Άρθρο 43 – Μεταβατικές Διατάξεις

1. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος η τροποποίηση ή αναθεώρηση των εγκεκριμένων χωροταξικών ή πολεοδομικών σχεδίων ακολουθεί τις διατάξεις του παρόντος.
2. Τα χωροταξικά ή πολεοδομικά σχέδια, τα οποία είναι σε διαδικασία τροποποίησης ή αναθεώρησης με τη δημοσίευση του παρόντος εγκρίνονται με τις προϋφιστάμενες διατάξεις. Κατ’ εξαίρεση μετά από πρόταση και υποβολή σχετικής μελέτης του αρμοδίου για την εκπόνηση των σχεδίων οργάνου και έγκριση του αρμοδίου οργάνου δύναται να εφαρμόζονται οι διατάξεις του παρόντος.
3. Κατά τον χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό κατά τις διατάξεις του παρόντος υποχρεωτικά επιτρέπονται όλες οι χρήσεις που προβλέπονται για κάθε γενική κατηγορία που επιλέγεται με την έγκριση των σχεδίων , όπως αυτές περιγράφονται στα προηγούμενα άρθρα.
4. Δεν επιτρέπεται κατά κανόνα, η τροποποίηση του καθορισμού γενικής κατηγορίας χρήσεων σε άλλη κατηγορία με περισσότερες επιτρεπόμενες κατηγορίες χρήσεων. Κατ’ εξαίρεση είναι δυνατή η κατά τα παραπάνω αλλαγή γενικής κατηγορίας χρήσης των ρυμοτομικών σχεδίων μετά από τροποποίηση των σχεδίων πολεοδομικού σχεδιασμού και χωροταξικού σχεδιασμού 1ου επιπέδου, εφόσον γίνεται σε συμμόρφωση κατευθύνσεων σχεδιασμού υψηλότερου επιπέδου ή αποτελεί διόρθωση σφάλματος.
5. Οι χρήσεις του άρθρου 42 εφαρμόζονται σε νομίμως οριοθετημένους οικισμούς , στους οποίους δεν έχει ολοκληρωθεί ο χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός, με εξαίρεση του παραδοσιακούς οικισμούς καθώς και τους για τους οποίους ισχύουν ειδικότερες διατάξεις προστασίας, μετά την έναρξη ισχύος του παρόντος και με την επιφύλαξη ισχύος ειδικότερων περιοριστικών διατάξεων που έχουν καθοριστεί με την απόφαση οριοθέτησης του οικισμού.
6. Σε υφιστάμενα εγκεκριμένα σχέδια που καθορίζουν χρήσεις γης εφαρμόζεται από τη δημοσίευση του παρόντος η αντιστοίχηση με τους σχετικούς ΚΑΔ κατά το Παράρτημα του παρόντος.
7. Ακίνητα Ο.Τ. που έχουν πρόσωπο επί κεντρικών οδών (πλάτους > 30 μ.) για τα οποία από τα υφιστάμενα εγκεκριμένα σχέδια χωροταξικού και πολεοδομικού σχεδιασμού προβλέπεται η χρήση αμιγούς κατοικίας από τη δημοσίευση του παρόντος λαμβάνουν τις χρήσεις της γενικής κατοικίας.

  • 20 Φεβρουαρίου 2014, 16:29 | ΔΕΗ Α.Ε.

    Προκειμένου να υπάρχει συμφωνία με τον πρόσφατα ψηφισθέντα Ν. 4001/2011, είναι απαραίτητη η προσθήκη της παρακάτω παραγράφου ως εδάφιο 8 στο άρθρο 43, ως εξής:
    «Ειδικά για τα Κέντρα Διανομής ηλεκτρικής ενέργειας, που με βάση το Ν. 4001/2011 είναι επιτρεπτή η εγκατάστασή τους σε όλες τις κατηγορίες χρήσεων γης, αυτό εξακολουθεί να ισχύει και για τις χρήσεις γης όπως καθορίζονται στα άρθρα του παρόντος και θα εφαρμόζεται με την έναρξη ισχύος του.
    Οι Σταθμοί Παραγωγής και τα στοιχεία του δικτύου που είναι εγκατεστημένα στα Μη Διασυνδεδεμένα Νησιά και ρυθμίζονται από τη διάταξη του άρθρου 189 του Ν. 4001/2011, χωροθετούνται σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο αυτό.
    Υφιστάμενες εγκαταστάσεις παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας χωροθετούνται νόμιμα στη θέση που ήδη βρίσκονται και λειτουργούν.».

  • 20 Φεβρουαρίου 2014, 15:29 | ΕΛΛΗΝΙΚH ΕΤΑIΡΕΙΑ Περιβάλλοντος και Πολιτισμού

    Παράγραφος 3
    Θεωρούμε την προτεινόμενη υποχρεωτική ρύθμιση ως μείζονα παρέμβαση με αρνητικά αποτελέσματα σε κάθε προσπάθεια τοπικού σχεδιασμού όπου θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη τοπικές συνθήκες. Θα πρέπει αντίθετα να προάγεται η έννοια της επιλογής του κατάλληλου για κάθε περιοχή μίγματος χρήσεων προς την κατεύθυνση της εξασφάλισης της καλύτερης δυνατής προστασίας της ποιότητας αστικού περιβάλλοντος.

    Παράγραφος 4
    Η παράγραφος αυτή δεν απαιτείται για τα εγκεκριμένα σχέδια. Προβλέπονται διαδικασίες τροποποίησης τους από τις γενικές διατάξεις

    Παράγραφος 6
    Υφιστάμενα εγκεκριμένα σχέδια δεν πρέπει να τροποποιούνται έμμεσα ή άμεσα ως προς τις χρήσεις με την δημοσίευση του παρόντος, χωρίς την αξιολόγηση τους.

    Παράγραφος 7
    Όπως έχει αναφερθεί και αλλού τόσο επί της αρχής όσο και επί της ουσίας δεν είναι αποδεκτή η γενική εφαρμογή της παρέμβασης η οποία μπορεί να έχει μη αναστρέψιμες συνέπειες.
    Συμπερασματικά, προδήλως απαιτείται σημαντική προσθήκη μεταβατικών διατάξεων μετά από επεξεργασία της σύνδεσης του σχεδίου νόμου με το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο ώστε να είναι εφαρμόσιμη η οποιαδήποτε επιχειρούμενη θεσμοθέτηση.

  • 20 Φεβρουαρίου 2014, 08:40 | ΚΩΝ/ΝΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

    Στο άρθρο 43 , σε ότι αφορά την εφαρμογή των χρήσεων γης του κεφαλαίου Γ στις ήδη εκπονούμενες μελέτες, δεν διαφαίνεται να έχει ληφθεί υπόψη, ένα αναγκαίο σε κάθε περίπτωση μεταβατικό στάδιο, ειδικότερα για τις μελέτες των Γενικών Πολεοδομικών Σχεδίων του Ν-2508/97 οι οποίες ολοκληρώνουν την εκπόνηση του Β-σταδίου.
    Προτείνεται να διατυπωθεί σαφώς, και σε ξεχωριστό εδάφιο του άρθρου 43, ότι μελέτες Γενικών Πολεοδομικών Σχεδίων του Ν-2508/97 οι οποίες βρίσκονται στο Β-στάδιο εκπόνησης, ολοκληρώνονται και θεσμοθετούνται με τις ισχύουσες χρήσεις του ΠΔ/23.02.87,ΦΕΚ-166Δ/6.03.87, για μεταβατικό στάδιο ενός έτους από τη δημοσίευση του σχεδίου νόμου.

  • 19 Φεβρουαρίου 2014, 00:40 | ΓΟΥΔΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

    Στις μεταβατικές διατάξεις ΑΡΘΡΟ 43 ή σε άλλο ΑΡΘΡΟ θα πρέπει οι διατάξεις του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου να συσχετιστούν με τις εν ισχύει ανάλογα σχετικές διατάξεις των Νόμων-ΠΔ και λοιπών Πολεοδομικών Διατάξεων όπως πχ.: Ν.998/1979, Ν.3208/2003, ΠΔ 93/1987, Ν.4030/2011, Ν.4067/2012, Ν.2508/1997 και των σχετικών μερικώς ή ολοκληρωτικά αντίστοιχων ακυρωτικών αποφάσεων του ΣτΕ επ’αυτών, οι οποίες διατάξεις θα πρέπει να τροποποιηθούν ή να καταργηθούν.

  • Σχετικά με την παράγραφο 7, δεν είναι ξεκάθαρο τι γίνεται με τις περιοχές αποκλειστικής κατοικίας. Τι θα κάνετε; Θα αλλάξετε πχ τη ζωή των κατοίκων της Βούλας μετατρέποντας την παραλιακή, τη Βασ. Παύλου, την Πλαστήρα, τη Βουλιαγμένης κοκ (σε συνδυασμό με το άρθρο 24, παρ Β) σε γενική κατοικία; Θέλετε τόσο πολύ να υποβαθμίσετε την ποιότητα ζωής τόσων ανθρώπων;

  • 17 Φεβρουαρίου 2014, 23:17 | ΚΑΛΟΓΡΑΝΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

    «7. Ακίνητα Ο.Τ. που έχουν πρόσωπο επί κεντρικών οδών (πλάτους > 30 μ.) για τα οποία από τα υφιστάμενα εγκεκριμένα σχέδια χωροταξικού και πολεοδομικού σχεδιασμού προβλέπεται η χρήση αμιγούς κατοικίας από τη δημοσίευση του παρόντος λαμβάνουν τις χρήσεις της γενικής κατοικίας.»

    Όταν αναφέρεστε σε κεντρικές οδούς καλύτερα να μη γίνεται αναφορά στο πλάτος του δρόμου(καθώς πλήθος κεντρικών οδών είναι ακόμα και 16 μέτρα). Αρκεί ο χαρακτηρισμός που προσδιορίζεται από την εκάστοτε ισχύουσα μελέτη από την οποία προσδιορίζονται και οι χρήσεις.

    «3. Κατά τον χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό κατά τις διατάξεις του παρόντος υποχρεωτικά επιτρέπονται όλες οι χρήσεις που προβλέπονται για κάθε γενική κατηγορία που επιλέγεται με την έγκριση των σχεδίων , όπως αυτές περιγράφονται στα προηγούμενα άρθρα.»

    Θα ήθελα επίσης να αναφέρω ότι εφόσον γίνεται μία προσπάθεια εναρμόνισης των νόμων με τα νέα δεδομένα που έχουν δημιουργηθεί και θέλουμε να βελτιώσουμε την επιχειρηματικότητα, θα ήταν ωφέλιμο οι εξαιρέσεις που υπάρχουν στις γενικές κατηγορίες στα υπάρχοντα διατάγματα να καταργούνται ή να δοθεί ένα μέγιστο χρονικό διάστημα στους δήμους να εναρμονιστούν με τις νέες διατάξεις (κάνοντας τις απαραίτητες μελέτες και διαδικασίες) το οποίο αν παρέλθει τότε θα έχουμε κατάργηση των εξαιρέσεων και πάλι.

  • 14 Φεβρουαρίου 2014, 21:28 | ΚΥΡΙΑΖΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

    Οι απόψεις των Συλλόγων μας επί του Κεφαλαίου Γ΄ Χρήσεις Γής «κατηγορίες & περιεχόμενο» του σχεδίου νόμου του ΥΠΕΚΑ που έχει αναρτηθεί προς διαβούλευση είναι οι ακόλουθες:

    Το αντικείμενο Χρήσεις Γής «κατηγορίες & περιεχόμενο» πρέπει να συνεχίσει να αποτελεί θέμα ρυθμιζόμενο με Προεδρικό Διάταγμα όπως μέχρι τώρα (ΦΕΚ 166 Δ /87 το ισχύον, 81/1980 το προισχύον ) ως άλλωστε είχε επιχειρηθεί από το ΥΠΕΚΑ στις αρχές του 2012.
    Οι λόγοι που επιβάλλουν την δια ΠΔ ρύθμιση είναι πολλοί & σοβαροί μεταξύ δε αυτών ο προβλεπόμενος έλεγχος από το ΣΤΕ ( Γνωμοδότηση) προ της εκδόσεως του ΠΔ.

    Η δια νόμου ρύθμιση λαμβανομένου υπ’οψιν & του περιεχομένου των επί μέρους κατηγοριών & ιδιαίτερα εκείνων της «αμιγούς» & « Γενικής» κατοικίας ( άρθρο 22 & 23 του σχεδίου νόμου) σε συνδυασμό προς τις μεταβατικές διατάξεις αλλά & τα αναφερόμενα στη Παράγραφο «Β» γ άρθρων 22 , 23, & 24 & την Παράγραφο 7 του άρθρου 43 είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσουν σε ανεπίτρεπτες πολεοδομικές καταστάσεις δυσχερώς ή ουδόλως αναστρέψιμες με ότι αυτό συνεπάγεται.

    Ως προς τις επί μέρους διατάξεις του ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ «Γ» του σχεδίου νόμου

    Ο επιχειρούμενος προσδιορισμός του περιεχομένου των κατηγοριών & ιδιαίτερα εκείνων της αμιγούς κατοικίας (άρθρο 22) της Γενικής κατοικίας (άρθρο 23) & του Πολεοδομικού κέντρου (άρθρο 24) δεν μας βρίσκει σύμφωνους γενικώς αλλά & ειδικότερα (Συνοικίες ΑΔΑΜΩΝ & Ν. ΚΗΦΙΣΙΑΣ) διότι προστίθενται & στις τρείς αυτές κατηγορίες επιβαρυντικές για το περιβάλλον & τους όρους διαβιώσεως, χρήσεις που αναιτίως θα οδηγήσουν σε ανατροπή ενός πολεοδομικού σχεδιασμού της Πόλεώς μας του οικιστικού περιβάλλοντος που έχει προκύψει από μια προσπάθεια που υπερβαίνει τον αιώνα που είναι προιόν όχι μόνο σειράς επισταμένων πολεοδομικών μελετών & αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου της Πόλεώς μας αλλά & ελέγχων τόσο από τα αρμόδιο όργανα που ΥΠΕΧΩΔΕ (ΟΡΣΑ, ΔΠΕΧ, ΚΣΧΟΠ) αλλά & του ΣΤΕ.

    Είμαστε προφανώς τελείως αντίθετοι προς την επιχειρούμενη με το άρθρο 43 παραγρ 7 αυτόματη επιβολή χρήσεων Γενικής κατοικίας ως τις προσδιορίζει το άρθρο 23 του σχεδίου νόμου & μάλιστα για το σύνολο των Ο.Τ που έχουν πρόσωπο στον Αυτοκινητόδρομο ορισμένα Ο.Τ των οποίων εισχωρούν (λόγω μεγέθους & σχήματος) βαθιά μέσα στον δομημένο ιστό κατοικίας. Το θέμα αυτό είχε απασχολήσει σοβαρά το ΔΠΣΧ & το ΚΣΧΟΠ & οδήγησε σε περιορισμό των ιδιοκτησιών που είχαν πρόσωπο μέχρι του ισχύοντος κατά κανόνα αρτίου του 2000. τμ.
    Οι χρήσεις στα Ο.Τ των Συνοικιών μας που έχουν πρόσωπο στον αυτοκινητόδρομο πρέπει, ως έχει αποφανθεί & προτείνει με σειρά αποφάσεων το Δημοτικό Συμβούλιο της Πόλεως αλλά & η Διοικητική Δικαιοσύνη (ΣΤΕ ΔΕΑ) να παραμείνουν ως προσδιορίστηκαν με το ΠΔ του Φεβρουαρίου του 1993 (ΦΕΚ 142 Δ 93 παράγραφος 5 α & β του άρθρου 2.

    Σε συμπέρασμα:

    => Το Κεφάλαιο «Γ» ( Χρήσεις Γής) του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου πρέπει να αποσυρθεί εκ του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου & να επανέλθει προς διαβούλευση ως σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος όπως είχε γίνει με το σχέδιο ΠΔ στην αρχή του 2012.
    Οι παρατηρήσεις επεξηγήσεως που συνόδευαν την κάθε κατηγορία αυτό το σχέδιο ΠΔ όχι μόνο απέτρεπαν την ανατροπή της υφιστάμενης πολεοδομικής σχεδιάσεως αλλά παρείχαν την απαιτούμενη ευχέρεια προσαρμογής των πολεοδομικών κριτηρίων ως προς τις συνθήκες της κάθε περιοχής & το όραμα της κάθε Πόλεως.

    => Οι χρήσεις Γής στα Ο.Τ που έχουν πρόσωπο στον Αυτοκινητόδρομο πρέπει να παραμείνουν ως έχουν δηλ. προσδιορίζονται με το ΠΔ. 142/Δ/93 άρθρο 2 παραγρ. 5 α & β.

    Με εκτίμηση

    ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΗΦΙΣΟΣ, Πλατάνων 21, Αδάμες, Κηφισιά, 14564
    ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΕΞΟΡΜΙΣΗ ΑΤΤΙΚΗΣ, Ναυπλίου 20, Αδάμες , Κηφισιά, 14564
    ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΜΙΓΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ ΝΕΑΣ ΚΗΦΙΣΙΑΣ , ΦΙΛΟΣΟΦΩΝ 28, ΝΕΑ ΚΗΦΙΣΙΑ

  • 14 Φεβρουαρίου 2014, 14:01 | ΔΗΜΟΣ ΚΗΦΙΣΙΑΣ

    Η άποψη του Δήμου Κηφισιάς επί του Σχεδίου Νόμου του θέματος όπως εκφράσθηκε με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου μετά από εισήγηση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής είναι η ακόλουθη.

    1. Είναι απαραίτητο να συνεχισθεί η ρύθμιση του περιεχομένου του Γ΄ κεφαλαίου με Προεδρικό Διάταγμα, όπως μέχρι τώρα (Π.Δ. 23-2-1987 / Φ.Ε.Κ. 166Δ΄6-3-1987 και Π.Δ. 81 / 1980) και για τους λόγους που αυτό εγένετο. Η ρύθμιση με Νόμο θα δημιουργήσει σοβαρότατα προβλήματα περιβαλλοντικά, κυκλοφοριακά, αλλά και πολεοδομικά, όπου υφίσταται πολεοδομική σχεδίαση και όχι μόνο, η οποία έχει συνεκτιμήσει όλα τα σχετικά με την πολεοδόμηση στοιχεία και έχει διαμορφώσει καταστάσεις, οι οποίες είναι αδύνατον να τροποποιηθούν χωρίς σοβαρές συνέπειες στο οικιστικό περιβάλλον και στους όρους διαβίωσης των κατοίκων, σύμφωνα και με την πάγια νομολογία του Σ.τ.Ε.
    Χαρακτηριστικό παράδειγμα η παράγραφος 7 του άρθρου 43 (μεταβατικές διατάξεις).

    Ακόμα και το περιεχόμενο των επιμέρους διατάξεων δημιουργεί σοβαρότατους προβληματισμούς γενικώς, με τις προσθήκες νέων χρήσεων αλλά και ειδικότερα στην περιοχή του Δήμου Κηφισιάς, όπου οι πρόσθετες ρυθμίσεις ανατρέπουν την επί δεκαετιών εγκεκριμένη σχεδίαση.

    2. Σε συμπέρασμα προτείνεται να αποσυρθεί το παράρτημα Γ΄ από το υπό Διαβούλευση σχέδιο νόμου και το θέμα ¨Χρήσης Γης¨ (κατηγορίες και περιεχόμενο) να αντιμετωπισθεί με Προεδρικό Διάταγμα, όπως γινότανε μέχρι τώρα.

    3. Αντίγραφο της ανωτέρω αποφάσεως του Δημοτικού Συμβουλίου μετά των υποστηριζόντων στοιχείων υποβάλλεται με ιδιαίτερη αναφορά.

  • 14 Φεβρουαρίου 2014, 12:10 | ΠΑΥΛΟΣ Α. ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ

    Ο νόμος αυτός θα λύσει πολλά και χρόνια προβλήματα φτάνει να μην επιτρέψει στις τοπικές αρχές να συνεχίσουν να κωλυσιεργούν στη ρύθμιση θεμάτων της αρμοδιότητάς τους όπως γινόταν για χρόνια και χρόνια. Το φαινόμενο σε συγκεκριμένα τμήματα δρόμων χαρακτηρισμένων ως Γενική Κατοικία να εξαιρούνται συγκεκριμένες χρήσεις πρέπει να εξετασθεί και να περιληφθεί σχετική μεταβατική διάταξη άμεσης εφαρμογής ώστε να μη χαθεί άλλη μια ευκαιρία. Το πλάτος των >30μ. που αναφέρεται εδώ σαφώς δεν λύνει το πρόβλημα διότι τα προβλήματα εντοπίζονται κυρίως σε δρόμους σημαντικά μικρότερου πλάτους.

  • 14 Φεβρουαρίου 2014, 12:03 | ΑΒΔΕΛΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

    Οι μεταβατικές διατάξεις θα πρέπει να περιλαμβάνουν την άμεση επιβολή της χρήσης Γενικής Κατοικίας στα οικόπεδα με πρόσοψη επί των Εθνικών οδών με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση, όπως για παράδειγμα η παλαιά Εθνική οδός Κορίνθου-Πατρών, αίροντας πιθανές απασπασματικές απαγορεύσεις εάν το πνεύμα του νόμου είναι η άμεση προσαρμογή στη σημερινή πραγματικότητα ώστε ο νόμος αυτός να μη γίνει άλλο ένα ευχολόγιο.

  • 14 Φεβρουαρίου 2014, 11:59 | ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ/Διεύθυνση Δικτύου/Ε. Φουρναράκης, Δ/ντης Κλάδου Ανάπτυξης

    Προσθήκη παραγράφου 8:
    «8. Οι εγκαταστάσεις Διανομής ηλεκτρικής ενέργειας είναι επιτρεπτές σε όλες τις κατηγορίες χρήσεων γης που καθορίζονται με τον παρόντα Νόμο (άρθρα 22 έως και 41), καθώς και στους οριοθετημένους οικισμούς του άρθρου 42 του παρόντος».

    Η προσθήκη αυτή προτείνεται για να αρθούν τυχόν αμφισβητήσεις ως προς το εάν επιτρέπεται η εγκατάσταση δικτύου και λοιπών εγκαταστάσεων Διανομής ηλεκτρικής ενέργειας στις διάφορες κατηγορίες χρήσεων γης. Οι εγκαταστάσεις Διανομής εξυπηρετούν κοινωφελείς σκοπούς και είναι απαραίτητες για τη διαβίωση και την ανάπτυξη εμποριών, βιομηχανικών κλπ δραστηριοτήτων.

    Προσθήκη παραγράφου 9:
    «9. Η εγκατάσταση των Κέντρων Διανομής ηλεκτρικής ενέργειας, είναι επιτρεπτή με βάση το Ν. 4001/2011 σε όλες τις κατηγορίες χρήσεων γης. Η ρύθμιση αυτή εξακολουθεί να ισχύει για τις χρήσεις γης όπως καθορίζονται στα άρθρα 22 έως και 41 καθώς και στους οριοθετημένους οικισμούς του άρθρου 42 του παρόντος Νόμου».

    Η προσθήκη αυτή προτείνεται για την πρόληψη τυχόν αμφισβήτησης των ρυθμίσεων του Ν. 4001/2011 ως προς τα Κέντρα Διανομής ηλεκτρικής ενέργειας.

  • 13 Φεβρουαρίου 2014, 23:25 | Παρασκευή Φαρμάκη, Δ/νση Δόμησης & Πολ. Εφ.» Δήμου Θεσσαλονίκης

    Η ρύθμιση της παραγράφου 7 του άρθρου 43 αφορά τα ακίνητα ( ακίνητα εντός Ο.Τ. ) ή τα Ο.Τ. ( διαγραφή της λέξης ακίνητα στην αρχή της πρότασης );

  • 13 Φεβρουαρίου 2014, 20:42 | Γιάννης Δ.

    Γενικά το νομοσχέδιο είναι πολύ καλό.Λύνει προβλήματα χρόνων που όλοι έχουμε ταλαιπωρηθεί και εμείς ως μηχανικοί και οι πολίτες, που προσπαθούν να βγάλουν άκρη με τις περιουσίες τους.

    Την παρ. 7 τη θεωρώ επιτέλους πολλή δίκαιη, γιατί αυτό που γίνεται σε αυτή τη χώρα δεν έχει προηγούμενο.Δεν μπορεί κεντρικός δρόμος σε κάποιο σημείο του να είναι γενικής κατοικίας και λίγο πιο μετά η περιοχή να γίνεται αμιγής.Δηλ. ο ιδιοκτήτης του οικοπέδου, το οποίο βρίσκεται στον κεντρικό δρόμο, να μη μπορεί να το κάνει τίποτα πέρα από κατοικία και ο δύστυχος πολίτης που θα μείνει σε αυτήν την κατοικία να μη μπορεί να βρει ποτέ την ησυχία του γιατί ακριβώς δίπλα η χρήση είναι γενικής, οπότε έχει πολλή κίνηση και φασαρία.Οπότε με την παραπάνω παρ. το πρόβλημα λύνεται και ίσως για να μη δημιουργηθεί πάλι τέτοιο πρόβλημα σε άλλο δρόμο της γειτονιάς να πρέπει να διευκρινυσθεί ότι αυτή η δυνατότητα δίνεται σε Ο.Τ. και συγκεκριμένα σε οικόπεδα αυτών που έχουν πρόσωπο σε κεντρικό δρόμο.Είναι απλή λογική, αλλά και αρχιτεκτονική παράλληλα, γιατί διαβάζω κάποια σχόλια για σχεδιασμούς κλπ. Συμφωνώ απολύτως ότι πρέπει να γίνουν πολεοδομικοί σχεδιασμοί, αλλά κάποια πράγματα είναι πολύ απλά και μπορούν να λυθούν και με ένα νόμο.Τα συγχαρητήριά μου στον συντάσσοντα και σε αυτόν που είχε την απλή από τη μία, αλλά τόσο δύσκολη και περίπλοκη για κάποιους άλλους ιδέα.

    Επίσης, τα 30μ. πρέπει να μικρύνουν αρκετά, γιατί ζούμε στην Ελλάδα, που δυστυχώς δεν έχουμε δρόμους με μεγάλο πλάτος, και όχι στο Παρίσι.

  • 13 Φεβρουαρίου 2014, 16:17 | Χριστίνα Ρ.

    Συμφωνώ με τον κ. Καούρα και τον κ. Ευμολπίδη και προτείνω την αντικατάσταση της παρ. 3 με τα όσα ορθώς προβλέπονται στο
    άρθρο 11 παρ.1. του ΠΔ 23/2/87 (ΦΕΚ/166/Δ), σύμφωνα με το οποίο: «Από την πολεοδομική μελέτη είναι δυνατόν ορισμένες από τις χρήσεις γης που επιτρέπονται σύμφωνα με τα πιο πάνω άρθρα να απαγορεύονται ή να επιτρέπονται με όρους και προϋποθέσεις ή να αφορούν τμήματα
    οικοδομικών τετραγώνων ή οικοπέδων ή και ορόφους κτιρίων». Πρόκειται για μία ρύθμιση, η οποία προσδίδει μία ευελιξία στον καθορισμό των χρήσεων γης σε κάθε περιοχή, με την προσαρμογή τους στις ιδιαιτερότητες εκάστης περιοχής και στις ανάγκες των κατοίκων της.
    Η διατύπωση της παρ. 7 είναι προβληματική και έρχεται σε αντίθεση με τις παρ. Β των άρθρων 24 και 22. Ούτως ή άλλως, προτείνω να απαλειφθεί πλήρως.

  • 13 Φεβρουαρίου 2014, 12:33 | Στέλιος Γκίκας

    Άρθρο 43, παρ 7. :

    Συμπληρωματικά, θα πρότεινα να αναγνωστεί η μελέτη του Πολυτεχνείου
    και του καθηγητού κ. Πολύζου για τις χρήσεις γης και την δόμηση στους
    οδικούς άξονες. Επί πλέον θα πρέπει να διαχωριστούν οι οδοί εντός δομημένου περιβάλλοντος από εκείνες εκτός. Ήδη οι οδικοί άξονες με
    την πανσπερμία χρήσεων δημιουργούν οπτική ρύπανση. Άν αυτό συνεχίσει
    και επαυξηθεί η οπτική παραμόρφωση θα είναι ακόμη μεγαλύτερη και σε
    κάθε περίπτωση αντιστρατεύεται τον τίτλο του Ν/Σ περί περιβαλλοντικής αναβάθμισης και βιώσιμης ανάπτυξης.

  • 13 Φεβρουαρίου 2014, 12:08 | Στέλιος Γκίκας

    Άρθρο 43, παρ 7. :
    Συμπληρωματικά, θα πρότεινα να αναγνωστεί η μελέτη του Πολυτεχνείου
    και του καθηγητού κ. Πολύζου για τις χρήσεις γης και την δόμηση στους
    οδικούς άξονες. Επί πλέον θα πρέπει να διαχωριστούν οι οδοί εντός δομημένου περιβάλλοντος από εκείνες εκτός. Ήδη οι οδικοί άξονες με
    την πανσπερμία χρήσεων δημιουργούν οπτική ρύπανση. Άν αυτό συνεχίσει
    και επαυξηθεί η οπτική παραμόρφωση θα είναι ακόμη μεγαλύτερη και σε
    κάθε περίπτωση αντιστρατεύεται τον τίτλο του Ν/Σ περί περιβαλλοντικής αναβάθμισης και βιώσιμης ανάπτυξης. Όπωσδήποτε παντως πρέπει να εξαιρεθούν οι περιοχές με αποκλειστική ή μόνο κατοικία, όπως Βούλα,
    Φιλοθέη, κλπ

  • 13 Φεβρουαρίου 2014, 12:22 | Στέλιος Γκίκας

    Αρθρο 43. παρ 7:

    Κατ’ αρχήν πρέπει να εξαιρεθεί η εφαρμογή όπου προβλέπεται
    η χρήση αποκλειστικής ή μόνο κατοικίας. Κατα δεύτερον
    η εφαρμογή της αλλαγής σε γενική κατοικία θα αλλοιώσει
    πλείστες όσες πόλεις και περιοχές επί το δυσμενέστερο.
    Σε μιά εποχή που όλοι συνηγορούν για την αναβάθμιση του περιβάλλοντος και την ποιότητα ζωής αυ΄τη η παράγραφος τα
    αντιστρτεύεται.

  • 12 Φεβρουαρίου 2014, 21:47 | ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΜΟΛΠΙΔΗΣ

    H διάταξη της παραγράφου 3 είναι προβληματική καθώς δεν μπορεί σε κάθε γενική κατηγορία χρήσεων ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ να συμπεριλαμβάνονται όλες οι επιμέρους χρήσεις. Μία γειτονιά κατοικίας στο κέντρο της Αθήνας είναι πολύ διαφορετική και έχει πολύ διαφορετικές απαιτήσεις από μία αντίστοιχη σε μία μικρή πόλη. Θα συμφωνήσω με το 1ο σχόλιο του κ ΚΛΟΥΡΑ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ που προτείνει:
    «την αντικατάσταση της παρ. 3 με τα όσα ορθώς προβλέπονται στο άρθρο 11 παρ.1. του ΠΔ 23/2/87 (ΦΕΚ/166/Δ), σύμφωνα με το οποίο: «Από την πολεοδομική μελέτη είναι δυνατόν ορισμένες από τις χρήσεις γης που επιτρέπονται σύμφωνα με τα πιο πάνω άρθρα να απαγορεύονται ή να επιτρέπονται με όρους και προϋποθέσεις ή να αφορούν τμήματα οικοδομικών τετραγώνων ή οικοπέδων ή και ορόφους κτιρίων». Πρόκειται για μία ρύθμιση, η οποία προσδίδει μία ευελιξία στον καθορισμό των χρήσεων γης σε κάθε περιοχή, με την προσαρμογή τους στις ιδιαιτερότητες εκάστης περιοχής και στις ανάγκες των κατοίκων της.»

  • 12 Φεβρουαρίου 2014, 16:53 | ΤΣΑΡΙΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ

    Εφόσον ο νόμος αυτός στοχεύει στον εκσυγχρονισμό της νομοθεσίας για τις χρήσεις γης και στην ανάπτυξη της οικονομίας θα πρέπει να περιληφθεί άρθρο που καταργεί από τη δημοσίευση του νόμου όποιες εξαιρέσεις έχουν επιβληθεί, με αποσπασματικές αποφάσεις, σε αρτηρίες και συλλεκτήριες οδούς του οδικού δικτύου των Δήμων που απαγορεύουν κάποιες από τις χρήσεις του Πολεοδομικού Κέντρου και της Γενικής Κατοικίας στα οικοδομικά τετράγωνα με πρόσοψη επί αυτών. Παρατηρείται το φαινόμενο σε άξονες που ονομάζονται ή λειτουργούν ως Εθνικοί οδοί και που διέρχονται μέσα από πόλεις, για παράδειγμα Εθνική οδός Πύργου-Κυπαρισσίας, και ειδικά στα εντός σχεδίου οικοδομικά τετράγωνα με πρόσοψη επί των οδών αυτών να έχουν επιβληθεί εξαιρέσεις οι οποίες εξυπηρετούν άγνωστα συμφέροντα και αποκλείουν την ανάπτυξη της περιοχής. Αν με το άρθρο 43 παρ.7 γίνεται προσπάθεια να δωθεί λύση σε τέτοια χρόνια προβλήματα, τότε θα πρέπει αυτό να αναφέρεται ρητά σε Εθνικές οδούς και όχι στο πλάτος των κεντρικών οδών και να γίνεται συγκεκριμένη αναφορά στην κατάργηση των όποιων εξαιρέσεων.

  • 11 Φεβρουαρίου 2014, 23:26 | ΚΛΟΥΡΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

    Προτείνω την αντικατάσταση της παρ. 3 με τα όσα ορθώς προβλέπονται στο
    άρθρο 11 παρ.1. του ΠΔ 23/2/87 (ΦΕΚ/166/Δ), σύμφωνα με το οποίο: «Από την πολεοδομική μελέτη είναι δυνατόν ορισμένες από τις χρήσεις γης που επιτρέπονται σύμφωνα με τα πιο πάνω άρθρα να απαγορεύονται ή να επιτρέπονται με όρους και προϋποθέσεις ή να αφορούν τμήματα
    οικοδομικών τετραγώνων ή οικοπέδων ή και ορόφους κτιρίων». Πρόκειται για μία ρύθμιση, η οποία προσδίδει μία ευελιξία στον καθορισμό των χρήσεων γης σε κάθε περιοχή, με την προσαρμογή τους στις ιδιαιτερότητες εκάστης περιοχής και στις ανάγκες των κατοίκων της.
    Η διατύπωση της παρ. 7 είναι προβληματική και έρχεται σε αντίθεση με τις παρ. Β των άρθρων 24 και 22. Ούτως ή άλλως, προτείνω να απαλειφθεί πλήρως.

  • 11 Φεβρουαρίου 2014, 17:54 | ΠΑΥΛΟΣ

    Παρ.5 Το «νομίμως» οριοθετημένους οικισμούς είναι λάθος δεν υπάρχουν οριοθετημένοι οικισμοί που δεν είναι νομίμως οριοθετημενοι!

  • 10 Φεβρουαρίου 2014, 18:36 | ΠΑΡΑΘ/ΚΟΣ ΟΙΚ/ΚΟΣ ΣΥΝ/ΣΜΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗ Π.Α. ΣΠΕ

    ΓΙΑ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟΥΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΥΣ ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΑΠΟΣΚΟΠΕΙ ΣΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΤΩΝ ΣΥΝΕΤΑΙΡΩΝ ΚΑΘ’ ΟΤΙ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΠΟΥ ΑΠΕΚΤΗΣΑΝ ΜΕΡΙΔΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΩ ΤΩΝ 80 ΕΤΩΝ. ΑΡΑΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΑς ΤΙς ΜΕΡΙΔΕΣ ΜΑΣ ΘΑ ΤΙΣ ΑΠΟΚΤΉΣΟΥΜΕ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 100 ΧΡΟΝΙΑ.

    ΕΙΣΗΓΟΥΜΕΘΑ ΛΟΙΠΟΝ:
    1. ΑΜΕΣΗ ΑΠΑΛΟΤΡΟΙΩΣΗ ΤΩΝ ΔΑΣΙΚΩΝ ΕΚΤΑΣΕΩΝ ΠΟΥ ΑΠΟΚΤΗΘΗΚΑΝ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ ΤΟΥ 1975.
    2. Η ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΕΤΑΙΡΩΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗς ΚΑΙ ΜΕ ΟΜΟΛΟΓΑ 5ΕΤΟΥΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ.
    3. ΟΙ ΥΠΟ ΔΙΑΘΕΣΗ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΙΜΕΣ ΕΚΤΑΣΕΙΣ, ΠΟΥ ΕΊΝΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟΥΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΥΣ , ΝΑ ΔΟΘΟΥΝ ΣΤΟΥς ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ ΕΠΕΝΔΥΤΕΣ, ΟΙ ΠΟΙΟΙ ΘΑ ΦΕΡΟΥΝ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ.

    ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

  • 9 Φεβρουαρίου 2014, 16:45 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΠΑΣΟΥΛΗΣ

    Γιατί να ισχύσει η ρύθμιση για όλο το ΟΤ και όχι μόνο για τα οικόπεδα που έχουν πρόσωπο στους κεντρικούς δρόμους? Τι θα γίνει αν στο πίσω μέρος του ΟΤ υπάρχει περιοχή αμιγούς κατοικίας και στο πίσω οικόπεδο του ΟΤ δοθεί για χρήση σε συνεργείο αυτοκινήτων? Θα έχουμε απέναντι από κατοικίες συνεργεία αυτοκινήτων ? με τα σχετικά απόβλητα και την μεγάλη όχληση ? Αν θα ήταν το παρόν σχέδιο νόμου σχέδιο ΠΔ δεν θα περνούσε από το ΣΤΕ

  • 6 Φεβρουαρίου 2014, 01:10 | Παναγιώτης Ζαφειρίου

    Στο Άρθρο 43 πργ. 3 αναφέρεται ότι «…………υποχρεωτικά επιτρέπονται όλες οι χρήσεις που προβλέπονται για κάθε γενική
    κατηγορία που επιλέγεται με την έγκριση των σχεδίων , όπως αυτές περιγράφονται στα προηγούμενα άρθρα». Θα πρέπει να υπαρξει πρόβλεψη – ρύθμιση για τις περιπτώσεις που από τα υφιστάμενα εγκεκριμένα σχέδια χωροταξικού και πολεοδομικού σχεδιασμού εφαρμόζονται χρήσεις με εξαιρέσεις, π.χ. αμιγής κατοικία με την εξαίρεση των χρήσεων της πργ. 3 (εμπορικά καταστήματα εξυπηρέτησης καθημερινών αναγκών των κατοίκων της περιοχής).
    Προκειμένου να εναρμονιστεί η υφιστάμενη κατάσταση με τις προβλέψεις του νέου Νόμου, να εμπεδωθεί το αίσθημα ισονομίας και δικαιοσύνης σε όλους τους πολίτες αλλά και για να τονωθεί η οικονομία, προτείνεται να συμπληρωθεί η πργ. 3 με το εξής: Από την έναρξη ισχύος του παρόντος καταργούνται οι εξαιρέσεις χρήσεων που προβλέπονται για κάθε γενική κατηγορία που θεσπίστηκαν από υφιστάμενα εγκεκριμένα σχέδια χωροταξικού και πολεοδομικού σχεδιασμού.

  • 2 Φεβρουαρίου 2014, 17:53 | Γιάννης Γκούμας

    Έχει το Ναύπλιο 1-2 τέτοιες, ίσως και άλλες πόλεις, αλλά σε μικρότερους οικισμούς δεν νομίζω. Επίσης δεν εξυπηρετούν σε κάτι. Σωστότερος σχεδιασμός θα δημιουργούσε χώρους στάσης και πλατείες για τους ανθρώπους.
    Με σχεδιασμό για περιορισμό μετακινήσεων με ΙΧ, τέτοιοι δρόμοι δεν χρειάζονται.

  • 30 Ιανουαρίου 2014, 15:08 | Γιάννης Π.

    «7. Ακίνητα Ο.Τ. που έχουν πρόσωπο επί κεντρικών οδών (πλάτους > 30 μ.) για τα οποία από τα υφιστάμενα εγκεκριμένα σχέδια χωροταξικού και πολεοδομικού σχεδιασμού προβλέπεται η χρήση αμιγούς κατοικίας από τη δημοσίευση του παρόντος λαμβάνουν τις χρήσεις της γενικής κατοικίας.»

    Θεωρώ πως υπαρχει λάθος στην αρχή της πρότασης, διότι αλλιώς δε βγάζει νόημα.
    Κατά τα άλλα, κεντρικές οδοί πλάτους 30μέτρων; Υπάρχουν κάπου εκτός από Αθήνα; Εκτός αν μιλάμε για Εθνικές Οδούς…