Σκοπός του παρόντος είναι η μεταφορά στο ελληνικό δίκαιο της Οδηγίας 2016/97/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιανουαρίου 2016 σχετικά με τη διανομή των (αντ)ασφαλιστικών προϊόντων, όπως ισχύει μετά την Οδηγία 2018/411/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Μαρτίου 2018, και η κωδικοποίηση σε ενιαίο κείμενο των διατάξεων της νομοθεσίας για την (αντ)ασφαλιστική διαμεσολάβηση.
Αρχική Εναρμόνιση της νομοθεσίας με την Οδηγία 2016/97 /ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ης Ιανουαρίου 2016 σχετικά με τη διανομή ασφαλιστικών προϊόντων.Άρθρο 01 – Σκοπός
Άρθρο 01 – Σκοπός
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Σκοπός
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Πεδίο εφαρμογής (Άρθρο 1 και άρθρο 2 παρ. 2 της Οδηγίας)
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Ορισμοί (Άρθρο 2 παρ. 1 και άρθρο 12 παρ. 1 και 2 Οδηγίας)
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Συναλλακτικές σχέσεις των διανομέων ασφαλιστικών προϊόντων μεταξύ τους και με τον πελάτη
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Σκοπός και γενικές αρχές εποπτείας (άρθρο 12 και άρθρο 1 παρ. 5 της Οδηγίας)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 06 – Διενέργεια ελέγχωνΆρθρο 06 – Διενέργεια ελέγχων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 07 – Συνεργασία με την ΕΑΑΕΣ και εποπτική σύγκλισηΆρθρο 07 – Συνεργασία με την ΕΑΑΕΣ και εποπτική σύγκλιση
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 08 – Συνεργασία και ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των αρμοδίων αρχών των κρατών μελών (άρθρο 13 της Οδηγίας)Άρθρο 08 – Συνεργασία και ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των αρμοδίων αρχών των κρατών μελών (άρθρο 13 της Οδηγίας)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Καταγγελίες (άρθρο 14 της Οδηγίας)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Εξωδικαστική επίλυση διαφορών (άρθρο 15 της οδηγίας)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 11 – Άσκηση της ελεύθερης παροχής υπηρεσιών (Άρθρο 4 της Οδηγίας)Άρθρο 11 – Άσκηση της ελεύθερης παροχής υπηρεσιών (Άρθρο 4 της Οδηγίας)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 12 – Παράβαση υποχρεώσεων κατά την άσκηση της ελεύθερης παροχής υπηρεσιών (Άρθρο 5 Οδηγίας)Άρθρο 12 – Παράβαση υποχρεώσεων κατά την άσκηση της ελεύθερης παροχής υπηρεσιών (Άρθρο 5 Οδηγίας)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 13 – Άσκηση της ελευθερίας εγκατάστασης (Άρθρο 6 Οδηγίας)Άρθρο 13 – Άσκηση της ελευθερίας εγκατάστασης (Άρθρο 6 Οδηγίας)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 14 – Κατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ κρατών μελών καταγωγής και υποδοχής (Άρθρο 7 της Οδηγίας)Άρθρο 14 – Κατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ κρατών μελών καταγωγής και υποδοχής (Άρθρο 7 της Οδηγίας)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 15 – Παράβαση υποχρεώσεων κατά την άσκηση της ελευθερίας εγκατάστασης (Άρθρο 8 της Οδηγίας)Άρθρο 15 – Παράβαση υποχρεώσεων κατά την άσκηση της ελευθερίας εγκατάστασης (Άρθρο 8 της Οδηγίας)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 16 – Παράβαση των κανόνων περί προστασίας του δημοσίου συμφέροντος (Άρθρο 9 της Οδηγίας)Άρθρο 16 – Παράβαση των κανόνων περί προστασίας του δημοσίου συμφέροντος (Άρθρο 9 της Οδηγίας)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 17 – Παράβαση των κανόνων περί προστασίας του δημοσίου συμφέροντος (Άρθρο 11 της Οδηγίας)Άρθρο 17 – Παράβαση των κανόνων περί προστασίας του δημοσίου συμφέροντος (Άρθρο 11 της Οδηγίας)
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Ειδικό Μητρώο και Ενιαίο Σημείο Πληροφόρησης (Άρθρο 3 της Οδηγίας)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 19 – Επαγγελματικές απαιτήσεις γνώσεων και ικανοτήτων (άρθρο 10 παρ. 1 και 2 της Οδηγίας)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 20 – Δικαιολογητικά για την εγγραφή του (αντ)ασφαλιστικού διαμεσολαβητή στο Ειδικό Μητρώο (άρθρο 10 παρ. 3 και 4 και άρθρο 3 παρ. 6 της Οδηγίας)Άρθρο 20 – Δικαιολογητικά για την εγγραφή του (αντ)ασφαλιστικού διαμεσολαβητή στο Ειδικό Μητρώο (άρθρο 10 παρ. 3 και 4 και άρθρο 3 παρ. 6 της Οδηγίας)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 21 – Δικαιολογητικά για την εγγραφή στο Ειδικό Μητρώο του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή δευτερεύουσας δραστηριότητας (άρθρο 10 παρ. 3 τελ. εδ. και παρ. 5 και άρθρο 3 παρ. 6 της Οδηγίας)Άρθρο 21 – Δικαιολογητικά για την εγγραφή στο Ειδικό Μητρώο του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή δευτερεύουσας δραστηριότητας (άρθρο 10 παρ. 3 τελ. εδ. και παρ. 5 και άρθρο 3 παρ. 6 της Οδηγίας)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 22 – Διατήρηση εγγραφής στο Ειδικό Μητρώο και διαγραφή (άρθρο 3 παρ. 4 εδ. η, άρθρο 10 παρ. 2, 3, 4 και 5 της Οδηγίας)Άρθρο 22 – Διατήρηση εγγραφής στο Ειδικό Μητρώο και διαγραφή (άρθρο 3 παρ. 4 εδ. η, άρθρο 10 παρ. 2, 3, 4 και 5 της Οδηγίας)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 23 – Επαγγελματικές και οργανωτικές υποχρεώσεις των (αντ)ασφαλιστικών επιχειρήσεων (άρθρο 10 παρ. 8 της Οδηγίας)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24 – Λοιπές υποχρεώσεις (άρθρο 10 παρ. 6 της Οδηγίας)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 25 – Υποχρέωση συνεργασίας με πρόσωπα εγγεγραμμένα στο Μητρώο (άρθρο 16 της Οδηγίας)Άρθρο 25 – Υποχρέωση συνεργασίας με πρόσωπα εγγεγραμμένα στο Μητρώο (άρθρο 16 της Οδηγίας)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Γενικές αρχές δεοντολογικής συμπεριφοράς (άρθρο 17 της Οδηγίας)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 27 – Γενικές πληροφορίες που παρέχει ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής ή η ασφαλιστική επιχείρηση και λοιπές οργανωτικές υποχρεώσεις (άρθρο 18 της Οδηγίας)Άρθρο 27 – Γενικές πληροφορίες που παρέχει ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής ή η ασφαλιστική επιχείρηση και λοιπές οργανωτικές υποχρεώσεις (άρθρο 18 της Οδηγίας)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 28 – Συγκρούσεις συμφερόντων και διαφάνεια (άρθρο 19 της Οδηγίας)Άρθρο 28 – Συγκρούσεις συμφερόντων και διαφάνεια (άρθρο 19 της Οδηγίας)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Πρότυπα διανομής ασφαλιστικών προϊόντων και έγγραφο πληροφοριών (Άρθρο 20 της Οδηγίας)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 30 – Πληροφορίες που παρέχουν οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές δευτερεύουσας δραστηριότητας (Άρθρο 21 της Οδηγίας)Άρθρο 30 – Πληροφορίες που παρέχουν οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές δευτερεύουσας δραστηριότητας (Άρθρο 21 της Οδηγίας)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 31 – Εξαιρέσεις παροχής πληροφοριών (Άρθρο 22 παρ. 1 της Οδηγίας)Άρθρο 31 – Εξαιρέσεις παροχής πληροφοριών (Άρθρο 22 παρ. 1 της Οδηγίας)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 32 – Όροι ενημέρωσης (Άρθρο 23 της Οδηγίας)Άρθρο 32 – Όροι ενημέρωσης (Άρθρο 23 της Οδηγίας)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 33 – Διασταυρούμενες πωλήσεις (Άρθρο 24 της Οδηγίας)Άρθρο 33 – Διασταυρούμενες πωλήσεις (Άρθρο 24 της Οδηγίας)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 34 – Έγκριση προϊόντων και απαιτήσεις διακυβέρνησης (Άρθρο 25 της Οδηγίας)Άρθρο 34 – Έγκριση προϊόντων και απαιτήσεις διακυβέρνησης (Άρθρο 25 της Οδηγίας)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 35 – Πεδίο εφαρμογής (άρθρο 26 της Οδηγίας)Άρθρο 35 – Πεδίο εφαρμογής (άρθρο 26 της Οδηγίας)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 36 – Πρόληψη σύγκρουσης συμφερόντων (άρθρα 27 & 28 της Οδηγίας)Άρθρο 36 – Πρόληψη σύγκρουσης συμφερόντων (άρθρα 27 & 28 της Οδηγίας)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 37 – Υποχρεώσεις οργάνωσης αρχείων (Άρθρο 30 παρ. 4 της Οδηγίας)Άρθρο 37 – Υποχρεώσεις οργάνωσης αρχείων (Άρθρο 30 παρ. 4 της Οδηγίας)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 38 – Ενημέρωση πελατών (Άρθρο 29 της Οδηγίας)Άρθρο 38 – Ενημέρωση πελατών (Άρθρο 29 της Οδηγίας)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 39 – Δήλωση Αξιολόγησης καταλληλότητας και συμβατότητας του προϊόντος (Άρθρο 30 παρ. 1, 2 και 5 της Οδηγίας)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 40 – Επιβολή κυρώσεων και συναφείς ρυθμίσεις (άρθρο 31 της Οδηγίας)Άρθρο 40 – Επιβολή κυρώσεων και συναφείς ρυθμίσεις (άρθρο 31 της Οδηγίας)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 41 – Δημοσιοποίηση κυρώσεων και λοιπών μέτρων (Άρθρο 32 της Οδηγίας)Άρθρο 41 – Δημοσιοποίηση κυρώσεων και λοιπών μέτρων (Άρθρο 32 της Οδηγίας)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 42 – Παραβάσεις, κυρώσεις και λοιπά μέτρα (Άρθρο 33 της Οδηγίας)Άρθρο 42 – Παραβάσεις, κυρώσεις και λοιπά μέτρα (Άρθρο 33 της Οδηγίας)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 43 – Αποτελεσματική εφαρμογή κυρώσεων και λοιπών μέτρων (Άρθρο 34 της Οδηγίας)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 44 – Αναφορά παραβάσεων (άρθρο 35 της Οδηγίας)Άρθρο 44 – Αναφορά παραβάσεων (άρθρο 35 της Οδηγίας)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 45 – Διαβίβαση πληροφοριών στην ΕΑΑΕΣ για τις κυρώσεις και τα λοιπά μέτρα (Άρθρο 36 της Οδηγίας)Άρθρο 45 – Διαβίβαση πληροφοριών στην ΕΑΑΕΣ για τις κυρώσεις και τα λοιπά μέτρα (Άρθρο 36 της Οδηγίας)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 46 – Καταργούμενες και τροποποιούμενες διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 47 – Μεταβατικές διατάξεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 48 – Έναρξη ισχύος και τελικές διατάξειςΆρθρο 48 – Έναρξη ισχύος και τελικές διατάξεις
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
21 Ιουνίου 2018, 15:10
Ανοικτή σε Σχόλια έως
29 Ιουνίου 2018, 12:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
4 Σχόλια 74 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 37328 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
- «Περιστολή του λαθρεμπορίου – Κύρωση του Πρωτοκόλλου για την εξάλειψη του παράνομου εμπορίου καπνού»
MCMXMBMXBVMKX
Παρατηρείται το γεγονός ότι αν και στις κατευθυντήριες γραμμές της οδηγίας (βλ. παρ. 72 εισαγωγικού κειμένου) γίνεται σαφής αναφορά στο ότι η ενσωμάτωση της οδηγίας στο Εθνικό δίκαιο δεν θα πρέπει να είναι υπερβολικά επαχθής για τους μικρομεσαίους ασφαλιστικούς και αντασφαλιστικούς διανομείς εν τούτοις οι προβλεπόμενες στο άρθρο 4 του σχεδίου νόμου ρυθμίσεις, βάλλουν ευθέως κατά των μικρομεσαίων ασφαλιστικών διανομέων.
Επίσης παρατηρείται πρωτοβουλία του εσωτερικού νομοθέτη να δημιουργεί ανισότητες μεταξύ των διαφόρων κατηγοριών των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών αν και το πνεύμα του κοινοτικού νομοθέτη προβλέπει ίσες ευκαιρίες.
Η προσπάθεια της κωδικοποίησης των προϋφισταμένων νομοθετημάτων και υπουργικών αποφάσεων επί των θεμάτων ασφαλιστικής διαμεσολάβησης αποτελεί μια αξιέπαινη και γενναία προσπάθεια τακτοποίησης του κατακερματισμένου πλαισίου επ’ευκαιρια της ενσωμάτωσης της Οδηγίας και πρέπει να χαιρετισθεί από όλους τους συμμετέχοντες φορείς.
Σας παραθέτω παρακάτω το άρθρο 41 της οδηγίας το οποίο δεν προβλέπει πουθενά στο σχέδιο νόμου την ανάλογη επανεξέταση και αξιολόγηση.
Συγκεκριμένα αυτό που έχει σημασία ώστε να είναι ευέλικτος ο νόμος είναι η παράγραφος 2 όπου επανεξετάζεται η οδηγία απο μεριάς της επιτροπής.
Ωστόσο καλό θα ήταν να υπάρχει αναφορά τροποποίησης με άρθρο λόγω του ότι ο κλάδος και το χρηματοπιστωτικό σύστημα είναι μεταβαλλόμενο και δεν μιλάμε για μια σταθερά ή έναν κανονισμό που έρχεται απο την EIOPA.
Άρθρο 41(της οδηγίας)
Επανεξέταση και αξιολόγηση
1. Το αργότερο στις 23 Φεβρουαρίου 2021, η Επιτροπή υποβάλλει στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και στο Συμβούλιο έκθεση
σχετικά με την εφαρμογή του άρθρου 1. Η έκθεση αυτή περιλαμβάνει αξιολόγηση, βάσει των πληροφοριών που λαμβάνονται από
τα κράτη μέλη και την ΕΑΑΕΣ σύμφωνα με το άρθρο 1 παράγραφος 5, του κατά πόσον το πεδίο εφαρμογής της παρούσας οδηγίας,
περιλαμβανομένης της εξαίρεσης του άρθρου 1 παράγραφος 3, παραμένει κατάλληλο σε σχέση με το επίπεδο προστασίας των
καταναλωτών, την αναλογικότητα αντιμετώπισης μεταξύ διαφόρων διανομέων ασφαλιστικών προϊόντων και τον διοικητικό φόρτο
που επιβάλλεται σε αρμόδιες αρχές και διαύλους διανομής ασφαλιστικών προϊόντων.
2. Το αργότερο έως τις 23 Φεβρουαρίου 2021 η Επιτροπή επανεξετάζει την παρούσα οδηγία. Η επανεξέταση περιλαμβάνει
γενική επισκόπηση της πρακτικής εφαρμογής των κανόνων της παρούσας οδηγίας, λαμβάνοντας δεόντως υπόψη τις εξελίξεις στις
αγορές λιανικής πώλησης επενδυτικών προϊόντων, καθώς και τις εμπειρίες που αποκτήθηκαν κατά την πρακτική εφαρμογή της
παρούσας οδηγίας καθώς και του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 1286/2014 και της οδηγίας 2014/65/ΕΕ. Η επανεξέταση περιλαμβάνει
αξιολόγηση του κατά πόσον οι ειδικοί κανόνες επαγγελματικής δεοντολογίας για τη διανομή βασιζόμενων σε ασφάλιση
επενδυτικών προϊόντων που καθορίζεται στο κεφάλαιο VI της παρούσας οδηγίας παράγουν κατάλληλα και ανάλογα αποτελέσματα,
λαμβάνοντας υπόψη την ανάγκη να εξασφαλιστεί ικανοποιητικό επίπεδο προστασίας των καταναλωτών συνεπές προς τα πρότυπα
προστασίας των επενδυτών που εφαρμόζονται δυνάμει της οδηγίας 2014/65/ΕΕ και τα ειδικά χαρακτηριστικά των βασιζόμενων σε
ασφάλιση επενδυτικών προϊόντων και την ειδική φύση των διαύλων διανομής τους. Στην επανεξέταση αποτυπώνεται επίσης η
δυνατότητα εφαρμογής των διατάξεων της παρούσας οδηγίας στα προϊόντα που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της οδηγίας
2003/41/ΕΚ. Η εν λόγω επανεξέταση περιλαμβάνει επίσης ειδική ανάλυση του αντικτύπου του άρθρου 19 της παρούσας οδηγίας,
λαμβάνοντας υπόψη την κατάσταση ανταγωνισμού στην αγορά διανομής ασφαλιστικών προϊόντων για συμβάσεις σε κλάδους εκτός
εκείνων που προσδιορίζονται στο παράρτημα II της οδηγίας 2009/138/ΕΚ, και του αντικτύπου των υποχρεώσεων που
προβλέπονται στο άρθρο 19 της παρούσας οδηγίας σχετικά με τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές που είναι μικρές και μεσαίες
επιχειρήσεις.
3. Μετά από διαβούλευση με τη Μεικτή Επιτροπή Ευρωπαϊκών Εποπτικών Αρχών, η Επιτροπή υποβάλλει πρώτη έκθεση στο
Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο.
4. Το αργότερο έως τις 23 Φεβρουαρίου 2020, και τουλάχιστον ανά διετία στη συνέχεια, η ΕΑΑΕΣ καταρτίζει περαιτέρω
έκθεση επί της εφαρμογής της παρούσας οδηγίας. Η ΕΑΑΕΣ διαβουλεύεται με την Ευρωπαϊκή Αρχή Κινητών Αξιών και Αγορών
προτού δημοσιεύσει την έκθεσή της.
5. Σε τρίτη έκθεση την οποία θα καταρτίσει έως τις 23 Φεβρουαρίου 2018, η ΕΑΑΕΣ αναλαμβάνει να εκπονήσει αξιολόγηση
της διάρθρωσης των αγορών ασφαλιστικών διαμεσολαβητών.
6. Στην έκθεση την οποία θα καταρτίσει έως τις 23 Φεβρουαρίου 2020, όπως αναφέρεται στην παράγραφο 4, η ΕΑΑΕΣ εξετάζει
κατά πόσον οι αρμόδιες αρχές που αναφέρονται στο άρθρο 12 παράγραφος 1 έχουν επαρκείς εξουσίες και πόρους για την εκτέλεση
των καθηκόντων τους.
7. Στην έκθεση που αναφέρεται στην παράγραφο 4 εξετάζονται τουλάχιστον τα ακόλουθα ζητήματα:
α) αλλαγές στη διάρθρωση της αγοράς ασφαλιστικών διαμεσολαβητών·
β) αλλαγές στα μοντέλα διασυνοριακής δραστηριότητας·
γ) η βελτίωση της ποιότητας των συμβουλών και των μεθόδων πώλησης καθώς και των επιπτώσεων της παρούσας οδηγίας στους
ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές που είναι μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
8. Η έκθεση που αναφέρεται στην παράγραφο 4 περιλαμβάνει επίσης αξιολόγηση, από την ΕΑΑΕΣ, των επιπτώσεων της
παρούσας οδηγίας.