1. Στον γραπτό διαγωνισμό μπορούν να μετέχουν όσοι/ες πληρούν τα γενικά προσόντα και όρια ηλικίας που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, το ισχύον προσοντολόγιο και τα ειδικά προσόντα που ορίζονται στην προκήρυξη κάθε διαγωνισμού.
2. Τακτικοί υπάλληλοι που διορίσθηκαν ή προσλήφθηκαν σε φορείς που υπάγονται στον παρόντα νόμο, δεν έχουν δικαίωμα συμμετοχής σε διαδικασία πλήρωσης θέσεων των φορέων του άρθρου 7 πριν παρέλθει πενταετία από την ημερομηνία διορισμού ή πρόσληψής τους, με εξαίρεση τη συμμετοχή σε διαδικασία πλήρωσης θέσεων κατηγορίας ανώτερης αυτής του διορισμού τους. Η ίδια εξαίρεση συντρέχει και στην περίπτωση υπαλλήλων κατηγορίας ΠΕ που επιδιώκουν τη συμμετοχή τους σε προκήρυξη πλήρωσης θέσεων ειδικού επιστημονικού προσωπικού (Ε.Ε.Π.).
Αρχική Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.)–Αξιοκρατία στον δημόσιο τομέαΆρθρο 15 Δικαίωμα συμμετοχής στον πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό
Άρθρο 15 Δικαίωμα συμμετοχής στον πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό
- 115 ΣχόλιαΆρθρο 1 Σκοπός – Αντικείμενο
- 6 ΣχόλιαΜέρος Α’ Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού και σύστημα προσλήψεων στον δημόσιο τομέα Άρθρο 2 Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 3 Αρμοδιότητες
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 4 Προγραμματισμός διαδικασιών πλήρωσης θέσεων
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 5 Προγραμματισμός θέσεων για άτομα με αναπηρία
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 6 Διαδικασίες πλήρωσης θέσεων τακτικού προσωπικού στον δημόσιο τομέα
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 7 Πεδίο εφαρμογής
- 8 ΣχόλιαΜέρος Β’ Πλήρωση θέσεων με πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό Κεφάλαιο Α’ Δομή και περιεχόμενο πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού Άρθρο 8 Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός, τόπος και χρόνος διενέργειας
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 9 Δομή και περιεχόμενο του πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού
- 53 ΣχόλιαΆρθρο 10 Βαθμολόγηση υποψηφίων
- 201 ΣχόλιαΆρθρο 11 Προσαυξήσεις
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 12 Αξιολόγηση και βαθμολόγηση πρόσθετων διαγωνιστικών διαδικασιών – συνέντευξης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 13 Ισοβαθμία υποψηφίων
- 6 ΣχόλιαΚεφάλαιο Β’ Διαδικασία διεξαγωγής του πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού Άρθρο 14 Προκήρυξη πλήρωσης θέσεων
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 15 Δικαίωμα συμμετοχής στον πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 16 Υποβολή αιτήσεων συμμετοχής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 17 Πίνακες συμμετεχόντων και αποκλειόμενων από τον διαγωνισμό
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 18 Πίνακες διαγωνιζομένων που καλούνται προς υποβολή δικαιολογητικών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 19 Προσωρινοί πίνακες κατάταξης – Πίνακες απορριπτέων – Οριστικοί πίνακεςΆρθρο 19 Προσωρινοί πίνακες κατάταξης – Πίνακες απορριπτέων – Οριστικοί πίνακες
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 20 Ενστάσεις – Αιτήσεις θεραπείας
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 21 Πρόσθετες διαγωνιστικές διαδικασίες – Συνέντευξη
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 Πίνακες διοριστέων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 23 Διάθεση και διορισμός επιτυχόντων – επιλαχόντων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 24 Μεταβολές λόγω δικαστικών αποφάσεωνΆρθρο 24 Μεταβολές λόγω δικαστικών αποφάσεων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 25 Όργανα διενέργειας του πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού
- 14 ΣχόλιαΜέρος Γ’ Άλλες διαδικασίες επιλογής προσωπικού Κεφάλαιο Α’ Επιλογή προσωπικού με βάση προκαθορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια Άρθρο 26 Επιλογή προσωπικού με σειρά προτεραιότητας – πεδίο εφαρμογής
- 157 ΣχόλιαΆρθρο 27 Κριτήρια επιλογής προσωπικού με σειρά προτεραιότητας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 28 Διαδικασία επιλογής με σειρά προτεραιότητας
- 1 ΣχόλιοΚεφάλαιο Β’ Πλήρωση θέσεων υπαλλήλων επί θητεία Άρθρο 29 Πεδίο εφαρμογής και όργανα επιλογής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 30 Κριτήρια πλήρωσης θέσεων υπαλλήλων επί θητεία
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 31 Αρχικοί πίνακες κατάταξηςΆρθρο 31 Αρχικοί πίνακες κατάταξης
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 32 Διενέργεια ατομικής συνέντευξης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 33 Προσωρινοί και οριστικοί πίνακες προσληπτέων
- 5 ΣχόλιαΚεφάλαιο Γ’ Πλήρωση θέσεων προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για κάλυψη απρόβλεπτων, έκτακτων και παροδικών αναγκών Άρθρο 34 Προσωπικό για απρόβλεπτες και επείγουσες ανάγκες
- 34 ΣχόλιαΆρθρο 35 Προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για κάλυψη παροδικών αναγκών
- 15 ΣχόλιαKεφάλαιο Δ’ Μεταβατικές διαδικασίες επιλογής Άρθρο 36 Γραπτός διαγωνισμός κατά τη μεταβατική περίοδο πριν την προκήρυξη πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού
- 8 ΣχόλιαΜέρος Δ’ Οργανωτικά και διοικητικά θέματα του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού Άρθρο 37 Συγκρότηση
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 38 Πειθαρχική ευθύνη μελών του Α.Σ.Ε.Π. – Υπηρεσιακά και Πειθαρχικά Συμβούλια
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 39 Αρμοδιότητες προέδρου – ΑναπλήρωσηΆρθρο 39 Αρμοδιότητες προέδρου – Αναπλήρωση
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 40 Εσωτερικός Κανονισμός του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής ΠροσωπικούΆρθρο 40 Εσωτερικός Κανονισμός του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 41 ΛειτουργίαΆρθρο 41 Λειτουργία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 42 Οργάνωση – Προσωπικό
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 43 Γραφείο ΕπιθεώρησηςΆρθρο 43 Γραφείο Επιθεώρησης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 44 Συντάξιμη υπηρεσία και ασφαλιστικό καθεστώςΆρθρο 44 Συντάξιμη υπηρεσία και ασφαλιστικό καθεστώς
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 45 Ετήσια Έκθεση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 46 Δαπάνες διαδικασιών πρόσληψης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 47 Υποχρεώσεις υπηρεσιών – λοιπών φορέων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 48 Τήρηση αρχείου/μητρώου – Ηλεκτρονικές υπηρεσίες – Θέματα ανάρτησης στο ΔιαύγειαΆρθρο 48 Τήρηση αρχείου/μητρώου – Ηλεκτρονικές υπηρεσίες – Θέματα ανάρτησης στο Διαύγεια
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 49 Συμμετοχή και συνεργασία σε έρευνες και συμβουλευτικές υπηρεσίες
- 1 ΣχόλιοΜέρος Ε’ Μεταβατικές και τελικές διατάξεις Άρθρο 50 Μεταβατικές διατάξεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 51 Αξιολόγηση αποτελεσμάτων του νόμου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 52 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 53 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
16 Νοεμβρίου 2020, 19:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
30 Νοεμβρίου 2020, 19:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
9 Σχόλια 804 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 67737 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξεις
- Επιτάχυνση προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π., σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων και λοιπές διατάξεις για τη βελτίωση της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης
- Αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα Καινοτομίας στον δημόσιο τομέα-Ρυθμίσεις Γενικής Γραμματείας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα–Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Ο.Τ.Α.
- Πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και διαχείριση κινδύνων στον δημόσιο τομέα
- Δημοτική Αστυνομία, Φορείς Λαϊκών Αγορών, Απλούστευση διαδικασιών μεταξύ Ο.Τ.Α. και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/788 και του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1799
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών
- «Εκλογή ευρωβουλευτών, διευκόλυνση εκλογέων μέσω επιστολικής ψήφου, εκκαθάριση εκλογικών καταλόγων και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών»
- Σχέδιο νόμου "Νέο σύστημα επιλογής διοικήσεων φορέων του δημοσίου τομέα, ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς τους και λοιπές διατάξεις"
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών "ΑΡΣΗ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ"
- Ρυθμίσεις σχετικά με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα στοχοθεσίας, αξιολόγησης και ανταμοιβής για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης
- Οργανώσεις Κοινωνίας Πολιτών, εθελοντική απασχόληση και λοιπές διατάξεις
- Ενίσχυση διαφάνειας και λογοδοσίας σε θεσμικούς φορείς της Πολιτείας, αποκατάσταση ακεραιότητας Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας στον δημόσιο τομέα
- Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Πρόγραμμα ‘‘ΆΡΓΟΣ’’
- Σχέδιο νόμου "ΕΚΛΟΓΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΡΧΩΝ"
- Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου των φορέων Γενικής Κυβέρνησης
- Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.)–Αξιοκρατία στον δημόσιο τομέα
- Τροποποίηση Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, νέο πλαίσιο επιλογής στελεχών στον δημόσιο τομέα, οργανωτικές διατάξεις Υπουργείου Εσωτερικών και διατάξεις για την αναπτυξιακή προοπτική των ΟΤΑ
- Σχέδιο Νόμου "Ρύθμιση Θεμάτων Υπουργείου Εσωτερικών"
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ"
- ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Επείγουσες ρυθμίσεις των Υπουργείων Εσωτερικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τουρισμού
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια Οχημάτων Ειδικής Χρήσης & Γερανοφόρων Οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συστήματος τυποποιημένου εξοπλισμού για τον έλεγχο ταχογράφων οχημάτων και συσκευών ανίχνευσης αλκοόλης
- Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»
- Ονομαστικά αρχεία επιβατών, ίδρυση και λειτουργία Μονάδας Στοιχείων Επιβατών - Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/681 (EE L 119 της 4/5/2016 σ.132-149
- Προώθηση της ουσιαστικής ισότητας των φύλων και την καταπολέμηση της έμφυλης βίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για Προμήθειες της Ελληνικής Αστυνομίας
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων της χώρας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συσσωρευτών αυτοκινήτων, λεωφορείων, φορτηγών και δίκυκλων μοτοσικλετών οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Ενσωμάτωση νέων δυνατοτήτων στην εφαρμογή Γενικές Αναζητήσεις SCHENGEN 2ης γενιάς (Πληροφοριακό Σύστημα Schengen II-SISII)
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Λήψη των απαραίτητων μέτρων συμμόρφωσης προς τις διατάξεις του Κεφαλαίου 6 της Απόφασης 2008/615/ΔΕΥ του Συμβουλίου της 23ης Ιουνίου 2008 σχετικά με την προστασία δεδομένων
- Σύστημα Συλλογής, Ανάλυσης και Διαχείρισης Πληροφοριών Οικονομικού Εγκλήματος
- Bελτίωση οχήματος με κατάλληλο εξοπλισμό για χειρισμό υποθέσεων οικονομικού εγκλήματος
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την Προμήθεια απαραίτητου εξοπλισμού πληροφορικής και οικονομικής προσέγγισης κόστους προμήθειας για την μετεγκατάσταση του (Ε.Σ.Κ.Ε.Σ.Μ.Α.)
- Εκλογή Βουλευτών
Σύμφωνα με την αρχή της ίσης μεταχείρισης (ν. 3304/2005, ήδη αντικατασταθείς από τον ν. 4443/2016) ο καθορισμός ανώτατου ορίου ηλικίας ως όρος πρόσβασης στην εργασία και την εν γένει απασχόληση απαγορεύεται και μπορεί να δικαιολογηθεί μόνον υπό συγκεκριμένες, αυστηρές προϋποθέσεις και μετά από ειδική αιτιολόγηση. Κατόπιν των παραπάνω να απαλειφθεί από το κείμενο η φράση «και όρια ηλικίας».
Να έχουν δικαίωμα συμμετοχής σε γραπτό διαγωνισμό χωρίς εξαίρεση, όλοι,
ανεξάρτητα αν είναι ή όχι διορισμένοι δημόσιοι υπάλληλοι.
Θα πρέπει να υπάρξει ρύθμιση για τους διπλωματούχους ΙΕΚ για θεσμοθέτηση θέσεων κατηγορίας και κλάδου Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Αν.Ε.Κ.) ή κλάδος ΑΡ επιπέδου 05 προκειμένου να διαφοροποιηθούν από τον κλάδο ΔΕ επιπέδου 04. Είναι άδικο ένας διπλωματούχος ΙΕΚ μετά από 05 εξάμηνα σπουδές να τον θεωρεί η αγορά και το δημόσιο κλάδο ΔΕ .
ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΑΝΑΧΡΟΝΙΣΤΙΚΗΣ ΔΙΑΚΡΙΣΗΣ Τ.Ε – Π.Ε
Με διαδοχικούς νόμους απο το 2001 και μετά Ν.2916/2001, Ν.3549/2007, Ν.4009/2011, Ν.4485/2017 τα ΑΕΙ διακρίνονται σε 2 παράλληλους τομείς τον Πανεπιστημιακό και τον Τεχνολογικό . Παρακαλώ να άρετε την αδικία ετών, σε βάρος 400.000 επιστημόνων του Τεχνολογικού Τομέα που σπούδασαν σε ελληνικά ΑΕΙ Τ.Τ έχοντας παρακολουθήσει προγράμματα σπουδών 8 ετών και 240 ects.
Ευχαριστώ.
Στην παρ. 2 η παρέλευση πενταετίας αποκλίνει από διατάξεις που ισχύουν ήδη σε άλλες περιπτώσεις στο Δημόσιο τομέα. Επομένως η παρ. 2 θα πρέπει να τροποποιηθεί σε «υποχρεωτική παραμονή στην υπηρεσία για μια δεκαετία τουλάχιστον» όπως ισχύει σε περιπτώσεις όπως οι Δήμοι, οι Περιφέρειες και αλλού.
Γενικά, οι προϋποθέσεις που τίθονται στο Δημόσιο τομέα θα πρέπει να εξορθολογιστούν και να ομογενοποιηθούν ώστε να είναι ίδιες παντού και για όλους. Δεν νοείται να ισχύει ήδη παραμονή επί δεκαετία σε ορισμένες θέσεις και παραμονή επί πενταετία στην προτεινόμενη παρ. 2. Οι προϋποθέσεις πρέπει να είναι ίδιες για όλους.
Σχετικά με το παράδειγμα για τις θέσεις ΠΕ Διοικητικού-Οικονομικού που αναφέρεθηκε σε προηγούμενο σχόλιο, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη το εξής. Κάθε θέση προς πλήρωση θα πρέπει να συνοδεύεται και από τα ανάλογα προσόντα ενός υποψηφίου.
Δεν νοείται να τοποθετηθεί σε διοικητική θέση ευθύνης απόφοιτος τμήματος Φιλολογίας ή Φυσικής για παράδειγμα, όπως και άντίστροφα δεν νοείται απόφοιτος τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης να τοποθετηθεί σε ένα σχολείο και να διδάξει Αρχαία ή Φυσική. Κάθε υποψήφιος θα πρέπει να τοποθετείται στη θέση που αναλογεί στα προσόντα του και τις σπουδές του.
Σήμερα ως βασικό προσοντολόγιο στο Δημόσιο τομέα νοείται το Προεδρικό Διάταγμα 50/2001 (ΠΔ 50/2001) όπως ισχύει με τις τροποποιήσεις που έχει υποστεί. Βρισκόμαστε εν αναμονή ενός νέου και πιο σύγχρονου προσοντολογίου-καθηκοντολογίου, που θα βάζει τέλος στις επικαλήψεις προσόντων και τίτλων, ώστε τα προσόντα και οι τίτλοι να ανταποκρίνονται πραγματικά στις ανάγκες των θέσεων προς πλήρωση. Άρα τα αναγκαία πτυχία θα πρέπει να περιοριστούν δραστικά στις ανάγκες και τα περιγράμματα των θέσεων αυτών.
Ένα μεγάλο πρόβλημα που υπάρχει είναι ότι οι φορείς για τον κύριο όγκο των θέσεων που χρειάζονται δηλαδή θέσεις ΠΕ Διοικητικού Οικονομικού, θέτουν ως προϋπόθεση την κατοχή συγκεκριμένων πτυχίων, γεγονός που περιορίζει πολύ τις πιθανότητες να προσλάβουν τελικά ένα αποδοτικό υπάλληλο. Προτείνω ο γραπτός διαγωνισμός για τις θέσεις ΠΕ Διοικητικού Οικονομικού να απευθύνεται σε όλα τα πτυχία, όπως προβλέπεται στο Προσοντολόγιο, έτσι ώστε να βρεθούν οι πιο αποτελεσματικοί υπάλληλοι.
1)Εφόσον προβλέπεται για τις θέσεις ΠΕ και ΤΕ για το μόνιμο προσωπικό, προσαύξηση από μεταπτυχιακό και διδακτορικό, θα πρέπει να προβλεφθεί προσαύξηση και για τις θέσεις ΔΕ για την κατοχή δεύτερου τίτλου σπουδών ή τουλάχιστον προσαύξηση για τους κατόχους πιστοποίησης χορηγούμενης από ΕΟΠΠΕΠ (Είναι εντελώς άδικο και συνιστά απαξίωση του θεσμού της νεοσύστατης μεταλυκειακής μαθητείας των επαγγελματικών σχολείων (ΕΠΑΛ) και μεταδευτεροβάθμιων δομών (ΙΕΚ)καθώς και του Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων.
2)Ειδικά για τις θέσεις ΔΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ή ακόμη περισσότερο διοικητικού λογιστικού,θα πρέπει να ζητείται ο ανάλογος τίτλος για συμμετοχή στις εξετάσεις (ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ)και σχετικής πιστοποίησης, όπως ισχύει και στις άλλες ειδικότητες. Είναι εντελώς άδικο να μην εξειδικεύεται το αντικείμενο όπως στις άλλες ειδικότητες και να μπορεί να συμμετέχει στις εξετάσεις για τις διοικητικές θέσεις ας πούμε και αυτός με τίτλο κομμωτικής ή ηλεκτρολογίας, ενώ φυσικά και λογικά δεν μπορεί να ισχύσει και το αντίστροφο. Αυτό στα πλαίσια του ¨ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση¨. Και εν πάση περιπτώσει είναι εντελώς άτοπο να μην προβλεφθεί τίτλος διοίκησης και οικονομίας ή σχετικός τίτλος, ή σχετική πιστοποίηση, ως απαραίτητο κριτήριο για τη συμμετοχή στον διαγωνισμό για τις διοικητικές θέσεις ΔΕ βαθμίδας.
3)Επίσης δεν προβλέπεται κάποιου είδους προσαύξηση για τη γνώση ξένων γλωσσών. Το θεωρώ αστοχία από τη στιγμή που το ζητούμενο είναι να επιλεγούν άτομα με υψηλή γνώση και κατάρτιση.
Νομίζω πως για να δοθούν επιπλέον ευκαιρίες στα νέα παιδιά και να καταπολεμηθεί η ανεργία, πρέπει να καταργηθεί το δικαίωμα συμμετοχής στον πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό των τακτικών υπάλληλων που διορίσθηκαν ή προσλήφθηκαν σε φορείς που υπάγονται στον παρόντα νόμο.
**Είναι γνωστό το φαινόμενο μεταπηδώ από τη μια υπηρεσία στην άλλη για πλάκα, ενώ έξω στην ελεύθερη αγορά ο κόσμος δεν έχει τροφή για τα παιδία του…..