Στο άρθρο 4 του π.δ. 27.11/14.12.1926 «Περί κωδικοποιήσεως των περί συστάσεως Τεχνικού Επιμελητηρίου κειμένων διατάξεων» (Α’ 430), η παρ. 5 αναριθμείται σε παρ. 6 και προστίθεται νέα παρ. 5, ως εξής:
«5. Το ΤΕΕ δύναται να προβαίνει σε πιστοποίηση προσώπων σύμφωνα με την κείμενη ελληνική και ενωσιακή νομοθεσία σχετικά με τη διαδικασία διαπίστευσης, για το σύνολο των δραστηριοτήτων του σκοπού του.».
Αρχική Σχέδιο Νόμου με τίτλο «Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, διατάξεις για την ανάπτυξη, την έρευνα και την καινοτομία»Άρθρο 24 Αρμοδιότητα ΤΕΕ για τη διενέργεια πιστοποιήσεων
Άρθρο 24 Αρμοδιότητα ΤΕΕ για τη διενέργεια πιστοποιήσεων
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ Άρθρο 1 Ορισμοί
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 2 Σύσταση Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.)
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 3 Αποστολή και αρμοδιότητες της ΔΙ.Μ.Ε.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 4 Οργάνωση και λειτουργία της ΔΙ.Μ.Ε.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 5 Διοικητής της ΔΙ.Μ.Ε.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 6 Αρμοδιότητες Διευθύνσεων και Τμημάτων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 7 Αποσπάσεις προσωπικού
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 8 Ετήσιος Προγραμματισμός ΔράσηςΆρθρο 8 Ετήσιος Προγραμματισμός Δράσης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 9 Έκθεση ΠεπραγμένωνΆρθρο 9 Έκθεση Πεπραγμένων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 10 Οικονομική διαχείρισηΆρθρο 10 Οικονομική διαχείριση
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 11 Ελεγκτές της ΔΙ.Μ.Ε.Α.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 12 Εκπαίδευση − Επιμόρφωση
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 13 Προϊστάμενοι μονάδων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 14 Κατανομή οργανικών θέσεων Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων στη ΔΙ.Μ.Ε.Α.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 15 Στελέχωση της ΔΙ.Μ.Ε.Α.Άρθρο 15 Στελέχωση της ΔΙ.Μ.Ε.Α.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 16 Διοικητική υποστήριξη – Πειθαρχικές κυρώσειςΆρθρο 16 Διοικητική υποστήριξη – Πειθαρχικές κυρώσεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 17 Τροποποίηση άρθρου 56 του π.δ. 147/2017
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 18 Τροποποίηση άρθρου 20 του ν. 4354/2015
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 19 Τροποποίηση άρθρου 13 του ν. 4177/2013Άρθρο 19 Τροποποίηση άρθρου 13 του ν. 4177/2013
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 20 Τροποποίηση άρθρου 17 του ν. 4177/2013
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 21 Τροποποίηση του άρθρου 11 του ν. 3377/2005
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 Ειδικές και μεταβατικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ Άρθρο 23 Ραδιοφάρμακα
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 24 Αρμοδιότητα ΤΕΕ για τη διενέργεια πιστοποιήσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25 Παράταση προθεσμίας για τη χορήγηση άδειας εγκατάστασης ή λειτουργίας των Κέντρων Αποθήκευσης και Διανομής
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 26 Κανονισμοί Οργανωμένων Υποδοχέων Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων (ΟΥΜΕΔ)
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 27 Τροποποίηση του άρθρου 6 του ν. 4109/2013 (Α΄16)Άρθρο 27 Τροποποίηση του άρθρου 6 του ν. 4109/2013 (Α΄16)
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 28 Ναυπηγεία
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 29 Τροποποίηση του άρθρου 7 του π.δ. 112/2012Άρθρο 29 Τροποποίηση του άρθρου 7 του π.δ. 112/2012
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 30 Ενιαίο Μητρώο Ανελκυστήρων και λοιπές ρυθμίσεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 31 Τροποποίηση άρθρου 55Α του ν. 3982/2011Άρθρο 31 Τροποποίηση άρθρου 55Α του ν. 3982/2011
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΡΑΞΕΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ Άρθρο 32ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΡΑΞΕΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ Άρθρο 32
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 33 Τροποποίηση των διατάξεων του α.ν. 89/1967Άρθρο 33 Τροποποίηση των διατάξεων του α.ν. 89/1967
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 34 Τροποποιήσεις των διατάξεων του ν. 4399/2016 – Παράταση προθεσμιών ολοκλήρωσης των υπαχθέντων στους αναπτυξιακούς νόμους 3299/2004 και 3908/2011 επενδυτικών σχεδίωνΆρθρο 34 Τροποποιήσεις των διατάξεων του ν. 4399/2016 – Παράταση προθεσμιών ολοκλήρωσης των υπαχθέντων στους αναπτυξιακούς νόμους 3299/2004 και 3908/2011 επενδυτικών σχεδίων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 35 Ένταξη αθλητικών εγκαταστάσεων στα καθεστώτα ενισχύσεων του ν. 4399/2016
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 36 Τροποποίηση διατάξεων του ν. 3908/2011Άρθρο 36 Τροποποίηση διατάξεων του ν. 3908/2011
- 9 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ Άρθρο 37 Τροποποίηση άρθρου 22 Α ΚΦΕ σχετικά με την προσαύξηση κατά 100% της έκπτωσης δαπανών επιστημονικής και τεχνολογικής έρευνας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 38 Τροποποίηση άρθρου 17 ΚΦΔ σχετικά με τη χορήγηση φορολογικών στοιχείων στην Γενική Γραμματεία Έρευνας και ΤεχνολογίαςΆρθρο 38 Τροποποίηση άρθρου 17 ΚΦΔ σχετικά με τη χορήγηση φορολογικών στοιχείων στην Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 39 Εξαίρεση από το ενιαίο μισθολόγιο ερευνητών σε προγράμματα μη χρηματοδοτούμενα από τον κρατικό προϋπολογισμό
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 40 Αναγνώριση προϋπηρεσίας ερευνητών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 41 Δικαίωμα αμοιβής αξιολογητών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 42 Παρεμβάσεις για την Εθνική Στρατηγική Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Καινοτομίας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 43 Αποσύνδεση της Γ.Γ.Ε.Τ. από το Ινστιτούτο Έρευνας του Βυζαντινού ΠολιτισμούΆρθρο 43 Αποσύνδεση της Γ.Γ.Ε.Τ. από το Ινστιτούτο Έρευνας του Βυζαντινού Πολιτισμού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 44 Καθορισμός του ΕΛΙΑΜΕΠ ως δικαιούχου χρηματοδότησης από το ΕΛΙΔΕΚ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 45 Συνεδρίαση επιτροπών μέσω τηλεδιάσκεψης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 46 Θέματα Οικονομικού Επιμελητηρίου της ΕλλάδαςΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 46 Θέματα Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 47 Τροποποιήσεις άρθρου 58 του ν. 4314/2014Άρθρο 47 Τροποποιήσεις άρθρου 58 του ν. 4314/2014
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 48 Έναρξη ισχύοςΆρθρο 48 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
1 Ιουνίου 2020, 15:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
15 Ιουνίου 2020, 17:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο Νόμου «Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, διατάξεις για την ανάπτυξη, την έρευνα και την καινοτομία»Αιτιολογική Έκθεση για το Σχ/Ν «Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, διατάξεις για την ανάπτυξη, την έρευνα και την καινοτομία»ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ στο Σχ/Ν «Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, διατάξεις για την ανάπτυξη, την έρευνα και την καινοτομία»Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
2 Σχόλια 99 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14222 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ «ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ,ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΡΥΘΜΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ...
- Σχέδιο νόμου με τίτλο: "Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την Προγραμματική Περίοδο 2021-2027"
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου: "Δίκαιη Αναπτυξιακή μετάβαση και ρύθμιση ειδικότερων ζητημάτων απολιγνιτοποίησης"
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2101 ... άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1151 ...
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς την Οδηγία (ΕΕ) 2019/2161
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2019/2121 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 27ΗΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2019 ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2017/1132
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας ΕΕ-2020/1828 του ΕΚ και του Συμβ. της 25ης Νοεμβρ.2020 σχετικά με τις αντιπροσωπευτικές αγωγές για την προστασία των καταναλωτών,ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών...
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απριλίου 2019 σχετικά με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας προϊόντων και υπηρεσιών
- Ίδρυση, ανάπτυξη, διαχείριση και λειτουργία των Επιχειρηματικών Πάρκων -Ενιαίο πλαίσιο ρύθμισης για τους φορείς Οργανωμένων Υποδοχέων Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων
- Κανονισμός Απονομής Ελληνικού Σήματος στον ζύθο
- Δημόσια διαβούλευση σχέδιο νόμου με τίτλο «Εξυγίανση Ναυπηγείων Ελευσίνας»
- Ενσωμάτωση Κεφαλαίου III της Οδηγίας (ΕΕ)2017/1132,όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία 2019/1151 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019
- Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο:«Ρυθμίσεις για τις Εταιρείες - Τεχνοβλαστούς»
- Στρατηγικές επενδύσεις και βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος μέσω της επιτάχυνσης διαδικασιών στις ιδιωτικές και στρατηγικές επενδύσεις
- Εκσυγχρονισμός του δικαίου ανταγωνισμού για την ψηφιακή εποχή-Τροποποίηση ν. 3959/2011 & ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Δεκεμβρίου 2018
- Δημόσια διαβούλευση για την "Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων"
- Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας λαϊκών αγορών και υπαίθριου εμπορίου
- Σχέδιο νόμου για την παραγωγή, εξαγωγή και διάθεση τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης του είδους Cannabis Sativa L
- Δημόσια διαβούλευση για το "Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων"
- Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ:"ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ, ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ"
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1150-δίκαιη μεταχείριση και της διαφάνειας για τους επιχειρηματικούς χρήστες επιγραμμικών υπηρεσιών διαμεσολάβησης (L 186)
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την προώθηση των Πράσινων Δημοσίων Συμβάσεων (2020 – 2023)
- Διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021 - 2025
- Σχέδιο Νόμου με τίτλο «Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, διατάξεις για την ανάπτυξη, την έρευνα και την καινοτομία»
- Σχέδιο διατάξεων για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης
- ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ
- Γενικό Εμπορικό Μητρώο
- ΕΘΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
- Διατάξεις για την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα
- Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία (ΕΕ) 2015/2436 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
- Νόμος για την προσέλκυση Στρατηγικών Επενδύσεων
- Εναρμόνιση νομοθετικού πλαισίου για την έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων στο πλαίσιο Δημοσίων Συμβάσεων.
- Σχέδιο νόμου «Περί εταιρικών μετασχηματισμών»
- Διαδικασίας καθορισμού, οριοθέτησης και οργάνωσης, των απαιτούμενων δικαιολογητικών, του τρόπου λειτουργίας και διαχείρισης του Επιχειρηματικού Πάρκου Μεμονωμένης Μεγάλης Μονάδας (ΕΠΜΜΜ)
- Περί Ανωνύμων Εταιρειών
- «Συνέργειες και Δικτυώσεις» του Αναπτυξιακού νόμου 4399/2016
- «Ενισχύσεις Καινοτομικού Χαρακτήρα για ΜΜΕ» του Αναπτυξιακού νόμου 4399/16
- Αναπτυξιακό Πολυνομοσχέδιο
Παρατηρήσεις της Ε.Ε.Τ.Ε.Μ. επί του άρθρου 24 του σχεδίου νόμου «Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, διατάξεις για την ανάπτυξη, την έρευνα και την καινοτομία»
Η ανωτέρω διάταξη εκφεύγει των σκοπών του ΤΕΕ και του προσδίδει τα χαρακτηριστικά Φορέα Πιστοποίησης ανταγωνιστικού προς τους υπόλοιπους ιδιωτικούς φορείς πιστοποίησης, οι οποίοι δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα.
Επίσης η διάταξη αυτή έρχεται σε άμεση αντίθεση με την υφιστάμενη σχετική νομοθεσία, με την οποία, προβλέπεται, προκειμένου να διασφαλίζεται η αμεροληψία και η αντικειμενικότητα του φορέα, ο οποίος, μεταξύ άλλων δραστηριοτήτων, θα αναλάμβανε και την πιστοποίηση προσώπων, η συμμετοχή και άλλων φορέων και Εκπαιδευτικών ή ερευνητικών ιδρυμάτων και όχι από μόνο του το ΤΕΕ, όπως μη σύννομα επιχειρείται με την εν λόγω διάταξη.
Υπενθυμίζουμε ότι ο σχετικός νόμος, με τον οποίο διασφαλίζονται οι απαιτήσεις των σχετικών προτύπων και κανονισμών διαπίστευσης, είχε ψηφιστεί από τη Βουλή των Ελλήνων (και από τον σημερινό Υπουργό Ανάπτυξης κ. Άδωνη Γεωργιάδη). Το ΤΕΕ με την υφιστάμενη μορφή και λειτουργία του ως ΝΠΔΔ-επαγγελματικός και συνδικαλιστικός φορέας διπλωματούχων μηχανικών δεν θα μπορούσε να πληροί τα κριτήρια της αμεροληψίας και αντικειμενικότητας για να αναλάβει από μόνο του αυτό το ρόλο. Επισημαίνουμε ότι κατά την συζήτηση του εν λόγω νομοσχεδίου στη Βουλή οι ομοσπονδίες τεχνικών επαγγελμάτων είχαν παρέμβει και εκφράσει την αντίθεση τους στην προσπάθεια του ΤΕΕ να αναλάβει από μόνο του την πιστοποίηση όλων των τεχνικών!
Η προτεινόμενη, εξάλλου, διάταξη περιλαμβάνεται αυθαίρετα στο νομοσχέδιο δεδομένου ότι δεν έχει προηγηθεί καμία διαβούλευση με τους υπόλοιπους φορείς των τεχνικών επαγγελμάτων, οι οποίοι θα έπρεπε να έχουν λόγο στην διαδικασία και όχι να παραγκωνίζονται. Από πότε το ΤΕΕ έγινε εκφραστής του συνόλου του τεχνικού κόσμου;
Αληθεύει ότι το ΤΕΕ υπέβαλε αίτηση στο ΕΣΥΔ για διαπίστευση δικού του Φορέα Πιστοποίησης Προσώπων, η οποία απορρίφθηκε; Εάν αληθεύει, μήπως το ΤΕΕ επιχειρεί, μέσω του άρθρου 24 του νομοσχεδίου, να μπορεί να προβαίνει σε πιστοποίηση;
Σε σχετική ανακοίνωση του ΤΕΕ αναφέρεται ότι «ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία του νέου πλαισίου διασφάλισης ποιότητας και πιστοποίησης των τεχνικών επαγγελμάτων συνολικά». Γίνεται, επομένως, αντιληπτό ότι με την συγκεκριμένη ρύθμιση, το ΤΕΕ επιχειρεί να ελέγξει το σύνολο της αγοράς τεχνικών υπηρεσιών με εξοβελισμό του τεχνικού κόσμου. Επιχειρεί δηλαδή, να αποκτήσει δεσπόζουσα θέση στην συγκεκριμένη αγορά, αφού αυτό το ίδιο θα είναι σε θέση να δημιουργεί την ζήτηση (μέσω του πλαισίου διασφάλισης ποιότητας και πιστοποίησης) και να ελέγχει την προσφορά πιστοποιήσεων. Με τον τρόπο όμως αυτό, το ΤΕΕ θα στρεβλώνει τον υγιή ανταγωνισμό και συνεπακόλουθα, θα προκαλέσει την αγανάκτηση του τεχνικού κόσμου.
Ως πότε η Πολιτεία θα μεριμνά για την εξασφάλιση της οικονομικής ευρωστίας του ΤΕΕ, το οποίο κάνοντας κατάχρηση της ιδιότητάς του, ως ΝΠΔΔ, καθώς και των σχέσεων του με τον κρατικό μηχανισμό, είναι βέβαιο ότι θα επιβάλει στην αγορά τεχνικών υπηρεσιών τους όρους που εξυπηρετούν τα στενά επαγγελματικά συμφέροντα των μελών του;
Υπενθυμίζουμε ότι τα τελευταία χρόνια έχει ανατεθεί απευθείας στο ΤΕΕ η διαχείριση, έναντι πολλών εκατομμυρίων ευρώ, πλειάδας ψηφιακών υπηρεσιών και Μητρώων του Κράτους, μετατρέποντας το ουσιαστικά σε κερδοσκοπική επιχείρηση, η οποία νοθεύει τον υγιή ανταγωνισμό αλλοιώνοντας παράλληλα και τους σκοπούς του.
Όπως επισημαίνεται και σε δημοσιεύματα του τύπου (https://www.euro2day.gr/chameleon/article-blog-chameleon/2025956/ta-erga-pshfiopoihshs-poy-diekdikei-to-tee-fernoyn.html), η πρακτική αυτή έχει ήδη προκαλέσει αντιδράσεις από εξειδικευμένες ιδιωτικές εταιρείες, οι οποίες επισημαίνουν πως το TEE ΔΕΝ έχει τη δυνατότητα να υλοποιήσει πολλές από τις υπηρεσίες που του έχουν ανατεθεί και για το λόγο αυτό θα αναθέσει την ολοκλήρωση τους σε τρίτους
Το να αναγκαστούν οι εταιρείες αυτές να «περάσουν από το ΤΕΕ» καταστρατηγεί κάθε έννοια υγιούς ανταγωνισμού, αλλά επιβαρύνουν τους Έλληνες φορολογούμενους, καθώς αν αυτές οι υπηρεσίες είχαν ανατεθεί, μέσω διαγωνισμών, απευθείας σε εταιρείες του ιδιωτικού τομέα είναι βέβαιο ότι θα κόστιζαν λιγότερο, αφού τώρα θα υπάρχει και η «προμήθεια» του ΤΕΕ.
Την ώρα που στελέχη της κυβέρνησης και της κυβερνώσας παράταξης διατείνονται ότι για τη διάθεση των χρημάτων του «ευρωπαϊκού σχεδίου Μάρσαλ» θα αποφευχθούν πρακτικές του παρελθόντος, η εν λόγω διάταξη αποδεικνύει ότι η κυβέρνηση είτε δεν θέλει είτε δεν μπορεί να κάνει κάτι διαφορετικό, από το να ακολουθήσει τις ίδιες πρακτικές του παρελθόντος στις οποίες, εν πολλοίς, οφείλεται η σημερινή κατάσταση της χώρας.
Για τους παραπάνω λόγους θεωρούμε ότι η ρύθμιση είναι μη σύννομη και θα πρέπει να αποσυρθεί.
Επίσης, καλούμε τον εποπτεύοντα το ΤΕΕ, Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών καθώς και τους συναρμόδιους Υπουργούς να εφαρμόσουν την ισχύουσα νομοθεσία.
Παρατηρήσεις της ΕΕΤΕΜ επί του άρθρου 24 του σχεδίου νόμου «Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, διατάξεις για την ανάπτυξη, την έρευνα και την καινοτομία»
Η ανωτέρω διάταξη εκφεύγει των σκοπών του ΤΕΕ και του προσδίδει τα χαρακτηριστικά Φορέα Πιστοποίησης ανταγωνιστικού προς τους υπόλοιπους ιδιωτικούς φορείς πιστοποίησης, οι οποίοι δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα.
Επίσης η διάταξη αυτή έρχεται σε άμεση αντίθεση με την υφιστάμενη σχετική νομοθεσία, με την οποία, προβλέπεται, προκειμένου να διασφαλίζεται η αμεροληψία και η αντικειμενικότητα του φορέα, ο οποίος, μεταξύ άλλων δραστηριοτήτων, θα αναλάμβανε και την πιστοποίηση προσώπων, η συμμετοχή και άλλων φορέων και Εκπαιδευτικών ή ερευνητικών ιδρυμάτων και όχι από μόνο του το ΤΕΕ, όπως μη σύννομα επιχειρείται με την εν λόγω διάταξη.
Υπενθυμίζουμε ότι ο σχετικός νόμος, με τον οποίο διασφαλίζονται οι απαιτήσεις των σχετικών προτύπων και κανονισμών διαπίστευσης, είχε ψηφιστεί από τη Βουλή των Ελλήνων (και από τον σημερινό Υπουργό Ανάπτυξης κ. Άδωνη Γεωργιάδη). Το ΤΕΕ με την υφιστάμενη μορφή και λειτουργία του ως ΝΠΔΔ-επαγγελματικός και συνδικαλιστικός φορέας διπλωματούχων μηχανικών δεν θα μπορούσε να πληροί τα κριτήρια της αμεροληψίας και αντικειμενικότητας για να αναλάβει από μόνο του αυτό το ρόλο. Επισημαίνουμε ότι κατά την συζήτηση του εν λόγω νομοσχεδίου στη Βουλή οι ομοσπονδίες τεχνικών επαγγελμάτων είχαν παρέμβει και εκφράσει την αντίθεση τους στην προσπάθεια του ΤΕΕ να αναλάβει από μόνο του την πιστοποίηση όλων των τεχνικών!
Η προτεινόμενη, εξάλλου, διάταξη περιλαμβάνεται αυθαίρετα στο νομοσχέδιο δεδομένου ότι δεν έχει προηγηθεί καμία διαβούλευση με τους υπόλοιπους φορείς των τεχνικών επαγγελμάτων, οι οποίοι θα έπρεπε να έχουν λόγο στην διαδικασία και όχι να παραγκωνίζονται. Από πότε το ΤΕΕ έγινε εκφραστής του συνόλου του τεχνικού κόσμου;
Αληθεύει ότι το ΤΕΕ υπέβαλε αίτηση στο ΕΣΥΔ για διαπίστευση δικού του Φορέα Πιστοποίησης Προσώπων, η οποία απορρίφθηκε; Εάν αληθεύει, μήπως το ΤΕΕ επιχειρεί, μέσω του άρθρου 24 του νομοσχεδίου, να μπορεί να προβαίνει σε πιστοποίηση;
Σε σχετική ανακοίνωση του ΤΕΕ αναφέρεται ότι «ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία του νέου πλαισίου διασφάλισης ποιότητας και πιστοποίησης των τεχνικών επαγγελμάτων συνολικά». Γίνεται, επομένως, αντιληπτό ότι με την συγκεκριμένη ρύθμιση, το ΤΕΕ επιχειρεί να ελέγξει το σύνολο της αγοράς τεχνικών υπηρεσιών με εξοβελισμό του τεχνικού κόσμου. Επιχειρεί δηλαδή, να αποκτήσει δεσπόζουσα θέση στην συγκεκριμένη αγορά, αφού αυτό το ίδιο θα είναι σε θέση να δημιουργεί την ζήτηση (μέσω του πλαισίου διασφάλισης ποιότητας και πιστοποίησης) και να ελέγχει την προσφορά πιστοποιήσεων. Με τον τρόπο όμως αυτό, το ΤΕΕ θα στρεβλώνει τον υγιή ανταγωνισμό και συνεπακόλουθα, θα προκαλέσει την αγανάκτηση του τεχνικού κόσμου.
Ως πότε η Πολιτεία θα μεριμνά για την εξασφάλιση της οικονομικής ευρωστίας του ΤΕΕ, το οποίο κάνοντας κατάχρηση της ιδιότητάς του, ως ΝΠΔΔ, καθώς και των σχέσεων του με τον κρατικό μηχανισμό, είναι βέβαιο ότι θα επιβάλει στην αγορά τεχνικών υπηρεσιών τους όρους που εξυπηρετούν τα στενά επαγγελματικά συμφέροντα των μελών του;
Υπενθυμίζουμε ότι τα τελευταία χρόνια έχει ανατεθεί απευθείας στο ΤΕΕ η διαχείριση, έναντι πολλών εκατομμυρίων ευρώ, πλειάδας ψηφιακών υπηρεσιών και Μητρώων του Κράτους, μετατρέποντας το ουσιαστικά σε κερδοσκοπική επιχείρηση, η οποία νοθεύει τον υγιή ανταγωνισμό αλλοιώνοντας παράλληλα και τους σκοπούς του.
Όπως επισημαίνεται και σε δημοσιεύματα του τύπου (https://www.euro2day.gr/chameleon/article-blog-chameleon/2025956/ta-erga-pshfiopoihshs-poy-diekdikei-to-tee-fernoyn.html), η πρακτική αυτή έχει ήδη προκαλέσει αντιδράσεις από εξειδικευμένες ιδιωτικές εταιρείες, οι οποίες επισημαίνουν πως το TEE ΔΕΝ έχει τη δυνατότητα να υλοποιήσει πολλές από τις υπηρεσίες που του έχουν ανατεθεί και για το λόγο αυτό θα αναθέσει την ολοκλήρωση τους σε τρίτους
Το να αναγκαστούν οι εταιρείες αυτές να «περάσουν από το ΤΕΕ» καταστρατηγεί κάθε έννοια υγιούς ανταγωνισμού, αλλά επιβαρύνουν τους Έλληνες φορολογούμενους, καθώς αν αυτές οι υπηρεσίες είχαν ανατεθεί, μέσω διαγωνισμών, απευθείας σε εταιρείες του ιδιωτικού τομέα είναι βέβαιο ότι θα κόστιζαν λιγότερο, αφού τώρα θα υπάρχει και η «προμήθεια» του ΤΕΕ.
Την ώρα που στελέχη της κυβέρνησης και της κυβερνώσας παράταξης διατείνονται ότι για τη διάθεση των χρημάτων του «ευρωπαϊκού σχεδίου Μάρσαλ» θα αποφευχθούν πρακτικές του παρελθόντος, η εν λόγω διάταξη αποδεικνύει ότι η κυβέρνηση είτε δεν θέλει είτε δεν μπορεί να κάνει κάτι διαφορετικό, από το να ακολουθήσει τις ίδιες πρακτικές του παρελθόντος στις οποίες, εν πολλοίς, οφείλεται η σημερινή κατάσταση της χώρας.
Για τους παραπάνω λόγους θεωρούμε ότι η ρύθμιση είναι μη σύννομη και θα πρέπει να αποσυρθεί.
Επίσης, καλούμε τον εποπτεύοντα το ΤΕΕ, Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών καθώς και τους συναρμόδιους Υπουργούς να εφαρμόσουν την ισχύουσα νομοθεσία.