ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’  Μετονομασία, οργάνωση και λειτουργία της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων   Άρθρο 6 Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων – Τροποποίηση άρθρου 5 ν. 4001/2011

 

Στο άρθρο 5 του ν. 4001/2011 (Α΄ 179), η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας μετονομάζεται σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων, το υφιστάμενο άρθρο αριθμείται ως παρ. 1, προστίθεται παρ. 2, και το άρθρο 5 διαμορφώνεται ως εξής:

«Άρθρο 5

Νομική φύση της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων

  1. Η Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (Ρ.Α.Α.Ε.Υ.) είναι ανεξάρτητη ρυθμιστική αρχή με έδρα την Αθήνα, έχει νομική προσωπικότητα και παρίσταται αυτοτελώς σε δίκες που έχουν ως αντικείμενο πράξεις ή παραλείψεις της ή έννομες σχέσεις που την αφορούν. Η Ρ.Α.Α.Ε.Υ. υπόκειται μόνο σε κοινοβουλευτικό και σε δικαστικό έλεγχο.
  2. Όπου γίνεται αναφορά στην επωνυμία «Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας» ή «Ρ.Α.Ε.», νοείται η Ρ.Α.Α.Ε.Υ..».
  • 27 Φεβρουαρίου 2023, 00:18 | ΠΟΕ ΔΕΥΑ

    Η προτεινόμενη σύνθεση και στελέχωση της νέας Ρυθμιστικής Αρχής κρίνεται κατ’ ελάχιστον ελλιπής σε σχέση με τις αρμοδιότητες που δίδονται στα επόμενα άρθρα. Γενικά οι όροι του κεφαλαίου Β’ στο σύνολο τους είναι ασαφείς και έρχονται σε άμεση σύγκρουση με τον ιδρυτικό νόμο των ΔΕΥΑ (1069/1980).

  • 26 Φεβρουαρίου 2023, 20:55 | ΦΩΤΕΙΝΗ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΥ

    Με το παρόν σχέδιο νόμου διευρύνεται το πεδίο αρμοδιοτήτων της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, η οποία πλέον μετονομάζεται σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων.
    H παρακολούθηση, εποπτεία και ρύθμιση της αγοράς ενέργειας αποτελεί ήδη ένα απαιτητικό και πολυσχιδές αντικείμενο, που ο ενωσιακός νομοθέτης ανέθεσε σε ανεξάρτητες ρυθμιστικές αρχές εντός των κρατών μελών και προέβλεψε δεσμευτικά μέτρα για την ενίσχυσή τους κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους.
    Υπό το πρίσμα των ανωτέρω και με πλήρη κατανόηση στην αναγκαιότητα ρυθμιστικής και ελεγκτικής εποπτείας των φορέων παροχής υπηρεσιών ύδατος (ύδρευσης και αποχέτευσης), και επεξεργασίας αστικών αποβλήτων, καθώς και των υποχρεώσεων της χώρας έναντι του Ταμείου Ανάκαμψης, το προτεινόμενο σχέδιο νόμου δεν παρέχει επαρκείς προβλέψεις για την αποτελεσματική άσκηση (και) των νέων αρμοδιοτήτων, ιδίως για την στελέχωση της Αρχής με εξειδικευμένο προσωπικό και την αύξηση των εργασιακών απολαβών τους.
    Η ενίσχυση του Ρυθμιστή αποτελεί εχέγγυο για την εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία της ενιαίας εσωτερικής αγοράς ενέργειας, ιδίως υπό τις τρέχουσες δυσμενείς συνθήκες.
    Τέλος, αναφορικά με τη μετονομασία της Αρχής θα πρότεινα να προτάσσεται ο τομέας της ενέργειας, κατά τους σκοπούς της σύστασης της με τον ν. 2773/1999 και να έπονται τα νεότερα αντικείμενα ως εξής: Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, Υδάτων και Διαχείρισης Αποβλήτων (Ρ.Α.Ε.Υ.Δ.Α.).

  • 24 Φεβρουαρίου 2023, 16:36 | Σύλλογος Εργαζομένων ΡΑΕ

    Αδυνατούμε να αντιληφθούμε την επιλογή του νέου ονόματος της Αρχής. Η αλφαβητική σειρά δεν συνιστά δόκιμο κριτήριο, δεδομένου ότι η ΡΑΕ δεν ιδρύεται ως Ανεξάρτητη Αρχή τώρα – το 2023 – αλλά υφίσταται από το 1999, διαθέτει προσωπικό, κτήριο και πόρους και ασκεί ουσιαστικές αρμοδιότητες. Οι νέες αρμοδιότητες στους τομείς αποβλήτων και υδάτων περιορίζονται κυρίως σε εποπτικές και γνωμοδοτικές αρμοδιότητες και συνεπώς το ανατιθέμενο έργο -επί του παρόντος- είναι σημαντικά υποδεέστερο σε σύγκριση με το έργο του Ρυθμιστή Ενέργειας. Δεδομένης λοιπόν της προφανούς ανισοβαρούς κατανομής καθηκόντων και απαιτήσεων μεταξύ των τριών κλάδων, η «Ενέργεια», με την προτεινόμενη ονομασία, αδικαιολόγητα τίθεται ως δεύτερος τροχός της νέας Αρχής, ενώ είναι και οφείλει να παραμείνει ο κινητήρας αυτής. Προτείνουμε λοιπόν κατ’ ελάχιστο να διατηρηθεί στην ονομασία πρώτα η Ενέργεια και να ακολουθούν οι υπόλοιποι κλάδοι (π.χ. Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, Υδάτων και Αποβλήτων ή Αρχή Ρύθμισης Ενέργειας, Υδάτων και Αποβλήτων (Α.Ρ.ΕΝ.Υ.Α, ή Αρχή Ρύθμισης Ενέργειας, Νερών και Αποβλήτων Α.Ρ.Ε.Ν.Α). Επισημαίνουμε σχετικώς ότι σε όλα τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπου οι Ρυθμιστές Ενέργειας ασκούν και αρμοδιότητες επί των υδάτων ή και επί των αποβλήτων (όπως στην Ιταλία η ARERA), πάντα η «Ενέργεια» αποτελεί την προμετωπίδα.

  • 20 Φεβρουαρίου 2023, 11:03 | ΝΙΚΟΛΑΙΔΗΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ

    «Η Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (Ρ.Α.Α.Ε.Υ.) είναι ανεξάρτητη ρυθμιστική αρχή με έδρα την Αθήνα, έχει νομική προσωπικότητα και παρίσταται αυτοτελώς σε δίκες που έχουν ως αντικείμενο πράξεις ή παραλείψεις της ή έννομες σχέσεις που την αφορούν. Η Ρ.Α.Α.Ε.Υ. υπόκειται μόνο σε κοινοβουλευτικό και σε δικαστικό έλεγχο».

    ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΤΑΚΤΕΣ ΤΟΥ ΠΑΡΟΝΤΟΣ (2η απόπειρα δημοσίευσης):

    1. Για ποιόν/ους λόγους η ΡΑΑΕΥ – και υποθέτω και η ΡΑΕ αντίστοιχα – να υπόκειται ΜΟΝΟ σε κοινοβουλευτικό και δικαστικό έλεγχο;

    2. Ποιά είναι η σκοπιμότητα της εξαίρεσης της ΡΑΑΕΥ από άλλους ελέγχους πέρα από τον κοινοβουλευτικό και τον δικαστικό;

    3. Για ποιόν/ους λόγους ο/οι συντάκτης/ες επιθυμεί/ούν να στερούνται οι πολίτες της δυνατότητας / ικανότητας έλεγχου της ΡΑΑΕΥ, δεδομένου ότι τα αποτελέσματα των όποιων ενεργειών ή αποφάσεων αυτής επηρρεάζει άμεσα εκείνους;;;

  • 19 Φεβρουαρίου 2023, 14:35 | ΝΙΚΟΛΑΙΔΗΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ

    «Η Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (Ρ.Α.Α.Ε.Υ.) είναι ανεξάρτητη ρυθμιστική αρχή με έδρα την Αθήνα, έχει νομική προσωπικότητα και παρίσταται αυτοτελώς σε δίκες που έχουν ως αντικείμενο πράξεις ή παραλείψεις της ή έννομες σχέσεις που την αφορούν. Η Ρ.Α.Α.Ε.Υ. υπόκειται μόνο σε κοινοβουλευτικό και σε δικαστικό έλεγχο».

    ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΤΑΚΤΕΣ ΤΟΥ ΠΑΡΟΝΤΟΣ:

    1. Για ποιόν/ους λόγους η ΡΑΑΕΥ – και υποθέτω και η ΡΑΕ αντίστοιχα – να υπόκειται ΜΟΝΟ σε κοινοβουλευτικό και δικαστικό έλεγχο;

    2. Ποιά είναι η σκοπιμότητα της εξαίρεσης της ΡΑΑΕΥ από άλλους ελέγχους πέρα από τον κοινοβουλευτικό και τον δικαστικό;

    3. Για ποιόν/ους λόγους ο/οι συντάκτης/ες επιθυμεί/ούν να στερούνται οι πολίτες της δυνατότητας / ικανότητας έλεγχου της ΡΑΑΕΥ, δεδομένου ότι τα αποτελέσματα των όποιων ενεργειών ή αποφάσεων αυτής επηρρεάζει άμεσα εκείνους;;;