Άρθρο 18: Γενική Άδεια

1. Mε την επιφύλαξη των διατάξεων της παρ. 3 του άρθρου 1, των ειδικών υποχρεώσεων που αναφέρονται στην παράγραφο 5 του παρόντος άρθρου, και των δικαιωμάτων χρήσης που αναφέρονται στα άρθρα 21 και 22 του παρόντος νόμου, η παροχή δικτύων ή / και υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών επιτρέπεται υπό καθεστώς Γενικής Άδειας.

2. Αρμόδια Αρχή για τον καθορισμό των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων που συνεπάγεται η Γενική Άδεια, καθώς και για την εποπτεία της τήρησής τους, σύμφωνα με τον παρόντα νόμο, είναι η Ε.Ε.Τ.Τ..
3. Για την υπαγωγή σε καθεστώς Γενικής Άδειας δύναται να απαιτείται από την Ε.Ε.Τ.Τ. η υποβολή Δήλωσης Καταχώρησης από τον ενδιαφερόμενο πάροχο ηλεκτρονικών επικοινωνιών, συμπεριλαμβανομένων και των παρόχων που παρέχουν διασυνοριακές υπηρεσίες ηλεκτρονικών επικοινωνιών. Σε καμία περίπτωση όμως δεν προϋποτίθεται η έκδοση ατομικής διοικητικής πράξης πριν από την άσκηση των δικαιωμάτων που απορρέουν από τη Γενική Άδεια. Με την υποβολή της ως άνω Δήλωσης Καταχώρησης, μια επιχείρηση δύναται να εκκινήσει δραστηριότητα, με την επιφύλαξη των όσων ορίζονται στο παρόν άρθρο και στα άρθρα 21, 22 και 23 του παρόντος νόμου σχετικά με τα δικαιώματα χρήσης.
4. Κατ’ εξαίρεση των ανωτέρω παραγράφων του παρόντος άρθρου, εφόσον συντρέχουν λόγοι δημοσίας τάξεως, ασφάλειας και υγείας, εφαρμόζεται η παρ. 6 του άρθρου 77 του παρόντος.

5. Η Ε.Ε.Τ.Τ. εκδίδει Κανονισμό Γενικών Αδειών, με τον οποίο ρυθμίζονται όλες οι λεπτομέρειες σχετικά με τις Γενικές Άδειες, καθορίζονται οι όροι του Παραρτήματος VII, Μέρος Α΄ οι οποίοι είναι αμερόληπτοι, αναλογικοί και διαφανείς και ισχύουν για κάθε είδους υπηρεσία ή δίκτυο ηλεκτρονικών επικοινωνιών κατά περίπτωση, καθώς και τα ελάχιστα οικονομικά εχέγγυα για την εξασφάλιση εκπλήρωσης των οικονομικών υποχρεώσεων που απορρέουν από την τήρηση της κείμενης νομοθεσίας. Στον Κανονισμό αυτόν καθορίζεται επίσης και κάθε άλλη λεπτομέρεια η οποία αφορά στη λειτουργία επιχειρήσεων υπό καθεστώς Γενικών Αδειών, συμπεριλαμβανομένων των περιπτώσεων όπου η παροχή δικτύων ή / και υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών προϋποθέτει την υποβολή Δήλωσης Καταχώρησης ως και του περιεχομένου και της μορφής της Δήλωσης Καταχώρησης. Τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις που καθορίζονται από τον Κανονισμό Γενικών Αδειών είναι νομικά διακριτά από τις ειδικές υποχρεώσεις που επιβάλλονται στις επιχειρήσεις δυνάμει των άρθρων 44, 47 παρ.1, 2, 4 και 5 και 49 του παρόντος. Σε κάθε περίπτωση, για τη διασφάλιση της διαφάνειας, τα κριτήρια και οι διαδικασίες για την επιβολή των εν λόγω υποχρεώσεων παρουσιάζονται στον ιστοχώρο της Ε.Ε.Τ.Τ..

6. Η Ε.Ε.Τ.Τ. τηρεί Μητρώο παρόχων δικτύων και υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών. Με απόφαση της Ε.Ε.Τ.Τ. καθορίζεται ο τρόπος οργάνωσης και λειτουργίας του Μητρώου, καθώς και οι ελάχιστες πληροφορίες, που πρέπει να περιλαμβάνει η Δήλωση Καταχώρησης για τον προσδιορισμό του παρόχου δικτύων ή / και υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών, όπως: η νομική μορφή, η επωνυμία της επιχείρησης, η έδρα, ο Αριθμός Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.), η οικεία Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών (Δ.Ο.Υ.), πλήρη στοιχεία των νόμιμων εκπροσώπων και των εκπροσώπων επικοινωνίας, σύντομη περιγραφή του δικτύου ή της υπηρεσίας που πρόκειται να παρασχεθεί, καθώς και η προβλεπόμενη ημερομηνία έναρξης της δραστηριότητας.

7. Οι όροι των Γενικών Άδειών, που καθορίζονται στον Κανονισμό που εκδίδεται σύμφωνα τα οριζόμενα στην παράγραφο 5 του παρόντος, αιτιολογούνται σε σχέση με το συγκεκριμένο δίκτυο ή την υπηρεσία που θα παρασχεθεί. Στους όρους της Γενικής Άδειας δεν συμπεριλαμβάνονται όροι που ισχύουν για τις επιχειρήσεις βάσει άλλων διατάξεων της ισχύουσας νομοθεσίας.

8. Η Ε.Ε.Τ.Τ., μετά από αίτηση του προσώπου που υπέβαλε Δήλωση Καταχώρησης, χορηγεί, εντός μίας εβδομάδας, βεβαίωση εγγραφής στο Μητρώο παρόχων, η οποία πιστοποιεί ότι έχει υποβληθεί Δήλωση Καταχώρησης. Στη βεβαίωση αυτή διευκρινίζονται οι προϋποθέσεις υπό τις οποίες οποιοσδήποτε πάροχος, υπό καθεστώς Γενικής Άδειας, δικαιούται να υποβάλει αίτηση παροχής δικαιωμάτων εγκατάστασης ευκολιών, να διαπραγματεύεται πρόσβαση ή / και να αποκτά πρόσβαση ή διασύνδεση, προκειμένου να διευκολύνεται η άσκηση των εν λόγω δικαιωμάτων.

9. Οι επιχειρήσεις που λειτουργούν υπό καθεστώς Γενικής Άδειας γνωστοποιούν στην Ε.Ε.Τ.Τ. την παύση άσκησης αυτής της δραστηριότητάς τους. Η γνωστοποίηση αυτή πραγματοποιείται τουλάχιστον δεκαπέντε ημέρες πριν από την πραγματική παύση της εν λόγω δραστηριότητας. Στην περίπτωση που κάποια επιχείρηση κηρύσσεται σε πτώχευση ή τίθεται σε εκούσια εκκαθάριση, η γνωστοποίηση στην Ε.Ε.Τ.Τ. γίνεται εντός επτά ημερών από την έκδοση της σχετικής δικαστικής απόφασης ή της απόφασης της Γενικής Συνέλευσης των μετόχων αντίστοιχα.

10. Στις διατάξεις του παρόντος Κεφαλαίου δεν εμπίπτουν:
α) Η απλή μεταπώληση υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών σε χρήστες.
β) Η ιδιοχρησιμοποίηση τερματικού ραδιοεξοπλισμού, βάσει μη αποκλειστικής χρήσης ειδικών ραδιοσυχνοτήτων από τον χρήστη για λόγους που δεν συνδέονται με οικονομική δραστηριότητα, όπως η χρήση της ζώνης συχνοτήτων πολιτών (CB) ή η χρήση συχνοτήτων από ραδιοερασιτέχνες, η οποία δεν συνιστά παροχή Δικτύου ή υπηρεσίας ηλεκτρονικών επικοινωνιών και διέπεται από τα οριζόμενα στις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας που αφορούν στον τερματικό εξοπλισμό και το ραδιοεξοπλισμό.

11. Εμπίπτει στις διατάξεις του παρόντος κεφαλαίου η διάθεση υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών από τρίτους, οι οποίοι, αν και δεν διαθέτουν δική τους υποδομή ηλεκτρονικών επικοινωνιών, παρέχουν υπηρεσίες ηλεκτρονικών επικοινωνιών υπό διαφορετικό όμως εμπορικό σήμα και επιχειρηματική οργάνωση, βασιζόμενοι στην υποδομή άλλων προσώπων που παρέχουν δίκτυα ή / και υπηρεσίες ηλεκτρονικών επικοινωνιών με τα οποία έχουν συνάψει σχετική σύμβαση.
12. Η Ε.Ε.Τ.Τ. επιβλέπει τη συμμόρφωση με τους όρους της Γενικής Άδειας ή των δικαιωμάτων χρήσης ραδιοσυχνοτήτων ή αριθμών και με τις ειδικές υποχρεώσεις που αναφέρονται στην παράγραφο 5 του παρόντος άρθρου.

  • 16 Μαρτίου 2012, 11:54 | OTE A.E.

    Στην παρ. 3, κατά την άποψή μας, η υποβολή Δήλωσης Καταχώρησης θα πρέπει να απαιτείται σε κάθε περίπτωση, εκτός από τις περιπτώσεις εκείνες που ρητά αναφέρονται στο νόμο (όπως π.χ. στην παρ. 1 του άρθρου 27). Για το λόγο αυτό προτείνουμε την ακόλουθη διατύπωση, που βασίζεται στην ισχύουσα του νόμου 3431/2006:
    «3. Για την υπαγωγή σε καθεστώς Γενικής Άδειας, εκτός των περιπτώσεων που ρητά εξαιρούνται με άλλες διατάξεις του παρόντος νόμου, απαιτείται η υποβολή στην Ε.Ε.Τ.Τ. Δήλωσης Καταχώρησης από τον ενδιαφερόμενο πάροχο ηλεκτρονικών επικοινωνιών, συμπεριλαμβανομένων και των παρόχων που παρέχουν διασυνοριακές υπηρεσίες ηλεκτρονικών επικοινωνιών. Σε καμία περίπτωση ….»

  • 16 Μαρτίου 2012, 00:46 | ΝΙΣΣΗΜ ΜΠΕΝΜΑΓΙΩΡ

    Για την άρση της ασάφειας στο β’ εδάφιο της παραγράφου 10 πρέπει να προσδιοριστούν ποιες είναι οι «διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας που αφορούν στον τερματικό εξοπλισμό και το ραδιοεξοπλισμό».
    Εκτός των σταθμών CB και ραδιοερασιτεχνών υπάρχουν δεκάδες είδη ραδιοσυσκευών που χρησιμοποιούνται από τον χρήστη χωρίς η δραστηριότητα αυτή να συνιστά παροχή δικτύου ή υπηρεσίας ηλεκτρονικών επικοινωνιών (π.χ. συναγερμοί, συσκευές Wi Fi, τηλεχειρισμοί, RFID κλπ). Η αναφορά στους σταθμούς CB και ραδιορασιτεχνών πρέπει να είναι ενδεικτική και όχι αποκλειστική.
    Δεν είναι επίσης απόλυτα σαφές αν για τη παροχή εμπορικής υπηρεσίας σε κλειστό δίκτυο απαιτείται ή όχι γενική άδεια από τον κάτοχο του δικτύου.