ΜΕΡΟΣ Γ΄- ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ – ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ – ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΜΙΣΘΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΩΝ ΤΟΥΣ ΕΠΙΔΟΜΑΤΩΝ ΠΡΟΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ – Άρθρο 20 – Αναπροσαρμογή βασικών μισθών

1. Οι βασικοί μισθοί των μισθολογικών κλιμακίων, όπως αυτοί έχουν διαμορφωθεί την 31η.12.2023, βάσει των άρθρων 9 και 14 του Κεφαλαίου Β΄ του ν. 4354/2015 (Α΄ 176) προσαυξάνονται με ποσό, το οποίο αντιστοιχεί στο γινόμενο του εισαγωγικού μισθού της κατηγορίας Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης (Υ.Ε.) πολλαπλασιαζόμενο με συντελεστή 0,0897, στρογγυλοποιούμενο στην πλησιέστερη μονάδα ευρώ. Η εν λόγω προσαύξηση καταβάλλεται και στους βασικούς μισθούς του προσωπικού ειδικών κατηγοριών των παρ. 1, 2, 4, 6 και 7 του άρθρου 22 του ν. 4354/2015, στους βασικούς μισθούς του ειδικού επιστημονικού προσωπικού του Συμβουλίου Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων και στους βασικούς μισθούς των Ειδικών Εμπειρογνωμόνων της Μονάδας Εμπειρογνωμόνων Απασχόλησης, Κοινωνικής Ασφάλισης, Πρόνοιας και Κοινωνικών Υποθέσεων του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.
2. Το ως άνω ποσό προσαυξάνει τους βασικούς μισθούς όπως αυτοί έχουν διαμορφωθεί την 31η.12.2023 για τις ακόλουθες κατηγορίες προσωπικού:
α) στο προσωπικό που υπάγεται στο άρθρο 30 του Κεφαλαίου Β΄ του ν. 4354/2015,
β) στο προσωπικό που υπάγεται στα άρθρα 104 έως 107 του ν. 4622/2019 (Α΄133),
γ) στο προσωπικό που υπάγεται στην παρ. 3α του άρθρου 31 του ν. 4256/2014 (Α΄ 92),
δ) στο προσωπικό που υπάγεται στις παρ. 5 και 6 του άρθρου 28 του ν. 4780/2021 (Α΄ 30),
ε) στο προσωπικό που υπάγεται στα άρθρα 29 και 32 του Κεφαλαίου Α΄ του Μέρους Β΄ του ν. 3205/2003 (Α΄ 297),
στ) σε όσους υπάγονται στα Κεφάλαια Β΄, Δ΄, ΣΤ΄, Ζ΄, Η΄ του Μέρους ΣΤ΄ του ν. 4472/2017 (Α΄ 74),
ζ) σε όσους υπάγονται στα Κεφάλαια Α΄, Β΄ καθώς και στο άρθρο 26 του Κεφαλαίου Γ΄ του Μέρους Β΄ του παρόντος,
η) στους μονίμους και δοκίμους πολιτικούς δημοσίους υπαλλήλους, καθώς και στους υπαλλήλους με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου και ορισμένου χρόνου, που υπάγονται στην παρ. 1 του άρθρου 1 του Κεφαλαίου Α΄ του ν. 4778/2021 (Α΄ 26),
θ) στο πάσης φύσεως προσωπικό αορίστου και ορισμένου χρόνου, των εταιριών που υπάγονται:
θα) στο πεδίο εφαρμογής του Κεφαλαίου Β΄ του ν. 4972/2022 (Α΄ 181), εκτός των Γενικών Διευθυντών,
θβ) στο πεδίο εφαρμογής του Κεφαλαίου Δ΄ του ν. 4972/2022, πλην των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛ.ΤΑ.) Α.Ε. και της ΔΕΘ HELEXPO,
θγ) στο Α΄ Μέρος του ν. 3429/2005 (Α΄ 314), συμπεριλαμβανομένης της Μονάδας Οργάνωσης της Διαχείρισης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Α.Ε.,
ι) στο προσωπικό που υπάγεται στα Κεφαλαία Α΄ και Β΄ του Μέρους ΙΔ΄ του ν. 4999/2022 (Α΄ 225).
3. Η ανωτέρω προσαύξηση δεν συμψηφίζεται με τυχόν καταβαλλόμενη προσωπική διαφορά.

  • 13 Ιουλίου 2023, 07:05 | ΜΙΧΑΛΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

    Το νομοθέτημα όφειλε να προβλέπει ότι η αύξηση των 70 € θα αφορά στον εισαγωγικό βαθμό της κατηγορίας ΥΕ, επομένως οι μεταβολές των υπολοίπων κατηγοριών με τα αντίστοιχα ΜΚ να υπολογίζονται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο ν. 4354/2015, δηλαδή :
    ΥΕ= 70€
    ΔΕ= 1,10 * 70 = 77€
    ΤΕ= 1,30 * 70 = 91€
    ΠΕ= 1,40 * 70 = 98€
    Με το προτεινόμενο σχήμα το μόνο που επιφέρει η κυβέρνηση είναι το αδικαιολόγητο κλείσιμο της ψαλίδας μεταξύ ΠΕ και ΔΕ, κάτι προφανώς απαράδεκτο και ενάντια σε κάθε λογική του ενιαίου μισθολογίου.
    Σε κάθε περίπτωση, όταν οι ίδιοι οι κυβερνώντες έχουν αμέτρητες φορές θέσει ως βασικό τους στόχο να καταστήσουν τον δημόσιο τομέα ελκυστικό για στελέχη με υψηλά τυπικά προσόντα, ας το εφαρμόσουν στην πράξη ξεκινώντας από τα προφανή.

  • 13 Ιουλίου 2023, 00:03 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΟΥΧΤΙΔΗΣ

    να εισαχθεί διάταξη για αφορολόγητο σε νυχτερινά εξαιρέσιμα, αργίες!

  • 13 Ιουλίου 2023, 00:40 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΟΥΧΤΙΔΗΣ

    Ξεπάγωμα της διετίας 2016-2017. ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ! Ο άδικος νόμος 4354 του ΣΥΡΙΖΑ πάγωσε μια διετία σε όλους!

  • 12 Ιουλίου 2023, 22:07 | ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΘΕΟΥ

    ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΝΑ ΛΗΦΘΟΥΝ ΥΠΟΨΙΝ ΣΑΣ ΤΑ ΚΑΤΩΘΙ:

    ΚΑΤΑ ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΤΩΝ ΑΡΧΩΝ ΤΗΣ ΙΣΟΤΗΤΑΣ, ΤΗΣ ΙΣΗΣ ΑΜΟΙΒΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΔΙΚΑΙΟΥ OI EMMIΣΘΟΙ ΔΙΚΗΓΟΡΟΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ:
    1) EΞΑΙΡΟΥΝΤΑΙ THΣ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΗΣ ΤΟΥΣ ΕΞΕΛΙΞΗΣ (ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΥ ΕΔΑΦΙΟΥ ΤΗΣ ΠΑΡ. 10 ΤΟΥ ΆΡΘΡΟΥ 9 ΤΟΥ Ν. 4354/2015), ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ. ΩΣ ΕΚ ΤΟΥΤΟΥ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΑΥΤΟ ΕΔΑΦΙΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΑΓΡΑΦΕΙ.
    2) ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΡΗΤΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑ ΝΟΜΩ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΑΤΑ 2 Η 6 ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΑ ΚΛΙΜΑΚΙΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΜΜΙΣΘΩΝ ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΟΧΟΙ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ Η ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΩΝ ΤΙΤΛΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΔΙΟΤΙ ΑΝΑΓΚΑΖΟΜΑΣΤΕ ΝΑ ΚΑΤΑΘΕΤΟΥΜΕ ΚΑΘΕ ΛΙΓΟ ΑΓΩΓΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ ΚΑΘΩΣ ΟΙ ΕΝΤΟΛΕΙΣ ΜΑΣ ΘΕΩΡΟΥΝ ΟΤΙ ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ Η ΩΣ ΑΝΩ ΔΙΑΤΑΞΗ ΓΙΑ ΕΜΑΣ.
    ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΟΥΜΕ ΟΤΙ ΈΧΕΙ ΗΔΗ ΕΚΔΟΘΕΙ Η ΥΠ. ΑΡΙΘΜ. 945/2023 ΤΟΥ Β΄ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΑΡΕΙΟΥ ΠΑΓΟΥ ΠΟΥ ΔΙΚΑΙΩΣΕ ΑΜΕΤΑΚΛΗΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΑΥΤΟ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟ ΜΑΣ ΕΜΜΙΣΘΟ ΔΙΚΗΓΟΡΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ.
    3) ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΧΟΡΗΓΗΘΕΙ, ΈΣΤΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ 13ΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ 14ΟΥ ΜΙΣΘΟΥ ΔΙΟΤΙ ΒΡΙΣΚΟΜΑΣΤΕ ΣΕ ΔΥΣΜΕΝΗ ΘΕΣΗ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΤΟΥ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ ΚΑΙ ΠΛΕΟΝ ΔΥΣΚΟΛΕΥΟΜΑΣΤΕ ΝΑ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΘΟΥΜΕ ΣΤΙΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΜΑΣ.

    ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ

  • 12 Ιουλίου 2023, 22:39 | ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΣ Ε.Δ

    Με λύπη μου είδα το νομοσχέδιο του υπουργείου οικονομικών που κατατέθηκε χθες 11 Ιουλίου για διαβούλευση να μην περιλαμβάνει δημιουργία νέου κλιμακίου στην Γ κατηγορία για τους Αξιωματικούς προερχομενους από τον θεσμό των ΕΜΘ που ήδη έχουν προαχθεί στο βαθμό του Υπολοχαγού ή προαγονται εντός του έτους. Ένα θέμα που δεν λύθηκε με την νομοθετική ρύθμιση που έγινε τον Ιανουάριο του 23, αλλά δεν βλέπω να λύνεται και με το νέο μισθολόγιο.
    Ειλικρινά εισπράττουμε μόνο απαξίωση!!!! Και η απογοήτευση όλων των Αξιωματικών που προέρχονται από τον θεσμό των ΕΜΘ μετά από 34 χρόνια υπηρεσίας είναι καθολική, κρίμα, κρίμα, κρίμα!!!!!

  • 12 Ιουλίου 2023, 22:05 | Απογοητευμένος Αξιωματικός

    Με λύπη μου είδα το νομοσχέδιο του υπουργείου οικονομικών που κατατέθηκε χθες 11 Ιουλίου για διαβούλευση να μην περιλαμβάνει δημιουργία νέου κλιμακίου στην Γ κατηγορία για τους Αξιωματικούς προερχομενους από τον θεσμό των ΕΜΘ που ήδη έχουν προαχθεί στο βαθμό του Υπολοχαγού ή προαγονται εντός του έτους. Ένα θέμα που δεν λύθηκε με την νομοθετική ρύθμιση που έγινε τον Ιανουάριο του 23, αλλά δεν βλέπω να λύνεται και με το νέο μισθολόγιο.
    Ειλικρινά εισπράττουμε μόνο απαξίωση!!!! Και η απογοήτευση όλων των Αξιωματικών που προέρχονται από τον θεσμό των ΕΜΘ μετά από 34 χρόνια υπηρεσίας είναι καθολική, κρίμα, κρίμα, κρίμα!!!!!

  • 12 Ιουλίου 2023, 21:22 | Πάνος

    Το νομοσχέδιο είναι στη σωστή κατεύθυνση αλλά είναι απαράδεκτο να μη διορθώνεται η αδικία του μισθολογικού «παγώματος» της διετίας 2016-2017. Το ξεπάγωμα της διετίας θα δείξει ότι αυτή η κυβέρνηση πορεύεται με τη σκέψη της διαχρονικά στον εργαζόμενο.

  • 12 Ιουλίου 2023, 21:43 | 2/1Γ/2004

    Είναι γνωστό ότι λαμβάνοντας υπόψη τη χορήγηση 12 αντί για 14 μισθούς ετησίως, θα έπρεπε για να εξισωθεί ο Βασικός μισθός της ΥΕ κατηγορίας με τον ισχύοντα κατώτατο μισθό (780 €), ο πρώτος να αυξηθεί σε 910 € και όχι μόνο σε 850 €, όπως εξαγγέλλεται.
    Η (ευπρόσδεκτη) αύξηση του οικογενειακού επιδόματος είναι διαφορετικό θέμα που δεν πρέπει να συγχέεται και ορθά συμπεριλαμβάνεται σε άλλο άρθρο (το 21ο).

    ΕΠΙΠΛΕΟΝ: η μεταβολή αυτή, δηλαδή η εφαρμογή του νέου μισθολογίου, θα έπρεπε να συμβεί ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ ΑΠΟ 1/4/2023, καθώς τότε έλαβε χώρα η αύξηση του κατώτατου μισθού και όχι από 1/1/2024, ήτοι εννέα (9) μήνες αργότερα, όπως επίκειται να συμβεί…

  • 12 Ιουλίου 2023, 21:29 | ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ

    Κύριε Υπουργέ, κύριε Υφυπουργέ
    Η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ αποτελεί την Ομοσπονδία που εκπροσωπεί το σύνολο των Διπλωματούχων Μηχανικών οι οποίοι υπηρετούν στη Δημόσια Διοίκηση (Υπουργεία, ΝΠΔΔ, ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού) με συνδικαλιστικό αλλά και επιστημονικό χαρακτήρα.
    Απευθυνόμαστε σε εσάς σχετικά με το υπό κατάθεση Νομοσχέδιο για το Μισθολόγιο του Δημοσίου και σας υπενθυμίζουμε τις παρακάτω σχετικές τις διεκδικήσεις μας:
    Α. Δημιουργία Κλαδικού Μισθολογίου που να αποτυπώνει τις ιδιαιτερότητες του κλάδου μας (αυξημένες ποινικές ευθύνες, υποχρεωτική εγγραφή σε Επαγγελματικό Επιμελητήριο και αποκλειστική χρήση των επαγγελματικών μας δικαιωμάτων από το Δημόσιο, Πενταετείς σπουδές κλπ). Να θεσμοθετηθεί ξανά το πρόσθετο Κλιμάκιο για τις Πενταετείς σπουδές, ως ένα πρώτο βήμα σε αυτή την κατεύθυνση, όπως σε όλα τα προγενέστερα Μισθολόγια.
    Β. . Επαναφορά κλαδικού επιδόματος, κατ’ αντιστοιχία του παλιού 7ο/οο
    Γ. Μισθολογική Αναγνώριση των Integrated Master σύμφωνα με τις προτάσεις μας.
    Δ. Να προσμετρηθεί κανονικά ο εργασιακός χρόνος της διετίας 2016-2017 στη μισθολογική ωρίμανση, που αυθαίρετα η προηγούμενη κυβέρνηση με το Ν.4354/15 έχει καταργήσει. Να προστεθεί επιτέλους το Μισθολογικό κλιμάκιο που μας αφαιρέθηκε.
    Ε. Να αντιμετωπιστεί το θέμα με το αυξημένο κόστος των Εκτός Έδρας μετακινήσεων, που αυτή τη στιγμή χρηματοδοτούνται από την τσέπη μας, ειδικά όσον αφορά τη χιλιομετρική αλλά και την ημερήσια αποζημίωση. Για το θέμα έχουμε υποβάλλει εγγράφως τις προτάσεις μας: https://emdydas.gr/images/stories/news/4.4.2022_tropopoihseis_ektos_edras_8754_.pdf
    ΣΤ. Να αποδοθεί πλήρης μισθολογική αναγνώριση της προϋπηρεσίας εκτός δημοσίου που αναγνωρίσθηκε με το Π.Δ. 69/16. Οι γνώσεις και η εμπειρία των μηχανικών, από την εργασία τους στον ιδιωτικό τομέα που μεταφέρεται στο Δημόσιο, δεν πρέπει να μηδενίζεται. Ειδικά οι ελάχιστοι νέοι συνάδελφοι μας που διορίσθηκαν τα τελευταία χρόνια αμείβονται με εξευτελιστικές αποδοχές (περίπου 800 € το μήνα) παρά το γεγονός ότι πλέον διορίζονται σε μεγάλες ηλικίες και με μεγάλη επαγγελματική εμπειρία που δεν προσμετράτε πουθενά. Να αποδοθεί η Προσωπική διαφορά, σε όσους προέρχονται από «παγωμένους» διαγωνισμούς του 2009-2010. Να αναγνωρισθεί μισθολογικά κάθε είδους προϋπηρεσία στο Δημόσιο (πχ 8μηνα). Να διατηρείται η προσωπική διαφορά σε όσους μετατάσσονται ή έχουν μεταταχθεί με οποιαδήποτε τρόπο (μετατάξεις – υποχρεωτική ή εθελούσια κινητικότητα κλπ) και με αναδρομική ισχύ.
    Ζ. Η πρόσφατη πρόβλεψη του Ν.4940/2022 για την αναστολή της περικοπής της προσωπικής διαφοράς κατά την αλλαγή Μισθολογικών Κλιμακίων διεκδικούμε να επεκταθεί από 1/1/2022.
    Η. Να γίνει αποδεκτή η πρόσφατη απόφαση του Β’ Τμήματος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (Αριθμός Γνωμοδότησης 187/2020) για την αποζημίωση απόλυσης ΙΔΑΧ Μηχανικών.
    Θ. Αποζημίωση για τη συμμετοχή σε Επιτροπές Δημοσίων Συμβάσεων και Συμβούλια με διαφανή κριτήρια επιλογής.
    Ι. Πλήρη επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού στο σύνολο των Δημοσίων Υπαλλήλων, με πολιτική απόφαση της κυβέρνησης.
    ΙΑ. Αναπροσαρμογή του κατώτατου εισαγωγικού μισθού στο Δημόσιο (και κατ’ επέκταση όλων) τουλάχιστον στο ύψος του πληθωρισμού.
    ΙΒ. Κατάργηση όλων των μη ανταποδοτικών εισφορών (ΤΠΔΥ, ΟΑΕΔ, Εισφορά Αλληλεγγυής κλπ)
    IΓ. Επέκταση του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας και στους Διπλωματούχους μηχανικούς που εργάζονται σε αντίστοιχους χώρους.
    ΙΔ. Αύξηση των Οικογενειακών Επιδομάτων και μείωση της Φορολογίας.

    Η Κυβέρνηση σίγουρα γνωρίζει ότι ο κλάδος των Διπλωματούχων Μηχανικών Δημοσίων Υπαλλήλων έχει κατεξοχήν αναπτυξιακό ρόλο και τα αποτελέσματα των υπηρεσιών που παρέχει (Μελέτες και Τεχνικά έργα) δεν περιορίζονται στους πολίτες και το Περιβάλλον αλλά επεκτείνονται και στην οικονομία, διότι τα έργα πέρα από την βελτίωση της καθημερινότητας, της ασφάλειας και της εξυπηρέτησης των πολιτών, ταυτόχρονα αποτελούν οικονομικό πολλαπλασιαστή διότι συνεισφέρουν σε εισφορές, φόρους, πόρους από συγχρηματοδοτούμενα έργα αλλά και προστιθέμενη αξία σε τομείς και υλικά με υψηλό ποσοστό εγχώριας προέλευσης. Ειδικά μπροστά στην εκτέλεση των έργων του Ταμείου Ανάκαμψης όπου ο ρόλος των Διπλωματούχων Μηχανικών θα είναι καθοριστικός. Επομένως η αποδοχή των παραπάνω προτάσεων αποτελεί μια ελάχιστη αναγνώριση του σημαντικού ρόλου που διαδραματίζει ο κλάδος μας.
    Είμαστε στη διάθεση σας, για οποιαδήποτε διευκρίνιση στα παραπάνω και σας καλούμε να ανταποκριθείτε στο αίτημα μας για συνάντηση, δεδομένου ότι η μισθολογική υποτίμηση των Διπλωματούχων Μηχανικών, έχει φτάσει στα όρια της, ειδικά σε μια περίοδο γενικευμένης ακρίβειας και πληθωρισμού, που εξανεμίζει τα εισοδήματα μας.

  • 12 Ιουλίου 2023, 20:50 | ΝΙΚΌΛΑΟΣ

    Καλησπέρα. Στο νομοσχέδιο προβλέπεται αύξηση 70 ευρώ μεικτά για όλους τους δημόσιους υπαλλήλους. Αντιθέτως το επίδομα παραμεθορίου αυξάνεται μόνο για τα ειδικά μισθολόγια δημιουργοντας υπαλλήλους 2 ταχυτήτων. Η διαμονή στην παραμεθόριο επηρεάζει το ίδιο όλους τους δημόσιους υπαλλήλους. Γι’αυτό φροντιστε να διορθώσει αυτή η αδικια

  • 12 Ιουλίου 2023, 20:48 | Ν.Β.

    Αναφορικά με την παρ. 3, επισημαίνω ότι η «προσωπική διαφορά» αποτελεί ατομική μισθολογική παροχή, απόλυτα αδιαφανή και σχεδόν ίση ενίοτε με το βασικό μισθό, η οποία στρεβλώνει τα συγκροτημένα μισθολογικά κίνητρα της διαχείρισης προσωπικού. Κατά συνέπεια, συμβάλλει αποφασιστικά στην άμβλυνση της αποτελεσματικότητας του δημόσιου τομέα. Δοθέντος του υψηλού πολιτικού κόστους της περικοπής των διαφόρων προσωπικών διαφορών, ο αναγκαίος περιορισμός τους είναι εφικτό να επιτευχθεί σταδιακά με το εργαλείο του συμψηφισμού με προκύπτουσες μισθολογικές αυξήσεις όπως οι παρούσες. Η προωθούμενη, με την παρ. 3, παράλειψη συμψηφισμού υπονομεύει οποιαδήποτε προσπάθεια εξορθολογισμού της λειτουργίας της Διοίκησης. Πρέπει, επομένως, να προβλεφθεί η εφαρμογή συμψηφισμού.

  • 12 Ιουλίου 2023, 19:50 | Κνης Δημήτριος

    Δυστυχώς οι «αυξήσεις» που παρουσιάζονται δεν καλύπτουν ούτε στο ελάχιστο τις πραγματικές μειώσεις των μισθών των τελευταίων χρόνων και την ακρίβεια που θα καταπιει σε χρόνο ρεκόρ την αύξηση των περίπου 50 ευρώ σε μηναία βάση.
    Το πρωτοφανές κύμα ακρίβειας και του πληθωρισμού έχει απαξιώσει ακόμα περισσότερο την αγοραστική δύναμη των μισθών και δεν λαμβάνεται καμία μέριμνα για την επαναφορά του 13 ου και 14ου μισθού. Παράλληλα, είναι αναγκαίο να καταργήθει η εφαρμογή του άρθρου 26 του νόμου 4354/2015(ΝΟΜΟΣ ΣΥΡΙΖΑ), βάσει του οποίου έγινε αναστολή της μισθολογικής εξέλιξης και μείωσης του δικαιούμενων εισοδημάτων των δημοσίων υπαλλήλων για τα έτη του 2016-2017. Εκτός και έαν δεν τα δουλέψαμε και δεν το ξέρουμε.
    Επίσης έχει μείνει στα συρτάρια ο εκ νέου καθορισμός επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας για τους εργαζόμενους του δημοσίου πλην των υπαλλήλων του Υπουργείου Υγείας και των εποπτευόμενων φορέων του συγκεκριμένου υπουργείου. Και βέβαια η αναγνωρίση της προυπηρεσίας στον ιδιωτικό τομέα ειδικότερα στις περιπτώσεις συμπράξεων κρατικών φορέων με ΜΚΟ όπου ουσιαστικά εργάζονταν για τους δήμους και τις περίφερειες.

  • 12 Ιουλίου 2023, 18:35 | Bart

    Θα πρέπει επιτέλους να αναγνωρισθεί όλη η συναφή προϋπηρεσία ιδιωτικού τομέα πέραν της 7 ετίας και όχι μόνο Βαθμολογικά αλλά και Μισθολογικά, ώστε να πάψει αυτή η αδικία που υφίστανται όλοι όσοι διορίζονται σε πιο μεγάλη ηλικία. Μη ξεχνάμε ότι σε πολλές περιπτώσεις η εξειδικευμένη προϋπηρεσία ήταν προϋπόθεση πρόσληψης μέσω διαδικασιών ΑΣΕΠ.

  • 12 Ιουλίου 2023, 15:26 | Ευστάθιος Κώτσης

    Καλησπέρα,
    Παρακαλώ σκεφτείτε, μελετήσετε και καταγράψτε το κόστος διαβίωσης και αξιοπρεπής λειτουργίας μιας πολύτεκνης οικογένειας (διαμονή, διατροφή, ένδυση, υπόδηση, δίδακτρα, δραστηριότητες, κοινωνική ένταξη, ψυχαγωγία μλπ). Όλα είναι τουλάχιστον επί 6 , επί 7 κλπ.
    Είναι δυνατόν να τίθενται εισοδηματικά κριτήρια για τη χορήγηση του πολυτεκνικου επιδόματος? Ενω ταυτόχρονα δίδονται μια σειρά επιδομάτων παλι με εισοδηματικά κριτήρια, οταν είναι ευρέως γνωστό το μέγεθος τη φοροδιαφυγής και της μαύρης εργασίας? Οταν είναι γνωστό οτι πολλές οικογένειες σκέφτονται τα εικονικά διαζύγια προκειμένου να πάρουν το πολυτεκνικο επιδομα για να ανταπεξελθουν στα τρέχοντα έξοδα?
    Έχετε σκεφτεί από πόσα επιδόματα αποκλείονται οι πολύτεκνοι (όπως πχ δύο δημόσιοι υπάλληλοι) με τα ίδια κατ’ επανάληψη κριτήρια?
    Παρακαλώ μελετήσετε την κατάσταση που έχουν περιέλθει οι ελληνικές πολύτεκνες οικογένειες και ΑΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΘΈΛΕΤΕ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΘΕΊ Η ΥΠΟΓΕΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΧΩΡΑ πάρτε μέτρα και καταρχήν δώστε το πολυτεκνικο επίδομα σε όλους, χωρίς εισοδηματικά κριτήρια.

  • 12 Ιουλίου 2023, 15:33 | Καμπουρακης

    Θα ήθελα να επισημάνω ότι , στα πλαίσια της διαβούλευσης ( αυξήσεις μισθών και επιδομάτων προς ενίσχυσης του εισοδήματος ) , θα μπορούσε να συμπεριληφθεί δίκαιη σχετική ρύθμιση ώστε στα Σώματα Ασφαλείας ( ειδικά μισθολόγια ) , να αναγνωριστεί μισθολογικά η κατοχή πτυχίου ΑΤΕΙ- ΠΕ , Μεταπτυχιακού , Διδακτορικού, ώστε οι κάτοχοι αυτών να κατατάσσονται μισθολογικά και να αμείβονται στην αντίστοιχη κατηγορία, όπως ισχύει στον ευρύτερο δημόσιο τομέα.
    Με αποτέλεσμα οι σχετικές αυξήσεις και η μισθολογική εξέλιξη να γίνονται αναλογικά και σε σχέση με την εκπαιδευτική κατηγορία, όπως ισχύει στον ευρύτερο δημόσιο τομέα .

    Επίσης θα μπορούσε να συμπεριληφθεί σχετική δίκαιη ρύθμιση και να χαρακτηριστεί το επάγγελμα του Αστυνομικού ως επικίνδυνο.

    Ευχαριστώ!

  • 12 Ιουλίου 2023, 15:06 | Νεκτάριος Κουκούλης

    Στις 08 05 2018 το γραφείο του σημερινού πρωθυπουργού ειχε απαντήσει

    Αξιότιμε κύριε Κουκούλη,

    Οι μισθολογικές αδικίες στο δημόσιο είναι ένα από τα βασικά ζητήματα που θα πρέπει να διορθώσουμε και δεν αφορά μόνο στην αναγνώριση της προϋπηρεσίας στον ιδιωτικό τομέα, αλλά ευρύτερα.

    Εξάλλου, όπως θα γνωρίζετε, ο λόγος που το εν λόγω προεδρικό διάταγμα δεν πρόλαβε να προχωρήσει κατά τη δική μας διακυβέρνηση είναι πως θέλαμε η αναγνώριση να έχει και μισθολογικό αντίκρισμα, κάτι που απαιτούσε χρονοβόρες συνεννοήσεις τόσο με τους δανειστές όσο και με το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους.

    Η πρόθεση και βούληση όμως υπάρχει ώστε να μπορέσουμε να εξετάσουμε, πάντα μέσα στα πλαίσια των δημοσιονομικών περιορισμών, πως μπορούμε να διασφαλίσουμε και το μισθολογικό αντίκρισμα της προϋπηρεσίας στον ιδιωτικό τομέα και βέβαια να διορθώσουμε αδικίες που υπάρχουν στο μισθολόγιο του Δημοσίου ευρύτερα.

    Με εκτίμηση,
    Γραφείο Προέδρου ΝΔ

  • 12 Ιουλίου 2023, 14:36 | Νεκτάριος Κουκούλης

    Η κα σημερινή Υπουργός Εσωτερικών κα.ΚΕΡΑΜΕΩΣ είχε πει στην βουλή ότι

    α. ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΟΘ’Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2016

    {Δεύτερον, µε το άρθρο 26, κύριε Υπουργέ, ενώ αναγνωρίζετε στα λόγια την προϋπηρεσία στον ιδιωτικό τοµέα προ του διορισµού έως επτά έτη σε συναφές αντικείµενο- δεν αποδίδεται σε αυτήν την προϋπηρεσία κανένα, µα κανένα μισθολογικό αντίκρισµα. Και ερωτώ: Ποια είναι η σηµασία της αναγνώρισης της προϋπηρεσίας στον ιδιωτικό τοµέα;}

    β. ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ Π’ Τετάρτη 24Φεβρουαρίου 2016.

    {Επίσης, καµµία απάντηση για τη µη μισθολογική αναγνώριση της προϋπηρεσίας στον ιδιωτικό τοµέα, άρθρο 26}(ΣΥΝ.3)

    ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΔΙΚΑ ΣΑΣ

  • 12 Ιουλίου 2023, 14:58 | ΝΙΚΟΣ

    Πραγματικά πρέπει να ξαναδείτε την αναλογία μισθών μεταξύ ΥΕ και ΠΕ. Το να δίνεις σε όλους αύξηση 70 ευρώ και να ισχυρίζεσαι ότι οι χαμηλόμισθοι έχουν υψηλότερες αυξήσεις δημιουργεί απλά μια τεχνιτή ψευδαίσθηση ότι ο χαμηλόμισθος απόφοιτος γυμνασίου πρέπει να πλησιάζει μισθολογικά τον πτυχιούχο και να κλείσει την ψαλίδα . Για το χαμένο ΜΚ δεν γίνεται λόγος από τον νομοθέτη κάτι το οποίο είναι σοβαρά προβληματικό μιας και μόνο η απόδοση του ΜΚ θα διόρθωνε το πρόβλημα . Άρα όλο αυτό συμφέρει την κυβέρνηση και δει δείχνει ότι συμφωνεί με την απόφαση του ΣΥΡΙΖΑ . Ήταν ένας λόγος που καταψηφίστηκε. Επίσης ο συντελεστής υπολογισμού από τον προηγούμενο νόμο καταστρατηγείται και μεταβάλλεται με την ισόποση αύξηση των 70 σε όλους τους υπαλλήλους . Τι γίνεται με αυτούς που χάνουν κάποιο παιδί το οποίο ανεξαρτητοποιείται δεν χάνουν την αύξηση ; Γιατί δεν την δίνεται στον βασικό ; Από εκεί και πέρα γιατί ο εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας δεν έχει επίδομα εξωδιδακτικης προετοιμασίας σαν αυτό της βιβλιοθήκης ; Πιστεύετε αλήθεια ότι οι καθηγητές τριτοβάθμιας κρέμονται όλοι στις βιβλιοθήκες όλη μέρα ;

  • 12 Ιουλίου 2023, 14:15 | ε.κ.

    Αν θέλουμε να μιλάμε για ένα δίκαιο δημόσιο τομέα που σέβεται τα στελέχη του θα πρέπει :
    (Α) να ξεπαγώσει η διετία 2016-2017
    (Β) να γίνονται κρισεις στους ΟΤΑ κάθε 5 χρονια max θεσμοθετημένα και όχι να έχουμε προϊσταμένους με απόφαση δήμαρχου ούτε να περιμένουμε το πράσινο φως απο το υπουργείο. Τελευταίες κρισεις στους ΟΤΑ A’ έγιναν το 2014 και αυτό δεν τιμα κανέναν. Σε ποιους θα δοθει αυξηση λοιπον ? σε αυτους που κρίθηκαν πριν 10 χρονια ή σε αυτους που εχουν θεση ευθυνης με αποφαση δημαρχου?
    (Γ) να αναγνωριστεί η προϋπηρεσία του ιδιωτικού τομέα και μισθολογικά

  • 12 Ιουλίου 2023, 13:25 | Σπύρος Γιαννιώτης

    Τι γίνεται με την προϋπηρεσία του ιδιώτη που δεν αναγνωρίζεται μισθολογικά στο δημόσιο . Όταν κάποιος που είναι 40 και χρόνων και ήρθε στο δημόσιο δεν γίνεται να αδικείται έτσι και να του αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία… Ούτε καν αναφορά για αυτό από την κυβέρνηση … Αλλαγή ενιαίου μισθολογίου δεν είναι απλά μια αύξηση 50 ευρώ

  • 12 Ιουλίου 2023, 13:43 | Εμμανουέλα Ξανθού

    • Αυξήσεις στους μισθούς μας, άμεσα, τουλάχιστον ίσες με την αύξηση του Α.Ε.Π. και του πληθωρισμού και όχι τα «ψίχουλα» που μας παρέχονται στο παρόν νομοσχέδιο.
    • Επαναφορά επιδόματος ειδικής αγωγής για όλους τους εργαζόμενους στα Ειδικά Σχολεία (Ειδικά Νηπιαγωγεία, Ειδικά Δημοτικά, ΕΕΕΕΚ, ΕΝΕΕΓΥΛ) και στα ΚΕΔΑΣΥ.
    • Μισθολογικό «ξεπάγωμα» της διετίας 2016 – 17.
    • Επαναφορά 13ου και 14ου μισθού.

    Ξανθού Εμμανουέλα (Ψυχολόγος στο ΕΕΕΕΚ ΧΑΛΚΙΔΑΣ)

  • 12 Ιουλίου 2023, 13:12 | Μιχαηλ

    1ον ο βασικός μισθός του ΥΕ γίνεται 780 * (1,0897) = 850 * 12 μήνες = 10.200 τον χρόνο
    ο βασικός μισθός στον ιδιωτικό τομέα είναι ήδη 780 *14 = 10.920 τον χρόνο.
    Αρα παρά την αύξηση ο βασικός μισθός του Δημοσίου υπαλλήλου ΥΕ θα είναι ΜΙΚΡΟΤΕΡΟΣ περίπου ΚΑΤΑ ΕΝΑ μισθό, από αυτού του ιδιωτικού τομέα.
    Αυτό δεν θα προκαλέσει κύμα προσφυγής σε ένδικα μέσα από όλους όσους αδικούνται;

    2ον Αυτή η αύξηση (8,97%) γίνεται κυρίως λόγω του πληθωρισμού χωρίς μάλιστα να καλύπτει το σύνολο τα έτη 2022-2023 ενώ υπήρξε μείωση τουλάχιστον κατά 40% τα χρόνια της κρίσης.
    Θα έπρεπε στον νόμο να υπάρχει σύνδεση βασικου μισθού με το κατώτερο κλιμάκιο του υπαλλήλου ΥΕ ώστε να ανεβαίνει ταυτόχρονα μόλις αυξάνεται ο βασικός μισθός και να μην χρειάζεται νέα νομοθεσία κάθε φορά.
    Ηδη η πολυνομία έχει αβασταχτο κόστος, το οποίο πληρώνουν όλοι (σε εργατοώρες, σε εκτυπώσεις κλπ)

    3ον Θα έπρεπε να υπάρχει και αυτόματη τιμαριθμική προσαρμογή σε μισθούς και κριτήρια επιδομάτων, όπως υπάρχει στις συντάξεις, καθώς δεν θα έπρεπε αυτή να είναι στην διακριτική ευχέρια κάθε κυβέρνησης που θα έπρεπε να φροντίζει μόνο ώστε ο τιμάριθμος να αντανακλά την αύξηση κόστους από εξωτερικούς παράγοντες κι όχι λόγω κερδοσκοπίας, οπότε και να μην χρειάζεται να αυξήσει τους μισθούς λόγω αυτού του γεγονότος.

  • 12 Ιουλίου 2023, 13:15 | ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΜΑΛΛΙΟΣ

    Οπωσδήποτε στο νόμο αυτό θα πρέπει να ενταχθεί ειδική παράγραφο για την διόρθωση του Νόμου οικ. 2/35134/ΔΕΠ/2023
    Καθορισμός επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας του άρθρου 18 του ν. 4354/2015 (Α’ 176) των υπαλλήλων του Υπουργείου Υγείας και των εποπτευόμενων φορέων του. Στο συγκεκριμένο νόμο διαπιστώθηκαν σημαντικές αδικίες όσον αφορά το επίδομα στους υπαλλήλους των Τεχνικών Υπηρεσιών των Νοσοκομείων. Πιο συγκεκριμένα ειδικότητες όπως Ξυλουργοί, Ελαιοχρωματιστές, Οδηγοί, Μηχανικοί Οχημάτων που εργάζονται στα Νοσοκομεία, τους αφαιρέθηκε το επίδομα ενώ παράλληλα ο Νόμος το δίνει στις ίδιες ειδικότητες στο Ε.Κ.Α.Β.. Επιπλέον Ειδικότητες όπως ΤΕ Πολιτικών και Ηλεκτρονικών Μηχανικών έχουν ενταχθεί στη Δ Κατηγορία και μόνο η ειδικότητα ΠΕ Ηλεκτρονικών Μηχανικών εντάσσεται στη κατηγορία Γ.
    Λαμβάνοντας υπόψη τη φύση των εργασιών όλων των Τεχνικών Ειδικοτήτων όπου εργάζονται αποκλειστικά σε όλους τους χώρους των Νοσοκομείων θα πρέπει να ενταχθούν στη Κατηγορία Γ των 150 €.
    Η Διόρθωση αυτή δε θα επιφέρει μεγάλο δημοσιονομικό κόστος για το προϋπολογισμό δεδομένου ότι οι τεχνικές υπηρεσίες δεν διαθέτουν τη παρούσα στιγμή πολύ προσωπικό.

  • 12 Ιουλίου 2023, 12:08 | Μπάμπης Κουνάδης

    Σε συνέχεια προηγούμενου σχολίου μου, παραθέτω και τον πίνακα με τις ΟΡΘΕΣ αμοιβές ΠΕ (όλα τα μισθολογικά κλιμάκια) εφόσον εφαρμοστεί το άρθρο 14 του ν. 4354/15, στο οποίο υπάρχει αναφορά στη νέα νομοθεσία. Πιο συγεκριμένα:

    έτη Σήμερα 2024 2024
    με αύξηση 70 Ευρώ με ορθό υπολογισμό*
    0-2 1.092 1.162 1.190
    2-4 1.151 1.221 1.254
    4-6 1.210 1.280 1.318
    6-8 1.269 1.339 1.382
    8-10 1.328 1.398 1.446
    10-12 1.387 1.457 1.510
    12-14 1.446 1.516 1.574
    14-16 1.505 1.575 1.638
    16-18 1.564 1.634 1.702
    18-20 1.623 1.693 1.766
    20-22 1.682 1.752 1.830
    22-24 1.741 1.811 1.894
    24-26 1.800 1.870 1.958
    26-28 1.859 1.929 2.022
    28-30 1.918 1.988 2.086
    30-32 1.977 2.047 2.150
    32-34 2.036 2.106 2.214
    34-36 2.095 2.165 2.278
    36-38 2.154 2.224 2.342

    * βασικός ΠΕ = 1,4 * βασικός ΥΕ = 1,4 * 850 = 1190 Ευρώ
    διαφορά ΜΚ ΠΕ σήμερα = βασικός ΠΕ (1092) * 0,054 = 59 Ευρώ (βλ. αρ. 14 ν. 4354/15)
    διαφορά ΜΚ ΠΕ 2024 = νέος βασικός ΠΕ (1190) * 0,054 = 64 Ευρώ

  • 12 Ιουλίου 2023, 12:15 | Δημήτρης Φαρδέλλας

    ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ δεν έχει προβλεφθεί να εφαρμοστεί ένα μεικτό σύστημα αποδοχών, βάσει του οποίου η μισθολογική εξέλιξη κάθε υπαλλήλου να συναρτάται με τη χορήγηση βαθμού και συνεπώς να συνδέει πλέον τον βαθμό που κατέχει κάθε φορά ο υπάλληλος με τον αντίστοιχο μισθό συμπεριλαμβάνοντας ΤΗΝ ΣΥΝΑΦΗ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΚΤΗΣΕΙ ΕΚΤΟΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ (μέχρι 7 έτη όπως προβλέπεται)

  • 12 Ιουλίου 2023, 12:14 | Χρύσα Λιάπη

    Πρέπει να εφαρμοστεί ως κατηγορία προσωπικου το ΠΕ5 (πενταετούς φοίησης) όπου σύμφωνα ΦΕΚ 1673/14-5-2019 τα πτυχία 5ετούς φοίτησης είναι με το ενιαίος και αδιάσπαστος τίτλος σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου Ιntegrated Μaster. Μηχανικοί πχ που ασχολούμαστε με δημόσια έργα, που έχουμε ποινικές (προσωπικές) ευθύνες σύμφωνα με το νόμο, που μας έχει αφαιρεθεί το δικαίωμα της υπογραφής απο ιδιωτικά έργα, που διαχειριζόμαστε έργα/μελέτες εκατομμυρίων, είναι άδικο να κατατασόμαστε στην ίδια κατηγορία, και να αποζημιωνόμαστε στην ίδια βάση με συναδέλφους που 4ετούς φοίτησης. Άμεσηλοιπόν εφαρμογή μισθολογικά του ΦΕΚ 1673/14-5-2019, με αντίστοιχοι διατήρηση της μισθολογικής προώθησης λόγω μεταπτυχιακού που έχει γίνει επιπλέον (5χρόνια πτυχίο πολυτεχνείου + 2 χρόνια μεταπτυχιακό).

  • 12 Ιουλίου 2023, 12:03 | Μπάμπης Κουνάδης

    Πέραν του πόσο κακογραμμένος είναι ο νόμος, με την ΑΣΑΦΕΙΑ του δημιουργεί απορίες.
    Πιο συγκεκριμένα ο 4354/15, με σαφήνεια, όριζε 780 εισαγωγικό βασικό μισθό ΥΕ, με προσάυξηση 1,4 για τον εισαγωγικό βασικό μισθό ΠΕ, δλδ 1.092 Ευρώ (μεικτά, βλ. άρθρο 14 του 4354/15.
    Τώρα έρχεται το νομοσχέδιο, το οποίο ορίζει ότι αυξάνεται, ΓΙΑ ΟΛΕΣ τις κατηγορίες, ο βασικός μισθός κατά 8,97% σε σχέση με το 780, άρα κατά 70 Ευρώ. Οπότε ο βασικός μισθός του ΥΕ γίνεται 780 * (1,0897) = 850.
    Ναι, αλλά του ΠΕ πόσο γίνεται;! Για να δούμε …
    1. 1092 (1,0897) = 1.190 Ευρώ
    2. 850 (νέος βασικός ΥΕ) Χ 1,4 = 1.190 Ευρώ
    3. 1.092 + 70 Ευρώ = 1.162 Ευρώ
    Βάσει της λογικής, η σωστή απάντηση είναι 1.190 Ευρώ (το 1 ή το 2). Βάσει των εξαγγελιών το 3, το οποίο όμως έρχεται ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΣΗ με το άρθρο 14 του 4354/15, που έχει ΡΗΤΑ ορίσει εσωτερική σχέση ΠΕ = 1,4 ΥΕ !!!
    Κοινώς, ο νομοθέτης, όχι μόνο έγραψε ένα ακατανόητο κείμενο, αλλά δεν πήρε καν ένα κομπιουτεράκι να δει αν αυτά που έγραψε στέκουν…

  • 12 Ιουλίου 2023, 11:17 | Σ Γ

    Στο παρόν νομοσχέδιο δεν υπάρχει πουθενά το πολυδιαφημισμένο μεικτό σύστημα αποδοχών που θα συνέδεε το μισθό με το βαθμό του κάθε υπαλλήλου. Πρόκειται ουσιαστικά για το ίδιο μισθολόγιο με μία οριζόντια μεικτή αύξηση 70€.
    Κάποια στιγμή η Διοίκηση θα πρέπει να επιβραβεύσει τον υπάλληλο που εξελίσσεται γρηγορότερα βαθμολογικά σε σχέση με κάποιον άλλο συνάδελφό του, ο οποίος μπορεί να ανήκει στο ίδιο μισθολογικό κλιμάκιο και εκπαιδευτική βαθμίδα, αλλά κατέχει μικρότερο βαθμό.

  • 12 Ιουλίου 2023, 11:09 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ

    ΚΑΛΗΜΕΡΑ. ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ «ΑΠΛΟΥΣ» ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΚΑΤΟΧΟΥΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΩΝ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΟΛΗ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ (ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΣΤΙΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ) ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΧΟΝΤΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΕΥΘΥΝΗΣ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.

  • 12 Ιουλίου 2023, 11:59 | Σ Γ

    Πρέπει επιτέλους να αναγνωριστεί μισθολογικά η προϋπηρεσία που έχει αποκτηθεί εκτός Δημοσίου τομέα. Είναι πολύ άδικο ένας υπάλληλος με 5, 10 η ακόμα και 15 χρόνια συναφή προϋπηρεσία στον Ιδιωτικό τομέα να αντιμετωπίζεται από το Δημόσιο ως ένας άπειρος, νεοδιόριστος υπάλληλος.
    Βάσει του π.δ. 69/2016 (Α’ 127) υπάρχει ήδη η δυνατότητα βαθμολογικής (μόνο) αναγνώρισης της προϋπηρεσίας που αποκτήθηκε εκτός Δημοσίου τομέα, με μέγιστο τα 7 έτη, κατόπιν έγκρισης από το αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο.
    Ως ελάχιστο δείγμα αναγνώρισης της βοήθειας που προσφέρουν με την εμπειρία τους οι πρώην ιδιωτικοί υπάλληλοι που εισέρχονται στο Δημόσιο, ας νομοθετηθεί τουλάχιστον η ταυτόχρονη μισθολογική αναγνώριση των 7 ετών που προβλέπονται από το π.δ. 69/2016. Εκτός από δίκαιο, το συγκεκριμένο μέτρο θα αποτελέσει και ισχυρό κίνητρο ώστε να προσελκύσει το Δημόσιο άξια στελέχη από τον ιδιωτικό τομέα.

  • 12 Ιουλίου 2023, 11:29 | Γιώργος X

    Είμαστε η μοναδική χώρα στην Ευρώπη όπου δεν αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία στον ιδιωτικό τομέα για τη μισθολογική εξέλιξη.

  • 12 Ιουλίου 2023, 11:45 | ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΚΟΥΛΗΣ

    1.Με το ΠΔ 69/2016 έχει αναγνωριστεί η συναφής προϋπηρεσία που έχει αποκτηθεί εκτός δημοσίου και προ διορισμού. Μόνο που η αναγνώριση αυτή είναι βαθμολογική και οχι μισθολογική.2.Από το site της αυτοδιοίκησης είχαμε διαβάσει την άποψη του τότε υπουργού κ. ΒΕΡΝΑΡΔΑΚΗ σχετικά με τις προθέσεις του για την μισθολογική αναγνώριση της ΣΥΝΑΦΟΥΣ προϋπηρεσίας από τον ιδιωτικό τομέα στο Δημόσιο. Είχε πει χαρακτηριστικά ότι { Ανοιχτό το ενδεχόμενο η βαθμολογική αναγνώριση των ετών προϋπηρεσίας στον ιδιωτικό τομέα να γίνει και μισθολογική από το 2018 άφησε, σύμφωνα με πληροφορίες της aftodioikisi.gr, ο αναπληρωτής υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης Χριστόφορος Βερναρδάκης κατά τη χθεσινή αντιπροσωπεία της ΠΟΕ-ΟΤΑ. 31/08/2016}.3.Ακόμη και η σημερινή Υπουργός Εσωτερικών κα.ΚΕΡΑΜΕΩΣ είχε πει στην βουλή ότια. ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΟΘ’Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2016{Δεύτερον, µε το άρθρο 26, κύριε Υπουργέ, ενώ αναγνωρίζετε στα λόγια την προϋπηρεσία στον ιδιωτικό τοµέα προ του διορισµού έως επτά έτη σε συναφές αντικείµενο- δεν αποδίδεται σε αυτήν την προϋπηρεσία κανένα, µα κανένα μισθολογικό αντίκρισµα. Και ερωτώ: Ποια είναι η σηµασία της αναγνώρισης της προϋπηρεσίας στον ιδιωτικό τοµέα;}β. ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ Π’ Τετάρτη 24Φεβρουαρίου 2016.{Επίσης, καµµία απάντηση για τη µη μισθολογική αναγνώριση της προϋπηρεσίας στον ιδιωτικό τοµέα, άρθρο 26}4.Το γραφείο του σημερινού πρωθυπουργού κ. Μητσοτάκη στις 08 05 2018 μου είχε δώσει την παρακάτω απάντηση (Η πρόθεση και βούληση όμως υπάρχει ώστε να μπορέσουμε να εξετάσουμε, πάντα μέσα στα πλαίσια των δημοσιονομικών περιορισμών, πως μπορούμε να διασφαλίσουμε και το μισθολογικό αντίκρισμα της προϋπηρεσίας στον ιδιωτικό τομέα και βέβαια να διορθώσουμε αδικίες που υπάρχουν στο μισθολόγιο του Δημοσίου ευρύτερα. Με εκτίμηση, Γραφείο Προέδρου ΝΔ)5.Επίσης αξίζει να αναφερθεί ότι υπάρχει ήδη το δεδικασμένο της Μισθολογικής αναγνώρισης του συνολικού χρόνου( 7ετής για εμάς) από τον ιδιωτικό τομέα των εκπαιδευτικών Π/βάθμιας και Δ/βάθμιας εκπαίδευσης (άρθρο 90 ν. 4485/2017).6. Θα πρεπει να τονιστεί οτι οι διατάξεις του αρθρου 45 του ν. 4674/2020 ΦΕΚ 53/Α/2020 θα εφαρμόζονται αποκλειστικά στις διαδικασίες που αφορούν την επιλογή θεσεων ευθύνης του Δημοσίου.
    Για την Μισθολογική κατάταξη του υπαλλήλου θα αναγνωρίζετε το σύνολο της εργασιακής εμπειρίας όπως εχει αποφασίσει το Υπηρεσιακό συμβουλιο.Όπως αντιλαμβάνεστε όλοι καταλαβαίνουν το δίκαιο αίτημα των αξιοκρατικά κυρίως διορισμένων δημοσίων υπαλλήλων.Νομίζω ότι ήρθε η ώρα της θεραπείας (και όχι αύξησης) της παραπάνω αδικίας αφού με τις μέχρι και σήμερα αποφάσεις δημιουργούνται στο δημόσιο υπάλληλοι δύο ταχυτήτων.Τελος θα πρεπει να υπάρξει αμεση αποκατάσταση και αναγνώριση της διετούς προϋπηρεσίας 2016-2017 για μισθολογική- βαθμολογική εξέλιξη των εργαζομένων στο Δημόσιο.ΚΟΥΚΟΥΛΗΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣEmail:eginaegina72@yahoo.gr

  • 12 Ιουλίου 2023, 10:18 | Αντώνης

    Ή αναγραφμενη αύξηση θα έπρεπε να αφορά αποκλειστικά στον εισαγωγικό βαθμό της κατηγορίας ΥΕ, και όλες οι αυξήσεις των υπολοίπων κατηγοριών με τα αντίστοιχα ΜΚ να υπολογίζονται σύμφωνα με τον ισχύοντα τρόπο υπολογισμού του 4354/2015. Με αυτό τον τρόπο θα είχαμε στο εισαγωγικό ΜΚ αυξήσεις:
    ΥΕ=70€
    ΔΕ=77€
    ΤΕ=91€
    ΠΕ=98€,
    που είναι επί της αρχής ΔΙΚΑΙΟΤΕΡΕΣ, ΑΝΑΛΟΓΙΚΟΤΕΡΕΣ ΚΑΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟΤΕΡΕΣ

  • 12 Ιουλίου 2023, 10:52 | Πασπάτης Ιωάννης

    Δεν γίνεται μνεία για τον υπολογισμό του κλιμακίου της κάθε βαθμίδας. Για παράδειγμα, στον 4354/15 για τον υπολογισμό του κλιμακίου για τη ΠΕ κατηγορία γινόταν ως εξής Εισαγωγικός ΜΚ1 1092 * 5.4% στρογγυλοποιημένο = 59 ευρώ. Αν εξακολουθήσει να ισχύει το 59 ευρώ θα πρέπει να τροποποιηθεί είτε ο 4354/15 ή να υπάρχει πρόβλεψη σε αυτό το νόμο. Αντίστοιχα, εάν εξακολουθεί και ισχύει η ποσόστωση πάλι θα πρέπει να γίνει μνεία (1092+70 = 1162*5.4% = 62.75, 63 μετά τη στρογγυλοποίηση).

  • 12 Ιουλίου 2023, 10:39 | ΚΩΣΤΑΣ

    Αλήθεια τώρα; Για ποια αύξηση μιλάμε; Για το «παγωμένο» κλιμάκιο της διετίας 2016-2017 αλλά το λέμε αύξηση; Να σοβαρευτούμε λίγο.

  • 12 Ιουλίου 2023, 10:53 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ

    Επαναφορά του ΕΠΙΔΟΜΑΤΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ και του μηχανογραφικού ωραρίου και μηχανογραφικής άδειας.
    Όπως θεσπίζετε επίδομα βιβλιοθήκης ή αυξάνετε άλλα επιδόματα, μπορείτε κάλιστα να επαναφέρετε το συγκεκριμένο επίδομα.

  • 12 Ιουλίου 2023, 10:31 | Ιωάννης Κυργιόπουλος

    • Αυξήσεις στους μισθούς μας, άμεσα, τουλάχιστον ίσες με την αύξηση του Α.Ε.Π. και του πληθωρισμού και όχι τα «ψίχουλα» που μας παρέχονται στο παρόν νομοσχέδιο.
    • Επαναφορά επιδόματος ειδικής αγωγής για όλους τους εργαζόμενους στα Ειδικά Σχολεία (Ειδικά Νηπιαγωγεία, Ειδικά Δημοτικά, ΕΕΕΕΚ, ΕΝΕΕΓΥΛ) και στα ΚΕΔΑΣΥ.
    • Μισθολογικό «ξεπάγωμα» της διετίας 2016 – 17.
    • Επαναφορά 13ου και 14ου μισθού.

    Ιωάννης Κυργιόπουλος (Ψυχολόγος στα ΚΕΔΑΣΥ Φθιώτιδας)

  • 12 Ιουλίου 2023, 09:44 | ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΧΑΤΖΗΣ

    Υπάρχουν υπάλληλοι που παίρνουν 400-500 ευρώ προσωπική διαφορά. Από ότι φαίνεται θα τη διατηρήσουν μέχρι να συνταξιοδοτηθούν! Θα μπορούσε να μπει ένα ανώτατο όριο στο ύψος της προσωπικής διαφορά που θα μένει ανεπηρέαστη. Για παράδειγμα, προσωπική διαφορά έως 200 ευρώ δεν συμψηφίζεται με τις μελλοντικές αυξήσεις, άνω των 200 ευρώ συμψηφίζεται με τις μελλοντικές αυξήσεις.

  • 12 Ιουλίου 2023, 09:42 | Θ.Π.

    Η αύξηση που θα δοθεί από 1η Ιανουαρίου 2024 και αντιστοιχεί σε περίπου 42 ευρώ καθαρά το μήνα (ή 1,40 ευρώ την ημέρα) είναι αναντίστοιχη των σημερινών αναγκών και αποτελί κοροϊδία για τους δημοσίους υπαλλήλους. Η αύξηση θα έρπεπε να είναι τουλάχιστον διπλάσια ή τριπλάσια για να αντισταθμίσει τις συνέπειες στο οικογενειακό εισόδημα των δημοσίων υπαλλήλων από τον πληθωρισμό του τελευταίου 1,5 χρόνου.

  • 12 Ιουλίου 2023, 09:45 | ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΚΟΥΛΗΣ

    ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΜΑΛΛΟΝ ΞΕΧΑΣΕ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΤΟ ΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΑΟΥΝ ΟΙ ΔΗΜΌΣΙΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ.
    ΤΗΝ ΣΥΝΑΦΗ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΚΤΗΣΕΙ ΕΚΤΟΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ

  • 12 Ιουλίου 2023, 09:37 | Γ. Σακαλλιέρος

    Στο άρθρο 20 αναφέρεται:

    ζ) σε όσους υπάγονται στα Κεφάλαια Α΄, Β΄ καθώς και στο άρθρο 26 του Κεφαλαίου Γ΄ του Μέρους Β΄ του παρόντος,

    Δεν είναι απολύτως σαφές ότι στην Αναπροσαρμογή βασικών μισθών (τα 70 ευρώ για όλο το δημόσιο) υπάγονται και τα μέλη ΔΕΠ των ΑΕΙ. Επίσης φαίνεται να έχει γίνει κάποιο ορθογραφικό λάθος εδώ; Το Μέρος Β δεν έχει Κεφάλαια και το άρθρο 26 φαίνεται άσχετο με ό,τι συζητάται εδώ (μιλάει για χιλιομετρική αποζημίωση).

  • 12 Ιουλίου 2023, 08:55 | Γιώργος

    Μα γιατί τόσες παραπομπές!!! Δεν μπορεί να ξαναγραφεί ο νόμος, δίχως παραπομπές; Αναρωτήθηκε κανείς πόσα ανθρωποδευτερόλεπτα (ή μάλλον ανθρωποώρες) καταναλώνονται από την αναζήτηση των παραπομπών; Πρέπει ή δεν πρέπει να προχωράμε σε απλοποιήσεις διαδικασιών με εξοικονόμηση πόρων;

    …Οι βασικοί μισθοί των μισθολογικών κλιμακίων, όπως αυτοί έχουν διαμορφωθεί την 31η.12.2023, βάσει των άρθρων 9 και 14 του Κεφαλαίου Β΄ του ν. 4354/2015 (Α΄ 176) …
    στο προσωπικό που υπάγεται στο άρθρο 30 του Κεφαλαίου Β΄ του ν. 4354/2015,
    β) στο προσωπικό που υπάγεται στα άρθρα 104 έως 107 του ν. 4622/2019 (Α΄133),
    γ) στο προσωπικό που υπάγεται στην παρ. 3α του άρθρου 31 του ν. 4256/2014 (Α΄ 92),
    δ) στο προσωπικό που υπάγεται στις παρ. 5 και 6 του άρθρου 28 του ν. 4780/2021 (Α΄ 30),
    ε) στο προσωπικό που υπάγεται στα άρθρα 29 και 32 του Κεφαλαίου Α΄ του Μέρους Β΄ του ν. 3205/2003 (Α΄ 297),
    στ) σε όσους υπάγονται στα Κεφάλαια Β΄, Δ΄, ΣΤ΄, Ζ΄, Η΄ του Μέρους ΣΤ΄ του ν. 4472/2017 (Α΄ 74)…

  • 12 Ιουλίου 2023, 07:15 | ΗΛΙΑΣ ΦΙΛΝΤΙΣΗΣ

    Οπωσδήποτε στο νόμο αυτό θα πρέπει να ενταχθεί ειδική παράγραφο για την διόρθωση του Νόμου οικ. 2/35134/ΔΕΠ/2023
    Καθορισμός επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας του άρθρου 18 του ν. 4354/2015 (Α’ 176) των υπαλλήλων του Υπουργείου Υγείας και των εποπτευόμενων φορέων του. Στο συγκεκριμένο νόμο διαπιστώθηκαν σημαντικές αδικίες όσον αφορά το επίδομα στους υπαλλήλους των Τεχνικών Υπηρεσιών των Νοσοκομείων. Πιο συγκεκριμένα ειδικότητες όπως Ξυλουργοί, Ελαιοχρωματιστές, Οδηγοί, Μηχανικοί Οχημάτων που εργάζονται στα Νοσοκομεία, τους αφαιρέθηκε το επίδομα ενώ παράλληλα ο Νόμος το δίνει στις ίδιες ειδικότητες στο Ε.Κ.Α.Β.. Επιπλέον Ειδικότητες όπως ΤΕ Πολιτικών και Ηλεκτρονικών Μηχανικών έχουν ενταχθεί στη Δ Κατηγορία και μόνο η ειδικότητα ΠΕ Ηλεκτρονικών Μηχανικών εντάσσεται στη κατηγορία Γ.
    Λαμβάνοντας υπόψη τη φύση των εργασιών όλων των Τεχνικών Ειδικοτήτων όπου εργάζονται αποκλειστικά σε όλους τους χώρους των Νοσοκομείων θα πρέπει να ενταχθούν στη Κατηγορία Γ των 150 €.
    Η Διόρθωση αυτή δε θα επιφέρει μεγάλο δημοσιονομικό κόστος για το προϋπολογισμό δεδομένου ότι οι τεχνικές υπηρεσίες δεν διαθέτουν τη παρούσα στιγμή πολύ προσωπικό.

  • 12 Ιουλίου 2023, 07:09 | ΜΥΡΩΝ

    Οι αυξήσεις οι οποίες δίνονται είναι πραγματικά συμβολικές και δεν αντικατοπτρίζουν την αύξηση του κόστους ζωής.

    Απαιτείται να επανέλθουν τα δώρα όπως και στον ιδιωτικό τομέα καθώς και να προβλεφθεί ειδικό επίδομα για υπαλλήλους που απασχολούνται σε πιο απαιτητικά αντικείμενα εργασίας όπως είναι οι δημόσιες προμήθειες βάσει του Ν.4412/2016.

    Επίσης τα επιδόματα θέσης ευθύνης είναι πραγματικά άστοχα. Το δημόσιο απαιτεί στελέχη με μισθό κλητήρα!!

  • 12 Ιουλίου 2023, 06:04 | Νεκτάριος Κουκούλης

    Αναγνώριση της διετίας 2016 και 2017 ως προϋπηρεσία σε όλους τους εργαζόμενους και για όλες τις συνέπειες.

  • 12 Ιουλίου 2023, 00:14 | Αντώνης Μπουλαμάτσης

    Συμπληρωματικά στα πολύ θετικά μέτρα θα μπορούσατε να επαναδραστηριοποιήσετε το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων για την δανειοδότηση των δημοσίων υπαλλήλων, τουλάχιστον για την αγορά κατοικιας

  • 11 Ιουλίου 2023, 23:54 | Ε Ν

    Είναι άδικο άτομα που εργάζονται στον ίδιο φορέα, λόγω της προσωπικής διαφοράς, να λαμβάνουν δυσανάλογα μεγαλύτερο μισθό από άλλα άτομα, με τα ίδια προσόντα. Υποτίθεται ότι θα υπήρχε σταδιακή εξομοίωση και θα συμψηφιζόταν η προσωπική διαφορά με μελλοντικές αυξήσεις. Αλλά βλέπω ότι το παρόν νομοσχέδιο την αφήνει άθικτη. Τουλάχιστον να μπει ένα πλαφόν στην προσωπική διαφορά. Αλλιώς μόνο ενιαίο δε λέγεται το μισθολόγιο

  • 11 Ιουλίου 2023, 23:54 | Ε Ν

    Είναι άδικο άτομα που εργάζονται στον ίδιο φορέα, λόγω της προσωπικής διαφοράς, να λαμβάνουν δυσανάλογα μεγαλύτερο μισθό από άλλα άτομα, με τα ίδια προσόντα. Υποτίθεται ότι θα υπήρχε σταδιακή εξομοίωση και θα συμψηφιζόταν η προσωπική διαφορά με μελλοντικές αυξήσεις. Αλλά βλέπω ότι το παρόν νομοσχέδιο την αφήνει άθικτη. Τουλάχιστον να μπει ένα πλαφόν στην προσωπική διαφορά. Αλλιώς μόνο ενιαίο δε λέγεται το μισθολόγιο…

  • 11 Ιουλίου 2023, 22:10 | Οικονόμου Γιώργος

    Στο πλαίσιο διαβούλευσης παρόν νομοσχεδίου θα ήθελα να επισημάνω την ανάγκη να αναληφθεί νομοθετική πρωτοβουλία για την κατάργηση της διάταξης με την οποία δεν προσμετρώνται στην μισθολογική εξέλιξη των δημοσίων λειτουργών τα έτη 2016-2017. Θεωρώ ότι εν λόγω διάταξη δεν συνάδει με το κοινού περί δικαίου αίσθημα δεδομένου ότι τα χρόνια αυτά προσφέραμε κανονικά τις υπηρεσίες μας. Ευχαριστώ.

  • 11 Ιουλίου 2023, 19:59 | Γιώργος

    Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου και του άρθρου 21 αφορούν την πλειοψηφία των δημοσίων υπαλλήλων, δηλαδή ΔΥ με 2 παιδιά χωρίς θέση ευθύνης. Το μεικτό μηνιαίο όφελος είναι 120 ευρώ ή μεσοσταθμικά περίπου 7-8% του μισθού. Το όφελος όμως στην πραγματικότητα είναι μηδαμινό, αν (εξαιρώντας την φορολόγηση, που έρχεται περίπου στα ίδια) λάβει κανείς υπόψη του την άνοδο του ΔΤΚ στην πιο σημαντική κατηγορία, αυτή των τροφίμων, κατά 27% την τελευταία διετία, όπως και στη στέγαση και την εστίαση κατά 16%.
    Δηλαδή, κάποιος με μηνιαίο μισθό 1500 ευρώ, που από τις παρούσες ρυθμίσεις κερδίζει 120 ευρώ μεικτά (περίπου 85 ευρώ καθαρά), την ίδια στιγμή χάνει από την παρατεταμένη και εκτεταμένη ακρίβεια περίπου 300 ευρώ το μήνα. Ούτε το market pass, ούτε οι άλλες παροχές (απόλυτα σωστές και αναγκαίες) καλύπτουν τις απώλειες.
    Έπρεπε λοιπόν οι αυξήσεις να είναι πολύ πιο γενναιόδωρες και να στοχεύσουν στην κάλυψη μεγαλύτερου μέρους του χαμένου εισοδήματος. Αν οι οριζόντιες αυξήσεις ήταν π.χ. 200 ευρώ, τότε θα είχε μεν το κράτος αυξημένες δαπάνες κατά περίπου 1 δις, όμως αυτές θα είχαν πολύ πιο άμεση ανταπόδοση, αφού και μεγαλύτερο όφελος θα είχε το κράτος από την επιπρόσθετη φορολόγηση, και επιπλέον έσοδα από την αύξηση της κατανάλωσης, αλλά και μεγαλύτερο πολιτικό κέρδος για την κυβέρνηση με την αναγνώριση του κοινωνικού της ρόλου.