Άρθρο 02: Κριτήρια κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ

Για την κατανομή της ετήσιας ποσότητας αυτούσιου βιοντίζελ μεταξύ των δικαιούχων, λαμβάνονται υπόψη τα ακόλουθα κριτήρια:
α1) Οι ποσότητες πρώτων υλών που προέρχονται από εκτάσεις εγχώριων ενεργειακών καλλιεργειών, προοριζόμενες για την παραγωγή αυτούσιου βιοντίζελ, οι οποίες έχουν συμβολαιοποιηθεί μεταξύ των καλλιεργητών τους και παραγωγών αυτούσιου βιοντίζελ και έχουν καταχωρηθεί στο Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου (Ο.Σ.Δ.Ε.) του Οργανισμού Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε.).
α2) Οι ποσότητες βαμβακόσπορου, εγχώριας προέλευσης, προοριζόμενες για την παραγωγή αυτούσιου βιοντίζελ.
α3) Οι ποσότητες χρησιμοποιημένων φυτικών ελαίων, τηγανελαίων, και ζωικών λιπών, εγχώριας προέλευσης, προοριζόμενες για την παραγωγή αυτούσιου βιοντίζελ.
β) Η αιτούμενη ποσότητα αυτούσιου βιοντίζελ.
Στην περίπτωση παραγωγών αυτούσιου βιοντίζελ, η αιτούμενη ποσότητα δεν μπορεί να υπερβαίνει την ετήσια δυναμικότητα της μονάδας παραγωγής, εφόσον αυτή είναι εγκατεστημένη στην ελληνική επικράτεια, και το 25% της ετήσιας δυναμικότητας της μονάδας παραγωγής, εφόσον αυτή είναι εγκατεστημένη σε άλλο κράτος – μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Στην περίπτωση εισαγωγέων που προσκομίζουν συμβάσεις προμήθειας αυτούσιου βιοντίζελ από μονάδες παραγωγής εγκατεστημένες σε άλλο κράτος – μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η αιτούμενη ποσότητα δεν μπορεί να υπερβαίνει, αφενός το άθροισμα του 25% των ετήσιων δυναμικοτήτων για κάθε συμβεβλημένη μονάδα παραγωγής και αφετέρου τη συνολική ποσότητα των συμβάσεων.
Σε κάθε περίπτωση, η αιτούμενη ποσότητα δεν μπορεί να υπερβαίνει την προς κατανομή συνολική ετήσια ποσότητα αυτούσιου βιοντίζελ.
Εφόσον η αιτούμενη ποσότητα υπερβαίνει τα ανωτέρω όρια, αυτή αναπροσαρμόζεται ώστε να πληροί τα όρια αυτά.
γ) Οι συμβάσεις συνεργασίας της αιτούσας εταιρείας με πανεπιστημιακά ή ερευνητικά ιδρύματα και φορείς που εδρεύουν στην Ελλάδα, για ερευνητικά προγράμματα ή έργα σχετικά με την παραγωγή βιοκαυσίμων, βιορευστών ή βιοαερίου από πρώτες ύλες όπως αυτές προσδιορίζονται στο άρθρο 2 της απόφασης Δ1/Α/οικ.10839/15.5.2012 «Εξειδίκευση πρώτων υλών και καθορισμός διαδικασίας πιστοποίησης των ποσοτήτων τους, σύμφωνα με το άρθρο 17 παρ. 2 του ν. 4062/2012 (ΦΕΚ Α’ 70)» (ΦΕΚ Β’ 1667), καθώς και από άλγη, ακατέργαστη γλυκερίνη, βαγάσση, κλάσμα βιομάζας από βιομηχανικά απόβλητα, κλάσμα βιομάζας από αστικά απόβλητα, με εξαίρεση τα διαχωρισμένα οικιακά απόβλητα που υπόκεινται σε στόχους ανακύκλωσης, σύμφωνα με το άρθρο 11(2)(α) της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, μη εδώδιμες κυτταρινούχες και λιγνοκυτταρινούχες ύλες.
Τα ερευνητικά προγράμματα ή έργα πρέπει να είναι τουλάχιστον εξάμηνης διάρκειας, σε ισχύ κατά την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων. Σε κάθε περίπτωση, η αιτούσα εταιρεία πρέπει να έχει ίδια συμμετοχή στον προϋπολογισμό του ερευνητικού προγράμματος ή έργου.

  • 5 Νοεμβρίου 2012, 15:51 | ΤΗΛΑΒΕΡΙΔΗΣ ΧΡΟΝΗΣ – ΕΚΚΟΚΚΙΣΤΗΡΙΑ – ΚΛΩΣΤΗΡΙΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ Α.Ε. ΝΟΜΟΣ ΞΑΝΘΗΣ

    ΕΚΚΟΚΚΙΣΤΗΡΙΑ – ΚΛΩΣΤΗΡΙΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ

    Α.Φ.Μ. 099761674 – Δ.Ο.Υ. ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ

    ΕΔΡΑ : ΜΕΡΑΡΧΙΑΣ ΣΕΡΡΩΝ 50 – ΚΟΜΟΤΗΝΗ – Τ.Κ. 69100

    ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ : ΚΟΥΤΣΟ Π.Ε. ΞΑΝΘΗΣ

    ΤΗΛ. 2541096641 – 2541096671

    ΦΑΞ. 2541096694

    e-mail: petsas-ginning@kom.forthnet.gr

    ΘΕΜΑ : ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΚΑΤΑΝΟΜΗΣ ΒΑΜΒΑΚΟΣΠΟΡΟΥ ΚΑΙ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΑΓΟΡΑΣ ΒΑΜΒΑΚΟΣΠΟΡΟΥ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΦΥΤΙΚΩΝ ΕΛΑΙΩΝ – ΤΗΓΑΝΕΛΑΙΩΝ
    ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΚΑΤΑΝΟΜΗΣ ΒΑΜΒΑΚΟΣΠΟΡΟΥ :
    Σχετικά με το Άρθρο 5 της υπό διαβούλευσης Υπουργικής απόφασης και συγκεκριμένα τη μεθοδολογία κατανομής αυτούσιου Βιοντίζελ προτείνεται η αύξηση του συντελεστή βαρύτητας βαμβακοσπόρου εγχώριας προέλευσης στον τύπο υπολογισμού της κατανεμόμενης ποσότητας ανά αιτούμενη εταιρία από 0,025 τουλάχιστον σε 0,10 με αναλογική μείωση των συντελεστών των δύο κριτηρίων α) της αιτούμενης ποσότητας Αυτούσιου Βιοντίζελ και β) Οι συμβάσεις συνεργασίας με πανεπιστημιακά ιδρύματα .
    Στην Ελλάδα σήμερα καλλιεργούνται πάνω από 2.850.000 στρέμματα , που σημαίνει πάνω από 450.000.000 κιλά βαμβακόσπορου που παράγονται σε όλη την Ελλάδα. Με την ενίσχυση του ποσοστού του κριτηρίου του βαμβακόσπορου θα επιτευχθεί τόσο να μην εξάγεται καθόλου βαμβακόσπορος , αλλά με το λιώσιμό του στα Σπορελαιουργεία της Ελλάδος θα ανεβάσει την αξία του βαμβακόσπορου πράγμα που θα λειτουργήσει στην αύξηση της τιμής του Σύσπορου Βαμβακιού τουλάχιστον κατά 0,03 με 0,05 €/κιλό , δηλαδή θα αυξηθεί το εισόδημα των αγροτών. Επίσης το παραπροϊόν που παράγεται και ονομάζεται βαμβακόπιτα και πωλείται στους κτηνοτρόφους όλης της χώρας σε πολύ καλύτερη τιμή σε σχέση με άλλες ζωοτροφές οι οποίες εισάγονται και τέλος θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας που τόσο ανάγκη έχει όλη η χώρα.
    Ο βαμβακόσπορος στις προηγούμενες κατανομές είχε ένα ποσοστό της τάξης του 5 % , στη σημερινή διαβούλευση του δίνεται ένα ποσοστό 2,5 %, αν παρατηρήσουμε τις ποσότητες Βαμβακόσπορου που διακινήθηκαν και παρήχθησαν τα έτη 2010 και 2011 θα καταλάβουμε ότι το ποσοστό του 10% που προτείνουμε ίσως να είναι λίγο.

    ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΤΙΜΟΛΟΓΙΩΝ ΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΒΑΜΒΑΚΟΣΠΟΡΟΥ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΜΕΝΩ ΦΥΤΙΚΩΝ ΕΛΑΙΩΝ – ΤΗΓΑΝΕΛΑΙΩΝ

    Άρθρο 3, Παράγραφος 1, Εδάφιο Α, παράγραφος θi

    Λόγω του ότι η τελευταία φορά που καταθέσαμε φακέλους για την πρόσκληση της κατανομής Αυτούσιου Βιοντίζελ ήταν αρχές ΙΟΥΛΙΟΥ 2011 , θα πρέπει τα Τιμολόγια Αγορας Βαμβακόσπορου , οι αποθήκες Παραγωγής Βαμβακόσπορου , τα Τιμολόγια Αγοράς Βαμβακελαίου και τα Τιμολόγια Αγοράς Χρησιμοποιημένων Φυτικών Ελαίων – Τηγανελαίων που θα ληφθού υπ΄ όψι για την κατανομή Αυτούσιου Βιοντίζελ για το έτος 2013 να έχουν ημερομηνία έκδοσης από την 1η ΙΟΥΛΙΟΥ 2011 έως και την ημερομηνία της Κ.Υ.Α. έκδοσης πρόσκλησης της κατανομής Αυτούσιου Βιοντίζελ για το έτος 2013. Καθώς έχει δημιουργηθεί ένα κενό μεσοδιάστημα από 1/7/2011 έως και 31/12/2011 στο οποίο οι ποσότητες αυτές των πρώτων υλών που αγοράσθηκαν από τους Έλληνες Παραγωγούς Βιοντίζελ δεν θα έχουν ληφθεί υπόψη σε καμία κατανομή. Είναι λοιπόν επιβεβλημένο να λογιστούν υπ΄ όψιν όλες οι ποσότητες από Βαμβακόσπορο και Χρησιμοποιημένα Φυτικά Έλαια – Τηγανέλαια που είναι αγορασμένες από την 1/7/2011 μέχρι και την ημερομηνία έκδοσης της Κ.Υ.Α. πρόσκλησης της κατανομής του 2013. Προτείνεται η προσκόμιση υπεύθυνης δήλωσης των συμμετεχόντων στην κατανομή για το συγκεκριμένο κριτήριο, στην οποία θα δηλώνεται υπεύθυνα ότι οι ποσότητες αυτές δεν έχουν χρησιμοποιηθεί σε προηγούμενες κατανομές.

    ΧΡΟΝΗΣ ΤΗΛΑΒΕΡΙΔΗΣ

  • 5 Νοεμβρίου 2012, 14:01 | ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ)

    Για το Άρθρο 2(β), στην περίπτωση εισαγωγέων χρειάζεται να συμπεριληφθεί η δυνατότητα προσκόμισης συμβάσεων προμήθειας βιοντήζελ από μονάδες παραγωγής και από τρίτες χώρες και όχι μόνο από κράτη μέλη της Ε.Ε. Άλλωστε η Άδεια Διάθεσης Βιοκαυσίμων, όπως έχει διατυπωθεί στο “Σχέδιο Συμπλήρωσης του Κανονισμού Αδειών, Υ.Α. υπ’ αρ. Δ2/16570/7.9.2005 (ΦΕΚ 1306/Β/16.9.2005), για τη χορήγηση Αδειών Διάθεσης Βιοκαυσίμων, του Ν. 3054/2002, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει”, προβλέπει τη δυνατότητα προμήθειας από μονάδες παραγωγής εγκατεστημένες τρίτες χώρες.
    Ομοίως η ίδια δυνατότητα προβλέπεται ήδη στο παρόν Σχέδιο στο Άρθρο 1, Παράγραφος 3(ii), όπου επιτρέπονται οι παραλαβές από κατόχους Άδειας Διάθεσης Βιοκαυσίμων οι οποίοι θα διαθέτουν βιοντήζελ και από τρίτες χώρες εκτός Ε.Ε.

  • Με αφορμή το σχέδιο ΚΥΑ για τον καθορισμό κριτηρίων και μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 6 του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 όπως ισχύει, που έχει τεθεί σε Δημόσια Διαβούλευση, θα θέλαμε να θέσουμε υπόψη σας τις ακόλουθες παρατηρήσεις:

    2. Άρθρο 2, Κριτήρια κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και Άρθρο 3, Αίτηση και δικαιολογητικά για συμμετοχή στην κατανομή

    2.1 Κριτήρια α2), α3) και β) ως έχουν

    2.2 Κριτήριο γ): Προτείνεται η κατάργηση του κριτήριου των συμβάσεων συνεργασίας με πανεπιστημιακά ή ερευνητικά ιδρύματα και φορείς που εδρεύουν στην Ελλάδα για ερευνητικά προγράμματα ή έργα σχετικά με την παραγωγή βιοκαυσίμων, βιορευστών ή βιοαερίου. Από τις περισσότερες εταιρείες εμφανίζονται εικονικές συμβάσεις συνεργασίας χωρίς να έχει γίνει (ή να υπάρχει η δυνατότητα να γίνει) μέχρι σήμερα ο παραμικρός έλεγχος και να έχουν επιβληθεί οι ανάλογες κυρώσεις.

    2.3 Να καταργηθεί η προβλεπόμενη στο άρθρο 3 παρ. 1.Α.στ. και παρ. 1.Β.στ. υποχρέωση ύπαρξης αποθηκευτικών χώρων με ελάχιστη χωρητικότητα όχι μικρότερη από το 1/100 της αιτούμενης ποσότητας, σαν προϋπόθεση συμμετοχής στην κατανομή, καθότι μόνο εμπόδιο συνιστά στην διακίνηση αυτούσιου βιοντίζελ και να παραμείνει η απαίτηση για αποθηκευτικό χώρο τουλάχιστον 100 κυβικών μέτρων ανά μονάδα παραγωγής ιδιόκτητη ή συμβεβλημένη.

  • 5 Νοεμβρίου 2012, 14:19 | Σ.ΒΙ.Β.Ε.

    ΣΧΟΛΙΑ ΓΙΑ ΑΡΘΡΟ 2

    Παρ. α2: Στο σημείο που αναφέρεται: «Οι ποσότητες βαμβακόσπορου εγχώριας προέλευσης…»

    ΣΧΟΛΙΟ ΣΒΙΒΕ

    Η μέχρι πρότινος ισχύουσα κατανομή όριζε ότι λαμβάνονται υπόψη οι ποσότητες ελληνικού βαμβακόσπορου αλλά και βαμβακελαίου. Πολλές επιχειρήσεις στηριζόμενες στα ως σήμερα οριζόμενα έχουν προβεί σε αγορές ελληνικού βαμβακελαίου μεγάλης αξίας.

    ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΒΙΒΕ

    Να συμπεριληφθούν στο εν λόγω σημείο και οι ποσότητες βαμβακελαίου ελληνικής προέλευσης.

    Παρ. β: Στο σημείο που αναφέρεται:«Η αιτούμενη ποσότητα αυτούσιου βιοντίζελ.
Στην περίπτωση παραγωγών αυτούσιου βιοντίζελ, η αιτούμενη ποσότητα δεν μπορεί να υπερβαίνει την ετήσια δυναμικότητα της μονάδας παραγωγής, εφόσον αυτή είναι εγκατεστημένη στην ελληνική επικράτεια, και το 25% της ετήσιας δυναμικότητας της μονάδας παραγωγής, εφόσον αυτή είναι εγκατεστημένη σε άλλο κράτος – μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης…..»

    Σχόλιο ΣΒΙΒΕ

    Λαμβάνοντας υπόψη το εισαγωγικό σχόλιο του Υφ/ργου για την άρση των στρεβλώσεων που παρατηρήθηκαν κατά την εφαρμογή του προγενέστερου συστήματος, θεωρούμε ότι επιβάλλεται η διενέργεια ελέγχων τις δυναμικότητας των μονάδων που είναι εγκατεστημένες στην Ελληνική επικράτεια από τη στιγμή που το κριτήριο της αιτούμενης ποσότητας παίζει πλέον τόσο καθοριστικό ρόλο. Ταυτόχρονα τα οριζόμενα στο συγκεκριμένο σημείο για τον υπολογισμό της αιτούμενης ποσότητας για τους εισαγωγείς αποτελεί μία ακόμη ενίσχυση στον αθέμιτο ανταγωνισμό μεταξύ εισαγωγέων και παραγωγών καθώς ένας εισαγωγέας συνάπτοντας πολλές συμβάσεις με προμηθευτές θα έχει τη δυνατότητα να συναγωνιστεί με ίσους όρους σε αυτό το κριτήριο παραγωγούς που έχουν επενδύσει εκατομμύρια ευρώ για τη δημιουργία των μονάδων του στην Ελληνική επικράτεια

    ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΒΙΒΕ

    Για τις εγχώριες μονάδες παραγωγής: «…εφόσον αυτή είναι εγκατεστημένη στην ελληνική επικράτεια και η οποία θα ελεγχθεί από αρμόδιο κλιμάκιο που θα καθορισθεί με απόφαση του Υπουργού ΠΕΚΑ που θα εκδοθεί μέχρι την 28η Φεβρουαρίου 2013″


    Για τους εισαγωγείς: «…για κάθε συμβεβλημένη μονάδα παραγωγής και αφετέρου το 25% της σύμβασης με τη μεγαλύτερη αιτούμενη ποσότητα.»

  • 5 Νοεμβρίου 2012, 14:30 | Ελίν Βιοκαύσιμα

    ‘Άρθρο 2 γ :

    Ο στόχος αυτού του κριτηρίου θα ‘έπρεπε να είναι η ενίσχυση της έρευνας στην Ελλάδα σε σχέση με την προώθηση της χρήσης βιοκαυσίμων. Πιστεύουμε ότι η επίτευξη του στόχου εμποδίζεται από τα εξής:

    Η διάταξη μοιάζει να περιορίζει τα ερευνητικά προγράμματα σε εκείνα που ασχολούνται ειδικά με την παραγωγή βιοντήζελ. Ωστόσο, η προώθηση των βιοκαυσίμων αφορά και άλλα πεδία ενδεχομένως μάλιστα πιο πρόσφορα για έρευνα στην Ελλάδα και πιο ουσιαστικά, όπως πρώτες ύλες, χρήση βιοκαυσίμων, ποσοστά ανάμειξης με πετρέλαιο κίνησης, βελτιωτικά πρόσθετα κλπ. Θα έπρεπε επομένως το αντικείμενο να διευρυνθεί σε ότι έχει σχέση με τις πρώτες ύλες, την παραγωγή, τα παραπροϊόντα, την χρήση και το ενεργειακό αποτύπωμα των βιοκαυσίμων.

    Το γεγονός ότι το κριτήριο αυτό δίνεται εν τέλει σε όλους τους συμμετέχοντες στην κατανομή, αποδεικνύει ότι δεν λειτουργεί σαν κίνητρο αλλά σαν τυπική προϋπόθεση για την συμμετοχή στην κατανομή. Είναι προφανές ότι αρκετές από τις εμφανιζόμενες ερευνητικές συνεργασίες στερούνται ουσιαστικού περιεχομένου. Θα έπρεπε η σοβαρότητα της έρευνας να αποδεικνύεται με κριτήρια όπως ενίσχυση από εθνικούς ή ευρωπαϊκούς φορείς και κυρίως.

    Θα πρέπει να υπάρχει διαφοροποίηση στην συμμετοχή κάθε δικαιούχου σε αυτό το κριτήριο ανάλογα με την πραγματική συμμετοχή του στην έρευνα με βάση το budget του έργου κατά την περίοδο κατανομής.

    Η σύνδεση της διάρκειας του έργου με την χρονική στιγμή της υποβολής είναι λανθασμένη. Θα έπρεπε το κριτήριο να είναι ελάχιστος χρόνος 6 μηνών εντός του χρονικού διαστήματος της κατανομής, ή εντός του προηγούμενου ημερολογιακού έτους.

    Η συμμετοχή στην έρευνα θα πρέπει να πιστοποιείται έστω εκ των υστέρων από αρμόδιο φορέα, π.χ. ΓΓ Έρευνας και Τεχνολογίας.

  • 5 Νοεμβρίου 2012, 13:21 | AGROINVEST AEBE

    Στις πρώτες ύλες που λαμβάνονται υπ’ όψιν θα πρέπει να συμπεριληφθούν στο κριτήριο α3 και οι ποσότητες των λιπαρών οξέων – τα οποία παράγονται από την κατεργασία των πρώτων υλών που ήδη διαλαμβάνει το σημείο α3 – από την κατεργασία τηγανελαίων – χρησιμοποιημένων φυτικών ελαίων και ζωικών λιπών, καθώς και των λιπαρών οξέων που προκύπτουν ως υποπροϊόν από την παραγωγή των σπορελαίων και από την παραγωγή του βιοντίζελ, . Οι πρώτες αυτές ύλες υποχρεωτικά καταχωρούνται και στο fuelstats με κωδικό 3-01-999 από 1 Ιουλίου 2011 ως πρώτη ύλη παραγωγής biodiesel. Τα λιπαρά οξέα κατόπιν κατεργασίας « εστεροποίηση » μας δίνουν έτοιμη πρώτη ύλη για παραγωγή biodiesel η οποία καταχωρείται στο fuelstats με κωδικό 3-01-027.
    Η προσθήκη των ανωτέρω περιγραφομένων λιπαρών οξέων στο σημείο α3 επιβάλλεται ως μειωνουσα την προσμέτρηση ρίπων και την αύξηση του δείκτη αειφορίας του παραγόμενου βιοκαύσιμου.

    AGROINVEST ΑΕΒΕ
    Αργύριος Φαββατάς
    Διευθυντής Εργοστασίου

  • 4 Νοεμβρίου 2012, 17:58 | ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΤΣΟΥΤΣΟΣ

    To άρθρο αυτό αναφέρεται σε συμβάσεις συνεργασίας της αιτούσας εταιρείας με πανεπιστημιακά ή ερευνητικά ιδρύματα. Με βάση όμως τον τρόπο που διατυπώνεται εμφανίζονται ουσιώδη προβλήματα, όπως:

    • Συχνά οι παραγωγοί εμφανίζουν συμβάσεις συνεργασίας με εκπαιδευτικά ιδρύματα, οι οποίες συντάχθηκαν με μοναδικό σκοπό τη συμμετοχή στην κατανομή. Στην αξιολόγηση είναι δύσκολο να ελεγχθεί το θέμα αυτό.

    • Δίνεται έμφαση στην υποστήριξη της έρευνας ειδικά στην παραγωγή του βιοντίζελ, αγνοώντας τη σημασία όλων των σταδίων της εφοδιαστικής αλυσίδας που προσδιορίζουν την ποιότητα του τελικού βιορευστού

    • Δεν υπάρχει κάποια ποσοτικοποίηση τόσο του ποσού της έρευνας (άλλο έργο 3.000 € και άλλο 500.000 €), ούτε του τρόπου ανάληψης του ερευνητικού έργου (πχ άλλο ανάθεση μικρής κλίμακας ιδιωτικού δικαίου από την εταιρεία στον ερευνητικό φορέα, άλλο έργο ανταγωνιστικό από εθνικούς ή ευρωπαϊκούς πόρους που έχει κριθεί τόσο η καινοτομία όσο και η σημασία του).

    Με βάση τα ανωτέρω προτείνω:

    • να διατυπωθεί με σαφήνεια το είδος των ερευνητικών έργων που λαμβάνονται υπόψη (πχ όταν είναι αποτέλεσμα σχετικής πρόσκλησης από την ελληνική πολιτεία ή την Ευρωπαϊκή Επιτροπή)

    • να συνδεθεί το έργο με τον όγκο του έργου (έστω με βάση τη σύμβαση)

    • οι συναφείς ερευνητικές δράσεις να έχουν άμεση σχέση με την προώθηση των βιοκαυσίμων και όχι μόνο με την (τελική) φάση της εργοστασιακής μετατροπής.

    Δρ. Θ.Τσούτσος
    Αν. Καθηγητής Πολ. Κρήτης
    Δντης εργαστηρίου Ανανεώσιμων
    και Βιώσιμων Ενεργειακών Συστημάτων

  • Η εταιρεία μας «ΒΙΟΕΝΕΡΓΕΙΑ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» και τον διακριτικό τίτλο «BIOENERGIA», προτείνει να θεσπισθεί στην νέα ΚΥΑ νέο πάγιο, αυτοτελές και ανεξάρτητο, των λοιπών κριτηρίων,κριτήριο, με τίτλο “Κριτήριο Βιωσιμότητας ”, (ελάχιστης συμμετοχής ) δυνάμει του οποίου όλες οι συμμετέχουσες στην κατανομή Ελληνικές παραγωγικές επιχειρήσεις ,οι οποίες έχουν λειτουργήσει και παραδώσει ποσότητες βιοντίζελ επι δύο διαδοχικά έτη κατανομής , θα συμμετέχουν στην εκάστοτε ποσόστωση κατανομής βιοντίζελ ,κατ’ αρχήν ,με ελάχιστο τονάζ παραγωγής 1.700 τόνων. Η χρηματοοικοοικονομική κρίση με την συνεχιζόμενη βαθεία ύφεση, σε συνδυασμό με την επιβολή μέτρων ,καθώς και το μέγεθος των δυσθεώρητων υψηλών δανειακών επιτοκίων των τραπεζών που οδηγεί σε πιστωτική ασφυξία ,ενώπιον του οποίου ευρίσκεται όλο το φάσμα του επιχειρηματικού κόσμου ,κλονίζον ακόμη εύρωστες και υγιείς επιχειρήσεις ,καθιστά την λήψη του κριτηρίου αυτού ως επιβεβλημένη. Επιπροσθέτως, κάθε παραγωγός εταιρεία κάθε χρόνο συνάπτει συμβάσεις καλλιέργειας ενεργειακών σπόρων με τους αγρότες, που αφορούν μεγάλες εκτάσεις στρεμμάτων, αξίας εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ καθώς , επίσης, προβαίνει σε αγορά τηγανελαίων συμβάλλοντας στην ανακύκλωση ,ήτοι πραγματοποιεί αγορές αναγκαίων υλών για την παραγωγή του προιόντος βιοντίζελ , για τις οποίες υπάρχει η υποχρέωση καταβολής του αντίστοιχου τιμήματος,ανεξαρτήτως της συμμετοχής της στην κατανομή.
    . Μετά την υποβολή και αξιολόγηση των εγγράφων εκάστης εταιρείας για την κατανομή ,θα υπάρχει σχετική διορθωτική αύξηση του ποσού αυτού ,με την έκδοση της σχετικής ΚΥΑ,λαμβανομένων υπ όψιν και των λοιπών κριτηρίων αξιολόγησης. Εάν αποκλεισθεί εταιρεία από την επιτροπή αξιολόγησης, θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα ,επί σχετικής ενστάσεως, της επιλύσεως του θέματος , ουσιαστικώ τω τρόπω, από δευτεροβάθμια επιτροπή ,(πού μέλλει συσταθεί με την νέα ΚΥΑ ), μέσα σε αποκλειστικό διάστημα δύο μηνών, με χρονική αφετηρία την έγγραφη γνωστοποίηση σε αυτήν του αποκλεισμού της. Εάν η εταιρεία αυτή δικαιωθεί σε δεύτερο βαθμό, εξ αιτίας υπάρξεως του κριτηρίου αυτού ,δεν πρόκειται να σταματήσει η λειτουργία της και να διακινδυνεύσει η βιωσιμότητα της εταιρείας και η θέση των εργαζομένων σε αυτήν. Εάν επικυρωθεί ο αποκλεισμός της ,θα συνεχίσει η συμμετοχή της ,με το ελάχιστο τονάζ παραγωγής των 1.700 τόνων μέχρι της αμετακλήτου αποφάσεως των Διοικητικών Δικαστηρίων.Η απουσία ενστάσεως και η μη προσφυγή της αποκλεισμένης εταιρείας στα αρμόδια Δικαστήρια σημαίνει αποδοχή του λόγου αποκλεισμού της από την συμμετοχή στην ποσόστωση του έτους που αρχικά συμμμετείχε. Ετσι στην επόμενη συμμετοχή θα απωλέσει ποσότητα τονάζ, ίση με αυτη που παρέδωσε μέχρι τον αποκλεισμό της από την ποσόστωση.Ομοίως,εάν δεν δικαιωθεί από τα σχετικά Δικαστήρια και επικυρωθεί ο αποκλεισμό της ,θα απωλέσει ποσότητα τονάζ ίση με αυτή που παρέδωσε (εντός του χρόνου αποκλεισμού της) από την νέα επόμενη κατανομή. Η εταιρεία μας υπέστη δεινά από τον ετήσιο αποκλεισμό της, εκ της κατανομής του 2010 κατά εφαρμογή κανόνων τυπολατρίας ,ενώ οι προυποθέσεις λειτουργίας της δεν έπαψαν να υφίστανται και ούτω προτείνει μέτρα που η ουσία των πραγμάτων είναι υπέρτερη του τύπου αυτών.
    Στον αντίλογο, σχετικά ,ότι δεν εφαρμόζεται αυτό το κριτήριο στις αλλοδαπές ή τις μη παραγωγές εταιρείες , δίδεται η απάντηση , ότι, οι παραγωγοί εταιρείες εκτός των άνω αναφερθέντων οικονομικών λόγων έχουν τεράστια έξοδα ,σε σχέση με αυτές που εισάγουν ποσότητες βιοντίζελ. Συνεπώς, το τυχόν κριτήριο ισότητος δεν θίγεται, αφού οι προϋποθέσεις συμμετοχής διαφέρουν.
    Η Πολιτεία πρέπει να στοχεύει στην προστασία των Ελληνικών επιχειρήσεων για όφελος της Εθνικής οικονομίας με την ύπαρξη μέτρων που διατηρούν το δικαίωμα εργασίας των εργαζομένων και το δικαίωμα της απροσκόπτου παραγωγής των προιόντων των επιχειρήσεων.

    Ο Νομικός Σύμβουλος της εταιρείας
    ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΜΟΚΑΣ