ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΠΑΡΑΤΑΣΕΙΣ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΘΕΣΜΙΩΝ Άρθρο 30 Παρατάσεις προθεσμιών – Τροποποίηση παρ. 5α άρθρου 5 π.δ. 90/2018, παρ. 15 άρθρου 51 ν. 4178/2013, παρ. 2 άρθρου 26 ν. 4280/2014 και άρθρου 72 ν. 4843/2021

1. Η προθεσμία του τρίτου εδαφίου της παρ. 5α του άρθρου 5 του π.δ. 90/2018 (Α΄ 162), περί ολοκλήρωσης εκκρεμών διαδικασιών έγκρισης, αναθεώρησης ή τροποποίησης Γενικών Πολεοδομικών Σχεδίων ή Σχεδίων Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης, παρατείνεται, και η παρ. 5α διαμορφώνεται ως εξής:
«5α. Η αναθεώρηση και τροποποίηση Γενικών Πολεοδομικών Σχεδίων (Γ.Π.Σ.) ή Σχεδίων Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης (ΣΧΟΟΑΠ) που εγκρίθηκαν κατ` εφαρμογή του ν. 2508/1997, γίνεται σύμφωνα με το άρθρο 7 του ν. 4447/2016 (Α΄ 241). Εκκρεμείς διαδικασίες έγκρισης, αναθεώρησης ή τροποποίησης Γενικών Πολεοδομικών Σχεδίων ή Σχεδίων Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης μπορεί να συνεχίζονται και να εγκρίνονται σύμφωνα με τα άρθρα 4 και 5 του ν. 2508/1997 (Α΄ 124). Εκκρεμείς διαδικασίες έγκρισης, αναθεώρησης ή τροποποίησης για τις οποίες έχει εγκριθεί από το οικείο Δημοτικό Συμβούλιο η Α΄ Φάση της κύριας μελέτης, ανεξαρτήτως του χρόνου έγκρισής της, συνεχίζονται και ολοκληρώνονται υποχρεωτικώς με την έκδοση της σχετικής πράξης έγκρισης έως την 31η.12.2023.».
2. Οι προθεσμίες του τρίτου εδαφίου της παρ. 15 του άρθρου 51 του ν. 4178/2013 (Α΄ 174), περί ολοκλήρωσης των Γενικών Πολεοδομικών Σχεδίων, παρατείνονται, και η παρ. 15 διαμορφώνεται ως εξής:
«15. Από τη δημοσίευση του παρόντος οι χρήσεις γης που ορίζονται κατά τις ειδικές διατάξεις των Γ.Π.Σ., που εγκρίθηκαν πριν τη δημοσίευση του ν. 2508/1997 (Α΄ 124), είναι δεσμευτικές για τη διοίκηση μόνο στην περίπτωση που κατόπιν αυτών εγκρίθηκαν πολεοδομικές μελέτες αναθεώρησης ή ένταξης, σύμφωνα με το Γ.Π.Σ. Σε κάθε περίπτωση, εντός προθεσμίας ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος κινείται η διαδικασία αναθεώρησης των συγκεκριμένων Γ.Π.Σ., κατόπιν απόφασης του αρμόδιου Δημοτικού Συμβουλίου ή άλλου αρμόδιου οργάνου κατά τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις. Η ως άνω αναθεώρηση του Γ.Π.Σ. θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως τις 31.12.2023, διαφορετικά από 1η.1.2024 εφαρμόζονται αυτοδικαίως δεσμευτικά οι διατάξεις των ως άνω Γ.Π.Σ. Οι προϋποθέσεις του προηγούμενου εδαφίου ισχύουν και για τις περιπτώσεις όπου έχει κινηθεί η διαδικασία αναθεώρησης κατά τα ανωτέρω.».
3. Το δεύτερο εδάφιο της παρ. 2 του άρθρου 26 του ν. 4280/2014 (Α’ 159), περί εκκρεμών διαδικασιών για την πολεοδόμηση εκτάσεων, τροποποιείται ως προς τον χρόνο ισχύος των βεβαιώσεων της παρ. 6 του άρθρου 24 του ν. 2508/1997 (Α’ 124), και η παρ. 2 διαμορφώνεται ως εξής:
«2. Εκκρεμείς διαδικασίες για την πολεοδόμηση εκτάσεων με τις διατάξεις του άρθρου 24 του ν. 2508/1997 συνεχίζονται με βάση είτε τις παρούσες είτε τις προϊσχύουσες διατάξεις, αν κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου έχει υποβληθεί στην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας φάκελος για τη χορήγηση βεβαίωσης του άρθρου 24 παρ. 6 του ν. 2508/1997, η οποία για τις περιπτώσεις αυτές ισχύει για τρία (3) έτη από την έκδοσή της. Σε εκκρεμείς διαδικασίες για την πολεοδόμηση εκτάσεων, για τις οποίες έχει εκδοθεί βεβαίωση της παρ. 6 του άρθρου 24 του ν. 2508/1997, η βεβαίωση αυτή ισχύει έως τις 31.12.2024, υπό την προϋπόθεση ότι εντός τριετίας από την έκδοσή της έχει υποβληθεί προς έγκριση η πολεοδομική μελέτη.».

  • 13 Νοεμβρίου 2023, 20:10 | Όλγα Βαφειάδου

    Με την παράγραφο 1 του άρθρου 30 του Σχεδίου Νόμου τροποποιείται η παράγραφος 5α του άρθρου 5 του ΠΔ 90/2018 και τίθεται, η 31η-12-2023 ως νέα προθεσμία (παράταση) ολοκλήρωσης, και μάλιστα με έκδοση και της σχετικής πράξης έγκρισης, τυχόν εκκρεμών διαδικασιών εκπόνησης-αναθεώρησης-τροποποίησης μελετών ΓΠΣ και ΣΧΟΑΠ με την προϋπόθεση να έχει εγκριθεί από το οικείο Δημ. Συμβούλιο η Α’ φάση της κύριας μελέτης.

    Επισημαίνω καταρχήν ότι η οριζόντια ρύθμιση θέσπισης συγκεκριμένης προθεσμίας στις εκκρεμείς μελέτες, όπως είχε εισαχθεί με την παράγραφο 5α, του άρθρου 5 του ΠΔ 90/2018 και έκτοτε παρατείνεται:
    Α) Αποτελεί παρέμβαση του κράτους σε συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου (όπως είναι οι συμβάσεις μεταξύ ΟΤΑ και Αναδόχων) θέτοντας ισχυρό ενδεχόμενο λύσης τους, με συνέπεια την αχρήστευση / απαξίωση μελετητικού έργου και επεξεργασιών πολλών ετών, χωρίς καμία πρόβλεψη για αποζημίωση τόσο για τον ΟΤΑ/Εργοδότη (για τα χρήματα που έχει ήδη δαπανήσει), όσο και για τον Ανάδοχο (για τα χρήματα που θα απολέσει σε περίπτωση λύσης). Από αυτήν την άποψη, προκύπτει θέμα νομιμοποίησης / συνταγματικότητας της ίδιας της αρχικής διάταξης.
    Β) Υπήρξε άστοχη ως προς την εκτίμηση του χρόνου μέσα στον οποίο θα ήταν δυνατή η ολοκλήρωση των εκκρεμών διαδικασιών, όπως αποδεικνύουν οι διαδοχικές ανανεώσεις/παρατάσεις της τεθείσας προθεσμίας και η αναγνώριση ανάγκης νέας παράτασης που προβλέπει η προτεινόμενη ρύθμιση.

    Προφανώς η προτεινόμενη ρύθμιση αναβίωσης της λήξασας την 30-6-2023 προθεσμίας και θέσπισης ως νέας καταληκτικής ημερομηνίας της 31-12-2023, δηλαδή σε ενάμιση μήνα αποτελεί μάλλον εξωπραγματική επιλογή.

    Με το δεδομένο της υπερτεσσαρακονταετούς μάχιμης εμπειρίας μου σε αντικείμενα χωρικού σχεδιασμού οφείλω να επισημάνω (κάτι που είναι γνωστό σε όσους ασχολούνται με το αντικείμενο) ότι στη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων, οι υπέρμετρες καθυστερήσεις στην έγκριση του σχεδιασμού οφείλονται σε αδυναμίες των διοικητικών μηχανισμών και γενικότερα σε αρρυθμίες της ίδιας της διοίκησης, σε συνδυασμό και με τη ρευστότητα του θεσμικού πλαισίου.

    Η μη ανανέωση μέχρι τώρα της λήξασας στις 30-6-2023 τελευταίας προθεσμίας έχει λειτουργήσει αποτρεπτικά σε σχέση με σοβαρό και συνεπή προγραμματισμό ενεργειών των υπηρεσιών ελέγχου κλπ των εκκρεμών μελετών. Επομένως η αναβίωση της προθεσμίας πρέπει να παρέχει ασφάλεια προοπτικής και επάρκεια χρόνου, προκειμένου οι υπηρεσίες να ασκήσουν απρόσκοπτα τα καθήκοντά τους αφιερώνοντας τη δέουσα προσοχή, αλλά και να δοθεί ο απαραίτητος χρόνος να επανεκκινήσουν οι διαδικασίες που μπορεί να έχουν τεθεί σε αναμονή. Επομένως είναι ρεαλιστικά αναγκαίο ο χρόνος αυτός να μην είναι μικρότερος του 1 έτους από τη δημοσίευση της νέας ρύθμισης.

    Τέλος, θα πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι σε κάθε περίπτωση τυχόν περισσότερες εγκρίσεις εκκρεμών μελετών θα είναι επ ωφελείας του προγράμματος Κωνσταντίνος Δοξιάδης (μελέτες ΤΠΣ), καθώς όπου θα υπάρχει πρόσφατα εγκεκριμένο ΓΠΣ θα υφίστανται ήδη ρυθμίσεις και θα γίνεται επεξεργασία μόνο για την επικαιροποίηση ή/και συμπλήρωση αυτών και όχι για εξ αρχής επιβολή ρυθμίσεων. Η προοπτική αυτή αναμένεται να συντομεύσει τους χρόνους εκπόνησης και διαβούλευσης, αλλά και να αυξήσει την τελική εγκρισιμότητα των μελλοντικών μελετών ΤΠΣ.

    Με εκτίμηση
    Όλγα Βαφειάδου
    Αρχιτέκτων Μηχανικός – Πολεοδόμος – Χωροτάκτης

  • 13 Νοεμβρίου 2023, 20:30 | Τάσος Λέπεσης

    Επί της διαδικασίας, η παράταση των παραγράφων 1 και 2 θα ήταν σκόπιμο να είναι τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2024, προκειμένου να ολοκληρωθούν ομαλά οι πολύ ώριμες διαδικασίες, αλλά και να επανεκκινήσουν διαδικασίες, που σε κάποιες περιπτώσεις οι ίδιες οι υπηρεσίες έχουν «παγώσει» λόγω εκτιμώμενου ως μη επαρκούς του διαθέσιμου (από τις παρατάσεις) χρόνου ολοκλήρωσης. Υπό αυτό το πρίσμα παρατάσεις μερικών μηνών είναι μη ρεαλιστικές.

    Επί τη ουσίας, μήπως, στο όνομα της αρχής της χρηστής διοίκησης, θα πρέπει να εξεταστεί το σενάριο πλήρους κατάργησης της διάταξης που επιβάλλει χρονικό ορίζοντα για τις εκκρεμείς μελέτες; Με την εν λόγω διάταξη ουσιαστικά επιβάλλεται -χωρίς πρόβλεψη αποζημιώσεων- η (μετά από μια προθεσμία που εν προκειμένω παρατείνεται) διακοπή διαδικασιών, για τις οποίες έχουν δαπανηθεί χρόνος και σημαντικοί οικονομικοί πόροι. Εξάλλου, ο Ν.4447/2016, όπως ισχύει δεν προβλέπει την επιβολή προθεσμίας για τις εκκρεμείς μελέτες (α.13, παρ.1).

  • 13 Νοεμβρίου 2023, 13:08 | Κωνσταντίνος

    Πολύ μικρή η προτεινόμενη παράταση μέχρι 31.12.2023. Να χορηγηθεί τουλάχιστον ετήσια παράταση. Στο Δήμο Αλεξανδρούπολης, με επίσημο έγγραφο προς τις κεντρικές υπηρεσίες του Υπουργείου, ζητήθηκε πριν την παρέλευση της προθεσμίας, νέα παράταση για ΓΠΣ που βρίσκεται στη Β2 Φάση.
    Οι υπηρεσίες της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης, αδυνατούν να εγκρίνουν σε διάστημα 3 μηνών το σύνολο της μελέτης και των υποστηρικτικών (ΣΜΠΕ).
    Σχετικο 969/25.05.2023 έγγραφο.

  • 13 Νοεμβρίου 2023, 13:32 | ΣΕΠΟΧ – ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΕΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΧΩΡΟΤΑΚΤΩΝ

    Επιβάλλεται να δοθεί η δυνατότητα επαρκούς χρόνου για την ολοκλήρωση των χρονοβόρων διαδικασιών έγκρισης εκκρεμών ΓΠΣ/ΣΧΟΑΑΠ που βρίσκονται σε τελικό στάδιο της μελετητικής διαδικασίας/ έγκρισης της ΣΜΠΕ. Για το λόγο αυτό ζητείται σχετική παράταση τουλάχιστον μέχρι 30 Ιουνίου 2024.

  • 13 Νοεμβρίου 2023, 12:57 | Παύλος Γεωργίου

    Η προθεσμία μέχρι 31-12-2023 είναι οριακή ακόμη και για μελέτες που έχουν ήδη περάσει ΣΥΠΟΘΑ και μένει η διαδικασία έκδοσης της απόφασης και δημοσίευσής της σε ΦΕΚ. Για μελέτες που είναι πριν από αυτό το στάδιο δεν τίθεται θέμα έγκρισής τους μέχρι 31-12-2023.

  • 12 Νοεμβρίου 2023, 18:28 | Δ.Δακανάλης

    Επιθυμούμε να δοθεί διετής παράταση τουλάχιστον, για να εξασφαλιστεί η δυνατότητα στα ακίνητα να αξιοποιηθούν, με νέους κανόνες χρήσεων γης και όρων δόμησης, εφόσον το ΓΠΣ της περιοχής είναι στο τελικό στάδιο της αναθεώρησής του καθώς είναι ηλίου φαεινότερο ότι το διάστημα μέχρι 31-12-2023 είναι πολύ μικρό.

  • 12 Νοεμβρίου 2023, 16:02 | Αρετη Αρμουτακη

    Επιθυμούμε να δοθεί διετής παράταση τουλάχιστον, για να εξασφαλιστεί η δυνατότητα στα ακίνητα να αξιοποιηθούν, με νέους κανόνες χρήσεων γης και όρων δόμησης, εφόσον το ΓΠΣ της περιοχής είναι στο τελικό στάδιο της αναθεώρησής του καθώς είναι ηλίου φαεινότερο ότι το διάστημα μέχρι 31-12-2023 είναι πολύ μικρό.

  • 12 Νοεμβρίου 2023, 16:08 | ΤΟΠΑΛΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

    Η παράταση που δίνεται μέχρι τις 31.12.2023 είναι πολύ μικρή. Η δέσμευση την χρήσεων για τις περιοχές της αμιγούς κατοικίας να μην είναι υποχρεωτική. Θελουμε μεγαλύτερη παράταση όπως ζητάει και το Τ.Ε.Ε. τμήμα Πελοπονήσου για τους περισσότερους δήμους της περιοχής.

  • 12 Νοεμβρίου 2023, 16:37 | ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΙΔΟΥ ΑΝΝΑ

    Η παράταση που δίνεται μέχρι τις 31.12.2023 είναι πολύ μικρή. Η δέσμευση την χρήσεων για τις περιοχές της αμιγούς κατοικίας να μην είναι υποχρεωτική. Θελουμε η παράταση να είναι τουλάχιστον 2ετης όπως ζητάει και το Τ.Ε.Ε. τμήμα Πελοπονήσου για τους περισσότερους δήμους της περιοχής.

  • 12 Νοεμβρίου 2023, 16:09 | ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

    Η παράταση που δίνεται μέχρι τις 31.12.2023 είναι πολύ μικρή. Η δέσμευση την χρήσεων για τις περιοχές της αμιγούς κατοικίας να μην είναι υποχρεωτική. Θελουμε η παράταση να είναι τουλάχιστον 2ετης όπως ζητάει και το Τ.Ε.Ε. τμήμα Πελοπονήσου για τους περισσότερους δήμους της περιοχής.

  • Εξαιρετικά μικρός ο εναπομένων χρόνος των 45 ημερών (μέχρι τέλος του 2023). Τι θα προλάβει να κάνει κάποιος που ενδιαφέρεται, σ’ αυτό το ασφυκτικά περιορισμένο χρονικό διάστημα?

    Προτείνεται παράταση της προθεσμίας μέχρι τον Δεκέμβριο του 2025 (12/2025).

  • 10 Νοεμβρίου 2023, 14:13 | K. Newton . G.V.

    Ε πόσες παρατάσεις πιά ??? Φτάνει…. αλλά δύο χρόνια και άλλα δύο χρόνια… .
    Ε πόσο χρόνο θέλουν οι μελετητές ?? πώς να θεσμοθετηθούν μελέτες οι οποίες συνάχθηκαν δεκαετίες πριν και έχει εγκριθεί από το οικείο Δημοτικό Συμβούλιο η Α΄ Φάση δεκαετίες πριν.
    Οι μελέτες αυτές γενικώς είναι ανεπίκαιρες, ποιόν εξυπηρετούν ! Τέλος έχουν ήδη ενταχθεί Δημοτικές Ενότητες στο πρόγραμμα Τοπικών Πολεοδομικών Σχεδίων και θα ενταχθούν όλες !

  • 9 Νοεμβρίου 2023, 15:03 | Στέργιος Πηλίτσης

    Πολύ μικρή η προτεινόμενη παράταση μέχρι 31.12.2023. Να χορηγηθεί διετής παράταση.

  • 9 Νοεμβρίου 2023, 14:06 | ΜΠΟΥΖΙΑΝΑ ΠΑΣΧΑΛΙΑ

    Η παράταση που προτείνεται με το σχέδιο νόμου είναι πολύ σύντομη, ακόμη και για τα νέα ΓΠΣ που βρίσκονται στην τελική ευθεία, δηλ. έχουν περάσει από την έγκριση ΚΕΣΥΠΟΘΑ και μένει η διαδικασία δημοσίευσης σε Φ.Ε.Κ.. Και επειδή τα ΓΠΣ αποτελούν το στρατηγικό επίπεδο του Πολεοδομικού Σχεδιασμού, υπάρχει ο κίνδυνος να μείνουν απλές μελέτες οι ορισμοί των μεγεθών της οικιστικής ανάπτυξης στην έκταση του εκάστοτε Δήμου, οι κατευθύνσεις πολεοδομικής οργάνωσης, οι παρεμβάσεις αναβάθμισης μέσω του μηχανισμού των αναπλάσεων κ.λ.π.. Εφόσον λοιπόν στην περίπτωση που δεν ολοκληρωθεί η αναθεώρηση των παλαιών ΓΠΣ από τους Δήμους βγαίνει το συμπέρασμα ότι οριστικοποιείται η εφαρμογή τους, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι για εγκεκριμένα ΓΠΣ επιτρέπεται η αναθεώρηση τους μετά την παρέλευση πέντε (5) ετών, είναι επιτακτική η ανάγκη η παράταση που θα χορηγηθεί να είναι διετής.

  • Δεδομένου του χρόνου που απαιτείται για την γνωμοδότηση των υπηρεσιών και την τήρηση τον χρονοδιαγραμμάτων, θα πρέπει να δωθεί παράταση για την έγκριση και τις αναθεωρήσεις των ΣΧΟΟΑΠ και ΓΠΣ.

  • 2 Νοεμβρίου 2023, 16:15 | ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΠΕΤΑΜΙΔΗΣ

    Η προθεσμία μέχρι 31.12.2023 είναι εξαιρετικά περιορισμένη λαμβάνοντας υπόψιν ότι το νομοσχέδιο βρίσκεται ακόμη σε διαβούλευση.

  • 2 Νοεμβρίου 2023, 12:10 | ΓΕΩΡΓΙΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ

    Η ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΠΟΥ ΠΡΟΤΑΘΗΚΕ ΘΑ ΕΚΠΝΕΥΣΕΙ ΠΟΛΥ ΣΥΝΤΟΜΑ ΚΑΙ ΟΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΟΥ ΕΠΙΒΛΕΠΟΥΝ ΤΙΣ ΜΕΛΕΤΕΣ ΑΥΤΕΣ ΕΧΟΥΝ ΠΑΓΩΣΕΙ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣΔΗΠΟΤΕ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΛΟΓΩ ΠΑΡΕΛΕΥΣΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗΣ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑΣ ΚΑΘΩΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΝΟΜΙΚΗ ΚΑΛΥΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΥΤΗΣ ΔΙΑΣΤΗΜΑ. ΕΚΚΡΕΜΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΓΠΣ ΚΑΙ ΣΧΟΟΑΠ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΣΕ ΥΔΟΜ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΟΤΙ ΟΙ ΜΕΛΕΤΕΣ ΑΥΤΕΣ ΕΚΠΟΝΟΥΝΤΑΙ ΣΕ 3 ΣΤΑΔΙΑ ΜΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΧΡΟΝΟ ΕΚΠΟΝΗΣΗΣ ΕΚΑΣΤΟ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΕΝΔΙΑΜΕΣΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ ΣΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΕΝΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΕΙΣ ΦΟΡΕΩΝ ΣΕ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ 2 ΜΗΝΩΝ. ΣΥΝ ΤΟΙΣ ΑΛΛΟΙΣ ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΕΙΣ ΟΡΓΑΝΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΜΟΔΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ Η ΟΠΟΙΑ ΕΙΣΗΓΕΙΤΑΙ ΣΤΟ ΣΥΠΟΘΑ Α. ΚΑΙ ΕΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΓΚΡΙΝΟΝΤΑΙ ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ. ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΩ ΔΕ ΟΤΙ ΟΙ ΥΔΟΜ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΣΤΕΛΕΧΩΜΕΝΕΣ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΜΕΓΑΛΟ ΦΟΡΤΟ ΚΑΙ ΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΕΣ, ΣΥΝΕΠΩΣ ΑΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΘΕΛΟΥΜΕ ΟΙ ΜΕΛΕΤΕΣ ΑΥΤΕΣ ΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΟΥΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ Η ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΠΟΥ ΘΑ ΧΟΡΗΓΗΘΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΕΤΗΣ.ΠΟΛΥ ΣΤΟΧΕΥΜΕΝΗ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΤΕΕ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ, Η ΟΠΟΙΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΗΦΘΕΙ ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΑ ΥΠΟΨΗ.