Άρθρο 35 – Μισθολογική κατάταξη

Για τη μισθολογική κατάταξη των λειτουργών και υπαλλήλων του παρόντος Κεφαλαίου ορίζονται δεκαέξι (16) μισθολογικά κλιμάκια (Μ.Κ.) για κάθε βαθμίδα με εισαγωγικό το Μ.Κ. 1 και καταληκτικό το Μ.Κ. 16.

  • 17 Ιουλίου 2023, 09:30 | ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΑΓΓΕΛΙΔΟΥ

    Μου έχουν αποδοθεί επιπλέον μισθολογικά κλιμάκια διότι κατέχω διδακτορικό και διότι έχει βραβευθεί εργασία μου από το Υπουργείο. Ωστόσο, έχω εξαντλήσει την μισθολογική κλίμακα και έτσι δεν παίρνω νέα κλιμάκια από το 2016. Παρακαλώ να προβλεφθούν επιπλέον κλιμάκια στην μισθολογική κλίμακα για να καλυφθούν περιπτώσεις όπως η δική μου.
    Με τιμή

  • 16 Ιουλίου 2023, 18:39 | Σταμάτης

    Για τη μισθολογική κατάταξη των λειτουργών και υπαλλήλων του παρόντος Κεφαλαίου ορίζονται δεκαέξι (16) μισθολογικά κλιμάκια (Μ.Κ.) για κάθε βαθμίδα με εισαγωγικό το Μ.Κ. 1 και καταληκτικό το Μ.Κ. 16.
    δηλαδη θα υπηρετουμε 15 ΜΚ * 2 = 30 + 1 ( του πρωτου χρόνου) = 31 ? Ή στα 31 χρονια θα τερματιζουν τα ΜΚ? Το συνταξιοδοτικο ελεγε 40 χρονια στα 62 απο το 2022 και μετά. με τα σημερινα δεδομένα. Τουτεστιν 19 – 20 ΜΚ.

  • 16 Ιουλίου 2023, 02:13 | Giannis

    Οι απόφοιτοι ΑΕΙ,σε όλο το δημόσιο δημόσιο τομέα, βρίσκονται στο Α’ μισθολογικό κλιμάκιο. Οι ΕΜΘ απόφοιτοι ΑΕΙ, βρίσκονται στο Γ’ μισθολογικό κλιμάκιο!! Για την θεραπεία της προφανούς αδικίας και για λόγους ισονομίας και δικαιοσύνης θα πρέπει να προβλεφθεί η ΑΜΕΣΗ μετάταξή τους, στο Α’ μισθολογικό κλιμάκιο.

  • 15 Ιουλίου 2023, 19:08 | Ιωάννης Καζάκος

    Α. Να προβλεφθεί η χορήγηση του επιδόματος των 600 ευρώ για την επιτυχή αντιμετώπιση των μεταναστευτικών ροών, για όλο το στρατιωτικό προσωπικό, όπως ορθά δόθηκε και σε όλους τους συναδέλφους μας των Σ.Α.

    Β. Να προβλεφθεί η καταβολή του επιδόματος EUROCONTROL στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας των ΕΔ, όπως ισχύει στο αντίστοιχο προσωπικό της ΥΠΑ.

    Γ. Να συμπεριληφθούν τα στελέχη των ΕΔ. που ανήκουν στην κατηγορία της υπηρεσίας γραφείου, της ελαφράς υπηρεσίας, της υπηρεσίας ξηράς και της υπηρεσία εδάφους οι οποίοι μεταφέρθηκαν σε αυτή την κατάσταση λόγω τραυματισμού ή πάθησης που επήλθε κατά την εκτέλεση διατεταγμένης υπηρεσίας και ένεκα αυτής, στην καταβολή του επιδόματος των 300 € του Ν.3554/2007 όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 16 του Ν. 3938/2011, όπως ισχύει και στα στελέχη των Σ.Α.

    Δ. Το επίδομα της παραμεθορίου να καταβάλλεται σε όλο το στρατιωτικό προσωπικό όλων των προελεύσεων, όπως συμβαίνει αντίστοιχα στους εργαζομένους του δημοσίου τομέα. Δεν είναι δυνατόν σε ένα στρατόπεδο π.χ. του Κιλκίς ο μόνιμος υπάλληλος του ΥΠΕΘΑ, να του καταβάλλεται το επίδομα και ο στρατιωτικός που υπηρετεί στην ίδια μονάδα να μην του καταβάλλεται.

    Ε. Να ενταχθούν στην Β΄μισθολογική κατηγορία οι Αξιωματικοί προελεύσεως ΕΜΘ, όπως ισχύει για αντίστοιχες κατηγορίες προσωπικού. Επίσης στην Γ΄κατηγορία δεν υπάρχουν κλιμάκια για τους βαθμούς του Υπολοχαγού και Λοχαγού και αντιστοίχων ενώ θα πρέπει να χορηγηθούν τα αναδρομικά από τον Μάιο 2019 που προήχθησαν σε Αξιωματικούς, οι πρώτες σειρές.

    ΣΤ. Οι Οπλίτες Βραχείας Ανακατάταξης (ΟΒΑ) να προβλεφθεί να λαμβάνουν τα επιδόματα που λαμβάνουν οι υπόλοιποι στρατιωτικοί δηλαδή αποζημίωση νυχτερινής απασχόλησης, επίδομα ιδιαίτερων συνθηκών εργασίας, επίδομα παραμεθορίου. Επίσης να δοθεί αναδρομική αποζημίωση της μισθολογικής προαγωγής τους απο το 2020 που συμπλήρωσε τρία χρόνια η σειρα του 2017 και όχι από το 2022 που προβλέπει ο νόμος 5022/23.

    Ζ. Να υπάρξει πρόβλεψη στεγαστικού επιδόματος στους συναδέλφους μας που μετατίθενται σε παραμεθόριες περιοχές και περιοχές υψηλού τουριστικού ενδιαφέροντος, όπου τα ενοίκια είναι σε δυσθεώρητα ύψη και δεν υπάρχουν κατοικίες εντός των Μονάδων.

    Η. Να προβλεφθεί η αποζημίωση της υπερωριακή μας απασχόλησης.

    Θ. Να προβλεφθεί η μισθολογική αναβάθμιση των σπουδαστών Στρατιωτικών Σχολών, ανάλογη με των σπουδαστών των σχολών των ΣΑ.

    Ι. Να προστεθούν στον υπολογισμό των εξαμήνων και οι συνάδελφοι μας ναρκαλιευτές, που προβλέπονται στο ΠΔ 169/2007.

    ΙΑ. Να εναρμονιστεί η ημερήσια αποζημίωση των υπηρεσιακών μετακινήσεων(ΦΠ) και τα έξοδα διανυκτέρευσης για το προσωπικό των ΕΔ όπως ισχύει για όλο τον υπόλοιπο δημόσιο τομέα.

    ΙΒ. Να διορθωθεί η ΚΥΑ για την αποζημίωση της νυχτερινής απασχόλησης των στελεχών των ΕΔ, ώστε:

    1. Να έχει αναδρομική ισχύ για όλο το στρατιωτικό προσωπικό, όλων των κατηγοριών από 1/1/2017.

    2. Να αποζημιώνονται ανεξαιρέτως, όλοι όσοι εκτελούν βραδινή εργασία από τις 22:00 έως την 06:00.

    3. Να αποζημιώνονται όλες οι ώρες απασχόλησης και όχι πχ οι πέντε ώρες από τις οκτώ για μία υπηρεσία ή δέκα ώρες από τις 16 για δύο υπηρεσίες.

  • 14 Ιουλίου 2023, 00:36 | ΜΑΡΙΑ ΜΑΓΓΙΡΙΔΟΥ

    Η αμοιβή των εμμίσθων δικηγόρων καθορίζεται από το άρθρο 44 του ν. 4194/2013 (Κώδικας Δικηγόρων) σε συνδυασμό με τις ισχύουσες μέχρι σήμερα διατάξεις του ν. 4354/2015 για τους έμμισθους δικηγόρους, που υπηρετούν στους φορείς, που υπάγονται σε αυτόν.
    Ειδικότερα, στη διάταξη του άρθρου 9 παρ.10 του ν. 4354/2015 προβλέπεται ότι: «10. Οι δικηγόροι που παρέχουν υπηρεσίες με σχέση πάγιας και περιοδικής έμμισθης εντολής στους φορείς που υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος, κατατάσσονται ως εξής α. Οι δικηγόροι στο Πρωτοδικείο στο Μ.Κ. 3 της Π.Ε. κατηγορίας β. οι δικηγόροι στο Εφετείο στο Μ.Κ. 10 της Π.Ε. κατηγορίας και γ. οι δικηγόροι στον Άρειο Πάγο στο Μ.Κ. 15 της Π.Ε. κατηγορίας. Για τους ανωτέρω δεν έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του άρθρου 11.».
    Περαιτέρω, στη διάταξη της παρ. 3 του άνω άρθρου προβλέπεται ότι : «3. α. Κάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών ετήσιας τουλάχιστον φοίτησης, για τίτλους που έχουν χορηγηθεί μετά τη λήψη του πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, προωθούνται κατά δύο (2) Μ.Κ. στην κατηγορία που ανήκουν, ενώ οι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος κατά έξι (6) Μ.Κ. β. Η κατάταξη στα Μ.Κ. της προηγούμενης περίπτωσης πραγματοποιείται μόνο όταν το περιεχόμενο των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών είναι συναφές με το αντικείμενο απασχόλησης του υπαλλήλου, όπως προκύπτει από την προκήρυξη της θέσεως κατά την πλήρωση ή την περιγραφή της θέσης εργασίας από τον οργανισμό της Υπηρεσίας. Για τη συνδρομή ή όχι της προϋπόθεσης αυτής αποφαίνεται το αρμόδιο, για την αναγνώριση των τίτλων αυτών, όργανο. Επί της απόφασης αυτής δύναται να ασκηθεί ένσταση η οποία εξετάζεται από ειδική επιτροπή του Α.Σ.Ε.Π., η οποία συστήνεται με απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης. Η νέα κατάταξη και τα οικονομικά αποτελέσματα αυτής ισχύουν από την ημερομηνία υποβολής της σχετικής αίτησης και όλων των απαραίτητων δικαιολογητικών.».
    Η Διεύθυνση Εισοδηματικής Πολιτικής (Τμήμα Γ’- Εφαρμογής ενιαίου μισθολογίου) του Υπουργείου Οικονομικών, εσφαλμένα θεωρούσε και θεωρεί, ότι ο δικηγόρος κατατάσσεται σε συγκεκριμένο μισθολογικό κλιμάκιο και παραμένει καθηλωμένος σε αυτό καθ’ όλη τη διάρκεια της θητείας του, μη έχοντας καμία δυνατότητα άλλης μισθολογικής κατάταξης, ακόμη και στην περίπτωση κατοχής μεταπτυχιακών ή διδακτορικών τίτλων σπουδών.
    Πρόσφατα η υπ’αριθμ. 945/2023 αμετάκλητη απόφαση του Αρείου Πάγου έκρινε ότι, των Μ.Κ. λόγω κατοχής μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου σπουδών δικαιούνται και οι έμμισθοι δικηγόροι. Συνεπώς, θα πρέπει να υπάρχει ρητή σχετική διάταξη επί σκοπώ συμμορφώσεως του νόμου με τα κριθέντα.
    Το ίδιο ισχύει και για την την μισθολογική τους εξέλιξη, κατ’άρθρ. 11, από την οποία ρητώς εξαιρούνται σύμφωνα με την παρ. 10 του άρθρου 9 του ίδιου νόμου. Δεν μπορεί ένας νεοπροσληφθείς έμμισθος δικηγορος παρ’Αρείω Πάγω επί παραδείγματι, να λαμβάνει τις ίδιες αποδοχές με κάποιον, που υπηρετεί στον ίδιο φορέα περισσότερα έτη.
    Η τυχόν αντίθετη άποψη παραβιάζει τις συνταγματικά κατοχυρωμένες αρχές της ισότητας και αξιοκρατίας, κατά το μέρος, που αντιμετωπίζει με όμοιο τρόπο ανόμοιες καταστάσεις (έμμισθους δικηγόρους κατέχοντες και μη κατέχοντες τίτλο μεταπτυχιακών ή διδακτορικών σπουδών ή/και νεοπροσληφθέντες και παλαιότερους) και μεταχειρίζεται ενιαία πρόσωπα, που τελούν υπό διαφορετικές συνθήκες και τυπικά προσόντα. Παραβιάζει επίσης και τις γενικές αρχές, που εισάγει ο Κώδικας περί Δικηγόρων, σύμφωνα με τις οποίες ο δικηγόρος όχι μόνο δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται δυσμενέστερα από τους υπαλλήλους αναλόγων προσόντων, αλλά, αντίθετα, θα πρέπει να έχει την απαιτούμενη αυξημένη μισθολογική κατάταξη, με βάση τα προσόντα του, στα πλαίσια της αναγνώρισης και της διαφύλαξης του κύρους και της ανεξαρτησίας του. Περαιτέρω, δεν υφίσταται σοβαρός λόγος δημοσίου συμφέροντος, που να καθιστά συνταγματικά ανεκτή την εξαίρεση των δικηγόρων, λαμβανομένου υπόψη και του γεγονότος ότι, ο αριθμός των δικηγόρων, που υπηρετούν στους φορείς, που υπάγονται στις διατάξεις του νόμου είναι ελάχιστος, ιδίως σε σύγκριση με τον αριθμό των υπηρετούντων υπαλλήλων.
    Κατόπιν αυτών, θα πρέπει να υπάρχει σαφής ρύθμιση για την εφαρμογή των Μ.Κ. (λόγω κατοχής μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών ή διδακτορικού και λόγω χρόνου υπηρεσίας) και στους εμμίσθους δικηγόρους, ώστε να μην αναγκαζόμαστε να προσφεύγουμε στη δικαιοσύνη ασκώντας προδήλως νόμιμες αγωγές επιβαρύνοντας τόσο τα Δικαστήρια, όσο και τους φορείς μας με την καταβολή τόκων κι εξόδων.

  • 13 Ιουλίου 2023, 12:30 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

    Δεν ειναι ισότιμο για έναν υπάλληλο που είχε προυπηρεσία πάνω από 10 έτη προυπηρεσία στον ιδιωτικό τομέα να εισέρχετε σε υπηρεσία με τον βασικό μισθό και να κατέχει γνώσεις ισως και στις περισσότερες περιπτώσεις μεγαλύτερες και από εναν άλλο συνάδελφό του που ίσως να είναι και προιστάμενος.
    θα πρέπει να διορθωθεί η αδικία.
    Αναγνώριση της προυπηρεσίας με συνάφεια αντικειμένου.
    Οχι μόνο βαθμολογική εξέλιξη αλλά και μισθολογική!

  • 13 Ιουλίου 2023, 12:03 | Παναγιώτης

    Είμαστε αρκετοί δημόσιοι υπάλληλοι στο δημόσιο που εργαζόμαστε πάνω από 10 χρόνια και ενώ στην προκήρυξη μας ζητούσε προϋπηρεσία όταν διοριστήκαμε δυστυχώς δεν αναγνωρίστηκε μισθολογικά αλλά μόνο βαθμολογικά και μόνο για 7 έτη στον ιδιωτικό τομέα και αυτό μόνο για τις κρίσεις προισταμένων, αυτό πραγματοποιήθηκε τα τελευταία χρόνια.
    Είμαστε υπάλληλοι με εμπειρία, ζήλο και θα θέλαμε να έχουμε ίση μεταχείριση με τους συναδέλφους μας που έχουν έρθει από κάποιον άλλο οργανισμό που είχε καταργηθεί όπως π.χ. Ολυμπιακή Αεροπορία αναγνωρίστηκε η εμπειρία τους δίχως να έχουν καμία συνάφεια με το αντικείμενο που κάνουν στο δημόσιο τομέα.
    Ευελπιστώντας στη θετική σας ανταπόκριση, σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων και είμαστε στη διάθεση σας για οποιαδήποτε πληροφορία – διευκρίνιση .
    ΥΓ Πραγματικά δεν θυμάμαι πόσες φορές μου ζητήθηκε και μου ζητήτε η συνεισφορά μου από τους συναδέλφους που βρήκα στην Υπηρεσία μου οι οποιοί δεν γνώριζαν από ηλεκτρονικούς υπολογιστές και εφαρμογές και πόσες φορές ένιωσα χρήσιμη.
    Πρέπει κάτι να γίνει για όλους εμάς!
    Μην μου πείτε ότι δεν το γνωρίζετε;

    Με εκτίμηση!

  • 11 Ιουλίου 2023, 21:32 | Γκολφινόπουλος Αριστειδης

    Δεν αναγνωριζεται η προϋπηρεσία του ιδιωτικού τομέα στο δημοσιο κάτι που είναι άδικο και πιθανόν αντισυγματικο για αυτούς τους υπαλλήλους. Επίσης το δημόσιο στερείται τεχνωγνοσιας του ιδιωτικού τομέα γιατί αυτοί οι υπάλληλοι σχεδόν ποτέ δεν καταλαμβανουν θέσεις ευθύνης