Κεφάλαιο A’ : ΣΚΟΠΟΣ – ΟΡΙΣΜΟΙ – ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ Άρθρο 1 Σκοπός και αντικείμενο – Τροποποίηση άρθρου 2 του ν. 4342/2015 (άρθρο 1 της Οδηγίας 2012/27/ΕΕ)

Τροποποιείται το άρθρο 2 του ν. 4342/2015 (Α’ 143) και διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 2
Σκοπός – αντικείμενο
(άρθρο 1 της Οδηγίας 2012/27/ΕΕ)
1. Με το Μέρος Β΄ εναρμονίζεται η ελληνική νομοθεσία με την Οδηγία 2018/2002/EE του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 11ης Δεκεμβρίου 2018, σχετικά με την τροποποίηση της Οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση (L 328/21.12.2018) τον Κανονισμό 2018/1999/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Δεκεμβρίου 2018 «για τη διακυβέρνηση της Ενεργειακής Ένωσης και της Δράσης για το Κλίμα» (L 328.21.12.2018) και τον κατ’ εξουσιοδότηση Κανονισμό 2019/826/ΕΕ της Επιτροπής, της 4ης Μαρτίου 2019, «για την τροποποίηση των παραρτημάτων VIII και IX της Οδηγίας 2012/27/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, σχετικά με το περιεχόμενο των περιεκτικών αξιολογήσεων του δυναμικού αποδοτικής θέρμανσης και ψύξης» (EE L137/23.05.2019).
2. Θεσπίζεται πλαίσιο μέτρων για την προώθηση της ενεργειακής απόδοσης, προκειμένου η χώρα να συνεισφέρει στην επίτευξη του πρωταρχικού στόχου της Ένωσης για το 2020 για είκοσι τοις εκατό (20%) στην ενεργειακή απόδοση και των πρωταρχικών της στόχων για το 2030 για τουλάχιστον 32,5% στην ενεργειακή απόδοση και να προετοιμάσει το έδαφος για βελτιώσεις στην ενεργειακή απόδοση μετά από αυτές τις χρονολογίες.
3. Θεσπίζονται κανόνες για την άρση των φραγμών στην αγορά ενέργειας και την εξάλειψη των αδυναμιών της αγοράς που παρεμποδίζουν την απόδοση στον εφοδιασμό και τη χρήση ενέργειας και καθορίζονται ενδεικτικοί εθνικοί στόχοι ενεργειακής απόδοσης και συνεισφορών για το 2020 και το 2030».

  • 14 Δεκεμβρίου 2020, 16:48 | ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ

    Όσον αφορά στην γενικότερη θεώρηση των ζητημάτων που τίθενται στη δημόσια διαβούλευση, θα ήταν δόκιμο να υπάρχει διακριτή αναφορά αναφορικά με τον σχεδιασμό λήψης μέτρων και πρακτικών εφαρμογής, από τις εταιρείες διανομής φυσικού αερίου, για την βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των υποδομών του δικτύου διανομής των, μέσω της εφαρμογής παράλληλα των βέλτιστων επενδυτικών πρακτικών. Επισημαίνεται ότι τα δίκτυα διανομής φυσικού αερίου στην Ελλάδα είναι από τα πλέον σύγχρονα της Ευρώπης, καθώς έχουν κατασκευαστεί την τελευταία 20ετία με ελάχιστες ενεργειακές απώλειες. Επιπλέον, επισημαίνεται ότι καθώς οι Διαχειριστές Δικτύων Διανομής λειτουργούν σε ρυθμιζόμενο περιβάλλον, δεν υφίσταται ρυθμιστική πρόβλεψη για λειτουργικές δαπάνες των Διαχειριστών για λήψη μέτρων, καθώς έχει εγκριθεί το απαιτούμενο έσοδο και τα τιμολόγια διανομής τους για την περίοδο 2019-2022.
    Κατά συνέπεια προτείνεται αρχικά η αξιολόγηση και η έγκριση σχετικών μέτρων από την Αρχή, στη συνέχεια να ληφθούν υπόψη στην κατάρτιση των προγραμμάτων ανάπτυξης των εταιρειών διανομής φυσικού αερίου, ώστε να συμπεριληφθούν και στις Αποφάσεις έγκρισης τιμολογίων των επόμενων περιόδοων, καθώς θεωρούμε ότι με αυτόν τον τρόπο μπορεί να επιτευχθεί ο σκοπός του νομοθετήματος.

  • 14 Δεκεμβρίου 2020, 14:07 | CORAL PRODUCTS AND TRADING

    Κεφάλαιο Β’ : ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ – ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ – ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ – ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ – ΚΥΡΩΣΕΙΣ Άρθρο 7 Ενεργειακοί έλεγχοι και συστήματα ενεργειακής διαχείρισης – Τροποποίηση του άρθρου 10 ν. 4342/2015 (άρθρο 8 της Οδηγίας 2012/27/ΕΕ)
    10. Οι επιχειρήσεις που δεν είναι ΜΜΕ … του επόμενου ενεργειακού ελέγχου.
    Παρ. 10 – Πρόταση: Το προτεινόμενο 5% ανά 2-ετία είναι αδύνατο να επιτευχθεί σε όλους τους κλάδους. Πρέπει να τεθούν κλαδικοί στόχοι με βάση το δυναμικό του κάθε κλάδου..
    Οι στόχοι να είναι σωρευτικοί στόχοι από την 1/1/2021 λαμβάνοντας υπόψη και τις τρέχουσες εξοικονομήσεις ενέργειας που ήδη υλοποιούνται από επιχειρήσεις διαφόρων κλάδων.
    Η επίτευξη του στόχου από κάθε επιχείρηση να συνοδεύεται από κίνητρα όπως (μηδενικός ΦΠΑ για αγορά πάγιου εξοπλισμού από ελληνικές προμηθεύτριες επιχειρήσεις που προτείνεται από ενεργειακό έλεγχο, αυξημένες αποσβέσεις παγίων από ελληνικές προμηθεύτριες επιχειρήσεις που προτείνονται από ενεργειακό έλεγχο, να μπορεί μια επιχείρηση που πέτυχε τον σωρευτικό κλαδικό στόχο να φορολογηθεί με χαμηλότερο φορολογικό συντελεστή συνδέοντας την αναμενόμενη μείωση φορολογικών συντελεστών με την εξοικονόμηση ενέργειας και την μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος).
    Η επίτευξη του στόχου θα πρέπει να συνοδεύεται με αντικίνητρα, όπως επιβολή αναλογικών κυρώσεων (ως προς το μέγεθος της εκάστοτε εταιρείας και ως προς το μέγεθος της παράβασης) που στόχο έχουν την συμμόρφωση και όχι την τιμωρία.
    Να εισαχθεί η δυνατότητα αγοράς πιστοποιητικών εξοικονόμησης (White Certificates) από τις εταιρείες ESCO προκειμένου οι υπόχρεες επιχειρήσεις να πιάνουν τους στόχους τους.
    Να καταστεί σαφές πως αν οι δράσεις για εξοικονόμηση της ιδιοκαταναλισκόμενης ενέργειας στα ίδια τα Υπόχρεα Μέρη των Καθεστώτων Επιβολής προσμετρώνται στην Υποχρέωσή τους στο Σχήμα ΚΕ, η αντίστοιχη εξοικονόμηση θα αφαιρείται από την υποχρέωση εξοικονόμησης λόγω Ενεργειακών Ελέγχων.

  • 30 Νοεμβρίου 2020, 08:53 | ΚΩΣΤΑΣ ΚΥΡΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

    Eπι της δημόσιας διαβούλευσης για το σχέδιο νόμου για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας Ευρωπαικής οδηγίας αναφέρει χαρακτηριστικά στο κεφάλαιο Δ για το σχέδιο δράσης για την αντιμετώπιση της ενεργειακής πενίας,όποτε εδω υπάρχει η πρόνοια για τον πολίτη και αναδεικνύει το ρόλο του μηχανολόγου μηχανικού στη βελτιστοποίηση της λειτουργίας των συστημάτων θέρμανση με οποιαδήποτε πρωτογενή πηγή ενέργειας ,με σαφεστατο προσανατολισμο στην αύξηση της ενεργειακής απόδοσης με ταυτόχρονη μείωση των εξόδων.Ο Ελληνας πολίτης μπορεί να εμπιστευεται και να συμβουλεύετται το μηχανικό στη γειτονιά του,στην πόλη του.Επι του σχεδίου νόμου υπάρχουν ορθογραφικά λάθη που πρέπει να διορθωθούν στον πίνακα περιεχομένων στο άρθρο 8 λείπει το άρθρο του,λάνθασμένη σύνταξη στο άρθρο 17,στο άρθρο 20 λείπει το άρθρο του.

    ΥΠΟΓΡΑΦΗ,
    ΚΩΣΤΑΣ Α.ΚΥΡΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ,ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ,ΚΑΤΟΧΟΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΣ ΣΕ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΣΤΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ,ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ,ΜΕΛΟΣ ΤΕΕ,ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΣΤΗ ΒΙΟΙΑΤΡΙΚΗ ΜΗΧΑΝΙΚΗ,ΙΕΕΕ,ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ.
    ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΓΡΑΦΕΙΟΥ:ΟΜΗΡΩΝ 12 ΚΑΙ ΒΑΡΒΟΓΛΗ,ΤΡΙΠΟΛΗ,22100

  • 28 Νοεμβρίου 2020, 10:54 | Θ.Μ.

    Έχετε λάβει υπόψη σας το ύψος των δαπανών που μπορεί να συνεπάγεται για τους έλληνες πολίτες η συγκεκριμένη ρύθμιση (που έχει κοινοτική προέλευση) και τόσες άλλες αλλεπάλληλες ρυθμίσεις σας, που με πρωτοφανή ταχύτητα φέρνετε, προφανώς για να δείξετε έργο και να κάνετε το «καλό παιδί» στην Ε.Ε.;
    Έχετε αντιληφθεί ιδίως ότι οι τρέχουσες συνθήκες θα επηρεάσουν τους πάντες για πολλά χρόνια ; Τι θα πρωτοπληρώσει θα πρωτοπληρώσει ο ταλαίπωρος Έλληνας με τα ελάχιστα εισοδήματα που πλέον έχει;
    Οι δαπάνες για ενεργειακές καινοτομίες είναι κυριολεκτικά «πολυτέλεια» αυτήν την εποχή όταν οι περισσότεροι μετά βίας επιβιώνουν και δεν μπορούν να πληρώσουν φόρους, εισφορές, δάνεια κλπ.
    Μοιάζετε σαν να ζείτε σε άλλο πλανήτη ! Αν δεν μπορείτε να δείξετε ανθρώπινη ευαισθησία, δείξτε τουλάχιστον τον αναγκαίο ρεαλισμό.
    Γνωρίζετε καλά ότι εφόσον υπάρχει Οδηγία και όχι Κανονισμός μπορείτε να προσαρμόσετε κατάλληλα τον τρόπο εφαρμογής και ερμηνείας της ενσωμάτωσης σε εθνικό επίπεδο, δίνοντας ανάσες στον ταλαίπωρο έλληνα πολίτη !
    Δεν μπορεί να εξυπηρετούμε την ανάπτυξη και ενίσχυση κάποιων λίγων σε βάρος των πολλών.