Άρθρο 03: Διαδικασία Οριοθέτησης

Α) Διαδικασία Οριοθέτησης των υδατορευμάτων χωρίς κατασκευή έργων διευθέτησης επί αυτών:

1) Η Μελέτη Οριοθέτησης ελέγχεται και θεωρείται από τις αναφερόμενες στην παράγραφο 4 του άρθρου 2 αρχές εκτός από τις περιπτώσεις (ε) και (στ), όπου η Μελέτη Οριοθέτησης ελέγχεται και θεωρείται, από τη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της οικείας Περιφέρειας.

2) Μετά τη θεώρηση της Μελέτης Οριοθέτησης καθορίζονται, στο διάγραμμα της παραγράφου (1α) του άρθρου 2 οι οριογραμμές του υδατορεύματος, από:

α) τη Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης (εκτός εάν με απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης ορίζεται άλλη προς τούτο αρμόδια Υπηρεσία), μετά από γνώμη της αρμόδιας Διεύθυνσης Υδάτων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, όταν η Μελέτη Οριοθέτησης συντάσσεται από τις Υπηρεσίες ή φορείς των περιπτώσεων γ’, δ’, ε’ και στ΄ της παραγράφου 4 του άρθρου 2 του παρόντος Νόμου ή

β) τη Δ/νση Πολεοδομικού Σχεδιασμού του Υ.Π.Ε.Κ.Α. κατόπιν γνωμοδότησης της αρμόδιας Διεύθυνσης Υδάτων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, όταν η Μελέτη Οριοθέτησης συντάσσεται από το Υ.Π.Ε.Κ.Α.

γ) τη Δ/νση Εγγειοβελτιωτικών Έργων (Δ7) του ΥΠ.AN.AN.Y.ME.ΔI. κατόπιν γνωμοδότησης της αρμόδιας Διεύθυνσης Υδάτων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, όταν η Μελέτη Οριοθέτησης συντάσσεται από τη Γ.Γ.Δ.Ε. του ΥΠ.AN.AN.Y.ME.ΔI.

2.1 Σε περίπτωση που το προς οριοθέτηση τμήμα του υδατορεύματος εμπίπτει, εν μέρει ή στο σύνολό του, σε περιοχές NATURA 2000, ο φάκελος της Μελέτης Οριοθέτησης διαβιβάζεται για γνωμοδότηση και στην αρμόδια για την προστασία της φύσης υπηρεσία της.

2.2 Για τον καθορισμό των οριογραμμών απαιτείται γνώμη του οικείου δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου.

2.3 Στις περιπτώσεις όλων των ανωτέρω γνωμοδοτήσεων παρέχεται προθεσμία ενός μηνός από τη διαβίβαση του σχετικού φακέλου. Στην περίπτωση που η παραπάνω προθεσμία παρέλθει άπρακτη, η αρμόδια αρχή καθορίζει τις οριογραμμές και χωρίς τις γνώμες αυτές.

3) Η επικύρωση του καθορισμού των οριογραμμών του υδατορεύματος (οριοθέτηση του υδατορεύματος) γίνεται με:

α) Απόφαση του Γενικού Γραμματέα της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, στην περίπτωση 2α ανωτέρω, μετά από εισήγηση της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της Αποκεντρωμένης Διοίκησης

β) Απόφαση του Υπουργού Π.Ε.Κ.Α. στην περίπτωση 2β ανωτέρω , μετά από εισήγηση της αρμόδιας Υπηρεσίας – Δ/νση Πολεοδομικού Σχεδιασμού του Υ.Π.Ε.Κ.Α.

γ) Απόφαση του Υπουργού AN.AN.Y.ME.ΔI.στην περίπτωση 2γ ανωτέρω, μετά από εισήγηση της αρμόδιας Υπηρεσίας – Δ/νση Εγγειοβελτιωτικών Έργων (Δ7) της Γ.Γ.Δ.Ε. του ΥΠ.AN.AN.Y.ME.ΔI.

Η απόφαση αυτή συνοδεύεται από το τοπογραφικό διάγραμμα της παραγράφου (1α) του άρθρου 2 και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

4) Κατ’ εξαίρεση, όταν το προς οριοθέτηση τμήμα του υδατορεύματος εμπίπτει εν μέρει ή στο σύνολό του σε περιοχή «NATURA 2000» ή εντός κηρυγμένου αρχαιολογικού χώρου ή εντός παραδοσιακού οικισμού ή σε παραλιακές περιοχές (ακτίνας 500 μέτρων από την γραμμή παραλίας), ή σε δάση και εν γένει σε περιοχές που υπάγονται σε ειδικό καθεστώς προστασίας η επικύρωση του καθορισμού των οριογραμμών του υδατορεύματος γίνεται με Προεδρικό Διάταγμα που εκδίδεται με πρόταση του Υπουργού Π.Ε.Κ.Α. και του κατά περίπτωση συναρμόδιου Υπουργού μετά από εισήγηση της Δ/νσης Πολεοδομικού Σχεδιασμού του Υ.Π.Ε.Κ.Α.
Για την έκδοση του προεδρικού διατάγματος τηρείται η διαδικασία των ανωτέρω 1 και 2 παραγράφων. Στην περίπτωση της παραγράφου 2α ο φάκελος με τη θεωρημένη μελέτη οριοθέτησης καθώς και τις προβλεπόμενες κατά περίπτωση γνωμοδοτήσεις διαβιβάζονται από τη Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης προς τη Δ/νση Πολεοδομικού Σχεδιασμού του Υ.Π.Ε.Κ.Α. προκειμένου η Υπηρεσία αυτή να μεριμνήσει για τη διαδικασία έκδοσης του προεδρικού διατάγματος.

5) Με την επιφύλαξη της ανωτέρω παραγράφου 4, στις περιπτώσεις έγκρισης ή τροποποίησης σχεδίου πόλης, ή έγκρισης της πολεοδομικής μελέτης Οικοδομικών Συνεταιρισμών και Ιδιωτικών Πολεοδομήσεων, η οριοθέτηση των υδατορευμάτων μπορεί να γίνεται με τη διοικητική πράξη έγκρισης ή τροποποίησης του σχεδίου ή της έγκρισης της πολεοδομικής μελέτης αντίστοιχα.

6) Η οριοθέτηση των υδατορευμάτων δεν υπάγεται στο καθεστώς περιβαλλοντικής αδειοδότησης (Α.Ε.Π.Ο.) του Ν.4014/2011 και των κανονιστικών πράξεων που έχουν εκδοθεί ή εκδίδονται κατ΄ εξουσιοδότησή αυτού.

Β) Διαδικασία Οριοθέτησης υδατορεύματος σε περίπτωση έργων διευθέτησης επι αυτού :

1) Σε περίπτωση που, από την υδραυλική μελέτη του φακέλου της οριοθέτησης, προβλέπονται έργα διευθέτησης τα οποία κατατάσσονται στην Α΄ κατηγορία έργων σύμφωνα με την Υ.Α 1958/13-1-2012 (Φ.Ε.Κ. 21 Β’), που εκδόθηκε κατ΄ εφαρμογή της παραγράφου 4 του άρθρου 1 του Ν.4014/2011 (Φ.Ε.Κ. 209 Α’), παράλληλα με τη διαδικασία οριοθέτησης που προβλέπεται στην παράγραφο Α του άρθρου αυτού, τηρείται για τα έργα αυτά και η διαδικασία της Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης με την έκδοση Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (Α.Ε.Π.Ο.).

Ειδικότερα τηρούνται παράλληλα οι ακόλουθες διαδικασίες:

α) Ο φάκελος της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.) για τα έργα διευθέτησης, κατά την υποβολή του στην αρμόδια περιβαλλοντική αρχή, πρέπει να περιλαμβάνει και τη πρόταση για τον καθορισμό των οριογραμμών του υδατορεύματος καθώς και συνοπτική έκθεση της μελέτης οριοθέτησης, προκειμένου να αξιολογηθούν όλα τα στοιχεία και οι πληροφορίες και να προχωρήσει ή όχι η έκδοση της Α.Ε.Π.Ο. των έργων διευθέτησης.

β) Μετά την έκδοση της Α.Ε.Π.Ο. ολοκληρώνεται η διαδικασία οριοθέτησης του υδατορεύματος, σύμφωνα με τα εδάφια 2 και 3 της παραγράφου Α. Ο καθορισμός των οριογραμμών, πριν την επικύρωσή του με την πράξη οριοθέτησης του υδατορεύματος, πρέπει να λαμβάνει υπόψη και να προσαρμόζεται με τους όρους, τις απαιτήσεις και τους περιορισμούς της Α.Ε.Π.Ο. των έργων διευθέτησης, ώστε τελικά η οριοθέτηση του υδατορεύματος να είναι συμβατή με την Α.Ε.Π.Ο. των έργων αυτών.

2) Στην περίπτωση που τα προβλεπόμενα από την υδραυλική μελέτη για την οριοθέτηση, έργα διευθέτησης και ρύθμισης της ροής των υδάτων κατατάσσονται στην Β΄ κατηγορία της Υ.Α. 1958/13-1-2012 τότε για την οριοθέτηση του υδατορεύματος, απαιτείται ο φάκελος οριοθέτησης να έχει συμπληρωθεί με τις προβλεπόμενες στο άρθρο 8 του Ν.4014/2011 Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις (Π.Π.Δ.) για τέτοιας κατηγορίας έργα.

3) Όταν για την εξασφάλιση της τεχνικής αρτιότητας και της ασφαλούς λειτουργίας έργων προτείνεται διευθέτηση της ροής υδάτων σε άλλη θέση (εκτροπή υδατορεύματος), η οριοθέτηση γίνεται στη νέα θέση του υδατορεύματος, καθώς και στην παλιά εφόσον από τη μελέτη προβλέπεται η διατήρησή της υφιστάμενης κοίτης.

  • 3 Ιουνίου 2013, 11:25 | Ιωάννης Καραβελάκης

    Αρθρο 3
    παραγραφος Α.4.
    Η επικύρωση του καθορισμού των οριογραμμών υδατορεύματος όταν αφορά σε δάσος που δεν υπάγεται σε ειδικόι καθεστώς προστασίας να γίνεται με απόφαση του Γενοικού Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης

  • 3 Ιουνίου 2013, 11:30 | Ευθυμιάδου Δήμητρα-Ιωάννου Χριστιάνα, ΓΓΔΕ/Δ7

    Α §1 Η πρόταση να συμπληρωθεί ως ακολούθως:
    ‘’Η μελέτη Οριοθέτησης ελέγχεται και θεωρείται από τις αναφερόμενες στην παράγραφο 4 του άρθρου 2 αρχές, εφόσον διαθέτουν Τεχνικές Υπηρεσίες, ….’’
    §2.β Η πρόταση να συμπληρωθεί ως ακολούθως:
    ‘’…όταν η μελέτη οριοθέτησης συντάσσεται με μέριμνα των Υπηρεσιών του Υ.ΠΕ.Κ.Α. (περίπτωση (α) της παραγράφου 4 του άρθρου 2)’’
    §2.γ Η πρόταση να συμπληρωθεί ως ακολούθως:
    ‘’…όταν η μελέτη οριοθέτησης συντάσσεται με μέριμνα της Γ.Γ.Δ.Ε. (περίπτωση (β) της παραγράφου 4 του άρθρου 2)’’

  • 3 Ιουνίου 2013, 11:33 | ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΜΙΚΡΩΝ ΥΔΡΟΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ – ΕΣΜΥΕ

    Άρθρο 3 παρ. 2.2 Εάν δεν υπάρχουν έργα διευθέτησης δεν υπάρχει λόγος της γνώμης του οίκου δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου γιατί δεν μπορεί να έχει άποψη για τους υδραυλικούς υπολογισμούς.

    Άρθρο 3 Α παρ. 4 Γιατί τηρείται η διαδικασία του ΠΔ? είναι πάρα πολύ χρονοβόρος διαδικασία και αν ένα μικρό μέρος ενός έργου είναι σε natura, θα κολλήσει για χρόνια όλο το έργο. Θα πρέπει να απλουστευτεί η όλη διαδικασία και να γίνονται όλα το πολύ με Υ.Α.

  • •Παρ. Α, σημείο 1: Οι αρχές που έχουν την μέριμνα της σύνταξης έχουν και τον έλεγχο και την θεώρηση αυτών.
    •Παρ. Α, σημείο 2.1: Μόνο όταν είναι σε Natura 2000 γνωμοδοτεί ο ΦΔ, όχι αν εμπίπτει εντός του Εθνικού Πάρκου. Και βέβαια σε καμία άλλη περίπτωση και ιδίως σε τμηματικές οριοθετήσεις σε ανάντη τμήματα ρεμάτων που διέρχονται εντός τέτοιων περιοχών.
    •Παρ. Α, σημείο 5: Για οικιστικούς λόγους επιτρέπει να γίνεται η οριοθέτηση μέσα από την πολεοδομική μελέτη, δεν προσδιορίζεται όμως αν θα γίνεται η οριοθέτηση σύμφωνα με τις προϋποθέσεις που ισχύουν σε διαφορετικές περιπτώσεις.
    •Παρ. Α, σημείο 6: Εξαιρείται η οριοθέτηση από έκδοση ΑΕΠΟ, όταν δεν περιλαμβάνονται έργα διευθέτησης.
    •Παρ. Β, σημείο 3: Δεν ξεκαθαρίζεται αν στις περιπτώσεις αυτές τηρείται η διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης.

  • 3 Ιουνίου 2013, 10:31 | ΔΕΗ Α.Ε./ΔΠΠ & ΔΥΗΠ

    Άρθρο 3.Α.2:
    Προτείνεται η προσθήκη Παραγράφου, με το παρακάτω κείμενο.
    <>.

  • 2 Ιουνίου 2013, 22:10 | WWF Ελλας

    1. Έργα διευθέτησης και εκτροπής. Σύμφωνα με πάγια νομολογία, τα ρέματα αντικείμενα συνταγματικής προστασίας (Σ.τ.Ε. 509/1994, 3569/1996, 4653/1996, 453/2003, 3731/2005, 3430/2006), και πρέπει να διατηρούνται στην φυσική τους κατάσταση (ΣτΕ 572/2012, 1407/2011, 2621/2001). Η οριοθέτησή τους αποσκοπεί στην αποτύπωση της φυσικής τους κοίτης, και όχι της πραγματικής κατάστασης, η οποία έχει διαμορφωθεί και κατόπιν ανθρώπινων επεμβάσεων (ΣτΕ 2215/2002, 2873/2004, 2821/2005, 2890/2006). Συνεπώς, τα έργα εκτροπής της παραγράφου 3, και εν μέρει τα έργα διευθέτησης της παραγράφου 2, είναι αμφίβολης νομιμότητας (ειδικά για τα έργα διευθέτησης, επιτρέπονται μόνο τα «απολύτως αναγκαία» για την διασφάλιση της ροής – πρβλ. ΣτΕ 2890/2006). Επίσης, παγίως γίνεται δεκτό ότι η οριοθέτηση προηγείται των τεχνικών επεμβάσεων στην κοίτη του ρέματος (ΣτΕ 4494/2009, 4531/2009, 3743/2008, 1644/2006, 2821/2005, 2873/2004), και ότι ο καθορισμός των οριογραμμών του ρέματος αποτελεί κατά νόμο προϋπόθεση για την έκδοση των πράξεων χωροθετήσεως και εγκρίσεως περιβαλλοντικών όρων έργου ή δραστηριότητας που βρίσκεται πλησίον ρέματος (ΣτΕ 4491/2009, 1990/2007, 2133/2003, 3780/2001). Μάλιστα, ορισμένες από την αναφορές αυτές επαναλαμβάνονται στο εισαγωγικό σημείωμα του νομοσχεδίου (στην ιστοσελίδα αυτή). Αντίθετα, εδώ διαβάζουμε ότι ο «καθορισμός των οριογραμμών, πριν την επικύρωσή του με την πράξη οριοθέτησης του υδατορεύματος, πρέπει να λαμβάνει υπόψη και να προσαρμόζεται με τους όρους, τις απαιτήσεις και τους περιορισμούς της Α.Ε.Π.Ο. των έργων διευθέτησης, ώστε τελικά η οριοθέτηση του υδατορεύματος να είναι συμβατή με την Α.Ε.Π.Ο.». Πρόκειται για αντιστροφή της σχέσης μεταξύ οριοθέτησης και Α.Ε.Π.Ο. – αφού τώρα η οριοθέτηση (μία κανονιστική πράξη) προσαρμόζεται στην Α.Ε.Π.Ο. (μία ατομική πράξη), και όχι το αντίστροφο. Σε συνδυασμό με την διαδικασία επανακαθορισμού που προβλέπει το άρθρο 5 παρ. 1 του νομοσχεδίου, καθίσταται σαφές ότι κάθε επέμβαση με το πρόσχημα μίας απροσδιόριστης «διευθέτησης» είναι επιτρεπτή.

    2. Διαβούλευση. Η οριοθέτηση των ρεμάτων είναι ζήτημα ευρύτερου ενδιαφέροντος: δεν αφορά μόνο ιδιοκτησιακά δικαιώματα και την προστασία από ακραία φυσικά φαινόμενα, αλλά και την προστασία οικοσυστημάτων και χώρων πρασίνου, που συχνά είναι οι μόνοι που απομένουν σε ορισμένες αστικές περιοχές. Θα ήταν συνεπώς πολύ χρήσιμη μία διαδικασία διαβούλευσης πριν την έγκριση της οριοθέτησης, όπως άλλωστε απαιτούν οι οδηγίες 2000/60, και 2007/60.

  • 1 Ιουνίου 2013, 09:48 | ΣΜΥΕ-ΔΥΠ

    Στις Τεχνικές Προδιαγραφές που προβλέπονται στην παράγραφο 5 του άρθρου 2, όταν αυτές καταρτιστούν, θα πρέπει να υπάρχει σαφής αναφορά στο περιεχόμενο της μελέτης οριοθέτησης σε περίπτωση που δεν προκύπτουν έργα και σε περίπτωση που προκύπτουν έργα. Ιδιαίτερα για τη δεύτερη περίπτωση, η κείμενη νομοθεσία αλλά και η πρακτική προβλέπουν την απαίτηση της υδραυλικής μελέτης σε επίπεδο προμελέτης προ της συντάξεως προτάσεως οριοθέτησης. Σε κάθε περίπτωση όμως θα πρέπει να καθοριστούν με σαφήνεια τα “παραδοτέα” της μελέτης οριοθέτησης.

  • Άρθρο 03: Διαδικασία Οριοθέτησης
    Α § 2.1 Να καθοριστεί ποιά είναι
    “η αρμόδια για την προστασία της φύσης Υπηρεσία ”.
    Α§2.3 Η προθεσμία του ενός μηνός για τις γνωμοδοτήσεις έχει αποδειχθεί στη πράξη ότι δεν έχει ποτέ εφαρμοστεί. Είναι σκόπιμο η προθεσμία να είναι ρεαλιστική π.χ. δύο μηνών και να διαγραφεί η λέξη “και” ως ακολούθως:
    Στις περιπτώσεις όλων των ανωτέρω γνωμοδοτήσεων παρέχεται προθεσμία δύο μηνών από τη διαβίβαση του σχετικού φακέλου. Στην περίπτωση που η παραπάνω προθεσμία παρέλθει άπρακτη, η αρμόδια αρχή καθορίζει τις οριογραμμές χωρίς τις γνώμες αυτές.
    Α § 5 Δίδεται η δυνατότητα, προφανώς όταν υπάρχουν υδατορεύματα σε υπό εκπόνηση Πολεοδομικές Μελέτες η “έγκριση της οριοθέτησης των υδατορευμάτων” να γίνεται συγχρόνως με την “ έγκριση της Πολεοδομικής Μελέτης”. Το εδάφιο αυτό πρέπει να συμπληρωθεί με την πρόβλεψη ότι οι αντίστοιχες Μελέτες Οριοθέτησης και ο καθορισμός των οριογραμμών θα ακολουθούν τις διαδικασίες (καταναλογία) του Άρθρου 2 του παρόντος.
    Α § 6 Δεν είναι κατανοητό το περιεχόμενο του εδαφίου αυτού.
    Ειδική παρατήρηση για το Άρθρο 03
    Α) Στο Άρθρο 3 καθορίζονται θέματα σχετικά με τον έλεγχο και την θεώρηση των μελετών οριοθέτησης (§Α.1), τον καθορισμό των οριογραμμών (§Α.2) και την επικύρωσή τους (§3). Στα παραπάνω παρατηρούμε τα ακόλουθα:
    1. Σύμφωνα με το Άρθρο 2§1.δ στο περιεχόμενο των μελετών οριοθέτησης περιέχεται και “πρόταση οριοθέτησης” καθώς και πρόταση για “ έργα διευθέτησης” εάν απαιτηθούν .
    2. Ο έλεγχος και η θεώρηση (δηλαδή η έγκριση) της μελέτης οριοθέτησης (Άρθρο 3 §Α1), γίνεται από:
    i) Από το ΥΠΕΚΑ
    ii) Από το ΥΠ.ΑΝ.ΑΝ.Υ.ΜΕΔΙ
    iii) Από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση
    iv) Από την Περιφέρεια
    Είναι προφανές ότι κατά το στάδιο αυτό ελέγχεται και η πρόταση οριοθέτησης που προβλέπεται στη μελέτη.
    3. Στο μετέπειτα στάδιο του “καθορισμού των οριογραμμών” (Άρθρο 3 §Α.2) ο καθορισμός γίνεται μόνο από:
    α) Δ/νση Περιβάλλοντος της Αποκεντρωμένης Διοίκησης (iii)
    β) Δ/νση Πολεοδ. Σχεδιασμού του ΥΠΕΚΑ (i)
    γ) Δ/νση Δ7 του ΥΠ.ΑΝ.ΑΝ.Υ.ΜΕΔΙ (ii)
    Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις, για τον καθορισμό των οριογραμμών, απαιτείται η γνωμοδότηση:
    – Της αρμόδιας Διεύθυνσης Υδάτων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης καθώς και
    – Του οικείου Δημοτικού Συμβούλου (Άρθρο 3§Α2.2)
    4. Η επικύρωση των οριογραμμών που έχουν καθοριστεί σύμφωνα με τη παραπάνω διαδικασία γίνεται (Άρθρο 3 §Α.3) από:
    α) τον Γ.Γ. της Αποκεντρωμένης Διοίκησης
    β) τον Υπουργό του ΥΠΕΚΑ
    γ) τον Υπουργό του ΥΠ.ΑΝ.ΑΝ.Υ.ΜΕΔΙ
    Προκύπτει συνεπώς ότι ο Νομοθέτης επιτρέπει στην Περιφέρεια να ελέγχει την μελέτη οριοθέτησης και την πρόταση οριοθέτησης, αλλά ο καθορισμός και η επικύρωση των οριογραμμών να είναι αρμοδιότητα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.
    Β) Η διαδικασία αυτή είναι χρονοβόρα, διότι πρώτα ελέγχουν και θεωρούν (δηλαδή εγκρίνουν) την “πρόταση οριοθέτησης ” οι αρχές της §4 (α,β,γ) του Άρθρου 2, κατόπιν καθορίζονται οι οριογραμμές από την αρχή της παραγρ. 2 του Άρθρου 3 και τέλος οι οριογραμμές επικυρώνονται από τις αρχές της §3 του Άρθρου 3.
    Θα ήταν σκόπιμο να αναθεωρηθεί η διαδικασία αυτή ώστε χωρίς να αλλάξουν οι αρμοδιότητες, να συντμηθούν οι διαδικασίες και ο απαιτούμενος χρόνος από την υποβολή της μελέτης μέχρι την επικύρωση των οριογραμμών.

    Προτείνεται
    1) Να ενοποιηθούν τα στάδια “ελέγχου και θεώρηση”( §1) δηλαδή η έγκριση και ο “καθορισμός των οριογραμμών ”(§2), να γίνεται σ’ ένα στάδιο αυτό της “έγκρισης της μελέτης οριοθέτησης” κατά περίπτωση από :
    i) το ΥΠΕΚΑ
    ii) το ΥΠ.ΑΝ.ΑΝ.Υ.ΜΕΔΙ
    iii) την Αποκεντρωμένη Διοίκηση
    iv) την Περιφέρεια
    2) Οι γνωμοδοτήσεις
    – της αρμόδιας Διεύθυνσης Υδάτων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης (§2.α,β,γ).
    – της αρμόδιας για τη προστασία της φύσης Υπηρεσίας (§2.1).
    – του οικείου Δήμου (§2.2)
    να προβλέπονται κατά τη φάση εκπόνησης της μελέτης και όχι μετά την έγκριση της μελέτης.

    3) Μετά την κατά τα ανωτέρω έγκριση της μελέτης οριοθέτησης να ακολουθήσει η “επικύρωση των οριογραμμών” σύμφωνα με το Άρθρο 3§Α.3 κατά περίπτωση από:
    α) Δ/νση Περιβάλλοντος της Αποκεντρωμένης Διοίκησης (iii)
    β) Δ/νση Πολεοδ. Σχεδιασμού του ΥΠΕΚΑ (i)
    γ) Δ/νση Δ7 του ΥΠ.ΑΝ.ΑΝ.Υ.ΜΕΔΙ (ii)

    Άρθρο 05: Ειδικές διατάξεις
    Είναι σκόπιμο να προστεθεί διάταξη σχετικά με τις περιπτώσεις που τμήματα υδατορευμάτων στο παρελθόν έχουν διευθετηθεί από Aρμόδιο Φορέα του Δημοσίου χωρίς να έχει γίνει τότε και η αντίστοιχη οριοθέτηση, ως ακολούθως:
    §4 “Τμήματα υδατορευμάτων εντός ή εκτός ορίων ρυμοτομικού σχεδίου και εγκεκριμένων ορίων οικισμών που έχουν διευθετηθεί με τεχνικά έργα ανοικτής ή κλειστής διατομής και επαρκούς διοχετευτικότητας από Δημόσιους Φορείς πριν τη Δημοσίευση του παρόντος, με απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας οριοθετούνται με κατ’ ελάχιστον όριο το εύρος καταλήψεως των τεχνικών έργων λαμβάνονται υπόψη και την ανάγκη προσπέλασης στο υδατόρευμα”.

  • 30 Μαΐου 2013, 12:05 | Τσιντσάρης Αντώνιος

    Για ορεινά ρέματα και χειμάρρους στα οποία η δασική υπηρεσία έχει την αποκλειστική αρμοδιότητα της εκτέλεσης και της συντήρησης των έργων διευθέτησης (άρθ. 16 Ν.998/1979 και άρθ. 222, 224, ΝΔ 86/1969) δεν νοείται να μην απαιτείται και η γνώμη της κατά την διαδικασία της οριοθέτησης τους.
    Πρέπει οπωσδήποτε στην παρ. 2 του άρθ. 3 να προστεθεί εδάφιο με το οποίο να απαιτείται κατά τον καθορισμό των οριογραμμών και η γνώμη της δασικής υπηρεσίας, εφόσον βέβαια το υπό οριοθέτηση τμήμα εμπίπτει εντός της περιοχής ευθύνης της.

  • Άρθρο 03.
    Μέρος Α
    2.1. Να γίνει αλλαγή ώστε εάν οποιοδήποτε τμήμα του υδατορρεύματος (όχι κατ΄ ανάγκην το οριοθετούμενο) εμπίπτει σε περιοχή του δικτύου NATURA 2000, ο φάκελος να διαβιβάζεται για γνωμοδότηση και στην αρμόδια για την προστασία της φύσης υπηρεσία της.
    4. Να γίνει αλλαγή ώστε εάν οποιοδήποτε τμήμα του υδατορρεύματος (όχι κατ΄ ανάγκην το οριοθετούμενο) εμπίπτει σε περιοχή του δικτύου NATURA 2000 ή εντός κηρυγμένου αρχαιολογικού χώρου ή εντός παραδοσιακού οικισμού ή σε παραλιακές περιοχές (ακτίνας 500 μέτρων από την γραμμή παραλίας), ή σε δάση και εν γένει σε περιοχές που υπάγονται σε ειδικό καθεστώς προστασίας η επικύρωση του καθορισμού των οριογραμμών του υδατορεύματος γίνεται με Προεδρικό Διάταγμα που εκδίδεται με πρόταση του Υπουργού Π.Ε.Κ.Α. και του κατά περίπτωση συναρμόδιου Υπουργού μετά από εισήγηση της Δ/νσης Πολεοδομικού Σχεδιασμού του Υ.Π.Ε.Κ.Α.

    Μέρος Β
    Να προστεθεί εδάφιο 4 ως εξής:
    4) Η εν λόγω διαδικασία του μέρους Β αφορά αποκλειστικά έργα διευθέτησης τα οποία αποσκοπούν στην αντιπλημμυρική προστασία της ζωής και της υγείας του πληθυσμού και δεν αποτελούν τμήμα άλλου ευρύτερου έργου ή δραστηριότητας. Στην τελευταία περίπτωση, θα πρέπει να ακολουθηθεί η διαδικασία του Μέρους Α και τα έργα διευθέτησης να αδειοδοτηθούν μαζί με το συνολικό έργο ή την ευρύτερη δραστηριότητα στην οποία ανήκουν.

  • 24 Μαΐου 2013, 09:03 | Α. Κ.

    Στο αρθ. 3, παρ. Α 1, προτείνεται να διαμορφωθεί ως εξής η διατύπωση:

    … όπου η Μελέτη Οριοθέτησης ελέγχεται και θεωρείται, από τη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της οικείας Περιφέρειας ή τη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφερειακής Ενότητας (με απόφαση Περιφερειάρχη ορίζεται η αρμόδια Υπηρεσία)