1. Η εποπτική αρχή διαθέτει διαδικασία για την υποβολή, παραλαβή και διαχείριση έγγραφων καταγγελιών από τον πελάτη και κάθε ενδιαφερόμενο, συμπεριλαμβανομένων των ενώσεων καταναλωτών, κατά διανομέων (αντ)ασφαλιστικών προϊόντων και κατά οποιουδήποτε φυσικού ή νομικού προσώπου το οποίο διενεργεί πράξεις διανομής (αντ)ασφαλιστικών προϊόντων. Οι καταγγελίες αφορούν σε πράξεις ή παραλείψεις που συνιστούν παραβάσεις των διατάξεων του παρόντος ή και των κατ’ εξουσιοδότησή του πράξεων.
2. Ανεξαρτήτως των προβλεπομένων ποινικών κυρώσεων, η εποπτική αρχή είναι αρμοδία να ερευνά τη βασιμότητα των καταγγελιών της παρ. 1 και, αφού ασκηθεί από τους ελεγχόμενους το δικαίωμα προηγούμενης ακρόασης, δύναται στον βαθμό που διαπιστωθούν παραβάσεις, να επιβάλλει τις κυρώσεις που προβλέπονται στον παρόντα νόμο αντιστοίχως ανά παράβαση. Σε κάθε περίπτωση, η εποπτική αρχή αποστέλλει απάντηση στον καταγγέλλοντα επί του περιεχομένου της καταγγελίας αυτού.
Άρθρο 9 παρ. 2
Το τελευταίο εδάφιο πρέπει να περιέχει μια μεγαλύτερη «δέσμευση» της εποπτικής αρχής, τουλάχιστον κατά τα προηγούμενα πρότυπα του άρθρου 10 του πδ 190/2006. Προτείνουμε όπως η εποπτική αρχή αποστέλλει αν όχι εντός προθεσμίας τουλάχιστον εντός εύλογου χρόνου απάντηση, και μάλιστα αιτιολογημένη, στον καταγγέλλοντα επί του περιεχομένου της καταγγελίας του.
Θα πρέπει να οριστεί ένας χρονικός περιορισμός π.χ 40 η 50 μέρες ώστε να είναι υποχρεωμένη να ερευνά κ να απαντάτε η εκάστοτε καταγγελία