Άρθρο 9

Η παράγραφος 1 του άρθρου 2 του Π.Δ. 99/2008 (ΦΕΚ 154) αντικαθίσταται ως εξής:

«Το ΔΣ του Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π. είναι εννεαμελές (9) και συγκροτείται με απόφαση τoυ Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, αποτελείται δε από τον Πρόεδρο και οκτώ (8) τακτικά μέλη. Ο Πρόεδρος και δύο (2) τακτικά μέλη ορίζονται, με τους αναπληρωτές τους, με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής. Από ένα (1) μέλος και ο αναπληρωτής του ορίζονται με απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας. Ένα (1) μέλος προτείνεται από την Κεντρική Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων (ΚΕΔΚΕ), ένα (1) από το Σύνδεσμο Ελλήνων Βιομηχάνων (ΣΕΒ), ένα (1) από κοινού από τις περιβαλλοντικές Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (ΜΚΟ) και ένα (1) από το Εθνικό Συμβούλιο Καταναλωτών και Αγοράς (Ε.Σ.Κ.Α.), με τους αναπληρωτές τους.».

  • 22 Ιανουαρίου 2010, 14:38 | Παπανικολάου Αντώνης – Μελετητής

    Αξιότιμοι κύριοι,

    Όντας ένας ανακυκλωτής αλλά και γνώστης των πεπραγμένων στο χώρο της ανακύκλωσης, τόσο στη χώρα μας όσο και στην Ευρώπη, μου προξενεί ιδιαίτερη εντύπωση η προσπάθεια της ΕΕΑΑ αλλά και της νεοσύστατης ΕΣΕΔ-εταιρείας συστημάτων εναλλακτικής διαχείρισης (η οποία διοικείται από την ΕΕΑΑ) για να συμμετάσχει μέλος της ΕΣΕΔ στο ΔΣ του ΕΟΕΔΣΑΠ.

    Από τη μεριά πλευρά ζητούν την κατάργηση του ΕΟΕΔΣΑΠ (σε σχόλιο της δημόσιας διαβούλευσης στο άρθρο 1) και από την άλλη πλευρά ζητούν τη συμμετοχή τους στο ΔΣ του ΕΟΕΔΣΑΠ (σε σχόλιο της δημόσιας διαβούλευσης στο άρθρο 9), εφόσον δεν καταργηθεί ο ΕΟΕΔΣΑΠ!Αποκορύφωμα της υστεροβουλίας τους, είναι ότι φτάνουν να προτείνουν δεκαμελές ΔΣ, δηλαδή ζυγό αριθμό, ώστε να δικαιολογήσουν τη συμμετοχή τους !

    Επιπλέον, είναι ύποπτο να «ερμηνεύουν» τη βούληση της Υπουργού, θεωρώντας ότι η Υπουργός -«πονηρά» σκεπτόμενη- έστειλε για διαβούλευση το άρθρο 9 με συγκεκριμένη πρόταση συγκρότησης του ΔΣ, ενώ «άκουσε με ενδιαφέρον την πρόταση για συμμετοχή εκπροσώπου της ΕΣΕΔ στο ΔΣ του Οργανισμού», πριν τη διαβούλευση. Δηλαδή θεωρούν ότι η Υπουργός κάνει «παιχνίδι» μαζί τους? Δεν γνωρίζουν ότι η Υπουργός είναι τεχνοκράτης και όχι «πολιτικάντης»?

    Δηλαδή τα Συλλογικά Συστήματα της χώρας θέλουν να διοικούν τον τομέα της ανακύκλωσης στη χώρα, αντί να είναι συνεπή στις υποχρεώσεις απέναντι στο Νόμο και να εκπληρώνουν τους εθνικούς ποσοτικούς στόχους ανακύκλωσης συσκευασιών και άλλων προϊόντων.

    Δηλαδή τα Συλλογικά Συστήματα της χώρας θέλουν να συμμετέχουν στο ΔΣ που θα εγκρίνει τις ανανεώσεις των εγκρίσεών τους, που θα τους ελέγχει για να τους απονέμει το Πιστοποιητικό Εναλλακτικής Διαχείρισης, όπως ορίζεται στο Νόμο.

    Δηλαδή τα Συλλογικά Συστήματα της χώρας θέλουν να ελέγχουν τον εαυτό τους, δημιουργώντας άλλο ένα «καρτέλ» συμφερόντων στη χώρα μας! Δυστυχώς όμως, πάντοτε και παντού, τα «καρτέλ» δημιουργούν μόνιμα προβλήματα και δεν επιθυμούν την εξέλιξη και την πρόοδο.

    Άρα, η πρόταση είναι να παραμείνει το Άρθρο ως έχει, ενώ θα πρέπει να εισαχθούν στη Τροποποίηση του Νόμου συγκεκριμένα μέτρα εναντίον των Συλλογικών Συστημάτων, εφόσον δεν επιτυγχάνουν τους ποσοτικούς στόχους για τα οποία έχουν εγκριθεί.

    Δηλαδή, θα πρέπει επιπλέον να υπάρξει πρόβλεψη για το ποιος θα πληρώνει τα πρόστιμα της ΕΕ όταν στις 31.12.2011 δεν θα επιτευχθούν οι εθνικοί ποσοστικοί στόχοι ανακύκλωσης! Θα πρέπει τα Συλλογικά Συστήματα να καταβάλλουν στο Ελληνικό Δημόσιο (υπέρ ενδεχομένως ΕΤΕΡΠΣ), το αντίστοιχο ποσό του προστίμου της ΕΕ.

    Συγχαίροντας την Υπουργό για τη δημόσια διαβούλευση επί του Σχεδίου νόμου.

  • Σχόλιο

    Το Δίκτυο εκπροσωπεί τους Φορείς Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦοΔιΣΑ), δηλαδή τους Φορείς της πρωτοβάθμιας αυτοδιοίκησης που καλούνται να εξειδικεύσουν και να υλοποιήσουν τον Εθνικό και Περιφερειακό Σχεδιασμό Διαχείρισης των αστικών στερεών αποβλήτων, σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στο άρθρο 30 του ν3536/07 και την ΚΥΑ 50910/2727/03 (ΦΕΚ 1909 Β’/22-12-03). Οι ΦοΔιΣΑ σε συνεργασία με τα Συλλογικά Συστήματα, καλούνται να υλοποιήσουν και υλοποιούν ήδη, την ανακύκλωση των υλικών συσκευασίας και των άλλων προϊόντων. Εκπροσωπούν σήμερα 45 Φορείς σε όλη την έκταση της χώρας και εξυπηρετούν πάνω από 4.000.000 κατοίκους.

    Πρόταση

    Προτείνουμε τη συμμετοχή ενός (1) εκπροσώπου του Δικτύου των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (Δίκτυο ΦοΔιΣΑ) με τον αναπληρωτή του, στο ΔΣ του Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π.

    Επίσης προτείνουμε τη συμμετοχή εκπροσώπου του Δικτύου και στην Επιτροπή της παρ. 8 του Άρθρου 7.

  • Ελληνικός Υαλουργικός Σύνδεσμος (ΕΥΣ)
    Προτάσεις-σχόλια επί της προτεινόμενης τροποποίησης του ν. 2939/01

    Άρθρο 9 παρ. 2.

    Πρόταση

    Η σύνθεση του 9μελούς ΔΣ του ΕΟΕΔΣΑΠ πρέπει να διευρυνθεί και να γίνει 15μελής , ίδια με την σύνθεση της ΕΠΕΔ που λειτούργησε την μεταβατική περίοδο μέχρι τη λειτουργία του ΕΟΕΔΣΑΠ.

    Σχόλια:

    Στο Νόμος 2939/01 είχε σοφά προβλεφθεί η ευρεία συμμετοχή όλων των κοινωνικών εταίρων μεταξύ άλλων και των παραγωγικών τάξεων και των εγκεκριμένων συστημάτων εναλλακτικής διαχείρισης..
    Η ΕΠΕΔ, που απαρτιζόταν από μη αμειβόμενα στελέχη, λειτούργησε επί οκτώ έτη (συνεδρίασε 82 φορές) με αποτελεσματικότητα, διαφάνεια, άμεση αντίληψη και γνώση των θεμάτων προς επίλυση, λόγω ακριβώς της
    συμμετοχής των συνδέσμων των παραγωγικών τάξεων και των συστημάτων εναλλακτικής διαχείρισης.
    Θα ήταν δε πιο αποτελεσματική η λειτουργία της ΕΠΕΔ εάν αναβαθμιζόταν ο ρόλος του ΓΕΣΔΑΠ με επιπλέον στελέχωση του και κατ΄αυτό τον τρόπο δεν θα ήταν αναγκαία η δημιουργία ενός πολυπληθούς και επιπροσθέτως αμειβομένου Οργανισμού όπως του ΕΟΕΔΣΑΠ στο ΔΣ του οποίου δεν θα συμμετέχουν οι άμεσα εμπλεκόμενοι φορείς.( εγκεκριμένα συστήματα και παραγωγικές τάξεις).

    Με εκτίμηση
    Για τον ΕΥΣ

    Ο Γ. Γραμματέας
    Δρ. Νικόλαος Παπαδόπουλος

  • Άρθρο 9
    Διερωτώμεθα τον λόγο για τον οποίον έχουν αποκλεισθεί από το Διοικητικό Συμβούλιο του οργανισμού οι εκπρόσωποι των συστημάτων. Αυτό διότι, προφανώς μία τόσο περίπλοκη και πολύπλοκη δομή όπως ο ΕΟΕΔΣΑΠ δεν θα λειτουργεί μόνο ως ένα ελεγκτικό όργανο των συστημάτων ανακύκλωσης, αλλά θα κληθεί να προάγει καινοτόμες λύσεις σχετικά με αυτήν, να επιλύσει τεχνικά προβλήματα σχετικά με την αξιοποίηση των υποπροϊόντων της ανακύκλωσης, να διευθετήσει προβλήματα τα οποία ανακύπτουν με παράνομες πρακτικές, να επιβάλει το Νόμο σε μη συμμετέχοντες παραγωγούς κλπ, κλπ. Επομένως προκύπτει ότι ο ελεγκτικός σκοπός του ΕΟΕΔΣΑΠ αποτελεί μέρος μόνο της γενικότερης λειτουργίας του. Με τον αποκλεισμό των συστημάτων από το Διοικητικό Συμβούλιο, αποκλείονται τα όργανα αυτά τα οποία έχουν καθημερινή ενασχόληση με την ανακύκλωση, τα προβλήματα, τις βέλτιστες πρακτικές και την Διεθνή εμπειρία.
    Κατανοώντας ότι «ο κρίνων δεν μπορεί να είναι και κρινόμενος», θα μπορούσε να θεσπιστεί ένας μηχανισμός βάσει του οποίου το «κρινόμενο» σύστημα δεν θα είχε δικαίωμα ψήφου στην συγκεκριμένη διαδικασία. Τοιουτοτρόπως θα ήταν δυνατόν να υπάρχει μία ουσιαστική συνεργασία της Πολιτείας με τα συστήματα, τα οποία έχοντας αναλάβει ένα δύσκολο έργο χρειάζονται υποβοήθηση και κριτική, αλλά έχουν και την ικανότητα να συνδράμουν στην επίλυση προβλημάτων και την θέσπιση βέλτιστων πρακτικών.
    Εκ μέρους του ΔΣ της ΕΔΟΕ
    Δρ Επ.Βοναζούντας
    Γενικός Διευθυντής

  • 21 Ιανουαρίου 2010, 22:37 | Ανδρέας Λουκάτος, Μελετητής – Σύμβουλος περιβάλλοντος

    Είναι πολύ θετικό το ότι περιορίζεται ο αριθμός των μελών του ΔΣ, το οποίο έτσι μπορεί να αποκτήσει πιο επιχειρησιακό χαρακτήρα. Ωστόσο θα ήταν λογικότερο και χρησιμότερο να συμμετέχει στο ΔΣ εκπρόσωπος των ΣΕΔΑ. Έτσι διασφαλίζεται αρτιότερη εκπροσώπηση των βασικών κοινωνικών εταίρων που εμπλέκονται στην ανακύκλωση. Για να μην διευρυνθεί το ΔΣ προτείνεται να συμμετέχει εκπρόσωπος των ΣΕΔΑ αντί του εκπροσώπου του Εθνικού Συμβουλίου Καταναλωτών και Αγοράς.

  • 21 Ιανουαρίου 2010, 20:09 | ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

    Αξιότιμοι Κύριοι,

    Σύμφωνα με το Νόμο 2939/2001 (ΦΕΚ 179Α) «Συσκευασίες και εναλλακτική διαχείριση των συσκευασιών και άλλων προϊόντων –Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και Άλλων Προϊόντων (Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π.)» και των σχετικών διατάξεων, είχε οριστεί από το Υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ (νυν Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής) το Διοικητικό Συμβούλιο του Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και Άλλων Προϊόντων (Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π.).

    Είναι γνωστό, ότι ο ΕΟΕΔΣΑΠ είναι ο εθνικός Οργανισμός που είναι υπεύθυνος για την ανακύκλωση στη χώρα μας, η οποία υστερεί ακόμα σημαντικά σε σχέση με τις υποχρεώσεις που έχουμε αναλάβει ως χώρα έναντι στην Ευρωπαϊκή Ένωση,

    Η Ελληνική Πολιτεία, αναγνωρίζοντας το ρόλο των Επιμελητηρίων ως Σύμβουλο αυτής, αποφάσισε ένα μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΟΕΔΣΑΠ να ορίζεται από την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος, ώστε να εκπροσωπείται η επιχειρηματική κοινότητα όλης της χώρας, η οποία είναι εκείνη που χρηματοδοτεί την ανακύκλωση, σύμφωνα με την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει».

    Με μεγάλη έκπληξη διαβάσαμε το Άρθρο 9 του:
    ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ
    Τροποποίηση του Ν. 2939/2001 (ΦΕΚ 179Α) «Συσκευασίες και εναλλακτική διαχείριση των συσκευασιών και άλλων προϊόντων –Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και Άλλων Προϊόντων (Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π.) και του ΠΔ 99/2008 (ΦΕΚ 154A) «Συγκρότηση, διάρθρωση και λειτουργία του Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και Άλλων Προϊόντων και Κανονισμός Οικονομικής Διαχείρισης και Προμηθειών του Οργανισμού» και άλλες διατάξεις.

    Ειδικότερα, σύμφωνα με το εν λόγω Άρθρο 9, στα Μέλη που θα απαρτίζουν το Διοικητικό Συμβούλιο του ΕΟΕΔΣΑΠ, έχει ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΘΕΙ, πλέον, η συμμετοχή του εκπροσώπου της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος με εκπρόσωπο του Συνδέσμου Ελλήνων Βιομηχάνων.

    Ως αποτέλεσμα, έχει αντικατασταθεί ο εκπρόσωπος των Επιμελητηρίων, που εκπροσωπούν όλες τις επιχειρήσεις και αποτελεί θεσμικό Σύμβουλο της Πολιτείας, με τον εκπρόσωπο συνδικαλιστικής οργάνωσης, που εκπροσωπεί τους επιχειρηματίες κάποιων, μόνο, εταιριών.

    Τονίζεται, ότι η εναλλακτική διαχείριση συσκευασιών και άλλων προϊόντων αφορά στις επιχειρήσεις μέλη των Επιμελητηρίων, οι οποίες είναι αυτές που χρηματοδοτούν την ανακύκλωση στη χώρα μας, καταβάλλοντας σχετικές χρηματικές εισφορές σε εγκεκριμένα Συλλογικά Συστήματα.

    Με βάση τα ανωτέρω, πιστεύουμε ότι η εν λόγω διάταξη στο Σχέδιο Νόμου αποτελεί τόσο κατάφορη αδικία εναντίον των επιχειρήσεων και των Επιμελητηρίων, όσο και δυσκολεύει το έργο του Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π.

    Ως εκ τούτου, ζητούμε την αλλαγή του Άρθρου 9, όπου το κείμενο «ένα (1) από το Σύνδεσμο Ελλήνων Βιομηχάνων» να αντικατασταθεί από το κείμενο «ένα (1) από την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος».

    Παραμένουμε στη διάθεσή σας.

    Με εκτίμηση
    για το ΒΕΑ

    Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
    ΒΑΣ. ΛΙΑΜΕΤΗΣ

    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
    Π. ΡΑΒΑΝΗΣ

  • Αρθρο 9[ τροπ. Παρ. 1, αρθρ, 2, Π.Δ. 99/2008]

    Ασφαλώς ένα ολιγομελές σχήμα, μπορεί να λειτουργεί καλύτερα. Ωστόσο στο σημείο αυτό οφείλουμε να αναγνωρίσουμε τον εξαίρετο ρόλο που διαδραμάτισε η επιτροπή ΕΠΕΔ. Προτείνουμε, την αντικατάσταση του εκπροσώπου του ΣΕΒ από εκπρόσωπο της Κεντρικής Ενωσης Επιμελητηρίων, και την αντικατάσταση ενός εκπροσώπου των Υπουργείων από ένα εκπρόσωπο των Συστημάτων [ο οποίος προτείνεται με απόφαση των Συλλογικών Συστημάτων]. Τέλος επισημαίνουμε την ανάγκη όπως το Διοικητικό Συμβούλιο αυτό, απαρτισθεί από εξειδικευμένους επιστήμονες, στον τομέα του Περιβάλλοντος.

  • 19 Ιανουαρίου 2010, 14:54 | ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ (ΕΣΕΔ)

    Η ΕΣΕΔ έχει ήδη θέσει στην Υπουργό ΠΕΚΑ το αίτημα για συμμετοχή εκπροσώπου των εγκεκριμένων συστημάτων στο Δ.Σ. του οργανισμού, το οποίο εκτιμάμε ότι ακούστηκε με ενδιαφέρον σε σχετική συνάντηση.

    Το αίτημα για τη συμμετοχή εκπροσώπου στο Δ.Σ. του ΕΟΕΔΣΑΠ στηρίζεται στα εξής:

    • Η ανακύκλωση εξ αντικειμένου απαιτεί την εμπλοκή πολλών και διαφορετικών κοινωνικών εταίρων (π.χ. πολίτες, ΟΤΑ, κράτος, υπόχρεοι διαχειριστές προϊόντων κλπ.)
    • Ο νομοθέτης το 2001 όταν ψήφιζε το Νόμο 2939/01 στο μόνο όργανο το οποίο συγκρότησε σαφώς, δηλ. την Επιτροπή Παρακολούθησης Εναλλακτικής Διαχείρισης (ΕΠΕΔ), είχε προβλέψει ευρεία συμμετοχή, μεταξύ άλλων και των παραγωγικών τάξεων και των υπόχρεων διαχειριστών.
    • Η μη αμειβόμενη ΕΠΕΔ οκτώ έτη λειτούργησε (συνεδρίασε περισσότερες από 80 φορές) αποτελεσματικά και με διαφάνεια και σε αυτό συντέλεσε η ευρεία συμμετοχή.
    • Αυτός ο επιτυχημένος ανοικτός δίαυλος επικοινωνίας διακόπηκε με την κατάργηση της ΕΠΕΔ τον περασμένο Μάρτιο και τον ορισμό ενός Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΟΕΔΣΑΠ στο οποίο δεν περιλαμβανόταν κανείς εκπρόσωπος των Συστημάτων και των διαχειριστών συσκευασιών και άλλων προϊόντων.

  • 19 Ιανουαρίου 2010, 09:00 | ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗΣ (ΕΣΕΔ)

    Η ΕΣΕΔ έχει ήδη θέσει στην Υπουργό ΠΕΚΑ το αίτημα για συμμετοχή εκπροσώπου των εγκεκριμένων συστημάτων στο Δ.Σ. του οργανισμού, το οποίο εκτιμάμε ότι ακούστηκε με ενδιαφέρον σε σχετική συνάντηση.

    Το αίτημα για τη συμμετοχή εκπροσώπου στο Δ.Σ. του ΕΟΕΔΣΑΠ στηρίζεται στα εξής:

    • Η ανακύκλωση εξ αντικειμένου απαιτεί την εμπλοκή πολλών και διαφορετικών κοινωνικών εταίρων (π.χ. πολίτες, ΟΤΑ, κράτος, υπόχρεοι διαχειριστές προϊόντων κλπ.)
    • Ο νομοθέτης το 2001 όταν ψήφιζε το Νόμο 2939/01 στο μόνο όργανο το οποίο συγκρότησε σαφώς, δηλ. την Επιτροπή Παρακολούθησης Εναλλακτικής Διαχείρισης (ΕΠΕΔ), είχε προβλέψει ευρεία συμμετοχή, μεταξύ άλλων και των παραγωγικών τάξεων και των υπόχρεων διαχειριστών.
    • Η μη αμειβόμενη ΕΠΕΔ οκτώ έτη λειτούργησε (συνεδρίασε περισσότερες από 80 φορές) αποτελεσματικά και με διαφάνεια και σε αυτό συντέλεσε η ευρεία συμμετοχή.
    • Αυτός ο επιτυχημένος ανοικτός δίαυλος επικοινωνίας διακόπηκε με την κατάργηση της ΕΠΕΔ τον περασμένο Μάρτιο και τον ορισμό ενός Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΟΕΔΣΑΠ στο οποίο δεν περιλαμβανόταν κανείς εκπρόσωπος των Συστημάτων και των διαχειριστών συσκευασιών και άλλων προϊόντων.

  • Θεωρώ παραπάνω απο επιβεβλημένη και προτείνω τη συμμετοχή ενός (1) εκπροσώπου του Δικτύου των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦοΔιΣΑ)με τον αναπληρωτή του, στο ΔΣ του Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π. Το Δίκτυο εκπροσωπεί τους ΦοΔιΣΑ, εκείνους δηλαδή τους Φορείς που καλούνται σε συνεργασία με τα Συλλογικά Συστήματα, να υλοποιήσουν κατά τόπους την ανακύκλωση των υλικών συσκευασίας και των άλλων προιόντων.

    Με εκτίμηση,
    Γιώργος Υψηλάντης
    Ναυπηγός Μηχ/γος Μηχ/κός
    Διευθυντής Δημοτικής Επιχείρησης Καθαριότητας Ρόδου (ΔΕΚΡ)
    Γενικός Γραμματέας Δικτύου ΦοΔιΣΑ

  • Παράγραφος 2

    ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟ ΣΧΕΔΙΟ
    —————–
    «Το ΔΣ του Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π. είναι εννεαμελές (9) και συγκροτείται με απόφαση τoυ Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, αποτελείται δε από τον Πρόεδρο και οκτώ (8) τακτικά μέλη. Ο Πρόεδρος και δύο (2) τακτικά μέλη ορίζονται, με τους αναπληρωτές τους, με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής. Από ένα (1) μέλος και ο αναπληρωτής του ορίζονται με απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας. Ένα (1) μέλος προτείνεται από την Κεντρική Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων (ΚΕΔΚΕ), ένα (1) από το Σύνδεσμο Ελλήνων Βιομηχάνων (ΣΕΒ), ένα (1) από κοινού από τις περιβαλλοντικές Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (ΜΚΟ) και ένα (1) από το Εθνικό Συμβούλιο Καταναλωτών και Αγοράς (Ε.Σ.Κ.Α.), με τους αναπληρωτές τους.».

    ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ (Ε.Ε.Α.Α.)
    ————————————————————-
    «Το ΔΣ του Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π. είναι δεκαμελές (10) και συγκροτείται με απόφαση τoυ Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, αποτελείται δε από τον Πρόεδρο και οκτώ (8) τακτικά μέλη. Ο Πρόεδρος και δύο (2) τακτικά μέλη ορίζονται, με τους αναπληρωτές τους, με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής. Από ένα (1) μέλος και ο αναπληρωτής του ορίζονται με απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας. Ένα (1) μέλος προτείνεται από την Κεντρική Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων (ΚΕΔΚΕ), ένα (1) από το Σύνδεσμο Ελλήνων Βιομηχάνων (ΣΕΒ), ένα (1) από κοινού από τις περιβαλλοντικές Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (ΜΚΟ), ένα (1) από το Εθνικό Συμβούλιο Καταναλωτών και Αγοράς (Ε.Σ.Κ.Α.), με τους αναπληρωτές τους και ένα (1) μέλος που εκπροσωπεί τα εγκεριμένα συστήματα εναλλακτικής διαχείρισης μετον αναπληρωτή του.».

    ΣΧΟΛΙΑ
    ——
    Η σύνθεση του Δ.Σ. του ΕΟΕΔΣΑΠ καλύπτει (πρέπει να καλύπτει) την εκπροσώπηση όλων των κοινωνικών εταίρων. Με αυτόν τον τρόπο ικανοποιούνται πρωτογενώς οι ανάγκες συμμετοχής, πληροφόρησης και συναίνεσης όλων των ενδιαφερομένων. Αυτή ήταν και η άποψη του νομοθέτη του Νόμου 2939/01, όπως προκύπτει και από τη σύνθεση της ΕΠΕΔ για τη μεταβατική περίοδο μέχρι τη λειτουργία του ΕΟΕΔΣΑΠ. Δεν έχει προκύψει κάποιος λόγος που προκαλεί την τροποποίηση αυτή, δηλαδή τη μείωση της αντιπροσωπευτικής εκπροσώπησης στο ΔΣ του ΕΟΕΔΣΑΠ. Αντίθετα, η λειτουργία της ΕΠΕΔ για 8 χρόνια απέδειξε ότι η συμμετοχή των εμπλεκομένων παραγόντων ήταν πολύ χρήσιμη και παραγωγική.

  • Χαιρετίζουμε τη μείωση του αριθμού των μελών του Δ.Σ. του Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π. και κυρίως τη συντριπτική μείωση των διορισμένων, από τον Υπουργό μελών του Δ.Σ.
    ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 20:05 | ΝΙΚΟΣ ΧΑΤΖΗ

    Ελπιδοφόρο το γεγονός ότι γίνεται η νομοθετική αρχή με τον περιβόητο 2939/2001. Το σύστημα παραγωγής, συλλογής και διαχείρισης στερεών αποβλήτων (ΣΑ) στην Ελλάδα πρέπει να ταρακουνηθεί συθέμελα. Κακά τα ψέματα, αυτό δε θα γίνει με την αλλαγή κάποιων παραγράφων στον 2939. Αν μπορούσε η ανακύκλωση να γίνει το κέντρο του συστήματος ΣΑ, θα ήταν ένα πρώτο βήμα.
    Το υπάρχον σύστημα διαχείρισης ΣΑ δεν κινείται απλά στα όρια της παρανομίας αλλά έχει αποκτήσει και χαρακτηριστικά μαφίας. Δήμαρχοι, σωματεία, εργατοπατέρες, συμμορίες ρακοσυλλεκτών και «εθνικοί προμηθευτές» παίζουν χιλιάδες ευρώ στην πλάτη δημοτών που θέλουν καθαρές πόλεις, δεν δίνουν διάρα για την ανακύκλωση εκτός κι αν επιδοτείται, ενώ εκβιάζουν χιλιάδες συμβασιούχους εργαζόμενους. Ταυτόχρονα πολλές υγιείς επιχειρήσεις, κάποιοι Δήμοι κι έτοιμο επιστημονικό προσωπικό στο δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα προσπαθούν να εργαστούν για την ανακύκλωση κάνοντας ρωγμές στο σύστημα. Τέτοια ρωγμή ήταν ο 2939, που έχοντας σχεδόν διακομματική συναίνεση στη βουλή, πολεμήθηκε απ’ όλα τα κόμματα στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.
    Αυτοί είναι οι λόγοι για τους οποίους δεν στήθηκε μέχρι σήμερα ο ΕΟΔΣΑΠ. Φυσικά, αν ο οργανισμός είναι ένα διευθυντήριο στην Αθήνα, μάλλον λίγα πράγματα θα γίνουν και σύντομα ο 2939 θα χρειαστεί όχι βελτίωση αλλά αντικατάσταση.
    Πιστεύω ότι περισσότερα πράγματα μπορεί να προσφέρει ο «Καλλικράτης» στην υπόθεση της ανακύκλωσης παρά η αλλαγή του 2939, παρ όλο που αποτελεί θετικό βήμα η βελτίωσή του. Άλλη λύση είναι η μεταφορά όλων των αρμοδιοτήτων διαχείρισης ΣΑ (με το κέντρο βάρους στην ανακύκλωση) από τους ΟΤΑ στο υπουργείο περιβάλλοντος ή στα «περιφερειακά υπουργεία περιβάλλοντος».
    Ευχαριστώ.

  • 13 Ιανουαρίου 2010, 14:47 | QUEST ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ Α.Ε.Β.Ε

    Αξιότιμη κα Υπουργέ,

    Με την παρούσα επιστολή επιθυμούμε να διατυπώσουμε τις προτάσεις μας επί του άρθρου 9.

    Παράγραφος 1

    Να αλλαχθεί η λέξη τέταρτο σε τρίτο.

    Με εκτίμηση,

    Για την Quest Ενεργειακή Α.Ε.Β.Ε

    Χρήστος Μαλανδράκης
    Διευθύνων Σύμβουλος

  • 11 Ιανουαρίου 2010, 11:07 | Απόστολος Χατζηδήμου

    πρέπει οπωσδήποτε να λαμβάνονται υπόψη και βασικά επιστημονικά κριτήρια στην στελέχωση του οργανισμού. φυσικά όχι μόνο από ένα και μοναδικό επιστημονικό πεδίο αλλά συγκινωνούντα και ίσως και με μέριμνα για την ορθότερη διάχυση του έργου στην κοινωνία.

  • 10 Ιανουαρίου 2010, 17:40 | ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΛΥΚΟΣ

    Αξιότιμη κα Υπουργέ,
    Αντιλαμβάνομαι από τα σχόλια που έχω διαβάσει ότι υπάρχουν σοβαροί λόγοι ανησυχίας σε πολύ κόσμο για το ενδεχόμενο κανονικής επέλασης ανεμογεννητριών ή και φωτοβολταϊκών σε πολλές περιοχές, κυρίως σε νησιά με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Σέβομαι τα αναντίρρητα πλεονεκτήματα και την αξιοπιστία της αιολικής ενέργειας με την πρόοδο που έχει σημειώσει αυτή η τεχνολογία, αλλά συγχρόνως συμμερίζομαι και τη σοβαρότητα των προβλημάτων που έχουν προκύψει ή μπορεί να προκύψουν σε περιοχές με ευαίσθητα οικοσυστήματα ή προστατευόμενες περιοχές. Δεν ξέρω αν τα υδροηλεκτρικά, τα φωτοβολταϊκά ή η γεωθερμία (όπου υπάρχει τέτοια δυνατότητα) είναι αρκετό αντίβαρο. Το καθένα από αυτά έχει τα δικά του αδύνατα σημεία. Πάντως από την πλευρά μου, κάνω την εξής σκέψη. Γιατί δεν επωφελούμαστε κι από τα κύματα για να έχουμε ενέργεια; Συστήματα υπάρχουν διάφορα και μάλιστα για κάποια από αυτά, απ’ ό,τι διαβάζω, δεν χρειάζεται ανοικτή θάλασσα. Μπορούν να προσαρμοστούν και σε θάλασσες σαν τις δικές μας ή σε σημεία πιο κοντά σε ακτές. Αν σκεφτούμε ότι έχουμε τους λιμενοβραχίονες, μια κατασκευή που έτσι κι αλλιώς υπάρχει, δεν θα ήταν λογικό να επιδιώξουμε την ενδεχόμενη χρήση τους για την τοποθέτηση κατάλληλων συστημάτων παραγωγής ενέργειας από τη θάλασσα; Κι όχι μόνο αυτό. Με τα μέχρι τώρα δεδομένα κι απ’ ό,τι φαίνεται, οι επιπτώσεις στο περιβάλλον είναι πολύ λιγότερες από άλλα συστήματα ΑΠΕ.

  • 10 Ιανουαρίου 2010, 12:42 | Δρ.Γεώργιος Σκρουμπέλος

    Επειδή προφανώς τα μέλη του ΔΣ πρέπει να λαμβάνουν αποφάσεις σχετιζόμενες με θέματα τα οποία απαιτούν επιστημονική κατάρτιση, πρέπει να έχουν κατάλληλη τεχνογνωσία. Δεν διακρίνω αναφορά στα επιστημονικά (και όχι μόνον) προσόντα των μελών εκτός εάν το υπουργείο θα εκδώσει αντίστοιχη διευκρινιστική εγκύκλιο αν και προτιμότερο θα ηταν να εσωκλείονται τα προσόντα στο σώμα του νόμου τουλάχιστον σε επίπεδο ελάχιστων προδιαγραφών.

  • 8 Ιανουαρίου 2010, 20:15 | ΔΗΜ .ΜΗΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

    ναι συμφωνω με μια προηποθεση οτι δεν θα επιβαρηνθη αλλο η ελληνηκη οικονομια..να συμετεχουν οι προαναφερωμενοι φορεις με εθελοντες συμβουλους…ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΩΣΟΥΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΙΣ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΕΣ ΥΠΟΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ .Γ,Α,Π ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΧΙΛΙΑΔΩΝ ΑΧΡΗΣΤΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ…