Άρθρο 32 Σχέδια διαχείρισης – Αντικατάσταση άρθρου 7 ν. 3199/2003

Το άρθρο 7 του ν. 3199/2003 (Α’ 280), περί σχεδίων διαχείρισης, αντικαθίσταται ως εξής:

«Άρθρο 7

Σχέδιο Διαχείρισης

  1. Κάθε Αποκεντρωμένη Διοίκηση εκπονεί Σχέδιο Διαχείρισης για την Περιοχή Λεκάνης Απορροής Ποταμών (Υδατικό Διαμέρισμα) αρμοδιότητάς της, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις της Εθνικής Στρατηγικής για τα Ύδατα του άρθρου 6Α. Για το Υδατικό Διαμέρισμα για το οποίο είναι συναρμόδιες δυο ή περισσότερες Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, το Σχέδιο Διαχείρισης Λεκάνης Απορροής Ποταμών (Σ.Δ.Λ.Α.Π.) καταρτίζεται από κοινού, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στην απόφαση της παρ. 3 του άρθρου 5. Μετά από αίτημα του Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, το Σχέδιο Διαχείρισης είναι δυνατόν να καταρτίζεται ή να τροποποιείται από τη Γενική Διεύθυνση Υδάτων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Στην περίπτωση αυτή, κατά την κατάρτιση, τελική επεξεργασία ή αναθεώρηση του Σχεδίου Διαχείρισης, η Γενική Διεύθυνση Υδάτων συνεργάζεται με την αρμόδια Διεύθυνση Υδάτων της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης.
  2. Το Σ.Δ.Λ.Α.Π. περιέχει όλα τα στοιχεία, πληροφορίες και εκτιμήσεις που είναι απαραίτητα για την προστασία και διαχείριση των υδάτων σύμφωνα με τις κατευθύνσεις και τη μεθοδολογία που ορίζει η Γενική Διεύθυνση Υδάτων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Το περιεχόμενο των Σ.Δ.Λ.Α.Π. καθορίζεται με το π.δ. 51/2007 (Α’ 54).
  3. Κατά την κατάρτιση των Σ.Δ.Λ.Α.Π., λαμβάνονται υπόψη οι κατευθύνσεις των σχετικών Χωροταξικών Πλαισίων των άρθρων 5 και 6 του ν. 4447/2016 (Α’ 241), το περιεχόμενο των γενικών και ειδικών αναπτυξιακών προγραμμάτων, καθώς και οι ανάγκες που προκύπτουν για την προστασία και διαχείριση των προστατευόμενων περιοχών του Παραρτήματος V του π.δ. 51/2007. Ιδιαίτερη μέριμνα λαμβάνεται για τα παράκτια οικοσυστήματα, τα οικοσυστήματα γλυκών υδάτων και τα θαλάσσια οικοσυστήματα που συμπεριλαμβάνονται στον Εθνικό Κατάλογο Περιοχών του Ευρωπαϊκού Οικολογικού Δικτύου «Natura 2000». Τα μέτρα προστασίας και αποκατάστασης των ανωτέρω οικοσυστημάτων που προβλέπονται στα σχέδια διαχείρισης της παρ. 3 του άρθρου 21 του ν. 1650/1986 (Α’ 160) λαμβάνουν υπόψη τα οικεία Σ.Δ.Λ.Α.Π..
  4. Η Διεύθυνση Υδάτων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης κατά τη διαδικασία κατάρτισης, αναθεώρησης ή τροποποίησης του Σ.Δ.Λ.Α.Π. μεριμνά για την ανάρτησή του σε δημόσια διαβούλευση, η οποία διαρκεί για χρονικό διάστημα έξι (6) μηνών. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Εσωτερικών καθορίζεται κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παρούσας.
  5. Το Σ.Δ.Λ.Α.Π. εγκρίνεται με Πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου, ύστερα από γνώμη του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας και ισχύει για έξι (6) χρόνια ή μέχρι την αναθεώρησή του.
  6. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, είναι δυνατόν να εγκρίνονται διορθώσεις λεπτομερειακού χαρακτήρα που βελτιώνουν ή επεξηγούν διατάξεις εγκεκριμένων Σ.Δ.Λ.Α.Π., χωρίς να τροποποιούν το ουσιαστικό τους περιεχόμενο ή αποκαθιστούν ανομοιομορφίες και ασυμβατότητες μεταξύ των Σ.Δ.Λ.Α.Π. και των Αναλυτικών Κειμένων Τεκμηρίωσης που τα συνοδεύουν.».

 

  • 27 Φεβρουαρίου 2023, 12:14 | WWF Ελλάς

    Άρθρο 32 Σχέδια διαχείρισης – Αντικατάσταση άρθρου 7 ν. 3199/2003

    Τα ΣΔΛΑΠ αποτελούν το κεντρικό εργαλείο σχεδιασμού για την επίτευξη της καλής κατάστασης (καλού δυναμικού) των υδάτων. Η οδηγία πλαίσιο για τα ύδατα 2000/60/ΕΚ (και η σχετική εθνική νομοθεσία ενσωμάτωσης) προβλέπει την ενεργό συμμετοχή όλων των ενδιαφερόμενων μερών στην υλοποίηση της οδηγίας, ιδίως στην εκπόνηση, αναθεώρηση και ενημέρωση των ΣΔΛΑΠ. Περιγράφονται, μάλιστα, σαφώς τα σχετικά χρονοδιαγράμματα που θα πρέπει να τηρούνται ώστε να παρέχεται επαρκής χρόνος στο κοινό να συμμετάσχει.

    Η μέχρι σήμερα εμπειρία από τη διεξαγωγή των δύο κύκλων διαβουλεύσεων επί των ΣΔΛΑΠ στην Ελλάδα (κατάρτιση των πρώτων σχεδίων και 1η αναθεώρηση αυτών) δεν πληροί τις προϋποθέσεις για έναν εποικοδομητικό δημόσιο διάλογο. Η δε 2η αναθεώρηση των ΣΔΛΑΠ έχει καθυστερήσει δραματικά[10]. Μάλιστα, προ ημερών, εστάλη στη χώρα μας και σχετική προειδοποιητική επιστολή από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, λόγω μη ολοκλήρωσης της επανεξέτασης των σχεδίων τους διαχείρισης λεκανών απορροής ποταμού, όπως απαιτείται από την οδηγία-πλαίσιο για τα ύδατα (οδηγία 2000/60/ΕΚ), αλλά και των σχεδίων διαχείρισης των κινδύνων πλημμύρας, όπως απαιτείται από την οδηγία για τις πλημμύρες (οδηγία 2007/60/ΕΚ)[11].

    Τέλος, για την έγκαιρη ενημέρωση και συμμετοχή των ενδιαφερόμενων μερών είναι απαραίτητο να γνωρίζουν σαφώς οι πολίτες τον τρόπο και τον τόπο διεξαγωγής των διαβουλεύσεων. Η διεξαγωγή δημόσιων διαβουλεύσεων σε διάσπαρτες ιστοσελίδες δεν ευνοεί τη δημόσια συμμετοχή[12].

    [10] Βλ. ΥΠΕΝ. ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ 2Η ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΛΕΚΑΝΩΝ ΑΠΟΡΡΟΗΣ ΠΟΤΑΜΩΝ (ΣΔΛΑΠ). Ανακτήθηκε την 22.02.2023 από: http://wfdver.ypeka.gr/wp-content/uploads/2019/05/SIN_SXEDIO-DRASHS_2vn-SDLAP.pdf

    [11] Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Δελτίο Τύπου 15.02.2023). Δέσμη παραβάσεων Φεβρουαρίου: κυριότερες αποφάσεις. Ανακτήθηκε την 22.02.2023 από: https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/el/inf_23_525

    [12] Ενδεικτικά αναφέρονται οι ειδικές ιστοσελίδες διεξαγωγής δημοσίων διαβουλεύσεων http://wfdver.ypeka.gr/el/home-gr/ και https://floods.ypeka.gr/ επιπλέον της κεντρικής ιστοσελίδας δημόσιων διαβουλεύσεων http://www.opengov.gr/home/, οι ιστοσελίδες των καθ’ ύλην αρμόδιων υπουργείων και των περιφερειών.