Καθιερώνεται τεχνικός έλεγχος των οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος, για τη διασφάλιση της ασφαλούς κυκλοφορίας αυτών, που πραγματοποιείται ως εξής:
α) για επιβατηγά οχήματα και φορτηγά με Μέγιστη Αποδεκτή Μάζα Φορτωμένου Οχήματος (ΜΑΜΦΟ) που δεν υπερβαίνει τους 3.500 χλγ. και μοτοσικλέτες, κάθε ένα (1) έτος και
β) για φορτηγά με Μέγιστη Αποδεκτή Μάζα Φορτωμένου Οχήματος (ΜΑΜΦΟ) μεγαλύτερη των 3.500 χλγ. και λεωφορεία, κάθε δύο (2) έτη.
Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου: "Οδηγώντας με ασφάλεια"Άρθρο 29 Τεχνικός έλεγχος
Άρθρο 29 Τεχνικός έλεγχος
- 5 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α’ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 1 Αντικείμενο
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 2 Σκοπός
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 3 Ορισμοί
- 7 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β’ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΞΕΤΑΣΗ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΟΔΗΓΩΝ ΚΑΙ ΟΔΗΓΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΑΔΕΙΩΝ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 4 Γενικές ρυθμίσεις εκπαίδευσης και εξέτασης υποψηφίων οδηγών
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΞΕΤΑΣΗ Άρθρο 5 Ειδική θεωρητική εκπαίδευση
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 6 Ύλη θεωρητικής εκπαίδευσης
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 7 Θεωρητική εξέταση
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 8 Επιτηρητές θεωρητικής εξέτασης
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 9 Διαδικασία θεωρητικής εξέτασης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 10 Δειγματοληπτικός έλεγχος ταυτοπροσωπίας υποψήφιων οδηγών και οδηγών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 11 Θεωρητική εξέταση ατόμων που δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση, ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και όσων δεν γνωρίζουν την ελληνική γλώσσα
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 12 Θεωρητική εξέταση κωφών και βαρήκοων υποψήφιων οδηγών και οδηγώνΆρθρο 12 Θεωρητική εξέταση κωφών και βαρήκοων υποψήφιων οδηγών και οδηγών
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ Άρθρο 13 Πρακτική εκπαίδευση
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 14 Πρακτική δοκιμασία
- 102 ΣχόλιαΆρθρο 15 Διαδικασία πρακτικής δοκιμασίας υποψήφιων οδηγών και οδηγών
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 16 Οπτικοακουστική καταγραφή πρακτικής δοκιμασίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 17 Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Αδειών Οδήγησης «Τέθριππον»
- 19 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΕΞΕΤΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΕΠΟΠΤΕΣ Άρθρο 18 Μητρώο εξεταστών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 19 Μητρώο Εποπτών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 20 Απομακρυσμένη εποπτεία
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 21 Αποζημίωση Εξεταστών και Εποπτών
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΕΠΟΠΤΕΙΑ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Άρθρο 22 Σύσταση «Τμήματος Εποπτείας Εξετάσεων Αδειών Οδήγησης Οχημάτων»
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 23 Κριτήρια και αποτελέσματα Αξιολόγησης Εξεταστών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 24 Διαδικασία υποβολής ενστάσεων
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΟΔΗΓΗΣΗ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ Άρθρο 25 Ίδρυση κέντρων αξιολόγησης ικανότητας και προετοιμασίας οδήγησης για άτομα με κινητικά προβλήματα
- 46 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Γ’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Άρθρο 26 Χορήγηση στοιχείων κυκλοφορίας σε όχημα ιστορικού ενδιαφέροντος και διαδικασία χαρακτηρισμού του ως ιστορικού ενδιαφέροντος
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 27 Όροι κυκλοφορίας οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 28 Στοιχεία κυκλοφορίας οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 29 Τεχνικός έλεγχος
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 30 Τέλη κυκλοφορίας οχήματος ιστορικού ενδιαφέροντος
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ, ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 31 Κυρώσεις και διοικητικά πρόστιμαΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ, ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 31 Κυρώσεις και διοικητικά πρόστιμα
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 32 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 33 Μεταβατικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 34 Καταργούμενες διατάξεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 35 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
18 Μαΐου 2021, 22:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
1 Ιουνίου 2021, 16:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
10 Σχόλια 323 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 6334 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Διατάξεις για την ανάπτυξη, τις υποδομές και τη στήριξη της επιχειρηματικότητας και του τουρισμού
- Εκσυγχρονισμός των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών
- ΣΥΣΤΑΣΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Εθνική Στρατηγική και οδικός χάρτης για την εφαρμογή του Building Information Modelling (BIM)
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2006/1/ΕΚ και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1187 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου...
- Δημόσιες υπεραστικές και αστικές τακτικές οδικές μεταφορές επιβατών
- Σχέδιο νόμου "Πρότυπες Προτάσεις"
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου: "Οδηγώντας με ασφάλεια"
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021- 2025
- Η Ελλάδα σε κίνηση:Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα–Μικροκινητικότητα-Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Σύσταση, λειτουργία και αρμοδιότητες Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και ρύθμιση ζητημάτων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας»
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας 2014/94/EE
- ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΠΡΑΤΗΡΙΩΝ ΠΑΡΟΧΗΣ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ψηφιακό Μητρώο
- Ψηφιακή Ελλάδα 2021
- Διαδικασίες κεντρικού ελέγχου και διαφάνειας στο σύστημα παραγωγής δημοσίων και ιδιωτικών τεχνικών έργων και υποδομών
- Ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών
- Κανονισμός πτήσεων των Συστημάτων μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (ΣμηΕΑ) - Unmanned Aircraft Systems (UAS)
- Προσαρμογή της Εθνικής Νομοθεσίας στις προβλέψεις της Οδηγίας 2014/61/ΕΕ για μέτρα μείωσης του κόστους εγκατάστασης υψίρρυθμων δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών
- Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία 2012_34_ΕΕ
- ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ
- Εκκαθαρίστριες εταιρείες για λογιστική τακτοποίηση
- Ακεραιότητα δημόσιων τηλεφωνικών δικτύων
- Κατάλογος Ελαχίστου Εξοπλισμού αεροσκαφών Συνδέσμου Αεροπορικών Αρχών
- Κανονισμός Πτητικής Λειτουργίας Δημοσίων Αερομεταφορών
- Κανονισμός Πρόσθετων Απαιτήσεων Πτητικής Ικανότητας για Πτητικές Λειτουργίες
- Διαδικασίες Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων
- Κανονισμός Λειτουργίας Παρατηρητηρίου
- ΚΥΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ
- Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες
- Ζώνες ασφαλείας
- Οχήματα Ειδικής Χρήσης
- Προϋποθέσεις άσκησης επαγγέλματος τεχνίτη μηχανημάτων και όροι ίδρυσης και λειτουργίας συνεργείων επισκευής τους
- Αδειοδότηση και λειτουργία αεροπορικών σχολών για παροχή εκπαίδευσης
- Δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία και των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα όταν ταξιδεύουν αεροπορικώς
- Κανόνες ελεύθερης παροχής υπηρεσιών μεταφοράς με Επιβατηγά Δημόσιας Χρήσης, αυτοκίνητα και Μοτοσικλέτες Δημόσιας Χρήσης
- Τέλη Αερολιμένων
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟY «ΙΔΡΥΣΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ ΕΠΙ ΥΔΑΤΙΝΩΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία των Οδηγιών 2016/797, 2016/798 και 2016/2370 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και άλλες διατάξεις
Το ετήσιο ΚΤΕΟ σε ένα όχημα του ’50 που πάει μια βόλτα το Σαββατοκύριακο είναι ένα περιττό κόστος που δεν προσφέρει το παραμικρό.
Η συντριπτική πλειοψηφία των ιστορικών οχημάτων, ειδικά των παλαιότερων, έχουν επενδεδυμένα επάνω τους χιλιάδες ευρώ και είναι σε άριστη κατάσταση, φυλαγμένα σε γκαράζ.
Από την άλλη πλευρά είναι κατανοητή η ανάγκη για έναν τεχνικό έλεγχο για λόγους ασφαλείας.
Δεν υπάρχει λόγος αυτό να γίνεται συχνότερα από τη διετία.
Καλό θα ήταν να εξεταστεί η απαλλαγή από ΚΤΕΟ σε πολύ παλαιά οχήματα, π.χ. προ του 1970 ή όσα είναι π.χ. άνω των 50 ετών.
Στη Μεγάλη Βρετανία, την πατρίδα του ιστορικού οχήματος, όλα τα οχήματα άνω των 40 ετών απαλλάσσονται από τέλη κυκλοφορίας και ΚΤΕΟ.
ΑΡΘΡΟ 29
ΓΙΑΤΙ ΚΤΕΟ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ,ΕΝΩ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΕΛΑΧΙΣΤΑ ;
Αρχικά θέλω να τονίσω πως οι προτάσεις που υποβάλλω είναι τόσο για τον εαυτό μου (έχω 10 ΟΙΕ στην ιδιοκτησία μου) όσο και εκ μέρους της οργάνωσης ΣΙΣΟ για τα στρατιωτικά οχήματα
Λαμβάνοντας υπόψη και όλες τις παρατηρήσεις που υποβλήθηκαν από άλλους ενδιαφερόμενους, θέλω να προσθέσω σε όσα είχα υποβάλει στην αρχή της διαβούλευσης και τα εξής:
Στην υπουργική απόφαση που θα εκδοθεί κατ΄ εξουσιοδότηση του άρθρου 32 § 9 θα πρέπει να γίνεται πρόβλεψη για κάποιες ιδιαιτερότητες των ΟΙΕ και δη:
α) Θα πρέπει να αναφέρεται ότι για την διαδικασία του τεχνικού ελέγχου του άρθρου 29, τα ΟΙΕ επιτρέπεται και αρκεί να καλύπτουν τις τεχνικές προδιαγραφές της χώρας προέλευσής τους, όπως αυτές ίσχυσαν κατά τον χρόνο κατασκευής τους. Αυτό είναι άγχος αρκετών συλλεκτών και σκοπό έχει να τακτοποιήσει κυρίως και οχήματα προερχόμενα από τις Η.Π.Α. που ενδέχεται να παρουσιάζουν αποκλίσεις σε σχέση με τα ευρωπαϊκά. Σημειώνεται ότι υφίσταται εγκύκλιος μονίμου φύσεως του ΥΜΕ, για την κατ΄ εξαίρεση ταξινόμηση των οχημάτων που εκποιούνται από την Πρεσβεία των Η.Π.Α. στην Ελλάδα, επομένως υπάρχει ήδη παρόμοιο εξαιρετικό καθεστώς ταξινόμησης. Ότι άλλες ενδεχόμενες ελλείψεις μπορεί να είναι και η έλλειψη αριθμού πλαισίου (ιδίως οχήματα πριν το 1960 και οχήματα που έρχονται από τις ανακυκλώσεις). Και να προβλέπεται και διαδικασία χάραξης αριθμού πλαισίου σε άλλο σημείο, για τα οχήματα αυτά.
β) Ότι και οι προσθήκες επιπλέον εξοπλισμού στα ΟΙΕ κρίνεται με βάση το καθεστώς και τις τεχνικές προδιαγραφές της χώρας προέλευσής τους, όπως αυτές ίσχυσαν κατά τον χρόνο κατασκευής τους. Έτσι π.χ. για την εγκατάσταση ζωνών ασφαλείας, ζαντών αλουμινίου, κοτσαδόρου κ.λπ.
Πολύ σωστή η προβλεψη του ΚΤΕΟ για τα ιστορικά οχήματα, εφόσον θα μπορούν να κυκλοφορούν καθημερινά.
Πλήν όμως θα πρέπει να δούμε το θέμα και στην πραγματική του διάσταση.
Τα ιστορικά οχήματα διανύουν ελάχιστα χιλιόμετρα κάθε χρόνο και με την μικρότερη δυνατή καταπόνηση.
Στην Γερμανία και στην Αγγλία βεβαίως και περνούν ΚΤΕΟ κάθε χρόνο. Πλην όμως την βεβαίωση την εκδίδει το ίδιο το συνεργείο όταν αλλάζεις λάδια μία φορά τον χρόνο.
Στην Γαλλία που έχουμε το ίδιο μοντέλο ΚΤΕΟ, τα ιστορικά οχήματα περνούν κάθε 4 χρόνια, και με ειδικές προβλέψεις.
Ιάσων Μπαρουξής
Α Αντιπρόεδρος
Α.Π.Π.Λ.Ε.
Αυτοκινητιστική Πολιτιστική Περιηγητική Λέσχη Ελλάδος.
Είναι στην θετική κατεύθυνση η καθιέρωση του τεχνικού ελέγχου στα Ο.Ι.Ε.
Είναι παράλογο το όχημα με ιστορικές πινακίδες να υφίσταται τεχνικό έλεγχο (Κ.Τ.Ε.Ο.) κάθε 1 έτος, ενώ ένα ίδιο όχημα που φέρει συμβατικές πινακίδες κυκλοφορίας να υφίσταται τεχνικό έλεγχο (Κ.Τ.Ε.Ο.) κάθε 2 έτη.
Με δεδομένο ότι τα Ο.Ι.Ε. κυκλοφορούν ελάχιστα, αρκεί και για αυτά, ο τεχνικός έλεγχος (Κ.Τ.Ε.Ο.) να γίνεται κάθε 2 έτη.
Κατ αρχας συγχαρητηρια στους Ηρακλειδες που προσπαθουν να καθαρισουν τον χωρο του ιστορικου οχηματος.
Οντας τα τελευταια 40 χρονια συλλεκτης και τεχνικος εφορος για ιστορικα οχηματα θα ηθελα να καταθεσω μερικες αποψεις.
Δυστυχως ο διαολος κρυβεται στις λεπτομερειες, και αναφερω αναλυτικα
1) Συμφωνω ΑΠΟΛΥΤΑ με την αναγκη ΚΤΕΟ σε ολα τα ιστορικα οχηματα, και ιδιατερα στην αναγκη ετησιου ΚΤΕΟ. Ναι υπαρχει ενα ποσοστο που πργαματι φροντιζει το οχημα του και το εχει σε αριστη ( και πολλες φορες καλυτερη απο εργοστασιακο). ΔΥΣΤΥΧΩΣ αυτο το ποσοστο ειναι μικρο, μιας και πολλοι θεωρουν το ιστορικο οχημα σαν την φτηνη λυση για μετακινηση, και τα οχηματα τους ειναι παγιδες θανατου για τους ιδιοκτητες τους και για τους υπολοιπους συνπολιτες.
2)Δυστυχως με την σημερινη δομη ΚΤΕΟ δεν υπαρχει το καταλληλο προσωπικο να κανει τεχνικο ελεγχο σε ιστορικα οχηματα , ποσο δε μαλλον η απαιτουμενη γνωση.
3)Παγκοσμιως ο τεχνικος ελεγχος γινεται με τις προδιαγραφες της χρονολογιας κατασκευης του οχηματος. Ισως σε μερικα θεματα υψιστης ασφαλειας θα πρεπει να υπαρξουν προσθηκες – βελτιωσεις . Αναφερω χαρακτηριστικα , οχηματα του 1920, ΔΕΝ εχουν προειδοποιητικα φωτα φρενων η φλας. ( και τα δυο ειναι πανευκολο να τοποθετηθουν χωρις την παραμικρη αλλοιωση του ιστορικου οχηματος.)
4) Σε ενα τεχνικο ελεγχο δεν εχει λογικη να ελεγξουμε με συγχρονα κριτηρια ( ακαμψια πλαισιου, ζωνες ασφαλειας, ΑΒS, ισχυς πεδησης, καυσαερια, χιλιομετρα, ποιοτητα και εμβελια φωτων.)
Προτεινω λοιπον τον ετησιο ελεγχο ΚΤΕΟ, με προδιαγραφες χρονολογιας κατασκευης , αλλα με εμφαση στην ασφαλεια….
Το ΕΤΗΣΙΟ ΚΤΕΟ στις κλασσικές μοτοσυκλέτες, όπως αναφέρεται στο σχέδιο Νόμου είναι μια τεράστια αστοχία και πρόσθετο μεγάλο κόστος και ταλαιπωρία χωρίς λόγο για τους ιδιοκτήτες κλασσικών μοτοσυκλετών.
Ούτως η άλλως οι κλασσικές μοτοσυκλέτες δεν καλύπτουν τα στάνταρ ούτε της ρύπανσης ούτε των φρένων ούτε των φώτων ούτε των αναρτήσεων, γι αυτό και ΔΕΝ περνάγανε ΚΤΕΟ μέχρι τώρα.
Αντ’ αυτού μας ζητά η Πολιτεία να τα περνάμε κάθε χρόνο (σε σχέση με τα 2 χρόνια που περνάει η κάθε καθημερινή και σύγχρονη μοτοσυκλέτα).
ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΟΥ : α) ΚΤΕΟ κάθε 4 ΧΡΟΝΙΑ για κλασσικές μοτοσυκλέττες από 30 έως 45 ετών (αφού κάθε χρόνο κάνουμε λιγότερα από 500-700 χλμ με κάθε κλασσική μοτοσυκλέτα αυτής της ηλικίας.
β) Απαλλαγή από το ΚΤΕΟ για τις Κλασσικές Μοτοσυκλέτες παλιότερες των 45 ετών, με έλεγχο από την Λέσχη τους.
Άρθρο 29 – Τεχνικός Έλεγχος
ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
1. Στην Οδηγία 2014/45/ΕΚ (ΕΕ L 127 της 3-4-2014) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, «σχετικά με τον τεχνικό έλεγχο των μηχανοκίνητων οχημάτων και των ρυμουλκουμένων τους» και στην μέχρι σήμερα ισχύουσα Υ.Α. 49372/3352 της 7ης Ιουλίου 2017 (ΦΕΚ 2726Β) προβλέπεται ότι τα Κράτη Μέλη μπορούν να ορίζουν διαφορετική περίοδο τεχνικού ελέγχου για τα ΟΙΕ, ακόμα και να απέχουν εντελώς από τον τεχνικό τους έλεγχο. Επομένως η συχνότητα του τεχνικού ελέγχου, είναι πολιτική επιλογή του Υπουργείου και όχι νομική υποχρέωσή του. Εμείς θα τονίσουμε πως μέχρι σήμερα, το Υπουργείο δεν επέβαλλε τεχνικό έλεγχο στα ΟΙΕ (βλ. το άρθρο 3 § 2 Υ.Α. 49372/3352 της 7-7-2017 ΦΕΚ 2726Β και το έγγραφο του Υπουργείου Ανάπτυξης Μεταφορών και Δικτύων Φ23/49370/5171//14-3-2013). Μπορεί λοιπόν κανείς βάσιμα να υποστηρίξει, πως πρόκειται για προσβολή της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του Πολίτη στην Διοίκηση. Από κει και πέρα, θα συμφωνήσουμε με άλλους προλαλήσαντες σχολιαστές στο ότι κατά κανόνα, τα ΟΙΕ βρίσκονται σε άψογη κατάσταση και στατιστικά στοιχεία σε όλη την Ευρώπη δείχνουν, ότι ποτέ δεν διαπιστώνονται ελλείψεις στον τεχνικό τους έλεγχο.
2. Ωστόσο, υπάρχει και μία ουσιώδης αντίρρηση, η οποία έχει να κάνει με την φύση των ΟΙΕ. Βάσιμα αμφισβητείται η ικανότητα των ελεγκτών στα ΚΤΕΟ, να αποδώσουν ικανοποιητικά όταν ελέγχουν ΟΙΕ. Ένα παράδειγμα από προσωπική εμπειρία: Διάταξη έλξης (κοτσαδόρος) σε ιστορικό όχημα κατασκευής 1982. Το εργοστάσιο κατασκευής παρείχε κοτσαδόρο, με εθνική έγκριση τύπου διότι τότε δεν υφίστατο ευρωπαϊκό σήμα Ε, η οποία έχει ενσωματωθεί και στην έγκριση τύπου που υπέβαλε στο Υπουργείο ο Αντιπρόσωπος τότε. Σήμερα, είναι ανέφικτη η ανεύρεση της έγκρισης τύπου, οι δε ελεγκτές στα ΚΤΕΟ απαιτούν να εγκατασταθεί διάταξη έλξης με κωδικό Ε (πράγμα που άν γίνει, αναιρεί την ιδιότητα του ΟΙΕ διότι θα είναι ουσιώδης μετατροπή του). Πρέπει λοιπόν να διασφαλιστεί ότι οι ελέγχοντες τα ΟΙΕ, θα έχουν και γνώση, και εμπειρία, για το αντικείμενο του ελέγχου τους.
Καθώς οι τεχνικές προδιαγραφές των ιστορικών οχημάτων απέχουν πολύ από τις σύγχρονες απαιτήσεις, είναι πολύ δύσκολο να πετύχουν τις απαραίτητες επιδόσεις που ζητούν οι Τεχνικοί Έλεγχοι της εποχής μας.
Επιπλέον, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι είναι οχήματα που διανύουν ελάχιστα χιλιόμετρα ετησίως και λόγω της ιδιαίτερης φύσης τους συντηρούνται ευλαβικά από τους ιδιοκτήτες τους.
Οποιαδήποτε τεχνική παρασπονδία ενέχει κινδύνους στην κυκλοφορία τους (π.χ. κατάσταση ελαστικών, λειτουργία φωτιστικών σωμάτων) μπορεί να διαπιστωθεί τόσο κατά τον αρχικό τεχνικό έλεγχο από τον αρμόδιο φορέα που έχει την ευθύνη του χαρακτηρισμού του οχήματος ως Ιστορικό, όσο και κατά τους περιοδικούς επανελέγχους που ορίζει το νομοσχέδιο.
Ιστορικα οχηματα ανω των 45 χρονων δεν χρειαζονται κτεο σε αρκετες χωρες στην ευρωπη.
Θα επρεπε να εξαιρουνται και στην χωρα μας
Δεν υπαρχει σωστη τεχνικη υποδομη ελεγχου για τα οχηματα αυτα τα οποια εχουν φρενα λαστιχα καυσαερια φωτα ολα διαφορετικα σε συγκριση των σημερινων στανταρτ.
Τα χιλιομετρα που κανουν ειναι ελαχιστα τον καθε χρονο γιατι πολλοι απο εμας εχουμε 3-5 ιστορικα οχηματα.
Το σωστο θα ηταν πριν την εκδωση πινακιδων να γινετε ενας σωστος τεχνικος ελεγχος σε ολα τα δυνατα σημεια του οχηματος και τα ανω των 45 χρονων να μην χρειαζετε πλεον τεχνικος ελεγχος και για τα υπολοιπα καθε 2 χρονια σαν ολα τα κανονικα οχηματα.