Άρθρο 74: Διοικητικά τέλη

1. Με αποφάσεις της Ε.Ε.Τ.Τ. επιβάλλονται, κατά περίπτωση, στους παρόχους ηλεκτρονικών επικοινωνιών τα ακόλουθα διοικητικά τέλη, που περιέρχονται σε αυτήν:
α) τέλη στο πλαίσιο των Γενικών Αδειών, ιδίως από τη διαχείριση, τον έλεγχό τους και την επιβολή του συστήματος Γενικών Αδειών,
β) τέλη στο πλαίσιο της χορήγησης των δικαιωμάτων χρήσης, ιδίως για τη διαχείριση και τον έλεγχο των αιτήσεων των παρόχων,
γ) τέλη στο πλαίσιο των ειδικών υποχρεώσεων που επιβάλλονται στις επιχειρήσεις δυνάμει των άρθρων 44, 47 παρ. 1, 2, 4 και 5 και 49 του παρόντος,
δ) τέλη στο πλαίσιο της εκχώρησης ονομάτων χώρου,
ε) τέλη στο πλαίσιο του ελέγχου και της εποπτείας του φάσματος.

2. Τα προβλεπόμενα στην προηγούμενη παράγραφο διοικητικά τέλη:

α) των σημείων (α), (β), (γ) και (ε) της παραγράφου 1 καλύπτουν, συνολικά, μόνον τις διοικητικές δαπάνες της Ε.Ε.Τ.Τ., που προκύπτουν από τη διαχείριση, τον έλεγχο και την επιβολή του συστήματος Γενικών Αδειών και των δικαιωμάτων χρήσης ραδιοσυχνοτήτων ή / και αριθμών, ως και των ειδικών υποχρεώσεων οι οποίες προβλέπονται στα άρθρα 44, 47 παρ. 1, 2, 4 και 5 και 49 του παρόντος, οι οποίες μπορούν να περιλαμβάνουν δαπάνες για διεθνή συνεργασία και ιδίως για την ενεργή συμμετοχή και συνεισφορά στον Φορέα Ευρωπαϊκών Ρυθμιστικών Αρχών στις Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες (BEREC) εναρμόνιση και τυποποίηση, ανάλυση αγοράς, παρακολούθηση της συμμόρφωσης και άλλους ελέγχους της αγοράς, καθώς και κανονιστικές πράξεις που περιλαμβάνουν την εκπόνηση και την επιβολή παράγωγου δικαίου και διοικητικών αποφάσεων, όπως αποφάσεων για την πρόσβαση και τη διασύνδεση, τις δαπάνες του άρθρου 13 του παρόντος, με σκοπό την εξασφάλιση επαρκών χρηματοδοτικών και ανθρώπινων πόρων για την εκτέλεση των καθηκόντων της όπως ορίζονται στο παρόντα νόμο και

β) επιβάλλονται στους παρόχους κατά αντικειμενικό, διαφανή και αναλογικό τρόπο, προς τον επιδιωκόμενο σκοπό, ώστε να ελαχιστοποιούνται οι πρόσθετες διοικητικές δαπάνες και οι συναφείς δαπάνες.

3. Για τον προσδιορισμό του ύψους των διοικητικών τελών, η Ε.Ε.Τ.Τ. δύναται να εφαρμόσει είτε μία κλείδα κατανομής βάσει του κύκλου εργασιών των παρόχων ηλεκτρονικών επικοινωνιών, είτε ένα σύστημα κατ’ αποκοπήν επιβάρυνσης αυτών. Οι μέθοδοι αυτοί μπορούν να χρησιμοποιηθούν είτε η καθεμία μόνη της είτε σε συνδυασμό.

4. Η Ε.Ε.Τ.Τ. δημοσιεύει στο τέλος κάθε ημερολογιακού έτους σε μία τουλάχιστον εφημερίδα πανελλαδικής κυκλοφορίας, καθώς και στο Διαδίκτυο, ανασκόπηση των διοικητικών τελών τα οποία ορίζονται στο παρόν άρθρο και το συνολικό ποσό των διοικητικών τελών που έχουν καταβληθεί σε αυτήν.

5. Στο τέλος εκάστου ημερολογιακού έτους η Ε.Ε.Τ.Τ. εξετάζει το συνολικό ποσό των εισπραχθέντων διοικητικών τελών, καθώς και το συνολικό ποσό των δαπανών αυτής, για τη διασφάλιση της διοικητικής και οικονομικής αυτοτέλειάς της σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 6 του παρόντος. Σε περίπτωση διαπίστωσης οποιασδήποτε διαφοράς μεταξύ αυτών, η Ε.Ε.Τ.Τ. προβαίνει σε σχετικές αναπροσαρμογές για τα διοικητικά τέλη του επερχόμενου έτους, συνυπολογίζοντας ποσό που επιτρέπει σε κάθε περίπτωση τη διατήρηση αποθεματικού της Ε.Ε.Τ.Τ., ίσου με το 30% των προϋπολογιζόμενων δαπανών.

  • 16 Μαρτίου 2012, 12:12 | OTE A.E.

    Στην παράγραφο 5, προκειμένου να αποκλειστεί το ενδεχόμενο αλματώδους αύξησης των διοικητικών τελών, στην περίοδο βαθειάς οικονομικής κρίσης που διέρχεται η χώρα και η οποία πλήττει ήδη τους παρόχους ηλεκτρονικών επικοινωνιών, προτείνουμε να τροποποιηθεί η δεύτερη πρόταση ως εξής: «Σε περίπτωση διαπίστωσης οποιασδήποτε διαφοράς μεταξύ αυτών, η ΕΕΤΤ προβαίνει σε σχετικές αναπροσαρμογές για τα διοικητικά τέλη του επερχόμενου έτους, συνυπολογίζοντας ποσό που επιτρέπει τη διατήρηση αποθεματικού της ΕΕΤΤ ίσου με το 15% των προϋπολογιζομένων δαπανών».

  • 7 Μαρτίου 2012, 14:52 | Δρ Γεώργιος Γιαννιτσιώτης

    4. Η Ε.Ε.Τ.Τ. δημοσιεύει στο τέλος κάθε ημερολογιακού έτους σε μία τουλάχιστον εφημερίδα πανελλαδικής κυκλοφορίας, καθώς και στο Διαδίκτυο, ανασκόπηση των διοικητικών τελών τα οποία ορίζονται στο παρόν άρθρο και το συνολικό ποσό των διοικητικών τελών που έχουν καταβληθεί σε αυτήν.

    Γιατί πρέπει (κατά τον 21ο αιώνα) να δημοσιεύεται η ανάλυση των διοικητικών τελών (και οτιδήποτε άλλο έχει να κάνει με την ΕΕΤΤ) σε μια τουλάχιστον εφημερίδα πανελλαδικής κυκλοφορίας την στιγμή που η πληροφορία δύναται να είναι διαθέσιμη με το πάτημα ενός κουμπιού στον ιστοχώρο της ΕΕΤΤ;