Στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος κεφαλαίου εμπίπτουν οι δραστηριότητες με Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας (ΚΑΔ) 55.10, 55.20, 55.30 και 55.90.
Αρχική Σχέδιο Νόμου «Νέο Θεσμικό πλαίσιο για την άσκηση οικονομικής δραστηριότητας και άλλες διατάξεις»Άρθρο 40 – Απλούστευση Αδειοδότησης Τουριστικών Καταλυμάτων – Πεδίο Εφαρμογής
Άρθρο 40 – Απλούστευση Αδειοδότησης Τουριστικών Καταλυμάτων – Πεδίο Εφαρμογής
- 39 ΣχόλιαΚεφάλαιο Α’- Άρθρο 1 – Σκοπός – Γενικές Αρχές
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 2 Πεδίο εφαρμογής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 3 – Χρήση τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών
- 10 ΣχόλιαΚεφάλαιο Β΄ Άρθρο 4 – Γνωστοποίηση
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 5 – Έγκριση
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 6 – Χορήγηση έγκρισης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 7 – Αλλαγή του φορέα δραστηριοτήτων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 8 – Περιορισμός αριθμού εγκρίσεων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 9 – Προσφυγή
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Παράβολο
- 6 ΣχόλιαΚεφάλαιο Γ’ – Άρθρο 11 – Αρχές ελέγχου και εποπτείας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 12 – Υποχρέωση εχεμύθειαςΆρθρο 12 – Υποχρέωση εχεμύθειας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 13Άρθρο 13
- 9 ΣχόλιαΚεφάλαιο Δ’ – Άρθρο 14 – Αρμόδιες Αρχές
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Αδειοδότησης και Ελέγχων (ΟΠΣ-ΑΔΕ)
- 6 ΣχόλιαΚεφάλαιο Ε΄ – Άρθρο 16 – Διοικητικές κυρώσεις σε ασκούντες οικονομική δραστηριότητα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 17 – Διοικητική προσφυγή κατά προστίμων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Μεταβατικές διατάξεις
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄ – ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΠΟΙΗΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΑΦΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΠΟΤΩΝ – Άρθρο 19 – Πεδίο εφαρμογής
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Γνωστοποίηση λειτουργίας
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Κατάργηση βεβαίωσης καταλληλότητας
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Κατάργηση σύμφωνης γνώμης υγειονομικής καταλληλότητας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Κατάργηση βεβαίωσης συνδρομής νομίμων προϋποθέσεων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 24 – Δραστηριότητες μεταποίησης τροφίμων που εμπίπτουν στους Κανονισμούς (ΕΚ) 853/2004 και (ΕΚ) 1069/2009
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 25 – Κυρώσεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Μέτρα πυροπροστασίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Μεταβατικές, τροποποιούμενες, καταργούμενες διατάξεις
- 7 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ – ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ, ΘΕΑΤΡΩΝ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΩΝ – Άρθρο 28 – Πεδίο Εφαρμογής
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Γνωστοποίηση
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 30 – Απλούστευση ρυθμίσεων για τη χρήση μουσικής και χρήσης μουσικών οργάνων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 31 – Απλούστευση ρυθμίσεων για την άδεια κοινοχρήστου χώρου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 32 – Απλούστευση ρυθμίσεων για τα Θέατρα και τους Κινηματογράφους
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 33 – Ρυθμίσεις Αρχαιολογίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 34 – Εξουσιοδότηση
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 35 – Κυρώσεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 36 – ΠαράβολοΆρθρο 36 – Παράβολο
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 37 – Τροποποιούμενες, καταργούμενες διατάξεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 38 – Μεταβατικές Διατάξεις
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 39 – Απλούστευση ρυθμίσεων για τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος σε τουριστικά καταλύματα
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 40 – Απλούστευση Αδειοδότησης Τουριστικών Καταλυμάτων – Πεδίο Εφαρμογής
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 41 – Γνωστοποίηση
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 42 – Απλούστευση της Διαδικασίας Έναρξης Λειτουργίας Τουριστικών ΚαταλυμάτωνΆρθρο 42 – Απλούστευση της Διαδικασίας Έναρξης Λειτουργίας Τουριστικών Καταλυμάτων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 43 – Πιστοποιητικό Πυρασφάλειας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 44 – Χορήγηση Ειδικού Σήματος Λειτουργίας (Ε.Σ.Λ.)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 45 – Κατάταξη τουριστικών καταλυμάτων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 46 – Κολυμβητικές ΔεξαμενέςΆρθρο 46 – Κολυμβητικές Δεξαμενές
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 47 – Λοιπές ρυθμίσεις Πυροπροστασίας και Πυρασφάλειας
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
9 Αυγούστου 2016, 14:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
29 Αυγούστου 2016, 14:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο ΝόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
2 Σχόλια 246 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14222 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ «ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ,ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΡΥΘΜΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ...
- Σχέδιο νόμου με τίτλο: "Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την Προγραμματική Περίοδο 2021-2027"
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου: "Δίκαιη Αναπτυξιακή μετάβαση και ρύθμιση ειδικότερων ζητημάτων απολιγνιτοποίησης"
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2101 ... άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1151 ...
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς την Οδηγία (ΕΕ) 2019/2161
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2019/2121 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 27ΗΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2019 ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2017/1132
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας ΕΕ-2020/1828 του ΕΚ και του Συμβ. της 25ης Νοεμβρ.2020 σχετικά με τις αντιπροσωπευτικές αγωγές για την προστασία των καταναλωτών,ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών...
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απριλίου 2019 σχετικά με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας προϊόντων και υπηρεσιών
- Ίδρυση, ανάπτυξη, διαχείριση και λειτουργία των Επιχειρηματικών Πάρκων -Ενιαίο πλαίσιο ρύθμισης για τους φορείς Οργανωμένων Υποδοχέων Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων
- Κανονισμός Απονομής Ελληνικού Σήματος στον ζύθο
- Δημόσια διαβούλευση σχέδιο νόμου με τίτλο «Εξυγίανση Ναυπηγείων Ελευσίνας»
- Ενσωμάτωση Κεφαλαίου III της Οδηγίας (ΕΕ)2017/1132,όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία 2019/1151 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019
- Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο:«Ρυθμίσεις για τις Εταιρείες - Τεχνοβλαστούς»
- Στρατηγικές επενδύσεις και βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος μέσω της επιτάχυνσης διαδικασιών στις ιδιωτικές και στρατηγικές επενδύσεις
- Εκσυγχρονισμός του δικαίου ανταγωνισμού για την ψηφιακή εποχή-Τροποποίηση ν. 3959/2011 & ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Δεκεμβρίου 2018
- Δημόσια διαβούλευση για την "Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων"
- Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας λαϊκών αγορών και υπαίθριου εμπορίου
- Σχέδιο νόμου για την παραγωγή, εξαγωγή και διάθεση τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης του είδους Cannabis Sativa L
- Δημόσια διαβούλευση για το "Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων"
- Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ:"ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ, ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ"
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1150-δίκαιη μεταχείριση και της διαφάνειας για τους επιχειρηματικούς χρήστες επιγραμμικών υπηρεσιών διαμεσολάβησης (L 186)
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την προώθηση των Πράσινων Δημοσίων Συμβάσεων (2020 – 2023)
- Διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021 - 2025
- Σχέδιο Νόμου με τίτλο «Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, διατάξεις για την ανάπτυξη, την έρευνα και την καινοτομία»
- Σχέδιο διατάξεων για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης
- ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ
- Γενικό Εμπορικό Μητρώο
- ΕΘΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
- Διατάξεις για την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα
- Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία (ΕΕ) 2015/2436 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
- Νόμος για την προσέλκυση Στρατηγικών Επενδύσεων
- Εναρμόνιση νομοθετικού πλαισίου για την έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων στο πλαίσιο Δημοσίων Συμβάσεων.
- Σχέδιο νόμου «Περί εταιρικών μετασχηματισμών»
- Διαδικασίας καθορισμού, οριοθέτησης και οργάνωσης, των απαιτούμενων δικαιολογητικών, του τρόπου λειτουργίας και διαχείρισης του Επιχειρηματικού Πάρκου Μεμονωμένης Μεγάλης Μονάδας (ΕΠΜΜΜ)
- Περί Ανωνύμων Εταιρειών
- «Συνέργειες και Δικτυώσεις» του Αναπτυξιακού νόμου 4399/2016
- «Ενισχύσεις Καινοτομικού Χαρακτήρα για ΜΜΕ» του Αναπτυξιακού νόμου 4399/16
- Αναπτυξιακό Πολυνομοσχέδιο
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
Η κεντρική φιλοσοφία του παρόντος νομοσχεδίου κινείται σε δύο επίπεδα: πρώτο επίπεδο είναι η άρση κάθε γραφειοκρατικού κωλύματος και η διευκόλυνση για την άσκηση οποιασδήποτε επαγγελματικής δραστηριότητας.
Σε δεύτερο επίπεδο η κάθε επαγγελματική δραστηριότητα μετά την υποβολή της γνωστοποίησης αποτελεί αντικείμενο ελέγχου από τις εκάστοτε αρμόδιες αρχές.
Συμφωνούμε ως προς την φιλοσοφία του νομοσχεδίου. ΑΛΛΑ είμαστε πολύ επιφυλακτικοί ως προς το δεύτερο επίπεδο που αφορά τον έλεγχο και την εποπτεία των επιχειρήσεων από της δημόσιες αρχές όπου αναφέρεται στην πλειοψηφία των άρθρων.
Η εμπειρία μας στον τουριστικό τομέα τα τελευταία χρόνια έδειξε ότι η πολιτεία έχει “περάσει” ένα λανθασμένο μήνυμα προς τους επιχειρηματίες. Δηλαδή “κάνε όποια επιχείρηση θέλεις και ο έλεγχος είναι δευτερεύουσα σημασίας και αν έρθει”. Επομένως το ζητούμενο είναι ο συστηματικός έλεγχος και η εποπτεία.
Ο τουριστικός τομέας είναι πολύ ευαίσθητος στα θέματα καθαριότητας- υγιεινής, ασφάλειας και τροφίμων ως εκ τούτου είναι απαραίτητος και σημαντικός ο έλεγχος της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών.
Το Υπουργείο για να ελέγξει τα προαναφερόμενα πρέπει να εξασφαλίσει τις παρακάτω προϋποθέσεις:
a) Τη δημιουργία ενός φορέα στελεχωμένου με άτομα που διαθέτουν γνώση και εμπειρία ώστε να υποστηρίξει το άρθρο 15 “περί ελέγχου και εποπτείας…. “
β) την διενέργεια επιμορφωτικών σεμιναρίων κατά την χειμερινή περίοδο διότι έχουν αλλάξει πολλές διαδικασίες, νόμοι και προδιαγραφές ώστε να ενημερωθούν και να είναι πιο αποτελεσματικοί.
γ) Η αύξηση κονδυλίων για την εποπτεία και των έλεγχο των Τουριστικών Επιχειρήσεων που θα εισπράττονται σύμφωνα με το άρθρο 10 “περί παραβόλου “ γι’ αυτήν την λειτουργία.
δ) Κίνητρα στους υπαλλήλους που θα κληθούν να θέσουν τα οικογενειακά αυτοκίνητα τους στη διάθεση της υπηρεσίας διότι η σημερινή ημερήσια αποζημίωση είναι αντικίνητρο για τους υπαλλήλους, τόσο για το κόστος μετακίνησης όσο και την χρήση – ασφάλεια των αυτοκινήτων τους.
ε) τα διοικητικά πρόστιμα όταν επιβάλλονται από μια αρμόδια αρχή σε μια επιχείρηση να πληρώνονται απ’ ευθείας από τους επιχειρηματίες όπως αυτό ισχύει με τις παραβάσεις του Κ.Ο.Κ. (Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας).
Σε περίπτωση όπου ο επιχειρηματίας επιθυμεί να προσφύγει στα υπηρεσιακά συμβούλια ή στα διοικητικά Δικαστήρια να το πράξη σε δεύτερο επίπεδο. Αυτό το μέτρο θα έχει δύο σημαντικά αποτελέσματα.
1. τη μείωση της παραβατικότητας και
2. την άμεση αύξηση των εσόδων
Επειδή θα απαιτηθεί αρκετό χρονικό διάστημα ώστε να “κτιστεί” πνεύμα εμπιστοσύνης μεταξύ των επιχειρηματιών και των δημόσιων αρχών, που αυτό επιδιώκει το νέο νομοσχέδιο, οι έλεγχοι και η εποπτεία θα πρέπει να εντατικοποιηθούν, σε αντίθετη περίπτωση θα επικρατήσει αθέμιτος ανταγωνισμός, ασυδοσία και ένα ΧΑΟΣ στην επιχειρηματικότητα. Έτσι τα θύματα θα είναι ο Ελληνικός Τουρισμός που αποδίδει το 22% στο ΑΕΠ της χώρας, η υγιής επιχειρηματικότητα και η απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας.
Η κατάργηση χορήγησης άδειας μουσικών οργάνων στα καταστήματα θα δημιουργήσει μείζον θέμα ηχορύπανσης και όχλησης των τουριστών.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο Γ. Γραμματέας
Τσουμάνης. Κ. Σουφλής Γ.
Για είναι διαυγής η ρύθμιση, θα μπορούσαν να αναφερθούν τουλάχιστον ρητά οι δραστηριότητες αυτές (ξενοδοχεία και παρόμοια καταλύματα, καταλύματα διακοπών και άλλα καταλύματα σύντομης διαμονής, χώροι κατασκήνωσης, εγκαταστάσεις για οχήματα αναψυχής και ρυμουλκούμενα οχήματα, άλλα καταλύματα). Επειδή ο ΚΑΔ δεν χρησιμοποιείται αλλού (π.χ., στην πρόσφατη κατηγοριοποίηση για τις ανάγκες της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, ΦΕΚ Β’ 2471/2016), ο συσχετισμός των κατηγοριών του ΚΑΔ με άλλες κατηγοριοποιήσεις δημιουργεί πρόσθετα ερμηνευτικά προβλήματα.