1. Μεταβολή της χρήσης του κτιρίου ή μέρους του επιτρέπεται μόνον αν προβλέπεται από τις οικείες πολεοδομικές διατάξεις και απαιτείται έκδοση Άδειας Δόμησης και ενημέρωση της Ταυτότητας Κτιρίου.
Σε κάθε άλλη περίπτωση η κατασκευή θεωρείται αυθαίρετη.
2. Χώροι για τους οποίους έχει χορηγηθεί άδεια δόμησης με συγκεκριμένη χρήση, μπορούν να μεταβάλουν τη χρήση τους, εφόσον οι προϋποθέσεις για τη νέα χρήση καλύπτονται από τις προϋποθέσεις επιμέρους μελετών που πληροί η υφιστάμενη χρήση.. Στην περίπτωση αυτή απαιτείται ενημέρωση της Ταυτότητας Κτιρίου και δεν απαιτείται έκδοση άδειας δόμησης.
3. Σε κτίρια νομίμως υφιστάμενα είναι δυνατή η αλλαγή χρήσης σύμφωνα με τις ισχύουσες χρήσεις γης της περιοχής και ανεξάρτητα από τυχόν μεταβολή λοιπών όρων δόμησης.
4. Σε κάθε περίπτωση μεταβολής της χρήσης κτιρίου ή χώρου κτιρίου πρέπει να διασφαλίζεται υποχρεωτικά η προσβασιμότητα στα άτομα με αναπηρία ή εμποδιζόμενα άτομα στους κοινόχρηστους χώρους του κτιρίου. Σε αντίθετη περίπτωση η κατασκευή θεωρείται αυθαίρετη.
Άρθρο 05:Χρήση κτιρίων
- 42 ΣχόλιαΆρθρο 01:Σκοπός
- 35 ΣχόλιαΆρθρο 02:Ορισμοί
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 03:Έκταση εφαρμογής του πολεοδομικού κανονισμού
- 45 ΣχόλιαΆρθρο 04:Άδειες Δόμησης
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 05:Χρήση κτιρίων
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 06:Προστασία Αρχιτεκτονικής και Φυσικής Κληρονομιάς
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 07:Αρτιότητα και οικοδομησιμότητα
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 08:Ειδικές περιπτώσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 09: Δουλείες σε ακίνητα
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 10: Κίνητρα για την περιβαλλοντική αναβάθμιση και βελτίωση της ποιότητας ζωής σε πυκνοδομημένες και αστικές περιοχές
- 93 ΣχόλιαΆρθρο 11: Συντελεστής Δόμησης
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 12: Ποσοστό Κάλυψης
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 13: Συντελεστής Όγκου
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 14: Θέση κτιρίου και εγκαταστάσεων
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 15: Ύψος κτιρίου – αφετηρία μέτρησης υψών – πλάτος δρόμου
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 16: Λειτουργικά, ενεργειακά και διακοσμητικά στοιχεία στις όψεις του κτιρίου
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 17: Κατασκευές και φυτεύσεις στους ακάλυπτους χώρους και περιφράξεις
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 18: Φυτεμένα δώματα
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 19: Κατασκευές πάνω από το κτίριο
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 20: Κατασκευές σε δημόσιους κοινόχρηστους χώρους
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 21: Προσωρινές κατασκευές
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 22: Παρόδια στοάΆρθρο 22: Παρόδια στοά
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 23: Υφιστάμενα κτίρια
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 24: Χαμηλά κτίρια
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 25: Κίνητρα για τη δημιουργία κτιρίων ελάχιστης ενεργειακής κατανάλωσης
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 26:Ειδικές ρυθμίσεις για την εξυπηρέτηση ατόμων αναπηρία ή/και εμποδιζόμενων ατόμων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 27:Ειδικές Διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 28:Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 29:Καταργούμενες διατάξεις
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 30:Τελικές και μεταβατικές διατάξεις
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
29 Φεβρουαρίου 2012, 09:40
Ανοικτή σε Σχόλια έως
6 Μαρτίου 2012, 11:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σε
Στατιστικά
11 Σχόλια 537 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 23815 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΚΥΟΤΟ
- Παρνασσός - Εθνικό Πάρκο
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Ρυθμίσεις θεμάτων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Σχέδιο Τεχνικού Κανονισμού Βιοκαυσίμων
- Χορήγηση αδειών διάθεσης βιοκαυσίμων
- Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Εθνικός Ενεργειακός Χάρτης 2050
- ΥΔΑΤΟΡΕΥΜΑΤΑ
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Καθορισμός όρων σε διεθνείς διαγωνισμούς ΕΠΑ
- Ηλεκρονική ταυτότητα κτιρίων
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Αυθαίρετη δόμηση 2
- Ενεργειακος Σχεδιασμος
- Ρυθμίσεις θεμάτων ΑΠΕ
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Κατηγορίες αδειών χρήσης και εκτέλεσης έργων αξιοποίησης των υδάτων
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Έλεγχοι δόμησης
- Γήπεδο ΑΕΚ στην Ν. Φιλαδέλφεια
- Κατηγορίες και περιεχόμενο χρήσεων γης
- Αεροδρόμιο Ελληνικού - Πρόγραμμα Ηλιος
- Ρυθμίσεις ΥΠΕΚΑ
- Επέκταση Ορισμού Προστατευόμενων Καταναλωτών
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Αλλαγή χρήσης κτιρίων - ΥΑ
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Περιβαλλοντική αναβάθμιση και ιδιωτική πολεοδόμηση
- Ηλεκτροκίνητα οχήματα
- Δασικοί Συνεταιρισμοί
- Εναρμόνιση του εθνικού δικαίου προς τις Οδηγίες 2009/28/ΕΚ και 2009/30/ΕΚ και άλλες διατάξεις
- Συμψηφισμός ποσών
- Κατασκευή φυτεμένων επιφανειών
- Αξιοποίηση Ιλύος
- Προστασία του Φυσικού Περιφερειακού Πάρκου Τήλου
- Ρύθμιση θεμάτων της ΑΔΜΗΕ ΑΕ
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- Τροποποίηση της ΚΥΑ Δ1/Α/οικ.2497/8.2.2013
- Καθορισμός κριτηρίων και Κατανομής Βιοντίζελ
- Δομική Τρωτότητα
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- ΑΠΟΘΕΜΑΤΑ ΑΡΓΟΥ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ
- Δασικά Οικοσυστήματα
- ΟΡΟΣ ΜΑΙΝΑΛΟΥ
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σταθερές εστίες καύσης για τη θέρμανση κτιρίων και νερού
- Ενεργειακή απόδοση κτιρίων
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Δεύτερο Σχέδιο Δράσης Εξοικονόμησης Ενέργειας
- Ελληνική Διαχειριστική Εταιρία Υδρογονανθράκων
- Έρευνα και εκμετάλλευση υδρογονανθράκων (opendoor)
- Έρευνα και Διαχείριση Γεωθερμικού Δυναμικού
- Δικαιώματα έρευνας και εκμετάλλευσης δημόσιων μεταλλευτικών χώρων στη Βόρεια Ελλάδα
- Κατάταξη Έργων και Δραστηριοτήτων σε κατηγορίες του Νόμου για την Περιβαλλοντική Αδειοδότηση
- Νεος Οικοδομικός Κανονισμός
- ΚΥΑ Τουρισμού
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης και χερσαίας περιοχής Αλυκής, Ψιλής Άμμου, νήσου Σάμου
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
- Σχέδιο Δράσης για την βιοποικιλοτητα
- Αθλητικές Εγκαταστάσεις
- Εθνικό Κτηματολόγιο
- Εθνικό Κτηματολόγιο
Αρθρο 5
Παρ.4 Σε περίπτωση μεταβολής της χρήσης του κτηρίου σε ιδικό κτήριο! (άλλως σε μεταβολή από ιδικό σε κατοικία η προσβασιμότητα από άτομα με αναπηρία κλπ είναι προαιρετική και δεν επιβάλλεται)
ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΓΙΑ ΤΑ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΑ ΚΤΙΡΙΑ, ΟΠΟΥ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΗ Η ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΑΜΕΑ – ΟΠΩς ΔΙΑΤΗΡΗΤΕΑ ΚΤΙΡΙΑ. ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ ΧΡΗΣΗ? ΘΑ ΜΕΙΝΟΥΝ ΚΟΥΦΑΡΙΑ?
Αρθρο 4 – Χρήση κτιρίων
Νομίζω ότι η διατύπωση της παρ.4 είναι πολύ απλουστευτική και θα αποτελέσει αιτία προβλημάτων. Γιά να αλλάξει επί παραδείγματι η χρήση ισογείου καταστήματος σε γραφείο ή η χρήση ισόγειου διαμερίσματος με απ’ ευθείας πρόσβαση από το δρόμο σε κατάστημα, θα πρέπει να εξασφαλιστεί η προσβασιμότητα του εσωτερικού κλιμακοστασίου και του ανελκυστήρα του κτιρίου (κοινόχρηστοι χώροι κτιρίου) από εμποδιζόμενα άτομα??
Υποθέτω ότι επιδιώκεται η προσβασιμότητα σε κοινόχρηστους χώρους, μέσω των οποίων εξασφαλίζεται η πρόσβαση στη νεοεγκαθιστάμενη χρήση. Νομίζω ότι θα ήταν ορθώτερη η εξής διατύπωση:
4. Σε κάθε περίπτωση μεταβολής της χρήσης κτιρίου ή χώρου κτιρίου πρέπει να διασφαλίζεται υποχρεωτικά η προσβασιμότητα στα άτομα με αναπηρία ή εμποδιζόμενα άτομα σ’ εκείνους τους κοινόχρηστους χώρους του κτιρίου, μέσω των οποίων είναι προσπελάσιμοι οι χώροι που αλλάζουν χρήση. Σε αντίθετη περίπτωση η κατασκευή θεωρείται αυθαίρετη.
Στην Παρ.3 του άρθρου 5 αναφέρεται: «και ανεξάρτητα από τυχόν μεταβολή λοιπών όρων δόμησης», οπότε, με δεδομένο ότι ισχύει και εκτός σχεδίου, αν έχω βγάλει άδεια για Βιομηχανία εκτός σχεδίου με συντελεστή 0,9, μπορώ το κάνω κατοικίες ή γραφεία! Υπέροχα! Τουλάχιστον είναι μετά από άδεια (όπως προκύπτει από την παρ.1 του άρθρου), για να ελεγχθούν οι κτιριοδομικές διατάξεις (φορτία, σκάλες, ανελκυστήρες;)
Δεν ξέρω αν αυτό που λέει ο κ. θωμας χαραλαμπακος στέκει 100%, θα σχολιάσω όμως το γεγονός ότι το ΙΚΑ και άλλες αντίστοιχες υπηρεσίες στεγάζονται για 10ετίες σε ακατάλληλα κτίρια χωρίς καμία πρόσβαση από ΑΜΕΑ – άρα στεγάζονται παράνομα. Οπότε οι μεγάλες κουβέντες περί αυθαιρέτων θα έπρεπε να λείπουν.
Η διάταξη του άρθρου 4 παρ 1[στ] η οποία προβλέπει άδεια δομησης για αλλαγη χρησης , είναι αντιθετη με τη διάταξη του
άρθρου 5 παρ [2] , η οποία προβλέπει ότι για την μεταβολη της χρησης σε υφισταμενα κτιρια απαιτειται ενημερωση της ταυτοτητας του κτιρίου και δεν απαιτειται άδεια δομησης
Ήταν απαραίτητη και επιβεβλημένη η δυνατότητα αλλαγής χρήσης σε νομίμως υφιστάμενα κτίρια . Οι προηγούμενες διατάξεις οδήγησαν σε ….παράδοξες καταστάσεις . Στην παρ.3 του άρθρου 5 θα πρέπει να συμπληρωθεί ………..ανεξάρτητα από τυχόν μεταβολή λοιπών όρων και κανονισμών δόμησης .Ωστόσο οι «οικείες πολεοδομικές διατάξεις» , όπως αναφέρονται στην παρ.1 θα δημιουργήσουν πάλι θέματα ερμηνείας και παρερμηνείας. Θα πρέπει η αλλαγή χρήσης να μπορεί να γίνει σε κάθε περίπτωση εφόσον δεν απαγορεύεται η νέα αιτούμενη χρήση από τυχόν θεσμοθετημένες χρήσεις της περιοχής καθόσον σε κάθε περίπτωση το αίτημα για αλλαγή χρήσης αφορά ήδη υφιστάμενη χρήση σε νομίμως υφιστάμενο κτίσμα. Οι επιπλέον απαιτήσεις για τη νέα χρήση θα πρέπει να καλύπτονται από την σύνταξη αντίστοιχων μελετών . Όμως διατηρείται η σύγχυση για την έκδοση ή όχι άδειας δόμησης. Θα πρέπει να διευκρινιστεί και όχι να χρειάζονται πάλι δεκάδες εγκύκλιοι. Αποψή μου είναι να απαιτείται έκδοση άδειας δόμησης «αλλαγής χρήσης» μόνο όταν απαιτείται η σύνταξη μελετών προσαρμογής του κτιρίου ή του χώρου στην νέα χρήση . ΠΡΌΤΑΣΗ ΔΙΑΤΥΠΩΣΗΣ ΤΟΥ ΆΡΘΡΟΥ 5
ΧΡΗΣΗ ΚΤΙΡΙΩΝ – ΑΛΛΑΓΗ ΧΡΗΣΗΣ
1. Η χρήση του κτιρίου αποτελεί μέρος της Ταυτότητας του κτιρίου .
Αλλαγή χρήσης του κτιρίου ή μέρους του επιτρέπεται εφόσον δεν απαγορεύεται από θεσμοθετημένες χρήσεις γής της περιοχής . Για την αλλαγή χρήσης απαιτείται έκδοση Άδειας Δόμησης και ενημέρωση της Ταυτότητας του κτιρίου , εφόσον συντάσσονται νέες μελέτες ( αρχιτεκτονική, στατική , μηχανολογική, ΚΕΝΑΚ ) προσαρμογής στην αιτούμενη χρήση.
2. Δεν απαιτείται έκδοση Άδειας Δόμησης , για χώρους με συγκεκριμμένη χρήση εφόσον δεν απαιτείται σύνταξη νέων μελετών για την αιτούμενη χρήση . Στην περίπτωση αυτή απαιτείται ενημέρωση της ταυτότητας του κτιρίου.
3. Σε νομίμως υφιστάμενα υφιστάμενα κτίρια και ανεξάρτητα από μεταβολή όρων δόμησης και λοιπών κανονισμών , επιτρέπεται αλλαγή χρήσης σύμφωνα με την παρ.1.
4. Σε περίπτωση αλλαγής χρήσης κτιρίου ή χώρου του κτιρίου πρέπει να διασφαλίζεται η προσβασιμότητα στα άτομα με αναπηρία ή εμποδιζόμενα άτομα στους κοινόχρηστους χώρους του κτιρίου , σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 26 του παρόντος .
Ως προς την παραγρ 4 , αν σε κάποια οικοδομη δεν προβλέφθηκε με την έκδοση της άδειας , προσβασιμότητα στον
κοινόχρηστο χωρο , και δεν μπορει να τον κατασκευάσει ειτε
τεχνικα ειτε για άλλους λογους , να μην μπορει να αλλάξει
τη χρηση , και να κρινεται αυθαιρετη η οικοδομη
ναι μεν σεβασμος προς τα ΑΜΕΑ , ειναι όμως άδικο για τον ιδιοκτητη και επιχειρηματια , που ξόδεψε και θα ξοδέψει τόσα χρηματα , θα εισπραττει και αποδίδει ΦΠΑ θα αποσχολει εργαζόμενους κλπ ….ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΑΔΙΚΟ , ΑΛΛΑ ειναι ΚΑΙ
αντισυνταγματικη η ρυθμιση ,
Είναι παράλογο να απαιτείται άδεια αλλαγής χρήσης κάθε φορά που π.χ. οι διαδοχικοί ενοικιαστές ενός καταστήματος το μετατρέπουν από εμπορικό σε υγειονομικού ενδιαφέροντος και αντίστροφα ,ή όταν η χρήση μιας κατοικίας εναλλάσεται με χώρο γραφείου.
Θα μπορούσαν αυτού του τύπου οι άδειες να μετατραπούν σε «εγκρίσεις» (όταν φυσικά αφορούν μόνο την αλλαγή χρήσης, η χρήση επιτρέπεται στην περιοχή και πληρούνται οι εκάστοτε προδιαγραφές)με γρηγορότερες και οικονομικότερες για τον πελάτη διαδικασίες.
παρ.4 Σε περίπτωση αλλαγής χρήσης τμήματος κτιρίου θεωρώ ότι δεν συντρέχει λόγος διασφάλισης προσβασιμότητας ΑΜΕΑ στους κ.χ. του συνόλου του κτιρίου. Ως παράδειγμα αναφέρω αλλαγή χρήσης καταστήματος ισογείου πολυκατοικίας σε κατάστημα υ.ε. όπου ορθά απαιτείται προσβασιμότητα ΑΜΕΑ,για τον χώρο του, η οποία όμως στερείται νοήματος για τους κοινόχρηστους χώρους του κτιρίου που δεν επηρεάζουν τη λειτουργία του καταστήματος και φυσικά δεν περιλαμβάνονται στην αλλαγή χρήσης.
Σε γενικές γραμμές πράγματι πολλές και ευχάριστες οι αλλαγές.
Ειδικά στα ζητήματα αρχιτεκτονικών προεξοχών και διακοσμητικών στοιχείων σε συνδιασμό με ΑΠΕ και βιοκλιματική αρχιτεκτονική.
Μια ένσταση η οποία θυμίζει την υπάρχουσα αντίληψη του «πονάει κεφάλι, κόβει κεφάλι» για την απαγόρευση διάσπασης όγκων στα εκτός σχεδίου. Είναι απαράδεκτη, δεν υπάρχει κανένα επιχείρημα που να δικαιολογεί κάτι τέτοιο ούτε από αρχιτεκτονικής πλευράς, αντιθέτως υποβιβάζει τη ποιότητα ζωής των κατοίκων το να τους αναγκάζεις να ζουν ακόμη και στην εξοχή, σαν να είναι σε πολυκατοικία. Ασε που θα μπορούσε ο ενδιάμεσος χώρος να αποτελεί στολίδι με φύτευση, διαμόρφωση επιπέδων κλπ…
Αν στόχος είναι το ωραίο και το σωστό… και όχι η κάλυψη της αδυναμίας των ελέγχων και της τήρησης του νόμου… θεωρώ ότι θα ανακαλέσετε γιατί είναι φανερά άδικη και άσχημη η απόφαση.