Άρθρο 4 Προγραμματισμός διαδικασιών πλήρωσης θέσεων

1. Η πλήρωση των θέσεων τακτικού ή εποχικού προσωπικού που προβλέπονται στον προγραμματισμό ανθρώπινου δυναμικού της δημόσιας διοίκησης υπάγεται στην αρμοδιότητα του Α.Σ.Ε.Π., με την επιφύλαξη της παρ. 2 του άρθρου 7.
2. Το Α.Σ.Ε.Π. διαμορφώνει ετησίως τον προγραμματισμό του για τους διορισμούς ή τις προσλήψεις τακτικού και εποχικού προσωπικού που εμπίπτουν στην αρμοδιότητά του, μετά τη γνωστοποίηση από το αρμόδιο για τα θέματα δημόσιας διοίκησης υπουργείο του εγκεκριμένου ετήσιου προγραμματισμού του άρθρου 51 του ν. 4622/2019 (Α΄133). Στη γνωστοποίηση αυτή, όσον αφορά στις προσλήψεις τακτικού προσωπικού περιλαμβάνονται υποχρεωτικά τα ειδικά περιγράμματα θέσης, στα οποία αποτυπώνονται τα γενικά και ειδικά προσόντα διορισμού.
3. Αν για την πλήρωση θέσεων, τον διορισμό ή την πρόσληψη προσωπικού απαιτείται, κατά τις κείμενες διατάξεις, έγκριση του Υπουργικού Συμβουλίου ή της Επιτροπής της ΠΥΣ 33/2006 ή του αρμόδιου κατά περίπτωση οργάνου, το Α.Σ.Ε.Π. προβαίνει στην αντίστοιχη προκήρυξη μόνο εφόσον διαπιστώσει τη συνδρομή της απαιτούμενης προϋπόθεσης.
4. Το Α.Σ.Ε.Π., εάν διαπιστώσει ότι έγκριση ή απόφαση για προσλήψεις προσωπικού παραβιάζει, στο σύνολό της ή κατά ένα μέρος της, τους περιορισμούς του άρθρου 103 παρ. 2 και 3 του Συντάγματος, διατυπώνει τη γνώμη του προς το όργανο που ενέκρινε ή αποφάσισε τις προσλήψεις, εισηγείται αντίστοιχη τροποποίηση και τη γνωστοποιεί σε κάθε περίπτωση στον/στην Πρωθυπουργό και στη Βουλή διά του/της Προέδρου της.
5. Για την εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 4, κοινοποιείται στο Α.Σ.Ε.Π. κάθε πράξη ή απόφαση έγκρισης ή προγραμματισμού πρόσληψης προσωπικού με σύμβαση εργασίας ορισμένου ή αορίστου χρόνου ή έγκρισης σύναψης συμβάσεων έργου με φυσικά πρόσωπα.

  • 30 Νοεμβρίου 2020, 16:00 | ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΖΕΜΟΣ

    Στην διαδικασία του προγραμματισμού είναι κρίσιμο να συμμετέχει γνωμοδοτικά το ΑΣΕΠ

  • 30 Νοεμβρίου 2020, 15:38 | Εμμανουέλα Βερνάδου

    Οι προκηρυσσόμενες θέσεις θα πρέπει να αιτιολογούν σε ποια νομική βάση και με ποιο σκεπτικό αποδέχονται κάποιες ειδικότητες και απορρίπτουν κάποιες άλλες. Στην προκήρυξη 4Κ/2019 αποκλειόταν η επιστημονική ειδικότητα των
    Αρχιτεκτόνων Μηχανικών από θέσεις που οι αρχιτέκτονες ήταν οι πλέον αρμόδιοι για αυτές και γινόταν αποδεκτός μόνο ο τίτλος του Πολιτικού Μηχανικού. Μετά από διαμαρτυρία κάποια από αυτές τις θέσεις ακυρώθηκε εντελώς από την διαδικασία πρόσληψης. Δεν είναι η μοναδική φορά που παρατηρήθηκε αυτό το φαινόμενο, ούτε παρατηρείται μόνο στις διαδικασίες του ΑΣΕΠ.

  • 25 Νοεμβρίου 2020, 19:35 | Νίκος Αργυρόπουλος

    Επι του άρθρου, πολύ καλός ο προγραμματισμός σε ετήσια βάση και θυμάμαι την «δεξαμενή» υποψηφίων που είχε αναφέρει ο Κύριος Υπουργός αλλά αυτή η δεξαμενή είδη υπάρχει και ονομάζεται βάση δεδομένων του ΑΣΕΠ που απλά χρειάζεται επικαιροποίηση και διασταύρωση των στοιχείων της από τα ασφαλιστικά ταμεία και τα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Επι του νομοσχεδίου δεν νομίζω ότι η δημιουργία νέας «δεξαμενής» με βάση τις ετήσιες εξετάσεις θα λύσει το πρόβλημα αλλά απλά θα το περιπλέξει με εξεταστικές επιτροπές, εξεταστές, διορθωτές, ύλη ανά κατηγορία, ύλη ανά ειδικότητα, επιλογή αξιόπιστων τεστ, θέματα εξετάσεων, επικαιροποίηση ύλης και άλλους μεταβλητούς κοστοβόρους παράγοντες, χωρίς αποτέλεσμα αφού τα αντικειμενικά κριτήρια εργασίας σε όλο τον κόσμο είναι οι γνώσεις και η προϋπηρεσία, τα οποία με το παρόν καταργούνται. Οι εξετάσεις θα ήταν αποδοτικές και χρήσιμες σαν πρόσθετο κριτήριο στην βαθμολογία σε ένα ποσοστό 5%-10% και με θέματα που αφορούν την λειτουργία του δημόσιου τομέα. Όταν ένα εργαλείο δεν δουλεύει σωστά το διορθώνουμε δεν το πετάμε για να αγοράσουμε ένα άλλο που πάλι δεν δουλεύει σωστά.

  • 23 Νοεμβρίου 2020, 19:24 | NIKOLAOS

    Θα πρέπει να υπάρξει ρύθμιση για τους διπλωματούχους ΙΕΚ για θεσμοθέτηση θέσεων κατηγορίας και κλάδου Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Αν.Ε.Κ.) ή κλάδος ΑΡ επιπέδου 05 προκειμένου να διαφοροποιηθούν από τον κλάδο ΔΕ επιπέδου 04. Είναι άδικο ένας διπλωματούχος ΙΕΚ μετά από 05 εξάμηνα σπουδές να τον θεωρεί η αγορά και το δημόσιο κλάδο ΔΕ .

  • 22 Νοεμβρίου 2020, 18:35 | Γλυκερία Ασφαλίδου

    Αρχικα πιστευω οτι απο την στιγμη που τα ΤΕΙ μετατραπηκαν σε ΑΕΙ θα πρεπει οσοι εχουν πτυχιο ΤΕΙ να εχουν δικαιωμα συμμετοχης στις θεσεις ΑΕΙ.Το συστημα εισαγωγης θα πρεπει να λειτουργει με μοριοδοτηση και οχι με γραπτες εξετασεις καθως αυτες το μονο που θα κανουν ειναι να αυξησουν τα εσοδα των φροντηστηριων.Επιπλεον εχουμε κουραστει ολα αυτα τα χρονια με τις εξετασεις (πανελλαδικες,πτυχιο,αγγλικα, πληροφορικη)ως ποτε πια θα δινουμε εξετασεις.Πρεπει να ανταμοιβονται αυτοι που εχουν γνωσεις και οχι οσοι πληρουν κοινωνικα κριτηρια(παλλινοστουντες ποντιοι,Ελληνες μουσουλμανοι,πολυτεκνοι,τριτεκνοι και τεκνα αυτων).Η μοριοδοτηση δεν θα επρεπε να πηγαινει αναλογα με τα παιδια που εχει καποιος ουτε να εχει σχεση με το αν μεγαλωσε σε ορφανοτροφειο η οχι,αλλα αναλογα με τα πτυχια που εχει.Σωστο ειναι να μοριοδοτηται η εμπειρια του καθενα και αφου μετρανε τα προγραμματα stage δικαιο ειναι να μετρανε και τα προγραμματα voucher.Κατι που θεωρω αδικο και στο ηδη υπαρχων συστημα μοριοδοτησης ειναι το κομματι της εντοπιοτητας.Απο την στιγμη που εγω δηλωνω οτι επιθυμω να υπηρετησω στο ταδε μικρο νησι γιατι να μου παιρνει την θεση καποιος με λιγοτερα μορια επειδη απλα ετυχε να ειναι απο εκει.Το ιδιο πιστευω και για τους δημους με πληθυσμο < 10000 κατοικων.Δεν θα επρεπε να υπαρχει κανενας διαχωρισμος.Θα μπορουσε να δηλωνει καποιος υπευθυνα οτι επιθυμει να υπηρετησει για παντα εκει.Ειναι κατι που θα ενισχυε και την τοπικη οικονομια (πχ καποιος που παει εκει νοικιαζει ενα σπιτι).Επιπλεον θεωρω οτι δεν θα πρεπει να υπαρχει συμβαση μεχρι να βγουν οι οριστικοι πινακες(διαδικασια που πρεπει να γινεται γρηγοροτερα) ουτε και να δημιουργουνται προσωποπαγης θεσεις αφου κατι τετοιο δεν ειναι χρησιμο και δημιουργει επιπλεον εξοδα στο κρατος.Επισης αν καποιος παραιτηθει να παιρνει την θεση του ο επομενος.Εαν τελικα υπαρχουν γραπτες εξετασεις θα πρεπει να γινονται καθε χρονο να μην υπαρχει αρνητικη βαθμολογια και φυσικα θεωρω δικαιωμα του καθενος να μπορει να κανει ενσταση επι της βαθμολογιας.Τελος η προθεσμια που υπαρχει στις ΣΟΧ δεν ειναι ευκολα κατανοητη.Δινετε 10 μερες προθεσμια και αυτο αρχιζει να μετραει απο την επομενη της τελευταιας δημοσιευσης.Δηλαδη θα πρεπει εγω να ψαξω την τελευταια δημοσιευση.Θα μπορουσατε απλα να πειτε η προθεσμια ληγει στις ταδε του μηνα. Ευχαριστω

  • 22 Νοεμβρίου 2020, 12:49 | ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΓΟΓΑΛΗΣ

    Προγραμματισμός και κινητικότητα να γίνει αλυσίδα -συνδετικός κρίκος και να γίνεται τούλάχιστον 2 φορές το χρόνο. Επίσης κάθε φορέας να ενημερώνει το ΥΠΕΣ για την έλλειψη προσωπικού 2 φορές το χρόνο.Πιο γρήγορη μετακίνηση -τοποθέτηση των υπαλλήλων στους νέους φορείς και στο θέμα της κινητικότητας και στις προσλήψεις.

  • 20 Νοεμβρίου 2020, 17:00 | Θεοχάρης Κάππας

    Θεωρώ το παρόν νομοσχέδιο ένα τεράστιο βήμα προς την αξιοκρατική επιλογή προσωπικού στο δημόσιο τομέα. Ωστόσο, κρίνεται σκόπιμο να διατυπωθούν οι παρακάτω σκέψεις, στοχεύοντας στην άρση χρόνιων αδικιών του συστήματος πρόσληψης στους κλάδους ΠΕ Διοικητικών και ΠΕ Διοικητικών-Οικονομικών, καθώς και στους μη έχοντες εμπειρία.

    Συγκεκριμένα, στους κλάδους ΠΕ Διοικητικών και ΠΕ Διοικητικών-Οικονομικών δύνανται με το ισχύον σύστημα να προσληφθούν πτυχιούχοι από ένα μεγάλο πλήθος σχολών, οι περισσότερες από τις οποίες άσχετες προς το γνωστικό αντικείμενο της διοίκησης. Προτείνεται, επομένως, μία προσαυξημένη μοριοδότηση, στους κλάδους αυτούς, των υποψηφίων που κατέχουν τίτλους σπουδών (πτυχία, μεταπτυχιακά, διδακτορικά) στο γνωστικό αντικείμενο της Δημόσιας Διοίκησης, ως οι πλέον ειδικοί σε αυτήν την κατηγορία.

    Τέλος, θα ήταν δίκαιο να αυξηθεί το ποσοστό κάλυψης θέσεων στο δημόσιο από μη έχοντες εμπειρία. Και αυτό διότι παρατηρείται συχνά το φαινόμενο να αποκλείονται από το δημόσιο τομέα νέα σε ηλικία άτομα τα οποία καίτοι δεν διαθέτουν εργασιακή εμπειρία, εντούτοις βρίθουν τυπικών προσόντων, στερώντας έτσι από τις δημόσιες υπηρεσίες υψηλά καταρτισμένο και με υψηλά ακαδημαϊκά προσόντα ανθρώπινο δυναμικό.

  • 19 Νοεμβρίου 2020, 14:07 | μαρια

    ο προγραμματισμος προσλήψεων να ειναι συνδεδεμενος αμεσα με την κινητικοτητα.
    αυτοματα οι κενουμενες θέσεις λόγω κινητικοτητας να καλυπτοντια με προκύρηξη σενδεμενη το μητρωο ανθρώπινου δυναμικου.
    ετσι θα προκυρρησονται θεσεςις σε φορεις απο τους οποίους μετακινηθηκαν υπαλληλοι σε άλλες υπηρεσίες.
    Ή ακομα να μπορουν να μετακινηθουν οι υπαλληλοι μεσω εσκ,αφου θα εχει βγει η προκυρηξη για νεες θεσεις σε αυτές τις υπηρεσίες.
    Δηλαδη απο την στιγμη που βγαινει η προκυρηξη και υπαρχουν θεσεις σε διαφορες υπηρεσίες , να μπορουν ενοψει της καλυψης των νεων θεσεων μεσω τισ προκρηξης . να μπορουν να μετακινηθουν το προσωπικο σε άλλες υπήρεσίες μεσω εσκ αφου θα εχει προκειτε να μεταβληθει το ποσοστο

  • 18 Νοεμβρίου 2020, 00:56 | Γρηγορης

    Θα πρεπει να βγαινουν θεσεις σε ΟΛΗ την ελλαδα. Θεσσαλονικη ΠΕ οικονομικου δεν εχετε παρει καθολου και αυτο ειναι απαραδεκτο. Αναγκαζονται οι υποψηφιοι να πηγαινουν σε αλλες πολεις και μετα να ζητανε μεταθεση. Το σωστο ειναι ποσόστωση ανα πληθυσμο, πχ 40% αθηνα, 10% θεσσαλονικη κοκ. Και φυσικα ειναι απαραδεκτο να μοριοδοτουνται τοσο λιγο μαστερ & PhD.

  • 17 Νοεμβρίου 2020, 10:53 | Βασιλική Ηλιάδου

    Έχω κάποιες ερωτήσεις,

    Προσωπικά θα μπορώ να κάνω αίτηση ως ΠΕ Φυσικός-καθηγήτρια, ΠΕ Ακτινοφυσικός-Φυσικός Ιατρικής (1ο και υποχρεωτικό μεταπτυχιακό για την άσκηση του επαγγελματος του Φυσικού Ιατρικής) και ως ΠΕ Διοικητικό Προσωπικό (2ο μεταπτυχιακό στη Διοίκηση)

    Θα μπορώ στον ίδιο ΑΣΕΠ να κάνω αίτηση και για τα 3;

    Επίσης αν κάνω αίτηση για ΠΕ Ακτινοφυσικών που είναι υποχρεωτικό το 1ο μεταπτυχιακό θα μετράει το δεύτερο;

    Ευχαριστώ