Άρθρο 12

Ενεργειακές επιθεωρήσεις και ενεργειακοί επιθεωρητές

1. Οι ενεργειακές επιθεωρήσεις διεξάγονται από πιστοποιημένους ή/και διαπιστευμένους ενεργειακούς επιθεωρητές, ώστε να επιτυγχάνονται αποτελεσματικές και υψηλής ποιότητας ενεργειακές επιθεωρήσεις, σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπεται στην κοινή Υπουργική Απόφαση Δ6/Β/ΥΚ/11038/8-7-1999 (ΦΕΚ Β’ 1526). Ειδικότερα για τη διαδικασία των ενεργειακών επιθεωρήσεων στον κτιριακό τομέα εφαρμόζονται οι σχετικές διατάξεις του άρθρου 3 του ν. 3661/2008.

2. Με διάταγμα που εκδίδεται κατόπιν πρότασης των Υπουργών Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, και Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής καθορίζονται τα προσόντα των ενεργειακών επιθεωρητών, οι κανόνες και οι αρχές που διέπουν την εκτέλεση του  έργου τους, η διαδικασία πιστοποίησης ή/και διαπίστευσής τους και χορήγησης αντίστοιχης άδειας, οι ιδιότητες που είναι ασυμβίβαστες με το έργο τους, τα ζητήματα που αφορούν στην εγγραφή τους σε αντίστοιχα μητρώα, η αμοιβή τους και ο τρόπος καθορισμού της, οι εις βάρος τους διοικητικές κυρώσεις, τα όργανα που επιβάλλουν αυτές, οι διοικητικές προσφυγές κατά των κυρώσεων, οι προθεσμίες άσκησής τους, καθώς και κάθε άλλο ειδικότερο θέμα ή αναγκαία λεπτομέρεια. Με το ίδιο διάταγμα μπορεί να προβλέπεται η συγκρότηση επιτροπής, η οποία γνωμοδοτεί για τα ζητήματα που αφορούν στη χορήγηση ή αφαίρεση άδειας ενεργειακού επιθεωρητή και εισηγείται προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κάθε αναγκαία πράξη ή ρύθμιση σχετική με τους ενεργειακούς επιθεωρητές και το αντικείμενο των ενεργειακών επιθεωρήσεων.

3. Με την έκδοση του διατάγματος της προηγούμενης παραγράφου, καταργείται η διάταξη της παραγράφου 2 του άρθρου 9 του ν.3661/2008, καθώς και οποιαδήποτε κανονιστική πράξη έχει εκδοθεί κατ’ εξουσιοδότηση αυτής.

4.  Η διενέργεια ενεργειακών επιθεωρήσεων στο πλαίσιο συστημάτων που βασίζονται σε εθελοντικές συμφωνίες μεταξύ ενδιαφερομένων φορέων και φορέων του δημοσίου, τεκμαίρεται ότι πληρούν τις απαιτήσεις της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου.

5. Τα τμήματα της αγοράς με υψηλό κόστος συναλλαγών, ιδίως αυτά που αφορούν τους μικρούς οικιακούς και εμπορικούς καταναλωτές και τους μικρομεσαίους καταναλωτές του βιομηχανικού τομέα, είναι δυνατόν να προσεγγίζονται και με άλλα μέτρα, όπως ερωτηματολόγια και ηλεκτρονικά προγράμματα, που διατίθενται μέσω του διαδικτύου ή αποστέλλονται ταχυδρομικά στον τελικό καταναλωτή. Στα ανωτέρω τμήματα της αγοράς οι ενεργειακές επιθεωρήσεις είναι δυνατόν να υποστηρίζονται από τον μηχανισμό του παρόντος άρθρου.

  • Κων/νος Κρεμαλής
    Εκπρόσωπος στο ΤΕΕ της
    ΕΝΩΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΧΗΜΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ-
    ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΙΕΡΓΑΣΙΩΝ

    Πιστεύουμε ότι ο προσδιορισμός των προσόντων των ενεργειακών επιθεωρητών έπρεπε να περιλαμβάνεται έστω και γενικά στο νόμο, παρά να παραπέμπεται σε Π.Δ. Και τούτο γιατί τα «προσόντα» συνδέονται με το συνταγματικό δικαίωμα της εργασίας που έχει καταστρατηγηθεί με κανονιστικές πράξεις στο παρελθόν.
    Είναι καιρός η διαφάνεια, η αξιοκρατία και ο σεβασμός στο Σύνταγμα με αποφυγή διακρίσεων και αποκλεισμών να αποκτήσουν ουσία. Διαφορετικά η δημόσια διαβούλευση στερείται νοήματος.

    Κ. Κρεμαλής
    π. Μέλος Δ.Ε.
    Μέλος Αντιπροσωπείας ΤΕΕ

  • Οι μικροί οικιακοί, εμπορικοί καταναλωτές, καθώς και οι μικρομεσαίοι καταναλωτές του βιομηχανικού τομέα αντιστοιχούν στο μεγαλύτερο ποσοστό των ελλήνων καταναλωτών. Η παράγραφος 5 αναιρεί πλήρως την διαβούλευση που πραγματοποιήθηκε επί τους σχεδίου νόμου για τους ενεργειακούς επιθεωρητές. Ας υπάρξει επιτέλους σχεδιασμός και όχι επιπλέον άσκοπα σχέδια νόμου, που σε διάστημα λίγων μηνών αλληλοαναιρούνται. Η ελληνική αγορά έχει την ανάγκη να υπάρξει ένα σταθερό νομικό πλαίσιο (για τη βιώσιμη ανάπτυξη) και οι σπασμωδικές κινήσεις δεν την βοηθάν καθόλου.

    Μετα τιμής,

    Τσιλιγκερίδης Ευκλείδης
    Διπλ. Μηχανολόγος Μηχανικός

  • Επιθεώρηση, γενικός αόριστος όρος ο οποίος φανερώνει το «ενεργειακό μέτρο» των γνώσεων και της εμπειρία μας για την εξοικονόμηση ενέργειας στα κτίρια.
    Η επιθεώρησης δεν θα «έπρεπε» να είναι κανονικοποιημένη ? Με πια κριτήρια ή στοχευμένα βήματα, θα πραγματοποιηθεί η επιθεώρησης ?

    Όλα αφήνονται στη «κρίση» των επιθεωρητών, όπου ανάλογα με το επίπεδο των γνώσεων των, στην εμπειρία των, κλπ στην εξοικονόμηση ενέργειας στα κτήρια, μπορεί να πετύχουν μικρή ή μεγαλύτερη εξοικονόμηση ενέργειας, η οποία εξοικονόμηση ενέργειας, μπορεί να είναι είτε φθηνή είτε ακριβή.

    Πιο είναι το «μέτρο» της ολιστικής προσέγγιση της αποτελεσματικής χρήσης ενέργειας στον τομέα των κτηρίων. Πως αξιολογείται η οικονομικώς συμφέρουσα βελτίωσης των συνολικών ενεργειακών επιδόσεων των κτηρίων ?

  • 16 Μαρτίου 2010, 21:28 | ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΣ

    ΕΙΜΑΙ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΜΕ Α.Μ.37810. ΠΡΟΣ ΕΝΗΜΕΡΩΝΣΗΝ ΣΑΣ, ΣΑΣ ΓΝΩΡΙΖΩ ΟΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΝΕΙ ΔΥΟ (2) ΤΡΙΗΜΕΡΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΣΤΟΝ ΒΟΛΟ ΑΠΟ ΤΟ ΄ΙΕΚΕΜ – ΤΕΕ΄ ΠΛΗΡΩΝΤΑΣ ΑΠΟ 150 ΕΥΡΩ ΕΚΑΣΤΟ. ΜΑΣ ΕΙΠΑΝ ΟΤΙ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΑΛΛΑ ΔΥΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΚΑΠΟΙΕΣ ΕΞΕΤΑΞΕΙΣ. ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ.
    ΜΕΤΑ ΤΙΜΗΣ.
    ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΣ
    ΠΑΝΤΟΥ 11
    38222 ΒΟΛΟΣ
    ΤΗΛ. 2421026828 – 6979226202

  • Αθήνα, 15 Μαρτίου 2010
    Αρ. Πρωτ : 1128

    Προς :Υπ. Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής αλλαγής
    Υπουργό κα Τίνα Μπιρμπίλη,
    Υφυπουργό κο Γιάννη Μανιάτη,

    Κοιν: Γρ. Πρωθυπουργού
    κο Αλέξανδρο Αθανασάκη
    Υπ. Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας
    Υπουργό κα Λούκα. Κατσέλη,
    Γεν. Γραμματέα, κο Φούρλα
    Υπ. Παιδείας , Δια βίου μάθησης
    Υπουργό κα Άννα Διαμαντοπούλου,
    Υφυπουργό κα Εύη Χριστοφιλοπούλου, κο Γ. Πανάρετο
    ΕΣΥΔ

    ΘΕΜΑ: ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ –ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑ – ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ
    ΜΕΤΡΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΕΙΣ

    Αξιότιμοι Κύριες, Κύριοι,

    Στα πλαίσια της διαβούλευσης που γίνεται στο εν λόγω θέμα θα θέλαμε να παρουσιάσουμε τις προτάσεις μας, ως ακολούθως:

    Α. ΕΙΣΑΓΩΓΗ

    Το 2003 μετά από προσπάθειες ετών και ενθάρρυνσης από το ΥΠΑΝ, ιδρύθηκε η Ελληνική Ένωση Διαπιστευμένών Φορέων Πιστοποίησης και Ελέγχου (ΗellαsCert).
    Η ΗellαsCert είναι η <> που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας, τόσο στον προαιρετικό (πχ. Συστήματα Ποιότητας ISO 9001 ), όσο και στον υποχρεωτικό τομέα ( Ασφάλεια, Ποιότητα και εξοικονόμηση ενέργειας, Προϊόντων με σήμανση CE), σύμφωνα με τα Ευρωπαϊκά πρότυπα Διαπίστευσης, ΙSΟ/ΙΕC 17020, ΕΝ 45011, ΙSΟ/ΈC 17021 και ΙSΟ/ΙΕC 17024.

    Σκοπός της Ίδρυσης της ΗellαsCert είναι
    1. Η διάδοση των εννοιών <>, <>, <>
    2. Η βελτίωση της ποιότητας και της ασφάλειας προϊόντων και υπηρεσιών, στην
    υπηρεσία της κοινωνίας, μέσα από τις διαδικασίες Επιθεώρησης / Πιστοποίησης
    3. Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των Ελληνικών Επιχειρήσεων με την παροχή
    πιστοποιητικών με διεθνή αναγνώριση και προστιθέμενη αξία
    σε συνεργασία με τους αρμόδιους πολιτικούς και υπηρεσιακούς παράγοντες της πολιτείας.

    Β. ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

    Ένα από τα θέματα που αφορά την συμβολή των μελών μας στην προώθηση της υλοποίησής του, είναι η Εξοικονόμηση Ενέργειας στα κτίρια και τις βιομηχανίες.

    Σε όλες τις Ευρωπαϊκές χώρες διενεργούνται ενεργειακές Επιθεωρήσεις από διαπιστευμένους οργανισμούς.
    Με τον τρόπο αυτό κινείται ήδη αυτό που ονομάζεται πράσινη ανάπτυξη, συμβάλλοντας στην εξοικονόμηση ενέργειας, την προστασία του περιβάλλοντος ενώ δημιουργούνται ταυτόχρονα σημαντικές θέσεις εργασίας.
    Όπως γνωρίζετε, η Ευρωπαϊκή Οδηγία 2002/91 για Ενεργειακή Απόδοση Κτιρίων, εκδόθηκε 16.12.2002 και δόθηκε χρονικό περιθώριο έως 04.01.2006 για να ενσωματωθεί στις εθνικές νομοθεσίες.
    Στη χώρα μας υπάρχουν καθυστερήσεις που ξεπερνούν και τις ειδικές παρατάσεις που έχουν δοθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση για την εφαρμογή της οδηγίας 2002/91.Στην Ελληνική νομοθεσία μεταφέρθηκε με καθυστέρηση πέντε (5) και πλέον ετών, (Ν3661/08, ΦΕΚ 89Α/19-5-2008)
    Σήμερα μετά παρέλευση της ειδικής παράτασης άλλων τριών και πλέον ετών από την 04.01.2006, που προέβλεπε η οδηγία στο άρθρο 15, για κράτη μέλη που δεν διαθέτουν διαπιστευμένους εμπειρογνώμονες, δεν έχει ξεκινήσει η διαδικασία ενεργειακής επιθεώρησης, λόγω έλλειψης ενεργειακών επιθεωρητών.
    Η καθυστέρηση αυτή συνεπάγεται καταδίκη από το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών κοινοτήτων και επιβολή προστίμου μέχρι και 40.000 Εuro ημερησίως.

    Αντίστοιχα η Οδηγία 2006/32/ΕΚ για λήψη μέτρων βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης, κατά την τελική χρήση, τις ενεργειακές υπηρεσίες, εκδόθηκε 05.04.2006 και δόθηκε χρονικό περιθώριο έως 17.05.2008 για να ενσωματωθεί στις εθνικές νομοθεσίες.

    Γ. ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
    Γ.1 Ν3661/08, ΦΕΚ 89Α/19-5-2008, για την ενεργειακή απόδοση κτιρίων
    Με δεδομένο το ανωτέρω περιγραφέν δυσμενές πλαίσιο, υπάρχουν πάραυτα, κατά περίεργη παρέκκλιση από την Ευρωπαϊκή Πρακτική, αναχρονιστικές και στενά συντεχνιακές απόψεις και πρακτικές που εκφράζονται στο σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για τους ενεργειακούς επιθεωρητές που τέθηκε σε διαβούλευση, στα πλαίσια της εφαρμογής του Ν3661/08, ΦΕΚ 89Α/19-5-2008, για την ενεργειακή απόδοση κτιρίων.
    Πιο συγκεκριμένα στο εν λόγω σχέδιο:
    1. Δεν υπάρχει πουθενά η έννοια της Διαπίστευσης στην πιστοποίηση των ενεργειακών επιθεωρητών. Υπενθυμίζουμε, αν και στην Ελλάδα του 2010, μετά 12 χρόνια λειτουργίας του συστήματος διαπίστευσης από το ΕΣΥΔ αυτό θα έπρεπε να είναι αυτονόητο, ότι οι οργανισμοί που πιστοποιούν προσωπικό πρέπει να διαπιστεύονται από αναγνωρισμένους φορείς διαπίστευσης της Ευρωπαϊκής ένωσης, ότι πληρούν τα προσόντα προς τούτο και δεν διορίζονται.
    2. Στο Άρθρο 6, η πρόταση – διορισμός του ΤΕΕ, ως αποκλειστικός φορέας που θα εκπαιδεύσει και εξετάσει τους υποψήφιους ενεργειακούς επιθεωρητές παραβιάζει κάθε αρχή ισότητας, ισονομίας, ανταγωνιστικότητας και διαφάνειας και βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση ή στην καλύτερη εκδοχή άγνοεί τις διαδικασίες διαπίστευσης και πιστοποίησης προσώπων. Δεν νοείται ο ίδιος φορέας να εκπαιδεύει και να πιστοποιεί, όταν μάλιστα δεν είναι διαπιστευμένος με βάσει τα διεθνή και Ευρωπαϊκά πρότυπα ( ΕΛΟΤ ΕΝ ΙSΟ/ΙΕC 17024). Υπενθυμίζουμε ότι το προηγούμενο σχέδιο ΚΕΝΑΚ προέβλεπε για την εκπαίδευση των επιθεωρητών ανώτατα επιστημονικά ή άλλα ιδρύματα ή/και φορείς σχετικούς με το αντικείμενο, όπως μέλη της ένωσής μας.
    3. Στο Άρθρο 4, ορίζονται άδειες Α και Β τάξης, με όριο τα 1000m2 που στο άρθρο 6 γίνεται διαχωρισμός με βάση τους ΑΕΙ που μπορούν να γίνουν επιθεωρητές Α και Β τάξης και ΤΕΙ που περιορίζονται μόνο σε Α τάξης, ήτοι για κτίρια μέχρι 1000m2, πράγμα που όπως φαίνεται από τις πρώτες ημέρες της διαβούλευσης αποτελεί σημείο σφοδρής αντιπαράθεσης
    Η πρότασή μας βασίζεται στο μέγεθος και την πολυπλοκότητα της επιθεώρησης, την απαιτούμενη αξιοπιστία και διαδικασίες επιθεώρησης, τον απαιτούμενο εξοπλισμό και τις απαιτήσεις διαπίστευσης.
    Η επιθεώρηση κτιρίων άνω των 1000m2 , δεν αποτελεί μία απλή πραγματογνωμοσύνη που μπορεί να υλοποιηθεί από ένα άτομο.
    Πρέπει να διεξάγεται από ενεργειακούς επιθεωρητές με 10ετή εμπειρία σε επιθεωρήσεις κτιρίων ή/και Η-Μ εγκαταστάσεων, που υπάγονται σε νομικό πρόσωπο, φορέα ενεργειακών επιθεωρήσεων, διαπιστευμένο από αναγνωρισμένους φορείς διαπίστευσης της Ευρωπαϊκής ένωσης με βάση το πρότυπο ΕΛΟΤ ΕΝ ΙSΟ/ΙΕC 17024.
    Αντίστοιχα για επιθεωρήσεις λεβήτων-συστημάτων θέρμανσης άνω των 100KW, συστημάτων κλιματισμού με κεντρικές μονάδες άνω των 40 KW, και φωτισμού άνω των 10 KW, η επιθεώρηση διεξάγεται από νομικό πρόσωπο, φορέα ενεργειακών επιθεωρήσεων, διαπιστευμένο από φορέα διαπίστευσης.
    4. Στο άρθρο 2 και 5 ορίζονται 3 κατηγορίες ενεργειακών επιθεωρητών. Επιθεωρητές κτιρίων γενικώς, λεβήτων-συστημάτων θέρμανσης και συστημάτων κλιματισμού. Κρίνεται απαραίτητη η προσθήκη μιάς 4ης κατηγορίας, των επιθεωρητών μόνο κτιριακού κελύφους και φωτισμού που θα καλύψει τους αρχιτέκτονες και πολιτικούς μηχανικούς, τοπογράφους, οι οποίοι δεν ενδιαφέρονται να εκπαιδευτούν σε θέματα λεβήτων-συστημάτων θέρμανσης και συστημάτων κλιματισμού.
    5. Στο άρθρο 5 ορίζεται ότι το μητρώο επιθεωρητών τηρείται, έναντι τέλους εγγραφής 150 Euro και ετήσιου τέλους διαχείρισης 100 Euro στο ΥΠΕΚΑ. Δεδομένου ότι οι επιθεωρητές πιστοποιούνται από διαπιστευμένους οργανισμούς πιστοποίησης προσώπων, κάθε οργανισμός, στα πλαίσια της διαπίστευσής του, υποχρεούται να τηρεί και να διαθέτει στον φορέα που τον διαπίστευσε (πχ. ΕΣΥΔ ), ενημερωμένα μητρώα των επιθεωρητών που έχει πιστοποιήσει, ο οποίος φορέας διαπίστευσης τα διαθέτει στο ΥΠΕΚΑ . Όσον αφορά το Αρχείο επιθεωρήσεων – πιστοποιητικών και εκθέσεων, αυτά τηρούνται υποχρεωτικά από τους επιθεωρητές στα πλαίσια των όρων πιστοποίησής τους και διατίθενται στο ΥΠΕΚΑ, για δε τα νομικά πρόσωπα τηρούνται στα πλαίσια των όρων διαπίστευσής τους στα φυλασσόμενα αρχεία τους, διατίθενται προς έλεγχο στο φορέα που τους διαπίστευσε (πχ. ΕΣΥΔ ) στα πλαίσια της επιτήρησής τους από αυτόν και στο ΥΠΕΚΑ σε περιπτώσεις ενστάσεων, καταγγελιών σύμφωνα με το άρθρο 9 και 10.
    6. Στο άρθρο 11 ορίζεται ότι το εκπαιδευτικό πρόγραμμα καθορίζεται από το ΤΕΕ ενώ αυτό αναφέρεται το παράρτημα 1 του Προεδρικού Διατάγματος. Όταν σε νομοθέτημα υπάρχει πρόγραμμα εκπαίδευσης, τηρώντας αυτό ως βάση, το κάθε επιστημονικό ή άλλο ιδρύμα ή/και φορέας σχετικός με το αντικείμενο και όχι μόνο το ΤΕΕ, καταρτίζει το πρόγραμμα εκπαίδευσης, το οποίο αξιολογείται στα πλαίσια της πιστοποίησης των ενεργειακών επιθεωρητών από τους του διαπιστευμένους φορείς πιστοποίησης προσώπων. Σημειώνεται ότι η πρακτική εξάσκηση πρέπει να περιλαμβάνει αντίστοιχη επιτόπια επιθεώρηση σε κτίριο ή εγκατάσταση φωτισμού, θέρμανσης και κλιματισμού, ανάλογα με τη κατηγορία επιθεωρητή.
    7. Στο άρθρο 13 καθορίζεται ότι με Υπουργική απόφαση ορίζονται οι αμοιβές για την διενέργεια των ενεργειακών επιθεωρήσεων, Πρέπει να σημειώσουμε, βασισμένοι στην εμπειρία μας στην εφαρμογή ενεργειακών επιθεωρήσεων από μέλη μας ότι η συζητούμενη τιμή του 1Euro/ m2 δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα, πόσο μάλλον με τις νομοθετημένες αμοιβές των μηχανικών. Όταν για ένα κτίριο γραφείων 250 m2 , χρειάστηκε επιτόπου για αποτύπωση, μετρήσεις και καταγραφή στοιχείων η συνδρομή 2 μηχανικών για 4 ώρες ο καθένας και για τους υπολογισμούς, έκδοση πιστοποιητικών και έκθεσης με υποδείξεις άλλη μία ημέρα εργασίας ενός μηχανικού, ήτοι συνολικά 2 ανθρωποημέρες μηχανικού, τότε η αποζημίωση με 250Euro ξεφεύγει από κάθε έννοια αξιοπρέπειας, και ουσιαστικά θα οδηγήσει στην απαξίωση της επιθεώρησης, με όλες τις αρνητικές συνέπειες επί της ουσίας και του σκοπού του όλου εγχειρήματος. Οι αμοιβές πρέπει να ορίζονται με γνώμονα την ιδιαιτερότητα και την πολυπλοκότητα κάθε κτιρίου ή συστήματος-εγκατάστασης με βάση τις νομοθετημένες αμοιβές των μηχανικών.!!

    Γ.2 Σχέδιο νόμου ΥΠΕΚΑ για εναρμόνιση της Ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2006/32/ΕΚ για λήψη μέτρων βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης, κατά την τελική χρήση, τις ενεργειακές υπηρεσίες.
    1. Στο Άρθρο 3, στους ορισμούς, στο σημείο ιβ) Ενεργειακή επιθεώρηση ή στο σημείο ιγ) Ενεργειακός επιθεωρητής, καθώς στο Άρθρο 12, Ενεργειακές επιθεωρήσεις και Ενεργειακοί επιθεωρητές, θα πρέπει να γίνει αναφορά στο θέμα της ανεξαρτησίας των επιθεωρητών και των επιθεωρήσεων . Αυτό επιτυγχάνεται με το ότι οι ενεργειακοί επιθεωρητές δεν μπορούν να είναι οι ίδιοι, ιδιοκτήτες ή και μέλη – προσωπικό Επιχειρήσεων Ενεργειακών Υπηρεσιών ΕΕΥ.
    2. Στο Άρθρο 8 θα πρέπει να διευκρινιστεί, όπως άλλωστε γίνεται και στο Άρθρο 6, Παρ/φος 2α)ii της 2006/32/ΕΚ, ότι οι διανομείς, διαχειριστές δικτύων, προσφέρουν μεν στους τελικούς καταναλωτές ενεργειακές υπηρεσίες αλλά οι έλεγχοι που προσφέρονται διεξάγονται κατά ανεξάρτητο τρόπο. Αυτό επιτυγχάνεται με το ότι οι ενεργειακοί επιθεωρητές δεν μπορούν να είναι οι ίδιοι, ιδιοκτήτες ή και μέλη-προσωπικό Επιχειρήσεων διανομής ή διαχείρισης δικτύου.
    3. Στο Άρθρο 3, στους ορισμούς, στο σημείο κ) Λευκά πιστοποιητικά, πρέπει να διευκρινιστεί ότι αφορά την επανεπιθεώρηση από ενεργειακό επιθεωρητή, μετά από αρχική ενεργειακή επιθεώρηση στην έννοια του σημείου ιβ).

    Δ. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ – ΣΥΝΟΨΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ

    Συνοπτικά σας αναφέρουμε τις θέσεις της Ένωσης μας ως εξής:

    • Οι Ενεργειακοί Επιθεωρητές να είναι εκπαιδευμένοι σύμφωνα με σχετικό ΠΔ και πιστοποιημένοι από Διαπιστευμένους Φορείς από το ΕΣΥΔ σύμφωνα με το Πρότυπο ISO / IEC 17024
    • Οι Ενεργειακοί Επιθεωρητές να μην έχουν καμία εμπλοκή σε θέματα ενεργειακών μελετών, επίβλεψης και κατασκευής όχι μόνο στα κτίρια που οι ίδιοι επιθεωρούν αλλά και σε οποιοδήποτε άλλο κτίριο και να είναι ανεξάρτητοι από ΕΕΥ και διανομείς, διαχειριστές δικτύων. Αυτό εξασφαλίζει την ακεραιότητα, τη διαφάνεια και την αξιοπιστία των πιστοποιήσεων. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση υπέχει ο κίνδυνος της συνδιαλλαγής.
    • Στη περίπτωση κτιρίων με επιφάνεια μεγαλύτερη των 1000m2 ή βιομηχανιών με μεγάλη εγκατεστημένη ισχύ (που εσείς μπορείτε να ορίσετε), η επιθεώρηση γίνεται από ενεργειακούς επιθεωρητές με 10χρονη εμπειρία που ταυτόχρονα ανήκουν σε Διαπιστευμένους Φορείς Επιθεώρησης σύμφωνα με το Πρότυπο ISO / IEC 17020.

    Επιπρόσθετα προτείνουμε την επίσπευση της διαδικασίας υλοποίησης του προγράμματος
    « ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΚΑΤ OIKON » στο οποίο, για την μεγαλύτερη διαφάνεια και καλύτερη εικόνα της κατάστασης των προς ένταξη στο πρόγραμμα κτιρίων, να προηγείται ο αντικειμενικός έλεγχος τρίτου μέρους, από φορείς ενεργειακής επιθεώρησης διαπιστευμένους από το ΕΣΥΔ.

    Επί των ανωτέρω θα θέλαμε την δική σας άμεση παρέμβαση έτσι ώστε να ληφθούν υπόψη οι προτάσεις μας και να αποφευχθούν οι όποιες επιπλοκές, ιδιαίτερα σε θέματα που αποκλίνουν από αρχές ισότητας, ισονομίας, ανταγωνιστικότητας και διαφάνειας, όπως αυτά αρμόζουν σε μία Ευρωπαϊκά ευνομούμενη χώρα του 2010.

    Για εκτενέστερη επεξήγηση του θέματος, θα επιθυμούσαμε μία σύντομη συνάντηση μαζί σας.

    Με εκτίμηση,

    Για την Hellas Cert

    Ο Πρόεδρος Υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων Mέλος Δ.Σ.

    Σ.Πελτέκης Dr. M.Δεληγιαννάκης Ι.Δημητριάδης

  • Αθήνα, 15 Μαρτίου 2010
    Αρ. Πρωτ : 1128

    Προς : Υπ. Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής αλλαγής
    Υπουργό κα Τίνα Μπιρμπίλη,
    Υφυπουργό κο Γιάννη Μανιάτη,

    Κοιν: Γρ. Πρωθυπουργού
    κο Αλέξανδρο Αθανασάκη
    Υπ. Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας
    Υπουργό κα Λούκα. Κατσέλη,
    Γεν. Γραμματέα, κο Φούρλα
    Υπ. Παιδείας , Δια βίου μάθησης
    Υπουργό κα Άννα Διαμαντοπούλου,
    Υφυπουργό κα Εύη Χριστοφιλοπούλου, κο Γ. Πανάρετο
    ΕΣΥΔ

    ΘΕΜΑ: ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ –ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑ – ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ
    ΜΕΤΡΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΕΙΣ

    Αξιότιμοι Κύριες, Κύριοι,

    Στα πλαίσια της διαβούλευσης που γίνεται στο εν λόγω θέμα θα θέλαμε να παρουσιάσουμε τις προτάσεις μας, ως ακολούθως:

    Α. ΕΙΣΑΓΩΓΗ

    Το 2003 μετά από προσπάθειες ετών και ενθάρρυνσης από το ΥΠΑΝ, ιδρύθηκε η Ελληνική Ένωση Διαπιστευμένών Φορέων Πιστοποίησης και Ελέγχου (ΗellαsCert).
    Η ΗellαsCert είναι η <> που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας, τόσο στον προαιρετικό (πχ. Συστήματα Ποιότητας ISO 9001 ), όσο και στον υποχρεωτικό τομέα ( Ασφάλεια, Ποιότητα και εξοικονόμηση ενέργειας, Προϊόντων με σήμανση CE), σύμφωνα με τα Ευρωπαϊκά πρότυπα Διαπίστευσης, ΙSΟ/ΙΕC 17020, ΕΝ 45011, ΙSΟ/ΈC 17021 και ΙSΟ/ΙΕC 17024.

    Σκοπός της Ίδρυσης της ΗellαsCert είναι
    1. Η διάδοση των εννοιών <>, <>, <>
    2. Η βελτίωση της ποιότητας και της ασφάλειας προϊόντων και υπηρεσιών, στην
    υπηρεσία της κοινωνίας, μέσα από τις διαδικασίες Επιθεώρησης / Πιστοποίησης
    3. Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των Ελληνικών Επιχειρήσεων με την παροχή
    πιστοποιητικών με διεθνή αναγνώριση και προστιθέμενη αξία
    σε συνεργασία με τους αρμόδιους πολιτικούς και υπηρεσιακούς παράγοντες της πολιτείας.

    Β. ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

    Ένα από τα θέματα που αφορά την συμβολή των μελών μας στην προώθηση της υλοποίησής του, είναι η Εξοικονόμηση Ενέργειας στα κτίρια και τις βιομηχανίες.

    Σε όλες τις Ευρωπαϊκές χώρες διενεργούνται ενεργειακές Επιθεωρήσεις από διαπιστευμένους οργανισμούς.
    Με τον τρόπο αυτό κινείται ήδη αυτό που ονομάζεται πράσινη ανάπτυξη, συμβάλλοντας στην εξοικονόμηση ενέργειας, την προστασία του περιβάλλοντος ενώ δημιουργούνται ταυτόχρονα σημαντικές θέσεις εργασίας.
    Όπως γνωρίζετε, η Ευρωπαϊκή Οδηγία 2002/91 για Ενεργειακή Απόδοση Κτιρίων, εκδόθηκε 16.12.2002 και δόθηκε χρονικό περιθώριο έως 04.01.2006 για να ενσωματωθεί στις εθνικές νομοθεσίες.
    Στη χώρα μας υπάρχουν καθυστερήσεις που ξεπερνούν και τις ειδικές παρατάσεις που έχουν δοθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση για την εφαρμογή της οδηγίας 2002/91.Στην Ελληνική νομοθεσία μεταφέρθηκε με καθυστέρηση πέντε (5) και πλέον ετών, (Ν3661/08, ΦΕΚ 89Α/19-5-2008)
    Σήμερα μετά παρέλευση της ειδικής παράτασης άλλων τριών και πλέον ετών από την 04.01.2006, που προέβλεπε η οδηγία στο άρθρο 15, για κράτη μέλη που δεν διαθέτουν διαπιστευμένους εμπειρογνώμονες, δεν έχει ξεκινήσει η διαδικασία ενεργειακής επιθεώρησης, λόγω έλλειψης ενεργειακών επιθεωρητών.
    Η καθυστέρηση αυτή συνεπάγεται καταδίκη από το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών κοινοτήτων και επιβολή προστίμου μέχρι και 40.000 Εuro ημερησίως.

    Αντίστοιχα η Οδηγία 2006/32/ΕΚ για λήψη μέτρων βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης, κατά την τελική χρήση, τις ενεργειακές υπηρεσίες, εκδόθηκε 05.04.2006 και δόθηκε χρονικό περιθώριο έως 17.05.2008 για να ενσωματωθεί στις εθνικές νομοθεσίες.

    Γ. ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
    Γ.1 Ν3661/08, ΦΕΚ 89Α/19-5-2008, για την ενεργειακή απόδοση κτιρίων
    Με δεδομένο το ανωτέρω περιγραφέν δυσμενές πλαίσιο, υπάρχουν πάραυτα, κατά περίεργη παρέκκλιση από την Ευρωπαϊκή Πρακτική, αναχρονιστικές και στενά συντεχνιακές απόψεις και πρακτικές που εκφράζονται στο σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για τους ενεργειακούς επιθεωρητές που τέθηκε σε διαβούλευση, στα πλαίσια της εφαρμογής του Ν3661/08, ΦΕΚ 89Α/19-5-2008, για την ενεργειακή απόδοση κτιρίων.
    Πιο συγκεκριμένα στο εν λόγω σχέδιο:
    1. Δεν υπάρχει πουθενά η έννοια της Διαπίστευσης στην πιστοποίηση των ενεργειακών επιθεωρητών. Υπενθυμίζουμε, αν και στην Ελλάδα του 2010, μετά 12 χρόνια λειτουργίας του συστήματος διαπίστευσης από το ΕΣΥΔ αυτό θα έπρεπε να είναι αυτονόητο, ότι οι οργανισμοί που πιστοποιούν προσωπικό πρέπει να διαπιστεύονται από αναγνωρισμένους φορείς διαπίστευσης της Ευρωπαϊκής ένωσης, ότι πληρούν τα προσόντα προς τούτο και δεν διορίζονται.
    2. Στο Άρθρο 6, η πρόταση – διορισμός του ΤΕΕ, ως αποκλειστικός φορέας που θα εκπαιδεύσει και εξετάσει τους υποψήφιους ενεργειακούς επιθεωρητές παραβιάζει κάθε αρχή ισότητας, ισονομίας, ανταγωνιστικότητας και διαφάνειας και βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση ή στην καλύτερη εκδοχή άγνοεί τις διαδικασίες διαπίστευσης και πιστοποίησης προσώπων. Δεν νοείται ο ίδιος φορέας να εκπαιδεύει και να πιστοποιεί, όταν μάλιστα δεν είναι διαπιστευμένος με βάσει τα διεθνή και Ευρωπαϊκά πρότυπα ( ΕΛΟΤ ΕΝ ΙSΟ/ΙΕC 17024). Υπενθυμίζουμε ότι το προηγούμενο σχέδιο ΚΕΝΑΚ προέβλεπε για την εκπαίδευση των επιθεωρητών ανώτατα επιστημονικά ή άλλα ιδρύματα ή/και φορείς σχετικούς με το αντικείμενο, όπως μέλη της ένωσής μας.
    3. Στο Άρθρο 4, ορίζονται άδειες Α και Β τάξης, με όριο τα 1000m2 που στο άρθρο 6 γίνεται διαχωρισμός με βάση τους ΑΕΙ που μπορούν να γίνουν επιθεωρητές Α και Β τάξης και ΤΕΙ που περιορίζονται μόνο σε Α τάξης, ήτοι για κτίρια μέχρι 1000m2, πράγμα που όπως φαίνεται από τις πρώτες ημέρες της διαβούλευσης αποτελεί σημείο σφοδρής αντιπαράθεσης
    Η πρότασή μας βασίζεται στο μέγεθος και την πολυπλοκότητα της επιθεώρησης, την απαιτούμενη αξιοπιστία και διαδικασίες επιθεώρησης, τον απαιτούμενο εξοπλισμό και τις απαιτήσεις διαπίστευσης.
    Η επιθεώρηση κτιρίων άνω των 1000m2 , δεν αποτελεί μία απλή πραγματογνωμοσύνη που μπορεί να υλοποιηθεί από ένα άτομο.
    Πρέπει να διεξάγεται από ενεργειακούς επιθεωρητές με 10ετή εμπειρία σε επιθεωρήσεις κτιρίων ή/και Η-Μ εγκαταστάσεων, που υπάγονται σε νομικό πρόσωπο, φορέα ενεργειακών επιθεωρήσεων, διαπιστευμένο από αναγνωρισμένους φορείς διαπίστευσης της Ευρωπαϊκής ένωσης με βάση το πρότυπο ΕΛΟΤ ΕΝ ΙSΟ/ΙΕC 17024.
    Αντίστοιχα για επιθεωρήσεις λεβήτων-συστημάτων θέρμανσης άνω των 100KW, συστημάτων κλιματισμού με κεντρικές μονάδες άνω των 40 KW, και φωτισμού άνω των 10 KW, η επιθεώρηση διεξάγεται από νομικό πρόσωπο, φορέα ενεργειακών επιθεωρήσεων, διαπιστευμένο από φορέα διαπίστευσης.
    4. Στο άρθρο 2 και 5 ορίζονται 3 κατηγορίες ενεργειακών επιθεωρητών. Επιθεωρητές κτιρίων γενικώς, λεβήτων-συστημάτων θέρμανσης και συστημάτων κλιματισμού. Κρίνεται απαραίτητη η προσθήκη μιάς 4ης κατηγορίας, των επιθεωρητών μόνο κτιριακού κελύφους και φωτισμού που θα καλύψει τους αρχιτέκτονες και πολιτικούς μηχανικούς, τοπογράφους, οι οποίοι δεν ενδιαφέρονται να εκπαιδευτούν σε θέματα λεβήτων-συστημάτων θέρμανσης και συστημάτων κλιματισμού.
    5. Στο άρθρο 5 ορίζεται ότι το μητρώο επιθεωρητών τηρείται, έναντι τέλους εγγραφής 150 Euro και ετήσιου τέλους διαχείρισης 100 Euro στο ΥΠΕΚΑ. Δεδομένου ότι οι επιθεωρητές πιστοποιούνται από διαπιστευμένους οργανισμούς πιστοποίησης προσώπων, κάθε οργανισμός, στα πλαίσια της διαπίστευσής του, υποχρεούται να τηρεί και να διαθέτει στον φορέα που τον διαπίστευσε (πχ. ΕΣΥΔ ), ενημερωμένα μητρώα των επιθεωρητών που έχει πιστοποιήσει, ο οποίος φορέας διαπίστευσης τα διαθέτει στο ΥΠΕΚΑ . Όσον αφορά το Αρχείο επιθεωρήσεων – πιστοποιητικών και εκθέσεων, αυτά τηρούνται υποχρεωτικά από τους επιθεωρητές στα πλαίσια των όρων πιστοποίησής τους και διατίθενται στο ΥΠΕΚΑ, για δε τα νομικά πρόσωπα τηρούνται στα πλαίσια των όρων διαπίστευσής τους στα φυλασσόμενα αρχεία τους, διατίθενται προς έλεγχο στο φορέα που τους διαπίστευσε (πχ. ΕΣΥΔ ) στα πλαίσια της επιτήρησής τους από αυτόν και στο ΥΠΕΚΑ σε περιπτώσεις ενστάσεων, καταγγελιών σύμφωνα με το άρθρο 9 και 10.
    6. Στο άρθρο 11 ορίζεται ότι το εκπαιδευτικό πρόγραμμα καθορίζεται από το ΤΕΕ ενώ αυτό αναφέρεται το παράρτημα 1 του Προεδρικού Διατάγματος. Όταν σε νομοθέτημα υπάρχει πρόγραμμα εκπαίδευσης, τηρώντας αυτό ως βάση, το κάθε επιστημονικό ή άλλο ιδρύμα ή/και φορέας σχετικός με το αντικείμενο και όχι μόνο το ΤΕΕ, καταρτίζει το πρόγραμμα εκπαίδευσης, το οποίο αξιολογείται στα πλαίσια της πιστοποίησης των ενεργειακών επιθεωρητών από τους του διαπιστευμένους φορείς πιστοποίησης προσώπων. Σημειώνεται ότι η πρακτική εξάσκηση πρέπει να περιλαμβάνει αντίστοιχη επιτόπια επιθεώρηση σε κτίριο ή εγκατάσταση φωτισμού, θέρμανσης και κλιματισμού, ανάλογα με τη κατηγορία επιθεωρητή.
    7. Στο άρθρο 13 καθορίζεται ότι με Υπουργική απόφαση ορίζονται οι αμοιβές για την διενέργεια των ενεργειακών επιθεωρήσεων, Πρέπει να σημειώσουμε, βασισμένοι στην εμπειρία μας στην εφαρμογή ενεργειακών επιθεωρήσεων από μέλη μας ότι η συζητούμενη τιμή του 1Euro/ m2 δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα, πόσο μάλλον με τις νομοθετημένες αμοιβές των μηχανικών. Όταν για ένα κτίριο γραφείων 250 m2 , χρειάστηκε επιτόπου για αποτύπωση, μετρήσεις και καταγραφή στοιχείων η συνδρομή 2 μηχανικών για 4 ώρες ο καθένας και για τους υπολογισμούς, έκδοση πιστοποιητικών και έκθεσης με υποδείξεις άλλη μία ημέρα εργασίας ενός μηχανικού, ήτοι συνολικά 2 ανθρωποημέρες μηχανικού, τότε η αποζημίωση με 250Euro ξεφεύγει από κάθε έννοια αξιοπρέπειας, και ουσιαστικά θα οδηγήσει στην απαξίωση της επιθεώρησης, με όλες τις αρνητικές συνέπειες επί της ουσίας και του σκοπού του όλου εγχειρήματος. Οι αμοιβές πρέπει να ορίζονται με γνώμονα την ιδιαιτερότητα και την πολυπλοκότητα κάθε κτιρίου ή συστήματος-εγκατάστασης με βάση τις νομοθετημένες αμοιβές των μηχανικών.!!

    Γ.2 Σχέδιο νόμου ΥΠΕΚΑ για εναρμόνιση της Ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2006/32/ΕΚ για λήψη μέτρων βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης, κατά την τελική χρήση, τις ενεργειακές υπηρεσίες.
    1. Στο Άρθρο 3, στους ορισμούς, στο σημείο ιβ) Ενεργειακή επιθεώρηση ή στο σημείο ιγ) Ενεργειακός επιθεωρητής, καθώς στο Άρθρο 12, Ενεργειακές επιθεωρήσεις και Ενεργειακοί επιθεωρητές, θα πρέπει να γίνει αναφορά στο θέμα της ανεξαρτησίας των επιθεωρητών και των επιθεωρήσεων . Αυτό επιτυγχάνεται με το ότι οι ενεργειακοί επιθεωρητές δεν μπορούν να είναι οι ίδιοι, ιδιοκτήτες ή και μέλη – προσωπικό Επιχειρήσεων Ενεργειακών Υπηρεσιών ΕΕΥ.
    2. Στο Άρθρο 8 θα πρέπει να διευκρινιστεί, όπως άλλωστε γίνεται και στο Άρθρο 6, Παρ/φος 2α)ii της 2006/32/ΕΚ, ότι οι διανομείς, διαχειριστές δικτύων, προσφέρουν μεν στους τελικούς καταναλωτές ενεργειακές υπηρεσίες αλλά οι έλεγχοι που προσφέρονται διεξάγονται κατά ανεξάρτητο τρόπο. Αυτό επιτυγχάνεται με το ότι οι ενεργειακοί επιθεωρητές δεν μπορούν να είναι οι ίδιοι, ιδιοκτήτες ή και μέλη-προσωπικό Επιχειρήσεων διανομής ή διαχείρισης δικτύου.
    3. Στο Άρθρο 3, στους ορισμούς, στο σημείο κ) Λευκά πιστοποιητικά, πρέπει να διευκρινιστεί ότι αφορά την επανεπιθεώρηση από ενεργειακό επιθεωρητή, μετά από αρχική ενεργειακή επιθεώρηση στην έννοια του σημείου ιβ).

    Δ. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ – ΣΥΝΟΨΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ

    Συνοπτικά σας αναφέρουμε τις θέσεις της Ένωσης μας ως εξής:

    • Οι Ενεργειακοί Επιθεωρητές να είναι εκπαιδευμένοι σύμφωνα με σχετικό ΠΔ και πιστοποιημένοι από Διαπιστευμένους Φορείς από το ΕΣΥΔ σύμφωνα με το Πρότυπο ISO / IEC 17024
    • Οι Ενεργειακοί Επιθεωρητές να μην έχουν καμία εμπλοκή σε θέματα ενεργειακών μελετών, επίβλεψης και κατασκευής όχι μόνο στα κτίρια που οι ίδιοι επιθεωρούν αλλά και σε οποιοδήποτε άλλο κτίριο και να είναι ανεξάρτητοι από ΕΕΥ και διανομείς, διαχειριστές δικτύων. Αυτό εξασφαλίζει την ακεραιότητα, τη διαφάνεια και την αξιοπιστία των πιστοποιήσεων. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση υπέχει ο κίνδυνος της συνδιαλλαγής.
    • Στη περίπτωση κτιρίων με επιφάνεια μεγαλύτερη των 1000m2 ή βιομηχανιών με μεγάλη εγκατεστημένη ισχύ (που εσείς μπορείτε να ορίσετε), η επιθεώρηση γίνεται από ενεργειακούς επιθεωρητές με 10χρονη εμπειρία που ταυτόχρονα ανήκουν σε Διαπιστευμένους Φορείς Επιθεώρησης σύμφωνα με το Πρότυπο ISO / IEC 17020.

    Επιπρόσθετα προτείνουμε την επίσπευση της διαδικασίας υλοποίησης του προγράμματος
    « ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΚΑΤ OIKON » στο οποίο, για την μεγαλύτερη διαφάνεια και καλύτερη εικόνα της κατάστασης των προς ένταξη στο πρόγραμμα κτιρίων, να προηγείται ο αντικειμενικός έλεγχος τρίτου μέρους, από φορείς ενεργειακής επιθεώρησης διαπιστευμένους από το ΕΣΥΔ.

    Επί των ανωτέρω θα θέλαμε την δική σας άμεση παρέμβαση έτσι ώστε να ληφθούν υπόψη οι προτάσεις μας και να αποφευχθούν οι όποιες επιπλοκές, ιδιαίτερα σε θέματα που αποκλίνουν από αρχές ισότητας, ισονομίας, ανταγωνιστικότητας και διαφάνειας, όπως αυτά αρμόζουν σε μία Ευρωπαϊκά ευνομούμενη χώρα του 2010.

    Για εκτενέστερη επεξήγηση του θέματος, θα επιθυμούσαμε μία σύντομη συνάντηση μαζί σας.

    Με εκτίμηση,

    Για την Hellas Cert

    Ο Πρόεδρος Υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων Μέλος Δ.Σ.

    Σ.Πελτέκης Dr. M.Δεληγιαννάκης Ι.Δημητριάδης

  • 9 Μαρτίου 2010, 12:25 | Altern8

    «Με την έκδοση του διατάγματος της προηγούμενης παραγράφου, καταργείται η διάταξη της παραγράφου 2 του άρθρου 9 του ν.3661/2008, καθώς και οποιαδήποτε κανονιστική πράξη έχει εκδοθεί κατ’ εξουσιοδότηση αυτής.»

    Δηλαδή αντικαθίσταται το Π.Δ. για του Ενεργειακούς Επιθεωρητές που μόλις έχει ολοκληρωθεί η διαβούλευση του και δεν έχει τύχει ακόμη έκδοσης σε ΦΕΚ.

    Η παρούσα ρύθμιση αποτελεί μνημείο ρυθμιστικής σταθερότητας …

    Σε δεύτερη ανάγνωση:

    1) Το Υπουργείο Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας είναι συναρμόδιο (έναντι του πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ+ΥΠΑΝ)

    2) Η άδεια του Ενεργειακού Επιθεωρητή γίνεται ΕΝΙΑΙΑ ???? (Δηλ. δεν υφίσταται διαχωρισμός μεταξύ επιθεωρητών κτιρίων, λεβήτων και εγκαταστάσεων κλιματισμού). Να μπω στον πειρασμό να υποθέσω ποια κατηγορία επαγγελματιών κατέχει το αδιαίρετο σύνολο γνώσεων για να ανταποκριθεί σε αυτό το πολυσχιδές έργο ????