Άρθρο 01: Επανακαθορισμός στοιχείων τιμολόγησης ηλεκτρικής ενέργειας λειτουργούντων σταθμών ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ

1. Τα στοιχεία και οι τιμές αναφοράς του πίνακα της περ. β΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 13 ν. 3468/2006 (Α΄ 129), όπως ισχύει, και του πίνακα της παραγράφου 3 του άρθρου 27Α ν. 3734/2009 (Α΄ 8), όπως ισχύει, καθώς και των τιμών αναφοράς του «ειδικού προγράμματος ανάπτυξης φωτοβολταϊκών στα κτίρια», όπως αυτές οι τιμές έχουν αναπροσαρμοστεί και εφαρμόζονται για την εκτέλεση των συμβάσεων πώλησης κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, επανακαθορίζονται, από την έναρξη ισχύος του παρόντος, για τους σταθμούς ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ που την ημερομηνία αυτή βρίσκονται σε κανονική ή δοκιμαστική λειτουργία ή, εάν δεν προβλέπεται περίοδος δοκιμαστικής λειτουργίας, έχει ενεργοποιηθεί η σύνδεσή τους, σύμφωνα με τις ακόλουθες περιπτώσεις.  

α. Τιμολόγηση (€/MWh) ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκούς σταθμούς.

ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΪΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ

 

ΔΙΑΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

ΜΗ ΔΙΑΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Περίοδος Διασύνδεσης

Φ/Β Στεγών (<=10kW)

ΦΒ έως 100kW

100 kW<P<=500kW

500 kW<P<=1MW

1 MW<P<=5MW

P>5MW

ΦΒ έως 100kW

100 kW<P<=500kW

XE

ME

XE

ME

XE

ME

XE

ME

XE

ME

XE

ME

XE

ME

Πριν το 2009

550

460

440

410

390

410

385

410

385

410

385

505

480

457

390

Α Τριμ. 2009

540

460

430

410

355

410

355

410

355

410

355

505

480

457

360

B Τριμ. 2009

540

460

410

410

330

410

325

410

325

410

325

495

460

457

330

Γ Τριμ. 2009

540

460

380

410

315

400

315

400

315

400

315

480

420

415

320

Δ Τριμ. 2009

540

460

350

390

300

390

300

390

300

390

300

460

400

390

305

Α Τριμ. 2010

535

440

330

375

285

375

285

370

275

370

275

440

350

380

290

Β Τριμ. 2010

535

420

320

375

280

375

280

370

275

365

270

420

340

380

285

Γ Τριμ. 2010

535

415

315

370

270

365

265

360

260

360

260

415

330

375

275

Δ Τριμ. 2010

535

410

310

360

265

360

265

355

260

355

260

410

325

370

275

Α Τριμ. 2011

440

400

310

345

255

340

250

335

245

335

245

405

320

345

255

Β Τριμ. 2011

435

380

305

335

245

330

240

330

235

325

235

390

315

335

250

Γ Τριμ. 2011

425

375

300

320

240

320

235

315

230

315

225

385

305

330

240

Δ Τριμ. 2011

415

365

290

300

220

300

215

300

215

295

205

375

300

310

225

Α Τριμ. 2012

385

360

280

295

205

290

200

285

200

275

195

360

290

285

210

Β Τριμ. 2012

345

340

275

285

185

270

180

270

180

255

175

340

280

270

190

Γ Τριμ. 2012

310

310

260

275

185

260

180

255

175

245

175

320

260

260

190

Δ Τριμ. 2012

255

305

240

265

180

250

175

240

170

240

170

315

250

250

185

Α Τριμ. 2013

230

300

240

245

180

240

175

235

170

230

165

310

240

245

180

Β Τριμ. 2013

220

290

230

195

180

195

145

195

140

195

135

290

230

210

150

Γ Τριμ. 2013

125

230

165

185

140

185

135

185

130

185

125

230

165

200

140

Δ Τριμ. 2013

125

230

165

185

140

185

135

185

130

185

125

230

165

200

140

Για σταθμούς ισχύος έως και 20 kW, που δεν εντάσσονται στο «ειδικό πρόγραμμα ανάπτυξης φωτοβολταϊκών σε κτίρια», οι τιμές του πίνακα προσαυξάνονται κατά 10%. Η διάταξη του προηγούμενου εδαφίου δεν εφαρμόζεται στις περιπτώσεις σταθμών που η προσαύξηση του 10% οδηγεί σε τιμή υψηλότερη της τιμής αποζημίωσης που εφαρμόζεται για την εκτέλεση των συμβάσεων πώλησης για την ενέργεια που έχει παραχθεί τον Ιανουάριο του 2014.

Για σταθμούς ισχύος έως και 100 kW που ανήκουν σε κατ΄ επάγγελμα αγρότες, οι τιμές του πίνακα προσαυξάνονται κατά 10%. Η διάταξη του προηγούμενου εδαφίου δεν εφαρμόζεται στις περιπτώσεις σταθμών που η προσαύξηση του 10% οδηγεί σε τιμή υψηλότερη της τιμής αποζημίωσης που εφαρμόζεται για την εκτέλεση των συμβάσεων πώλησης για την ενέργεια που έχει παραχθεί τον Ιανουάριο του 2014  Σε περίπτωση μεταβίβασης του σταθμού σε φυσικό ή νομικό πρόσωπο που δεν ανήκει στην κατηγορία των κατ΄επάγγελμα αγροτών επενακαθορίζεται η τιμή αποζημίωσης, από την ημερομηνία μεταβίβασης, με βάση τις διατάξεις του παρόντος χωρίς την προσαύξηση του 10%. 

β. Τιμολόγηση (€/MWh) ηλεκτρικής ενέργειας από αιολικούς σταθμούς

ΑΙΟΛΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ

 

ΔΙΑΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

ΜΗ ΔΙΑΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Περίοδος Διασύνδεσης

Α/Π έως 5MW

5MW<P≤20MW

P>20MW

Α/Π έως 5MW

5MW<P≤20MW

P>20MW

XE

ME

XE

ME

XE

ME

XE

ME

XE

ME

XE

ME

έως 31/12/2006

107

87

107

84

105

82

120

93

120

90

115

84

από 01/01/2007

107

89

107

86

105

84

120

95

120

92

115

89

γ. Τιμολόγηση (€/MWh) ηλεκτρικής ενέργειας από μικρούς υδροηλεκτρικούς σταθμούς με εγκατεστημένη ισχύ έως 15 MWe

ΜΙΚΡΑ ΥΔΡΟΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΕΡΓΑ

Περίοδος Διασύνδεσης

MΥΗΣ έως 1MW

1MW<P≤5MW

P>5MW

XE

ME

XE

ME

XE

ME

έως 31/12/2006

107

87

107

84

102

82

από 01/01/2007

107

89

107

87

102

84

 

δ. Τιμολόγηση (€/MWh) ηλεκτρικής ενέργειας από μονάδες ΣΗΘΥΑ

ME

XE

ΣΗΘΥΑ με χρήση Φυσικού Αερίου ≤ 1 MW κατηγορίες (α) ή (γ)

95 + ΣΡ

80 + ΣΡ

ΣΗΘΥΑ με χρήση Φυσικού Αερίου ≤ 1 MW λοιπών κατηγοριών

100 + ΣΡ

85 + ΣΡ

ΣΗΘΥΑ  με χρήση Φυσικού Αερίου > 1 MW και ≤ 35 MW  κατηγορίες (α) ή (γ)

85 + ΣΡ

75 + ΣΡ

ΣΗΘΥΑ  με χρήση Φυσικού Αερίου > 1 MW και ≤ 35 MW λοιπών κατηγοριών

90 + ΣΡ

80 + ΣΡ

ΣΗΘΥΑ  με χρήση Φυσικού Αερίου > 35 MW  κατηγορίες (α) ή (γ)

62 + ΣΡ

57 + ΣΡ

ΣΗΘΥΑ  με χρήση Φυσικού Αερίου > 35 MW  λοιπών κατηγοριών

67 + ΣΡ

62 + ΣΡ

Οι κατηγορίες ΣΗΘΥΑ του ανωτέρω πίνακα προσδιορίζονται σύμφωνα με το άρθρο 3 της Υ.Α. Δ5-ΗΛ/Γ/Φ1/οικ.15641/14.07.2009 (Β’ 1420):

(α) Συνδυασμένος κύκλος αεριοστρόβιλου με ανάκτηση θερμότητας

(β) Ατμοστρόβιλος αντίθλιψης

(γ) Ατμοστρόβιλος συμπύκνωσης – απομάστευσης

(δ) Αεριοστρόβιλος με ανάκτηση θερμότητας

(ε) Παλινδρομική μηχανή εσωτερικής καύσης

(στ) Μικροστρόβιλος

(ζ) Μηχανή  Stirling

(η) Κυψέλη Καυσίμου

(θ) Ατμομηχανή

(ι) Οργανικός κύκλος  Rankine

ια) Οποιοσδήποτε άλλος τύπος τεχνολογίας ή συνδυασμός τύπων τεχνολογιών που εμπίπτει στον ορισμό της συμπαραγωγής

 

Ο συντελεστής ρήτρας φυσικού αερίου (ΣΡ) είναι μέγεθος που καλύπτει τις μεταβολές του κόστους του φυσικού αερίου και  υπολογίζεται όπως στη συνέχεια:

ΣP = (((1-((n-ne)/nhr))/ne))x(ΜΤΦΑt-26)

Όπου

ne: Ηλεκτρικός βαθμός απόδοσης μονάδας συμπαραγωγή, όπως ορίζεται στην Υ.Α. Δ5-ΗΛ/Γ/Φ1/749/21.03.2012 (B’ 889)

nh: Θερμικός βαθμός απόδοσης μονάδας συμπαραγωγής, όπως ορίζεται στην Υ.Α. Δ5-ΗΛ/Γ/Φ1/749/21.03.2012 (B’ 889)

n = ne + nh : Ολικός βαθμός απόδοσης μονάδας συμπαραγωγής

nhr:  είναι η τιμή αναφοράς του βαθμού απόδοσης για τη χωριστή παραγωγή θερμικής ενέργειας, όπως ορίζεται στην Υ.Α. Δ5-ΗΛ/Γ/Φ1/749/21.03.2012 (B’ 889)

όπου οι βαθμοί απόδοσης σε Ανώτερη Θερμογόνο Δύναμη (ΑΘΔ) όπως στον κατωτέρω πίνακα Β.

Πίνακας Β

ΣΗΘΥΑ με χρήση Φυσικού Αερίου ≤ 1 Mw κατηγορίες (α) ή (γ)

n = 72%, ne = 33%, nhr = 81%

ΣΗΘΥΑ με χρήση Φυσικού Αερίου ≤ 1 Mw λοιπών κατηγοριών

n = 67%, ne = 33%,  nhr = 81%

ΣΗΘΥΑ  με χρήση Φυσικού Αερίου > 1 Mw και ≤ 35 Mw  κατηγορίες (α) ή (γ)

n = 72%, ne = 35%, nhr = 81%

ΣΗΘΥΑ  με χρήση Φυσικού Αερίου > 1 Mw και ≤ 35 Mw  λοιπών κατηγοριών

n = 67%, ne = 35%,  nhr = 81%

ΣΗΘΥΑ  με χρήση Φυσικού Αερίου > 35 Mw  κατηγορίες (α) ή (γ)

n = 72%, ne = 35%, nhr = 81%

ΣΗΘΥΑ  με χρήση Φυσικού Αερίου > 35 Mw  λοιπών κατηγοριών

n = 67%, ne = 35%,  nhr = 81%

 

ΜΤΦΑt: Η ανά μήνα μέση μοναδιαία μικτή τιμή του Φυσικού Αερίου η οποία περιλαμβάνει την τιμή πώλησης με το κόστος μεταφοράς και τον ειδικό φόρο κατανάλωσης (ΜΤΦΑμ ή ΜΤΦΑη) στην οποία προστίθεται και το μέσο κόστος CO2 που αντιστοιχεί στην ηλεκτροπαραγωγή.

ΜΤΦΑμ: Η ανά μήνα  μέση μοναδιαία τιμή πώλησης φυσικού αερίου για συμπαραγωγή σε €/MWh Ανωτέρας Θερμογόνου Δύναμης (ΑΘΔ) στους χρήστες φυσικού αερίου στην Ελλάδα, εξαιρούμενων των πελατών ηλεκτροπαραγωγής. Η τιμή αυτή ορίζεται με μέριμνα της Διεύθυνσης Πετρελαϊκής πολιτικής του ΥΠΕΚΑ και κοινοποιείται ανά μήνα στον ΛΑΓΗΕ.

Μ.Τ.Φ.Α.η: Η ανά μήνα μέση μοναδιαία τιμή πώλησης φυσικού αερίου σε €/MWh ανωτέρας θερμογόνου δύναμης (ΑΘΔ) στους χρήστες ΦΑ στην Ελλάδα οι οποίοι είναι πελάτες ηλεκτροπαραγωγής. Η τιμή αυτή ορίζεται με μέριμνα της Διεύθυνσης Πετρελαϊκής Πολιτικής του Υπουργείου Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και κοινοποιείται ανά μήνα στον ΛΑΓΗΕ.

 

Το μέσο κόστος CO2 υπολογίζεται από την μαθηματική σχέση:

 

Μέσο Κόστος CO2  (€/Mwh) = 0.37*Μέση Τιμή Δικαιωμάτων CO2 (€/tn)*ne

Μέση Τιμή Δικαιωμάτων CO2: Η ανά μήνα μέση τιμή των δικαιωμάτων CO2 σε €/tn όπως προκύπτει από τα στοιχεία του ΕΕΧ (Energy Exchange). Η τιμή αυτή υπολογίζεται με μέριμνα του Γραφείου Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών του ΥΠΕΚΑ και κοινοποιείται ανά μήνα στον ΛΑΓΗΕ.

Στην περίπτωση που σταθμός ΣΗΘΥΑ των κατηγοριών 19 έως 24 του πίνακα Α αξιοποιεί τα καυσαέρια για γεωργικούς σκοπούς το σταθερό τμήμα της τιμής του πίνακα (τιμή εξαιρουμένου του ΣΡ) προσαυξάνεται κατά 10%.

Οι κατηγορίες ΧΕ και ΜΕ των πινάκων των περιπτώσεων α έως δ έχουν ως ακολούθως:

ΧΕ: Υλοποίηση της επένδυσης χωρίς τη χρήση δημόσιας ενίσχυσης κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 2,

ΜΕ: Η υλοποίηση της επένδυσης με χρήση δημόσιας ενίσχυσης κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 2.

Ως ημερομηνία Διασύνδεσης στους ανωτέρω πίνακες νοείται η ημερομηνία που οι σταθμοί τέθηκαν σε κανονική ή δοκιμαστική λειτουργία ή, εάν δεν προβλέπεται περίοδος δοκιμαστικής λειτουργίας, ενεργοποιήθηκε η σύνδεσή τους.

2. Για λοιπούς, πλην φωτοβολταϊκών, αιολικών, μικρών υδροηλεκτρικών, σταθμούς ΑΠΕ που κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος βρίσκονται σε κανονική ή δοκιμαστική λειτουργία ή, εάν δεν προβλέπεται περίοδος δοκιμαστικής λειτουργίας, έχει ενεργοποιηθεί η σύνδεσή τους, η τιμή αποζημίωσης της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας από την ημερομηνία αυτή αναπροσαρμόζεται σύμφωνα με οριζόμενα στο άρθρο 5 του παρόντος.

3. Οι διατάξεις των περιπτώσεων (α), (β), (γ) και (δ) της παραγράφου 1 δεν εφαρμόζονται για σταθμούς για τους οποίους η τιμή αποζημίωσης που εφαρμόζεται για την εκτέλεση των συμβάσεων πώλησης για την ενέργεια που έχει παραχθεί τον Ιανουάριο του 2014 είναι μικρότερη από την τιμή αποζημίωσης, που θα αντιστοιχούσε σε αυτούς με την κατάταξή τους στις αντίστοιχες κατηγορίες των πινάκων των περιπτώσεων (α), (β), (γ) και (δ) της παραγράφου 1 συμπεριλαμβανομένων τυχόν προσαυξήσεων κατά τις διατάξεις αυτές.

4. Ο ΛΑΓΗΕ για τις συμβάσεις πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας στο διασυνδεδεμένο σύστημα, ο ΔΕΔΔΗΕ για τις συμβάσεις πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας στο μη διασυνδεδεμένο σύστημα των νησιών καθώς και οι προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας στην περίπτωση των εγκαταστάσεων του «ειδικού προγράμματος ανάπτυξης φωτοβολταϊκών στις στέγες» αναπροσαρμόζουν τις τιμές από την ημερομηνία ισχύος του παρόντος άρθρου με βάση τις διατάξεις αυτού.

 

  • 8 Μαρτίου 2014, 23:31 | Στράντζαλης Απόστολος

    Τιμολόγηση (€/MWh) ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκούς σταθμούς στεγών (<=10kW).: Δ Τριμ. 2010 535 €. – Α Τριμ. 2011 440 €. Ενώ στα προηγούμενα και στα επόμενα τρίμηνα η πτώση των τιμών είναι ομαλή, ανάμεσα στα συγκεκριμένα τρίμηνα υπάρχει πτώση 95 ολόκληρων €. Εξάλου ανάμεσα στα ίδια τρίμηνα στην κατηγορία (ΦΒ έως 100kW) η πτώση της τιμής είναι ομαλή!!!! Προσωπικά έχω δύο Φ/Β στέγης εκ των οποίων το ένα συνδέθηκε το Α Τριμ. 2011 και το άλλο το Β Τριμ. 2011. Οι τιμές συμφωνήθηκαν με τον προμηθευτή τον Δεκέμβριο του 2010. Οι τιμές των Φ/Β ήταν το ίδιο υψηλές όπως το Δ Τριμ. 2010 (Τα καλής ποιότητας Φ/Β 45.000 € για 10 KW). Με ποιό σκεπτικό υπήρξε τόσο απότομη πτώση της τιμής ανάμεσα στα συγκεκριμένα τρίμηνα???????

  • 8 Μαρτίου 2014, 22:40 | Ι.ΠΙΤΣΑΣ

    ΈΒΑΛΑ ΟΙΚΙΑΚΆ Φ/Β ΤΟ ΕΤΟΣ 2011 Α ΤΡΙΜΗΝΟ ΜΕ ΚΟΣΤΟΣ 40000 ΕΥΡΩ ΠΕΡΙΠΟΥ ΚΑΙ ΤΙΜΗ ΣΥΝΔΕΣΗΣ 0,55 ΕΥΡΩ ΑΝΑ ΚΙΛΟΒΑΤΏΡΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ.
    ΠΡΟΣ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟ ΕΤΟΥΣ 2011 ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΟΙ ΕΒΑΛΑΝ ΟΙΚΙΑΚΑ Φ/Β ΜΕ ΤΙΜΗ 20000 ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΙΔΙΑ ΤΙΜΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ.ΔΗΛΑΔΗ ΜΕ ΤΑ ΜΙΣΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΚΟΣΤΟΣ.
    ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΙΔΙΟ ΚΟΥΡΕΜΑ ΣΕ ΑΝΙΣΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ;
    ΕΓΩ ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΩ ΣΕ ΤΙΠΟΤΑ ΚΑΙ ΘΑ ΠΡΟΣΦΥΓΩ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΩΣ ΟΤΑΝ ΔΙΝΕΤΑΙ ΠΡΟΝΟΜΙΑΚΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΕ ΜΕΡΙΚΟΥΣ ΜΕΓΑΛΟΑΓΡΟΤΕΣ ΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΎΣΙΑ ΠΟΥ ΕΒΑΛΑΝ ΜΕ 100000ΕΥΡΩ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ+ ΟΙΚΙΑΚΑ ΜΕ ΕΓΓΥΗΜΕΝΗ ΤΙΜΗ 0.44+ 0,55 ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΚΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΥΣΕΙΣ ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ ΤΟΥ 2012 ΜΕ ΤΗΝ ΕΓΓΥΗΜΕΝΗ ΤΙΜΗ ΤΩΝ 0,44 ΕΥΡΩ.
    ΤΙ ΥΠΟΓΡΑΦΑΜΕ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΜΕ ΤΗΝ ΔΕΗ ΓΙΑ 25 ΧΡΟΝΙΑ ΟΤΑΝ ΤΑ ΟΙΚΙΑΚΑ ΔΕΝ ΦΤΑΙΝΕ ΣΕ ΤΙΠΟΤΑ ΚΑΙ ΒΑΛΑΝΕ ΜΕ ΤΙΜΕΣ ΚΟΣΤΟΥΣ ΤΟΥ 2009;ΠΗΓΑΙΝΕΤΕ ΣΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΕΓΓΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΗΤΑΝ ΜΙΚΡΟ ΚΑΙ Η ΕΓΓΥΗΜΕΝΗ ΤΙΜΗ ΥΨΗΛΉ.
    ΘΕΛΩ ΤΑ ΜΗ ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕΝΑ ΧΡΗΜΑΤΑ + ΕΞΟΔΑ ΜΟΥ ΠΙΣΩ ΚΑΙ ΠΑΡΤΕ ΤΑ Φ/Β ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΚΙΑ ΜΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΑΔΙΚΙΑ.
    ΑΣ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕΤΕ ΝΑ ΒΕΙΤΕ ΜΙΑ ΔΙΚΑΙΑ ΛΥΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΕ ΟΙΚΙΑΚΑ Φ/Β ΚΑΙ ΑΣ ΕΞΑΙΡΕΣΕΤΕ ΤΑ ΜΙΚΡΑ ΟΙΚΙΑΚΑ Φ/Β ΣΕ ΣΤΕΓΕΣ <10 KWH ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΓΙΑ ΠΟΛΛΟΥΣ .ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

  • 8 Μαρτίου 2014, 22:57 | ΜΑΤΘΑΙΟΣ ΠΕΤΡΕΛΗΣ

    ΑΝΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΚΑΙ ΚΡΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΟ ΕΝΝΟΙΕΣ ΠΟΥ ΦΤΑΝΟΥΝ ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ. ΟΤΑΝ ΕΓΙΝΑΝ ΟΙ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΔΕΗ ΚΑΙ ΚΤΟΧΩΝ ΟΙΚΙΑΚΩΝ ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΑΡΘΗΚΑΝ ΔΑΝΕΙΑ ΜΕ ΕΓΓΥΗΜΕΝΗ ΤΙΜΗ ΚW ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ. ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΣΥΖΗΤΙΕΤΑΙ ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΤΙΜΗΣ ΑΥΤΗΣ ΜΗΠΩΣ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΠΑΝΑΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΤΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΔΑΝΕΙΑ ΛΟΙΠΟΝ????? Η ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΑΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΚΙΟ ΤΟΥ.

  • 8 Μαρτίου 2014, 22:11 | Ι,ΠΙΤΣΑΣ

    ΈΒΑΛΑ ΟΙΚΙΑΚΆ Φ/Β ΤΟ ΕΤΟΣ 2011 Α ΤΡΙΜΗΝΟ ΜΕ ΚΟΣΤΟΣ 40000 ΕΥΡΩ ΠΕΡΙΠΟΥ ΚΑΙ ΤΙΜΗ ΣΥΝΔΕΣΗΣ 0,55 ΕΥΡΩ ΑΝΑ ΚΙΛΟΒΑΤΏΡΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ.
    ΠΡΟΣ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟ ΕΤΟΥΣ 2011 ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΟΙ ΕΒΑΛΑΝ ΟΙΚΙΑΚΑ Φ/Β ΜΕ ΤΙΜΗ 20000 ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΙΔΙΑ ΤΙΜΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ.ΔΗΛΑΔΗ ΜΕ ΤΑ ΜΙΣΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΚΟΣΤΟΣ.
    ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΙΔΙΟ ΚΟΥΡΕΜΑ ΣΕ ΑΝΙΣΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ;
    ΕΓΩ ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΩ ΣΕ ΤΙΠΟΤΑ ΚΑΙ ΘΑ ΠΡΟΣΦΥΓΩ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΩΣ ΟΤΑΝ ΔΙΝΕΤΑΙ ΠΡΟΝΟΜΙΑΚΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΕ ΜΕΡΙΚΟΥΣ ΜΕΓΑΛΟΑΓΡΟΤΕΣ ΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΎΣΙΑ ΠΟΥ ΕΒΑΛΑΝ ΜΕ 100000ΕΥΡΩ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ+ ΟΙΚΙΑΚΑ ΜΕ ΕΓΓΥΗΜΕΝΗ ΤΙΜΗ 0.44+ 0,55 ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΚΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΥΣΕΙΣ Ο ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ ΤΟΥ 2012 ΜΕ ΤΗΝ ΕΓΓΥΗΜΕΝΗ ΤΙΜΗ ΤΩΝ 0,44 ΕΥΡΩ.
    ΤΙ ΥΠΟΓΡΑΦΑΜΕ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΜΕ ΤΗΝ ΔΕΗ ΓΙΑ 25 ΧΡΟΝΙΑ ΟΤΑΝ ΤΑ ΟΙΚΙΑΚΑ ΔΕΝ ΦΤΑΙΝΕ ΣΕ ΤΙΠΟΤΑ ΚΑΙ ΒΑΛΑΝΕ ΜΕ ΤΙΜΕΣ ΚΟΣΤΟΥΣ ΤΟΥ 2009;ΠΗΓΑΙΝΕΤΕ ΣΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΕΓΓΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΗΤΑΝ ΜΙΚΡΟ ΚΑΙ Η ΕΓΓΥΗΜΕΝΗ ΤΙΜΗ ΥΨΗΛΉ.
    ΘΕΛΩ ΤΑ ΜΗ ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕΝΑ ΧΡΗΜΑΤΑ + ΕΞΟΔΑ ΜΟΥ ΠΙΣΩ ΚΑΙ ΠΑΡΤΕ ΤΑ Φ/Β ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΚΙΑ ΜΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΑΔΙΚΙΑ.
    ΑΣ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕΤΕ ΝΑ ΒΕΙΤΕ ΜΙΑ ΔΙΚΑΙΑ ΛΥΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΕ ΟΙΚΙΑΚΑ Φ/Β ΚΑΙ ΑΣ ΕΞΑΙΡΕΣΕΤΕ ΤΑ ΜΙΚΡΑ ΟΙΚΙΑΚΑ Φ/Β ΣΕ ΣΤΕΓΕΣ <10 KWH ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΓΙΑ ΠΟΛΛΟΥΣ .ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

  • 8 Μαρτίου 2014, 22:54 | Στελιος

    Ντροπή Αναξιόπιστο κράτος

  • 8 Μαρτίου 2014, 22:46 | Ιωάννης Καλλιγερος

    Θα ήθελα να επισημάνω τις παρακάτω ασάφειες και αστοχίες για το σχέδιο νόμου όπως έχει κατατεθεί και παρακαλώ για τις άμεσες αλλάγες εκ μέρους του ΥΠΕΚΑ.
    1. Η αναπροσαρμογή των τιμών για τα Φ/Β Σύστηματα του ειδικού προγραμμάτος οφείλει τουλάχιστον να γίνει με βάση την ημερομηνία σύναψης Σύμβασης Συμψηφισμού (όπως δηλ. ίσχυε) και όχι με την ενεργοποίηση.
    2. Η αναπροσαρμογή των τιμών οφείλει να γίνει σε εξαμηνιαία βάση και όχι σε τρίμηνη. Οι μεταβολές στις τιμές εξοπλισμού δεν είχαν άμεση ανταπόκριση στις τιμές εγκατάστασης “στεγων”.
    3. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αστοχίας του σχεδίου νόμου είναι το παρακάτω. Όσοι επενδυτές υπέγραψαν Σύμβαση Συμψηφισμού του πρώτους μήνες του 2013 (Φεβρουάριο – Μάϊο) και ενεργοποίησαν το σύστημά τους έγκαιρα εντός εξαμήνου αλλά μετά τον Ιούνιο (για οποιοδήποτε λόγο) θα βρεθούν ξαφνικά να αποζημιώνονται με 0,12€ από 0,238€. Δηλαδή μείωση 50% χωρίς να έχουν πληρώσει φθηνότερο εξοπλισμό σε σχέση μέ όσους ενεργοποίηθηκαν μέχρι τον Ιούνιο του 2013. Επίσης, σε κανένα άλλο σημείο στον πίνακα, παρα μόνο μεταξύ 2ου και 3ου τριμήνου 2013η η μεταβολή στις τιμές αποζημίωσεις είναι τόσο έντονη (άνω του 40%) χωρίς να δικαιολογείται σε καμμία περίπτωση από την πτώση των τιμών εξοπλισμού.
    Παρακαλώ λάβετε σοβαρά υπόψιν σας τα παραπάνω,
    Με εκτίμηση,
    Ιωάννης Καλλίγερος

  • 8 Μαρτίου 2014, 22:37 | Στράντζαλης Απόστολος

    Τιμολόγηση (€/MWh) ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκούς σταθμούς στεγών (<=10kW).: Δ Τριμ. 2010 535 €. – Α Τριμ. 2011 440 €. Ενώ στα προηγούμενα και στα επόμενα τρίμηνα η πτώση των τιμών είναι ομαλή, ανάμεσα στα συγκεκριμένα τρίμηνα υπάρχει πτώση 95 ολόκληρων €. Εξάλου ανάμεσα στα ίδια τρίμηνα στην κατηγορία (ΦΒ έως 100kW) η πτώση της τιμής είναι ομαλή!!!! Προσωπικά έχω δύο Φ/Β στέγης εκ των οποίων το ένα συνδέθηκε το Α Τριμ. 2011 και το άλλο το Β Τριμ. 2011. Οι τιμές συμφωνήθηκαν με τον προμηθευτή τον Δεκέμβριο του 2010. Οι τιμές των Φ/Β δεν τροποποιήθηκαν από το Γ τρίμηνο του 2010 έως και το Β τρίμηνο του 2011 (Τα καλύτερα Φ/Β 45.000 €. Το γνωρίζω γιατί άρχισα να ζητώ τιμές από τον Αύγουστο του 2010). Με ποιό σκεπτικό υπήρξε τόσο απότομη πτώση της τιμής ανάμεσα στα συγκεκριμένα τρίμηνα???????

  • 8 Μαρτίου 2014, 22:17 | ΠΑΛΗΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

    ΚΑΝΕΝΑΣ ΣΟΒΑΡΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΔΕΝ ΘΑ ΕΒΓΑΖΕ ΣΕ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ, ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΜΟΝΟΜΕΡΩΣ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ.ΕΧΩ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΟΤΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΘΑ ΔΟΥΝ ΟΤΙ ΕΚΒΙΑΖΕΤΕ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΟΥ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΨΗΦΟ ΤΟΥΣ ,ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥΣ.ΕΥΧΟΜΑΙ Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΣΑΣ ΕΜΠΟΔΙΣΕΙ ΣΕ ΑΥΤΟ .
    ΑΝΑΖΗΤΗΣΤΕ ΜΙΑ ΛΥΣΗ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΠΙΤΙΘΕΣΤΕ ΣΕ ΕΜΑΣ .ΕΜΕΙΣ ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΗΚΑΜΕ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΜΑΣ ,ΚΑΙ ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ ΣΕ ΑΥΤΟ ,ΚΑΙ ΤΟ ΑΓΑΠΑΜΕ ,ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΛΑΜΟΓΙΑ ,ΕΧΟΥΜΕ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ,ΖΗΤΑΜΕ ΚΑΤΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΖΩΗ ΜΑΣ .ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΜΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΤΕ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ…..

  • παραγραφος 2 του αρθρου.

    ΒΙΟΜΑΖΑ- ΒΙΟΑΕΡΙΟ.
    Οι ελαχιστες μοναδες σχεδον τιποτα που εγιναν με τις νεες τιμες καθιστανται εξ ορισμου ζημιογονες.
    θα καταθεσουμε σε επομενο χρονο τεκμηριωση .

  • 8 Μαρτίου 2014, 21:46 | lolo

    1.Πως σπατε υπογεγραμμενες συμβασεις που περιεχουν ορους απωλειας εσοδων?
    2.Ποια ειναι η επιπτωση στον προυπολογισμο με την εισοδο των οικιακων στις μειωσεις?
    3.Εχει εγκριθει απο την Ε.Ε το σχεδιο νομου η δεν σας ενδιαφερουν οι δικαστικες εξελιξεις μετα τις εκλογες?
    4.Στην προσωπικη σας εμπορικη δραστηριοτητα σπατε τοσο ευκολα συμβασεις χωρις ποινικες ρητρες αθετησης συμφωνιας?
    5.Ποιος μπορει να νομοθετει αγνοωντας τις μελλοντικες επιτωσεις οσον αφορα δικαστικες ενεργειες σε αστικο και εμπορικο δικαιο?
    6.Που ειναι το σταθερο φορολογικο καθεστως για να γινονται επενδυσεις που τοσο διατυμπανιζετε?
    7.Αυτο ειναι το succes story της πρασινογαλαζιας συμμαχιας η κρατατε αποστασεις απο την προηγουμενη διοιηκηση του ΥΠΕΚΑ?
    8.Οι τιμες που δοθηκαν καλως η κακως εχουν προσβληθει στη δικαιοσυνη η σκονταφτουν στο συμβολαιο που εχει ο καθε παραγωγος στα χερια του?

    ΟΙ ΕΚΛΟΓΕΣ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΔΥΣΤΥΧΩΣ

  • 8 Μαρτίου 2014, 20:31 | Βόγκας Νικόλαος

    Θα μπορούσα να αποκαλέσω αυτο το σχόλιο «δημόσια διαβούλευση» για αποφυγή επενδύσεων στην Ελλαδα.
    Οποίος επενδυτής έκανε το λάθος να πιστέψει σε οποίο επενδυτικό προγραμμα υπήρξε στην χωρα μας το λιγότερο βρέθηκε προ εκπλήξεως και στην χειρότερη οδηγήθηκε σε οικονομική καταστροφή.
    Σε ενα περιβάλλον που απο την αρχη θα έπρεπε να γνωρίζεις οτι οι συνθήκες δεν θα παρεμείναν ως εχουν.
    Φυσικά δεν μιλάω για υποσχέσεις και «θα» αλλα για υπογεγραμμένες συμβάσεις οι οποίες για ακόμα μια φορά δεν πρόκειται να τηρηθούν.
    Θα πρότεινα λοιπόν σε καθε έναν αναγνώστη έλληνα ή μη ΝΑ ΜΗΝ ΕΡΘΕΙ να επενδύσει στην όμορφη Ελλαδα.
    Μπορει βέβαια να ανοίξει κάποιο οβελιστήριο γιατι τέτοιου είδους επενδύσεις θεωρεί το κράτος ως αναπτυξιακές.
    Τώρα για όλους τους άλλους ας δεχθούμε τον ώμο εκβιασμό που ουσιαστικά ειναι αυτο το σχέδιο και ας μην ξανακάνουμε την ιδια ανοησία επενδύοντας στην ιδια μας τη χωρα.

  • 8 Μαρτίου 2014, 20:23 | Χρηστος

    θΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΩ ΣΕ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ ΟΤΙ ΤΑ ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΤΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ ΓΙΑ ΣΤΕΓΕΣ ΟΠΟΥ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΟ 3 ΤΡΙΜΗΝΟ ΤΟΥ 2012 ΤΟ ΚΟΥΡΕΜΑ ΦΤΑΝΕΙ ΤΑ 40 %!!!. ΕΝΩ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΠΕΣΕΙ ΑΚΟΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ. ΓΙΑ ΈΝΑ 10 ΚΙΛΟΒΑΤ ΚΟΣΤΙΖΕ 29000 ΠΕΡΙΠΟΥ ΚΑΙ ΓΙΑ ΔΑΝΕΙΟ 25000 Η ΔΟΣΗ ΓΙΑ 10 ΧΡΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ 300 ΕΥΡΩ!
    Θα πρεπει να γινει ενας πιο σωστοσ εξορθολογισμος στη τιμη!!!!
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ!

  • 8 Μαρτίου 2014, 20:19 | Γρομπανοπουλος Χρήστος

    Θεωρώ ότι είναι υπερβολική η μείωση των τιμών ειδικά στα μικρά ΦΒ <10Kw.

    Επίσης θεωρώ ότι είναι άδικη η χρήση της ημερομηνίας σύνδεσης αντί της ημερομηνίας υπογραφής της σύμβασης. Ειδικά εδώ στην βόρεια Ελλάδα εμείς ΠΛΗΡΩΣΑΜΕ τους εγκαταστάτες με τιμές του 2011 και λόγω καιρικών συνθηκών η εγκατάσταση και η σύνδεση έγινε το πρώτο ακόμα και το δεύτερο τρίμηνο του 2012.

    1. ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΣΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΥΠΟΓΡΑΦΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ
    2. ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΗ ΤΙΜΩΝ (ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΑΝΩ) για τα ΦΒ < 10Kw

  • 8 Μαρτίου 2014, 19:48 | ΑΛΕΧ

    ΟΙ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΣΗΜΕΡΙΝΕΣ ΤΙΜΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΗΝ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ Η ΟΠΟΙΑ ΚΑΘΥΣΤΕΡΕΙ ΜΕ ΥΠΑΙΤΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΔΕΗ

  • 8 Μαρτίου 2014, 19:33 | Χρηστος

    ΞΕΚΙΝΗΣΑ ΚΑΙ ΕΓΩ ΕΠΗΡΕΑΣΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΑΣΙΝΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΓΙΑ ΈΝΑ ΜΙΚΡΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΑΠΟ ΤΑ ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΙΚΑ ΚΑΙ ΜΠΗΚΑ ΣΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΚΙΚΕΩΝΑ. ΔΑΝΕΙΟ 25000 ΕΥΡΏ ΚΑΙ Η ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟΙΧΗΣΕ 29000 ΤΟ 2012. ΈΡΧΕΤΑΙ ΤΩΡΑ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΑΘΕΤΕΙ ΤΗΝ ΣΥΜΒΑΣΗ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΣΤΑ 49 ΛΕΠΤΆ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΕΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΆ ΣΤΑ 31 ΛΕΠΤΆ.
    ΕΓΩ ΟΜΩΣ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΖΩ ΝΑΠΛΗΡΩΝΩ ΔΟΣΗ ΓΙΑ 10 ΧΡΟΝΙΑ 300 ΕΥΡΩ ΤΟ ΜΗΝΑ!.
    ΘΑ ΜΠΟΡΩ ΤΩΡΑ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΩ ΤΟ ΔΑΝΕΙΟ?
    ΜΑΛΛΟΝ ΔΕΝ ΣΑς ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ.
    ΒΕΒΑΙΑ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΚΑΙ ΑΝ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΚΑΝ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΚΑΝΕΤΕ ΚΑΠΟΙΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΣΤΟ ΚΟΥΡΕΜΑ!!
    ΕΙΜΑΙ 49 ΧΡΟΝΩΝ ΜΕ ΤΡΙΑ ΠΑΙΔΙΆ.
    ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΟΥ ΘΑ ΠΩ ΝΑ ΜΗΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΟΝΤΑΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΤΕΜΠΕΛΗΔΕΣ ΓΙΑΤΙ ΤΟΤΕ ΘΑ ΤΟΥΣ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΟΥΝ!
    ΠΙΣΤΕΥΩ ΝΑ ΜΕ ΔΙΑΨΕΥΣΕΤΕ ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΜΟΥ ΣΧΟΛΙΟ!
    ΑΛΛΑ ΟΠΩΣ ΛΕΜΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΚΑΙΡΟ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΑΣ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ!
    Η ΕΛΠΙΔΑ ΠΕΘΑΙΝΕΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ!!

  • 8 Μαρτίου 2014, 19:19 | ΣΑΒΒΑΣ ΜΙΚΡΟΠΟΥΛΟΣ

    ΜΕ ΤΟ ΥΠΟ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ (ΙΔΙΩΤΕΣ) ΠΟΥ ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΗΚΑΝ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ (ΔΕΗ) ΦΕΣΩΘΗΚΑΝ ΣΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΜΕΣΩ ΔΑΝΕΙΩΝ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΕΣΤΗΣΑΝ ΣΤΙΣ ΣΤΕΓΕΣ ΤΩΝ ΣΠΙΤΙΩΝ ΤΟΥΣ ΜΙΚΡΑ ΦΒ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΜΕΧΡΙ 10 KW.
    ΤΟ ΜΟΝΟ ΣΙΓΟΥΡΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΘΑ ΑΝΑΓΚΑΣΤΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΣΕ ΔΕΥΤΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ Η ΚΑΙ ΞΕΝΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ ΓΙΑ ΑΘΕΤΗΣΗ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ,
    ΕΤΣΙ ΕΠΙΤΥΓΧΑΝΕΤΑΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟΓΕΝΕΣ ΠΛΕΟΝΑΣΜΑ ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΧΑΝΕΤΑΙ ΚΑΘΕ ΕΝΝΟΙΑ ΔΙΚΑΙΟΥ ΣΤΗΝ Γ’ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.
    ΟΙ ΙΔΙΩΤΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΜΕΡΟΚΑΜΑΤΙΑΡΗΔΕΣ ΚΑΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΞΑΙΡΕΘΟΥΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ’’ΕΓΓΥΗΜΕΝΕΣ’’ ΤΙΜΕΣ.

  • 8 Μαρτίου 2014, 19:00 | Σουρλας ιωαννης

    Απογοητευσει…στημενο κ ραμενο για τους κολητους (τραπεζες…)ειναι τοσο παρανομο…που δεν υξεραν σε τι περιτηληγμα θα το βαλουν…ενα χρονο ψαχνουν τωρα..
    Οι *βολευτες*δεν θα εχουν το αλοθι…δεν υξερα …δεν διαβασα…
    Οσοι βαλανε τις υπογραφες τους για λογαριασμο του κρατους (δημ.υπαλ)ειναι υπολογοι κ συνενοχοι για την απατη ης βαρος τον μικρων επενδυτων
    Πυστευω οτι η συμβαση μου ειναι τοσο δυνατη σαν αυτες των μεγαλων εργολαβων… δεν περναει σε κανενα δικαστιριο…κυριοι αποτυχατε…πηγεντε σπιτια σας….

  • 8 Μαρτίου 2014, 19:51 | Ανώνυμος Επενδυτής Φ/Β

    Είμαι αντίθετος με το «New Deal», πλήττει σε καταστροφικό επίπεδο την επένδυση μου. DEAL σημαίνει συμφωνία, και δεν συμφωνώ. Εγώ προτείνω για να μειωθούν τα έξοδα το Ελληνικού Κράτους (γιατί για αυτό το λόγο γίνεται αυτή η ρύθμιση), να μειωθούν οι συντάξεις πρώην Πρωθυπουργών, Υπουργών, Βουλευτών, Υψηλόβαθμων Δημοσιών Υπαλλήλων, κτλ στο ήμισυ. Καθώς και το μισθό των ενεργών προαναφερόμενων στο ήμισυ. Γιατί εγώ μαζί με τους υπόλοιπους επενδυτές ΑΠΕ δε φταίξαμε πουθενά, αλλά οι προαναφερόμενοι, οπότε αυτοί να υποστούν τις συνέπειες και όχι εμείς. Ευχαριστώ.

  • 8 Μαρτίου 2014, 19:17 | Γιώργος

    Έχω φωτοβολταϊκό 10ΚW σε στέγη με κατοχυρωμένη τιμή 0,495 και ημερομηνία σύνδεσης 1/2013. Με την προτεινόμενη ρύθμιση η νέα τιμή είναι 0,230 που αναλογεί σε μείωση 55%. Οι τιμές εναλλάσσονται ανά τρίμηνο ενώ παλαιότερα ανά εξάμηνο, επιπλέον κάθε εξάμηνο ξεκινούσε 1η Φεβρουαρίου εως 31 Ιουλίου και 1η Αυγούστου εως 31 Ιανουαρίου ενώ με την ρύθμιση το έτος χωρίζεται σε τρίμηνα ξεκινώντας από Ιανουάριο με αποτέλεσμα την δημιουργία ανισότητας μεταξύ φωτοβολταϊκών με ίδια ταρίφα. Θεωρείτε δίκαια την ρύθμιση, ενώ τα ποσοστά μειώσεων έχουν τεράστιες διαφορές? Επίσης έχω δάνειο το οποίο αποπληρώνω και καθώς η απόσβεση επιμηκύνεται στο διπλάσιο χρόνο δεν θα έπρεπε να γίνει ρύθμιση με τα δάνεια?

  • 8 Μαρτίου 2014, 19:12 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    Έχω φωτοβολταϊκό στέγης συν δεμένο το β’ τρίμηνο το 2012 με τιμή 0,55 και τώρα μας υποχρεώνεται να πληρωνόμαστε με 0.345, δηλαδή μείωση 37.28% !!! είστε σοβαροί???? έχω πάρει δάνειο με δόση προσαρμοσμένη στο 0,55 θα μας καταστρέψετε δεν μπορείτε να τα καταλάβετε!!!

  • 8 Μαρτίου 2014, 19:23 | Theo

    Είναι δυνατόν να κουρεύονται τα οικιακά φωτοβολταϊκά στις στέγες τη στιγμή που έχουν μικρότερη παραγωγή από τα χωράφια (εξαιτίας προσανατολισμού, κλήσης, εμπόδια κ.λ.π). Εσείς σε κάποιες περιπτώσεις δίνεται μεγαλύτερες τιμές στα χωράφια! Τι θα γίνει με τα δάνεια που έχουν υποθήκες τα ίδια τα σπίτια. Τουλάχιστον να περιμένατε να ξεχρεώναμε και μετά χάρισμα σας, αίσχος και αναξιοπιστία 100% !

  • 8 Μαρτίου 2014, 19:01 | ΓΕΛΑΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ

    Οι τιμές για τα επαγγελματικά ΦΒ έως 20KW θα πρέπει να τύχουν ευνοικότερης μεταχείρισης από το +10% καθώς:

    1, Το κόστος εγκατάστασης είναι σημαντικά αυξημένο ως προς τις λοιπές μονάδες για ευνόητους λόγους που αφορούν και τις οικονομίες κλίμακας αλλά και τον μικρότερο τζίρο (ακριβότερη αγορά εξοπλισμού, συναγερμοί, σύστημα παρακολούθησης, περιφράξεις, κόστος έργων σύνδεσης)
    2, Το κόστος λειτουργίας της εταιρείας είναι σημαντικά αυξημένο και σε κάποιες περιπτώσεις και δυσβάσταχτο,ι γιατί αυτά τα κόστη αποτελούν υψηλό ποσοστό του τζίρου αυτών των πάρκων (τέλος επιτηδεύματος για έδρα και υποκατάστημα, ασφαλιστικές εισφορές,λογιστής, επιμελητήριο, συντήρηση,τόκοι, ενοικιάσεις γαιών)
    3, Δεν επιβαρύνουν ιδιαίτερα τον συνολικό λογαριασμό αφενός λόγω της μικρής παραγωγής αφετέρου λόγω του σχετικά μικρού αριθμού πάρκων
    4, Τα πάρκα έως 20kw έχουν στην πλειοψηφία τους χωρική διασπορά και σε συνδυασμό με την μικρή σχετικά παραγωγή επιδρούν θετικά στην ισορροπία του δικτύου

    Όλα τα παραπάνω είναι πραγματικά στοιχεία και θα παρακαλούσα να τα λάβετε σημαντικά υπόψιν σας καθώς μια εταιρεία με 1 ή ακόμα και 2 πάρκα έως 20kw εμφανίζει ουσιαστικά προβλήματα βιωσιμότητας και θα μπορούσα να το παρουσιάσω και με πραγματικό αριθμητικό παράδειγμα.
    Θεωρώ ότι μία αύξηση της τιμής στο +20% σε σχέση με τις τιμές του πίνακα ανταποκρίνεται στο αυξημένο κόστος κατασκευής, λειτουργίας και βιωσιμότητας των πάρκων.

  • 8 Μαρτίου 2014, 19:23 | Εξαπατημένος Έλληνας

    ΑΠΟ 0.50 ΜΕ ΡΙΧΝΕΙ ΣΤΑ 0.23 ΛΕΠΤΑ !!!!ΔΗΛΑΔΗ 53% ΚΑΤΩ.(ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ Α Τριμ. 2013) ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΟ ΚΑΙ ΑΔΙΚΟ.

  • 8 Μαρτίου 2014, 18:41 | ΜΑΙΡΗ ΚΑΡΑΛΗ

    Η ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ ΤΟΥ ΕΠΑΝΑΚΑΘΟΡΙΣΜΟΥ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Φ/Β ΣΤΕΓΗΣ ΞΕΚΙΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΕ ΚΑΝΟΝΙΚΗ Η ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 1. ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟΥ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΙΣΧΥΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΥΠΟΓΡΑΦΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΣΥΜΨΗΦΙΣΜΟΥ ΓΙΑΤΙ ΣΕ ΠΟΛΛΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΔΙΚΗ ΜΟΥ Η ΔΕΗ ΛΟΓΩ ΕΛΛΕΙΨΗΣ ΜΕΤΡΗΤΩΝ ΑΡΓΗΣΕ ΤΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΠΕΝΤΕ ΜΗΝΕΣ ΕΝΩ ΕΙΧΑ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ. Σ’ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ Η ΥΠΑΙΤΙΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΤΗΣ ΔΕΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΔΙΚΗ ΜΟΥ. ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΝΑ ΛΗΦΘΕΙ ΥΠΟΨΗ ΑΥΤΗ Η ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΣ.

  • 8 Μαρτίου 2014, 18:26 | Κωνσταντινος Σωτηριου

    Ειναι απαραδεκτο να επεμβαινετε σε συμβασεις μεταξυ ιδιωτων και ιδιωτικων εταιρειων (ΔΕΗ) μονομερως. Μας βαλατε να επενδυσουμε με προτροπες ακομα και απο τον τοτε Πρωθυπουργο και αλλαζετε τους ορους προς οφελος σας. Ποιος σοβαρος ανθρωπος θα επενδυσει σε αυτη τη χωρα που δεν ισχυουν οι νομοι και αλλαζουν καθε λιγο . Επισης βαζετε στην ιδια μοιρα τα οικιακα φωτοβολταικα με τους μεγαλους σταθμους. Με ποια λογικη. Τα δανεια ποιος θα τα αποπληρωσει. Πολλοι ζουνε απο τα φωτοβολταικα λογω της ανεργιας που εσεις προκαλεσατε. Να ειστε βεβαιοι οτι θα διεκδικησουμε το νομιμα δικαιωματα μας που πηγαζουν απο τη συμβαση μας. Το αποφασιζουμε και διαταζουμε ανηκει σε αλλα καθεστωτα που εσεις τα καταδικαζετε αλλα αντιγραφετε τις πρακτικες τους.

  • 8 Μαρτίου 2014, 18:24 | IOANNIS

    Το σκεφτήκατε πολύ για να το καταθέσετε αυτό το αίσχος? Πού είναι το εθελοντικό που διαφημίζατε??!!

    Σχόλια τώρα:

    1. Καθώς έχετε αποδειχτεί παντελώς αναξιόπιστοι, πώς να σας πιστέψουμε ότι αυτή θα είναι η τελευταία προσαρμογή που θα κάνετε στις τιμές?! Έχετε μέχρι τώρα πολλές φορές υποσχεθεί ότι » αυτή είναι η τελευταία εισφορά και θα κλείσει η τρύπα». Δεν έχετε την ικανότητα ούτε ένα σωστό υπολογισμό να κάνετε!
    2. Η πρότασή σας είναι πάλι στο πόδι και πρόχειρη. Δίνετε σε πάρκα που συνδέθηκαν το 2013 των 100KW, καλύτερες τιμές από πάρκα που συνδέθηκαν το 2010 και έχουν πάρει επιδότηση: τα πρώτα πάρκα είχαν κόστος 150.000 € , ενώ τα δεύτερα ακόμη αφαιρώντας και την επιδότηση την οποία ακόμη δεν έχουμε πάρει(!!!!!! από το 2010 δεν έχω πάρει τίποτα!!!!), το κόστος ήταν 200.000€. Τι είδους έρευνα κάνατε κύριοι??!! Πάλι στο πόδι!!!
    3. Γιατί διαχωρίζετε τους αγρότες?! Πού είναι η ισονομία των πολιτών?! Είστε πάλι αντισυνταγματικοί και θα αποδειχτεί στα δικαστήρια! Δεν έχω τίποτα με τους αγρότες, αλλά πρέπει να υπάρχει ΙΣΟΝΟΜΙΑ! ΤΕΛΟΣ!!!
    4. Εσείς λέτε ότι μονομερείς ενέργειες δεν κάνετε με το Μνημόνιο γιατί δε γίνεται να αθετήσουμε τις υπογραφές μας στους εταίρους!!! Γιατί το κάνετε με εμάς? Ποια είναι η διαφορά?! Προφανώς επειδή θεωρείτε ότι είστε οι «ισχυροί» σ ‘αυτή τη σχέση! Δε σας αρέσει όμως που η ΤΡΟΪΚΑ σας πιέζει τώρα!? Γιατί?! Το ίδιο είναι!!!

    Προτάσεις

    1. Προτείνετε μια λογική εισφορά (πιστωτικό τιμολόγιο) της τάξεως του 15%, όχι 35%! Αυτό είναι ληστρικό! Θα μας καταστρέψει όλους! Εκτός αν αυτός είναι ο στόχος σας, όπως πάρα πολλοί πιστεύουν πλέον.
    2. Το υπόλοιπο της τρύπας οφείλετε να το καλύψετε από τον προϋπολογισμό, αφού είστε οι μόνοι και αποκλειστικοί υπεύθυνοι για το έλλειμα! Κανένας άλλος! Μόνο εσείς!!!
    3. Προσθέσετε στην ΟΤΣ στην χονδρική αγορά 2-3 ευρώ πάνω. Αυτά τα λεφτά θα πηγαίνουν αποκλειστικά στις ΑΠΕ. Επιτέλους, πρέπει να αρθεί η στρέβλωση στην αγορά και να υπολογίζεται και το κόστος των ΑΠΕ στην ημερήσια ΟΤΣ! Εσείς καταντήσατε να επιτρέψετε να πέσει η ΟΤΣ τα τελευταία χρόνια, ενώ με την είσοδο των νέων μονάδων ΦΑ και των ΑΠΕ, αυτή θα έπρεπε να ανέβει!!! Αλλά δε σας συμφέρει γιατί θα χάσει λεφτά η αγαπημένη σας ΔΕΗ στη λιανική!!! Ενώ τώρα χάνουμε εμείς… αλλά ποιος νοιάζεται για εμάς?! Κανείς!!!
    4. Οι νέες τιμές να πέσουν λιγότερο :ένα μόνιμο κούρεμα της τάξεως του 15% θα ήταν λογικό και θα μπορούσατε να το περάσετε σχετικά εύκολα. Αλλά πρέπει να ανεβεί η ΟΤΣ στη χοντρική!!!! Δε γίνεται αλλιώς!!! Καταλάβετέ το επιτέλους!
    5. Πληρώστε μας αυτά που μας χρωστάτε!!!! Σε 3 μήνες θα συμπληρώσετε ένα ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΧΡΟΝΟ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ!!!!!!! Εγώ δεν πληρώθηκα τον Ιούνιο, ενώ είμαι φορολογικά ενήμερος!!! Γιατί???!!!Μήπως είπατε πάλι ψέματα για τις πληρωμές??!!
    6. Τι θα γίνει με το 2013 που θα μας πάρετε το 62% του τζίρου μας?!!! Πως θα πληρώσουμε τις υπόλοιπες υποχρεώσεις μας?! Και προπαντώς, πώς θα ζήσουμε??!!

    Τελειώνοντας, πρέπει να το βελτιώσετε πολύ για να περάσει!!! Δεν πρόκειται να περάσει έτσι!!! Αν το αφήσετε έτσι, προσωπικά θα πάω ΔΙΚΑΣΤΙΚΑ!! Για μένα είναι πάρα πολλά τα χρήματα που αυθαίρετα μου παίρνετε και θα καταστραφώ οικονομικά!!Γιατί να καταστραφώ εγώ αν εσείς είστε ανίκανοι??!!!

    ΓΙΑΝΝΗΣ
    ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΑΠΘ

  • 8 Μαρτίου 2014, 18:58 | ΔΣ ΑΠΕ

    Καλημερα. Εχω να παρατηρησω τα εξης και παρακαλω οποιον εχει καποια τεκμηριωμενη αντιθετη αποψη να μου απαντησει. Σε τελικη αναλυση το Δημοσιο προτεινε τις τιμες (και όχι εμεις) και υπογραψαμε τις Συμβασεις και σε μια περιοδο γενικης απραξιας καταθεσαμε τις οικονομιες μας «τοις κεινων ρημασι πειθομενοι» (οι αφελεις)!!!.

    1. Οι νεες τιμες πρεπει να αναφερονται στην ημερομηνια υπογραφης της συμβασης και όχι στην συνδεση του παρκου, διοτι από την ετοιμοτητα της κατασκευης μεχρι την συνδεση μεσολαβησαν σε πολλες περιπτωσεις αρκετοι μηνες με υπαιτιοτητα της ΔΕΗ και εκτος των αλλων πληρωναμε φυλακτρα και τοκους δανειου.
    2. Στην 5ετη παραταση η τιμη των 8 λεπτων είναι σκετη κοροιδια. Ποιος θα συνεχισει την λειτουργια όταν για ένα παρκο 100KW δινουν 150.000 Χ 0,08 = 12.000 και τα σημερινα εξοδα για μια ΟΕ είναι τα εξης. 1.350 Τελος Επιτηδευματος , 2 Χ 4.200 ΟΑΕΕ = 8.400, 2-3.000 Ενοικιο,1.000 Ασφαλεια , 1.000 Σεκιουριτι, Καμερες Επικοινωνια ,ΔΕΗ, 1.000 Λογιστικα κλπ , 2.000 Συμβολαιο Συντηρησης, = 17-18.000 τα σιγουρα, συν 2-3.000 επισκευη ή αντικατασταση εξοπλισμου ( μην ξεχνατε ότι ειμαστε μετα τα 20 χρονια λειτουργιας.) Ευχαριστω

  • 8 Μαρτίου 2014, 18:00 | ΓΕΛΑΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ

    Οι μειώσεις στις τιμές των ΦΒ στεγών < 10kwp είναι δυσανάλογα υψηλές σε σχέση με τις λοιπές μειώσεις και καταλήγουν οι τιμές να είναι μετα το 2ο τρίμηνο του 12 ίσες και χαμηλότερες από τις τιμές των επαγγελματικών ΦΒ στα χωράφια.
    Η προσαρμογή των μειώσεων στις τιμές των ΦΒ στεγών θα πρέπει να είναι πιο ήπια λαμβάνοντας υπόψη:
    1, Το αυξημένο κόστος κατασκευής των οικιακών λόγω τάξης μεγέθους αλλά και μη απαλλαγής του ΦΠΑ
    2, Το γεγονός ότι οι παραγωγές είναι σχετικά μικρές και δεν επιβαρύνουν τόσο τον λογαριασμό.
    3, Το γεγονός ότι έχουμε παραγωγή διάσπαρτη στο δίκτυο και πολύ κοντά στην κατανάλωση με συνέπεια την ύπαρξη μειωμένων απωλειών.

  • 8 Μαρτίου 2014, 18:00 | ΧΑΛΚΙΑΣ ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ

    Το νομοσχέδιο είναι εκβιαστικό αφού μας επιβάλει τιμές πολύ κατώτερες με αυτές που υπογράψαμε με την ΔΕΗ όταν κάναμε την επένδυση .
    Δεν είναι σωστό το κράτος να ξεγελάσει έτσι τους επενδυτές.
    Και να έχει αξίωση να γίνουν επενδύσεις στην Ελλάδα.
    Οι δήθεν εγγυημένες τιμές δια 25 χρόνια δεν ισχύουν????????????????

  • 8 Μαρτίου 2014, 18:45 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ

    Στο τέλος της παρ.1 του παρόντος Άρθρου 01, αναγράφεται η παρακάτω πρόταση με την οποία καθορίζεται η έννοια της «ημερομηνία Διασύνδεσης»:

    «Ως ημερομηνία Διασύνδεσης στους ανωτέρω πίνακες νοείται η ημερομηνία που οι σταθμοί τέθηκαν σε κανονική ή δοκιμαστική λειτουργία ή, εάν δεν προβλέπεται περίοδος δοκιμαστικής λειτουργίας, ενεργοποιήθηκε η σύνδεσή τους.»

    Επειδή ο πίνακας με τις νέες τιμές στα Φ/Β στέγης έχει συνταχθεί σύμφωνα με το κόστος προμήθειας του συστήματος κατά την περίοδο αγοράς του (συνεχώς μειούμενο με την πάροδο του χρόνου), θα πρέπει να επανεξετάσετε τον καθορισμό της ημερομηνίας Διασύνδεσης (του πίνακα), διότι η συμφωνία του ιδιοκτήτη με την εταιρεία τοποθέτησης, καθώς και η παραγγελία των συστημάτων, ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ ΑΡΚΕΤΟΥΣ ΜΗΝΕΣ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ.

    ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ όπως ως «ημερομηνία Διασύνδεσης» να καθορισθεί η ημερομηνία υπογραφής της ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΧΤ ή της ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΣΥΜΨΗΦΙΣΜΟΥ με την ΔΕΗ Α.Ε.

    ***σημειώνεται πως η χρονική διαφορά μεταξύ της ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗΣ και της αναγραφόμενης στο άρθρο ημερομηνίας είναι μέχρι και 3 τρίμηνα και τις περισσότερες φορές ήταν από υπαιτιότητα της ΔΕΗ (έλλειψη ρολογιών μέτρησης– φόρτος εργασίας κ.τ.λ.). Τα 2 ή 3 αυτά τρίμηνα μάλιστα ο ιδιοκτήτης είχε ήδη ξεκινήσει την πληρωμή των δόσεων του δανείου.

  • 8 Μαρτίου 2014, 17:13 | ΚΑΡΑΣΑΒΒΙΔΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

    Ακόμα και αν συμφωνήσω στην καθόλα παράνομη μείωση των εγγυειμένων τίμων δεν μπόρω να καταλάβω που βασίζεται η τεράστια μείωση στα φ/β στεγων ειδικα από το 2012 και έπειτα.
    Συγκεκριμενα μια εγκατασταση >10 το 2011 κόστιζε περιπου 26.000
    ενώ το 2012 (εως την ανακοίνωση για πτωση της εγγ. τιμης στα 0,29) κόστιζε 23.000 απόκλιση δηλαδη 11,5% ποσοστιαια και 3000 ευρώ σε απόλυτα μεγεθη.
    Απο τον πίνακα προτεινεται μέση μειωση για το 2012 τις τάξεως του 35% περίπου ειδικά για το 4ο τριμηνο 12 η μειωση φτανει το 50%.
    Ερώτημα: Για μια αποκλιση 3000 ευρώ προκαλειται μια οικονομικη ζημια, πολλαπλασιας αξίας, συγκρινόμενη παντα με την ζημια που θα υποστει κάποιος που εγκατεστησε φ/β το 2011. Η ζημια βεβαια σχετιζόμενη με το 2010 ειναι τεραστια.
    Θεωρείτε δίκαιη αυτή η απόκλιση;
    Αν ναι που την στηριζετε;
    Γνωμονας σε όλες τις δυσαρεστες αποφασεις πάντα ειναι η προεξόφλουμενη, σε βαθος χρόνου, οικονομικη ζημία. Εδω υπολογίστικε;
    Αν ναι πως;
    Ενδεικτικα
    Κατοχος 4ου Τριμηνου 2012 μειωση 50% δηλαδη 3500 ευρω ζημια το χρόνο
    σε διαστημα 20ετιας ζημια 70000 ευρω.
    Κατοχος 1ου Τριμηνου 2011 μειωση 25% δηλαδη 1750 ευρω ζημια το χρονο σε διαστημα 20ετιας ζημια 35000 ευρω.
    Αποκλιση κόστους εγκαταστασης αναμεσα στους δυο περιπου 8000 ευρω.
    Τα συμπερασματα ευκολα.

  • 8 Μαρτίου 2014, 17:44 | ΓΙΑΝΝΗΣ

    Η ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΤΑΡΙΦΑΣ ΣΤΑ ΟΙΚΙΑΚΑ ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΙΚΑ ΣΕ ΠΟΛΛΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ 50%.ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΙΚΟ ΣΤΕΓΗΣ ΜΕ ΣΥΝΔΕΣΗ 02/11/2012 ΚΑΙ ΤΙΜΗ 0,49 ΛΟΓΩ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΑΠΟ ΔΕΗ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΠΑΕΙ 0,255 ΔΗΛΑΔΗ ΜΕΙΩΣΗ 50% ΑΡΑ Η ΠΑΡΕΜΑΒΣΗ ΣΤΑ ΟΙΚΙΑΚΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ 20% ΟΠΩΣ ΓΡΑΦΕΤΑΙ.ΤΑ ΕΡΓΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΙ ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΝΩΡΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΚΑΙ ΑΡΑ ΜΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΚΟΣΤΟΣ.ΠΙΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΘΑ ΗΤΑΝ Η ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΥΠΟΓΡΑΦΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΣΥΜΨΗΦΙΣΜΟΥ.

  • 8 Μαρτίου 2014, 16:59 | ΜΙΧΑΗΛ ΓΙΑΓΚΟΥΣΤΙΔΗΣ

    Πιστευω οτι δεν θα επρεπε να υπαρχει τοση μεγαλη διαφορα κουρεματος της τιμης για τα φ/β στεγης που αφορα το 4ο τριμηνο του 2010 με το 1ο του 2011.Το συγκεκριμενο αφορα και την δικη μου περιπτωση .
    Για να το συγκεκριμενοποιησω εγω πληρωσα το φ/β στεγης μου 42000 ευρω και υπεγραψα συμβολαιο με το αρμοδιο τμημα της ΔΕΗ το 4ο τριμηνο του 2010 ενω η διασυνδεση εγινε στο 1ο του 2011 οταν η τιμη για ενα φ/β στεγησ ιδιας τενχολογιας και ιδιων υλικων κατασκευης στοιχηζε πλεων 25000 ευρω.

  • 8 Μαρτίου 2014, 16:17 | ΑΝΔΡΕΑΣ ΧΑΡΜΑ

    ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΑ ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΙΚΑ ΣΤΕΓΗΣ ΑΠΟ ΤΟ 2010 ΣΤΟ 2011 ΠΕΦΤΟΥΝ ΚΑΤΑΚΟΡΥΦΑ ΕΝΩ ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΕΙΝΑΙ ΣΧΕΔΟΝ ΙΔΙΕΣ.ΑΚΟΜΗ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟΥ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΙΣΧΥΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΣΥΜΨΙΦΗΣΜΟΥ ΓΙΑΤΙ Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥΣ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΕΧΕΙ ΠΛΗΡΩΘΕΙ ΣΤΑ ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΙΚΑ ΣΤΕΓΗΣ.ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ ΜΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΤΑ ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΙΚΑ ΣΤΕΓΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΣΑΝ ΕΝΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ. ΑΡΑ Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΣΑΣ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ.ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.

  • 8 Μαρτίου 2014, 16:56 | Παναγιώτης

    Καλησπέρα. Η ερώτησή μου είναι αν τελικά η σύμβαση συμψηφισμού που εχω υπογράψει με το ΔΕΔΔΗΕ, έχει κάποια βαρύτητα ή έχει υπογραφεί απλά διαδικαστικά.

  • 8 Μαρτίου 2014, 15:10 | Μυγδάλης Βασίλειος

    Στο παραπάνω εδάφιο σημειώνεται:
    «Ως ημερομηνία Διασύνδεσης στους ανωτέρω πίνακες νοείται η ημερομηνία που οι σταθμοί τέθηκαν σε κανονική ή δοκιμαστική λειτουργία ή, εάν δεν προβλέπεται περίοδος δοκιμαστικής λειτουργίας, ενεργοποιήθηκε η σύνδεσή τους.»
    Η τιμή κατά την σύνδεση όμως είχε οριστεί από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης.
    Στην περίπτωση Φ/Β στέγης έχουμε:
    Για την περίοδο μεταξύ Δ’ τριμήνου του 2011 και Α’ και Β’ τριμήνου του 2012, η τιμή είχε οριστεί με την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης. Σε αυτή την περίπτωση η τιμή κατά την σύνδεση διαμορφώθηκε στα 550, είτε (Α) έγινε η σύνδεση στο Γ’ Τρίμηνο του 2011, είτε (Β) στο Α’ του 2012, είτε (Γ) το Β’ του 2012. Με ορισμό την ημερομηνία σύνδεσης και όχι την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης, όπως φαίνεται στον παρακάτω πίνακα, η νέα τιμή θα είναι και η αντίστοιχη μείωση θα είναι είτε:

    Περίπτωση | Τιμή κατά την σύνδεση | Νέα τιμή | μείωση %
    Α. | 550 | 415 | 24,5%
    Β. | 550 | 385 | 30%
    Γ. | 550 | 345 | 37,2%

    Αυτό δημιουργεί μια στρέβλωση. Ο ιδιοκτήτης του Φ/Β συστήματος έκανε τον σχεδιασμό του με βάση την τιμή της που ορίστηκε κατά την σύμβαση, ενώ σε πολλές περιπτώσεις δεν ευθύνεται ο ίδιος για την καθυστέρηση της σύνδεσης.
    Κατά την γνώμη μου είναι πιο δίκαιο να ληφθεί υπόψιν η ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης, μια και αυτή καθόρισε την αρχική τιμή σύνδεσης και θα αποφευχθεί η στρέβλωση αυτή.

  • 8 Μαρτίου 2014, 15:07 | Γιώργος

    Οικιακό Φ/Β συνδεδεμένο το δ’ τρίμηνο του 12 το κουρεύετε 50%.
    Από 0,495 γίνεται 0,255. 50% !!!
    Δεν φτάνει που μας κουρέψατε τους μισθούς 40%;
    Αντιμετωπίζετε τα Φ/Β στις στέγες σαν να είναι επένδυση μεγάλης κλίμακας και όχι σαν συμπλήρωμα εισοδήματος όπως προβλέπει ο νόμος. Τραγική αντιμετώπιση του απλού πολίτη προκειμένου να μην πειράξετε τις τράπεζες και τους μεγάλους παραγωγούς-επενδυτές.
    Που φαίνεται στον νόμο η διάκριση του μικρού από τον μεγάλο παραγωγό;
    Όσοι έβαλαν Φ/Β στην στέγη τους, το έκαναν για να ενισχύσουν το κουτσουρεμένο εισόδημά τους και το έκαναν με τις ελάχιστες αποταμιεύσεις τους ή με δάνεια. Και έρχεστε τώρα να τους φέρετε σε απόγνωση αφού τους καταργείτε μία από τις ελάχιστες ελπίδες τους για να αντιμετωπίσουν την τραγική κατάσταση που βρίσκονται;
    Καμία μείωση τιμής και εισφορά για τα Φ/Β στις στέγες. Άλλος είναι ο ρόλος τους. Επίσης διαχωρίστε τον μικροεπενδυτή που έχει ένα μικρό πάρκο (100άρι και κάτω) σε σχέση με έναν μεγαλοπαραγωγό και αντιμετωπίστε τους αναλόγως.

  • 8 Μαρτίου 2014, 15:33 | Παναγιώτης

    Σχετικά με την τιμή των φωτοβολταϊκών σε στέγες, βλέπω ότι μετά το Γ’ Τρίμηνο του 2012 η τιμή πέφτει άδικα πάρα πολύ και δεν συμβαδίζει με την πτώση των τιμών στα πάρκα έως 100KW. Νομίζω ότι θα πρέπει να συμβαδίζουν.

  • 8 Μαρτίου 2014, 15:03 | ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΨΥΛΛΑΣ

    Αιτιολογική έκθεση δεν έχει αυτό το έκτρωμα ?
    – Δεδικαιολογημένη εμπιστοσύνη του πολίτη προς το κράτος
    – Αρχή της αναλογικότητας
    – pacta sunt servanda
    – Aρχή μη αναδρομικότητας των νόμων
    όλα αυτά είναι άγνωστες έννοιες και αρχές για εσάς golden boys.
    Η άσκηση της εξουσίας σας υπόκειται σε κανόνες και αρχές και εσείς έχετε υπερβεί κάθε έννοια χρηστής άσκησης. Ντροπή σας

  • 8 Μαρτίου 2014, 14:43 | ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΡΙΖΟΣ

    ΕΓΩ ΠΟΥ ΠΛΗΡΩΣΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΝΟΣ Φ/Β 10 KWp €2/w ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΟΜΑΙ ΛΙΓΟΤΕΡΑ(255) ΑΠΟ ΑΥΤΟΝ(305) ΠΟΥ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΠΕΡΙΟΔΟ ΕΓΚΑΤΕΣΤΗΣΕ ΕΝΑ 100KWp ΜΕ ΚΟΣΤΟΣ €1,2/W. ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΟΜΩΣ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙΤΕ ΕΝΑΙ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΟΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΦΩΡΑ ΑΔΙΚΕΙΤΕ? Η ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΚΑΙ Η ΚΑΛΠΕΣ ΘΑ ΔΕΙΞΟΥΝ.

  • 8 Μαρτίου 2014, 14:18 | Αλεξιος

    Αυτο με τα τρίμηνα δεν εχει λογική στις στέγες.Η τιμη τοποθέτησης δεν άλλαξε μέσα σε 3 μήνες!Και κατα περίπτωση η μείωση φτάνει στο 50%!! Γράφω για τις στέγες διότι εκεί δεν υπήρχε ποτέ πρόβλημα! Ξαφνικά μαζί με τα ξερά να καούν και τα χλωρά. Ντροπή γιατι εμπιστευτήκαμε στο κράτος τα λιγοστά κεφάλαια που είχαμε στην διάθεση μας για Φ/Β στέγης.

  • 8 Μαρτίου 2014, 13:54 | ΛΕΥΤΕΡΗΣ

    Σχετικά με το παραπάνω άρθρο, έχω να κάνω κάποιες παρατηρήσεις.
    α) Με βάση τον πίνακα φαίνεται πως (τιμωρούνται) οι φωτοβολταίικοι σταθμοί που πήραν επιδότηση , σε σχέση με τους άλλους. Η απόδοση των μη επιδοτούμενων σταθμών είναι υπερδιπλάσια των άλλων (σε βάθος χρόνου ) με τις προτεινόμενες τιμές.

    β) Η επιδότηση που ΠΡΟΚΕΙΤΕ να εκταμιευθεί στη δική μου περίπτωση είναι στο 34% της επένδυσης και όχι στο 40% όπως ανέφερε ο 3299/04 στον οποίο έχω υπαχθεί. Μου έχει κοστίσει αρκετά η διαδικασία και η χρονοκαθυστέρηση και δεν μπορώ να καταλάβω γιατί (τιμωρούμαι)

    γ) Αναφέρεται πως τα αγροτικά φωτ/κα θα έχουν καλύτερη μεταχείριση κατά 10% περίπου. Χωρίς να θέλω να έρθω σε κόντρα με κανέναν, θέλω να κάνω μια παρατήρηση. Τα ιδία κεφάλαια που χρησιμοποίησα για την επένδυση προήλθαν από εμπορικές δραστηριότητες μιας ζωής, τα οποία φορολογήθηκαν με πολύ μεγαλύτερους φορολογικούς συντελεστές από ότι των αγροτών. Αυτή τη στιγμή δυστυχώς είμαι σχεδόν χωρίς αντικείμενο (λόγο κρίσης) και δεν καταλαβαίνω τη διάκριση με τους αγρότες-επενδυτές προς το μέρος τους, (οι οποίοι δεν είναι η μάζα αλλά η ελιτ)και αποτελεί Extra εισόδημα για αυτούς.

  • 8 Μαρτίου 2014, 13:51 | ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟ

    ΡΕ ΕΚΕΙ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΤΕ ΚΑΛΑ?ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΤΑ ΤΖΙΜΑΝΙΑ ΠΟΥ ΕΧΕΤΕ.ΟΥΤΕ ΠΕΡΙΠΤΕΡΟ ΔΕΝ ΕΙΣΤΕ ΙΚΑΝΟΙ ΝΑ ΚΟΥΜΑΝΤΑΡΕΤΕ.ΘΑ ΤΑ ΠΟΥΜΕ ΣΤΙΣ ΕΚΛΌΓΕΣ

  • 8 Μαρτίου 2014, 13:44 | ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΑΜΤΣΗΣ

    Στο νομοσχέδιο λαμβάνεται ως κριτήριο η ημερομήνια διασύνδεσης και όχι η ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης όπως θα έπρεπε. Είναι γνωστό ότι η ΔΕΗ κατά καιρούς καθυστερούσε σημαντικά να συνδέσει έργα για διάφορους λόγους πχ ότι της έλειπαν μετρητές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το δικό μου που υπέγραψα σύμβαση 30-05-2012 δήλωσα ετοιμότητα του έργου (οικιακό Φ/Β) στις 17-07-2012 και με ΕΥΘΥΝΗ της ΔΕΗ συνδέθηκα στις 04-10-2012. Το αποτέλεσμα είναι μια τεράστια διαφορά στην σημερινή μου τιμή που βάση του νομοσχεδίου είναι 25,5 και όχι 34,5 (σύμφωνα με την ημερομηνία σύμβασης) ή έστω 31,5 ( ημερομηνία ετοιμότητας.) Με άλλα λόγια εγώ το έργο το έκανα με κοστολόγιο Β τριμήνου του 2012 αλλά κατατάσομαι στην κατηγορία Δ τριμήνου του 2012. Νομίζω ότι πρέπει να γίνει μέριμνα και για αυτό το θέμα και όχι να τσουβαλιάζονται συλλήβδην ολες οι περιπτώσεις μόνο από την ημερομηνία διασύνδεσης που ΔΕΝ είναι ενδεικτική του κοστολογίου κατασκευής ενός έργου.

  • 8 Μαρτίου 2014, 13:47 | Βλαδήμιρος Κατ

    Τα εκπτωτικά-πιστωτικά τιμολόγια που καλούνται να εκδώσουν οι παραγωγοί για το 35% της παραγωγής του 2013, θα υπολογιστούν στο 2014 ή θα αφαιρεθούν απο το εισόδημα του 2013?
    Αν δεν αφαιρεθούν απο το 2013 θα υπάρχει πρόβλημα με την καταβολή φόρου.

  • 8 Μαρτίου 2014, 13:04 | ΓΙΑΝΝΗΣ

    Ένας τυχερός Έλληνας………………….
    Κύριοι είστε καταπληκτικοί….., ξεχνάτε όμως κάτι, έρχονται εκλογές.
    Εγκατέστησα Φ/Β στην στέγη του σπιτιού μου, με δάνειο εξ΄ ολοκλήρου από την Τράπεζα Πειραιώς, (ποσό 36.000 Euro, στο κόλπο και οι τράπεζες). Το 2011 ξεκίνησε η διαδικασία και έγινε σύνδεση τον 2/2012.
    Η δόση κάθε μήνα είναι περίπου 450 Euro, για 10χρόνια. Με απόδοση περίπου στα δύο χρόνια 11.500 KWH/έτος, κάντε τους υπολογισμούς και π έ σ τ ε μ ε τ ί ν α κ ά ν ω……..
    (ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΟΧΙ Μεταρρυθμίσεις!!! )
    Έρχεστε και μου ζητάτε μείωση 30% (από 0,55 σε 0,38), ωραία….
    κάντε και μείωση 30% στο δάνειο ή χάρισμα στην τράπεζα Πειραιώς όλη η εγκατάσταση με τις ευχές μου για καλή απόδοση.
    Είναι γεγονός ότι ζούμε σ’ ένα πολύ αναξιόπιστο κράτος!!!
    Ευχαριστώ πολύ!!!

  • 8 Μαρτίου 2014, 13:41 | ΑΛΕΚΟΣ

    ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ Η ΝΕΑ ΤΙΜΗ ΣΤΙΣ ΣΤΕΓΕΣ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ Η ΟΠΟΙΑ ΣΕ ΕΜΕΝΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΕΓΙΝΕ ΜΕ 2 ΜΗΝΕΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΟΤΙ Η ΔΕΗ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΡΟΛΟΓΙΑ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΧΑΣΩ ΕΝΑ ΤΡΙΜΗΝΟ. ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΥΠΟΓΡΑΨΑ ΑΙΤΗΣΗ ΣΥΜΨΗΦΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΙΟΥΝΙΟ Η ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΗΤΑΝ ΕΤΟΙΜΗ 2 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΚΑΙ Η ΔΕΗ ΤΟ ΣΥΝΔΕΣΕ 16 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2012. ΑΡΑ ΕΓΩ ΓΙΑ ΠΑΡΑΛΕΙΨΕΙΣ ΤΗΣ ΔΕΗ ΕΧΩ ΜΕΙΩΣΗ ΣΤΗΝ ΤΙΜΗ ΚΑΤΑ 49%. ΔΗΛΑΔΗ Η ΤΙΜΗ ΠΟΥ ΕΔΙΝΑ ΗΤΑΝ 0,4968 ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΝΕΤΑΙ 0,255. ΤΕΛΟΣ ΟΤΑΝ ΕΚΑΝΑ ΤΗΝ ΣΥΜΒΑΣΗ ΠΟΥΘΕΝΑ ΔΕΝ ΕΓΓΡΑΦΕ ΟΤΙ ΟΠΟΤΕ ΓΟΥΣΤΑΡΟΥΜΕ ΘΑ ΣΟΥ ΜΕΙΩΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΤΙΜΗ. ΑΝ ΥΠΗΡΧΕ ΑΥΤΗ Η ΡΗΤΡΑ ΔΕΝ ΘΑ ΕΔΙΝΑ ΤΑ ΩΡΑΙΑ ΜΕΤΡΗΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΜΟΥ ΚΑΙ 4500 ΕΥΡΩ ΣΕ ΦΠΑ ΣΕ ΕΝΑ ΚΡΑΤΟΣ ΑΠΑΤΕΩΝΑ – ΚΛΕΦΤΗ. ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΣΚΕΦΤΗΚΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΟΥΤΕ ΓΙΑ ΠΕΡΙΠΤΕΡΑΣ ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ. ΕΛΠΙΖΩ Ο ΜΙΣΘΟΣ ΠΟΥ ΠΑΙΡΝΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟ ΛΙΓΟΤΕΡΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΤΩΤΕΡΟ ΒΑΣΙΚΟ. ΕΑΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΝΑ ΤΟΥ ΤΟΝ ΠΕΡΙΚΟΨΕΤΕ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΝΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΘΕΤΕΤΕ ΣΤΟΝ ΛΑΓΗΕ

  • 8 Μαρτίου 2014, 12:45 | Δημητρης Χαρουπας

    1. H μείωση τιμής στα φωτοβολταικα στέγης που πήραν όρους σύνδεσης τέλος της Ανοιξης του 2012 (Fit 0,49) και συνδέθηκαν πχ τον Οκτώβριο (νεα fit 0,255 )είναι άδικη και εξοντωτική .Οδηγεί σε μείωση τιμης 49%!!!!.
    Ενα ΦΒ στέγης το τελευταίο 3μηνο του 2011 κατασκευάζονταν με 26,000€
    και θα έχει πλέον fit 41,5€. Ενώ το ΦΒ της προηγούμενης περίπτωσης
    κόστισε γύρω στις 18-23.000€ και θα έχει fit 25,5€. Δηλαδή για 5-6000€ επιπλέον αρχική δαπάνη , θα εισπράττει το πρώτο, επιπλέον 2.250€ ετησίως, δηλαδή 51,000€ επιπλέον!!! για τα υπόλοιπα 23 χρόνια.
    Το κόστος κατασκευής των ΦΒ στέγης μειώθηκε αισθητά μετά τον Σεπτέμβριο του 2011 όταν έγινε γνωστή η νέα αισθητά μειωμένη τιμή FIT. Οι συμφωνίες με τους κατασκευαστές όμως έγιναν πολύ νωρίτερα, τον χρόνο υποβολής του φακέλου στην ΔΕΗ.
    2.Στο νομό Σερρών η τοπική ΔΕΗ επικαλούνταν όλο το καλοκαίρι του 2012 έλλειψη μετρητών και καθυστερούσε -εκτός από τους ημετέρους-την σύνδεση πάνω από 2,5 μήνες.Στην περίπτωση μου η ετοιμότητα δηλώθηκε τον Ιούνιο του 2012 και η σύνδεση έγινε μετά από διαμαρτυρίες στις 3 Οκτωβρίου 2012 χωρίς μετρητή ,με βάση τις ενδείξεις του inverter.Ο μετρητής τοποθετήθηκε τον Φεβρουάριο του 2013. Δεν πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη για αυτή την εξόφθαλμη αδικία??

  • 8 Μαρτίου 2014, 12:05 | Αθανάσιος Βαμβακάς

    Αγαπητοί,

    Με την σαφή διάκριση των αγροτών (μεταβίβαση, 10% κ.α.) καταργείτε το άρθρο 4 του Συντάγματος.

    Αν δεν το γνωρίζετε διαβάστε το εδώ
    http://www.hellenicparliament.gr/Vouli-ton-Ellinon/To-Politevma/Syntagma/article-4/

    και θα τα πούμε στα δικαστήρια….

  • 8 Μαρτίου 2014, 11:43 | Ιωάννης

    Για τα οικιακά φωτοβολταϊκά, η νέα τιμολόγηση θα πρέπει να γίνει βάσει της ημερομηνίας της σύμβασης συμψηφισμού και όχι της διασύνδεσης η οποία συνήθως είναι 3~6 μήνες αργότερα (1~2 μήνες χρόνος παράδοσης υλικών, 1~2 μήνες εγκατάσταση, 1~2 μήνες σύνδεση με τους επανελέγχους). Τα υλικά και το ολικό κόστος καθορίζονται την περίοδο του συμψηφισμού όπου παραγγέλνονται και προπληρώνονται τα υλικά. Ιδικά για την περίοδο του 2012, όπου οι τιμές αναπροσαρμόζονταν κάθε μήνα.

    Για παράδειγμα στην περίπτωση μου – 9,9kW φωτοβολταϊκού στέγης στην επαρχία έχουμε:
    κόστος τον 6/2012: 27000Ευρώ (panels, βάσεις, μεταφορά εξοπλισμού, εγκατάσταση, συστημα ασφαλείας, αιτήσεις).
    κόστος συντήρησης 430Ευρώ/Χρόνο (130Ευρώ ετήσια Ασφάλιστρα, 150Ευρώ ετήσιος τεχνικός έλεγχος, 3*50Ευρώ καθαρισμός panels).
    Η σύνδεση έγινε 10/2012, έτσι πάμε σε νέα τιμή 255Ευρώ/Mwh και η πραγματική απόδοση είναι ~12,5MWh/year. Βάση της νέας τιμής η απόσβεση πάει στα 2700/(3187-430) > 10 χρόνια χωρίς να υπολογίσουμε βλάβες, κόστος δανεισμού, κτλ.