Άρθρο 1 Σκοπός – Πεδίο εφαρμογής

1. Με τις διατάξεις της παρούσας απόφασης:

α) καθορίζεται το περιεχόμενο του Μητρώου Επιχειρήσεων Ενεργειακών Υπηρεσιών (ΕΕΥ) και ορίζεται η αρμόδια Υπηρεσία για την τήρηση του Μητρώου,

β) καθορίζεται ο τρόπος οργάνωσης, η διαδικασία, τα κριτήρια και τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την καταχώρηση στις μερίδες του Μητρώου ΕΕΥ,

γ) καθορίζονται ζητήματα σχετικά με την ενημέρωση, τη διαγραφή και την τροπο­ποί­ηση των καταχωρήσεων, ο τρόπος διαχείρισης και αξιοποίησης των στοιχείων του Μητ­ρώου, καθώς και κάθε άλλο ειδικότερο θέμα,

δ) καθορίζονται οι προϋποθέσεις σύστασης και λειτουργίας των ΕΕΥ, τα κριτήρια που διέπουν την εκτέλεση του έργου τους, τα ασυμβίβαστα με το έργο τους, οι εις βά­ρος τους διοικητικές κυρώσεις, τα όργανα που επιβάλλουν αυτές, οι σχετικές διαδι­κα­σίες, καθώς και κάθε άλλο ειδικότερο θέμα και

ε) θεσπίζεται Κώδικας Δεοντολογίας των ΕΕΥ σχετικά με τις αρχές και τις δεσμεύσεις που οφείλουν να τηρούν οι καταχωρημένες στο Μητρώο ΕΕΥ επιχειρήσεις, προ­κειμένου να επιτευχθεί η εύρυθμη λειτουργία και η σωστή ανάπτυξη της αγο­ράς ενεργει­α­κών υπηρεσιών.

2. Στο Μητρώο ΕΕΥ καταχωρούνται στοιχεία των Συμβάσεων Ενεργειακής Απόδοσης (ΣΕΑ), όπως αυτές περιγράφονται στο άρθρο 16 του ν. 3855/2010, για την παρακο­λού­θηση επίτευξης του εθνικού ενδεικτικού στόχου του άρθρου 4, παρ. 1 του ιδίου νόμου, τηρουμένης της εμπιστευτικότητας των επιχειρηματικών δεδομένων που πε­ριέχονται σε αυτές.

  • 30 Μαρτίου 2011, 19:57 | Ιωαννης Ορφανος

    Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,

    Στο πλαίσιο της δημόσιας ηλεκτρονικής διαβούλευσης, θα θέλαμε να συμβάλλουμε με το σχολιασμό μας ως μια συμβουλευτική εταιρεία που δραστηριοποιείται στη χώρα και διεθνώς στον τομέα της διαχείρισης επενδύσεων σε έργα ενεργειακής αναβάθμισης κτιριακών εγκαταστάσεων.

    Η εταιρεία μας διαθέτει επίσης γνώση και εμπειρία στη βιώσιμη διαχείριση ακίνητης περιουσίας, στις επενδύσεις κεφαλαίου στην πράσινη οικονομία και έχει έρθει σε άμεση επαφή με ιδιωτικά κεφάλαια, τα οποία έχουν ήδη δείξει προτίμηση σε επενδύσεις ανάλογου προσανατολισμού.

    Για το λόγο αυτό, τα σχόλιά μας, όπως παρατίθενται στο κείμενο που ακολούθει, επικεντρώνονται στα βασικά εμπόδια που συναντώνται στην κινητικότητα της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και πιο συγκεκριμένα στη Χρηματοδότησης Από Τρίτους (ΧΑΤ).

    Με τιμή
    Για την Green Value Associates

    Ιωάννης Ορφανός
    Co-Founder

    Βασικά εμπόδια στην κινητικότητα της ιδιωτικής πρωτοβουλίας

    Έχοντας επιδιώξει την έναρξη ενός έργου ενεργειακής αναβάθμισης υφιστάμενου κτιρίου μικτής χρήσης επιφάνειας 4.000μ², κι έπειτα από επαφές με ενδιαφερόμενους επενδυτές, έχουμε αναγνωρίσει δύο (2) βασικά εμπόδια στην αποτίμηση των μελλοντικών χρηματορροών αποπληρωμής του έργου. Να τονίσουμε έδω ότι οι χρηματορροές αποπληρώμης θα προκύψουν από τη διαχείριση πληρωμών των λογαριασμών υπηρεσιών κοινής ωφέλειας (ηλεκτρικό, φυσικό αέριο, νερό, πετρέλαιο) του χρήστη του κτιρίου μετά την επέμβαση ενεργειακής αναβαθμίσής του.

    Τα εμπόδια αυτά τα παραθέτουμε παρακάτω.

    I. Φορολογικό καθεστώς.

    Προκειμένου να καταστεί από μια Εταιρεία Παροχής Ενεργειακών Υπηρεσιών ένα έργο ενεργειακής αναβάθμισης ελκυστικό στην προσέλκυση ιδιωτικών επενδυτικών κεφαλαίων με βάση τον εσωτερικό βαθμό απόδοσης της επένδυσης (Internal Rate of Return – IRR), προϋποθέτει να αποδίδει ένα ποσοστό της τάξης του >10%. Αποδεικνύεται μέσω απλών μοντέλων επενδυτικής αποτίμησης ότι είναι αδύνατο να επιτευχθούν με βάση την τρέχουσα εγχώρια φορολογία μερισμάτων (ή εταιρική φορολόγηση των εγχώριων επενδυτικών εταιρειών) ανάλογα ποσοστά εσωτερικού βαθμού απόδοσης προς ένα τρίτο επενδυτή (3rd party investor). Αυτό ισχύει ακόμα και σε περιπτώσεις πράσινων επεμβάσεων σε παλαιών προδιαγραφών κτίρια [θεωρητικά μεγαλύτερα ποσοστά εξοικονόμησης ενέργειας (≈40%), οπότε και μεγαλύτερες αποδόσεις].

    Προκειμένου να λειτουργήσει η έννοια της Χρηματοδότησης Από Τρίτους (XAT) σε έργα ενεργειακής αναβάθμισης μέσω επενδυτικών εταιρειών ειδικού σκοπού (Special Purpose Vehicles – SPV), θεωρούμε ότι πρέπει να υπάρξει σχετική πρόβλεψη στο φορολογικό κώδικα, όπως αυτός έχει διαμορφωθεί έπειτα από το Νόμο 3842/23.04.2010 και το νέο Νόμο σχετικό με την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, ο οποίος ψηφίσθηκε (Μάρτιος 2011) και επικυρώθηκε πριν από λίγες μέρες από τη Βουλή. Για το λόγο αυτό, χρειάζεται να υπάρξουν οι ανάλογες φορολογικές ρυθμίσεις, ώστε η φορολόγηση των μερισμάτων από τα κέρδη των εταιρειών ειδικού σκοπού (SPVs) – που συστήνονται με αποκλειστικό σκοπό την χρηματοδότηση έργων ενεργειακής αναβάθμισης κτιρίων – να διευκολύνει και να δίνει τα απαραίτητα κίνητρα για ΧΑΤ.

    II. Τραπεζική χρηματοδότηση

    Οποιαδήποτε επένδυση σε ένα έργο ενεργειακής αναβάθμισης, το οποίο είναι επαρκές να εξασφαλίσει αξιόλογες χρηματορροές αποπληρωμής, αποφέρει αύξηση του εσωτερικού βαθμού απόδοσης, όταν εμπεριέχει μόχλευση μέσω δανεισμού. Το ελληνικό τραπεζικό σύστημα όμως, ανεξάρτητα από την υπάρχουσα δύσκολη οικονομική συγκυρία, αντιλαμβάνεται την έννοια της πράσινης ανάπτυξης σε ένα περιορισμένο πλαίσιο, το οποίο στην παρούσα φάση περιορίζεται στην χρηματοδότηση των προγραμμάτων «εξοικονομώ κατ’ οίκον» και «πράσινες στέγες» που απευθύνονται κυρίως σε ιδιώτες οικιστικής χρήσης ακινήτων. Και στα προγράμματα αυτά, τα οι προϋποθέσεις χρηματοδότησης δεν είναι και τόσο ελκυστικές. Κι αυτό γιατί ενώ μπορεί να δίνονται δάνεια με ελκυστικό επιτόκιο, προσημειώνεται ωστόσο το ακίνητο στο οποίο γίνεται η παρέμβαση. Το γεγονός αυτό αποτελεί από μόνο του ένα σημαντικό αντικίνητρο για κάποιον ιδιοκτήτη που θέλει να προχώρησει στη σχετική επένδυση.

    Σε ένα έργο πολλαπλάσιου κόστους από τις συνήθεις ενεργειακές αναβαθμίσεις στους χώρους οικιστικής χρήσης, που μπορεί να αφορά για παράδειγμα μεγάλα ακίνητα εμπορικής χρήσης, δεν ισχύουν τα ίδια επιτόκια, ακόμα και αν παρουσιάζεται ένα ολοκληρωμένο business plan το οποίο συνοδεύεται από το κατάλληλο ενεργειακό συμβόλαιο μεταξύ του χρήστη και της ΕΕΥ. Οι δε τραπεζικές εξασφαλίσεις δε σχετίζονται με τη λογική της χρηματοδότησης έργου (Project Finance) και παραμένουν μη ελκυστικές. Στην περίπτωση των έργων ενεργειάκης αναβάθμισης, οι δανειακές εγγυήσεις θα πρέπει να αφορούν τη ρευστότητα του επένδυτη-χρηματοδότη, τη φερεγγυότητα του χρήστη (ή/και ιδιοκτήτη) του ακίνητου και τη δυνατότητά του να συνεχίζει για μεσοπρόθεσμο χρονικό διάστημα να πληρώνει τους λογαριασμούς κοινής ωφέλειας στα ίδια επίπεδα με την περίοδο πριν της ενεργειακής αναβάθμισης και φυσικά θα πρέπει να προσημείωνεται μόνο ο ηλεκτρομηχανολογικός εξοπλίσμος που εγκαθίσταται ως μέρος των εκετελούμενων έργων.

    Κατάλληλος δανεισμός δύναται προς το παρόν να υπάρξει μόνο μέσω της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕIB), η οποία ωστόσο, όπως ενημερωθήκαμε πρόσφατα από τους εκπροσώπους της, δεν χρηματοδοτεί έργα μικρότερα από €15.000.000. Λαμβάνοντας υπόψη ότι το μέσο κόστος επένδυσης για την ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίου ισούται με τα έξοδα λογαριασμών υπηρεσιών κοινής ωφέλειας μιας διετίας ή τριετίας περίπου, συμπεραίνεται ότι η εξασφάλιση δανεισμού από την ΕΤΕ θα ήταν εφικτή μόνο σε ένα μεγάλο χαρτοφυλάκιο ακινήτων. Το γεγονός αυτό απομακρύνει την πιθανότητα ανάπτυξης ιδιωτικής δραστηριότητας σε μικρότερης κλίμακας έργα ενεργειακής αναβάθμισης.

    Συμπερασματικά, είναι αναγκαίο οι τράπεζες να χρηματοδοτήσουν τα έργα αυτά με τη λογική του project finance (δηλαδή με βάση την αποτίμηση της επένδυσης και των μελλοντικών χρηματορροών της) και όχι στο επίπεδο του ακινήτου, καθώς οποιαδήποτε προσημείωσή του ακινήτου θα οδηγήσει στην εύλογη αντίθεση του εκάστοτε ιδιοκτήτη να προσφέρει τις κτιριακές εγκαταστάσεις του για ενεργειακή αναβάθμιση.

  • 17 Μαρτίου 2011, 09:45 | ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

    Νομίζω οτι η 3ετια που ζητατε σε μια καινουργια αγορα που δημιουργηται βοηθά μονο τις ξενες εταιρείες. Θα ήταν καλύτερο να φτιαξεται ένα μητρωο τριων κατηγοριων. Α,Β,Γ. όπου στην κατηγορία Α να μπορουν να μπουν ατομικές επιχειρήσεις, γραφεια μηχανικών που έστω και ένα μέλος να είναι ενεργειακός επιθεωρητής. Στην κατηγορία Β να μπουν εταιρείες επε και οε που θα έχουν 2 μέλη ενεργειακών επιθεωρητών και την Γ κατηγορία ΑΕ με 3 μέλη ενεργειακών επιθεωρητών ή και παραπάνω. Να χωριστούν τα έργα που μπορούν να αναλάβουν ανάλογα με τα χρήματα του προυπολογισμού και αντιστοίχος να μπορούν να αναλαμβάνει μια εταιρεία κατηγορία Α Β ή Γ.
    Η εμπειρία στην Α να είναι ατομική εμπειρία 4 ετών σε κτιριακα έργα όχι ενεργειακά και ένας ενεργειακός επιθεωρητής
    στην κατηγορία Β 3 χρόνια ενεργειακών έργων και 2 μέλη ενεργειακών επιθεωρητών και
    Γ έξι χρόνια ενεργειακών έργων και 3 μέλη ενεργειακών επιθεωρητών. Έτσι θα διασφαλίσεται όλους στην αγορά και έλληνες και ξένους.

  • 14 Μαρτίου 2011, 11:57 | Στέφανος

    Τι ακριβώς είναι αυτό το μητρώο;

    1. Αν ΕΙΝΑΙ αναγκαίο να γραφτείς σε αυτό για να παρέχεις ενεργειακές υπηρεσίες, τότε μιλάμε για ΚΛΕΙΣΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ, και το μητρώο αντίκειται στις διακηρύξεις της κυβέρνησης.

    2. Αν ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ αναγκαίο να γραφτείς σε αυτό για να παρέχεις ενεργειακές υπηρεσίες, τότε είτε μιλάμε για:
    2.α Μια ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΤΑΙΡΙΑΣ για παροχή συγκεκριμένων υπηρεσιών σύμφωνα με κάποιο πρότυπο, όπου ο αρμόδιος θα ήταν είτε ο ΕΛΟΤ είτε το ΕΣΥΔ. Τι δουλειά έχει αυτό το Υπουργείο εδώ;
    2.β Μια λίστα από ελέγχους για τη σωστή παροχή υπηρεσίας, όπως πχ εδώ (Αυστραλία): http://www.buildingcommission.wa.gov.au/bid/Checksheet_Residential.aspx
    Οπότε, αν είναι καθαρά τεχνικό θέμα, τι δουλειά έχει στη διαβούλευση;

    Η κυβέρνηση εξακολουθεί να λειτουργεί όπως θέλει αυτή και όχι όπως το επιτάσσουν οι συνθήκες.

  • 14 Μαρτίου 2011, 07:18 | Ανδρονικος π.

    ενα νεο προιον.
    με τον τροπο σας απομομωνετε ολο το εγχωριο ενδιαφερον απο επαγγελματιες ΕΛΛΗΝΕΣ [οταν ζητατε 3 ετη προηπ. κλπ]κ στρωνετε το χαλι σε εισαγομενους οικους που φυσικα θα παρουν την μεριδα του λεωντος η θα καμουν τους επαγγελματιες μας εργατες η υποαπασχολουμενους .
    αυτο λεγετε εγχωρια αναπτυξη κ προοθηση?
    οι κανονες που θετετε θα πρεπει να προοθουν τους ΕΛΛΗΝΕΣ ενδιαφερομενους ανεξαρτητου χωρου ευθηνης κλπ.
    μην ξεχνατε οτι θα πρεπει να ειναι κ εγγεγραμενοι κ σε ενα σηστημα online συνδεσης ενημερωσης [αμφηπλευρης] με τα πολυτεχνεια μας κ γενικα με την πανεπιστημιακη κοινοτητα του χωρου για ανταλαγη αποψεων , ιδεων ,εφαρμογων κλπ
    ευχαριστω.

  • 14 Μαρτίου 2011, 07:04 | Ανδρονικος π.

    ενα νεο προιον.
    με τον τροπο σας απομομωνετε ολο το εγχωριο ενδιαφερον απο επαγγελματιες ΕΛΛΗΝΕΣ [οταν ζητατε 3 ετη προηπ. κλπ]κ στρωνετε το χαλι σε εισαγομενους οικους που φυσικα θα παρουν την μεριδα του λεωντος η θα καμουν τους επαγγελματιες μας εργατες η υποαπασχολουμενους .
    αυτο λεγετε εγχωρια αναπτυξη κ προοθηση?
    οι κανονες που θετετε θα πρεπει να προοθουν τους ΕΛΛΗΝΕΣ ενδιαφερομενους ανεξαρτητου χωρου ευθηνης κλπ.
    ευχαριστω.

  • 14 Μαρτίου 2011, 01:07 | ENGINEER

    ΕΛΠΙΖΩ ΟΙ ΠΡΟΣΩΡΙΝΟΙ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΧΑΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΗΡΑΝ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΩΦΕΛΗΘΟΥΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑΤΙ ΤΟΤΕ ΘΑ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΠΡΩΤΟΥ ΜΕΓΕΘΟΥΣ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ΑΛΛΑ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΗ ΟΤΙ ΜΟΝΟ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΙ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ

  • 13 Μαρτίου 2011, 22:21 | ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ

    ΘΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΕΤΕ ΤΟ ΠΡΩΤΟΦΑΝΕΣ ΡΟΥΣΦΕΤΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΥΣ ΜΕΓΑΛΟΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ ΠΡΟΣΩΡΙΝΟΥΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΕΣ ΕΠΙΤΡΠΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΜΕΤΟΧΗ ΣΤΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

    Η ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΘΑ ΑΡΧΙΣΕΤΕ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΝΟΝΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

  • 13 Μαρτίου 2011, 22:52 | ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ

    ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΟ ΤΟ ΡΟΥΣΦΕΤΙ ΤΟΥ ΥΠΕΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΄΄ΠΡΟΣΩΡΙΝΟΥΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΕΣ΄΄
    ΑΝΤΙ ΝΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΤΕ ΚΑΝΟΝΙΚΟΥΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΕΣ , ΜΕ ΤΑ ΝΟΜΙΜΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΟΠΩΣ ΟΡΙΖΕΙ Ο ΝΟΜΟΣ, ΟΡΙΣΑΤΕ ΠΡΟΣΩΡΙΝΟΥΣ ΤΟΥΣ ΜΕΓΑΛΟΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ ΑΡΚΕΤΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΟΥΤΕ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΑΤΕ ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ ΕΞΙΔΗΚΕΥΜΕΝΟΥΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ… ΕΤΣΙ ΒΕΒΑΙΑ ΓΕΛΙΟΠΟΙΗΣΑΤΕ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΟΝΤΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ….ΑΦΟΥ ΜΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΟΝΟΜΑΣΤΗΚΑΝ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΕΣ…
    ΒΕΒΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΜΑΣΤΕ,ΤΟ ΡΟΥΣΦΕΤΑΚΙ ΜΑΣ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ,ΚΑΙ ΤΙ ΜΑΣ ΝΟΙΑΖΟΥΝ ΤΑ ΑΛΛΑ.
    ΤΑ ΑΝΑΦΕΡΩ ΑΥΤΑ ,ΓΙΑΤΙ ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΑΝΑΦΕΡΕΤΕ ΓΙΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟΥΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΕΣ.
    ΘΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΕΤΕ ΤΟ ΡΟΥΣΦΕΤΙ ΕΠΙΤΡΕΠΟΝΤΑΣ ΣΕ ΜΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΥΣ ΄΄ΠΡΟΣΩΡΙΝΟΥΣ΄΄ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ;;;;;;;;;;
    ΕΛΕΟΣ!!!!!

  • 13 Μαρτίου 2011, 22:50 | ΣΑΒΒΑΣ Ν.

    ΕΧΩ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΕΙ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΜΕ ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ ΜΟΥ (ΕΙΜΑΙ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ) ΚΑΙ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΠΩ ΜΕ ΣΙΓΟΥΡΙΑ ΠΛΕΟΝ ΟΤΙ Ο ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΧΗΜΑΤΙΚΟΣ ΑΦΟΥ ΟΥΤΕ ΚΟΜΑ ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙ ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΟΤΕΙΝΩΜΕΝΑ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΑ.
    ΝΤΡΟΠΗ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ΔΕΝ ΚΡΑΤΑΤΕ ΟΥΤΕ ΤΑ ΠΡΟΣΧΗΜΑΤΑ!!!!!!!!!!

    ΕΙΜΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΟΤΙ ΑΝ Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΝ , ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΤΕ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΣΤΟ ΥΠΕΚΑ ,ΘΑ ΖΗΤΟΥΣΕ ΠΑΡΑΙΤΗΣΕΙΣ!!!!!!!!!!

    ΟΠΩΣ ΜΕ ΤΟ ΡΟΥΣΦΕΤΙ ΠΟΥ ΚΑΝΑΤΕ ΣΤΟΥΣ ΜΕΓΑΛΟΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟΦΑΝΗ ,ΑΝΤΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ,ΠΕΡΙΕΡΓΟ ΘΕΣΜΟ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΡΙΝΟΥ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟΥ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗ ΠΟΥ ΕΙΣΑΓΑΤΕ.

    ΑΝΤΙ ΝΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΤΕ ΚΑΝΟΝΙΚΟΥΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΕΣ , ΜΕ ΤΑ ΝΟΜΙΜΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΟΠΩΣ ΟΡΙΖΕΙ Ο ΝΟΜΟΣ, ΟΡΙΣΑΤΕ ΠΡΟΣΩΡΙΝΟΥΣ ΤΟΥΣ ΜΕΓΑΛΟΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ ΑΡΚΕΤΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΟΥΤΕ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΑΤΕ ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ ΕΞΙΔΗΚΕΥΜΕΝΟΥΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ… ΕΤΣΙ ΒΕΒΑΙΑ ΓΕΛΙΟΠΟΙΗΣΑΤΕ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΟΝΤΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ….ΑΦΟΥ ΜΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΟΝΟΜΑΣΤΗΚΑΝ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΕΣ…
    ΒΕΒΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΜΑΣΤΕ,ΤΟ ΡΟΥΣΦΕΤΑΚΙ ΜΑΣ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ,ΚΑΙ ΤΙ ΜΑΣ ΝΟΙΑΖΟΥΝ ΤΑ ΑΛΛΑ.

    ΤΑ ΑΝΑΦΕΡΩ ΑΥΤΑ ,ΓΙΑΤΙ ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΑΝΑΦΕΡΕΤΕ ΓΙΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟΥΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΕΣ.
    ΘΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΕΤΕ ΤΟ ΡΟΥΣΦΕΤΙ ΕΠΙΤΡΕΠΟΝΤΑΣ ΣΕ ΜΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΥΣ ΄΄ΠΡΟΣΩΡΙΝΟΥΣ΄΄ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ. ΕΛΕΟΣ!!!!!

    ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ( Η ΕΣΤΩ ΤΗΣ ΤΡΟΙΚΑΣ) ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥ ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙ ΤΟΝ ΑΔΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΠΟΥ ΥΦΙΣΤΑΜΕΘΑ ΕΞΙΔΗΚΕΥΜΕΝΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ (ΥΠΟΛΟΓΙΖΩ 7000 ΕΩΣ 8000), ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΣΜΟ ΤΟΥ ΄΄ΠΡΩΣΟΡΙΝΟΥ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗ΄΄. ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ ΕΥΑΓΕΛΙΖΕΤΕ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ.
    ΚΡΙΜΑ ΚΥΡΙΑ ΜΠΙΡΜΠΙΛΗ::::::::::::

  • 13 Μαρτίου 2011, 22:13 | Christos Papadoulis

    Αξιότιμοι Κύριοι,

    Προτείνω ότι το Υπουργείο Ανάπτυξης και όχι το Υπουργείο Περιβαλλοντoς πρέπει να είναι εκείνο tο οποίος είναι υπεύθυνο για τα δεδομένα της εταιρείας.
    Το Υπουργείο Περιβαλλοντoς πρέπει να καθορίσει τους κανόνες και τις κατευθυντήριες γραμμές στις οποίες η εταιρεία πρέπει να τηρei.
    Οι λόγοι μου είναι οι εξής:
    1. Αν μια νέα εταιρεία πρέπει να εγγραφεί με το Υπουργείο Ανάπτυξης.
    2. Εάν μια υπάρχουσα εταιρεία, έχει ήδη καταχωρηθεί με το Υπουργείο Ανάπτυξης.
    Αντί να δημιουργήσει μια άλλη γραφειοκρατική και σύνθετη διαδικασία, σας προτείνω να αναπτύξει απλώς ένα παράθυρο προς το Υπουργείο Ανάπτυξης και να ανακτήσετε τις πληροφορίες όταν τις χρειάζεστε.
    Με τον τρόπο αυτό μια εταιρεία θα καταγράψει μία φορά και χρησιμοποιώντας την υπάρχουσα δομή κωδικός ταξινόμησης θα πρέπει να κατατάσσονται σε μία ή περισσότερες επιχειρηματικές δραστηριότητες.
    Όταν μια εταιρεία λύεται, τότε θα αφαιρεθεί μία φορά και όλα τα ενδιαφερόμενα υπουργεία θα λάβουν αυτές τις πληροφορίες.

    Φιλικά,

    Χρίστος Παπαδουλής

  • Πιστεύω ότι θα έπρεπε να ορισθούν και οι δυνητικοί πελάτες.
    Δηλαδή θα μπορούσε πχ. κάποιος να χρησιμοποιήσει μία ΕΕΥ ώστε να προβεί σε μόνωση του κελύφους της κατοικίας του. Κάτι τέτοιο είναι σαφές ότι αποτελέι »ενεργειακή αναβάθμιση του κελύφους», όπως ρητά αναφέρεται στην παράγραφο 2γ του άρθρου 10.
    Αν κάτι τέτοιο δεν συμπεριλαμβάνεται στους σκοπούς του σχεδίου ΥΑ, θα πρέπει να ξεκαθαρισθεί.