Άρθρο 60 Κατασκευές επί Οργανωμένων Τουριστικών Κατασκηνώσεων – Τροποποίηση παρ. 14 άρθρου 52 ν. 4280/2014

Στο έβδομο εδάφιο της παρ. 14 του άρθρου 52 του ν. 4280/2014 (Α’ 159), περί νομιμοποίησης κατασκευών Οργανωμένων Τουριστικών Κατασκηνώσεων (κάμπινγκ), παρατείνεται η προθεσμία υπαγωγής στη ρύθμιση, στο όγδοο εδάφιο καταργείται η αναστολή κήρυξης πράξεων αναδάσωσης, και η παρ. 14 διαμορφώνεται ως εξής:
«14. Τουριστικές εγκαταστάσεις σε ακίνητα δασικού χαρακτήρα του Ελληνικού Δημοσίου ή του ΕΟΤ, που έχουν οποτεδήποτε παραχωρηθεί σε αυτόν για τουριστική αξιοποίηση καθ’ οιονδήποτε τρόπο και ανεγέρθηκαν από τον ΕΟΤ ή την ΕΤΑΔ ή τρίτο, στον οποίο παραχωρήθηκαν τα δικαιώματα τουριστικής αξιοποίησης, θεωρούνται νομίμως υφιστάμενες. Για τη νομιμότητα των εγκαταστάσεων αυτών εκδίδεται σχετική διαπιστωτική πράξη του Γενικού Γραμματέα ΕΟΤ, με τη διαδικασία που καθορίζεται στο δεύτερο εδάφιο της περίπτωσης α΄ της παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 2160/1993 (Α΄118). Με την έκδοση της ανωτέρω πράξης οι εγκαταστάσεις, όπως αυτές περιγράφονται και αποτυπώνονται στο διάγραμμα που τη συνοδεύει, θεωρείται ότι πληρούν όλες τις νόμιμες προϋποθέσεις για την έκδοση οικοδομικής άδειας επισκευής, συντήρησης και εκσυγχρονισμού και οι αρμόδιες πολεοδομικές υπηρεσίες υποχρεούνται στη χορήγηση των σχετικών αδειών και εγκρίσεων χωρίς να απαιτείται η έκδοση βεβαίωσης από τον οικείο δασάρχη. Για την περιβαλλοντική αδειοδότηση έργων και δραστηριοτήτων εντός του περιγραφόμενου περιτυπώματος υφιστάμενου κτιρίου, για το οποίο εκδίδεται διαπιστωτική πράξη του Γενικού Γραμματέα ΕΟΤ, δεν απαιτείται η γνωμοδότηση του οικείου Δασάρχη. Οι διατάξεις των προηγούμενων εδαφίων εφαρμόζονται και στις περιπτώσεις ακινήτων, για τα οποία ήδη έχει εκδοθεί κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου σχετική διαπιστωτική πράξη σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 2160/1993.
Ως προς την περαιτέρω τουριστική αξιοποίηση των ως άνω ακινήτων εφαρμόζονται οι διατάξεις των παραγράφων 1, 2, 3, 4 της περίπτωσης δ΄ του άρθρου 49 του ν. 998/1979, όπως το άρθρο αυτό ισχύει μετά την αντικατάστασή του με το άρθρο 36 του παρόντος νόμου.
Οργανωμένες Τουριστικές Κατασκηνώσεις (κάμπινγκ) της υποπερίπτωσης ββ’ της περίπτωσης α’ της παρ. 2 του άρθρου 1 του ν. 4276/2014, που δεν ανήκουν στις περιπτώσεις του πρώτου εδαφίου και λειτουργούν σε εκτάσεις που υπάγονται στις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας και δεν έχουν την προβλεπόμενη από τις διατάξεις αυτές έγκριση, οφείλουν να λάβουν έως την 20ή Φεβρουαρίου 2025, την πράξη της παρ. 6 του άρθρου 45 του ν. 998/1979. Κατά τη διάρκεια της ανωτέρω προθεσμίας αναστέλλεται η ισχύς των διοικητικών πράξεων αποβολής και επιβολής προστίμων κατεδάφισης, που τυχόν έχουν εκδοθεί, και, εφόσον εκδοθεί η προβλεπόμενη πράξη της παρ. 6 του άρθρου 45 του ν. 998/1979, οι πράξεις αυτές παύουν να ισχύουν.».

  • 21 Αυγούστου 2022, 08:10 | Despoina_Kou

    Το άρθρο αυτό λύνονται πλείστα προβλήματα, προστατεύεται το φυσικό περιβάλλον και χαρτογραφείται πλέον η έκταση.

  • 19 Αυγούστου 2022, 20:45 | Dimitrios Tettas

    Η παραπάνω διάταξη είναι σωστή γιατί διευθετούνται μεγάλα προβλήματα του περιβάλλοντος. Παρόλα αυτά το χρονικό περιθώριο μέχρι τον Φεβρουάριο του 2025 είναι πάρα πολύ μικρό.

  • 8 Αυγούστου 2022, 12:08 | George Arctouros

    Η λέξη «κάμπινγκ» να διορθωθεί σε «camping», εφόσον επιμένετε να χρησιμοποιείτε ξένες λέξεις. Η μεταγραφή μιας λέξης από άλλη γλώσσα, δεν συνάδει ούτε με το ύφος, ούτε με την λειτουργία ενός τέτοιου κειμένου. Δεν είναι προσωπικό σας κείμενο αυτό. Εγώ μπορώ να γράψω «κάμπινγκ», στα σχόλια, εσείς όμως όχι. Οι λέξεις πρέπει να αποδίδονται στην γλώσσα στην οποία ετυμολογούνται, τουλάχιστον σε ένα επίσημο κείμενο.
    Η διάταξη είναι τέρμα φωτογραφική, με σκοπό να παρακάμψετε την Δασική Υπηρεσία. Aν μεταβεί κανείς στην παρ. 1, του άρθρου 6, του ν. 2160/1993 (Α’ 118/19-7-1993), θα διαπιστώσει ότι ναι μεν η διάταξη είναι επίσης φωτογραφική (29 χρόνια πριν), δεν γίνεται όμως καμία αναφορά σε παράκαμψη της Δασικής Υπηρεσίας. Η δε φράση «οι κτιριακές τουριστικές εγκαταστάσεις, που έχουν ανεγερθεί χωρίς την κατά νόμον οικοδομική άδεια, καθίστανται νόμιμες», επιβεβαιώνει ότι 29 χρόνια μετά, εξακολουθείτε να χρησιμοποιείτε την νομική επιστήμη ως εργαλείο νομιμοποίησης, και όχι ως εργαλείο νομιμότητας.

  • 6 Αυγούστου 2022, 04:13 | Marketos

    O νόμος αυτός δεν συνάδει με την υποχρέωση του κράτους να προστατεύει το δάσος και έτσι πρέπει να καταργηθεί. Επίσης δεν νοείται να γίνεται διαχωρισμός και η προστασία του δάσους, που είναι επιβεβλημένη, να βαρύνει μερικούς και με φωτογραφικό τρόπο να αποκλείονται μερικοί.