Άρθρο 8 Σύνθεση της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων – Τροποποίηση άρθρου 7 ν. 4001/2011

Το άρθρο 7 του ν. 4001/2011 (Α’ 179), περί της σύνθεσης της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, επικαιροποιείται ως προς την επωνυμία της αρχής, οι παρ. 1 και 2 αντικαθίστανται, η παρ.  4 τροποποιείται, προκειμένου η θέση ειδικού συμβούλου να αφορά σε θέματα είτε αποβλήτων, είτε ενέργειας είτε υδάτων και οι αποδοχές του να καθορίζονται με απόφαση της Ολομέλειας της Αρχής, και το άρθρο 7 διαμορφώνεται ως εξής:

«Άρθρο 7

Σύνθεση της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων

  1. Η Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (Ρ.Α.Α.Ε.Υ.) απαρτίζεται από δεκατρία (13) μέλη, συμπεριλαμβανομένων του Προέδρου και τριών (3) Αντιπροέδρων, τα οποία διακρίνονται για την επιστημονική τους κατάρτιση, την επαγγελματική τους ικανότητα και εξειδικευμένη εμπειρία σε θέματα αρμοδιότητας της Ρ.Α.Α.Ε.Υ. και διαθέτουν τα κατάλληλα εχέγγυα ανεξαρτησίας και αμεροληψίας. Πλην του Προέδρου της Αρχής και των τριών (3) Αντιπροέδρων της, τα υπόλοιπα μέλη κατανέμονται ισομερώς με απόφαση της Ολομέλειας, βάσει της εξειδίκευσής τους, στους τρεις (3) επιμέρους θεματικούς κλάδους της Αρχής, επί των οποίων τίθεται αντιστοίχως ένας (1) Αντιπρόεδρος.
  2. Τα μέλη της Ρ.Α.Α.Ε.Υ. προτείνονται από κοινού από τους Υπουργούς Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Εσωτερικών ύστερα από προκήρυξη που δημοσιεύεται σε τέσσερις (4), τουλάχιστον, ημερήσιες εφημερίδες πανελλήνιας κυκλοφορίας, καθώς και στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Η προκήρυξη δημοσιεύεται το αργότερο τριάντα (30) ημέρες πριν από την πρόταση των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Εσωτερικών και καλεί τους ενδιαφερόμενους να υποβάλουν υποψηφιότητα μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, όχι μικρότερο των δεκαπέντε (15) ημερών. Ο αριθμός και τα στοιχεία των υποψηφίων, πλην όσων έχουν ρητώς αιτηθεί τη μη δημοσιοποίησή τους, καθώς και η πρόταση των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Εσωτερικών δημοσιεύονται στην επίσημη ιστοσελίδα της Ρ.Α.Α.Ε.Υ. Η πρόταση υποβάλλεται στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής των Ελλήνων, η οποία γνωμοδοτεί επ’ αυτής, σύμφωνα με τα ειδικότερα οριζόμενα στον Κανονισμό της Βουλής. H γνωμοδότηση αυτή αναρτάται στην επίσημη ιστοσελίδα της Ρ.Α.Α.Ε.Υ.. Σε περίπτωση θετικής γνωμοδότησης της Επιτροπής, τα μέλη που έχουν προταθεί από τους Υπουργούς Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Εσωτερικών διορίζονται με Πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου. Με την ίδια πράξη ορίζεται και ο θεματικός κλάδος του οποίου προΐσταται ο κάθε Αντιπρόεδρος. Με την επιφύλαξη του πρώτου διορισμού μελών της Αρχής, η διαδικασία επιλογής των μελών της Ρ.Α.Α.Ε.Υ. λαμβάνει χώρα τουλάχιστον έξι (6) μήνες, πριν τη λήξη της θητείας εκάστου μέλους.
  3. Η θητεία των μελών της Ρ.Α.Α.Ε.Υ. είναι πενταετής. Κανένα μέλος της Ρ.Α.Α.Ε.Υ. δεν μπορεί να υπηρετήσει για περισσότερες από δύο (2) θητείες. Κατά τη διάρκεια της θητείας τους τα μέλη της Ρ.Α.Α.Ε.Υ. δεν ανακαλούνται. Εάν κατά τη διάρκεια της θητείας μέλους της Ρ.Α.Α.Ε.Υ. εκκενωθεί για οποιονδήποτε λόγο η θέση του, διορίζεται, σύμφωνα με τη διαδικασία της παραγράφου 2, νέο μέλος για πλήρη θητεία, εφόσον μέχρι την κανονική λήξη της θητείας του μέλους του οποίου η θέση κενώθηκε υπολείπεται διάστημα μικρότερο των δύο (2) ετών. Σε κάθε άλλη περίπτωση, το νέο μέλος διορίζεται για το υπόλοιπο της θητείας του μέλους του οποίου η θέση κενώθηκε. Η Ρ.Α.Α.Ε.Υ. συνεχίζει να λειτουργεί, όχι όμως πέρα από ένα εξάμηνο, αν κάποια από τα μέλη της εκλείψουν ή αποχωρήσουν για οποιονδήποτε λόγο, εφόσον, κατά τις συνεδριάσεις της, τα λοιπά μέλη επαρκούν ώστε να υπάρχει απαρτία.
  4. Στη Ρ.Α.Α.Ε.Υ. συνιστάται μία (1) θέση ειδικού συμβούλου του Προέδρου της Ρ.Α.Α.Ε.Υ. για θέματα είτε αποβλήτων, είτε ενέργειας, είτε υδάτων. Η θέση αυτή πληρούται από πρόσωπο που διακρίνεται για την επιστημονική του κατάρτιση και ικανότητα και διαθέτει εξειδικευμένη εμπειρία στα ανωτέρω θέματα. Ο ειδικός σύμβουλος διορίζεται με απόφαση του Προέδρου της Ρ.Α.Α.Ε.Υ., κατόπιν πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος που δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα της Ρ.Α.Α.Ε.Υ., χωρίς την τήρηση άλλης διαδικασίας. Η σύμβαση του ειδικού συμβούλου λήγει αυτοδικαίως με τη λήξη της θητείας του Προέδρου. Οι αποδοχές για την παροχή των υπηρεσιών του ειδικού συμβούλου καθορίζονται με απόφαση της Ολομέλειας της Αρχής που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Ο ειδικός σύμβουλος δύναται να συμμετέχει στις συνεδριάσεις όλων των συνθέσεων της Αρχής χωρίς δικαίωμα ψήφου. Η σχετική δαπάνη, συμπεριλαμβανομένων και των ασφαλιστικών εισφορών, βαρύνει τον προϋπολογισμό της Ρ.Α.Α.Ε.Υ..».

 

  • 27 Φεβρουαρίου 2023, 09:57 | Σαφαρίκας Νικόλαος

    Στην παρ. 4 αναφέρεται ότι «Στη Ρ.Α.Α.Ε.Υ. συνιστάται μία (1) θέση ειδικού συμβούλου του Προέδρου της Ρ.Α.Α.Ε.Υ. για θέματα είτε αποβλήτων, είτε ενέργειας, είτε υδάτων. Η θέση αυτή πληρούται από πρόσωπο που διακρίνεται για την επιστημονική του κατάρτιση και ικανότητα και διαθέτει εξειδικευμένη εμπειρία στα ανωτέρω θέματα. Ο ειδικός σύμβουλος διορίζεται με απόφαση του Προέδρου της Ρ.Α.Α.Ε.Υ., κατόπιν πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος που δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα της Ρ.Α.Α.Ε.Υ., χωρίς την τήρηση άλλης διαδικασίας. Η σύμβαση του ειδικού συμβούλου λήγει αυτοδικαίως με τη λήξη της θητείας του Προέδρου. Οι αποδοχές για την παροχή των υπηρεσιών του ειδικού συμβούλου καθορίζονται με απόφαση της Ολομέλειας της Αρχής που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Ο ειδικός σύμβουλος δύναται να συμμετέχει στις συνεδριάσεις όλων των συνθέσεων της Αρχής χωρίς δικαίωμα ψήφου. Η σχετική δαπάνη, συμπεριλαμβανομένων και των ασφαλιστικών εισφορών, βαρύνει τον προϋπολογισμό της Ρ.Α.Α.Ε.Υ..»».
    Επειδή κάθε ενότητα είναι διαφορετική, θεωρούμε ότι πρέπει να υφίστανται ειδικοί σύμβουλοι για κάθε θεματική ενότητα και ειδικά της ύδρευσης.

  • 25 Φεβρουαρίου 2023, 12:22 | Λάζαρος Παπαδόπουλος

    Θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα σε κάποια μέλη να συμμετάσχουν σε παραπάνω από μία «υποολομέλειες».
    Στην περίπτωση των Νομικών ή των Οικονομολόγων, αυτό θα ήταν θεμιτό. Θέματα όπως ρύθμιση μονοπωλίων, εποπτεία αγορών, χρηματοδότηση, υποδομές, κλπ έχουν κοινή αντιμετώπιση, αναφορικά με τα οικονομικά και νομικά θέματα, και στους τρεις κλάδους της νέας αρχής.
    Διαφορετικά, το ίδιο θέμα (π.χ. υποδομές και χρηματοδότηση έργων) θα μπορεί αντιμετωπίζετε διαφορετικά από τις «υποολομέλειες». Π.χ. τι θα γίνει, όταν για παρόμοια έργα η μία ολομέλεια θα δίνει WACC 5% και η άλλη 15%?