός επαγγελματικού σκάφους, ειναι πολύ υψηλά και παρακολουθούνται συνεχώς απο τα αρμόδια όργανα. Ενα ναυταθλητικό σκάφος για να κρίνεται ασφαλές ωστε να εκπαιδεύει κόσμο, πρέπει να έχει διαπίστευση ανάλογη του ΠΓΕ απο την ΙΣΤΙΟΠΛΟΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ κάθε χρόνο, στα πλαίσια της επιθεωρησης αγώνων απο International Sailing Federation (ISAF).
    Προτείνω λοιπόν την εξειδίκευση ιστιοπλοικών σκαφών επαγγελματικών με δυνατότητα ναύλωσης απο ομίλους, αφού έχουν περάσει και τις δυο διαπιστεύσεις ασφάλειας , ΚΑΙ το κρατικό ΠΓΕ, ΚΑΙαπο την Ιστιοπλοική Ομοσπονδία το πρωτόκολλο επιθεώρησης ασφαλείας αγώνων της ISAF, ωστε να μην υπάρχουν μαιμούδες ναυταθλητικά επαγγελματικά.