Άρθρο 16: Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων

1. Συνιστάται ανεξάρτητη διοικητική αρχή με την επωνυμία «Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων » (Ε.Ο.Ε.) και διεθνή ονομασία «National Exams Organization». Ο ΕΟΕ εδρεύει στην Αθήνα, έχει διοικητική αυτοτέλεια και εποπτεύεται από τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων για τον έλεγχο νομιμότητας των πράξεων του. Αποτελεί επιτελικό επιστημονικό φορέα αρμόδιο για ζητήματα που αφορούν στις γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στο Γενικό και στο Επαγγελματικό Λύκειο, στις εξετάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και στην δημιουργία και λειτουργία της Τράπεζας Θεμάτων Εξετάσεων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας.

2. Αποστολή του Οργανισμού είναι η διασφάλιση υψηλής ποιότητας και διαφάνειας των Εξετάσεων των Μαθητών του Γενικού και του Επαγγελματικού Λυκείου. Στο πλαίσιο της αποστολής του, ο Οργανισμός είναι αρμόδιος ιδίως για:
α) τον προσδιορισμό της εξεταστέας ύλης με θεματικό προσδιορισμό,
β) τη διατύπωση πρότασης για τη συγκρότηση των περιφερειακών επιτροπών και της κεντρικής επιτροπής, για τη διεξαγωγή των εξετάσεων,
γ) τη διατύπωση πρότασης για τον ορισμό βαθμολογητών, για τη βαθμολόγηση των γραπτών στις εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, που αξιολογούνται και επιμορφώνονται διαρκώς,
δ) τη διοργάνωση των εξετάσεων σε περιφερειακό και κεντρικό επίπεδο και τον ορισμό κάθε σχετικού θέματος, όπως είναι οι επιτηρήσεις, η διάρκεια, η διαδικασία βαθμολόγησης και αναβαθμολόγησης,
ε) τον έλεγχο και την παρακολούθηση των υπηρεσιακών υποστηρικτικών αρμοδίων Διευθύνσεων και υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας για τη διοργάνωση των Εξετάσεων.
στ) την γνωμοδότηση ή εισήγηση, ύστερα από ερώτημα του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων ή αυτεπαγγέλτως, σχετικά με θέματα που άπτονται των ανωτέρω αρμοδιοτήτων και της αποστολής του.
ζ) την αξιολόγηση των διαδικασιών των εξετάσεων ετησίως και την σύνταξη και υποβολή θεσμικών προτάσεων βελτίωσης της ποιότητας των διαδικασιών των Εξετάσεων.
η) την δημιουργία και τη λειτουργία της Τράπεζας Θεμάτων Εξετάσεων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας
θ) την συνεργασία ή και τη συμμετοχή ως μέλος σε διεθνή δίκτυα, φορείς ή οργανισμούς που αναπτύσσουν δραστηριότητες συναφείς με την αποστολή του.

3. Το ανώτατο διοικητικό όργανο του Οργανισμού είναι το Συμβούλιο. Τα μέλη του Συμβουλίου απολαμβάνουν κατά την άσκηση των καθηκόντων τους προσωπικής και λειτουργικής ανεξαρτησίας. Το Συμβούλιο της Αρχής αποτελείται από τα ακόλουθα μέλη:
α) Τον Πρόεδρο, ο οποίος είναι επιστήμονας με υψηλού επιπέδου επιστημονικό έργο και αποδεδειγμένη εμπειρία, σε θέματα εξετάσεων και εν γένει του εκπαιδευτικού έργου της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο Πρόεδρος ορίζεται από τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από δημόσια προκήρυξη της θέσης και γνώμη της αρμόδιας κατά τον Κανονισμό της Βουλής επιτροπής.
β) Τον Πρόεδρο του Ι.Ε.Π..
γ) Τέσσερις εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με βαθμό τουλάχιστον Β` οι οποίοι είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος ή μεταπτυχιακού διπλώματος σε αντικείμενο συναφές με την αποστολή και τις δραστηριότητες της Αρχής.
δ) Έναν Καθηγητή Πανεπιστημίου της χώρας ή της αλλοδαπής ανά Ομάδα Προσανατολισμού Επιστημών
ε) Έναν Σχολικό Σύμβουλο ανά Ειδικότητα Εκπαιδευτικού Κλάδου και Κατηγορίας
στ) τον εκάστοτε Γενικό Διευθυντή Σπουδών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
ζ) τον εκάστοτε Διευθυντή της Διεύθυνσης Εξετάσεων
4. α) Το Συμβούλιο της Αρχής συγκροτείται από τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από πρόταση του προέδρου της Αρχής για τα μέλη των περιπτώσεων γ` και δ΄. Ο πρόεδρος της Αρχής υποχρεούται να προτείνει αυτόν, που έχει καταταγεί πρώτος στον οικείο αξιολογικό πίνακα.

β) Το Συμβούλιο της Αρχής, ύστερα από τη συγκρότηση του σε σώμα, εκλέγει μεταξύ των μελών του τον Αντιπρόεδρο, ο οποίος επικουρεί τον Πρόεδρο στην άσκηση των αρμοδιοτήτων του.

γ) Η θητεία του Προέδρου και των λοιπών μελών του Συμβουλίου είναι τετραετής. Δεν επιτρέπεται ο διορισμός των μελών για περισσότερες από δύο θητείες, διαδοχικές ή μη.

δ) Σε περίπτωση έλλειψης μέλους του Συμβουλίου της Αρχής διορίζεται νέο μέλος με νέα θητεία. Η θητεία του Προέδρου και των λοιπών μελών του Συμβουλίου παρατείνεται αυτοδικαίως μέχρι τον ορισμό νέων, με τη διαδικασία των προηγούμενων περιπτώσεων, και πάντως όχι για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των τριών μηνών από τη λήξη της θητείας τους.

ε) Ο Πρόεδρος του Συμβουλίου του Οργανισμού είναι πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης και λαμβάνει αποδοχές ενώ τα λοιπά μέλη του Συμβουλίου της Αρχής λαμβάνουν αποζημίωση για τη συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις του Συμβουλίου. Το ύψος των αποδοχών του προέδρου καθορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και δεν μπορεί δε να υπερβαίνει το μισθό Γενικού Γραμματέα Υπουργείου, όπως αυτός διαμορφώθηκε με το ν. 3833/2010, άρθρο 2, παράγραφοι 1 και 2, καθώς και με το εδάφιο 8 της παραγράφου Γ του ν. 4093/2012. Το ύψος της αποζημίωσης ανά συνεδρίαση των λοιπών μελών καθορίζεται σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις των διατάξεων του άρθρου 21 του ν. 4024/2011 (Α` 226).

στ) Δεν μπορεί να οριστεί μέλος του Συμβουλίου όποιος έχει κώλυμα διορισμού δημοσίου υπαλλήλου, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 8 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ.. Από την ιδιότητα του μέλους του Συμβουλίου εκπίπτει εκείνος στο πρόσωπο του οποίου συντρέχουν οι προϋποθέσεις έκπτωσης δημοσίου υπαλλήλου, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 149 του ίδιου Κώδικα. Η πειθαρχική ευθύνη των μελών του Συμβουλίου υπό την ιδιότητα τους αυτή ρυθμίζεται από τον Οργανισμό της Αρχής.

ζ) Τα μέλη του Συμβουλίου μπορεί να αναλαμβάνουν και συγκεκριμένες αρμοδιότητες που τους ανατίθενται με απόφαση του Συμβουλίου, ύστερα από εισήγηση του Προέδρου της Αρχής

5.α) Ο Πρόεδρος της Αρχής έχει τη γενική ευθύνη για την επίτευξη των στόχων και της αποστολής της Αρχής και ασκεί, ιδίως, τις ακόλουθες αρμοδιότητες:

αα) Εκπροσωπεί την Αρχή δικαστικώς και εξωδίκως.

αβ) Συγκαλεί το Συμβούλιο και προεδρεύει στις συνεδριάσεις του.

αγ) Καταρτίζει την ημερήσια διάταξη, ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή.

αδ) Παρακολουθεί την πορεία εκτέλεσης των αποφάσεων του Συμβουλίου και του συνολικού έργου της Αρχής.

αε) διορίζει τον Διευθυντή και το λοιπό προσωπικό της Αρχής.

β) Αν ο Πρόεδρος απουσιάζει, ελλείπει ή κωλύεται, αναπληρώνεται από τον Αντιπρόεδρο. Σε περίπτωση έλλειψης η αναπλήρωση διαρκεί έως τον ορισμό νέου Προέδρου.

6.α) Για τη διοικητική και επιστημονική λειτουργία της Αρχής συνιστάται διεύθυνση διοικητικής και επιστημονικής υποστήριξης στην οποία προΐσταται Διευθυντής.

β) Ο Διευθυντής της Αρχής διορίζεται με απόφαση του Προέδρου της Αρχής ύστερα από δημόσια προκήρυξη της θέσης και αξιολόγηση των υποψηφίων από τριμελή επιτροπή που ορίζει το Συμβούλιο μεταξύ των μελών του, ύστερα από εισήγηση του Προέδρου για τριετή θητεία. Υποψήφιοι για τη θέση του Διευθυντή μπορούν να είναι μόνο εν ενεργεία εκπαιδευτικοί της δημόσιας ή ιδιωτικής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος και διαθέτουν αποδεδειγμένη γνώση και εμπειρία σε θέματα διοίκησης της πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Πρόσθετα και ειδικότερα προσόντα, καθώς και η διαδικασία και τα κριτήρια επιλογής ορίζονται στον Οργανισμό της Αρχής.

γ) Ο Διευθυντής έχει την ευθύνη της εύρυθμης λειτουργίας των υπηρεσιών διοικητικής και επιστημονικής υποστήριξης της Αρχής και ασκεί, ιδίως, τις ακόλουθες αρμοδιότητες:

γα) Συντονίζει και κατευθύνει την επιστημονική και τη διοικητική υπηρεσία και τις μονάδες τους.

γβ) Εισηγείται στον Πρόεδρο τη σύγκληση του Συμβουλίου και την ημερήσια διάταξη και συμμετέχει στις συνεδριάσεις χωρίς δικαίωμα ψήφου.

γγ) Είναι υπεύθυνος για την υλοποίηση των αποφάσεων, κατευθύνσεων και οποιωνδήποτε άλλων πράξεων της Αρχής.

γδ) Είναι διοικητικός και πειθαρχικός προϊστάμενος του ειδικού επιστημονικού και του διοικητικού προσωπικού.

γε) Μπορεί να μεταβιβάζει το δικαίωμα υπογραφής και να εξουσιοδοτεί μέλη του προσωπικού της Αρχής να υπογράφουν έγγραφα ή άλλες πράξεις «με εντολή Διευθυντή».

γστ) Είναι διατάκτης των δαπανών της Αρχής και

γζ) εκπροσωπεί την Αρχή δικαστικώς και εξωδίκως σε περίπτωση κωλύματος ή απουσίας του Προέδρου.

Πρόσθετες και ειδικότερες αρμοδιότητες μπορεί να ορίζονται στον Οργανισμό της Αρχής.

δ) Η διεύθυνση διοικητικής και επιστημονικής υποστήριξης διαρθρώνεται στα ακόλουθα τμήματα:

δα) Τμήμα επιστημονικής υποστήριξης.

δβ) Τμήμα οικονομικής και διοικητικής υποστήριξης.

ε) Οι ειδικότερες αρμοδιότητες των τμημάτων, η κατανομή των αρμοδιοτήτων στα γραφεία, η ακριβής ονομασία της διεύθυνσης, των τμημάτων και των γραφείων, καθώς και οι κατηγορίες, οι κλάδοι και οι ειδικότητες των προϊσταμένων τους καθορίζονται στον Οργανισμό της Αρχής.

7.Οι υπηρεσιακές ανάγκες της Αρχής καλύπτονται με αποσπάσεις. Για την κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών με απόσπαση προσωπικού μόνιμου ή με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, περιλαμβανομένων και εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας ή της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, εφόσον πρόκειται για την κάλυψη αναγκών σε ειδικό επιστημονικό προσωπικό, εφαρμόζονται αναλόγως οι διαδικασίες που προβλέπονται στις διατάξεις των άρθρων του π.δ. 291/1998 (Α` 210) με την επιφύλαξη των οριζομένων στην παρούσα και όπου στις διατάξεις αυτές αναφέρεται ο Συνήγορος του Πολίτη ως όργανο νοείται ο Πρόεδρος. Η προεπιλογή για τις θέσεις γίνεται από τον Πρόεδρο της Αρχής, επικουρούμενο από τον Διευθυντή. Η αξιολόγηση των προς απόσπαση υπαλλήλων ανατίθεται σε τριμελή επιτροπή, η σύνθεση της οποίας ορίζεται από τον πρόεδρο της Αρχής και αποτελείται από τον Πρόεδρο και δύο μέλη του Συμβουλίου της Αρχής. Η επιτροπή εισηγείται αιτιολογημένα ενώπιον του Συμβουλίου της Αρχής το καταλληλότερο προς απόσπαση προσωπικό. Η απόσπαση διενεργείται με απόφαση του οικείου Υπουργού, ύστερα από πρόταση του προέδρου της Αρχής, χωρίς να απαιτείται γνώμη των οικείων υπηρεσιακών συμβουλίων κατά παρέκκλιση από κάθε γενική ή ειδική διάταξη. Για την υποβολή της πρότασης του προέδρου απαιτείται προηγουμένως η σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου της Αρχής, που διαμορφώνεται ύστερα από αιτιολογημένη εισήγηση της τριμελούς επιτροπής αξιολόγησης. Η απόσπαση διαρκεί τρία έτη, μπορεί να παρατείνεται μία ή περισσότερες φορές για ίσο χρονικό διάστημα και είναι υποχρεωτική για την υπηρεσία του υπαλλήλου. Ο Πρόεδρος της Αρχής δύναται, ύστερα από σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου και αξιολόγηση των υπαλλήλων, να αποφασίζει την παράταση της απόσπασης τους εκδίδοντας σχετική διαπιστωτική πράξη. Κατά τα λοιπά, για το προσωπικό που αποσπάται εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 25 του ν. 4024/2011.

8. Οι πιστώσεις για τη λειτουργία της Αρχής εγγράφονται υπό ίδιο φορέα στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Παιδείας και θρησκευμάτων. Τον προϋπολογισμό εισηγείται στον Υπουργό Οικονομικών ο Πρόεδρος της Αρχής.

9 Η Αρχή συντάσσει και υποβάλλει στον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, ετήσιες εκθέσεις πεπραγμένων και απολογισμού.

10 α) Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται με πρόταση των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Οικονομικών και Παιδείας και Θρησκευμάτων, κυρώνεται ο Οργανισμός της Αρχής, ο οποίος καταρτίζεται από την ίδια μέσα σε έξι μήνες από τη συγκρότηση του Συμβουλίου της και ρυθμίζει τα θέματα της εσωτερικής οργάνωσης και λειτουργίας της Αρχής, τα θέματα υπηρεσιακής κατάστασης των μελών και του προσωπικού της, τα θέματα διοικητικής υποστήριξης των Ε.Α.Ε.Ε., καθώς και κάθε θέμα που σχετίζεται με την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου.

β) Το αργότερο μέσα σε δύο μήνες από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, ορίζεται ο πρόεδρος του ΕΟΕ. Το αργότερο μέσα σε τρεις μήνες από τον ορισμό του προέδρου ολοκληρώνονται οι διαδικασίες για την ανάδειξη των μελών του Συμβουλίου της Αρχής και του Διευθυντή της διεύθυνσης διοικητικής και επιστημονικής υποστήριξης. Κατά την πρώτη εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου, για την επιλογή του Διευθυντή το Συμβούλιο της Αρχής ορίζει με τη δημόσια προκήρυξη της θέσης τη διαδικασία, η οποία
περιλαμβάνει και στάδιο συνέντευξης των υποψηφίων, τα κριτήρια επιλογής και τα ειδικότερα προσόντα του διευθυντή. Η επιλογή γίνεται σύμφωνα με τα κριτήρια που καθορίζονται στην προκήρυξη, τηρούνται δε οι αρχές της δημοσιότητας της διαφάνειας, της αντικειμενικότητας και της αξιοκρατίας. Έως την ανάδειξη του διευθυντή, τις αρμοδιότητες του ασκεί ο Πρόεδρος της Αρχής.

γ) Κατά την πρώτη εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου, για τον ορισμό των μελών των επιτροπών αξιολόγησης των υποψήφιων μελών του Συμβουλίου δεν απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου.

δ)Έως την έκδοση του Οργανισμού του ΕΟΕ, τα θέματα που ρυθμίζονται σε αυτόν ρυθμίζονται με απόφαση του Συμβουλίου της Αρχής που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

  • Προτάσεις για τον Εθνικό Οργανισμό Εξετάσεων (Ε.Ο.Ε)
    1. Στο συμβούλιο του Ε.Ο.Ε. να συμμετέχουν 5 εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με βαθμό τουλάχιστον Β` οι οποίοι είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος ή μεταπτυχιακού διπλώματος σε αντικείμενο συναφές με την αποστολή και τις δραστηριότητες της Αρχής. Απαραίτητη προϋπόθεση και προαπαιτούμενο είναι οι εκπαιδευτικοί να διδάσκουν τουλάχιστον την τελευταία πενταετία στην Γ΄ Λυκείου.
    2. Οι Επιτροπές Διαγωνισμών οφείλουν ρητά να επιλέγουν θέματα συμβατά με το επίπεδο του σχολικού βιβλίου και να αιτιολογούν σε κάθε θέμα τον διδακτικό στόχο που προσπαθούν να ανιχνεύσουν.
    3. Να θεσμοθετηθεί ανεξάρτητος εσωτερικός έλεγχος των θεμάτων των Πανελληνίων Εξετάσεων πριν τη τελικής τους διαμόρφωσης από την Επιτροπή Διαγωνισμών ώστε να αποφεύγονται συχνά λάθη και αστοχίες που έχουν παρατηρηθεί. Ειδικό συμβουλευτικό σώμα εκπαιδευτικών που διδάσκουν την τελευταία δεκαετία στην Γ΄ Λυκείου να λύνει τα προτεινόμενα θέματα της Επιτροπής Διαγωνισμών πριν πάρουν την τελική τους μορφή και να αξιολογεί τη συμβατότητά τους με το σχολικό βιβλίο, το βαθμό δυσκολίας, τη μοριοδότηση, τον χρόνο που απαιτείται για τη λύση τους. Τα συμπεράσματά της να λαμβάνονται υπόψη από την Επιτροπή Διαγωνισμών κατά την τελική συγγραφή των θεμάτων των Πανελληνίων Εξετάσεων.
    4. Εντός διημέρου από την εξέταση του μαθήματος η κεντρική επιτροπή εξετάσεων να ελέγχει τον τρόπο βαθμολόγησης εκδίδοντας πιθανές λύσεις, αναλυτικές βαθμολογίες και να συντονίζει την ενιαία πολιτική βαθμολόγησης μεταξύ των βαθμολογικών κέντρων.
    5. Κάθε χρόνο η Ε.Ο.Ε. να συντάσσει εντός τετραμήνου από το πέρας των εξετάσεων αναλυτική έκθεση με τις παρατηρήσεις από την αξιολόγηση των γραπτών των μαθητών και να ανατροφοδοτεί όπου χρειάζεται το εκπαιδευτικό σύστημα με νέες οδηγίες διδασκαλίας.

  • 20 Αυγούστου 2013, 00:26 |

    Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων

    Προχειρότητα και Αδιαφάνεια στη σύσταση του νέου φορέα

    Η παρέμβαση του Διοικητικού Επιμελητηρίου είναι απολύτως ορθή και χρήσιμη στην άμεση αναθεώρηση εκ μέρους του κ. Υπουργού ολοκλήρου του άρθρου 16.

    Ο Οργανισμός εξετάσεων με την έννοια που παρουσιάζεται στο άρθρο έχει σχεδιαστεί με απόλυτη προχειρότητα και μοιάζει να είναι ένα συνονθύλευμα διοικητικού και επιστημονικού προσωπικού με αλληλεπικαλυπτόμενες αρμοδιότητες .

    Πρέπει άμεσα να χωριστεί σε τρία ανεξάρτητα επίπεδα.

    Σε έναν διοικητικό φορέα και σε δυο αμιγώς επιστημονικούς φορείς ( Α και Β ).

    Τα μέλη όλων των φορέων πρέπει να συνεργάζονται στην διαδικασία διεξαγωγής των εξετάσεων.

    1) Ο διοικητικός φορέας πρέπει να αποτελείται από το δικό του ανεξάρτητο προσωπικό και ΔΣ και σκοπό οφείλει να έχει την απρόσκοπτη διεξαγωγή των εξετάσεων. Τα μέλη του φορέα αυτού θα είναι υπεύθυνα στην διοικητική υποστήριξη των εξετάσεων, στην εποπτεία του τεχνολογικού εξοπλισμού , την συγκρότηση Πανελλαδικών επιτροπών εξετάσεων ανά σχολείο και περιφέρεια , την επίλυση τεχνικών δυσλειτουργιών , την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στα μέσα και στον τρόπο διανομής των θεμάτων, την διασφάλιση του απορρήτου των εξετάσεων, την εποπτεία ορθής αποστολής των θεμάτων , την αποστολή συμπληρωματικών διευκρινήσεων κλπ

    2) Ο πρώτος επιστημονικός φορέας ( Α ) οφείλει να έχει εντελώς ανεξάρτητο προσωπικό και διαφορετική σύνθεση ΔΣ και οφείλει να έχει σαν σκοπό την επιστημονικά ορθότερη επιλογή των θεμάτων των εξετάσεων και την συνεχή συνεργασία του με τον δεύτερο επιστημονικό φορέα ( Β ) που περιγράφουμε παρακάτω . Η σύσταση ενός τέτοιου φορέα ( Α ) δεν περιγράφεται με απόλυτη σαφήνεια στο άρθρο 16 ενώ εμπλέκεται στα καθήκοντα του διοικητικού φορέα , πράγμα που δείχνει την προχειρότητα με την οποία γράφτηκε το άρθρο.

    Εκτός από το παραπάνω υπάρχουν πολλά σκοτεινά σημεία όπως:

    ΑΔΙΑΦΑΝΕΙΑ 1Η .

    Το Άρθρο 16 αναφέρει:
    Το Συμβούλιο της Αρχής αποτελείται από τα ακόλουθα μέλη:
    Τον Πρόεδρο, ο οποίος είναι επιστήμονας με υψηλού επιπέδου επιστημονικό έργο και αποδεδειγμένη εμπειρία, σε θέματα εξετάσεων και εν γένει του εκπαιδευτικού έργου της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο Πρόεδρος ορίζεται από τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων ….

    [ Ερώτηση: Ποιός θα κρίνει ότι ο Πρόεδρος είναι έμπειρος σε θέματα εξετάσεων της β/θμιας ; Ο εκάστοτε Υπουργός Παιδείας και κάποια επιτροπή της Βουλής ; Αυτά είναι τριτοκοσμικά πράγματα. Θυμίζουν τους διορισμούς Προέδρων και λοιπών φεουδαρχών σε καιρό δικτατορίας από την ίδια την κυβέρνηση σε χώρες της υποσαχάριας Αφρικής και του πάλαι ποτέ Σταλινικού καθεστώτος. Ο πρόεδρος πρέπει να είναι αναγνωρισμένο πρόσωπο αλλά όχι με την σκοπιμότητα που συνάγεται από το άρθρο. Του υποτακτικού , του κολλητού ή του προσκείμενου στην εκάστοτε Κυβέρνηση. Η επιλογή του προέδρου επίσης όπως συνάγεται από το άρθρο θα γίνεται αποκλειστικά από το διδακτικό προσωπικό κάποιου ΑΕΙ-ΤΕΙ πράγμα που δεν σημαίνει ότι θα γνωρίζει με απόλυτη βεβαιότητα την θεματολογία του λυκείου, τις δυνατότητες των μαθητών, την εξεταστέα ύλη κλπ.

    Για το λόγο αυτό η συμμετοχή καθηγητών ΑΕΙ-ΤΕΙ στον φορέα πρέπει φυσικά να υπάρχει αλλά μόνο για την διασφάλιση της επιστημονικής ορθότητας των θεμάτων και όχι για την άμεση επιλογή τους.

    Η επιλογή των θεμάτων πρέπει να γίνεται ομαδικά και συνεργατικά από όλα τα μέλη και προπαντός με την σύμφωνη γνώμη όλων των εκπαιδευτικών της β/θμιας που θα ανήκουν στον φορέα.
    Η διαδικασία επιλογής και η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στο φορέα αυτό οφείλει να αποτελείται κατά τα 2/3 από μόνιμους καθηγητές της β/θμιας και κατά το 1/3 από καθηγητές ΑΕΙ-ΤΕΙ.

    Ο μεταπτυχιακός ή διδακτορικός τίτλος των εκπαιδευτικών δεν αποτελεί κανένα απολύτως εχέγγυο για την βέλτιστη επιλογή θεμάτων των εξετάσεων.

    Αντίθετα η επιλογή αυτή πρέπει να γίνει συνεργατικά και ομαδικά και με τη σύμφωνη γνώμη σχολικού συμβούλου ανά ειδικότητα.

    Η συμμετοχή ενός Σχολικού Συμβούλου ανά ειδικότητα στον φορέα Α θα βοηθήσει στην ορθή επιλογή θεμάτων εντός της διδαχθείσης ύλης και όχι «ουρανοκατέβατων» και δισεπίλυτων θεμάτων (όπως έχει παρατηρηθεί στο παρελθόν λ.χ. στα μαθηματικά , φυσική κλπ.) αλλά και παιδαγωγικά και διδακτικά συμβατών με το λύκειο και την φιλοσοφία του λυκείου. ]

    ΑΔΙΑΦΑΝΕΙΑ 2Η .

    Στον υπό σύσταση φορέα όπως αναφέρει το άρθρο 16 θα ανήκουν:
    Τέσσερις εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με βαθμό τουλάχιστον Β’ οι οποίοι είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος ή μεταπτυχιακού διπλώματος σε αντικείμενο συναφές με την αποστολή και τις δραστηριότητες της Αρχής

    [ Ερώτηση 1η: Γιατί ο περιορισμός του βαθμού Β’ και η συμμετοχή μόνο τεσσάρων εκπαιδευτικών ; Είναι απαράδεκτο να αποκλείονται εκπαιδευτικοί λόγω βαθμού , επιστήμονες με πολύ αυξημένα προσόντα , δημοσιεύσεις , μεταπτυχιακούς τίτλους κλπ.

    Πρέπει άμεσα να αναθεωρηθεί η απαράδεκτη αυτή διάταξη ώστε να μην αποκλείονται εκπαιδευτικοί ακόμη και βαθμού Δ’. Σε αντίθετη περίπτωση η επιλογή εκπαιδευτικών μόνο του βαθμού Β είναι άκρως προκλητική και σίγουρα «φωτογραφική διάταξη» για κάποιους παλιούς εκπαιδευτικούς ( με 20ετία και άνω )

    Ερώτηση 2η: Ο αριθμός των εκπαιδευτικών της β/θμιας που θα ανήκουν στο φορέα δεν ορίζεται με σαφή τρόπο στο άρθρο.

    Τέσσερις εκπαιδευτικοί στο σύνολο τους ή ανά ειδικότητα και εξεταζόμενο μάθημα ;

    Η ομάδα των εκπαιδευτικών της β/θμιας πρέπει να είναι τουλάχιστον τετραμελής (4) ανά εξεταζόμενο μάθημα (4 εκπαιδευτικοί της ίδιας πάντα ειδικότητας σε ΚΑΘΕ εξεταζόμενο μάθημα) για να υπάρχει καλύτερη και εποικοδομητικότερη ανταλλαγή απόψεων στην επιλογή των καταλληλότερων θεμάτων.

    Τέλος η συμμετοχή μελών όπως περιγράφεται στα υπο-άρθρα 3. β/στ/ζ είναι εντελώς περιττή και μόνο σκοπιμότητες μπορεί να εξυπηρετεί.

    Ερώτηση 3η : Ποιός θα καθορίζει τι μεταπτυχιακό ή διδακτορικό χρειάζεται για την επιλογή των εκπαιδευτικών στο φορέα ; Οι κάτοχοι μεταπτυχιακού ή διδακτορικού στη διδακτική του εξεταζόμενου μαθήματος δεν μπορεί να είναι τα μόνα μέλη ενός τέτοιου φορέα.
    ( Τέτοια προσόντα εξάλλου διαθέτει ο σχολικός σύμβουλος )

    Και πάλι το νομοσχέδιο δεν κάνει κουβέντα για τις δημοσιεύσεις και την διδακτική εμπειρία των εκπαιδευτικών που πρέπει να έχουν πιο βαρύνουσα σημασία από την κατοχή ενός και μόνο μεταπτυχιακού ή διδακτορικού ακόμη και πριν από δεκαετίες. ]

    3) Ο δεύτερος επιστημονικός φορέας ( Β ) οφείλει να αποτελείται από ένα τρίτο ανεξάρτητο ΔΣ και διαφορετική σύνθεση μελλών. Σκοπός του φορέα αυτού πρέπει να είναι η λειτουργία τράπεζας θεμάτων ανά τάξη , μάθημα και σχ. έτος , η τροφοδότηση του επιστημονικού φορέα Α με αυτά , ο έλεγχος όλων των θεμάτων για το copyright , η αρχειοθέτηση τους σε βάσεις δεδομένων προσβάσιμες στο διαδίκτυο από όλους τους εκπαιδευτικούς των δημόσιων σχολείων και τους μαθητές , η εκτύπωση τους σε έντυπη περιοδική έκδοση ανά έτος συμπεριλαμβανομένων των τελικών θεμάτων των εξετάσεων και η αποστολή τους ( των περιοδικών εκδόσεων αυτών ) στα σχολεία όλης της χώρας στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς.

    Για την τράπεζα θεμάτων κουβέντα όμως δεν γίνεται στο εν λόγω νομοσχέδιο ( παρά τις αντίθετες δηλώσεις του υπουργού. Γιατί άραγε ; )

    Εξυπακούεται ότι τα τελικά θέματα των εξετάσεων πρέπει να επιλέγονται από τον επιστημονικό φορέα Α και θα αντλούνται από την τράπεζα θεμάτων που θα διαχειρίζεται ο επιστημονικός φορέας Β.

    Φυσικά δεν μπορεί να είναι τα ίδια θέματα αλλά παρόμοια και πάντως με τον ίδιο βαθμό δυσκολίας και με την ίδια ακριβώς φιλοσοφία.

    Η επιλογή των θεμάτων των τραπεζών αυτών πρέπει να γίνεται κάτω από αυστηρά κριτήρια αξιολόγησης μετά και από προτάσεις θεμάτων από το σύνολο των εκπαιδευτικών των σχολικών μονάδων της χώρας .

    Τα εγκεκριμένα δημοσιευμένα θέματα πρέπει να δημοσιεύονται μαζί με το όνομα και τη σχολική μονάδα που ανήκει ο εκπαιδευτικός που τα πρότεινε.

    Η συμμετοχή ενός Σχολικού Συμβούλου ανά ειδικότητα στον φορέα Β θα βοηθήσει πάλι σε μια πρώτη επιλογή θεμάτων εντός της διδαχθείσης ύλης και όχι «ουρανοκατέβατων» και δισεπίλυτων θεμάτων. (λ.χ. στα μαθηματικά , φυσική κλπ.) .

    Η συμμετοχή καθηγητών ΑΕΙ-ΤΕΙ και ειδικού τεχνικού προσωπικού στο φορέα Β θα συμβάλει στην επικύρωση των θεμάτων για την επιστημονική τους ορθότητα και το copyright , στη σωστή διαχείριση και εποπτεία της έντυπης περιοδικής έκδοσης των τραπεζών και την άρτια οργάνωση και λειτουργία της βάσης δεδομένων των τραπεζών αυτών.]

    Ίσως κάποιοι γελάσουν ειρωνικά με τις παραπάνω προτάσεις. Τις θεωρήσουν ουτοπικές ή όνειρο θερινής νυκτός. Είναι όμως απόλυτα τεκμηριωμένες και θα συμβάλλουν σε μια διαφανή θεσμοθέτηση 3 ανεξάρτητων φορέων που θα συνεργάζονται απρόσκοπτα με στόχο μια διαχρονικά βέλτιστη επιλογή των πιο κατάλληλων θεμάτων εξετάσεων ανεξαρτήτως εξεταστικού συστήματος .

    Πιστεύουμε ακράδαντα ότι όλο το νομοσχέδιο διέπεται από μεγάλη προχειρότητα , αδιαφάνεια και σωρεία φωτογραφικών ρυθμίσεων.

    Ο χρόνος υποβολής του για διαβούλευση ( τον Αύγουστο στις διακοπές των μαθητών και των καθηγητών ) δείχνει έλλειψη σεβασμού στο έργο των εκπαιδευτικών και εμπαίζει χιλιάδες μαθητές που αγωνιούν για το μέλλον τους και δεν θέλουν άρπα-κόλα και στο πόδι εξεταστικό σύστημα που θα τους καταστρέψει ενδεχομένως τη ζωή τους. Το «Αποφασίζωμεν και διατάσομεν» είναι ότι χειρότερο για να ονομαστεί « ανοιχτή διαβούλευση μιας εβδομάδας» έτσι για τα μάτια του κόσμου και για τη δήθεν δημοκρατία (!!)

    Η εξωφρενική ξαφνική αποπομπή της πληροφορικής από το Λύκειο και η απουσία σχεδίου από το νομοσχέδιο για την αναβάθμιση του Γυμνασίου συμπληρώνουν το πάζλ της μέγιστης προχειρότητας του υπουργείου και της κυβέρνησης για την παιδεία.

  • 19 Αυγούστου 2013, 22:37 | Μ.Κουλιφέτης

    ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΘΝΙΚΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΣΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ.
    Μετά τα θέματα των τελευταίων 2 ετών με αποκορύφωμα τα φετινά και ειδικά στα Μαθηματικά , την Φυσική διαφαίνεται καθαρά ότι αυτοί που καθορίζουν τα θέματα των εξετάσεων
    είναι σαφώς προετοιμασμένοι και προσανατολισμένοι σε επιλογές
    που δεν προκύπτουν συνεργατικά και πάντως όχι το βράδυ
    το προηγούμενο των εξετάσεων.
    Για να σας το θέσω πιο απλά, δημιουργείται η πεποίθηση πως τα έχουν έτοιμα από πριν, στο χαρτοφύλακά τους.

    Αυτό από μόνο του θέτει σημαντικό θέμα αμφισβήτησης του αδιάβλητου των εξετάσεων,
    πέρα από το επίσης σημαντικό γεγονός πως θέματα εξετάσεων
    ακραίων απαιτήσεων δεν μπορεί να καλύψει σε καμία περίπτωση η δουλειά του σχολείου,
    όσο προικισμένοι κι αν είναι οι μαθητές, όσο αξιόλογος κι αν είναι ο διδάσκων.

    Η κατάσταση επιβαρύνεται σαφώς από την παρουσία των ΙΔΙΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΙΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ της ΚΕΓΕ.
    Συζητείται έντονα η περίπτωση εκπαιδευτικού ΠΕ4 που παρόλο που στο παρελθόν έχει απολυθεί από ιδιωτικό σχολείο με ΠΥΣΔΕ με αιτιολογία «αντισυναδελφικη συμπεριφορά» , κατάφερε να αναδειχθεί ως σύμβουλος και συμμετέχει στις επιτροπές θεματοδοσίας για 4η συνεχή χρονιά !

    Σε αυτούς τους χαλεπούς καιρούς, είναι κάτι περισσότερο από επιβεβλημένο, τα στελέχη της εκπαίδευσης, οι έχοντες την ευθύνη κρισίμων επιλογών, όχι απλά να είναι ακέραιοι, αλλά και να φαίνονται.
    ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΤΗΣ ΑΝΑΝΕΩΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ ΜΕ ΝΕΑ ΚΑΙ ΑΦΘΑΡΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ στην ΚΕΓΕ ΠΡΟΒΑΛΛΕΙ ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΠΟΤΕ.

    Με γνωστό το προσωπικό ενδιαφέρον που επιδεικνύετε, πιστεύω πως θα εξετάσετε με προσοχή τον ΕΘΝΙΚΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ στο ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ ώστε να εκλείψουν φαινόμενα που συμβαίνουν τα τελευταία χρόνια στις πανελλαδικές στην ΚΕΓΕ.

    Μετά τιμής.
    Μ.Κουλιφέτης – Καθηγητής Χημικός

  • Ως θεσμός είναι καινοτόμος και αντιστοιχεί σε οργανισμούς ή και φορείς που υπάρχουν ήδη και σε άλλες Ευρωπαϊκες Χώρες.
    Η όλη του επιτυχία εξαρτάται από την διαφάνεια του, την αξιοπιστία του ,την ευελιξία του και την στελέχωση του, σημεία τα οποία είναι όλα μαζί και κάθε ένα ξεχωριστά ζωτικής σημασίας.
    Η συμμετοχή των μάχιμων εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμαιας Εκπαίδευσης με εμπειρία και προσόντα είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την στελέχωση του και θα βοηθήσει να επιτευχθούν όλα τα παραπάνω.

    Καραγιάννης Ιωάννης
    Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών
    Ν. Δωδεκανήσου

  • 19 Αυγούστου 2013, 13:08 | Χατζηιερεμίας Συμεών

    ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’

    ΕΘΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ (Ε.Ο.Ε.)

    Άρθρο 16

    Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων
    …………………………………………………………………………………………
    3. Το ανώτατο διοικητικό όργανο του Οργανισμού είναι το Συμβούλιο.
    Τα μέλη του Συμβουλίου απολαμβάνουν κατά την άσκηση των καθηκόντων
    τους προσωπικής και λειτουργικής ανεξαρτησίας. Το Συμβούλιο της Αρχής αποτελείται από τα ακόλουθα μέλη:
    γ) Τέσσερις εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με
    βαθμό τουλάχιστον Β` οι οποίοι είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος ή μεταπτυχιακού διπλώματος σε αντικείμενο συναφές με την αποστολή και τις δραστηριότητες της Αρχής.
    …………………………………………………………………………………………..
    Σχόλιο 1: Τουλάχιστον Δ΄ (για να ληφθεί υπόψη η προβληματική τοποθέτηση σε βαθμούς που έγινε πρόσφατα

    4. α) Το Συμβούλιο της Αρχής συγκροτείται από τον Υπουργό Παιδείας
    και Θρησκευμάτων, ύστερα από πρόταση του προέδρου της Αρχής για τα
    μέλη των περιπτώσεων γ` και δ΄. Ο πρόεδρος της Αρχής υποχρεούται να
    προτείνει αυτόν, που έχει καταταγεί πρώτος στον οικείο αξιολογικό πίνακα.
    ζ) Τα μέλη του Συμβουλίου μπορεί να αναλαμβάνουν και
    συγκεκριμένες αρμοδιότητες που τους ανατίθενται με απόφαση του
    Συμβουλίου, ύστερα από εισήγηση του Προέδρου της Αρχής
    …………………………………………………………………………………………
    Σχόλιο 2: Θέλει επεξήγηση

    6.α) Για τη διοικητική και επιστημονική λειτουργία της Αρχής συνιστάται διεύθυνση διοικητικής και επιστημονικής υποστήριξης στην οποία προΐσταται Διευθυντής.
    β) Ο Διευθυντής της Αρχής διορίζεται με απόφαση του Προέδρου της Αρχής ύστερα από δημόσια προκήρυξη της θέσης και αξιολόγηση των υποψηφίων από τριμελή επιτροπή που ορίζει το Συμβούλιο μεταξύ των μελών του, ύστερα από εισήγηση του Προέδρου για τριετή θητεία. Υποψήφιοι για τη θέση του Διευθυντή μπορούν να είναι μόνο εν ενεργεία εκπαιδευτικοί της δημόσιας ή ιδιωτικής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος και διαθέτουν αποδεδειγμένη γνώση και εμπειρία
    σε θέματα διοίκησης της πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
    …………………………………………………………………………………………
    Σχόλιο 3: γιατί μόνο αυτοί και ανεξάρτητα από τον βαθμό – φωτο βγάζουμε;

    7.Οι υπηρεσιακές ανάγκες της Αρχής καλύπτονται με αποσπάσεις. Για την κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών με απόσπαση προσωπικού μόνιμου ή με
    σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, περιλαμβανομένων και εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας ή της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης,
    εφόσον πρόκειται για την κάλυψη αναγκών σε ειδικό επιστημονικό
    προσωπικό, εφαρμόζονται αναλόγως οι διαδικασίες που προβλέπονται στις διατάξεις των άρθρων του π.δ. 291/1998 (Α` 210) με την επιφύλαξη των οριζομένων στην παρούσα και όπου στις διατάξεις αυτές αναφέρεται ο Συνήγορος του Πολίτη ως όργανο νοείται ο Πρόεδρος. Η προεπιλογή για τις θέσεις γίνεται από τον Πρόεδρο της Αρχής, επικουρούμενο από τον Διευθυντή. Η αξιολόγηση των προς απόσπαση υπαλλήλων ανατίθεται σε τριμελή επιτροπή, η σύνθεση της οποίας ορίζεται από τον πρόεδρο της Αρχής και αποτελείται από τον Πρόεδρο και δύο μέλη του Συμβουλίου της Αρχής. Η επιτροπή εισηγείται αιτιολογημένα ενώπιον του Συμβουλίου της Αρχής το καταλληλότερο προςαπόσπαση προσωπικό. Η απόσπαση διενεργείται με απόφαση του οικείου Υπουργού, ύστερα από πρόταση του προέδρου της Αρχής, χωρίς να απαιτείται γνώμη των οικείων υπηρεσιακών συμβουλίων κατά παρέκκλιση από κάθε γενική ή ειδική διάταξη. Για την υποβολή της
    πρότασης του προέδρου απαιτείται προηγουμένως η σύμφωνη γνώμη του
    Συμβουλίου της Αρχής, που διαμορφώνεται ύστερα από αιτιολογημένη
    εισήγηση της τριμελούς επιτροπής αξιολόγησης. Η απόσπαση διαρκεί τρία έτη, μπορεί να παρατείνεται μία ή περισσότερες φορές για ίσο χρονικό διάστημα και είναι υποχρεωτική για την υπηρεσία του υπαλλήλου. Ο Πρόεδρος της Αρχής δύναται, ύστερα από σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου και αξιολόγηση των υπαλλήλων, να αποφασίζει την παράταση της απόσπασης τους εκδίδοντας σχετική διαπιστωτική πράξη. Κατά τα λοιπά, για το προσωπικό που αποσπάται εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 25 του ν. 4024/2011.
    ……………………………………………………………
    Σχόλιο 4: Θέλει ιδιαίτερη προσοχή, γιατί αλλιώς βρήκαμε νέα φάμπρικα για ρουσφέτια.

  • 19 Αυγούστου 2013, 11:33 | Αργύρης M.

    Παρ’ ότι εκ πρώτης όψεως η ιδέα ενός οργανισμού που είναι υπεύθυνος για τη διεξαγωγή των εξετάσεων δεν φαίνεται κακή, έχω σοβαρές αμφιβολίες ως προς το αδιάβλητο ενός τέτοιου φορέα. Συγκεκριμένα, νομίζω πως θα είναι σχετικά εύκολο να αποκτήσει κανείς πρόσβαση στις βάσεις δεδομένων του εν λόγω οργανισμού, προκειμένου να δει τα υποψήφια θέματα. Οποιοσδήποτε θα μπορούσε να το κάνει με στοιχειώδεις γνώσεις hacking. Μπορεί το υπουργείο παιδείας να εγγυηθεί ότι θα είναι τέτοια τα συστήματα ασφαλείας ώστε να μην υπάρχουν περιθώρια για φαινόμενα διαρροής; Ακόμη, νομίζω πως το εκάστοτε δοιηκητικό συμβούλιο θα έπρεπε να έχει θητεία διαρκείας μόνο ενός έτους και όχι περισσότερο, ώστε να μην μένουν τα ίδια άτομα σε συγκεκριμένες θέσεις για μεγάλο διάστημα, γεγονός που θα μειώνει τις πιθανότητες να υπάρξουν τυχόν φαινόμενα διαφθοράς.

  • 18 Αυγούστου 2013, 17:03 | DIOIKHTIKO EPIMELHTHRIO

    Όπως αναφέρεται στην παρ. 1 ο νέος Οργανισμός θα αποτελεί επιτελικό επιστημονικό φορέα για ζητήματα των προαγωγικών και των πανελλαδικών εξετάσεων (π.χ. δημιουργία τράπεζας θεμάτων εξετάσεων).
    Από τις αρμοδιότητες, όμως, που αναφέρονται στην παρ. 2 προκύπτει ότι ο ΕΟΕ πέρα του έργου του ως επιτελικός επιστημονικός φορέας θα έχει και διοικητικό, εκτελεστικό ρόλο, αφού, μεταξύ άλλων, θα είναι αρμόδιο και για τη διοργάνωση εξετάσεων (παρ. 2 περ. δ). Την αρμοδιότητα, όμως, της διοργάνωσης εξετάσεων σε πανελλαδικό επίπεδο έχει Διεύθυνση του Υ.ΠΑΙ.Θ. και συγκεκριμένα η Διεύθυνση Οργάνωσης και Διεξαγωγής Εξετάσεων. Παρατηρείται, λοιπόν, αλληλοεπικάλυψη αρμοδιοτήτων που αναμένεται να επιφέρουν προβλήματα τόσο στην αποτελεσματικότητα όσο και στην ανεξαρτησία του ΕΟΕ ως ανεξάρτητης διοικητικής αρχής, αφού ο ΕΟΕ δε θα είναι εξοπλισμένος με δικό του ισχυρό μηχανισμό διοικητικής υποστήριξης που να διευθύνεται κυριαρχικά από τον Πρόεδρό της, αλλά θα χρησιμοποιεί τις διοικητικές υπηρεσίες του Υπουργείου. Κανονικά μάλιστα, θα έπρεπε να περιορίζεται μόνο στο επιτελικό επιστημονικό έργο όπως προκύπτει από την παρ. 1.
    Είναι χαρακτηριστικό ότι στο εδάφιο ε οι αρμόδιες Διευθύνσεις του Υπουργείου χαρακτηρίζονται ως «υποστηρικτικές» του έργου της, αφήνοντας ερωτηματικά σχετικά με την έννοια αυτή (υποστηρικτικές είναι οι Διευθύνσεις Διοίκησης και Οικονομικού), τις οποίες πάντως θα ελέγχει και θα παρακολουθεί. Αυτό σημαίνει ότι η συγκεκριμένη Αρχή – Οργανισμός δεν θα είναι ούτε αμιγώς επιτελική επιστημονική ούτε ανεξάρτητη, αφού μέρος των αρμοδιοτήτων (αυτά της διοργάνωσης των εξετάσεων) θα υλοποιείται μέσω των «υποστηρικτικών» (ερώτημα ποιές ακριβώς εννοεί…) Διευθύνσεων του Υπουργείου (δηλαδή ο ΕΟΕ θα είναι η βιτρίνα και οι Δ/νσεις του Υπουργείου θα κάνουν τη λεγόμενη «λάντζα», κι αν γίνει κάτι λάθος θα φταίνε αυτές, οι «υποστηρικτικές» Δ/νσεις).
    Επίσης, το ανωτέρω σημαίνει ότι δε θα υφίσταται ανεξάρτητος εξωτερικός έλεγχος από τον ΕΟΕ, αφού ο συγκεκριμένος Οργανισμός θα ελέγχει τις «υποστηρικτικές» Διευθύνσεις του Υπουργείου, στις οποίες, αφού θα τον υποστηρίζουν, θα δίνει εντολές για τον τρόπο που θα πρέπει να γίνεται η διοργάνωση των εξετάσεων. Ο έλεγχός του θα είναι στην ουσία ιεραρχικός, εσωτερικός έλεγχος. Οπότε για τις Διευθύνσεις του Υπουργείου τίθεται θέμα της έννοιας «ιεραρχίας» μέσα στο ίδιο το Υπουργείο (Σε ποια ιεραρχία θα υπάγονται; της πολιτικής ηγεσίας, του ΕΟΕ ή και των δύο; Μεταξύ εντολών από τα δύο μέρη προς τις υποστηρικτικές Διευθύνσεις ποια εντολή θα επικρατεί;)
    Τέλος αλλά προφανώς σημαντικό το ότι ο Πρόεδρος του Οργανισμού θα ορίζεται από τον Υπουργό (παρ. 3α), κάτι που προφανώς υποσκάπτει την εικόνα της ανεξαρτησίας… Η απλή γνώμη της αρμόδιας κατά τον Κανονισμό της Βουλής επιτροπής που προαπαιτείται, δεν αποτελεί εχέγγυο ανεξαρτησίας.

  • 15 Αυγούστου 2013, 22:33 | ΘΠ

    Ιδίως τα τελευταία χρόνια οι Πανελλαδικές εξετάσεις τείνουν να είναι «διαγωνισμοί ταλέντων» σε κάθε μάθημα (ιδιαίτερα σε μαθηματικά, φυσική, κ.α) παρά εξακρίβωση αν ο μαθητής εμπέδωσε την ύλη του σχολείου. Χαρακτηριστικό είναι ότι τα θέματα που προέρχονται από το πνεύμα των ασκήσεων του βιβλίου ή της έκτασης που αφιερώνει στις έννοιες της διδακτέας ύλης είναι 4-5 μονάδες στις 20. Όλες οι υπόλοιπες χρειάζονται εκτενή μελέτη, παραδείγματα και τριβή που δεν υπάρχει χρόνος να γίνουν στο σχολείο. Άρα υπάρχει η λογική ότι τα παιδιά εξετάζονται κύρια σε μια «επέκταση» των εννοιών και ασκήσεων του σχολικού βιβλίου που φυσικά τα σπρώχνει σε φροντιστήρια.
    Α) Η νέα αρχή θα διατηρήσει αυτή τη λογική ή θα προσεγγίσει το ζήτημα με ρεαλισμό δίνοντας θέματα κοντά στο πνεύμα και επίπεδο των σχολικών βιβλίων; Η΄ θα συνεχίσει να ψάχνει για θέματα ταλέντων και μαθητών προετοιμασμένων από χρόνια φροντιστηρίων;
    Β) Πώς εξασφαλίζεται ότι η διδασκαλία δεν θα εξελιχθεί σε μια μελέτη επίλυσης της τράπεζας θεμάτων, δηλ υπάρχει ο κίνδυνος να αντικατασταθεί η διδακτέα ύλη με τη τις λύσεις των θεμάτων της τράπεζας.
    Γ) Θα υπάρχουν καθηγητές μάχιμοι στη διαμόρφωση των θεμάτων ή θα έρχονται πανεπιστημιακοί με 2-3 μεταπτυχιακά να βγάζουν θέματα επιπέδου του εαυτού τους για έναν έφηβο 15-17 χρονών που παλεύει να μάθει βασικές έννοιες και πώς χρησιμοποιούνται;

  • Θα ήθελα να αναφέρω κάποιες σκέψεις σχετικά με την λεγόμεη Τράπεζα Θεμάτων.Προσωπικά συμφωνώ στο να υπάρχει Τράπεζα θεμάτων,ώστε να εξαλειφθεί το φαινόμενο που συχνά παρουσιάζεται,δηλαδή σε άλλα Λύκεια τα θέματα να είναι απλά και κάθε χρόνο επαναλαμβανόμενα,ενώ σε κάποια άλλα να είναι διαθαθμισμένα όπως πρέπει,σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα,σύμφωνα με τη δέουσα παιδαγωγική αντίληψη.
    Θα ήθελα ωστόσο να επισημάνω ότι στη δημιουργία Τραπέζης Θεμάτων σημαίνοντα ρόλο και συμμετοχή θα πρέπει να έχουν οι καθηγητές που διδάσκουν τα αντίστοιχα μαθήματα στο σχολείο,καθηγητές που γνωρίζουν σε βάθος το αντικείμενό τους και έρχονται σε επαφή με τον μαθητικό πληθυσμό καθημερινά.Καθηγητές που γνωρίζουν από κοντά τις ιδιαιτερότητες των παιδιών,τις ζουν μέσα και έξω από την τάξη και εν τέλει έχουν διαμορφωμένη αντίληψη για τις μαθησιακές ανάγκες των εφήβων και τις μαθησιακές τους δυσκολίες.
    Ταπεινή μου γνώμη είναι ότι το Υπουργείο θα διαπράξει τεράστιο σφάλμα αν αφήσει εκπαιδευτικούς εκτός σχολικού χώρου-είτε συγγραφείς βοηθημάτων είτε φροντιστές-να διαμορφώσουν την τυπολογία των ασκήσεων και των ερωτημάτων,έτσι ώστε να καταστούν οι εξετάσεις και η αξιολόγηση των μαθητών μια στεγνή και άκαμπτη,άχαρη θα έλεγα,διαδικασία,όπως εν πολλοίς συμβαίνει σήμερα.
    Σας ευχαριστώ.

  • 14 Αυγούστου 2013, 07:58 | ΚΩΣΤΑΣ

    ΑΣ ΜΠΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΕΝΑ ΤΕΛΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟ ΓΕΝΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ….ΝΑ ΠΑΨΕΙ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ Ο ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΠΡΟΘΑΛΑΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ….ΑΠΟ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΑ ΑΝΑΓΚΑΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΝΑ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΤΥΧΟΥΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥΣ ΒΑΘΜΟΥΣ ΧΑΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΒΓΑΙΝΕΙ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ ΣΤΑ 18 ΤΟΥ ΜΕ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΣΥΝΔΥΑΖΟΝΤΑΣ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗΣ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΕΙΤΕ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΙΤΕ ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΣ ΣΕ ΠΟΙΟ ΑΝΩΤΕΡΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ….ΕΧΕΙ ΩΡΙΜΑΣΕΙ ΠΛΕΟΝ ΕΝΑ ΑΙΤΗΜΑ ΤΟΣΩΝ ΧΡΟΝΩΝ…ΛΥΚΕΙΟ ΕΝΙΑΙΟ ΠΟΛΥΚΛΑΔΙΚΟ!!!!!!!

  • 13 Αυγούστου 2013, 10:22 | MarD

    Για ποιον ανεξάρτητο Οργανισμό -Αρχή μιλάμε; Αφού ο ΕΟΕ θσ χρησιμοποιεί τις Διευθύνσεις και το μηχανισμό του Υπουργείου συν το γεγονός ότι ο Πρόεδρός του θα ορίζεται από τον Υπουργό.

  • 12 Αυγούστου 2013, 18:37 | Σ.Ανδριοπουλος

    ΟΙ ΕΚ ΤΟΥ ΠΟΝΗΡΟΥ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΥΠΟΝΟΜΕΥΟΥΝ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ , ΤΟ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

    Η άκρατη φροντιστηριοποίηση και εξετασιομανία που επιχειρεί να εισάγει το ΥΠΕΠΘ από την α’ λυκείου δείχνουν καθαρά ποια συμφέροντα εξυπηρετεί. Στα παρακάτω τεκμηριωμένα ερωτήματα καλούμε τον Υπουργό Παιδείας να απαντήσει ΔΗΜΟΣΙΑ , όπως και εμείς ανταποκριθήκαμε στο κάλεσμα του για δημόσια διαβούλευση .

    1.Ο κ. Υπουργός Παιδείας δεν γνωρίζει ότι τόσα χρόνια γίνεται όργιο παραπαιδείας στα λύκεια ; Ήταν εκτός Ελλάδας τα τελευταία 20 χρόνια ; Πως επομένως θα ελαττώσει αυτή την αλματώδη αύξηση της παραπαιδείας ;

    Απάντηση ΥΠΕΠΘ : Με νέες εξετάσεις Πανελλαδικού τύπου από την Α’ Λυκείου !!

    [ Kάτι τέτοιο ισοδυναμεί με τεράστια αύξηση των φροντιστηρίων (παράνομων και μη) από την Α λυκείου . Ειδικά των ιδιαιτέρων μαθημάτων που κάνουν ακόμη και μόνιμοι εκπαιδευτικοί μετατρέποντας τα λύκεια πολλές φορές σε «κρυφά σχολειά» παραπαιδείας και αλίευσης «νέας πελατείας». Δεν είναι τυχαίο που κάποιοι μόνιμοι «εκπαιδευτικοί» τρίβουν τα χέρια τους με το άκουσμα των νέων αλλαγών και με την οικονομική κρίση που υπάρχει πασχίζουν να πάρουν μετάθεση σε κάποια «καλά» λύκεια.
    Για το θέμα αυτό δηλαδή των παράνομων ιδιαιτέρων μαθημάτων ( και άρα της τεράστιας φοροδιαφυγής) από μόνιμους «επίορκους καθηγητές» το ΥΠΕΠΘ όλα αυτά τα χρόνια σφυρίζει αδιάφορα ενώ οι τοπικές κοινωνίες το έχουν «τούμπανο» . Στο νέο Νόμο κουβέντα δεν γίνεται για την αντιμετώπιση αυτού του φαινομένου που τείνει να πάρει εκρηκτικές διαστάσεις.

    Εκτός όμως από τα παράνομα ιδιαίτερα τα νέα μέτρα στο λύκειο θα αυξήσουν υπέρμετρα και τα ιδιωτικά φροντιστήρια για τα οποία θα κάνουμε εκτενή αναφορά στο παρακάτω ερώτημα ]

    2.Ο κ. Υπουργός Παιδείας δεν γνωρίζει ότι τόσα χρόνια γίνεται άκρατη φροντιστηριοποίηση του Λυκείου ( και ειδικά της Γ λυκείου) και σύμφωνα με τις νέες αλλαγές αυτή η φροντιστηριοποίηση θα γίνει πολύ έντονη και από την Α Λυκείου εις βάρος των μαθητών και των οικογενειών τους ;

    Απάντηση ΥΠΕΠΘ : Οι βαθμοί των εξετάσεων στην Α’ Λυκείου θα έχουν μικρότερο συντελεστή μοριοδότησης κλιμακούμενο αναλογικά μέχρι την Γ λυκείου !!

    [ Εφόσον θα προσμετρούνται οι βαθμοί των εξετάσεων όλων των τάξεων οι μαθητές ειδικά από την Α λυκείου θα στραφούν άθελα τους σε άκρατη φροντιστηριοποίηση και πολύ σκληρό ανταγωνισμό μεταξύ τους που θα τους οδηγήσει σε τρομακτικό στρεσάρισμα , τεράστια άγχη και ίσως ακόμη και σε ακραία φαινόμενα ( αυτοκτονίες).
    Οι αδύναμες οικονομικά οικογένειες θα είναι οι χαμένες της υπόθεσης δεδομένου ότι με αυτή την οικονομική κρίση δεν θα μπορούν να ανταπεξέλθουν σε αυτό τον σκληρό ανταγωνισμό , τα πολλά ιδιαίτερα και τα πολλά φροντιστήρια που θα απαιτηθούν ώστε τα παιδιά τους να «πετύχουν» . Πολλοί φροντιστές τρίβουν τα χέρια τους από τις νέες αλλαγές στο λύκειο. Είναι μήπως τυχαία η αύξηση των διαφημίσεων τους όπου με κάθε τρόπο διατυμπάνιζαν την επιτυχία των μαθητών τους στις Πανελλαδικές της Γ λυκείου τα τελευταία χρόνια; Τώρα θα έχουν πάρα πολύ δουλειά από την Α λυκείου! Φροντιστής έγραψε πριν λίγες μέρες στο Facebook : «Ο Υπουργός μας έσωσε !! Πολύ δουλειά από Σεπτέμβρη…» ( τα συμπεράσματα δικά σας ) ]

    3.Οι εξετάσεις θα γίνουν πιο αντικειμενικές και με μεγαλύτερη διαφάνεια ;

    Απάντηση ΥΠΕΠΘ : Ναι γιατί ιδρύεται «τράπεζα θεμάτων» και «εθνικός φορέας εξετάσεων»

    [ ΜΕΓΑ ΨΕΜΑ αν στις τράπεζες αυτές και σε αυτόν τον εθνικό φορέα θα συμμετέχουν και φροντιστές με το δήθεν γνωστό πρόσχημα ότι είναι μέλη « επιστημονικών» σωματείων.

    Αν πραγματικά το ΥΠΕΠΘ κόπτεται για μια διαφανή εξεταστική επιτροπή θεμάτων πρέπει τα μέλη της να επιλεχθούν κατόπιν αυστηρής αξιολόγησης ( πράγμα που δεν έχει γίνει ποτέ έως τώρα ):

    α) Τα μέλη να έχουν μεταπτυχιακό ή διδακτορικό δίπλωμα στο αντικείμενο σπουδών τους ή σε αντικείμενο με άμεση συνάφεια με αυτό
    β) Να έχουν ξενόγλωσσες δημοσιεύσεις σε διεθνή ξένα περιοδικά ( όχι πάντως σε κάποια Ελληνικά περιοδικά φροντιστηριακού τύπου διαφόρων «εταιρειών» )
    γ) Τα 2/3 των μελλών της επιτροπής εξετάσεων να είναι εκπαιδευτικοί του δημόσιου σχολείου και καθόλου φροντιστές ή ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί.
    δ) Το 1/3 των μελλών της επιτροπής εξετάσεων να είναι καθηγητές ΑΕΙ-ΤΕΙ

    ( Φυσικά ο κ. Υπουργός δεν τολμά καν να υλοποιήσει την παραπάνω πρόταση )

    Η εποχή όμως των λάθος θεμάτων των πανελληνίων ή των θεμάτων για πολύ λίγους σε ορισμένα μαθήματα (π.χ. μαθηματικά, φυσική κλπ ) τελείωσε οριστικά

    Οι τράπεζες θεμάτων για να είναι απόλυτα αντικειμενικές πρέπει:

    α) Να ελέγχονται αυστηρά από το ΥΠΕΠΘ. Μόνο οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του δημόσιου σχολείου (ακόμη και των Γυμνασίων) να έχουν ηλεκτρονική πρόσβαση σε αυτά με κωδικούς (παρόμοιους των εξεταζομένων των πανελλαδικών) σε ειδικές ιστοσελίδες που θα διαχειρίζονται από το ΥΠΕΠΘ.
    β) Ο τρόπος επιλογής των θεμάτων αυτών να γίνεται κατόπιν αυστηρής αξιολόγησης τους από ειδική επιτροπή του ΥΠΕΠΘ ή από τις ίδιες κεντρικές επιτροπές εξετάσεων ΟΠΟΥ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΔΕΝ ΘΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΣ ΑΛΛΑ ΜΟΝΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

    γ) Οι Εκπαιδευτικοί του δημόσιου σχολείου να έχουν την δυνατότητα υποβολής θεμάτων όπου και τελικά να αναγράφεται το όνομα τους και το σχολείο που υπηρετούν μαζί με τα προτεινόμενα θέματα τους εφόσον αυτά έχουν εγκριθεί για δημοσίευση στις τράπεζες θεμάτων.

    δ) Οποιοδήποτε δημοσιευμένο θέμα στις τράπεζες θεμάτων να έχει εξεταστεί πρώτα για το copyright. Σε περίπτωση που έχει υποκλαπεί ή αντιγραφεί από ξένο περιοδικό αυτόματα θα διαγράφεται από την τράπεζα θεμάτων.

    ( Φυσικά ο κ. Υπουργός δεν τολμά καν να υλοποιήσει την παραπάνω πρόταση)

    4.Το νέο λύκειο θα είναι καλύτερο από το προηγούμενο ;

    Απάντηση ΥΠΕΠΘ : Ναι σαφώς καλύτερο !!

    [ΜΕΓΑ ΨΕΜΑ. Η απαξίωση και ουσιαστικά η υποβάθμιση βασικών μαθημάτων και ειδικοτήτων όπως λ.χ. της πληροφορικής μόνο οπισθοδρόμηση μπορεί να χαρακτηριστεί. Παράλληλα οι μαθητές θα στραφούν κυρίως στον κεντρικό σκληρό πυρήνα των μαθημάτων ( μαθηματικά , φυσική , χημεία κλπ ) ενώ οι εκπαιδευτικοί με «δευτερεύοντα» μαθήματα θα θεωρηθούν αργά ή γρήγορα παρείσακτοι και ίσως και μη χρήσιμοι πλέον στο νέο σκληρό σχολείο της άκρατης φροντιστηριοποίησης και εξετασιομανίας. Οι μαθητές θα υποστούν για 3 ολόκληρα χρόνια ότι δεν έχει υποστεί έως τώρα μαθητής τα τελευταία 50 χρόνια. Μια «βίαιη προσαρμογή» στα στενά πλαίσια μιας τρομακτικής εξετασιολαγνείας που θα τους εγκλωβίσει σε ένα κυκεώνα «ατομικιστικών φιλοδοξιών για επιτυχίες» με τρομακτικές συνέπειες για το κοινωνικό και οικογενειακό τους περιβάλλον.]

    ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ :

    ΦΤΑΝΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ Η ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ ΓΙΑ ΔΗΘΕΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ.

    ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΤΟ ΥΠΕΠΘ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΛΥΚΕΙΟ ΓΙΑ ΛΙΓΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕ ΠΟΛΥ ΧΡΗΜΑ ΣΤΗ ΤΣΕΠΗ….

  • 12 Αυγούστου 2013, 17:14 | Κουματζ Δημ

    Αν πραγματικά θέλουμε την αποκέντρωση και την ισοτιμία μεταξύ των περιφερειών θα μπορούσε ο οργανισμός να εδρέυει σε κάποια αλλη πόλη της ελλάδας.
    Επίσης θα μπορούσανε οι περιφέρειες εκ περιτροπής να αναλάβουν την διενέργεια των εξετάσεων.Με τον τρόπο αυτό οι περιφέρειες ( και συνεπως οι εκαπιδευτικοι,μαθητές και κοινωνία) θα συμμετείχαν ενεργά.
    Τα οφέλη αρκετά.
    1.ιοχεύτευση της γνώσης στην περιφέρεια
    2.Εμλπουτισμός της τράπεζας απο το σύνολο των εκπαιδετικών.
    3.Αξιοκρατία στην πράξη.

    ΔΚ