Άρθρο 35: Αναγνώριση μαθημάτων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

1. Από το ακαδημαϊκό έτος 2012-2013 δίνεται η δυνατότητα στους φοιτητές που εισάγονται σε Τμήμα των Πανεπιστημίων ή Τ.Ε.Ι. ή στις Ανώτατες εκκλησιαστικές Ακαδημίες, να αναγνωρίσουν μαθήματα τα οποία έχουν διδαχθεί και εξεταστεί επιτυχώς στο Τμήμα προέλευσης τους.
2. Η αναγνώριση των μαθημάτων, σύμφωνα με την προηγούμενη παράγραφο, πραγματοποιείται με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης ή του Ακαδημαϊκού Συμβουλίου του Τμήματος, κατά περίπτωση και οι φοιτητές απαλλάσσονται από την εξέταση των μαθημάτων ή των ασκήσεων του προγράμματος σπουδών του Τμήματος υποδοχής που διδάχθηκαν στο Τμήμα προέλευσης και δύνανται να ενταχθούν σε διαφορετικό εξάμηνο από αυτό της εγγραφής τους.

  • 26 Νοεμβρίου 2012, 12:02 | φοιτητρια
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Αν και δεν με αφορα το θεμα αμεσα , νομιζω οτι ειναι αυτονοητο εφοσον τα πτυχια ιδιων τμηματων σχολων εχουν την ιδια αξια δεν πρεπει να αμφισβητουνται μαθηματα και εργαστηρια που οι φοιτητες τα εχουν διδαχθει σε ενα τμημα και μετα εγγραφονται σε ιδιο αλλης πολης εντος ελλαδος.
    Επισης αυτοι οι φοιτητες εχουν καταναλωσει για τα ιδια μαθηματα η και εργαστηρια εργατοωρες δικες τους και του πανεπιστημιου αρα σε εποχη λιτοτητος ειναι αυτονοητο και απαραιτητο να εγγραφουν σε εξαμηνα που δεν εχουν παρακολουθησει και οχι σε αυτα που ηδη εχουν διδαχτει.
    Αρα για μενα αυτο το αρθρο ειναι η μονη δικαια λυση για τους φοιτητες αυτης της κατηγοριας αλλα και για την εξοικονομηση χρηματων εκ μερους των σχολων τους

  • 26 Νοεμβρίου 2012, 10:33 | Κ.Κ
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Το άρθρο 35 δίνει τη λύση στο πρόβλημα που αντιμετώπιζαν οι οικογένειες που τα παιδιά μας ήρθαν με 3% (τρίτεκνοι – πολύτεκνοι του 2011) ή με 10%, από σχολές της περιφέρειας, σε ομοειδείς σχολές της μόνιμης κατοικίας τους. Οι σχολές τα έγραψαν πάλι στο 1ο εξάμηνο διαγράφοντας σπουδές ενός ή και δύο ετών (μη μπορώντας να κάνουν αλλιώς αφού υπάρχει κενό νόμου). Έτσι Έλληνα φορολογούμενε πλήρωνε ξανά την ίδια εκπαίδευση των ίδιων παιδιών μια και δυο φορές, εσείς οικογένειες πάλι από την αρχή χαμένα τόσα έξοδα που κάνατε και εσείς παιδιά ξανά από το πρώτο έτος για τιμωρία.
    Συγχαρητήρια σε αυτούς που παίρνουν αποφάσεις και λύνουν προβλήματα.
    Είμαστε σε εκκρεμότητα 3 μήνες. Τα παιδιά μας χωρίς να μπορούν να δηλώσουν μαθήματα, χωρίς να μπορούν να πάρουν βιβλία.
    Παρακαλούμε προχωρήστε γρήγορα μη χαθεί το εξάμηνο.

  • 25 Νοεμβρίου 2012, 23:16 | Απόστολος Β
    Το βλέπω Θετικά/Αρνητικά:  

    Θεωρώ ότι το άρθρο είναι πολύ σωστό. Στην σημερινή συγκυρία δεν είναι δυνατόν να πληρώνει το κράτος δεύτερη φορά για την εκπαίδευση που το ίδιο έχει ήδη παράσχει σε άλλο (ή και ίδιο ακόμη) Τμήμα άλλου ιδρύματος, εάν βεβαίως όντως μιλάμε για την ίδια ύλη ή τις ίδιες ασκήσεις κλπ. Σπατάλες τέλος. Δεν έχουμε χρήματα για πέταμα. Πρέπει να υπάρξει εξορθολογισμός των δημοσίων δαπανών και τα χρήματα που εξοικονομούνται να δαπανηθούν με φειδώ και περίσκεψη. Αυτό βέβαια συνεπάγεται ρύθμιση κάποιων διαδικασιών από τα Τμήματα, αλλά όπως είχε αναφερθεί και σε σχετική συζήτηση στη βουλή την 09-04-12 η πολιτεία ΟΦΕΙΛΕ να κάνει κάτι για το θέμα και το έκανε με το παρόν.
    Επίσης πολύ σοφά νομίζω προβλέπεται πλέον η δυνατότητα αναγνώρισης μαθημάτων και ένταξης των φοιτητών και σε άλλο εξάμηνο πλην του πρώτου, δικαιώνοντας έτσι τους κόπους των φοιτητών και τις θυσίες των οικογενειών τους. Είναι γνωστή η μελέτη του ΚΑΝΕΠ της ΓΣΕΕ του έτους 2008 όπου υπολογίζει περί τα 7.573 € την επιβάρυνση του οικογενειακού προυπολογισμού, όταν το παιδί σπουδάζει μακρυά από την οικογενειακή εστία (και 37.865 € μετά από πέντε έτη σπουδών!). Το παρόν άρθρο κινείται προς την σωστή κατεύθυνση της μείωσης των δημοσίων οικονομικών, της ελάφρυνσης του οικογενειακού προυπολογισμού και της επιβράβευσης των κόπων των φοιτητών με αξιοκρατικά κριτήρια. Επίσης πολύ σωστά αφήνει την τελική ρύθμιση να την κάνει το ίδιο το κάθε τμήμα ξεχωριστά που θα λάβει υπόψη του αφού γνωρίζει τις ιδιαιτερότητες του κάθε Τμήματος και του κάθε μαθήματος ή των ασκήσεων και με αυτό τον τρόπο δίνει την δυνατότητα στα Τμήματα να αποφύγουν προβλήματα στη λειτουργεία τους. Συγχαρητήρια ανήκουν σε όσους έχουν περιλάβει το άρθρο 35 και με την προσεγμένη διατύπωση λύνουν πολλά προβλήματα χωρίς να δημιουργούν κανένα.