Άρθρο 133: Παράβολα-Αναπροσαρμογή προστίμων-Επικυρώσεις

1. Η αίτηση για τη χορήγηση και την ανανέωση των αδειών διαμονής συνοδεύεται από παράβολο, το οποίο, αν για λόγους αμοιβαιότητας δεν ορίζεται διαφορετικά, ορίζεται ως ακολούθως:
α. Για τις άδειες διάρκειας μέχρις ενός έτους σε εκατόν πενήντα (150) ευρώ.
β. Για τις άδειες διάρκειας μέχρι δύο έτη σε τριακόσια (300) ευρώ.
γ. Για τις άδειες διάρκειας μέχρι τρία έτη σε τετρακόσια (400) ευρώ.
δ. Για τις άδειες διαμονής μέχρι πέντε έτη σε πεντακόσια (500) ευρώ
στ. Για τις άδειες διαμονής μέχρι 10 έτη σε εξακόσια (600) ευρώ

2. Το παράβολο, το οποίο καταβάλλεται κατά την υποβολή της αίτησης για την υπαγωγή στο καθεστώς του επί μακρόν διαμένοντος ανέρχεται στο ποσό των τετρακοσίων (400) ευρώ. Δεν υπόκεινται στην καταβολή του ανωτέρω παραβόλου όσοι κατέχουν ήδη άδεια διαμονής αόριστης, δεκαετούς ή πενταετούς διάρκειας του άρθρου 109 του παρόντος και ζητούν να υπαχθούν στο καθεστώς του επί μακρόν διαμένοντος.
Ειδικά όσοι υποβάλλουν αίτηση για την απόκτηση άδειας διαμονής δεκαετούς διάρκειας σύμφωνα με την παράγραφο της παρ. 1 άρθρου 139 του παρόντος Κώδικα καταβάλλουν παράβολο ύψους εννιακοσίων (900) ευρώ, ενώ για την ανανέωση της εν λόγω άδειας καταβάλλεται κάθε φορά παράβολο ύψους τετρακοσίων πενήντα (400) ευρώ.
Όσοι υποβάλλουν αίτηση για την απόκτηση ή ανανέωση άδειας διαμονής του άρθρου 109 του παρόντος Κώδικα καταβάλλουν παράβολο τριακοσίων (300) ευρώ.
3. Η αίτηση για τη χορήγηση εθνικής θεώρησης εισόδου των υπαγομένων στις ρυθμίσεις του άρθρου 18 του παρόντος συνοδεύεται από παράβολο, το οποίο, αν για λόγους αμοιβαιότητας δεν ορίζεται διαφορετικά, ορίζεται σε ποσό ύψους εκατόν πενήντα (150) ευρώ.
4. Τα πρόστιμα και τα παράβολα που προβλέπονται από τον παρόντα νόμο εισπράττονται υπέρ του Δημοσίου και αναπροσαρμόζονται με απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Οικονομικών, Εξωτερικών και Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη.
5. Οι υπαγόμενοι στις ρυθμίσεις της συμφωνίας μεταξύ της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Αραβικής Δημοκρατίας της Αιγύπτου, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν.1245/1982 (ΦΕΚ 45Α΄) δεν υπόκεινται στην υποχρέωση καταβολής παραβόλου
6.Οι υπαγόμενοι στις ρυθμίσεις της συμφωνίας μεταξύ Ελληνικής Δημοκρατίας και Καναδά σχετικά με την κινητικότητα των νέων, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν.4091/2012 (ΦΕΚ 219 Α΄) υπόκεινται στην υποχρέωση καταβολής παραβόλου, το οποίο καθορίζεται με σχετική Υπουργική Απόφαση.

7. Τα παράβολα του άρθρου αυτού εισπράττονται μόνο με την έκδοση αποδεικτικού διπλοτύπου τύπου Β’ από την αρμόδια για την παραλαβή της αίτησης υπηρεσία.
8. Τα έσοδα από τα παράβολα του παρόντος άρθρου εμφανίζονται και παρακολουθούνται σε ειδικούς Κωδικούς Αριθμούς Εσόδων (ΚΑΕ) του Κρατικού Προυπολογισμού σύμφωνα με τα αναφερόμενα στις διατάξεις της παραγράφου 4 του άρθρου 2 του ν. 4018/2011(ΦΕΚ Α’ 215)

  • 30 Οκτωβρίου 2013, 08:40 | Απότας Δημήτρης

    Άρθρο 139
    Παρ1. Πολίτης τρίτης χώρας, ο οποίος είχε άδεια διαμονής σε ισχύ κατά την έναρξη ισχύος του ν.3386/2005, εφόσον συμπληρώσει δεκαετή νόμιμη διαμονή στη χώρα κατά την τελευταία δωδεκαετία πριν την υποβολή σχετικού αιτήματος, δικαιούται να λάβει άδεια διαμονής διάρκειας δέκα (10) ετών, με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 6 του παρόντος Κώδικα, η οποία παρέχει δικαίωμα πρόσβασης στην αγορά εργασίας. Για τη συμπλήρωση της δεκαετούς νόμιμης διαμονής προσμετράται το χρονικό διάστημα κατά το οποίο ο ενδιαφερόμενος κατείχε Ελληνική ιθαγένεια ή οριστικό τίτλο διαμονής ανεξαρτήτως της αρχής έκδοσής του.
    Η άδεια χορηγείται ύστερα από αίτηση του πολίτη τρίτης χώρας και απόφαση της αρμόδιας αρχής που χορήγησε την τελευταία άδεια διαμονής, εφόσον ο αιτών α) διαθέτει πλήρη κάλυψη ιατροφαρμακευτικής και νοσοκομειακής περίθαλψης, β) εκπληρώνει τις φορολογικές του υποχρεώσεις γ) πληροί προϋποθέσεις ανανέωσης για μία από τις άδειες του παρόντος Κώδικα.
    2. Άδειες διαμονής αόριστης διαρκείας μετατρέπονται αυτοδικαίως σε άδειες διαμονής δεκαετούς διάρκειας της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου κατά την επανέκδοσή τους. Για την απόκτηση της άδειας διαμονής δεκαετούς διάρκειας σύμφωνα με την παρούσα δεν απαιτείται η καταβολή παραβόλου.
    Να διευκρινισθεί η περίοδος της δεκαετίας από την έναρξη της αορίστου ή από την κατάθεση της αίτησης για επανέκδοση.
    3. Οι άδειες διαμονής που εκδίδονται σύμφωνα με τις διατάξεις των παραγράφων 1 και 2 του παρόντος άρθρου ανανεώνονται σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος Κώδικα για την απόκτηση του καθεστώτος του επί μακρόν διαμένοντος σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 90 του παρόντος. Εάν δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις για την υπαγωγή στο καθεστώς του επί μακρόν διαμένοντος, και εφόσον ο ενδιαφερόμενος α) αποδεικνύει συνεχή διαμονή στην Ελλάδα, η διακοπή της οποίας δεν υπερβαίνει τα δύο (2) συναπτά έτη, β) εκπληρώνει τις φορολογικές του υποχρεώσεις και γ) διαθέτει πλήρη κάλυψη ιατροφαρμακευτικής και νοσοκομειακής περίθαλψης, η άδεια διαμονής του, εφαρμοζομένων κατά τα λοιπά των διατάξεων του παρόντος Κώδικα, ανανεώνεται για τρία (3) έτη κάθε φορά και επιτρέπει την πρόσβαση σε εξαρτημένη εργασία-παροχή υπηρεσιών ή έργο ή ανεξάρτητη οικονομική δραστηριότητα με κριτήριο την εργασιακή ή επαγγελματική δραστηριότητα που ασκούσαν με την δεκαετή ή αόριστης διάρκειας άδεια διαμονής που κατείχαν.
    Θα έπρεπε σύμφωνα με την αρχή της εμπιστοσύνης του πολίτη προς την διοίκηση τουλάχιστον να του επιτρεπόταν η ανανέωση ισότιμης και ισόχρονης άδειας διαμονής και μάλιστα χωρίς την καταβολή παραβόλου.
    Η πρόβλεψη του προηγούμενου νόμου3731/2008 ότι κατά την ανανέωση των αδειών δεκαετούς διάρκειας δεν θα υπόκεινται σε καταβολή παραβόλου. Δεν θα έπρεπε να ληφθεί υπ’ όψη; 2. Υπήκοος τρίτης χώρας, ο οποίος έχει άδεια διαμονής κατά την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού, εφόσον συμπληρώσει δεκαετή συνεχή νόμιμη διαμονή στη Χώρα, δικαιούται να λάβει άδεια διαμονής διάρκειας δέκα (10) ετών, με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 10 του παρόντος, η οποία παρέχει δικαίωμα πρόσβασης στην αγορά εργασίας. Η ανωτέρω άδεια διαμονής χορηγείται και στα ενήλικα, άνω του 21ου έτους της ηλικίας τους, μέλη της οικογένειας του υπηκόου τρίτης χώρας, εφόσον πληρούν αυτοτελώς τις παραπάνω προϋποθέσεις. Η άδεια χορηγείται ύστερα από αίτηση του υπηκόου τρίτης χώρας και απόφαση του οργάνου που χορήγησε την τελευταία άδεια διαμονής και μπορεί να ανανεώνεται κατόπιν αίτησης του ενδιαφερομένου, για ισόχρονο διάστημα, εφόσον αποδεικνύει συνεχή διαμονή στην Ελλάδα, η διακοπή της οποίας δεν υπερβαίνει τα δύο (2) συναπτά έτη και διαθέτει πλήρη κάλυψη ιατροφαρμακευτικής και νοσοκομειακής περίθαλψης. Για την ανανέωση της άδειας διαμονής της παρούσας οι υπήκοοι τρίτων χωρών δεν υπόκεινται στην καταβολή παραβόλου. άρθρο 39, παρ.1 του ν.3731/2008

    Παρ 14
    14. Αιτήματα ανανέωσης άδειας διαμονής για εξαρτημένη εργασία και παροχή υπηρεσιών ή έργου που εκκρεμούν καθώς και άδειες διαμονής που λήγουν έως 30.6.2014 και δεν πληρούν τις προϋποθέσεις ανανέωσης λόγω μη συμπλήρωσης του απαιτούμενο αριθμού ημερών ασφάλισης, όπως αυτός καθορίζεται με την κυα 15055/546/2011 (ΦΕΚ 1886 Β΄), ανανεώνονται, υπό την προϋπόθεση ύπαρξης βιβλιαρίου υγείας σε ισχύ. Ως εκκρεμή θεωρούνται και τα αιτήματα που έχουν απορριφθεί κατά τα έτη 2012 και 2013 λόγω μη πλήρωσης των ως άνω προϋποθέσεων, εφόσον οι ενδιαφερόμενοι πολίτες τρίτων χωρών τελούν υπό καθεστώς προσωρινής δικαστικής προστασίας και με τον όρο ότι παραιτούνται από τα ασκηθέντα ένδικα βοηθήματά τους.
    Ως εκκρεμή να θεωρούνται και όσα αιτήματα έχουν απορριφθεί για τον παραπάνω λόγο και οι πολίτες τρίτων χωρών δεν έχουν προσφύγει στα διοικητικά δικαστήρια με αίτηση θεραπείας να ανακληθούν οι απορριπτικές αποφάσεις και εφ’ όσον προσκομίσουν θεωρημένο βιβλιάριο υγείας να ανανεώσουν τις άδειες διαμονής τους, καταβάλλοντας τις ανάλογες εισφορές, για έκδοση βιβλιαρίου, στα ασφαλιστικά ταμεία.

  • 30 Οκτωβρίου 2013, 08:20 | Απότας Δημήτρης

    Άρθρο 133: Παράβολα-Αναπροσαρμογή προστίμων-Επικυρώσεις
    1. Η αίτηση για τη χορήγηση και την ανανέωση των αδειών διαμονής συνοδεύεται από παράβολο, το οποίο, αν για λόγους αμοιβαιότητας δεν ορίζεται διαφορετικά, ορίζεται ως ακολούθως:
    α. Για τις άδειες διάρκειας μέχρις ενός έτους σε εκατόν πενήντα (150) ευρώ.
    β. Για τις άδειες διάρκειας μέχρι δύο έτη σε τριακόσια (300) ευρώ.
    γ. Για τις άδειες διάρκειας μέχρι τρία έτη σε τετρακόσια (400) ευρώ.
    δ. Για τις άδειες διαμονής μέχρι πέντε έτη σε πεντακόσια (500) ευρώ
    στ. Για τις άδειες διαμονής μέχρι 10 έτη σε εξακόσια (600) ευρώ
    2. Το παράβολο, το οποίο καταβάλλεται κατά την υποβολή της αίτησης για την υπαγωγή στο καθεστώς του επί μακρόν διαμένοντος ανέρχεται στο ποσό των τετρακοσίων (400) ευρώ. Δεν υπόκεινται στην καταβολή του ανωτέρω παραβόλου όσοι κατέχουν ήδη άδεια διαμονής αόριστης, δεκαετούς ή πενταετούς διάρκειας του άρθρου 109 του παρόντος και ζητούν να υπαχθούν στο καθεστώς του επί μακρόν διαμένοντος.
    Ειδικά όσοι υποβάλλουν αίτηση για την απόκτηση άδειας διαμονής δεκαετούς διάρκειας σύμφωνα με την παράγραφο της παρ. 1 άρθρου 139 του παρόντος Κώδικα καταβάλλουν παράβολο ύψους εννιακοσίων (900) ευρώ, ενώ για την ανανέωση της εν λόγω άδειας καταβάλλεται κάθε φορά παράβολο ύψους τετρακοσίων πενήντα (400) ευρώ. (ποιο ισχύει το 450, ή το 400)
    Πρόταση να γίνει για τις 10ετούς διάρκειας 600 ευρώ, για την έκδοση και 600 ευρώ για την ανανέωση πάλι σε 10ετούς διάρκειας.

  • 29 Οκτωβρίου 2013, 23:14 | Λεωνίδας Σταματελόπουλος – ΔΑΜ Αθηνών Β΄

    Στην ανωτέρω ρύθμιση αναφέρεται η είσπραξη παραβόλων από τις αρμόδιες με την έκδοση αποδεικτικού διπλοτύπου τύπου Β΄. Η ίδια ρύθμιση είναι μεταβατική αφού επίκειται η καθιέρωση ηλεκτρονικού παραβόλου.
    Δεδομένων λοιπόν του μεταβατικού χαρακτήρα της ρύθμισης, πιθανών οργανωτικών δυσλειτουργιών που μπορεί να προκύψουν, όπως συμβαίνει σε κάθε αρτισύστατο σχήμα (αναφέρομαι εδώ στις ταμειακές υπηρεσίες), ή, ακόμη χειρότερα, προβλήματα που αφορούν στην ίδια την ασφάλεια του προσωπικού των Υπηρεσιών, θα ήταν ίσως λειτουργικότερο να υποβάλλονται παράβολα με τη μορφή διπλοτύπων τύπου Α΄, τα οποία θα χορηγούνται από τις αρμόδιες Δ.Ο.Υ. Οι τελευταίες έχουν ήδη τις επαρκείς υποδομές, διαθέτουν τη μακροχρόνια εμπειρία και πληρούν τις αναγκαίες προϋποθέσεις ασφάλειας.

  • 29 Οκτωβρίου 2013, 21:30 | Ηλίας Χρονόπουλος

    Συντασσομαι με τους συναδελφους που αναφερουν την αδυναμια των ΔΑΜ στην Αττικη τουλαχιστον λογω πληθους συναλλασσομενων να εκδιδουν παραβολα. Για λογους υποστελεχωσης, ασφαλειας αλλα και καθυστερησης στην ολοκληρωση της διαδικασιας καταθεσης αιτησης για αδεια διαμονης. Εως τη λειτουργια του ηλεκτρονικου παραβολου, οι συναλλασσομενοι να απευθυνονται στις οικιες ΔΟΥ.

  • 29 Οκτωβρίου 2013, 19:57 | ΞΥΓΓΗ ΧΑΡΟΥΛΑ ΔΑΜ ΑΘΗΝΩΝ Β

    Για τις υπηρεσία μας είναι αναγκαίο να χρησιμοποιούνται παράβολα τύπου Α και όχι τύπου Β τη στιγμή που δεν έχουμε ταμειακή υπηρεσία και φύλαξη για την ασφαλή λειτουργία μας. Επιπλέον εν όψει των υπηρεσιών μίας στάσης και της χρήσης του ηλεκτρονικού παραβόλου είναι μικρό το χρονικό διάστημα κατά το οποίο η είσπραξη των παραβόλων θα γίνεται απο τις Δ.Ο.Υ. .

  • 29 Οκτωβρίου 2013, 19:52 | ΟΛΓΑ ΠΕΤΣΟΓΛΟΥ

    Μέχρι να εφαρμοστεί το ηλεκτρονικό παράβολο, είναι αναγκαίο να προβλεφθεί ασφαλής τρόπος είσπραξης τους κατά την έναρξη των Υπηρεσιών μίας στάσης. Με τις παρούσες συνθήκες είναι αδύνατο και ακρως επικίνδυνο για την ασφάλεια μας να διακινούνται τέτοια ποσά στις Υπηρεσίες μας. Πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη το ανωτέρω και να δεχόμαστε Διπλότυπα τύπου Α’ , των οποίων η είσπραξη θα γίνεται από τις εφορίες. Εξάλλου η επιβάρυνση των ΔΟΥ θα είναι προσωρινή.

  • 29 Οκτωβρίου 2013, 14:18 | Σωτηρία Μουτσάτσου

    Με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού παραβόλου και την έναρξης λειτουργίας των Υπηρεσιών μιας στάσης προ των πυλών , τα παράβολα που προβλέπει το συγκεκριμένο άρθρο να εισπράττονται, καλό θα ήταν να είναι τύπου Α’ και όχι Β’ καθώς στις Υπηρεσίες της Αποκεντρωμένης δεν υπάρχουν τα μέτρα ασφάλειας εκείνα ώστε οι υπάλληλοι τους να διαχειρίζονται τόσα πολλά χρήματα .

  • 29 Οκτωβρίου 2013, 13:38 | ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΒΟΓΙΑΤΖΗ

    Για την λειτουργία Υπηρεσιών Αλλοδαπών και Μετανάστευσης της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής, θα ήταν προτιμότερο να υποβάλλονται παράβολα με τη μορφή διπλοτύπων τύπου Α΄, τα οποία θα χορηγούνται από την Δ.Ο.Υ. κατοικίας του κάθε πολίτη τρίτης χώρας, όπως ακριβώς συμβαίνει στις Δ/νσεις Αστικής Κατάστασης της Αποκεντρωμένης Διοίκησης για την υποβολή αίτησης κτήσης της ελληνικής ιθαγένειας . Η ρύθμιση είναι προσωρινού χαρακτήρα εφόσον επίκειται η καθιέρωση του ηλεκτρονικού παραβόλου, αλλά εξασφαλίζει τις υπηρεσίες με τους περισσότερους αλλοδαπούς της χώρας από κλοπές, διαρρήξεις, απειλές κατά της σωματικής ακεραιότητας των υπαλλήλων και τελικά από την απώλεια εσόδων του Δημοσίου.

  • 29 Οκτωβρίου 2013, 12:41 | Malik Ahmed

    Οταν βγάλαμε άδεια παραμονής 10 ετούς διάρκειας, ο νόμος έλεγε πως η ανανέωση δεν θα έχει παράβολο με το σκπετικό προφανώς ήταν ότι γίνεσαι μόνιμως κάτιοκος και δεν έχεις άλλες υποχρεώσεις για να ζεις στην Ελλάδα: πιστεύω πως, δεν είναι σωστό ξαφνικά να πληρώνουμε παράβολο τώρα για ανανέωη.

  • 29 Οκτωβρίου 2013, 10:56 | ΚΩΦΟΝΙΚΟΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ Δ.Α.Μ. ΑΘΗΝΩΝ Β

    “Τα παράβολα του άρθρου αυτού εισπράττονται μόνο με την έκδοση αποδεικτικού διπλοτύπου τύπου Β’ από την αρμόδια για την παραλαβή της αίτησης υπηρεσία”.
    Μέχρι να εφαρμοστεί η διαδικασία του ηλεκτρονικού παραβόλου θα ήταν χρήσιμο τα παράβολα να εισπράττονται με αποδεικτικά διπλότυπα τύπου Α (κατευθείαν από τις ΔΟΥ), δεδομένου του μεγάλου αριθμού αιτήσεων που θα κατατίθενται στις Δ.Α.Μ., ειδικά των νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης, της υποστελέχωσης των υπηρεσιών και των προβλημάτων ασφαλούς φύλαξης των κτιρίων που ήδη υπάρχουν.

  • 29 Οκτωβρίου 2013, 09:17 | ΕΙΡΗΝΗ ΔΙΑΟΥΡΤΗ

    Η διακίνηση χρημάτων σε υπηρεσίες χωρίς φύλαξη είναι σχεδόν απαγορευτική εφόσον επιφέρει κινδύνους για το προσωπικό των υπηρεσιών. Άλλωστε με το ηλεκτρονικό παράβολο πρό των πυλών τα διπλότυπα τύπου Α΄των οποίων η κατάθεση γίνεται στην εφορία αποτελούν την ιδανική προσωρινή λύση.

  • 29 Οκτωβρίου 2013, 09:44 | Γιάννης Βοζώρης

    Η είσπραξη χρηματικών ποσών για την διαδικασία έκδοσης παραβόλων είναι παρακινδυνευμένη για υπηρεσίες που δεν φυλάσσονται και που ουδέποτε είχαν ταμειακό μηχανισμό για τη διαχείριση τέτοιων θεμάτων. Ίσως θα έπρεπε η διαδικασία να γίνεται από την εφορία ή τις τράπεζες μέχρι να καθιερωθεί η χρήση του ηλεκτρονικού παραβόλου.

  • 28 Οκτωβρίου 2013, 19:34 | asante

    Το ποσό του παραβόλου για την ανανέωση των αδειών παραμονής θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη του πάντα το οικονομικών και κοινωνικών συνθηκών.

  • 25 Οκτωβρίου 2013, 13:29 | Litsa

    θα εφαρμοστεί το ηλεκτρονικό παράβολο ή όχι στις υπηρεσίες μας τελικά? νομίζω ότι είναι κάτι πολύ καλό και θα μας βοηθήσει δείτε το

  • 25 Οκτωβρίου 2013, 13:06 | Ιωάννα Αποστολοπούλου

    Η έλλειψη προσωπικού και η απουσία φύλαξης των υπηρεσιών καθιστούν την παρούσα διαδικασία είσπραξης των παραβόλων αφ’ενος χρονοβόρα και εφ’ ετέρου επικίνδυνη. Προτείνω να εφαρμοστεί η διαδικασία είσπαραξης των παραβόλων μέδω ΔΟΥ ή μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής.

  • 24 Οκτωβρίου 2013, 11:58 | Μαρίτα Γεωργαρά ΔΑΜ Β

    Αναφορικά με τα παράβολα επισημαίνουμε οτι αφού δεν υπάρχει ταμειακή υπηρεσία στις ΔΑΜ αλλά ούτε και η δυνατότητα ασφάλειας (φύλαξη κτιρίου) θα ήταν χρησιμότερο αντί για παράβολα τύπου Β να είναι τύπου Α και η κατάθεση να γίνεται κατευθείαν στην ΔΟΥ. Η φύλαξη και η μεταφορά στις τράπεζες τόσο μεγάλων ποσών θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα στις Υπηρεσίες.

  • 22 Οκτωβρίου 2013, 11:12 | Αναστασοπούλου Αναστασία ΔΑΜ ΑΘΗΝΩΝ Β΄

    133 7. «Τα παράβολα του άρθρου αυτού εισπράττονται μόνο με την έκδοση αποδεικτικού διπλοτύπου τύπου Β’ από την αρμόδια για την παραλαβή της αίτησης υπηρεσία»

    Θεωρώ ότι αφού επίκειται η εφαρμογή του ηλεκτρονικού παραβόλου , θα έπρεπε ενόψει της λειτουργίας των καταστημάτων μίας στάσης, τα παράβολα που εισπράττονται στην παρούσα φάση να είναι τύπου Α΄, αφού οι υπηρεσίες μας δεν διαθέτουν ταμειακές υπηρεσίες όπως οι αντίστοιχες των Δήμων, με τις συνακόλουθες δεισλειτουργικές και επικίνδυνες συνέπειες της πρακτικής που θα ακολουθηθεί για την εφαρμογή της διάταξης.

  • 21 Οκτωβρίου 2013, 17:18 | Βιβή Σουλδάτου

    Συμφωνώ απολύτως με το σχόλιο που αναφέρεται στην αδυναμία είσπραξης παραβόλων από τις Υπηρεσίες Αλλοδαπών και Μετανάστευσης, δεδομένης της ανύπαρκτης υποδομής, καθόσον δεν υπάρχει ταμειακή υπηρεσία, ούτε και πρόβλεψη φύλαξης των υπηρεσιών. Επιπρόσθετα, δεδομένου ότι ο αριθμός των υπαλλήλων που στελεχώνουν τις εν λόγω υπηρεσίες δεν είναι επαρκείς για την εκπλήρωση του έργου τους, ο ορισμός υπολόγων θα αφαιρούσε ανθρώπινο δυναμικό που μπορεί να απασχοληθεί στην διαδικασία έκδοσης αδειών διαμονής. Σε αναμονή της εφαρμογής του ηλεκτρονικού παραβόλου, η πρόβλεψη κατάθεσης παραβόλων τύπου Α’ θα ήταν ιδιαίτερα θετική.

  • 21 Οκτωβρίου 2013, 09:33 | ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΧΑΤΖΗΣ

    παρ. 1. Η αίτηση για τη χορήγηση και την ανανέωση των αδειών διαμονής συνοδεύεται από παράβολο, το οποίο, αν για λόγους αμοιβαιότητας δεν ορίζεται διαφορετικά, ορίζεται ως ακολούθως:
    ……………….
    στ. Για τις άδειες διαμονής μέχρι 10 έτη σε εξακόσια (600) ευρώ

    παρ. 2. …………………….
    Ειδικά όσοι υποβάλλουν αίτηση για την απόκτηση άδειας διαμονής δεκαετούς διάρκειας σύμφωνα με την παράγραφο της παρ. 1 άρθρου 139 του παρόντος Κώδικα καταβάλλουν παράβολο ύψους εννιακοσίων (900) ευρώ, ενώ για την ανανέωση της εν λόγω άδειας καταβάλλεται κάθε φορά παράβολο ύψους τετρακοσίων πενήντα (400) ευρώ.

    ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ
    Θα προκύψει σύγχιση σχετικά με το ποσό του παραβόλου για την άδεια διαμονής διάρκειας 10 ετών

  • 21 Οκτωβρίου 2013, 07:10 | ΕΙΡΗΝΗ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΥ

    Αναφορικά με τα παράβολα και τη διαδικασία είσπραξής τους, επισημαίνουμε οτι αφού δεν υπάρχει ταμειακή υπηρεσία αλλά ούτε και η δυνατότητα παροχής ασφάλειας,ίσως θα έπρεπε τουλάχιστον μέχρι την εισαγωγή ηλεκρονικού παραβόλου τα διπλότυπα να είναι τύπου Α’ και η κατάθεση να γίνεται στην εφορία. Η διακίνηση τόσο μεγάλων ποσών στην υπηρεσία θα είναι εξαιρετικά δύσκολη και θα φέρει πολλούς κινδύνους.

  • 21 Οκτωβρίου 2013, 07:36 | ΧΡΥΣΑ

    Στην παρ.2 αναφέρεται:Ειδικά όσοι υποβάλλουν αίτηση για την απόκτηση
    άδειας διαμονής δεκαετούς διάρκειας σύμφωνα με την παράγραφο της παρ. 1 άρθρου 139 του παρόντος Κώδικα καταβάλλουν παράβολο ύψους
    εννιακοσίων (900) ευρώ, ενώ για την ανανέωση της εν λόγω άδειας καταβάλλεται κάθε φορά παράβολο ύψους τετρακοσίων πενήντα (400)ευρώ.

    Αναγράφεται ολογράφως τετρακόσια πενήντα και αριθμητικά 400. Πόσο τελικά θα είναι το ποσό του παραβόλου;