1. Η επιτροπή καλεί σε ατομική συνέντευξη τους/τις υποψηφίους/ες με τη μεγαλύτερη βαθμολογία στον πίνακα κατάταξης και σε αριθμό τουλάχιστον διπλάσιο από τον αριθμό των προς πλήρωση θέσεων.
2. Η συνέντευξη διενεργείται σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 9.
3. Η συνέντευξη βαθμολογείται κατ’ ανώτατο όριο με 1.200 μόρια. Η τελική μοριοδότηση της συνέντευξης κάθε υποψηφίου προκύπτει από τον μέσο όρο των βαθμών των μελών της επιτροπής. Το περιεχόμενο της συνέντευξης με τα κρίσιμα και ουσιαστικά σημεία της αναφέρεται συνοπτικά στο πρακτικό της επιτροπής. Η μοριοδότηση για τον/την εκάστοτε υποψήφιο/α αιτιολογείται συνοπτικά από κάθε μέλος της επιτροπής.
Αρχική Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.)–Αξιοκρατία στον δημόσιο τομέαΆρθρο 32 Διενέργεια ατομικής συνέντευξης
Άρθρο 32 Διενέργεια ατομικής συνέντευξης
- 115 ΣχόλιαΆρθρο 1 Σκοπός – Αντικείμενο
- 6 ΣχόλιαΜέρος Α’ Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού και σύστημα προσλήψεων στον δημόσιο τομέα Άρθρο 2 Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 3 Αρμοδιότητες
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 4 Προγραμματισμός διαδικασιών πλήρωσης θέσεων
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 5 Προγραμματισμός θέσεων για άτομα με αναπηρία
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 6 Διαδικασίες πλήρωσης θέσεων τακτικού προσωπικού στον δημόσιο τομέα
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 7 Πεδίο εφαρμογής
- 8 ΣχόλιαΜέρος Β’ Πλήρωση θέσεων με πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό Κεφάλαιο Α’ Δομή και περιεχόμενο πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού Άρθρο 8 Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός, τόπος και χρόνος διενέργειας
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 9 Δομή και περιεχόμενο του πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού
- 53 ΣχόλιαΆρθρο 10 Βαθμολόγηση υποψηφίων
- 201 ΣχόλιαΆρθρο 11 Προσαυξήσεις
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 12 Αξιολόγηση και βαθμολόγηση πρόσθετων διαγωνιστικών διαδικασιών – συνέντευξης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 13 Ισοβαθμία υποψηφίων
- 6 ΣχόλιαΚεφάλαιο Β’ Διαδικασία διεξαγωγής του πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού Άρθρο 14 Προκήρυξη πλήρωσης θέσεων
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 15 Δικαίωμα συμμετοχής στον πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 16 Υποβολή αιτήσεων συμμετοχής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 17 Πίνακες συμμετεχόντων και αποκλειόμενων από τον διαγωνισμό
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 18 Πίνακες διαγωνιζομένων που καλούνται προς υποβολή δικαιολογητικών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 19 Προσωρινοί πίνακες κατάταξης – Πίνακες απορριπτέων – Οριστικοί πίνακεςΆρθρο 19 Προσωρινοί πίνακες κατάταξης – Πίνακες απορριπτέων – Οριστικοί πίνακες
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 20 Ενστάσεις – Αιτήσεις θεραπείας
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 21 Πρόσθετες διαγωνιστικές διαδικασίες – Συνέντευξη
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 Πίνακες διοριστέων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 23 Διάθεση και διορισμός επιτυχόντων – επιλαχόντων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 24 Μεταβολές λόγω δικαστικών αποφάσεωνΆρθρο 24 Μεταβολές λόγω δικαστικών αποφάσεων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 25 Όργανα διενέργειας του πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού
- 14 ΣχόλιαΜέρος Γ’ Άλλες διαδικασίες επιλογής προσωπικού Κεφάλαιο Α’ Επιλογή προσωπικού με βάση προκαθορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια Άρθρο 26 Επιλογή προσωπικού με σειρά προτεραιότητας – πεδίο εφαρμογής
- 157 ΣχόλιαΆρθρο 27 Κριτήρια επιλογής προσωπικού με σειρά προτεραιότητας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 28 Διαδικασία επιλογής με σειρά προτεραιότητας
- 1 ΣχόλιοΚεφάλαιο Β’ Πλήρωση θέσεων υπαλλήλων επί θητεία Άρθρο 29 Πεδίο εφαρμογής και όργανα επιλογής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 30 Κριτήρια πλήρωσης θέσεων υπαλλήλων επί θητεία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31 Αρχικοί πίνακες κατάταξηςΆρθρο 31 Αρχικοί πίνακες κατάταξης
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 32 Διενέργεια ατομικής συνέντευξης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 33 Προσωρινοί και οριστικοί πίνακες προσληπτέων
- 5 ΣχόλιαΚεφάλαιο Γ’ Πλήρωση θέσεων προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για κάλυψη απρόβλεπτων, έκτακτων και παροδικών αναγκών Άρθρο 34 Προσωπικό για απρόβλεπτες και επείγουσες ανάγκες
- 34 ΣχόλιαΆρθρο 35 Προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για κάλυψη παροδικών αναγκών
- 15 ΣχόλιαKεφάλαιο Δ’ Μεταβατικές διαδικασίες επιλογής Άρθρο 36 Γραπτός διαγωνισμός κατά τη μεταβατική περίοδο πριν την προκήρυξη πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού
- 8 ΣχόλιαΜέρος Δ’ Οργανωτικά και διοικητικά θέματα του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού Άρθρο 37 Συγκρότηση
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 38 Πειθαρχική ευθύνη μελών του Α.Σ.Ε.Π. – Υπηρεσιακά και Πειθαρχικά Συμβούλια
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39 Αρμοδιότητες προέδρου – ΑναπλήρωσηΆρθρο 39 Αρμοδιότητες προέδρου – Αναπλήρωση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 40 Εσωτερικός Κανονισμός του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής ΠροσωπικούΆρθρο 40 Εσωτερικός Κανονισμός του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41 ΛειτουργίαΆρθρο 41 Λειτουργία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 42 Οργάνωση – Προσωπικό
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 43 Γραφείο ΕπιθεώρησηςΆρθρο 43 Γραφείο Επιθεώρησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 44 Συντάξιμη υπηρεσία και ασφαλιστικό καθεστώςΆρθρο 44 Συντάξιμη υπηρεσία και ασφαλιστικό καθεστώς
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 45 Ετήσια Έκθεση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 46 Δαπάνες διαδικασιών πρόσληψης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 47 Υποχρεώσεις υπηρεσιών – λοιπών φορέων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 48 Τήρηση αρχείου/μητρώου – Ηλεκτρονικές υπηρεσίες – Θέματα ανάρτησης στο ΔιαύγειαΆρθρο 48 Τήρηση αρχείου/μητρώου – Ηλεκτρονικές υπηρεσίες – Θέματα ανάρτησης στο Διαύγεια
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 49 Συμμετοχή και συνεργασία σε έρευνες και συμβουλευτικές υπηρεσίες
- 1 ΣχόλιοΜέρος Ε’ Μεταβατικές και τελικές διατάξεις Άρθρο 50 Μεταβατικές διατάξεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 51 Αξιολόγηση αποτελεσμάτων του νόμου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 52 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 53 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
16 Νοεμβρίου 2020, 19:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
30 Νοεμβρίου 2020, 19:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σε
Στατιστικά
20 Σχόλια 804 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 69271 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Επιτάχυνση προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π., σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής δημοσίων υπαλλήλων και λοιπές διατάξεις για τη βελτίωση της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης
- Αναμόρφωση του συστήματος διακυβέρνησης Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα Καινοτομίας στον δημόσιο τομέα-Ρυθμίσεις Γενικής Γραμματείας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα–Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Ο.Τ.Α.
- Πολυεπίπεδη διακυβέρνηση και διαχείριση κινδύνων στον δημόσιο τομέα
- Δημοτική Αστυνομία, Φορείς Λαϊκών Αγορών, Απλούστευση διαδικασιών μεταξύ Ο.Τ.Α. και Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/788 και του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1799
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών
- Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξεις
- «Εκλογή ευρωβουλευτών, διευκόλυνση εκλογέων μέσω επιστολικής ψήφου, εκκαθάριση εκλογικών καταλόγων και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών»
- Σχέδιο νόμου "Νέο σύστημα επιλογής διοικήσεων φορέων του δημοσίου τομέα, ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς τους και λοιπές διατάξεις"
- Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών "ΑΡΣΗ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ"
- Ρυθμίσεις σχετικά με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού...
- Σύστημα στοχοθεσίας, αξιολόγησης και ανταμοιβής για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης
- Οργανώσεις Κοινωνίας Πολιτών, εθελοντική απασχόληση και λοιπές διατάξεις
- Ενίσχυση διαφάνειας και λογοδοσίας σε θεσμικούς φορείς της Πολιτείας, αποκατάσταση ακεραιότητας Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών
- Θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας στον δημόσιο τομέα
- Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Πρόγραμμα ‘‘ΆΡΓΟΣ’’
- Σχέδιο νόμου "ΕΚΛΟΓΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΡΧΩΝ"
- Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου των φορέων Γενικής Κυβέρνησης
- Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.)–Αξιοκρατία στον δημόσιο τομέα
- Τροποποίηση Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, νέο πλαίσιο επιλογής στελεχών στον δημόσιο τομέα, οργανωτικές διατάξεις Υπουργείου Εσωτερικών και διατάξεις για την αναπτυξιακή προοπτική των ΟΤΑ
- Σχέδιο Νόμου "Ρύθμιση Θεμάτων Υπουργείου Εσωτερικών"
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ "ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΚΛΟΓΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΕΚΛΟΓΕΩΝ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ"
- ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Επείγουσες ρυθμίσεις των Υπουργείων Εσωτερικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τουρισμού
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια Οχημάτων Ειδικής Χρήσης & Γερανοφόρων Οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συστήματος τυποποιημένου εξοπλισμού για τον έλεγχο ταχογράφων οχημάτων και συσκευών ανίχνευσης αλκοόλης
- Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»
- Ονομαστικά αρχεία επιβατών, ίδρυση και λειτουργία Μονάδας Στοιχείων Επιβατών - Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/681 (EE L 119 της 4/5/2016 σ.132-149
- Προώθηση της ουσιαστικής ισότητας των φύλων και την καταπολέμηση της έμφυλης βίας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για Προμήθειες της Ελληνικής Αστυνομίας
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων της χώρας
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια συσσωρευτών αυτοκινήτων, λεωφορείων, φορτηγών και δίκυκλων μοτοσικλετών οχημάτων Ελληνικής Αστυνομίας
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Ενσωμάτωση νέων δυνατοτήτων στην εφαρμογή Γενικές Αναζητήσεις SCHENGEN 2ης γενιάς (Πληροφοριακό Σύστημα Schengen II-SISII)
- ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ (Advanced Passenger Information System- API)
- Λήψη των απαραίτητων μέτρων συμμόρφωσης προς τις διατάξεις του Κεφαλαίου 6 της Απόφασης 2008/615/ΔΕΥ του Συμβουλίου της 23ης Ιουνίου 2008 σχετικά με την προστασία δεδομένων
- Σύστημα Συλλογής, Ανάλυσης και Διαχείρισης Πληροφοριών Οικονομικού Εγκλήματος
- Bελτίωση οχήματος με κατάλληλο εξοπλισμό για χειρισμό υποθέσεων οικονομικού εγκλήματος
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την Προμήθεια απαραίτητου εξοπλισμού πληροφορικής και οικονομικής προσέγγισης κόστους προμήθειας για την μετεγκατάσταση του (Ε.Σ.Κ.Ε.Σ.Μ.Α.)
- Εκλογή Βουλευτών
Προτείνω η συνέντευξη (για λόγους ισορροπίας με τα άλλα κριτήρια) να βαθμολογείται με άριστα τα 800 και όχι τα 1200 μόρια.
Ο κ. Μητσοτάκης στις 9 Δεκεμβρίου 2019 απαντώντας για την διαφθορά σημείωνε ότι η «πληγή» της διαφθοράς «πάντα τρεφόταν απ΄ τις ίδιες αδυναμίες: Από την μεσολάβηση του ανθρώπινου παράγοντα σε διαδικασίες που θα μπορούσαν να είχαν τυποποιηθεί, από την απουσία καθαρών κανόνων και αρχών που θα ελέγχουν με ανεξαρτησία την τήρησή τους. Και, τέλος, από την αδυναμία δημόσιας παρακολούθησης των όσων αποφασίζει και πράττει η Διοίκηση».
Αν κ.Μητσοτάκη είστε υπέρ της διαφάνειας, της αντικειμενικότητας και της αξιοκρατίας παρακαλώ να καταργήσετε τις προσωπικές συνεντεύξεις και να περιορίσετε τις διαδικασίες σε κριτήρια που είναι καθαρά επιστημονικά και εντελώς αντικειμενικά.
Η συνέντευξη μετρά 1200 μόρια, σχεδόν αγγίζει το σύνολο όλων των τυπικών
προσόντων που είναι 1230 μόρια. Με απλά λόγια μετρά μόνο η συνέντευξη.
Η συνέντευξη ειδικού επιστημονικού προσωπικού , ειδικών συνεργατών όπως πχ στους ΟΤΑ , αλλά και γενικότερα στον ευρύτερο δημόσιο τομέα γίνεται με μοναδικό σκοπό να επιλεχθεί και να τοποθετηθεί στη θέση αυτή το «Δικό μας παιδί» στη θέση που επιθυμεί!
Αποτελεί πλήρως αναξιοκρατικό τρόπο και είναι σίγουρο ότι μας επιστρέφει χρόνια πίσω …
Όχι μόνο δεν εκσυγχρονίζεται το δημόσιο έτσι, αλλά αυτές οι θέσεις ΔΕΝ θα πρέπει να υπάρχουν και όλοι θα πρέπει να έχουμε τις ίδιες και τις ίσες ευκαιρίες για εργασία!
Τα ακαδημαϊκά προσόντα , η προϋπηρεσία , οι ξένες γλώσσες ακυρώνονται και προωθούνται οι κομματικές και οι πελατειακές σχέσεις . Έτσι θα διορίζονται οι έχοντες το γνωστό μέσον ή αλλιώς βύσμα!.
Είναι αδιανόητο να μας λέτε ότι αυτό ειναι αντικειμενικό . Είναι ξεκάθαρο ότι θα διορισθούν άτομα του κόμματος και ο καθένας θα βολεψει τους δικούς του. Να το αποσύρετε..
Η συνέντευξη είναι υπερτιμολογημένη σε σημείο που να δημιουργεί υποψίες ότι η επιλογή θα γίνει για να προσληφθούν αρεστοί στην εκάστοτε πολιτική ηγεσία.
Η συνέντευξη ειδικού επιστημονικού προσωπικού , ειδικών συνεργατών όπως πχ στους ΟΤΑ , αλλά και γενικότερα στον ευρύτερο δημόσιο τομέα γίνεται με μοναδικό σκοπό να επιλεχθεί και να τοποθετηθεί στη θέση αυτή το «Δικό μας παιδί» στη θέση που επιθυμεί!
Αποτελεί πλήρως αναξιοκρατικό τρόπο και είναι σίγουρο ότι μας επιστρέφει χρόνια πίσω …
Όχι μόνο δεν εκσυγχρονίζεται το δημόσιο έτσι, αλλά αυτές οι θέσεις δεν θα πρέπει να υπάρχουν και όλοι θα πρέπει να έχουμε τις ίδιες και τις ίσες ευκαιρίες για εργασία!
Τα ακαδημαϊκά προσόντα , η προϋπηρεσία , οι ξένες γλώσσες ακυρώνονται και προωθούνται οι κομματικές και οι πελατειακές σχέσεις . Έτσι θα διορίζονται οι έχοντες το γνωστό μέσον ή αλλιώς βύσμα!
Κατά την γνώμη μου η προσωπική συνέντευξη δεν έχει καμία σχέση με την διαφάνεια που ζητάτε. Στην καλύτερη περίπτωση θα μπορεί να ακυρώσει χρόνια πραγματικών σπουδών και πραγματικής εργασιακής εμπειρίας, από αξιολογητές αμφιβόλων γνώσεων, ικανοτήτων και αντικειμενικότητας. Στην λιγότερο καλύτερη περίπτωση θα χρησιμοποιηθεί για μοριοδότηση ημετέρων, γνωστών, συγγενών και φίλων. Και στην χειρότερη περίπτωση θα έχουμε τα φαινόμενα χρηματισμού όπως και σε πολλές άλλες κατηγορίες συναλλαγών με το δημόσιο.
Άρθρο 32: Τί γίνεται σε περίπτωση ισοβαθμίας όλων των υποψηφίων στο ανώτατο όριο των 1200 μονάδων.
Επίσης να επιτρέπεται η διενέργεια συνέντευξης και με ηλεκτρονικά μέσα.
Δεν μπορεί να αποτελεί «εκσυγχρονισμό» η προσθήκη συνεντεύξεως στη διαδικασία πρόσληψης.
Όλοι μας ξέρουμε, ας μη κοροϊδευόμαστε, ότι μόνο την έννοια της αξιοκρατίας δεν εκφραζει όλο αυτο.
Ολοι μας ξέρουμε άτομα που μπήκαν στο δημόσιο μέσω προκυρήξεων με συνέντευξη. Και ξέρουμε όλοι, οτι το μεγαλύτερο μέρος αυτών των ατόμων είχε το γνωστό λεγόμενο βύσμα. Το ξέρουμε , δε το υποθέτουμε, ούτε το φανταζόμαστε.
Όπως επίσης εγω προσωπικά ξέρω (δουλευοντας με συμβάσεις τόσα χρόνια στο δημόσιο) ότι αυτα τα άτομα ΟΧΙ δεν είναι πιο άξιοι υπαλληλοι απο εμένα. Το αντίθετο.
Και εν τέλει όλοι εμείς που τόσα χρόνια εχουμε κοπιάσει να κανουμε μεταπτυχιακό, ή ξένες γλώσσες δε μας χαρίστηκαν τα προσόντα.
Αφιερώσαμε χρόνο απο τη ζωή μας, κόπο, χρήματα που δε μας περίσσευαν, και ψυχικό κόστος. Δε γίνεται να αλλαζει το σύστημα ξαφνικά και όλα αυτά να πηγαίνουν χαμένα.
Όλο αυτό δε λέγεται ουτε εκσυγχρονισμός ούτε αξιοκρατία κύριοι. Λέγεται εμπαιγμός πολίτη.
Διαφωνώ με τη διαδικασία της συνέντευξης διότι δεν αποτελεί μια αμιγώς αντικειμενική αξιολόγηση. Ενδέχεται να επηρεαστεί η επιλογή από υποκειμενικά κριτήρια και να αποκλειστούν άτομα άδικα τα οποία χαρακτηριολογικά μπορεί να είναι περισσότερο εσωστρεφή ή λιγότερο δυναμικά.
Η συνεντευξη πρεπει να καταργηθει, δεν μπορει καμια επιτροπη μεσα σε λιγη ωρα να ακυρωνει δεκαετιες σπουδων χρησιμοποιωντας υποκειμενικα κριτηρια. Τα κριτηρια επιλογης προσωπικου πρεπει να ειναι ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ. Εμπειρια, πτυχια, μαστερ, διδακτορικο, ξενες γλωσσες.
Η συνέντευξη είναι καλή κίνηση μονο εφόσον εξασφαλιστεί η διαφάνεια στην διεξαγωγή της. Αλλιώς είναι απλώς μια μέθοδος επιλογής ημετέρων. Στην Ελλάδα έχει αποδειχθεί ότι συμβαίνει το δεύτερο και όχι το πρώτο. Συνεπώς η συνέντευξη πρόκειται να καταλήξει σε ναυάγιο αξιοκρατίας για την πλειονότητα των υποψηφίων.
Από την άλλη η προσωπική αλληλεπίδραση κριτη- εξεταζόμενου δια ζώσης αυξάνει κατακόρυφα την υποκειμενικότητα στην διαμόρφωση αποφασης και δυσχεραίνει την αποστασιοποίηση που χρειαζεται μια διαδικασία επιλογης.
Ποια είναι τα εχέγγυα ότι τα μέλη της επιτροπής που θα συμμετέχουν στη συνέντευξη θα είναι αμερόληπτοι κριτές? Θα έχουν ειδικές γνώσεις για να μπορούν να εξετάζουν το γνωστικό αντικείμενο του κάθε υποψήφιου?
Με αυτό τον τρόπο, διαβάλλεται σε μεγάλο βαθμό το κύρος και η αξιοπιστία του ΑΣΕΠ, του μοναδικού ίσως θεσμού που θεωρείται αξιοκρατικός από το σύνολο των πολιτών.
Ακόμα και αν καταλήξετε στην απόφαση αν υπάρχει συνέντευξη των υποψηφίων, θα πρέπει να βαθμολογείται το πολύ με το 10% της συνολικής βαθμολογίας και να μην καταλαμβάνει τόσο σημαντικό ρόλο (35% των μορίων) που να μπορεί να μεταβάλει την τελική κατάταξη των υποψηφίων προς όφελος κάποιων.
Δεν πρεπει να υπαρχει συνεντευξη, τι πραγματα ειναι αυτα; Μπορει μια »επιτροπη» να αντικαταστησει δεκαετιες σπουδων και εργασιακης εμπειριας; Ποιος μας διασφαλιζει οτι η επιτροπη δεν θα παρει φιλους συγγενεις και γνωστους;
Διαδικασία συνεντεύξεων στο πλαίσιο του ΕΣΚ : με έκπληξη μια σοβαρή (χωρίς να έχεις ημετέρους) διαδικασία ! περάσαμε επιτυχώς το τεστ , αλλά κ΄πολλησε το θέμα στο υπουργείο παιδείας ! ΑΝ και είμαι αρνητικός στις συνεντεύξεις για διορισμό , διορθώστε το πλαίσιο του ΕΣΚ με τις αποδεσμεύσεις. Τουλάχιστον…
Η συνέντευξη μοριοδοτείται με πολύ μεγάλο ποσοστό και έχει και την πιθανότητα αποβολής ατόμων από το δικαίωμα στην εργασία, από αποφάσεις που θα πάρει μια επιτροπή ατόμων.
Με αυτό τον τρόπο αναιρεί και τη βαθμολογία των εξετάσεων και όλα τα υπόλοιπα εφόδια.
Αν δεν αποσυρθεί τελείως η συνέντευξη, να μειωθεί στο 10% και να μην έχει το δικαίωμα αποκλεισμού.
Ο διαγωνισμός γνώσεων, εργασιακής εμπειρίας, ψυχομετρικών τεστ συν τα επιπλέον εφόδια δεν είναι αρκετός; Αυτοαναιρείται ο υπόλοιπος διαγωνισμός.Γιατί χρειάζεται και μια συνέντευξη με τόσο αυξημένη μοριοδότηση..;
Νομίζω ότι είναι κατά της αρχής της ισονομίας και των ίσων ευκαιριών, το γεγονός ότι από τη στιγμή που υπάρχει η διασφάλιση του ελάχιστου ποσοστού προσλήψεων για τις κοινωνικά προστατευόμενες ομάδες όπως π.χ. πολύτεκνοι, τρίτεκνοι, συγγενείς ΑΜΕΑ, να υπάρχει και επιπλέον προσαύξηση μοριοδότησης και για τις υπόλοιπες θέσεις.
Επίσης,όσον αφορά στη διενέργεια των συνεντεύξεων, που κρίνεται καθοριστικής σημασίας με ποσοστό 35% επί της συνολικής βαθμολογίας,αφήνει πολλά ασαφή σημεία ως προς την επιλογή αυτών που την διεξάγουν και τη γενικότερη διαδικασία, ώστε να υπάρχει μεγάλο περιθώριο διαβλητότητας του διαγωνισμού. Το ότι επίσης επεκτείνεται η συνέντευξη εκτός από τις θέσεις ΕΕΠ και σε «θέσεις, το αντικείμενο των οποίων σχετίζεται με την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής», και εκεί ανοίγει «παραθυράκι» διασταλτικής ερμηνείας, ώστε να συμπεριλάβει ευρύτερους δημόσιους φορείς με την επίφαση της ασφάλειας.
Ίσως μου διέφυγε αλλά δεν βλέπω κάπου πληροφορίες για την Επιτροπή που θα πραγματοποιεί τις συνεντεύξεις, που θα καθορίζουν στην ουσία ποιος θα προσληφθεί αφού συμβάλλουν στη βαθμολογία κατά 35%. Από πόσους και ποιους θα απαρτίζεται, αν θα είναι μόνιμη ή διαρκώς θα αλλάζει.
Ανέκαθεν η συνέντευξη θεωρείτο η κερκόπορτα για να γίνει διαβλητός ένας διαγωνισμός και να παρακαμφθούν τα αντικειμενικά κριτήρια ώστε να προσληφθούν οι «ημέτεροι».
Τα μέλη της Επιτροπής που θα πραγματοποιεί τις συνεντεύξεις θα πρέπει να κληρώνονται λίγες μέρες πριν την πραγματοποίηση των συνεντεύξεων από μια μεγάλη δεξαμενή υποψήφιων μελών, ώστε να περιοριστεί κάπως η «άνωθεν» παρενόχληση υπέρ «ημετέρων».
Ο τρόπος εξέτασης γνώσεων, δεξιοτήτων και εργασιακής αποτελεσματικότητας,
η εξεταστέα ύλη και η βαθμολογική βάση αλλά και το πλαίσιο της δομημένης συνέντευξης (π.χ. πεδία ερωτήσεων που αποδεικνύουν την καταλληλότητα του υποψηφίου για την συγκεκριμένη θέση) δεν περιγράφονται στο υπό εξέταση νομοσχέδιο και θα πρέπει να είναι εγκαίρως γνωστά στους υποψηφίους ώστε να υπάρχει εγγύηση για την άρτια προετοιμασία τους.