Άρθρο 12 Καταδυτικά σκάφη διαμονής και διανυκτέρευσης (καταδυτικές κρουαζιέρες, live aboard)

1. Για τη διενέργεια καταδύσεων αναψυχής ή οργανωμένων συνοδευόμενων θαλάσσιων περιηγήσεων επιφανείας και παρατήρησης του βυθού με μάσκα και αναπνευστήρα (snorkeling) μπορούν να χρησιμοποιούνται σκάφη με δυνατότητα διαμονής και διανυκτέρευσης ή και διατροφής των καταδυόμενων επάνω σε αυτά (live aboard).
2. Τα καταδυτικά σκάφη διαμονής και διανυκτέρευσης πρέπει να πληρούν τις προϋποθέσεις της νομοθεσίας για τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής και τα έγγραφά τους να είναι σε ισχύ.
3. Οι επί μέρους εκμεταλλεύσεις καταδυτικού πλοίου διαμονής και διανυκτέρευσης (διαχείριση πλοίου, σίτιση, καταδυτικές υπηρεσίες ή παροχή άλλων υπηρεσιών) μπορούν να ασκούνται και από χωριστές επιχειρήσεις και φορείς, που μπορούν να έχουν την έδρα τους επί του σκάφους με βάση την πλοιοκτησία ή ολική ή μερική μίσθωση ή άλλου είδους νόμιμη παραχώρηση από τον πλοιοκτήτη ή τον διαθέτοντα το σκάφος με άλλο νόμιμο τρόπο.

  • 8 Μαρτίου 2020, 23:47 | chris

    η προταση της Εθνικης Συνομοσπονδιας Ατομων με Αναπηρια παροτι ειναι ενα κοινωνικα δικαιο αιτημα δεν νομιζω ειναι δυνατο αλλα και δεν πρεπει να ισχυσει ως προυποθεση προαπαιτουμενο διοτι αυτοματως αφηνει εξω απο την αγορα μια μεγαλη μεριδα σκαφων που ειτε δεν εχουν τις προδιαγραφες ειτε το κοστος ειναι πολυ μεγαλο για αυτες
    Εοισης δεν ειναι ορθο να το επωμιστουν ολοι, ειτε γιατι η καταδυση με ατομα που εχουν αναπηρια ειναι εξιδεικεμενη ειτε επειδη απλα δεν υπαρχει ο χωρος .
    Δηλαδη σε ενα σκαφος 15 -16 μετρων δυσκολα θα μπορεις να υπαρχει ξεχωριστη ειδικη τουαλετα για ατομα με αναπηριες η ακομα και πλατος τετοιο που να επιτρεπει πλατφορμα/ραμπα με μεγαλυτερο απο 50 εκατοστα πλατος.
    Μετα θα χρειαστουν και ειδικα καθισματα αλλα και σημεια προσδεση των αμαξιδιων.
    Επισης ειδικοι χωροι ενδιαιτησης κοκ.
    Δεν ξερω και εγω τι αλλες προδιαγραφες προσβασης θα ζητηθουν αργοτερα.
    Επισης υποχρεωνεις τα σκαφη να ελλιμενιζονται και να παραλαμβανουν επιβατες απο συγκεκριμενους μεγαλους λιμενες οπου υπαρχει και η σχετικη προδιαγραφη προσβασης.
    Υπαρχουν πολλα λιμανια στην Ελλαδα που δεν διαθετων αυτες τις προδιαγραφες.
    Το λεω αυτο γιατι ενα γενικολογο «διασφαλιση προσβασης» υποκρυπτει μια σειρα αλλων ειδικων προδιαγραφων και απαιτησεων που θα εμφανιστουν αμεσως μετα και που η πικρη αληθεια ειναι οτι για εναν ή δυο πελατες ετησιως (στα απλα κεντρα τοσοι ειναι ,φανταστειτε ποσοι λιγοτεροι σε σκαφος διανυκτερευσης/στατιστικα αυτο συμβαινει) δεν αποσβαινει ποτε το αρχικο δυσβασταχτο κοστος/κεφαλαιο της επενδυσης.
    Υπαρχει ομως λυση
    Στην Ελλαδα υπαρχουν εξαιρετικοι εξειδικευμενοι εκπαιδευτες και κεντρα που και την γνωση και την θεληση αλλα και το μερακι (ναι χρειαζονται ολα αυτα…και οχι να υποχρεωνεις ) εχουν στο να παρεχουν αυτες τις εξειδικευμενες υπηρεσιες και προδιαγραφες.
    Αυτο που μπορει να γινει ειναι σε αυτες τις επιχειρησεις (που εχουν και την εξειδικευση) να δοθουν κονδηλια/επιδοτησεις ωστε να δημιουργηθει ενας ικανος στολος σκαφων απο αυτους που επιλεγουν να προσφερουν καταδυτικο σκαφος διανυκτερευσης για ατομα με αναπηρια, και εχουν ή επιθυμουν να δημιουργησουν η αναβαθμησουν την σχετικη υποδομη στα σκαφη τους.

  • 8 Μαρτίου 2020, 23:37 | Γεωργιος Κοντόπουλος

    Η ανάπτυξη της καταδυτικής κρουαζιέρας (live abroad) στην Ελλάδα είναι πολύ σημαντική, καθώς σύμφωνα με τη διεθνή εμπειρία είναι εξαιρετικά δημοφιλής και υψηλής κερδοφορίας δραστηριότητα. Χαρακτηριστικό το παράδειγμα της Ερυθράς Θάλασσας.

  • 8 Μαρτίου 2020, 20:33 | ΑΘΗΝΑ ΜΑΡΙΝΗ

    Θα πρέπει να υπάρχουν βαθμίδες για την πρόσβαση για τους ΑΜΕΑ στα καταδυτικά σκάφη και θα μπορούσε η DDI αλλά και άλλοι φορείς κατάδυσης για άτομα με αναπηρία να βοηθήσουν.
    Για τα περισσότερα σκάφη, ειδικά τα παλαιά, είναι αδύνατον να δημιουργηθούν χώροι για ΑΜΕΑ ( με κάθε σεβασμό)

  • 8 Μαρτίου 2020, 19:08 | ΑΘΗΝΑ ΜΑΡΙΝΗ

    Τα 2 τελευταία χρόνια παρουσιάστηκαν στα Δωδεκάνησα επαγγελματικά σκάφη τύπου ολικής ναύλωσης και τύπου liveaboard με Τουρκική σημαία , έχοντας καταδυτικό εξοπλισμό για τουλάχιστον 30 δύτες και πρόσφεραν καταδύσεις στα ελληνικά νησιά για μια εβδομάδα, έχοντας τους δικούς τους εκπαιδευτές και χωρίς φυσικά τις απαιτούμενες άδειες από το Ελληνικό κράτος και φυσικά χωρίς να ενημερώνουν τις λιμενικές αρχές για τις επικείμενες καταδύσεις τους.

    Θεωρώ ότι επιβάλλεται να μπουν όροι, προϋποθέσεις αλλά και περιορισμοί για τα σκάφη liveaboard και ειδικότερα αυτά με ξένη σημαία.

  • θέμα σχετικά με τη προσέγγιση του καταδυτικού σκάφους στην ακτογραμμή με σκοπό την αποεπιβίβαση δυτών και προστασία των λουομένων.

    θεωρώ ως μείζον θέμα την ασφάλεια και προστασία των λουόμενων γι΄ αυτό το λόγο πρέπει στο νέο νόμο να συμπεριληφθεί ότι τα καταδυτικά σκάφη μπορούν να προσεγγίζουν παραλίες χαρακτηρισμένες λουτρικής εγκατάστασης για την αποεπιβίβαση των δυτών και ιδίως τα καταδυτικά τα οποία έχουν όμορη επιχείρηση ως προς την παραλία έχοντας διάδρομο όπως ορίζει για την εκμίσθωση θαλάσσιων μέσων αναψυχής.

    Αυτή τη στιγμή τα καταδυτικά σκάφη δεν μπορούν να προσεγγίσουν λουτρική εγκατάσταση. Ενώ αν έχεις θαλάσσια μέσα αναψυχής πχ jet ski, αλεξίπτωτα, ενοικιαζόμενες βάρκες η οποίες οδηγούνται ως 30hp χωρίς δίπλωμα κλπ. μπορείς να μπαινοβγαίνεις μέσο του δίαυλου τον οποίο και κατασκευάζεις έναντι υπόδειξης του λιμεναρχείου. Αλλά όχι το καταδυτικό σκάφος το οποίο κυβερνάτε από κάποιον με δίπλωμα ταχυπλόου.

    Θεωρώντας πως λόγο λάθους στην ρύθμιση για τις καταδύσεις αναψυχής αντίστοιχη προς αυτήν του άρθρου 27 & 30 του Γενικού Κανονισμού Λιμένων αριθ. 20 για την εκμίσθωση θαλάσσιων μέσων δεν έχει περιληφθεί το καταδυτικό σκάφος.

  • Η παρ. 2 να συμπληρωθεί ως ακολούθως: Τα καταδυτικά σκάφη διαμονής και διανυκτέρευσης πρέπει να πληρούν τις προϋποθέσεις της νομοθεσίας για τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής, να διασφαλίζουν πρόσβαση στα άτομα με αναπηρία και τα έγγραφά τους να είναι σε ισχύ.

  • 26 Φεβρουαρίου 2020, 15:41 | ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΤΑΔΥΤΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΣΥ.ΚΑ.Κ.ΕΛ.)

    Συγχαρητήρια στην πρωτοβουλία σας να εντάξετε τα Liveaboards στο νέο καταδυτικό νόμο. Πρόκειται για μία αγορά που ακόμα δεν έχει αναπτυχθεί στη χώρα μας και θα δώσει νέες προοπτικές στην ανάπτυξη της καταδυτικής αγοράς, αλλά και της οικονομίας της χώρας γενικότερα.

    Σε συνδυασμό μάλιστα με τη δυνατότητα κατάδυσης σε σύχρονα ναυάγια, τη δημιουργία επισκέψιμων ενάλιων αρχαιολογικών χώρων και τεχνητών υποβρύχιων αξιοθέατων η χώρα μας θα μπορέσει επιτέλους να ενταχθεί στους top καταδυτικούς προορισμούς παγκοσμίως, ενισχύοντας περαιτέρω με αυτό τον τρόπο και την οικονομία της.