Άρθρο 11: Εξαρτώμενα μέλη

1. Ως εξαρτώμενα μέλη του φορολογούμενου, θεωρούνται:
α) ο (η) σύζυγος, εφόσον δεν έχει ίδια φορολογητέα εισοδήματα οποιασδήποτε πηγής,
β) άγαμα τέκνα, εφόσον:
i) είναι ανήλικα έως 18 ετών ή ,
ii) υπηρετούν τη στρατιωτική θητεία τους,
γ) τα παρακάτω φυσικά πρόσωπα με ποσοστό νοητικής ή σωματικής αναπηρίας τουλάχιστον 67%, εφόσον είναι άγαμα, διαζευγμένα ή σε χηρεία:
i) τέκνα του φορολογούμενου,
ii) αδελφοί και αδελφές των δύο συζύγων.
δ) ανιόντες,
ε) ανήλικα ορφανά από πατέρα και μητέρα που έχουν έως τρίτου βαθμού συγγένεια με το φορολογούμενο ή τον/τη σύζυγο.

2. Τα φυσικά πρόσωπα που αναφέρονται στις περιπτώσεις (β), (δ), και (ε) της παραγράφου 1 δεν θεωρούνται εξαρτώμενα μέλη, εάν το ετήσιο εισόδημά τους υπερβαίνει το ποσό των τριών χιλιάδων (3.000) ευρώ και εφόσον συνοικούν με το φορολογούμενο. Τα φυσικά πρόσωπα της περίπτωσης γ) της παραγράφου 1, δεν θεωρούνται εξαρτώμενα μέλη, εάν το ετήσιο εισόδημά τους υπερβαίνει το ποσό των έξι χιλιάδων (6.000) ευρώ.

3. Κατά την εφαρμογή της παραγράφου 2, δεν λαμβάνονται υπόψη οι παρακάτω κατηγορίες εισοδήματος:
α) διατροφή που καταβάλλεται στο ανήλικο τέκνο με δικαστική απόφαση ή με συμβολαιογραφική πράξη,
β) εξωϊδρυματικό επίδομα ή προνοιακά επιδόματα αναπηρίας που χορηγούνται από το κράτος.

4. Το εισόδημα των ανήλικων τέκνων προστίθεται στα εισοδήματα και φορολογείται στο όνομα του γονέα που ασκεί τη γονική μέριμνα. Η διάταξη του προηγούμενου εδαφίου δεν εφαρμόζεται για τις ακόλουθες κατηγορίες εισοδημάτων σχετικά με τα οποία το ανήλικο τέκνο υπέχει δική του φορολογική υποχρέωση:
α) το εισόδημα που αποκτά το ανήλικο από εργασιακή σχέση σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 12,
β) συντάξεις που περιήλθαν στο ανήλικο τέκνο λόγω θανάτου του πατέρα ή της μητέρας του.

  • 7 Ιουλίου 2013, 17:02 | ΕΜ

    Διαμαρτύρομαι έντονα διότι πλέον μιλάμε για εξαρτώμενα και όχι προστατευόμενα μέλη, όπως και για τη μη θεώρηση των φοιτητών ως «εξαρτώμενα» μέλη. Με πιο τρόπο η σύγχρονη ελληνική οικογένεια θα μπορέσει να βοηθήσει τα παιδιά της να σπουδάσουν;

  • 7 Ιουλίου 2013, 17:22 | Παναγιώτης

    Αγαπητοί κύριοι! Πρώτον Η οικογένεια δεν εξαρτά (από τι;) τα μέλη της αλλά τα προστατεύει. Δεύτερον ο/η φοιτητής/τρια ή ο στρατιώτης που καλείται να υπηρετήσει τη θητεία του (υποχρεωτικά)θεωρείται ότι έχει εισόδημα και παύει να είναι προστατευόμενος;
    Τι γίνεται σε αυτή τη χώρα; Ποιος κυβερνά αυτόν τον τόπο; Χάσαμε το μέτρο. Γιατί τόση πρεμούρα να φορολογηθούν οι οικογένειες με παιδιά. Εκτός εάν η απόκτηση παιδιών αφενός αποτελεί έγκλημα και αφετέρου δηλώνει ότι εν δυνάμει οι οικογένειες με παιδιά είναι ύποπτες για φοροδιαφυγή. Αιδώς κύριοι!

  • 7 Ιουλίου 2013, 11:14 | Ειρήνη Καμενάκη

    Είναι ποτέ δυνατόν ο φοιτητής να μη θεωρείται προστατεύομενος μέλος? Έχετε ιδέα τι πάει να πει μια οικογένεια με τους σημερινούς μέσους μισθούς να σπουδάζει παιδί? Πόσο μάλλον περισσότερα από 1 παιδιά? Πόσο μάλλον σε διαφορετικές πόλεις? Μια που είσασταν αρκετά έξυπνοι ώστε να καταργήσετε και το γεγονός ότι το δεύτερο παιδί μπορεί να πάρει μεταγραφή στην πόλη όπου σπουδάζει το πρώτο.

  • 7 Ιουλίου 2013, 11:31 | Γεώργιος Σαββόπουλος

    Ο ορισμός των προστατευόμενων μελών θα πρέπει να αλλάξει πλήρως. Οι άνεργοι είτε θέλει το κράτος είτε όχι είναι προστατευόμενα μέλη. Θα πρέπει επιτέλους ο νομοθέτης να αναγνωρίσει το αυτονόητο και να δοθεί η δυνατότητα στους γονείς, αδελφούς κτλ των ανέργων να τους δηλώνουν ως τέτοιους, αποκομίζοντας και τα ανάλογα φορολογικά οφέλη. Για να μειωθούν οι περιπτώσεις απάτης, θα πρέπει η δήλωση να γίνεται και από τους δύο. Ο γονέας θα πρέπει να δηλώνει ότι προστατεύει το άνεργο παιδί του, και ο άνεργος στη δική του ότι προστατεύεται από τον συγκεκριμένο γονέα. Και επειδή στην ίδια οικογένεια μπορεί να υπάρχουν πολλά άνεργα τέκνα, ο γονέας θα πρέπει να είναι σε θέση να δηλώνει περισσότερους από έναν προστατευόμενους άνεργους.

  • 7 Ιουλίου 2013, 10:42 | ΚΑΛΑΜΠΑΚΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    Το χέρι μου είναι εξαρτώμενο από το σώμα μου,αν το κόψεις τότε όλο το σώμα θα υπολειτουργεί!Ας υποθέσουμε οτι το χέρι έχει μια κάποια αυτονομία,αν αποχωριστεί από το σώμα μπορεί να λειτουργήσει ως οντότητα μόνο του ή θα πρέπει να γίνει παράσιτο και να επικοληθεί αλλού για να τροφοδοτείται;Αν υποθέσουμε πως τροφοδοτεί ταυτόχρονα,υπάρχουν συγκρίσιμα μεγέθη;
    Μάλλον κάνετε λάθος κύριοι του ΥΠΟΙΚ.!Με αυτό που κάνετε ανοίγετε και νομικής φύσης και πραγματικής ζωής προβλήματα και θα τα δείτε στο μέλλον!Δεν ξέρω αν στα κολλεγια και στα ξένα πανεπιστήμια όλοι οι φοιτητές εργαζονται και αν είναι όλα σύμφωνα με την εργατική νομοθεσία που διέπει τις χώρες που εδρεύουν και επιτρέπουν την εργασία των φοιτητών,αλλά για να βγάλεις το Ελληνικό Πανεπιστήμιο,ακόμα και έτσι όπως το καταντήσατε,χρειάζεται μόνο διάβασμα και αφοσίωση στο στόχο σου και δεν περισσεύει χρόνος για εργασία και μάλιστα νόμιμη και σύμφωνα με τους αντιεργατικιούς νόμους που εσείς φέρνεται κάθε φορά!Σίγουρα πάντως ωθείτε με αυτά που ψηφίζετε ή να γίνει κάποιος εργάτης-εργαζόμενος-απασχολούμενοςή να γίνει κακκός επιστήμονας,που εσεις άλλωστε δεν θα τον εμπιστεύεστε και θα θέλετε πάντα βοήθεια έξωθεν!
    Και για να απαντήσω στον κύριο που κάτι είπε για ….ανοησίες!Καθαρά τεχνοκρατικά και φορολογικά.Σύμφωνα λοιπόν με την υφιστάμενη νομοθεσία του Κ.Φ.Ε κάθε 18χρονος οφείλει να κάνει φορολογική δήλωση για να δικαιολογήσει την …..υπαρξή του και να μπορεί να πληρώνει επιδή υπάρχει!Τεκμήριο διαβίωσης-ύπαρξης τον πιάνει και μάλιστα ατομικό 3000!Άρα ,αν τα συνδυάσεις με το ,υπο διαβούλευση, νέο φορολογικό ή δεν θα κατάλαβες τί διαβάζεις ή δεν καταλαβαίνεις λογισμούς!Αν αυτό το τεκμήριο συνυπολογιστεί με της οικογένειάς του αντιλάμβάνεται κάποιος πόσο εύκολα θα πληρώσει ο φορολογούμενος για τεκμήρια και αδικαιολόγητα ποσά!Άρα μένει η λύση αυτός ο νέος άνθρωπος ,αν τυγχάνει και φοιτητής να πρέπι να έχει δικό του εισόδημα ,ώστε όχι μόνο να διακιολογήσει την …τεκμαρτή ή κατα τεκμήριο(έχει μια διαφορά η ελληνική γλώσσα) ύπαρξή του(μαζί με το αποδεικτικό γέννησης του) ,αλλά να πρέπει να δικαιολογήσει επί πλέον τα ενοίκιά του,τα βιβλία του κλπ,κλπ.Αν υποθέσουμε πως καταργείται η δωρεάν παιδεία,τότε και τα δίδακτρά του για το Ελληνικό Πανεπιστήμιο!
    Καλώς το νέο άνεργο επιστήμονα που θα φορολογηθεί και για τα έξοδά του να μεταναστεύσει!
    Κύριοι του ΥΠΟΙΚ,παρακαλώ πολύ σκεφθείτε το καλλίτερα.Μπορεί να είναι ο φοιτητής ακόμα προστατευόμενο μέλος και να μην μας προβληματίζεται και με αυτό.Εξάλλου με το νομοθετικό πλάισιο σε ισχύ αυτό μπορεί να το κάνει μόνο μέχρι τα 26 του χρόνια.Άρα οι επιλογές για μάστερ καιδιδακτορικό είναι χρεωστικές και λίγες~

  • 7 Ιουλίου 2013, 08:21 | Δημήτρης

    Eξαρτώμενοι είστε και φαίνεστε εκεί στο Υπ.Οικονομικών,αλήθεια πείτε μας τι παίρνετε και θέλετε να διαλύσετε την οικογένεια;Είναι δυνατόν να μην είναι προστατευόμενο τέκνο ο φοιτητής και η φοιτήτρια;ποιός πληρώνει τα έξοδά τους; Αλήθεια η λέξη »πολύτεκνος’ σας δημιουργεί αλλεργία;δεν συνηθίζεται στους κύκλους σας;η πολύτεκνη οικογένεια είναι ο πυρήνας του Ελληνισμού και του ανθρωπισμού!ΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΛΟΓΙΚΑ ,ΔΙΟΡΘΩΣΤΕ ΤΑ ΛΑΘΗ ΣΑΣ ΚΑΙ ΑΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΦΥΓΕΤΕ ΝΑ ΕΡΘΟΥΝ ΑΛΛΟΙ ΠΟΥ ΣΙΓΟΥΡΑ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠΟ ΣΑΣ.

  • Κ. Σαμαρά ποιός θα μας σώσει από το άσχετο οικονομικό επιτελείο σας, το οποίο εξοντώνει την Ελληνική οικογένεια και ιδιαίτερα την πολύτεκνη;
    Με ποιά νιάτα θα επέλθει η πολυπόθητη ανάπτυξη που μας λέτε;
    Μόνο ανθέλληνες μπορούν να διανοηθούν τέτοια μέτρα και να κάνουν τα παιδιά μας φορολογικά τεκμήρια;
    Σε ποια χώρα του κόσμου: η οικογένεια με 10 παιδιά πληρώνει τον ίδιο φόρο με τον άγαμο, για το ίδιο εισόδημα;;; Σας προκαλούμε, απαντήστε μας… Για ρωτείστε να μάθετε ακόμη και στη Γερμανία να μάθετε τι συμβαίνει;;;
    Ποιός έδωσε το δικαίωμα σε αυτούς τους άτεκνους που απαρτίζουν το οικονομικό επιτελείο να ονομάζουν τα παιδιά μας εξαρτώμενα και όχι προστατευόμενα; Είναι δυνατό ένα τέτοιο σ/ν να μην κατατίθεται στην Ο.Κ.Ε για να εκφέρει τη γνώμη της; Ποιος ο σκοπός τότε της ύπαρξης της;
    Με αυτό τον τρόπο κ. Πρωθυπουργέ τηρείτε τις υποσχέσεις που δώσατε στα διάφορα ΖΑΠΠΕΙΟ για την πολύτεκνη οικογένεια;;;
    Έλεος πια…

  • 7 Ιουλίου 2013, 07:16 | ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΤΣΙΑΣ

    Η ΛΕΞΗ ΕΞΑΡΤΩΜΕΝΑ ΑΝΤΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΕΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΚΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ
    Ο ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΕΝ ΣΩΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΝΕΡΓΟ Η ΧΑΜΗΛΑ ΑΜΟΙΒΟΜΕΝΟ ΟΙΚΟΓΕΝΙΑΡΧΗ
    ΜΕ ΤΑ ΑΝΕΡΓΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΑΓΩΝΙΖΕΤΑΙ ΝΑ ΤΑ ΣΠΟΥΔΑΣΕΙ.
    ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΙ ΟΡΙΖΕΙ

  • 7 Ιουλίου 2013, 00:58 | Νικόλας Βασιλείου

    Θα έλεγα ότι κολλάμε πάλι, όπως συνήθως σε ανοησίες… Αν ένας φοιτητής δεν έχει εισόδημα, τότε δεν κάνει φορολογική δήλωση.. Οι γονείς δεν έχουν προφανώς κάποια επιβάρυνση, όπως και ο φοιτητής. Ούτως ή άλλως αν θα πάρει επίδομα τέκνου, κ.λ.π. η οικογένεια είναι άσχετο!!!
    Επιτέλους ας κόψουμε τις βλακείες και ας δούμε και τίποτα πιο σοβαρό.
    Τόσα και τόσα κουφά υπάρχουν από νόμους και από «επιδόματα»..
    Για τσεκάρετε λίγο επιδόματα σε αλλοδαπούς, Ν. Ροδόπης, Ν. Ξάνθης, και τα συναφή..
    άσχετο, αλλά υπάρχουν τόσα θέματα που αξίζουν μεγαλύτερης φροντίδας!

  • 6 Ιουλίου 2013, 23:54 | Ναταλία Κ.Π.

    Χρόνια πριν, ο Εβραίος, μασώνος, πρώην υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, Κίσινγκερ δήλωνε:
    » Ο ελληνικός λαός είναι δυσκολοκυβέρνητος, και γι’αυτό πρέπει να τον πλήξουμε βαθιά στις πολιτισμικές του ρίζες. Εννοώ, δηλαδή, να πλήξουμε τη γλώσσα, τη θρησκεία, την οικογένεια, τα πνευματικά και τα ιστορικά του αποθέματα, ώστε να εξουδετερώσουμε κάθε δυνατότητά του να αναπτυχθεί, να διακριθεί, να επικρατήσει, για να μη μας ενοχλεί στα Βαλκάνια, να μη μας παρενοχλεί στην Ανατολική Μεσόγειο, στη Μέση Ανατολή…»
    Κι εσείς, λοιπόν, κ.υπουργέ, εσείς και οι όμοιοί σας, υπηρετείτε κατά γράμμα αυτήν την πολιτική. Προς τι; Καταστρέφετε την ελληνική οικογένεια, πολεμάτε ιδιαίτερα την πολύτεκνη οικογένεια, αντί να την υποστηρίξετε και να την αναδείξετε, με ποιο σκοπό; Κι εσείς σε τούτο τον τόπο δεν γεννηθήκατε; Κι εσείς σε τούτο τον τόπο δεν μεγαλώσατε, δεν αναθρεφτήκατε; Γιατί τόση αλλοτρίωση;;; Η ζωή είναι μικρή, κι επείδή δεν μας ανήκει, αλλά μας χαρίστηκε, πρέπει να την σεβόμαστε! Σπέρνοντας την κακομοιριά γύρω σας, να θυμάστε ότι σκάβετε το λάκκο σας! Σας κατηγορούμε όλοι, σας κοροιδεύει όλος ο κόσμος, είστε για λύπηση, αλλά εσείς επιμένετε! Προς τι; Δεν είναι κρίμα; Δεν έχετε το θάρρος να αντιταχθείτε στους όρους των ξένων;
    Κύριε υπουργέ, είστε Έλληνας, κι οφείλετε να σταθείτε στο ύψος σας! Είναι ντροπή να παίρνετε αποφάσεις πασιφανώς βλακώδεις, όπως το να μη θεωρούμαστε προστατευόμενα μέλη όσοι είμαστε φοιτητές!!! Από ποια χρήματα θα σας πληρώσει ένας φοιτητής που δεν εργάζετε; Ή μήπως να μην σπουδάσουμε; Ή μήπως θα μας υποχρεώσετε να εργαστούμε εν μέσω των σπουδών μας; Μα, σε ποιες δουλειές; Εδώ δεν υπάρχουν θέσεις ούτε γι’αυτούς που ψάχνουν… Μην ψηφίζετε νόμους που μόνο το γέλιο προκαλούν! Όλα αυτά τα φορολογικά μέτρα μου θυμίζουν μια παιδική ιστορία, αυτήν του Τσιπολίνο, ενός μικρού κρεμμυδιού που ζούσε στο καθεστώς δικτατορίας του »στρατηγού Λεμόνι», ο οποίος επέβαλε φόρο 9$ για κάθε εισπνοή και 4$ για κάθε εκπνοή κάθε πολίτη της επικρατείας του… Έλεος!
    Μην πολεμάτε το αίμα σας, κ.υπουργέ! Είναι κρίμα κι άδικο, είναι ύβρις! Και την ύβρι, πάντα ακουλουθεί η νέμεσις! Και ξέρετε ποια θα είναι η μεγαλύτερη τιμωρία για σας; Ότι δεν θα πετύχετε τους στόχους σας! Γιατί η πατρίδα μας έχει Θεό, και ξαναγιεννιέται πάντα απ’τις στάχτες της, γιατί σαν τον αετό, είναι γι’αυτήν φάρμακο το φαρμάκι!

  • 6 Ιουλίου 2013, 21:11 | Χανιογλου Αλεξανδρος

    Ας προστατεψει πρωτα η πολιτεία ολους εμας που εχουμε αφεθει στο ελεος του θεου, ας γινει μια στοιχειωδης προσπαθεια να ανακοπει η ανεργια στους νεους και μετα ας σκεφτουν αυτα που εχουν στο πισω μερος του μυαλου τους , αραγε εχει γευτει εστω και ενας απο σας τι σημαινει αγωνια για το αυριο,…..για κοιταχτητε στο καθρεφτη την ωρα που θα απαντατε ……..

  • 6 Ιουλίου 2013, 18:57 | Δεσποινα Χ.

    Πώς είναι δυνατό να μη θεωρείται εξαρτώμενο μέλος ένας φοιτητής, που τα έξοδά του, αντικειμενικά, είναι πολύ μεγαλύτερα από ένα μαθητή! Ακόμα και στην περίπτωση που έχει δικά του έσοδα επειδή εργάζεται, αυτά θα πρέπει να συμψηφιστούν με το συνολικό οικογενειακό εισόδημα μια που η απασχόληση ενός φοιτητή είναι κατά κύριο λόγο -αν υπάρχει- ευκαιριακή.

  • 6 Ιουλίου 2013, 17:47 | Δημήτρης ΖΑΧ.

    Πώς είναι δυνατό να μη θεωρείται εξαρτώμενο μέλος ένας φοιτητής, που τα έξοδά του, αντικειμενικά, είναι πολύ μεγαλύτερα από ένα μαθητή!

    Ακόμα και στην περίπτωση που έχει δικά του έσοδα επειδή εργάζεται, αυτά θα πρέπει να συμψηφιστούν με το συνολικό οικογενειακό εισόδημα μια που η απασχόληση ενός φοιτητή είναι κατά κύριο λόγο -αν υπάρχει- ευκαιριακή.

  • 6 Ιουλίου 2013, 17:55 | Ελένη

    Πώς είναι δυνατό να μη θεωρείται εξαρτώμενο μέλος ένας φοιτητής, που τα έξοδά του, αντικειμενικά, είναι πολύ μεγαλύτερα από ένα μαθητή!Ακόμα και στην περίπτωση που έχει δικά του έσοδα επειδή εργάζεται, αυτά θα πρέπει να συμψηφιστούν με το συνολικό οικογενειακό εισόδημα μια που η απασχόληση ενός φοιτητή είναι κατά κύριο λόγο -αν υπάρχει- ευκαιριακή.Το Σχόλιο σας θα δημοσιευθεί μόλις ελεγχθεί απο τον διαχειριστή.

  • 6 Ιουλίου 2013, 17:55 | ΚΩΣΤΑΣ ΒΟΛΟΣ

    Ένας άνθρωπος χωρίς όνειρα δεν είναι άνθρωπος.

    Ένας άνθρωπος χωρίς στόχους δεν είναι άνθρωπος.

    Ένας άνθρωπος χωρίς ελπίδα δεν είναι άνθρωπος.

    Ένας άνθρωπος χωρίς αύριο δε ζει !

    Θέλω να ζω όμως σε μια Ελλάδα που έχει αξίες που μπορεί να βασίζεται στις δικές της δυνάμεις.

    Δεν έχει σημασία αν φάμε ακόμα μια ημέρα καλό φαγητό, όταν πολλοί συνάνθρωποί μας τρώνε ψίχουλα ή ό,τι βρουν σε συσσίτια και ανοιχτόκαρδους ανθρώπους… σύντομα εκεί θα καταλήξουμε οι περισσότεροι ! Δεν έχει αξία αν δουλέψουμε μια μέρα περισσότερο, αφού είτε το 27% των συμπολιτών μας δε δουλεύει είτε και να δουλεύει κάποιος σήμερα, αύριο ο μισθός του δεν θα είναι αρκετός για τα καθημερινά απαραίτητα αγαθά. Και το ερώτημα γεννιέται: γιατί συμβαίνει αυτό ;
    Δανείζομαι τα λόγια ενός ειδικευόμενου ψυχιάτρου, για να σας ρωτήσω :
    Τι σας φταίει κ. υπουργέ των οικονομικών η πολύτεκνη οικογένεια ?

  • 6 Ιουλίου 2013, 16:49 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ

    Πώς είναι δυνατό να μη θεωρείται εξαρτώμενο μέλος ένας φοιτητής, που τα έξοδά του, αντικειμενικά, είναι πολύ μεγαλύτερα από ένα μαθητή!Ακόμα και στην περίπτωση που έχει δικά του έσοδα επειδή εργάζεται, αυτά θα πρέπει να συμψηφιστούν με το συνολικό οικογενειακό εισόδημα μια που η απασχόληση ενός φοιτητή είναι κατά κύριο λόγο -αν υπάρχει- ευκαιριακή.

  • 6 Ιουλίου 2013, 16:48 | ΚΩΣΤΑΣ ΒΟΛΟΣ

    ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ, ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΕΚΤΡΩΜΑ, ΠΟΥ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΟΝΟΜΑΣΕΤΕ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ. . . . . ΣΑΣ ΕΚΦΡΑΖΩ ΔΥΝΑΜΙΚΑ ΚΑΙ ΚΟΣΜΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΜΟΥ , ΕΠΕΙΔΗ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΙ ΤΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΚΑΙ ΓΟΝΑΤΙΖΕΙ ΤΟΥΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΥΣ ΔΙΟΤΙ :
    1. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΟΥΘΕΝΑ Η ΛΕΞΗ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΣ. Η ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤῆΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΚΑΤΑΛΥΕΤΑΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΦΟΡΑ. ( ΘΑ ΣΑΣ ΘΥΜΑΜΑΙ ΟΤΑΝ ΓΥΡΙΣΕΙ Ο . . ΤΡΟΧΟΣ )
    2. Ἡ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΟΣΤΟΣ ΑΠΟΚΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΤΡΟΦΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ, ΟΠΟΤΕ ΔΕ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΚΑΜΜΙΑ ΦΟΡΟΑΠΑΛΛΑΓΗ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ. ΔΗΛΑΔΗ, Ο ΝΟΜΟΣ-ΕΚΤΡΩΜΑ ΠΡΟΤΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΑΠΟΚΤΟῦΝ ΠΑΙΔΙΑ Οἱ ΕΛΛΗΝΕΣ.
    3. ΤΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΕΝΑ ΤΕΚΝΑ ΜΕΤΟΝΟΜΑΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΕΞΑΡΤΩΜΕΝΑ (! – ΤΙ ΕἴΔΟΥΣ ΕΞΑΡΤΗΣΗ ΔΕ ΜΑΣ ΛΕΤΕ… ), ΣΤΑ ΟΠΟΙΑ ΔΕΝ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΠΛΕΟΝ ΟΣΑ ΣΠΟΥΔΑΖΟΥΝ.
    4. Η ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΤΑΓΗ ΠΕΡΙ ΔΙΚΑΙΗΣ ΚΑΤΑΝΟΜΗΣ ΤΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΒΑΡΩΝ ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΝΑΛΟΓΩΣ ΤΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΕΚΑΣΤΟΥ, ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΗΡΕΙΤΑΙ.
    … ΚΑΙ Η ΛΙΣΤΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΕΛΕΙΩΜΟ.

    ΑΛΗΘΕΙΑ κ. ΥΠΟΥΡΓΕ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ, ΔΕΝ ΣΚΕΦΤΕΣΤΕ ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΟΤΑΝ ΠΕΣΕΙ ΑΥΤΗ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ? ΟΤΙ ΕΧΕΤΕ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙ ΑΘΕΛΑ ΣΑΣ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΣΑΣ ( ΚΑΤΙ ΓΙΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΛΕΓΑΤΕ ) ? ΟΤΙ Η ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΟΝΕΙΡΟ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΣΑΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΓΙΑ ΣΑΣ ?
    ΚΑΙ ΜΙΑ ΕΡΩΤΗΣΗ :
    ΤΟΥΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΥΣ ΓΙΑΤΙ ΤΟΥΣ ΒΑΡΑΤΕ ΑΛΥΠΗΤΑ ?
    ΤΙ ΚΟΜΠΛΕΞ ΕΧΕΤΕ κ. ΥΠΟΥΡΓΕ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΥΣ ?
    ΕΙΜΑΙ ΕΝΑΣ ΑΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΣ ΕΔΩ ΚΑΙ 5 ΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΝΑ ΜΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΕΤΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΠΑΡΑΚΑΛΩ.
    ΝΑ ΣΑΣ ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΩ ΕΠΙΣΗΣ ΝΑ ΞΑΝΑΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΤΙ ΛΕΕΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 120 ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ. ΘΑ ΣΑΣ ΦΑΝΕΙ ΠΟΟΟΟΛΥ ΧΡΗΣΙΜΟ ΣΤΟ ΕΓΓΥΣ ΜΕΛΛΟΝ ! ! ! !

    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ !
    ΣΤΟ ΕΠΑΝΙΔΕΙΝ !

  • 6 Ιουλίου 2013, 14:13 | Βασίλης Κουτσουνάκης

    – τα παιδιά τεκμήριο πλουτισμού
    – οι φοιτητές δεν είναι προστατευόμενα μέλη

    Δεν χρειάζεται κάτι άλλο για να καταλάβει κανείς σε ποια λογική σχεδιάζονται και υλοποιούνται όλα αυτά.

    Ισοπέδωση της κοινωνίας. Η επιβίωση του ισχυρότερου. Ζούγκλα.

    Μη μας αντιμετωπίζετε ως αντικείμενα. Μιλάμε για εικόνες θεού, για ανθρώπους, για κοινωνία ανθρώπων.

    Κύριοι και Κυρίες της κυβέρνησης λογικευτείτε. Δεν μπορείτε να κυβερνάτε σαν να διοικείτε επιχείρηση..

    Σκεφτείτε ότι θα υπάρξει και Θεία δίκη εκτός από αυτή των ανθρώπων.

  • 6 Ιουλίου 2013, 13:45 | Μάιρα

    Κύριε Υπουργέ.

    Ξέρω ότι το αυτί σας δεν ιδρώνει απ’ αυτά που σας ζητάμε εμείς οι απλοί, ταλαίπωροι άνθρωποι και ούτε «μασάτε» από τις φοβέρες μας… Είναι άλλων οι φοβέρες στις οποίες μασάτε…
    Ξέρω ότι οι ερωτήσεις των πολιτών θα παραμείνουν ρητορικές και τα αδιάσειστα στοιχεία και δεδομένα που σας παραθέτουν, θα πέσουν στο κενό.
    Ξέρω ότι όλοι εμείς που πιστεύουμε στη βοήθεια και κατανόησή σας, δεν είμαστε τίποτα άλλο από μια «φωνή βοώντος εν τη ερήμω»…
    Ξέρω ότι έχετε κάποιον πάνω απ’ το κεφάλι σας που σας δίνει διαταγές τις οποίες επιβάλλεστε να πραγματοποιήσετε.
    Ξέρω και ξέρετε ασφαλώς ότι είστε ένα απλό πιόνι, μια μαριονέτα στα χέρια απάνθρωπων και άψυχων τεχνοκρατών.
    Εγώ δεν έχω να χάσω κάτι και ούτε με επηρεάζει αυτός ο κώδικας φορολογίας.
    Αλλά όλα τα πράγματα έχουν σχέση μεταξύ τους. Τίποτα και κανένας δεν είναι ανεξάρτητος και αυτόνομος. Πάρτε παράδειγμα τον εαυτό σας για να καταλάβετε… Όχι ότι δεν το ξέρετε… Κάποια στιγμή, με κάποιο τρόπο, αυτή η τροπολογία θα επηρεάσει κι εμένα και κάποια στιγμή κι εσάς.
    Ούτε ανόητος είστε, ούτε καθυστερημένος για να μην αντιλαμβάνεστε τί πάτε να κάνετε. Είστε κι εσείς άλλο ένα τρομοκρατημένο πιόνι στα χέρια αυτών από τους οποίους εξαρτάστε……
    «Το αίμα Του σε μας, στα παιδιά μας και στα παιδιά τους..», έλεγαν οι Εβραίοι όταν σταύρωναν τον Χριστό. Και βλέπετε την πορεία τους……
    Το ότι δεχτήκατε να γίνετε πιόνι, δεν σας απαλλάσσει από τις ευθύνες σας. Δεν χρειαζόμαστε άλλους Πόντιους Πιλάτες.
    Δεν έχω καμία ερώτηση να σας κάνω και δεν ξέρω καν αν αυτά που γράφω θα αφήσουν να τα διαβάσετε.
    Εύχομαι μόνο να μην είναι αργά όταν ξυπνήσετε.

  • 6 Ιουλίου 2013, 12:44 | Χρυσούλα

    Όντας 22 ετών, το μεγαλύτερο τέκνο πολύτεκνης οικογένειας με τέσσερα παιδιά, άνεργη, και από το νέο ακαδημαϊκό έτος μεταπτυχιακή φοιτήτρια, με τους γονείς μου να με συντηρούν για να σπουδάσω και να ζήσω σε άλλη πόλη απορώ: με ποια λογική δεν θεωρούμαι εξαρτώμενο/προστατευόμενο μέλος; Η αδερφή μου είναι φοιτήτρια, επίσης σπουδάζει σε άλλη πόλη και δεν εργάζεται και την συντηρούν οι γονείς μας. Για ποιο λόγο δεν υπάρχει κάποια πρόβλεψη για αυτές τις περιπτώσεις; Ανήκουμε και οι δύο στην ηλικιακή ομάδα με το μεγαλύτερο ποσοστό ανεργίας και λόγω της κρίσης είναι πρακτικά αδύνατο να βρούμε δουλειά η οποία να μας δίνει τη δυνατότητα να συντηρηθούμε μόνες μας. Το κράτος υποτίθεται ότι πρέπει να παρέχει ασφάλεια στους πολίτες του. Αντ’ αυτού, ως μέλος πολύτεκνης οικογένειας, αισθάνομαι ότι βάλλομαι από το ίδιο το κράτος. Πώς θα μπορέσουν οι γονείς μου με αυτή τη φορολογία να βοηθήσουν εμένα και την αδερφή μου (και σε έναν χρόνο και τον ένα αδερφό μου) να σπουδάσουμε; Θα πρέπει να υπάρξει ειδική μέριμνα για τις τρίτεκνες, τις πολύτεκνες οικογένειες και τις οικογένειες στις οποίες υπάρχουν παιδιά που σπουδάζουν.

  • 6 Ιουλίου 2013, 11:32 | Φώτιος

    Κε υφυπουργέ,

    Καταλαβαίνω ότι σε ένα φορολογικό νομοσχέδιο η χρήση του τεχνικού όρου «εξαρτώμενος» είναι προτιμότερη του «προστατευόμενος» γιατί προσδίδει σωστότερο νόημα.

    Σύμφωνα λοιπόν με το ως άνω φορολογικό άρθρο 11 και επί της ουσίας, η φορολόγηση ενός προσώπου με εξαρτώμενα (πλέον και όχι προστατευόμενα) μέλη, που είναι δημόσιος εκπαιδευτικός της Πληροφορικής (έχει σημασία αυτό λόγω Μνημονίου και Τρόικας), που έχει πέντε παιδιά εκ των οποίων δύο είναι ενήλικα που σπουδάζουν σε διαφορετικές πόλεις κι επιβαρύνουν το εισόδημα του, θα είναι μεγαλύτερη (αν εφαρμοστεί το άρθρο) εφόσον ΔΕΝ προβλέπεται πια καμιά φορολογική ελάφρυνση του εν λόγω προσώπου για τα δύο αυτά ενήλικα παιδιά!

    1. Αυτό είναι φορολογικά δίκαιο;
    2. Το εν λόγω πρόσωπο γιατί εξισώνεται φορολογικά με ένα αντίστοιχο που όμως έχει συνολικά τρία ανήλικα παιδιά;
    3. Ή γιατί εξισώνεται με ένα άλλο που έχει συνολικά επτά παιδιά, τρία ανήλικα και τέσσερα ενήλικα και σπουδάζοντα;

    Επομένως, ο εισαγωγικός ισχυρισμός ότι «… η επιτροπή [του προτεινόμενου νέου νομοσχεδίου] διαβουλεύθηκε με θεσμικούς και παραγωγικούς φορείς, με στόχο τη μεταρρύθμιση του φορολογικού συστήματος, ώστε να επιτευχθούν η απλοποίηση, ο εκσυγχρονισμός και η αποτελεσματικότητά του προς όφελος των φορολογουμένων…» αυτοαναιρείται ως ψευδής εφόσον μόνο βάρος και όχι όφελος προσφέρει στο εν λόγω φορολογούμενο πρόσωπο…

  • 6 Ιουλίου 2013, 10:10 | Αντωνία

    Κύριοι κυβερνώντες, προσπαθείτε να διασπάσετε και να διαλύσετε τον οικογενειακό ιστό και να μας λογαριάζετε ως αριθμούς. Η οικογένεια, κύριοι της εξουσίας, δεν ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ αλλά ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΤΑΙ. Δεν είμαστε ούτε ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΑ ούτε ανταλλακτικά της κρατικής μηχανής, ούτε αριθμοί ούτε άλογα ζώα. Ως πολίτες έχουμε υποχρεώσεις αλλά και δικαιώματα, δεν είμαστε ρομπότ αλλά έχουμε ανθρώπινη υπόσταση. Προσπαθείτε να αφανϊσετε την ελληνική οικογένεια, κατασκευάζοντας κράτος δουλοπάροικων, λαθρομεταναστών και κακομοίρηδων. Κατασκευάζετε νόμους που εξυπηρετούν τους ισχυρούς. Τους παρέχετε φορολογικά παράθυρα και διευκολύνσεις για να πλουτίζουν περισσότερο. Αυτά που οφείλουν εκείνοι, τα παίρνετε από εμάς τους αδύνατους. Εξαφανίζετε σταδιακά τη ραχοκοκαλιά του κράτους που είναι η μεσαία τάξη, αφανίζετε ανελέητα τις χαμηλές τάξεις. Μας κάνατε ζητιάνους και επαίτες από νοικοκυραίους. Η οικογένεια και μάλιστα η πολυμελής ΔΕΝ είναι «εξαρτώμενη ουσία » αλλά το κύτταρο της κοινωνίας, δημιουργημένο και προστατευόμενο από τον ίδιο τον Θεό, τον οποίο εσείς όχι απλώς γράφετε στα παλαιά σας υποδήματα, αλλά αγνοείτε παντελώς.

  • 6 Ιουλίου 2013, 08:18 | ΙΩΑΝΝΗΣ

    ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΤΡΙΤΕΚΝΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΥΣ ΤΙΠΟΤΑ ΠΑΛΙ? Ε ΛΟΙΠΟΝ ΜΑΘΕΤΑΙ ΟΤΙ Ή ΘΑ ΛΑΒΕΤΑΙ ΜΕΡΙΜΝΑ Ή ΔΕ ΘΑ ΕΙΣΠΡΑΞΕΤΑΙ ΠΑΛΙ ! ΔΕ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΑΝ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑΤΕ! ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΦΤΙΑΧΝΕΤΑΙ ΕΙΝΑΙ ΕΞΩΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ .

  • 6 Ιουλίου 2013, 08:39 | Μαρια

    Ποιον κοροϊδεύουν οι κύριοι του Υπουργείου; Στην Ελλάδα της κρίσης,στην Ελλάδα έτσι όπως την κατάντησαν τα σοφά μυαλά τους, στην Ελλάδα της 60% ανεργίας στους νέους, τα παιδιά άνω των 18 δεν είναι προστατευόμενα μέλη; Ποιον κοροϊδεύουν; Κανέναν. Απλώς αυτό είναι το πρώτο βήμα για να τα φορολογήσουν σε λίγο αυτοτελώς. Αίσχος, Ντροπή, Τσίπα. Υπάρχει καμιά από τις παραπάνω λέξεις που να αντιλαμβάνεστε;

    Μια ΕΞΑΓΡΙΩΜΕΝΗ μητέρα 9 1παιδιών

  • 5 Ιουλίου 2013, 23:23 | ΚΑΜΑΡΙΩΤΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

    Αντιγράφω μέρη από άλλο σχόλιο συμφωνώντας απόλυτα και ελπίζοντας να πρυτανεύσει η ΚΟΙΝΗ ΛΟΓΙΚΗ.

    1. Πρέπει οπωσδήποτε να υπάρχει μεριμνα για τρίτεκνους και πολύτεκνους! Η ΕΛΛΑΔΑ ΓΕΡΝΑΕΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ! Μόνη ελπίδα είναι οι τρίτεκνοι και οι πολύτεκνοι!! ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΟΥΝ ΕΠΕΙΓΟΝΤΩΣ ΜΕΤΡΑ ΩΘΗΣΗΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΟΛΥΤΕΚΝΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ!!

    2. Η φιλοσοφία του νομοσχεδίου είναι λανθασμένη καθώς θεωρεί ΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΟΣΤΟΣ ΑΝΑΤΡΟΦΗΣ ΤΕΚΝΩΝ, οπότε δε χρειάζεται καμία φοροαπαλλαγή για τα παιδιά

    3. Στα προστατευόμενα μέλη ΔΕΝ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΟΣΑ ΣΠΟΥΔΑΖΟΥΝ!!

    4. Η συνταγματική επιταγή περί δίκαιης κατανομής των φορολογικών βαρών στους Έλληνες αναλόγως των δυνάμεων εκάστου, δυστυχώς δεν τηρείται.

    ΕΥΧΟΜΑΙ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΜΑΣ ΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΥΤΟΣ ΠΡΕΣΒΕΥΕΙ.

  • 5 Ιουλίου 2013, 22:49 | Σταμάτης

    Μελετώντας με προσοχή το εν λόγω σχέδιο νόμου διαπίστωσα για μια ακόμη φορά την εχθρική στάση της ελληνικής πολιτείας στον θεμελιώδη θεσμό της ελληνικής οικογένειας . Η ελληνική οικογένεια είναι το κύτταρο που θα ζωογονήσει την ανάπτυξη της Ελλάδος . Ως Έλληνας πολίτης κρίνω επιτακτική την ανάγκη για απόσυρση του νομοσχεδίου και την άμεση αντικατάστασή του με νομοσχέδιο που να ευνοεί και να κατευθύνει τους Έλληνες για την δημιουργία οικογένειας . Η ελάφρυνση των ελληνικών οικογενειών και ιδίως των πολυτέκνων από δυσβάστακτα και παράλογα μέτρα είναι άκρως επιβεβλημένη . Βρισκόμαστε σε χώρα που από παντού θα έπρεπε να εισέρχονται κέρδη . Εν έτη 2013 η ελληνική οικογένεια θα έπρεπε να ζει ένδοξες στιγμές , όπως της αξίζουν, και όχι να ζητιανεύει από τους ξένους .Αν οι έχοντες την εξουσία αδυνατούν να ωφελήσουν την ελληνική οικογένεια τουλάχιστον ας μην την επιβαρύνουν περισσότερο με επιπλέον απεχθή μέτρα .

  • 5 Ιουλίου 2013, 21:00 | Κατερίνα Κατσούρη

    Γιατί τόση σκληρότητα; Γιατί δέν ὑπολογίζετε τίς ἀνθρώπινες ψυχές; Γιατί ἀποκαρδιώνετε τά ζευγάρια νά κάνουν παιδιά; Γιατί ἐπιτέλους δέν ὑπολογίζετε τίς πολύτεκνες οἰκογένειες; Αὐτές ἐξασφαλίζουν τό μέλλον μας, δείξτε ἐνδιαφέρον καί προστατέψτε τις. Ἔχετε χρόνο νά τό κάνετε ἀρκεῖ νά τό θελήσετε.

  • 5 Ιουλίου 2013, 20:50 | Χαράλαμπος Άνδραλης

    Ως πότε θα κλείνετε τα μάτια στο δράμα των πολυτέκνων; Οι πολύτεκνοι προστατεύονται απ το Σύνταγμα και είστε υποχρεωμένοι να τους παρέχετε προνόμια. Το μεγαλύτερο πρόβλημα στην Ελλάδα είναι το δημογραφικό. Αυτό είναι και η αιτία του οικονομικού προβλήματος.
    Δώστε κίνητρα στους Έλληνες να κάνουν παιδιά. Με αυτό το νόμο εξακουλουθεί και αυξάνει η αντι-οικογενειακή πολιτική των τελευταίων κυβερνήσεων.

  • 5 Ιουλίου 2013, 17:03 | ΜΙΧΑΛΗΣ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ

    ΕΛΠΙΖΩ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΤΓΜΗ ΕΚΕΙ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑ ΠΡΥΤΑΝΕΥΣΕΙ Ο ΚΟΙΝΟΣ ΝΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΣΕΤΕ ΤΟΥΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΥΣ ΕΣΤΩ ΣΑΝ ΕΝΝΟΙΑ.ΑΝ ΝΟΜΙΖΕΤΕ ΟΤΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΟΤΙ ΜΑΣ ΚΑΝΑΤΕ ΔΙΚΑΙΟΥΣΤΕ ΝΑ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΘΕΩΡΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΕΚΜΗΡΙΟ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΑΠΟΣΤΕΡΕΙΤΕ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΕΝΟΥ ΜΕΛΟΥΣ ΓΙΑ ΤΟ ΦΟΙΤΗΤΗ ΠΑΙΔΙ ΜΑΣ ΝΑ ΜΑΣ ΕΜΠΑΙΖΕΤΕ ΜΕ ΤΟΝ ΝΟΜΟ ΠΕΡΙ ΜΕΤΑΓΡΑΦΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΟΤΙΜΑΤΕ ΤΗΝ ΝΟΗΜΟΣΗΝΗ ΜΑΣ…

  • 5 Ιουλίου 2013, 12:16 | Γ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

    Άρθρο 11: Εξαρτώμενα μέλη

    5.Ανήλικα εκτός γάμου τέκνα που συνοικούν με τον ένα γονέα και τον βαρύνουν αποκλειστικά, θεωρούνται εξαρτώμενα μέλη του γονέα αυτού.

    σημ.δεν μπορει μονογονέας πχ. άνδρας με 4 παιδιά να φορολογείται σαν εργένης και το κράτος να επιδοτεί μηδέν.

  • 5 Ιουλίου 2013, 09:25 | ΣΤΑΘΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

    δεν υπάρχει πουθενά η λέξη πολύτεκνος. Η συνταγματική προστασία της πολύτεκνης οικογένειας καταλύεται μια ακόμη φορά.
    2. η φιλοσοφία του νομοσχεδίου είναι ότι δεν υπάρχει κόστος αποκτήσεως και ανατροφής παιδιών, οπότε δε χρειάζεται καμία φοροαπαλλαγή για τα παιδιά
    3. τα προστατευόμενα τέκνα μετονομάζονται σε εξαρτώμενα στα οποία δεν περιλαμβάνονται πλέον όσα σπουδάζουν
    4. η συνταγματική επιταγή περί δίκαιης κατανομής των φορολογικών βαρών στους Έλληνες αναλόγως των δυνάμεων εκάστου, φυσικά και δεν τηρείται.
    Μήπως δεν πρέπει να γεννιούνται παιδιά διά Νόμου?

  • 5 Ιουλίου 2013, 08:29 | ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΡΒΕΣΗΣ

    ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ
    ΧΩΡΙΣ ΠΟΛΛΑ ΛΟΓΙΑ ΠΕΙΤΕ ΜΟΥ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΩΣ ΜΕΡΙΜΝΑΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ.;;;
    ΔΕΝ ΔΙΑΒΑΣΑ ΚΑΤΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΣΑΣ. !
    ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙΤΕ ΤΙ ΑΝΑΛΟΓΙΑ ΚΟΣΤΟΥΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΤΑΞΥ ΠΧ ΑΠΑΛΛΑΓΩΝ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΕΝΩΝ ΜΕΛΩΝ ΚΑΙ ΛΟΙΠΩΝ ΑΛΛΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ ,ΤΑΧΑΤΕΣ ΓΙΑ ΝΑΠΤΥΞΗ ? .

    ΚΑΝΕΝΑ ΑΛΛΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΤΟΣΟ ΕΜΦΑΝΩΣ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ !!!!!!!!!!!!

  • 5 Ιουλίου 2013, 08:41 | Σύλλογος Πολυτέκνων Τριφυλίας

    Κύριοι κατ΄αρχήν να πετάξετε τα πτυχία σας και παραιτηθείτε. Εσεις οταν σπουδάζατε είσασταν προστατευόμενα ή εξαρτώμενα άτομα από τις οικογένειές σας. Εκτός κι αν είστε αυτοδημιούργητοι (δουλεύατε από τα 18 και ταυτόχρονα σπουδάζατε (μένει να το αποδείξετε). Σε λίγο (εκτος κι αν λίγο έως καθόλου σας ενδιαφέρει) με την πολιτική που εφαρμόζετε θα ψάχνεται να βρήτε έλληνα πολίτη εργαζόμενο. Τα παιδιά ούτε εξαρτώμενα είναι ούτε εξαρτημένα. Είναι προστατευόμενα μέλη οικογένειας που εσείς προσπαθείτε να διαλύσετε. Τα παιδιά είναι ΕΘΝΙΚΟΣ ΠΛΟΥΤΟΣ. Η στήριξη της πολύτεκνης οικογένειας ειναι συνταγματική επιταγή που τα τελευταία χρόνια έχει βάναυσα καταπατηθεί και διαστρευλωθεί. Αρθρο 21 και 120 του Συντάγματος της Ελλάδος.

  • 5 Ιουλίου 2013, 08:37 | ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ

    Αυτό είναι το ΖΑΠΕΙΟ Ι, ΙΙ, ΙΙΙ, κλπ. κ. πρωθυπουργέ; Αυτή είναι η αποκατάσταση των πολυτέκνων;;; Έτσι θα κερδίσουμε (-ετε) τη μάχη για τη «ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ»; Έτσι θα αλλάξετε το μέλλον και τη μοίρα του τόπου;; Εκτός και αν αναφέρεστε σε ένα μέλλον χωρίς Έλληνες…

    ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ – ΑΡΘΡΟ 21:
    http://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/8c3e9046-78fb-48f4-bd82-bbba28ca1ef5/SYNTAGMA.pdf

  • 5 Ιουλίου 2013, 05:37 | ΠΑΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ

    Είναι άστοχη και ατυχέστατη η έκφραση «εξαρτώμενα μέλη», προς αντιδιαστολή προφανώς με τα ανεξάρτητα οικονομικώς. Σαφώς πρόκειται όμως για ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΕΝΑ μέλη, που σημαίνει πολύ περισσότερα, και αυτή η σχέση δεν μπορεί να αλλάξει φραστικά ούτε βεβαίως ουσιαστικά, μαζί με όλα όσα συνεπάγεται για τον φορολογούμενο.

    Είναι αδιανόητο -για να αποφύγω άλλους χαρακτηρισμούς- οι φοιτητές να μη συμπεριλαμβάνονται στα προστατευόμενα μέλη.

    Ας καταλάβουν κάποιοι, επί τέλους, πως δεν γεννήσαμε παιδιά ασυναίσθητα ούτε από καπρίτσιο. Οι πολύτεκνοι δημιουργήσαμε τις οικογένειές μας έχοντας πλήρη συναίσθηση ότι πρέπει και να μπορούμε να τις συντηρούμε. Και έρχεστε εσείς (Υπουργείο Οικονομικών) να αντιμετωπίσετε τα εισοδήματα της πολύτεκνης οικογένειας ως συσσώρευση πλούτου. Μια απλή διαίρεση αρκεί για την επιβεβαίωση του αυτονόητου. Αρχικά ξεχάσατε να την κάνετε και τώρα επιχειρείτε νέες αλχημείες μαγειρεύοντας και τον διαιρέτη και τον διαιρετέο.

    Φορολογικός νόμος βασισμένος σε τόσο χονδροειδείς, εξόφθαλμες αδικίες, όσο και να μαγειρεύετε τα νούμερα, ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΕΣΟΔΑ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΣΑΣ ΔΩΣΕΙ.

  • 4 Ιουλίου 2013, 21:45 | Γιώργος Προκοπίου

    Κατ’αρχήν δεν είναι εξαρτώμενα μέλη αλλά προστατευόμενα. Εξαρτώμενα ή κατά το νεώτερον, εξαρτημένα άτομα είναι άλλα…εκτός αν θεωρείτε ότι αργά ή γρήγορα τα παιδιά μας με αυτή την κατάσταση θα οδηγηθούν στα ναρκωτικά και προσαρμόζετε ανάλογα την ορολογία σας.
    Δεν χρειάζεται κ. Υπουργέ και κ.κ. (ακριβοπληρωμένοι) σύμβουλοι του Υπουργού και πολύ επιστημοσύνη για να γνωρίζει κανείς ότι τα παιδιά που σπουδάζουν είναι απόλυτα προστατευόμενα από τους γονείς τους και μάλιστα τους υποβάλλουν σε περισσότερα έξοδα από τα υπόλοιπα παιδιά, ιδίως μάλιστα όταν σπουδάζουν μακρυά από το σπίτι τους.
    Δείξτε μας μια Ευρωπαϊκή χώρα που θεωρεί ότι τα παιδιά που σπουδάζουν δεν είναι προστατευόμενα και τότε το ξανασυζητάμε. Μέχρι να τη βρείτε όμως τη χώρα αυτή, αποσύρετε ΑΜΕΣΑ αυτό το άρθρο γιατί εξαγριώνετε ακόμα περισσότερο τους (ήδη εξαγριωμένους) ψηφοφόρους σας.

  • 4 Ιουλίου 2013, 17:55 | Στάθης

    α) Εξαρτώμενα κι όχι προστατευόμενα!!!
    β) Τέλος τα προστατευόμενα άνω των 18 !!! (φοιτητές κλπ).
    γ) Πρόβλεψη για αυτούς που προσφέρουν ανθρώπους στην πατρίδα, χέρια στην παραγωγή; ΟΧΙ βέβαια! Είναι άχρηστοι αυτοί που κάνουν παιδιά, επιβαρύνουν την κοινωνία και θα τους δώσουμε και φοροαπαλλαγές; Δεν τους στειρώνουμε καλύτερα να ησυχάσουμε; τους έχουμε και γκρινιάζουν ακόμη και στις «πολιτισμένες» διαδουλεύσεις, συγνώμη διαβουλεύσεις του αλήστου μνήμης Γιοωργάκη…

  • 4 Ιουλίου 2013, 16:27 | Νίκος

    Ώστε οι φοιτητές δεν είναι προστατευόμενα μέλη ;
    Και γιατί να μην είναι, αφού ζουν στο ίδιο σπίτι και συντηρούνται από εμάς ;
    Και αν εργάζονται με ημιαπασχόληση ( ειδικά όσοι φοιτητές ανήκουν σε άνεργες και πολύτεκνες και υπερπολύτεκνες οικογένειες ) για να μπορέσουν να σπουδάσουν ( αφού οι γονείς τους έχουν υποστεί μεγάλες εισοδηματικές απώλειες ), γιατί να χάνουν οι οικογένειες τους τα επιδόματα τέκνων ;
    Και αν έχουν κληρονομήσει από παππούδες ή γονείς ένα αυτοκίνητο ή ένα ακίνητο, αλλά δεν έχουν εισοδήματα ή επαρκή ενοίκια, γιατί να μην θεωρούνται προστατευόμενα μέλη των οικογενειών ; Δηλαδή, καταργεί το κράτος την έννοια της «παροχής» και οδηγεί τις οικογένειες σε ακόμα μεγαλύτερη εξαθλίωση από αυτήν που τους έχει καταδικάσει η Ελληνική Πολιτεία εδώ και 3 χρόνια ;

    Κύριε Υπουργέ,
    ακούστε τη φωνή της λογικής. Προστατευόμενα μέλη είναι τα παιδιά μας που φοιτούν και στρατεύονται και τα επιδόματα θα πρέπει να δίνονται ανεξάρτητα αν έχουν στη κατοχή τους από κληρονομιά ή παροχή ακίνητο ή αυτοκίνητο ή αν εργάζεται με νόμιμη ημιαπασχόληση. Η Ελλάδα σβήνει δημογραφικά. Σταματήστε το δημογραφικό κατήφορο της Ελλάδας !

  • 4 Ιουλίου 2013, 16:30 | Κατερίνα Καραμπάση

    Θα έπρεπε να ντρέπεστε για αυτά που θέλετε να επιβάλετε στη σημερινή και δη ελληνική κοινωνία! Αρχικά τα τέκνα δεν εξαρτώμαστε από κανέναν γιατί είμαστε άνθρωποι. Είμαστε προστατευόμενοι των γονέων μας και βασικά αυτών που έχουν την επιμέλειά μας. Αυτό σημαίνει πως σε οικογένειες μονογονεϊκές δεν μπορείτε να αποκόπτετε βασικά βοηθήματα που έχουν θεσπιστεί μετά τόσων αγώνων!Δεν μπορείτε σε μία κοινωνία που πάσχει από υπογεννητικότητα να τους ενθαρρύνετε να μην κάνουν πλέον παιδιά, γιατί τότε απλά θα επιβαρύνονται. Ανήκω σε πολύτεκνη οικογένεια η οποία πρέπει να τα φέρνει εις πέρας με έναν και μόνο μισθό. Κι όταν καταφέρνω να εργαστώ έχουμε και έναν δεύτερο μισθό. Δηλαδή πείτε μου να σταματήσω,να παρατήσω τη σχολή μου και να φύγω έξω. Και μόνο όταν ψοφήσετε όλοι σας να γυρίσω μπας κι έχει αλλάξει τίποτα. Δεν δέχομαι να εργάζομαι και να υποσιτίζομαι αλλά ούτε και επειδή επέλεξα να συνεχίσω τις σπουδές μου να θέσω όλη μου την οικογένεια σε ένα εισόδημα μείον χωρίς τα πλεονεκτήματα που είχαμε κάποτε.Και δεν αναφέρομαι φυσικά στο επίδομα που κι εγώ δεν ξέρω πόσο καιρό δεν το έχουμε λάβει.Μιλάω για βασική βοήθεια όπως η απαλλαγή από διάφορους φόρους. Που ότι έχει ζητήσει αυτή η κυβέρνηση ο λαός πασχίζει να το δώσει γιατί είμαιστε τέτοιοι που για χρέος μερικών ευρώ-πολλές φορές ουτε καν χιλιάδες- παίρνετε σπίτια κι αφήνετε στο δρόμο κόσμο. Αλλά για όσα έχετε «φάει» τόσα χρόνια ΚΑΝΕΙΣ ΣΑΣ δεν έχει μπει σε ένα κελί ενός απλού θνητού, εννοώντας ούτε των παππάδων σας ούτε και του τσοχατζοπουλου. Τόσο κακό που έχετε προκαλέσει στον τόπο σας θα έπρεπε να ντρέπεστε!Έχετε φέρει το λαό σε εξαθλίωση αλλά δεν καταλαβαίνετε πως μέσα από την εξαθλίωση μόνο η επανάσταση γεννάται!Να το θυμάστε αυτό!

  • 4 Ιουλίου 2013, 15:45 | Κωνσταντίνος Κουκλέλης

    Τα τέκνα που σπουδάζουν και δεν εργάζονται πρέπει να συνεχίσουν να θεωρούνται προστατευόμενα ή εξαρτώμενα μέλη, εφόσον η Πολιτεία δεν διαθέτει τα μέσα να τους εξασφαλίσει τα προς το ζειν κατά την διάρκεια των σπουδών τους με άτοκα δάνεια όπως γίνεται σε άλλες χώρες.

  • 4 Ιουλίου 2013, 15:42 | Μητρόπουλος Δημήτριος

    Χαίρετε, μου θυμίζει η έκφραση «εξαρτώμενα» τα εργαλεία που χρειάζονται για να κινηθεί ένας μηχανισμός. Αλίμονο εάν τα παιδιά θεωρηθούν ως εξαρτώμενα. Οι φοιτητές δεν είναι προστατευόμενα; Τόσα έξοδα μετακίνησης, στέγασης, διατροφής κτλ από πού έρχονται; Πιστεύω ότι το Ν/Σ αυτό θα πρέπει να γίνει αντικείμενο σοβαρών σκέψεων προτού έλθει προς συζήτηση. Το μέλλον της πατρίδας μας το σκάβουμε όχι για να το καλλιεργήσουμε αλλά για να πέσουμε μέσα να σκοτωθούμε.

  • 4 Ιουλίου 2013, 14:26 | Γιωργος

    Εστω δυο αδελφια . Το Α 18 ετων ενηλικο και το Β 16 ετων ανηλικο. Και τα δυο εχουν από κληρονoμια από καποιο θειο τους το ½ ενός ακινητου και εισπραττουν εκαστο ετησιως 4000 ευρω. Επειδη εχουν εισοδημα μεγαλυτερο των 3000 κανενα δεν είναι εξαρτωμενο και κανουν ξεχωριστη φορολογικη δήλωση. Γιατι πρεπει το Β που είναι ανηλικο, να εχει δυσμενεστερη μεταχειριση από το Α? Γιατι πρεπει το δικο του εισοδημα να φορολογηθει με την κλιμακα του εχοντος τη γονικη μεριμνα που μπορει να φθασει το 33% από ενοικια, ενώ του Α να είναι 10%?

  • 4 Ιουλίου 2013, 12:53 | Χατζηγρηγορίου Θεοχάρης, CICA, CRMA

    Με βάση την ανάγνωση και του προηγούμενου φορολογικού- τα παιδιά τεκμαίρωνται ως …τεκμηρια.

    Κάθε δε τεκμήριο είναι μαχητό. Τι σημαίνει αυτό? Δώστε την δυνατότητα στον φορολογούμενο να μπορεί να απαλλαγεί από το τεκμήριο αυτό.

    Αυτό δεν σημαίνει να σκοτώσει το παιδί του.

    Το λογικό για εμένα είναι, για τα πρώτα 6 χρόνια του, το παιδί όχι μόνο να επιβαρύνει φορολογικά, αλλά να ελαφρύνει τον/τους κηδεμόνες τους, με μία έκπτωση πάνω στο φορολογητέο.

    Με την συμπλήρωση των 6 ετών και εαν το παιδι πάει σε δημόσιο νηπιαγωγείο και αργότερα σχολείο κλπ/ αναγνωρίστε ως ανταποδοτικό τεκμήριο ένα τέλος, στη βάση του εισοδήματος και όχι πάνω από 0,5%, στην εκκαθάριση.
    Εάν δε το παιδί πηγαίνει σε ιδιωτικό σχολείο και δεν επιβαρύνει το κράτος, μην προβαίνετε σε έξτρα φορολόγηση.

    Τυχόν σπουδές σε ξένο (εκτός ελλάδας) εκπαιδευτικό ίδρυμα, θα επιβαρύνονται με επιπλέον φόρο.

  • 4 Ιουλίου 2013, 10:35 | PAYLOS

    ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΕΦΟΣΟΝ ΔΕΝ ΔΙΑΘΕΤΟΥΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΕΝΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΥ ΓΟΝΕΑ

  • 4 Ιουλίου 2013, 10:09 | Νίκος

    Μας κόψατε όλα τα επιδόματα για τα παιδιά γιατί το εισόδημα μας – που ιδρώνουμε για να το αποκτήσουμε – είναι λίγο μεγαλύτερο, έχουμε ένα σπίτι με δάνειο για να στεγάσουμε τα παιδιά μας, δεν κλέψαμε ούτε βγάλαμε τα λεφτά μας στο εξωτερικό, για τα παιδιά που σπουδάζουν και είναι άνεργα; μας έχετε γεμίσει με θυμό. Πολύτεκνος με 5 παιδιά

  • 4 Ιουλίου 2013, 09:06 | Αργύρης Στακιας

    Ντροπή να θεωρούνται τα παιδιά τεκμήριο πλουτισμού.Δώστε κίνητρα στα νέα ζευγάρια να αποκτήσουν όσα παιδιά θέλουν.Θα είμαστε μειονότητα στην ίδια μας τη χώρα σε λίγα χρόνια.Μην κοπανάτε άλλο και εμπαίζετε τους πολύτεκνους.

  • 4 Ιουλίου 2013, 09:15 | ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ

    Μια ζωή μας κοπανάτε. Οι πολύτεκνοι και τα παιδία τους πλέον έχουν συσσωρεύσει πολύ οργή.

  • 4 Ιουλίου 2013, 07:37 | ΤΑΚΗΣ Α

    Να γίνει περαιτέρω διευκρίνηση εδώ για τα παιδιά πάνω απο 18 που σπουδάζουν και να γίνει διαχωρισμός απο εκείνα που εργάζονται οπως εξάλλου ζητάτε φέτος με την αναγραφή του ΑΦΜ τους.

  • 3 Ιουλίου 2013, 22:56 | ΘΕΟΔΩΡΟΣ

    α) Στην παράγρ 1,(β), στα εξαρτώμενα μέλη τι έγιναν τα ενήλικα τέκνα, άνω των 18, που σπουδάζουν; Θεωρούνται πλέον ως μη εξαρτώμενα από τον φορολογούμενο μέλη;

  • 3 Ιουλίου 2013, 21:51 | Μανώλης Χρυσόγελος

    Εξαρτώμενα κύριοι από τί; Η Ελληνική γλώσσα έχει πλούσιο λεξιλόγιο, γιατί αυτή η επιμονή σας σε αυτή την ορολογία;
    Τα παιδιά μας δεν είναι εξαρτώμενα από ουσίες, ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΕΝΑ είναι… καταλάβετε το!
    Εξαρτώμενα λοιπόν μέχρι το 18ο έτος;;; Άρα οι φοιτητές πλέον, παύουν να θεωρούνται προστατευόμενα!
    Επομένως από 1 /1/2014 σταματάνε τα επιδόματα στήριξης τέκνων και επιδόματα πολυτέκνων στις οικογένειες με τέκνα που σπουδάζουν 18 έως 23 ετών! Πάμε για την 6η διόρθωση του νόμου λοιπόν…, Κάνω λάθος;;;
    Να γιατί λέμε ότι και η νέα δικομματική Κυβέρνηση συνεχίζει με σφοδρότητα να βάλει κατά των οικογενειών με παιδιά
    Και βεβαίως μετά την κατάργηση του αφορολογήτου στα παιδιά… τα κάνατε πλέον αυτά φορολογικό τεκμήριο!