Σκοπός του παρόντος Κεφαλαίου είναι ο καθορισμός:
α) των όρων και της διαδικασίας εξέτασης και χορήγησης, ανανέωσης, αναστολής και ανάκλησης της άδειας ίδρυσης και λειτουργίας αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών, από το Δημόσιο, από οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης Α΄ ή Β΄ βαθμού και από νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου.
β) των υποχρεώσεων και των προσόντων των ανωτέρω φορέων και προσώπων, στους οποίους χορηγείται άδεια λειτουργίας αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών,
γ) των απαγορεύσεων, των περιορισμών δραστηριοτήτων, των υποχρεώσεων και προϋποθέσεων για την ίδρυση και λειτουργία αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών, και
δ) των διαδικασιών ελέγχου και επιθεώρησης των αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών και των σχετικών κυρώσεων.
ε) των προϋποθέσεων προσθαλάσσωσης και αποθαλάσσωσης αεροσκαφών επί υδάτινων πεδίων.
Άρθρο 01 – Σκοπός
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Σκοπός
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Ορισμοί
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Εγκαταστάσεις Υδατοδρομίων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Γενικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 05 – Χρηματοδότηση επένδυσης υδατοδρομίων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Προϋποθέσεις κατόχου Άδειας Υδατοδρομίου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 07 – Υπηρεσία αδειοδότησης υδατοδρομίων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Τεχνικός Φάκελος Υδατοδρομίου
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Αίτηση για χορήγηση «Άδειας ίδρυσης υδατοδρομίου»
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Αίτηση για χορήγηση «Άδειας ίδρυσης & λειτουργίας υδατοδρομίου»
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Αίτηση για χορήγηση «Άδειας Λειτουργίας Υδατοδρομίου»
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Διαδικασία εξέτασης αιτήσεων – Έκδοση αδειών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Διάρκεια ισχύος άδειας – Τροποποίηση στοιχείων αδειών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Επιτροπή Υδατοδρομίων – Επιθεωρήσεις Υδατοδρομίων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 15 – Μεταβίβαση άδειας – Παραχώρηση λειτουργίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Υποχρεώσεις φορέα λειτουργίας υδατοδρομίου
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 17 – Όροι εκτέλεσης πτήσεωνΆρθρο 17 – Όροι εκτέλεσης πτήσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 18 – Κίνηση στην επιφάνεια του ύδατος και επικοινωνίες
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Απαγορεύσεις – περιορισμοί
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 20 – ΑσφάλισηΆρθρο 20 – Ασφάλιση
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Τιμολόγια υπηρεσιών υδατοδρομίων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 – Τέλη λειτουργίας υδατοδρομίου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 23 – Εκπαίδευση Προσωπικού Υδατοδρομίου
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 24 – Εφοδιασμός αεροσκαφών με καύσιμαΆρθρο 24 – Εφοδιασμός αεροσκαφών με καύσιμα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25 – Απαγόρευση πτήσεων και ανάκληση άδειας υδατοδρομίου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 26 – Κυρώσεις
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Υδάτινα πεδία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 28 – Προσωρινή απαγόρευση λειτουργίας υδατοδρομίου ή υδάτινου πεδίου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 29
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 30 – Ηλεκτρονικό Σύστημα Παρακολούθησης Αδειών Υδατοδρομίων (Η.Σ.Π.Α.Υ.)Άρθρο 30 – Ηλεκτρονικό Σύστημα Παρακολούθησης Αδειών Υδατοδρομίων (Η.Σ.Π.Α.Υ.)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 31 – Καταργούμενες διατάξειςΆρθρο 31 – Καταργούμενες διατάξεις
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 32 – Μεταβατικές διατάξεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 33 – Παραρτήματα
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
5 Αυγούστου 2016, 10:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
9 Σεπτεμβρίου 2016, 13:59
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο Νόμου - ΠαραρτήματαΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
8 Σχόλια 102 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 6334 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Διατάξεις για την ανάπτυξη, τις υποδομές και τη στήριξη της επιχειρηματικότητας και του τουρισμού
- Εκσυγχρονισμός των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών
- ΣΥΣΤΑΣΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Εθνική Στρατηγική και οδικός χάρτης για την εφαρμογή του Building Information Modelling (BIM)
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2006/1/ΕΚ και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1187 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου...
- Δημόσιες υπεραστικές και αστικές τακτικές οδικές μεταφορές επιβατών
- Σχέδιο νόμου "Πρότυπες Προτάσεις"
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου: "Οδηγώντας με ασφάλεια"
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021- 2025
- Η Ελλάδα σε κίνηση:Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα–Μικροκινητικότητα-Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Σύσταση, λειτουργία και αρμοδιότητες Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και ρύθμιση ζητημάτων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας»
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας 2014/94/EE
- ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΠΡΑΤΗΡΙΩΝ ΠΑΡΟΧΗΣ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ψηφιακό Μητρώο
- Ψηφιακή Ελλάδα 2021
- Διαδικασίες κεντρικού ελέγχου και διαφάνειας στο σύστημα παραγωγής δημοσίων και ιδιωτικών τεχνικών έργων και υποδομών
- Ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών
- Κανονισμός πτήσεων των Συστημάτων μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (ΣμηΕΑ) - Unmanned Aircraft Systems (UAS)
- Προσαρμογή της Εθνικής Νομοθεσίας στις προβλέψεις της Οδηγίας 2014/61/ΕΕ για μέτρα μείωσης του κόστους εγκατάστασης υψίρρυθμων δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών
- Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία 2012_34_ΕΕ
- ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ
- Εκκαθαρίστριες εταιρείες για λογιστική τακτοποίηση
- Ακεραιότητα δημόσιων τηλεφωνικών δικτύων
- Κατάλογος Ελαχίστου Εξοπλισμού αεροσκαφών Συνδέσμου Αεροπορικών Αρχών
- Κανονισμός Πτητικής Λειτουργίας Δημοσίων Αερομεταφορών
- Κανονισμός Πρόσθετων Απαιτήσεων Πτητικής Ικανότητας για Πτητικές Λειτουργίες
- Διαδικασίες Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων
- Κανονισμός Λειτουργίας Παρατηρητηρίου
- ΚΥΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ
- Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες
- Ζώνες ασφαλείας
- Οχήματα Ειδικής Χρήσης
- Προϋποθέσεις άσκησης επαγγέλματος τεχνίτη μηχανημάτων και όροι ίδρυσης και λειτουργίας συνεργείων επισκευής τους
- Αδειοδότηση και λειτουργία αεροπορικών σχολών για παροχή εκπαίδευσης
- Δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία και των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα όταν ταξιδεύουν αεροπορικώς
- Κανόνες ελεύθερης παροχής υπηρεσιών μεταφοράς με Επιβατηγά Δημόσιας Χρήσης, αυτοκίνητα και Μοτοσικλέτες Δημόσιας Χρήσης
- Τέλη Αερολιμένων
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟY «ΙΔΡΥΣΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ ΕΠΙ ΥΔΑΤΙΝΩΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία των Οδηγιών 2016/797, 2016/798 και 2016/2370 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και άλλες διατάξεις
Εκτός από επιβάτες, προτείνεται η πρόβλεψη για τη μεταφορά μικρών δεμάτων με υδροπλάνα (π.χ. προϊόντων ευαίσθητων, προϊόντων αξίας, τουριστικών προϊόντων) με τη χρήση εσωτερικών ή/και εξωτερικών πτήσεων.
Ως Σύλλογος Ναυτικών Πρακτόρων του Λιμένος Πατρών, με αίσθημα ευθύνης έναντι του επαγγέλματος μας και του υψηλού, θεσμικού, κοινωνικού μας ρόλου, καταθέτουμε προς την υπηρεσία σας τις προτάσεις μας για το σχέδιο νόμου σχετικά με την «Ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών».
Υπό το πρίσμα αυτό, σας προτείνουμε τα ακόλουθα:
• Δεν πρέπει να υπάρχει ταύτιση των ακτοπλοϊκών γραμμών και των υδατοδιαδρόμων.
• Για τις αφίξεις-αναχωρήσεις των υδροπλάνων θα πρέπει να χρησιμοποιούνται ή έστω να κατασκευαστούν, θέσεις οι οποίες δεν θα επηρεάζουν ή δεν θα ταυτίζονται με τις ήδη υπάρχουσες για τα πλοία. Έτσι δεν θα μειώνονται οι δυνατότητες προσεγγίσεων των πλοίων στα λιμάνια λόγω των υδροπλάνων.
Η ίδρυση των υδατοδρομίων στα νησιά θα λειτουργήσει ευεργετικά σε συνδυασμό με τις εξαιρετικές προδιαγραφές των εγκαταστάσεων για την εξυπηρέτηση των επιβατων. Παράλληλα, δημιουργεί μια σημαντική αναπτυξιακή προοπτική, αφού ενισχύεται ο τομέας του τουρισμού που αποτελεί βασικό πυλώνα για τα νησιά, ενώ δημιουργείται ένα πεδίο επένδυσης.
Πραγματικά είναι ένα ολοκληρωμένο το νομοσχέδιο αφού καλύπτει ακόμα και τον απαιτούμενο χώρο ανά επιβάτη την ώρα της αναμονής, παρόλα αυτά δεν θα πρέπει να λειτουργήσει εις βάρος των επιβατών που επιλέγουν την ακτοπλοϊκή συγκοινωνία ως μέσω μεταφοράς.
Ιδιαίτερα για την Πάτρα:
• Στο παρελθόν έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο πολλών ανεπιτυχών προσπαθειών προσθαλάσσωσης υδροπλάνων, με αποτέλεσμα την σημαντική καθυστέρηση πρόσδεσης πλοίων λόγω της κοινής χρήσης των θέσεων.
• Υπάρχει πρόβλεψη για την κατασκευή προβλήτας για τα υδροπλάνα στην θέση Νο 11, γεγονός που μας βρίσκει αντίθετους καθώς η συγκεκριμένη θέση λόγω μήκους και βυθίσματος εξυπηρετεί φορτηγά πλοία μεγάλου μεγέθους, επιβατηγά πλοία όταν διανυκτερεύουν ή όταν δεν υπάρχει θέση στο νότιο λιμάνι ή στις περιπτώσεις απεργιών, πολεμικά πλοία και άλλες έκτακτες ανάγκες.
• Ήδη στο νότιο λιμάνι της Πάτρας υπάρχουν εξαιρετικές, σύγχρονες και πολλές κτιριακές εγκαταστάσεις που λειτουργούν ήδη για τα πλοία του εξωτερικού και επομένως οι νέες εγκαταστάσεις για τα υδατοδρόμια στο βόρειο λιμάνι θα είναι ένα πρόκριμα για την δημιουργία ανάλογων χώρων και για την ακτοπλοΐα της γραμμής που λειτουργεί για τα νησιά του Ιονίου.
Άρθρο 01 – Σκοπός
Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί, στο παρόν νομοσχέδιο, στην ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίων σε λίμνες καθώς σε αυτές συναντώνται μεγάλοι αριθμοί πουλιών και για το λόγο αυτό εντάσσονται σε σχετικά καθεστώτα προστασίας. Στις περιπτώσεις αυτές θα πρέπει να υπάρξουν ειδικότερες προβλέψεις ως προς τις προϋποθέσεις, τις προδιαγραφές, τις διαδικασίες και τους φορείς που εμπλέκονται στην αδειοδότηση και την επιθεώρηση λειτουργίας υδατοδρομίων, ώστε να διασφαλίζονται τόσο ζητήματα ασφάλειας των πτήσεων όσο και προστασίας των οικολογικά σημαντικών υγροτοπικών συστημάτων και της ορνιθοπανίδας τους.
Προκειμένου για υδατοδρόμια σε λίμνες που εντάσσονται στο ευρωπαϊκό οικολογικό δίκτυο Φύση 2000, στα στάδια αδειοδότησης και ελέγχου θα πρέπει να εμπλέκονται αρμόδια υπουργεία και φορείς (Υπουργείο Περιβαλλοντος, Δ/νσεις Υδάτων Αποκεντρωμένης Διοίκησης, Φορείς Διαχείρισης – βλ. ειδικότερα σχόλια στα άρθρα 6, 10, 12 & 14). Επιπλέον θα πρέπει να διασφαλίζεται ρητά η τήρηση της σχετικής περιβαλλοντικής νομοθεσίας (βλ. ειδικότερα σχόλια στα άρθρα 8, 12 & 26). Τέλος, θα πρέπει να υπάρχουν ειδικές προβλέψεις για τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και την αποτελεσματική αντιμετώπιση τυχόν περιβαλλοντικών ατυχημάτων (βλ. ειδικότερα σχόλια στο άρθρο 8 και το Παράρτημα Ι).
Πολύ σωστά ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, έθεσε το εν λόγω σχέδιο νόμου σε δημόσια διαβούλευση προκειμένου να βελτιωθούν οι διατάξεις του νομοσχεδίου. Ως ένας άνθρωπος που έχει σπουδάσει και αφιερώσει στο συγκεκριμένο αντικείμενο σχεδόν 12 χρόνια, θέλω να επισημάνω τα εξής:
Τα υδροπλάνα σίγουρα μπορούν να προσφέρουν πολλά στην επιβατική και τουριστική κίνηση εξυπηρετώντας ταυτόχρονα και άλλες ανάγκες. κοινωνικής σπουδαιότητας όπως είναι οι επείγουσες και έκτακτες μετακινήσεις: αεροδιακομιδής ασθενών, έρευνας & διάσωσης, μεταφοράς φορτίου κτλ. Όμως για να γίνουν όλα αυτά πρέπει να είναι βιώσιμο και το υδροπλάνο ως μέσο μεταφοράς. Όπως όσοι γνωρίζουν, το υδροπλάνο είναι ένα μέσο βεβαρημένο λόγω του ότι αναπόφευκτα αυτό που του δίνει την δυνατότητα προσγείωσης στο νερό είναι και η αχίλλειος του φτέρνα; Οι Πλωτήρες του υδροπλάνου αφαιρούν σχεδόν το 1/3 του ωφέλιμου φορτίου κάνοντας το κόστος ανά επιβάτη ή ανά χιλιόμετρο (CASM όπως συνηθίζουμε να το υπολογίζουμε στον αεροπορικό χώρο) εξαιρετικά υψηλό. Εάν κάποιος προσθέσει σε αυτό και τις δυσκολίες ανεφοδιασμού (εάν υπάρχει γιατί αλλιώς θα πρέπει να μεταφέρει και το καύσιμο της επιστροφής) το κόστος ανεβαίνει ακόμα περισσότερο. Αν σε αυτό προστεθεί και η χρέωση των υδατοδρομίων τα οποία λόγω του μικρού αριθμού υδροπλάνων που θα υπάρχουν αρχικά θα αναγκάζονται να χρεώνουν ψηλότερα τέλη, τότε το εγχείρημα γίνεται ακόμα πιο δύσκολο και αμφίβολο επιβίωσης.
Σίγουρα χρειάζονται τα υδατοδρόμια για να υπάρχει έλεγχος ασφαλείας όταν πρόκειται για προγραμματισμένες πτήσεις και για να υποβοηθήσουν την λειτουργία των υδροπλάνων ως κομβικά σημεία προς τα υδάτινα πεδία. Όμως χωρίς να υπάρχει βιομηχανία (Industry) φορέων λειτουργίας υδροπλάνων (Operators) είναι πολύ δύσκολο να γίνει η εκκίνηση και να υπάρχει κερδοφορία.
Επιπλέον τα νησιά ή γενικότερα παράκτιες πόλεις που διαθέτουν τα χρήματα (συνήθως τα πιο μεγάλα ή πιο πλούσια) θα μπορούν να χρηματοδοτήσουν την δημιουργία υδατοδρομίων ενώ τα πιο μικρά που πραγματικά το χρειάζονται δεν θα μπορούν.
Σημασία όμως έχει να εξυπηρετηθούν αυτά τα δυσπρόσιτα σημεία τα οποία στην τελική δίνουν και την υπεραξία στην χρήση του μέσου συντελώντας στην ευρύτερη προσβασιμότητα ως αποτέλεσμα ενός σχεδιασμού όπου το υδροπλάνο μπορεί να αποτελέσει το συμπληρωματικό αυτό μέσο (feeder airline) που θα τροφοδοτήσει και τα άλλα μέσα με επιβατική κίνηση που αλλιώς δεν θα υπήρχε. Τα υδροπλάνα εξ’ ορισμού και από τα παραδείγματα του εξωτερικού όπου έχουν αναπτυχθεί, ενδείκνυνται εκεί όπου υπάρχει δύσκολή προσβασιμότητα ή αυξημένη τουριστική ζήτηση.
Όταν μετά από μερικά χρόνια θα μιλάμε για βιομηχανία υδροπλάνων στην Ελλάδα, τότε θα μπορούν να αδειοδοτηθούν και περισσότερα υδατοδρομία όπου χρειάζεται γιατί η βιομηχανία η ίδια ανέδειξε την ανάγκη και την βιωσιμότητα τους.
Ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Χρήστος Σπίρτζης στην ανακοίνωση του για τον παρόντα Νόμο. Πολύ σωστά υπογραμμίζει ακόμη, ότι «Τα υδροπλάνα, πέρα από την επιβατική και τουριστική κίνηση εξυπηρετούν και άλλες ανάγκες. Ανάγκες, μεγάλης κοινωνικής σπουδαιότητας. Όπως είναι οι επείγουσες και έκτακτες μετακινήσεις: αεροδιακομιδής ασθενών, έρευνας & διάσωσης, μεταφοράς φορτίου (φάρμακα, τρόφιμα, Τύπος, και άλλα είδη ανάγκης)»…..κλπ
…………………………………………………………….
Όντως η αεροδιακομιδή ασθενών με υδροπλάνα σε έκτακτες περιπτώσεις, όπως στα νησιά που δεν διαθέτουν μονάδες εντατικής θεραπείας , μπορεί να αποβεί σωτήρια.
Αυτό πρέπει να διασφαλιστεί με συγκεκριμένο άρθρο στον νέο νόμο και όχι με απλή αναφορά. Μάλιστα να είναι απαραίτητος όρος-στοιχείο κλπ στην αδειοδότηση και σε οποιαδήποτε Σύμβαση πρόκειται να υλοποιηθεί, για οποιοδήποτε στιγμή και ώρα προκύψει ανάγκη.
(Το κόστος αυτό μπορεί να προβλεφθεί ως παρακράτηση στα εισιτήρια, ένα ελάχιστο ποσό ως ασφαλιστική κάλυψη)
Μια κανονιστική εγκύκλιος μπορεί να θέσει πλήρως το νομικό πλαίσιο.
Σε ένα τόσο σημαντικό νομοσχέδιο νομίζω ότι το πρόβλημα δεν έχει να κάνει με το δημόσιο και μόνο αλλά με την ανάπτυξη της οικονομίας γενικότερα στο νησιωτικό σύμπλεγμα της χώρας και ιδιαίτερα σε εκείνα τα νησιά που δεν έχουν πρόσβαση σε ένα ελάχιστο πυλώνα ανάπτυξης, για να μπορέσουν στην συνέχεια να αναπτύξουν,τις τοπικές οικονομίες τους. Εδώ θα κριθεί το στοίχημα και για τις εταιρίες, αλλά και για εκείνα τα κοινοπρακτικά σχήματα που θα θελήσουν να δραστηριοποιηθούν στον χώρο των Υδατοδρομίων. Με αυτήν την έννοια πρώτος στόχος πρέπει να είναι το ριζικό χτύπημα της γραφειοκρατίας,σε σχέση με την ίδρυση και λειτουργία ενός υδατοδρομίου, η απλοποίηση όλων των διαδικασιών μέχρι την έναρξη λειτουργίας, αλλά και η δημιουργία κατάλληλων και ασφαλών κανόνων. Ιδιαίτερο βάρος θα πρέπει να πέσει ώστε το θεσμικό νομικό πλαίσιο λειτουργίας των υδατοδρομίων να μην αποτελέσει βορά εκκμετάλευσης για μια ακόμα φορά σε βάρος των νησιών και της αυτοδιοίκησης,παραδείγματα σε αυτή την χώρα που ζούμε έχουμε πολλά και όχι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά τρανό παράδειγμα αποτελούν τα Ι Κ Τ Ε Ο τα οποία αναπτύχθηκαν άναρχα και χωρίς κανένα σχεδιασμό.
Μου φαίνεται πολλή γραφειοκρατία και πολλοί περιορισμοί για μια χώρα που έχει τόσο πολλή θάλασσα. Έπρεπε να έχουμε υδροπλάνα εδώ και καιρό, όπως έχουμε ταχύπλοα, φέρρυ μποτ, ιπτάμενα δελφίνια, και Jet Ski. Ποιά η διαφορά; Στη χώρα μας πετσοκόβονται άνθρωποι κάθε χρόνο από ταχύπλοα. Ποιός ελέγχει τη λειτουργία τους; Ποιός τους κόβει πρόστιμα όταν κάνουν επικίνδυνους ελιγμούς δίπλα σε λουόμενους; Τα υδροπλάνα είναι μάλλον πιο ασφαλή, γιατί α) Έχουν πιλότο με άδεια και εκτεταμένη εκπαίδευση (αντίθετα με χειριστές Jet Ski που μπορεί να έχουν εκπαίδευση 5 λεπτών). β) Στην προσθαλάσσωση έχουν καλή ορατότητα από ψηλά και μπορούν να επιλέξουν που θα προσθαλασσωθούν για να αποφύγουν τυχόν εμπόδια. γ) κάνουν ελιγμούς στη θάλασσα μόνο για λίγα λεπτά σε κάθε πτήση (και μόνο δευτερόλεπτα με μεγάλη ταχύτητα).
Το παρόν νομοσχέδιο ανομολόγητο σκοπό έχει να ακυρώσει τη δημιουργία δικτύου υδατοδρομίων στην Ελλάδα. Η προσπάθεια έχει ξεκινήσει εδώ και πάνω από μία δεκαετία. Περισσότερες από μία εταιρείας προσπάθησαν, έχασαν χρήματα , χρόνο και υπομονή και εγκατέλειψαν την προσπάθεια Τώρα που ήρθε η ώρα της πραγμάτωσης, οποιαδήποτε ανατροπή θα είναι και η τελική. Το Δημόσιο δεν έχει τη δυνατότητα να «κάνει τη δουλειά» και απλώς η δουλειά δε θα γίνει.