Πλοίαρχος ή κυβερνήτης ο οποίοςσυντάσσει, νοθεύει ή αποδέχεται πλαστά, εικονικά ή ανακριβή ναυλοσύμφωνα ή συντάσσει, προσυπογράφει, αποδέχεταιή καταχωρίζει ηλεκτρονικά, όπου προβλέπεται, πλαστές, εικονικές ή ανακριβείς καταστάσεις επιβαινόντων τιμωρείται με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον τριών (3) ετών.
Αρχική Εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για τη δραστηριοποίηση των πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιωνΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΒΔΟΜΟ ΚΥΡΩΣΕΙΣ Άρθρο 19 Κυρώσεις Ποινικές κυρώσεις
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΒΔΟΜΟ ΚΥΡΩΣΕΙΣ Άρθρο 19 Κυρώσεις Ποινικές κυρώσεις
- 43 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α΄ ΠΛΟΙΑ ΑΝΑΨΥΧΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΗΜΕΡΟΠΛΟΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ ΟΡΙΣΜΟΙ Άρθρο 1 Ορισμοί
- 6 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ e – ΜΗΤΡΩΟ ΠΛΟΙΩΝ – ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΠΛΟΙΑ ΑΝΑΨΥΧΗΣ Άρθρο 2 Μητρώο πλοίων αναψυχής και τουριστικών ημερόπλοιων
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 3 Όροι και προϋποθέσεις για την εκμετάλλευση επαγγελματικών πλοίων αναψυχής
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 4 Ελάχιστος αριθμός ημερών ναύλωσης
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 5 Αναστολή άσκησης της δραστηριοποίησης επαγγελματικού πλοίου αναψυχής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 6 Κατάσχεση επαγγελματικού πλοίου αναψυχής
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 7 Οφειλές επαγγελματικών πλοίων αναψυχής
- 77 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΡΙΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΠΛΟΙΑ ΑΝΑΨΥΧΗΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΑΛΛΗΣ ΧΩΡΑΣ Άρθρο 8 Όροι και προϋποθέσεις για την εκμετάλλευση πλοίων αναψυχής χαρακτηρισμένων ωςεπαγγελματικώνσύμφωνα με το δίκαιο άλλης χώρας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 9 Τέλος Επαγγελματικού Πλοίου Αναψυχής σύμφωνα με το Δίκαιο Άλλης Χώρας (Τ.Ε.Π.Α.Δ.Α.Χ.)
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΕΤΑΡΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΗΜΕΡΟΠΛΟΙΑ Άρθρο 10 Όροι και προϋποθέσεις για την εκμετάλλευση επαγγελματικών τουριστικών ημερόπλοιων
- 17 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΕΜΠΤΟ ΓΕΝΙΚΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ – ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΠΛΟΙΟΥ Άρθρο 11 Στελέχωση πλοίων αναψυχής και τουριστικών ημερόπλοιων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 12 ΝαυλοσύμφωνοΆρθρο 12 Ναυλοσύμφωνο
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 13 Κατάσταση επιβαινόντων
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 14 Λήψη άδειας απόπλου και δήλωση κατάπλου
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 15 Ιδιοχρησιμοποίηση
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 16 Δυνατότητα εκτέλεσης μεμονωμένων κινήσεων από επαγγελματικά πλοία αναψυχής κενά επιβατών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 17 Ασφάλιση πλοίων αναψυχής και τουριστικών ημερόπλοιων
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΚΤΟ ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΓΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΠΛΟΙΑ ΑΝΑΨΥΧΗΣ Άρθρο 18 Ψηφιακά εργαλεία για ταεπαγγελματικά πλοία αναψυχής
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΒΔΟΜΟ ΚΥΡΩΣΕΙΣ Άρθρο 19 Κυρώσεις Ποινικές κυρώσεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 20 Διοικητικές κυρώσεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΟΓΔΟΟ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΚΑΙΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 21 Εξουσιοδοτικές διατάξειςΚΕΦΑΛΑΙΟ ΟΓΔΟΟ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΚΑΙΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 21 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 Μεταβατικές διατάξεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΜΕΡΟΣ Β΄ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΠΛΟΙΩΝ ΑΝΑΨΥΧΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ Ναυτιλιακή Εταιρεία Πλοίων Αναψυχής ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ ΙΔΡΥΣΗ – ΚΕΦΑΛΑΙΟ-ΜΕΤΟΧΕΣ Άρθρο 23 Έννοια και σκοπός της Ν.Ε.Π.Α.ΜΕΡΟΣ Β΄ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΠΛΟΙΩΝ ΑΝΑΨΥΧΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ Ναυτιλιακή Εταιρεία Πλοίων Αναψυχής ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ ΙΔΡΥΣΗ – ΚΕΦΑΛΑΙΟ-ΜΕΤΟΧΕΣ Άρθρο 23 Έννοια και σκοπός της Ν.Ε.Π.Α.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 24 Ίδρυση Ν.Ε.Π.Α.Άρθρο 24 Ίδρυση Ν.Ε.Π.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25 Περιεχόμενο καταστατικού
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 26 Επωνυμία της Ν.Ε.Π.Α.Άρθρο 26 Επωνυμία της Ν.Ε.Π.Α.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 27 Έδρα της Ν.Ε.Π.Α.Άρθρο 27 Έδρα της Ν.Ε.Π.Α.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 28 Έντυπα της Ν.Ε.Π.Α.Άρθρο 28 Έντυπα της Ν.Ε.Π.Α.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 29 Διάρκεια της Ν.Ε.Π.Α.Άρθρο 29 Διάρκεια της Ν.Ε.Π.Α.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 30 Πράξεις κατά το ιδρυτικό στάδιο – Ευθύνη ιδρυτώνΆρθρο 30 Πράξεις κατά το ιδρυτικό στάδιο – Ευθύνη ιδρυτών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 31 Κήρυξη της ακυρότητας της Ν.Ε.Π.Α.Άρθρο 31 Κήρυξη της ακυρότητας της Ν.Ε.Π.Α.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 32 Κεφάλαιο της Ν.Ε.Π.Α.Άρθρο 32 Κεφάλαιο της Ν.Ε.Π.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 33 Μετοχές της Ν.Ε.Π.Α.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 34 Δικαιώματα επί μετοχών της Ν.Ε.Π.Α. – Απαγόρευση κτήσης μετοχών από αλλοδαπούς – μη μέλη ΕΕ, ΕΟΧΆρθρο 34 Δικαιώματα επί μετοχών της Ν.Ε.Π.Α. – Απαγόρευση κτήσης μετοχών από αλλοδαπούς – μη μέλη ΕΕ, ΕΟΧ
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 35 Αύξηση εταιρικού κεφαλαίου της Ν.Ε.Π.Α.Άρθρο 35 Αύξηση εταιρικού κεφαλαίου της Ν.Ε.Π.Α.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 36 Μείωση του εταιρικού κεφαλαίου της Ν.Ε.Π.Α.Άρθρο 36 Μείωση του εταιρικού κεφαλαίου της Ν.Ε.Π.Α.
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ Άρθρο 37 Μέλη του διοικητικού συμβουλίου της Ν.Ε.Π.Α., διοίκηση και εκπροσώπηση της Ν.Ε.Π.Α.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 38 Εκλογή και θητεία διοικητικού συμβουλίου της Ν.Ε.Π.Α.Άρθρο 38 Εκλογή και θητεία διοικητικού συμβουλίου της Ν.Ε.Π.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 39 Καθήκοντα του διοικητικού συμβουλίου της Ν.Ε.Π.Α.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 40 Ευθύνη των μελών του διοικητικού συμβουλίου της Ν.Ε.Π.Α.Άρθρο 40 Ευθύνη των μελών του διοικητικού συμβουλίου της Ν.Ε.Π.Α.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 41 Ν.Ε.Π.Α. και συνδεόμενα με αυτήν πρόσωπαΆρθρο 41 Ν.Ε.Π.Α. και συνδεόμενα με αυτήν πρόσωπα
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 42 Σύγκληση διοικητικού συμβουλίου της Ν.Ε.Π.Α.Άρθρο 42 Σύγκληση διοικητικού συμβουλίου της Ν.Ε.Π.Α.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 43 Λήψη αποφάσεων του διοικητικού συμβουλίου της Ν.Ε.Π.Α.Άρθρο 43 Λήψη αποφάσεων του διοικητικού συμβουλίου της Ν.Ε.Π.Α.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 44 Αρμοδιότητα του διοικητικού συμβουλίου της Ν.Ε.Π.Α.Άρθρο 44 Αρμοδιότητα του διοικητικού συμβουλίου της Ν.Ε.Π.Α.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 45 Πράξεις του διοικητικού συμβουλίου της Ν.Ε.Π.Α.Άρθρο 45 Πράξεις του διοικητικού συμβουλίου της Ν.Ε.Π.Α.
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΡΙΤΟ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ Άρθρο 46 Σύγκληση της γενικής συνέλευσης της Ν.Ε.Π.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 47 Συνεδρίαση της γενικής συνέλευσης της Ν.Ε.Π.Α.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 48 Λήψη αποφάσεων της γενικής συνέλευσης της Ν.Ε.Π.Α.Άρθρο 48 Λήψη αποφάσεων της γενικής συνέλευσης της Ν.Ε.Π.Α.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 49 Αρμοδιότητα της γενικής συνέλευσης της Ν.Ε.Π.Α.Άρθρο 49 Αρμοδιότητα της γενικής συνέλευσης της Ν.Ε.Π.Α.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 50 Ακυρότητα αποφάσεων της γενικής συνέλευσης της Ν.Ε.Π.Α.Άρθρο 50 Ακυρότητα αποφάσεων της γενικής συνέλευσης της Ν.Ε.Π.Α.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 51 Διαδικασία διεξαγωγής της γενικής συνέλευσης της Ν.Ε.Π.Α.Άρθρο 51 Διαδικασία διεξαγωγής της γενικής συνέλευσης της Ν.Ε.Π.Α.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΕΤΑΡΤΟ ΒΙΒΛΙΑ, ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΘΕΣΗ ΚΕΡΔΩΝ Άρθρο 52 Λογιστικά αρχεία και εταιρική χρήση της Ν.Ε.Π.Α.ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΕΤΑΡΤΟ ΒΙΒΛΙΑ, ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΘΕΣΗ ΚΕΡΔΩΝ Άρθρο 52 Λογιστικά αρχεία και εταιρική χρήση της Ν.Ε.Π.Α.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 53 Διάθεση κερδών της Ν.Ε.Π.Α.Άρθρο 53 Διάθεση κερδών της Ν.Ε.Π.Α.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΕΜΠΤΟ ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΕΙΟΨΗΦΙΑΣ Άρθρο 54 Δικαιώματα μειοψηφίαςΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΕΜΠΤΟ ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΕΙΟΨΗΦΙΑΣ Άρθρο 54 Δικαιώματα μειοψηφίας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΚΤΟ ΛΥΣΗ ΚΑΙ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ Άρθρο 55 Λύση της Ν.Ε.Π.Α.ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΚΤΟ ΛΥΣΗ ΚΑΙ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ Άρθρο 55 Λύση της Ν.Ε.Π.Α.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 56 Εκκαθάριση της Ν.Ε.Π.Α.Άρθρο 56 Εκκαθάριση της Ν.Ε.Π.Α.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 57 Υποχρεώσεις εκκαθαριστώνΆρθρο 57 Υποχρεώσεις εκκαθαριστών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΒΔΟΜΟ ΕΙΔΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ ΕΘΝΙΚΟΥ ΝΗΟΛΟΓΙΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΠΛΟΙΩΝ ΑΝΑΨΥΧΗΣ Άρθρο 58 Μητρώο Ν.Ε.Π.Α.ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΒΔΟΜΟ ΕΙΔΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ ΕΘΝΙΚΟΥ ΝΗΟΛΟΓΙΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΠΛΟΙΩΝ ΑΝΑΨΥΧΗΣ Άρθρο 58 Μητρώο Ν.Ε.Π.Α.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 59 Εποπτεία Μητρώου Ν.Ε.Π.Α.Άρθρο 59 Εποπτεία Μητρώου Ν.Ε.Π.Α.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 60 Λειτουργία Μητρώου Ν.Ε.Π.Α.Άρθρο 60 Λειτουργία Μητρώου Ν.Ε.Π.Α.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 61 Καταχώριση καταστατικού και αρμοδιότητες επόπτη Μητρώου Ν.Ε.Π.Α.Άρθρο 61 Καταχώριση καταστατικού και αρμοδιότητες επόπτη Μητρώου Ν.Ε.Π.Α.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 62 Πράξεις και στοιχεία του Μητρώου Ν.Ε.Π.Α. σε σχέση με τρίτουςΆρθρο 62 Πράξεις και στοιχεία του Μητρώου Ν.Ε.Π.Α. σε σχέση με τρίτους
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 63 Πρόσβαση στο Μητρώο Ν.Ε.Π.Α.
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΟΓΔΟΟ ΤΕΛΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 64 Απαγόρευση μετατροπών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 65 Φορολογικά θέματα Ν.Ε.Π.Α.Άρθρο 65 Φορολογικά θέματα Ν.Ε.Π.Α.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 66 Μη εφαρμογή διατάξεων Αστικού Κώδικα, Εμπορικού Νόμου και δικαίου ανωνύμων εταιρειώνΆρθρο 66 Μη εφαρμογή διατάξεων Αστικού Κώδικα, Εμπορικού Νόμου και δικαίου ανωνύμων εταιρειών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 67 Ποινικές κυρώσειςΆρθρο 67 Ποινικές κυρώσεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ Εταιρείες Ιδιωτικών Πλοίων Αναψυχής Άρθρο 68 Εταιρείες Ιδιωτικών Πλοίων ΑναψυχήςΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ Εταιρείες Ιδιωτικών Πλοίων Αναψυχής Άρθρο 68 Εταιρείες Ιδιωτικών Πλοίων Αναψυχής
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 69 Μητρώο Ε.Ι.Π.Α.Άρθρο 69 Μητρώο Ε.Ι.Π.Α.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ Εξουσιοδοτικές και μεταβατικές διατάξεις Μέρους Β’ Άρθρο 70 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Μέρους Β΄ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ Εξουσιοδοτικές και μεταβατικές διατάξεις Μέρους Β’ Άρθρο 70 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Μέρους Β΄
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 71 Μεταβατικές διατάξεις Μέρους Β΄
- 6 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Γ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 72 Ηλεκτρονική δήλωση ακινησίας μικρών σκαφών και πλοίων αναψυχής ιδιωτικής χρήσης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 73 Ηλεκτρονική δήλωση αργίας επαγγελματικών πλοίων αναψυχής και τουριστικών ημερόπλοιων
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ Δ΄ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 74 Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 75 Έναρξη ισχύοςΆρθρο 75 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
7 Ιανουαρίου 2022, 16:30
Ανοικτή σε Σχόλια έως
21 Ιανουαρίου 2022, 18:00
Σχετικό Υλικό
ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΝΕΠΕΙΩΝ ΡΥΘΜΙΣΗΣ ΓΙΑ ΜΕΡΟΣ AANAΛΥΣΗ ΣΥΝΕΠΕΙΩΝ ΡΥΘΜΙΣΗΣ ΓΙΑ ΜΕΡΟΣ ΒΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΝΕΠΕΙΩΝ ΡΥΘΜΙΣΗΣ ΓΙΑ ΜΕΡΗ Γ-ΔΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
3 Σχόλια 262 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 3761 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Κώδικας Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου
- Εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για τη δραστηριοποίηση των πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιων
- Ολοκληρωμένη θαλάσσια πολιτική στο νησιωτικό χώρο και λοιπές διατάξεις
- Εκσυγχρονισμός Θεσμικού Πλαισίου για τις Θαλάσσιες Ενδομεταφορές και λοιπές διατάξεις
- Σχέδιο προεδρικού διατάγματος "Σχολές ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης, χορήγηση άδειας ναυαγοσώστη, υποχρεωτική πρόσληψη ναυαγοσώστη σε οργανωμένες ή μη παραλίες"
- Τροποποίηση του ν. 2932/2001 - Ελεύθερη παροχή υπηρεσιών στις θαλάσσιες ενδομεταφορές
- Κύρωση των Συμβάσεων Παραχώρησης που συνήφθησαν μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και των Οργανισμών Λιμένων Α.Ε. και άλλες διατάξεις
- Μηχανισμός Εφαρμογής, Κρατική Εποπτεία και Γενικοί Όροι Υλοποίησης του Μεταφορικού Ισοδύναμου (Μ.Ι.) και άλλες διατάξεις
- Διαβούλευση για τον εκσυγχρονισμό του Συστήματος Λιμενικής Διακυβέρνησης
- Ενδυνάμωση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας σε θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
- Επιθεωρητές/ελεγκτές πλοίων, λιμένων, Αναγνωρισμένων Οργανισμών – Ρύθμιση θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και άλλες διατάξεις
- ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΠΛΟΙΑ
- Μεταρρύθμιση του Συστήματος Εποπτείας και Ελέγχου του Ελληνικού Λιμενικού Συστήματος και άλλες διατάξεις
- Τουριστικά πλοία
- Ανασυγκρότηση Υπουργείου Ναυτιλίας
- Θαλάσσιος και Αλιευτικός Τουρισμός
Ποινή φυλάκισης τουλάχιστον έξι (6) μηνών εάν η πράξη δεν τιμωρείται βαρύτερα με άλλη διάταξη (Δηλαδή εάν έχουμε πλαστογραφία να τιμωρηθεί με την ποινή που αναλογεί αλλά για απλή ανακρίβεια π.χ. εξ αμελείας παράλειψη ενός στοιχείου δεν μπορεί το αδίκημα να τιμωρείται κατ΄ελάχιστον με 3 έτη, δεν θα βρίσκουμε skipper για τα σκάφη)
Με τη διάταξη της παρ.8 του άρθρου 94 του Ν.4504/2017 υπό
τον τίτλο «Τροποποιήσεις του ν. 4256/2014», η παρ. 1 του άρθρου 7
του ν. 4256/2014, όπως έχει τροποποιηθεί με την παρ. 2.β του άρθρου 55
του ν. 4276/ 2014 (Α΄155), αντικαταστάθηκε και μεταξύ άλλων τέθηκε η
υποχρέωση προς τον Πλοίαρχο ή τον Κυβερνήτη επαγγελματικού ή
ιδιωτικού πλοίου αναψυχής, που είναι ναυλωμένο, να προσυπογράφει
το αντίγραφο του ναυλοσυμφώνου και τις ενημερωμένες καταστάσεις
επιβαινόντων και να βεβαιώνει την ημερομηνία και την ώρα της
προσυπογραφής, ενώ επίσης προβλέφθηκε ότι ο Πλοίαρχος ή
Κυβερνήτης ο οποίος συντάσσει, προσυπογράφει ή αποδέχεται
πλαστά ή εικονικά ή ανακριβή ναυλοσύμφωνα ή καταστάσεις
επιβαινόντων, καθώς και όποιος νοθεύει ναυλοσύμφωνα ή
καταστάσεις επιβαινόντων, τιμωρείται με ποινή φυλάκισης
τουλάχιστον τριών (3) ετών.
Η Ένωσή μας κατέθεσε προς τα αρμόδια όργανα του
Υπουργείου Ναυτιλίας και Ναυτιλιακής Πολιτικής δύο (2)
Εισηγήσεις – Παρεμβάσεις, δια των οποίων ανέδειξε το ζήτημα,
επισημαίνοντας μεταξύ άλλων αφενός το γεγονός ότι αντίκειται στο
κοινό περί δικαίου αίσθημα να επωμίζονται οι Κυβερνήτες ή
Πλοίαρχοι την υποχρέωση να συντάσσουν, να προσυπογράφουν ή να
αποδέχονται ναυλοσύµφωνα, το ακριβές και αληθές περιεχόμενο των
οποίων αδυνατούν να γνωρίζουν, αντιμετωπίζοντας μάλιστα τον
κίνδυνο να υποστούν βαρύτατες ποινικές κυρώσεις, αφετέρου το
γεγονός ότι με την ως άνω διάταξη που καθιερώνει για πρώτη φορά
την υποχρέωση προσυπογραφής του ναυλοσυμφώνου από τον
Πλοίαρχο ή τον Κυβερνήτη επαγγελματικού ή ιδιωτικού σκάφους, ο
προσυπογράφων το ναυλοσύμφωνο Πλοίαρχος ή Κυβερνήτης
καθίσταται εμμέσως μέρος της ιδιωτικής και κατά βάση εμπορικής
συμφωνίας μεταξύ του Πλοιοκτήτη/Εφοπλιστή, του
Ναυλομεσίτη/Τουριστικού Πράκτορα/Τουριστικού Γραφείου και του
Ναυλωτή, χωρίς όμως ο Πλοίαρχος ή ο Κυβερνήτης, εκ της ιδιότητός
του, αφενός να έχει αρμοδιότητα να συμμετάσχει, έστω και εμμέσως,
ως συμβαλλόμενος στην ως άνω ιδιωτική συμφωνία μεταξύ των ως
άνω συμβαλλομένων μερών, αφετέρου να είναι σε θέση να γνωρίζει
το ακριβές και αληθές περιεχόμενό της.
Με την από 12-3-2018 και με αριθ. Πρωτ.: 3133.1-3/ 18868/2018
Εγκύκλιο της Διεύθυνσης Ναυτιλιακών Επενδύσεων και Θαλάσσιου
Τουρισμού που υπάγεται στη Γενική Διεύθυνση Λιμένων, Λιμενικής
Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και
Νησιωτικής Πολιτικής, το Υπουργείο Ναυτιλίας, υιοθετώντας πλήρως
τόσο το σκεπτικό, όσο και την ίδια τη διατύπωση των ως άνω
Εισηγήσεών μας, αναφορικά με την ποινική ευθύνη των Πλοιάρχων για
την προσυπογραφή πλαστών/εικονικών/ανακριβών ναυλοσυμφώνων,
προέβη στην ακόλουθη διευκρίνιση:
«Σε περίπτωση που Πλοίαρχος ή Κυβερνήτης συντάσσει,
προσυπογράφει ή αποδέχεται πλαστά ή εικονικά ή ανακριβή
ναυλοσύμφωνα ή καταστάσεις επιβαινόντων τιμωρείται με ποινή
φυλάκισης τουλάχιστον τριών (3) ετών. Διευκρινίζεται ότι η ποινική
ευθύνη στην οποία αναφέρεται η διάταξη σχετικά με την
προσυπογραφή του ναυλοσυμφώνου αφορά στον Πλοίαρχο ή
Κυβερνήτη που συνάπτει τη σύμβαση ναύλωσης (ναυλοσύμφωνο) ως
συμβαλλόμενο μέρος για λογαριασμό του πλοιοκτήτη/εκναυλωτή
κατόπιν σχετικής εξουσιοδότησης και όχι στις περιπτώσεις που έχει
την ευθύνη μόνο για την εκτέλεση της ναύλωσης. Τα ως άνω δεν
ισχύουν για τις επιβαλλόμενες διοικητικές κυρώσεις σύμφωνα με τις
διατάξεις του άρθρου 13 του ν. 4256/2014 όπως ισχύει και για τις
περιπτώσεις σύνταξης, προσυπογραφής ή αποδοχής πλαστών ή εικονικών
ή ανακριβών καταστάσεων επιβαινόντων, την ευθύνη για την ακριβή και
σωστή τήρηση των οποίων καθώς και κάθε άλλου στοιχείου που σχετίζεται
με αυτές, έχει ο Πλοίαρχος ή ο Κυβερνήτης».
Συνεπώς, με την ως άνω Εγκύκλιο διευκρινίστηκαν πλήρως τα
όσα είχαμε ήδη θίξει στις Εισηγήσεις-Παρεμβάσεις μας, ότι δηλαδή ο
Πλοίαρχος ή ο Κυβερνήτης που προσυπογράφει ή αποδέχεται ένα
πλαστό ή εικονικό ή ανακριβές ναυλοσύμφωνο, δεν υπέχει ποινική
ευθύνη, εφόσον φέρει την ευθύνη μόνο για την εκτέλεση της
ναύλωσης και δεν προσυπογράφει ή αποδέχεται το ναυλοσύμφωνο ως
συμβαλλόμενο μέρος για λογαριασμό του πλοιοκτήτη/εκναυλωτή
κατόπιν σχετικής εξουσιοδότησης.
Με τη νέα διάταξη του άρθρου 19 του παρόντος σχεδίου νόμου,
ουσιαστικά επαναλαμβάνεται, έστω και με την απαλοιφή της λέξης
«προσυπογράφει», η καταργούμενη με το ίδιο σχέδιο νόμου διάταξη του
άρθρου 7 παρ.1γ του Ν.4256/2014, όπως είχε τροποποιηθεί, χωρίς καμία
απολύτως διευκρίνιση, πολλώ δε μάλλον τη διευκρίνιση της ως άνω από
12-3-2018 και με αριθ. Πρωτ.: 3133.1-3/ 18868/2018 Εγκυκλίου του
Υπουργείου Ναυτιλίας, που προέβλεπε ότι η ποινική ευθύνη στην οποία
αναφέρεται η διάταξη σχετικά με την προσυπογραφή του
ναυλοσυμφώνου αφορά στον Πλοίαρχο ή Κυβερνήτη που συνάπτει τη
σύμβαση ναύλωσης (ναυλοσύμφωνο) ως συμβαλλόμενο μέρος για
λογαριασμό του πλοιοκτήτη/εκναυλωτή κατόπιν σχετικής
εξουσιοδότησης και όχι στις περιπτώσεις που έχει την ευθύνη μόνο για
την εκτέλεση της ναύλωσης.
Φρονούμε ότι η διάταξη του άρθρου 19 του σχεδίου νόμου, που
προβλέπει τη βαρύτατη ποινή φυλάκισης των τουλάχιστον τριών (3)
ετών για κάθε Πλοίαρχο ή Κυβερνήτη που συντάσσει, νοθεύει ή
αποδέχεται πλαστά, εικονικά ή ανακριβή ναυλοσύμφωνα ή
συντάσσει, προσυπογράφει, αποδέχεται ή καταχωρίζει ηλεκτρονικά,
όπου προβλέπεται, πλαστές, εικονικές ή ανακριβείς καταστάσεις
επιβαινόντων τιμωρείται με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον τριών (3)
ετών, πρέπει να τροποποιηθεί αναφορικά τόσο με το ελάχιστο όριο
ποινής φυλάκισης που προβλέπει, όσο και με τη συμπλήρωσή της με
βάση τα όσα προβλέπει η ως άνω Εγκύκλιος του Υπουργείου
Ναυτιλίας, προκειμένου να διευκρινιστεί ότι ο Πλοίαρχος ή ο
Κυβερνήτης, δεν υπέχει ποινική ευθύνη, εφόσον φέρει την ευθύνη
μόνο για την εκτέλεση της ναύλωσης και δεν συντάσσει, νοθεύει ή
αποδέχεται πλαστά, εικονικά ή ανακριβή ναυλοσύμφωνα, ως
συμβαλλόμενο μέρος για λογαριασμό του πλοιοκτήτη/εκναυλωτή
κατόπιν σχετικής εξουσιοδότησης.
Δηλαδή κάποιο λάθος στην υποβολή ναυλοσυμφώνου συνεπάγεται φυλάκιση 3 ετών;
Θεωρώ, ότι χρήσει απαραιτήτως διευκρινίσεων.
Σε ποιόν άλλον επιχειρηματικό κλάδο παράληψη ή λάθος συνεπάγεται φυλάκιση κατευθείαν τριών ετών;;;;