Το πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 7 του ν. 4540/2018 αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Οι αιτούντες μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα στην ελληνική επικράτεια ή στην περιοχή που τους ορίζεται με κανονιστικού χαρακτήρα απόφαση του Υπουργού Μεταναστευτικής Πολιτικής.»
Αρχική Αναδιοργάνωση Υπηρεσίας Υποδοχής και Ταυτοποίησης, ενσωμάτωση Οδηγίας (ΕΕ) 2016/801 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Μαΐου 2016 στην ελληνική νομοθεσίαΆρθρο 57
Άρθρο 57
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 01
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 02Άρθρο 02
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 03
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 04
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 05Άρθρο 05
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 06Άρθρο 06
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 07
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 08Άρθρο 08
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 09Άρθρο 09
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 10 – (άρθρο 1 της Οδηγίας)Άρθρο 10 – (άρθρο 1 της Οδηγίας)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 11 – (άρθρο 3 της Οδηγίας)Άρθρο 11 – (άρθρο 3 της Οδηγίας)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 12Άρθρο 12
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 13Άρθρο 13
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 14Άρθρο 14
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 15Άρθρο 15
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 16Άρθρο 16
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 17Άρθρο 17
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 18Άρθρο 18
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 19Άρθρο 19
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 20Άρθρο 20
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 21Άρθρο 21
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 22Άρθρο 22
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 23Άρθρο 23
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 24Άρθρο 24
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 25Άρθρο 25
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 26Άρθρο 26
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 27 – (άρθρο 9 οδηγίας)Άρθρο 27 – (άρθρο 9 οδηγίας)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 28Άρθρο 28
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 29Άρθρο 29
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 30Άρθρο 30
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 31Άρθρο 31
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 32Άρθρο 32
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 33Άρθρο 33
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 34Άρθρο 34
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 35Άρθρο 35
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 36Άρθρο 36
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 37Άρθρο 37
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 38Άρθρο 38
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 39Άρθρο 39
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 40Άρθρο 40
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 41Άρθρο 41
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 42Άρθρο 42
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 43Άρθρο 43
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 44
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 45Άρθρο 45
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 46Άρθρο 46
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 47Άρθρο 47
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 48Άρθρο 48
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 49Άρθρο 49
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 50
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 51Άρθρο 51
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 52Άρθρο 52
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 53Άρθρο 53
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 54Άρθρο 54
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 55Άρθρο 55
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 56Άρθρο 56
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 57
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 58Άρθρο 58
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 59
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 60Άρθρο 60
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 61Άρθρο 61
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 62Άρθρο 62
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
11 Απριλίου 2019, 15:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
24 Απριλίου 2019, 15:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο ΝόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σε
Στατιστικά
1 Σχόλιο επι του Άρθρου 15 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 1133 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- «ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΠΙΤΡΟΠΕΙΑΣ ΑΣΥΝΟΔΕΥΤΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΛΑΙΣΙΟ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ ΑΣΥΝΟΔΕΥΤΩΝ ΑΝΗΛΙΚΩΝ"
- Κώδικας Μετανάστευσης
- Δημόσια Ηλεκτρονική Διαβούλευση για την «Εθνική Στρατηγική για την Ένταξη»
- Δημόσια Ηλεκτρονική Διαβούλευση για την «Εθνική Στρατηγική για την Προστασία των Ασυνόδευτων Ανηλίκων»
- Αναμόρφωση διαδικασιών απελάσεων και επιστροφών πολιτών τρίτων χωρών, ζητήματα αδειών διαμονής και διαδικασιών χορήγησης διεθνούς προστασίας και άλλες διατάξεις...
- Βελτίωση Μεταναστευτικής Νομοθεσίας, τροποποίηση διατάξεων των νόμων 4636/2019 (A’ 169), 4375/2016 (A’ 51), 4251/2014 (Α’ 80) και άλλες διατάξεις
- τροποποίηση του ν. 4251/2014 (80 Α') για την προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2014/66/ΕΕ της 15ης Μαϊου 2014
- Εθνική Στρατηγική για την Ένταξη
- Αναδιοργάνωση Υπηρεσίας Υποδοχής και Ταυτοποίησης, ενσωμάτωση Οδηγίας (ΕΕ) 2016/801 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Μαΐου 2016 στην ελληνική νομοθεσία
Η προτεινόμενη ρύθμιση μεταβάλλει την αρμοδιότητα έκδοσης απόφασης κανονιστικού χαρακτήρα για τον ορισμό περιοχής ελεύθερης κυκλοφορίας στην Ελληνική επικράτεια, ορίζοντας πλέον τον Υπουργό Μεταναστευτικής Πολιτικής ως αρμόδιο όργανο αντί του Διευθυντή της Υπηρεσίας Ασύλου, ως είχε η διάταξη έως σήμερα.
Πέρα από τα πραγματικά ζητήματα εγκλωβισμού δυσανάλογα μεγάλου αριθμού αιτούντων άσυλο στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου, που έχει δημιουργήσει η έως σήμερα εφαρμοζόμενη πολιτική γεωγραφικού περιορισμού, με τα προβλήματα που έχουν καταγραφεί σε πληθώρα εκθέσεων διεθνών οργανισμών και φορέων (πλέον πρόσφατο το ψήφισμα της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης του Συμβουλίου της Ευρώπης 2280/2019 http://assembly.coe.int/nw/xml/XRef/Xref-XML2HTML-en.asp?fileid=27678&lang=en#) υφίστανται αμιγώς νομικά ζητήματα, τα οποία θα μπορούσαν να επιλυθούν με μια νέα διάταξη. Η οδηγία υποδοχής (οδηγία 2013/33/ΕΕ, άρθρο 7 αυτής) επιτάσσει την εξατομικευμένη εξέταση των συνθηκών κάθε αιτούντος άσυλο, έτσι ώστε να πληρούνται οι αναγκαίες ελάχιστες συνθήκες υποδοχής που επιτάσσει η οδηγία. Επιβάλλει δε σε κάθε περίπτωση την δυνατότητα δικαστικής προστασίας για την ατομική περίπτωση κάθε αιτούντος άσυλο, με παροχή δυνατότητας νομικής βοήθειας για την άσκηση αυτού του δικαιώματος, δικαιώματα και προϋποθέσεις που δεν προβλέπονται στο εθνικό δίκαιο και που δεν λύνει η προτεινόμενη διάταξη.
Παραμένουν επίσης τα προβλήματα από την αρχή της αναλογικότητας, αλλά και από τη δικαιολογητική βάση επιβολής του συγκεκριμένου μέτρου, το οποίο δεν επιβάλλεται παρά για να υπηρετήσει σκοπούς άλλους από ένα ορθολογικό σύστημα κατανομής αιτούντων άσυλο στο σύνολο της χώρας, με την παροχή κατάλληλων συνθηκών υποδοχής και την διευκόλυνση της ταχείας επεξεργασίας των αιτήσεων ασύλου (σκοποί θεμιτοί), και ειδικότερα για να εξυπηρετήσει την υλοποίηση της Κοινής Δήλωσης ΕΕ- Τουρκίας, δήλωσης προβληματικής ως προς τη συμφωνία της με τη Σύμβαση της Γενεύης για την προστασία των προσφύγων.
Η σχετική διάταξη ήδη ψηφίσθηκε ως τροπολογία σε άλλο σχέδιο νόμου (https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/bbb19498-1ec8-431f-82e6-023bb91713a9/10998305.pdf) , ενώ εκκρεμεί σχετική αίτηση ακύρωσης κατά της προηγούμενης απόφασης του Διευθυντή της Υπηρεσίας Ασύλου που επέβαλλε γεωγραφικό περιορισμό. Ελπίζουμε σε επόμενη νομοθετική αναθεώρηση του ζητήματος, σύμφωνη προς τις διατάξεις της οδηγίας 2013/33/ΕΕ προς το σκοπό προστασίας των δικαιωμάτων των προσφύγων.