1. Η παράγραφος 7 του άρθρου 22 του ν. 2725/1999, η οποία προστέθηκε με την παράγραφο 3 του άρθρου 29 του ν. 4603/2019 (Α΄48), τροποποιείται ως εξής:
«7. Δεν επιτρέπεται το ίδιο πρόσωπο να εκλεγεί Πρόεδρος αθλητικής ομοσπονδίας περισσότερες από τρεις (3) συνολικά φορές και σε οποιαδήποτε άλλη εκτελεστική θέση Δ.Σ. αθλητικής ομοσπονδίας περισσότερες από δύο (2) συνολικά φορές, πλήρους ή μερικής θητείας.».
2. Για την εφαρμογή της παραγράφου 7 του άρθρου 22 του ν. 2725/1999, που προστίθεται με την παρ. 1 του παρόντος άρθρου, λαμβάνονται υπόψη και θητείες που ξεκίνησαν πριν από τη δημοσίευση του παρόντος.».
Αρχική Κύρωση της Σύμβασης Magglingen/Macolin σχετικά με τη χειραγώγηση των αθλητικών αγώνων, επείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση της βίας στον αθλητισμό και άλλες διατάξειςΆρθρο 49 – Τροποποίηση του άρθρου 22 του ν. 2725/1999
Άρθρο 49 – Τροποποίηση του άρθρου 22 του ν. 2725/1999
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΠροοίμιοΠροοίμιο
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 1 – Σκοπός και κύριοι στόχοι
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 2 – Κατευθυντήριες αρχέςΆρθρο 2 – Κατευθυντήριες αρχές
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 3 – Ορισμοί
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 4 – Εσωτερικός συντονισμόςΆρθρο 4 – Εσωτερικός συντονισμός
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 5 – Εκτίμηση και διαχείριση κινδύνουΆρθρο 5 – Εκτίμηση και διαχείριση κινδύνου
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 6 – Εκπαίδευση και ευαισθητοποίησηΆρθρο 6 – Εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 7 – Αθλητικοί οργανισμοί και φορείς διοργάνωσης αγώνωνΆρθρο 7 – Αθλητικοί οργανισμοί και φορείς διοργάνωσης αγώνων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 8 – Μέτρα που αφορούν τη χρηματοδότηση των αθλητικών οργανισμώνΆρθρο 8 – Μέτρα που αφορούν τη χρηματοδότηση των αθλητικών οργανισμών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 9 – Μέτρα για τη ρυθμιστική αρχή στοιχήματος ή άλλη υπεύθυνη αρχή ή αρχές.Άρθρο 9 – Μέτρα για τη ρυθμιστική αρχή στοιχήματος ή άλλη υπεύθυνη αρχή ή αρχές.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 10 – Φορείς εκμετάλλευσης αθλητικού στοιχήματοςΆρθρο 10 – Φορείς εκμετάλλευσης αθλητικού στοιχήματος
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 11 – Καταπολέμηση του παράνομου αθλητικού στοιχήματοςΆρθρο 11 – Καταπολέμηση του παράνομου αθλητικού στοιχήματος
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 12 – Ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των αρμόδιων δημόσιων αρχών, αθλητικών οργανισμών και φορέων εκμετάλλευσης αθλητικού στοιχήματος.Άρθρο 12 – Ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των αρμόδιων δημόσιων αρχών, αθλητικών οργανισμών και φορέων εκμετάλλευσης αθλητικού στοιχήματος.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 13 – Εθνική πλατφόρμαΆρθρο 13 – Εθνική πλατφόρμα
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 14 – Προστασία προσωπικών δεδομένωνΆρθρο 14 – Προστασία προσωπικών δεδομένων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 15 – Ποινικά αδικήματα σχετικά με τη χειραγώγηση των αθλητικών αγώνων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 16 – Νομιμοποίηση των προσόδων των ποινικών αδικημάτων που σχετίζονται με την χειραγώγηση αθλητικών διοργανώσεων.Άρθρο 16 – Νομιμοποίηση των προσόδων των ποινικών αδικημάτων που σχετίζονται με την χειραγώγηση αθλητικών διοργανώσεων.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 17 –Συνέργεια και υποκίνησηΆρθρο 17 –Συνέργεια και υποκίνηση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 18 – Εταιρική ευθύνη
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 19 – ΔικαιοδοσίαΆρθρο 19 – Δικαιοδοσία
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 20 – Μέτρα διασφάλισης των ηλεκτρονικών αποδεικτικών στοιχείωνΆρθρο 20 – Μέτρα διασφάλισης των ηλεκτρονικών αποδεικτικών στοιχείων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 21 – Μέτρα προστασίαςΆρθρο 21 – Μέτρα προστασίας
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 22 – Ποινικές κυρώσεις κατά φυσικών προσώπωνΆρθρο 22 – Ποινικές κυρώσεις κατά φυσικών προσώπων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 23 – Κυρώσεις κατά νομικών προσώπωνΆρθρο 23 – Κυρώσεις κατά νομικών προσώπων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24 – Διοικητικές κυρώσεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 25 – Κατάσχεση και δήμευσηΆρθρο 25 – Κατάσχεση και δήμευση
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 26 – Μέτρα με στόχο τη διεθνή συνεργασία σε ποινικές υποθέσειςΆρθρο 26 – Μέτρα με στόχο τη διεθνή συνεργασία σε ποινικές υποθέσεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 27 – Άλλα μέτρα διεθνούς συνεργασίας όσον αφορά την πρόληψηΆρθρο 27 – Άλλα μέτρα διεθνούς συνεργασίας όσον αφορά την πρόληψη
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 28 – Διεθνής συνεργασία με διεθνείς αθλητικούς οργανισμούςΆρθρο 28 – Διεθνής συνεργασία με διεθνείς αθλητικούς οργανισμούς
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 29 – Παροχή πληροφοριώνΆρθρο 29 – Παροχή πληροφοριών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 30 –Επιτροπή Παρακολούθησης της σύμβασηςΆρθρο 30 –Επιτροπή Παρακολούθησης της σύμβασης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 31- Αρμοδιότητες της Επιτροπής Παρακολούθησης της σύμβασηςΆρθρο 31- Αρμοδιότητες της Επιτροπής Παρακολούθησης της σύμβασης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 32 – Υπογραφή και έναρξη ισχύοςΆρθρο 32 – Υπογραφή και έναρξη ισχύος
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 33 – Αποτελέσματα της σύμβασης και σχέση με άλλα διεθνή όργαναΆρθρο 33 – Αποτελέσματα της σύμβασης και σχέση με άλλα διεθνή όργανα
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 34 – Όροι και μέτρα διασφάλισηςΆρθρο 34 – Όροι και μέτρα διασφάλισης
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 35 – Εδαφική εφαρμογήΆρθρο 35 – Εδαφική εφαρμογή
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 36 – Ομοσπονδιακή ρήτραΆρθρο 36 – Ομοσπονδιακή ρήτρα
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 37 – ΕπιφυλάξειςΆρθρο 37 – Επιφυλάξεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 38 – ΤροποποιήσειςΆρθρο 38 – Τροποποιήσεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 39 – Επίλυση διαφορώνΆρθρο 39 – Επίλυση διαφορών
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 40 – ΚαταγγελίαΆρθρο 40 – Καταγγελία
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 41 – ΓνωστοποίησηΆρθρο 41 – Γνωστοποίηση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 42 – Τροποποίηση του άρθρου 41Γ του ν. 2725/1999 «Διάθεση εισιτηρίων αθλητικών συναντήσεων»
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 43 – Τροποποίηση του άρθρου 41Δ του ν. 2725/1999 «Υποχρεώσεις αθλητικών φορέων – Μέτρα αστυνόμευσης αθλητικών εκδηλώσεων»
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 44 – Τροποποίηση του άρθρου 41ΣΤ παρ. 2 του ν. 2725/1999 «Αδικήματα βίας με αφορμή αθλητικές εκδηλώσεις»
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 45 – Τροποποίηση του άρθρου 41ΣΤ του ν. 2725/1999 «Αδικήματα βίας με αφορμή αθλητικές εκδηλώσεις»
- 126 ΣχόλιαΆρθρο 46 – Τροποποίηση του άρθρου 3 παρ. 3 του ν. 2725/1999 «Κωλύματα εγγραφής – Περιορισμοί»
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 47 – Τροποποίηση του άρθρου 27 του ν. 2725/1999 «Κανονισμοί»
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 48 – Αναστολή ισχύος διατάξεων που εισήχθησαν με τον ν. 4603/2019
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 49 – Τροποποίηση του άρθρου 22 του ν. 2725/1999
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 50 – Ορισμός Επιτροπής Διοίκησης Καυταντζογλείου Σταδίου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 51 – Εναρμόνιση της αθλητικής νομοθεσίας με τον ν. 4548/2018
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
7 Οκτωβρίου 2019, 14:30
Ανοικτή σε Σχόλια έως
14 Οκτωβρίου 2019, 13:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
3 Σχόλια 161 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 7732 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Σχέδιο Νόμου «ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΑΚΡΟΠΟΛ»
- Δημιουργική Ελλάδα: ενίσχυση του κινηματογραφικού, οπτικοακουστικού και δημιουργικού τομέα ίδρυση φορέα για το βιβλίο και λοιπές διατάξεις σύγχρονου πολιτισμού
- Μέτρα για τη διαφύλαξη και την ανάδειξη της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς, την προστασία και ενίσχυση του ελληνόφωνου τραγουδιού και της ορχηστρικής μουσικής απόδοσης του ελληνόφωνου τραγουδιού
- Σχέδιο νόμου: "Διατάξεις για τη θωράκιση του θεσμικού πλαισίου του αθλητισμού και τον εξορθολογισμό της αθλητικής νομοθεσίας"
- Εκσυγχρονισμός της μουσειακής πολιτικής και ζητημάτων διαχείρισης της πολιτιστικής κληρονομιάς
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/789 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απριλίου 2019
- Αθλητικός Εθελοντισμός,Αθλητισμός Αναψυχής και Άθληση για Όλους,Πνευματικός Αθλητισμός,Ηλεκτρονικός Αθλητισμός (e-sports),Εργασιακός Αθλητισμός και λοιπές τροποποιήσεις της αθλητικής νομοθεσίας
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου για τον αθλητισμό
- Οργανισμός Ανάπτυξης και Διαχείρισης Πολιτιστικών Πόρων (Ο.Δ.Α.Π.),«Μουσείο-Ελαιοτριβείο Βρανά» στο Δήμο Λέσβου και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού
- Θεσμικό πλαίσιο αρχαιρεσιών αθλητικών φορέων,διακρίσεις συνοδών αθλητών ΑμεΑ,Εθνική Πλατφόρμα Αθλητικής Ακεραιότητας,Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή,Ελληνική Παραολυμπιακή Επιτροπή και άλλες διατάξεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/1564
- Κύρωση της Σύμβασης Magglingen/Macolin σχετικά με τη χειραγώγηση των αθλητικών αγώνων, επείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση της βίας στον αθλητισμό και άλλες διατάξεις
- Περιφερειακή Πολιτική Σύγχρονου Πολιτισμού
- ΙΔΡΥΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΑΚΡΟΠΟΛ
- Ίδρυση Οργανισμού Βιβλίου και Πολιτισμού
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/1564 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Σεπτεμβρίου 2017
- Εξυγίανση του Ταμείου Αλληλοβοήθειας Υπαλλήλων Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και άλλες διατάξεις
- Μητροπολιτικός Οργανισμός Μουσείων Εικαστικών Τεχνών Θεσσαλονίκης
- ΠΟΙΝΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΑΓΑΘΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΝΟΠΛΗΣ ΣΥΡΡΑΞΗΣ
- Περί ερασιτεχνικού και επαγγελματικού αθλητισμού
- Αθλητικός νόμος
- Νόμος για τη συλλογική διαχείριση δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας
- Αρχείο Διαφύλαξης Κινηματογραφικής Κληρονομιάς
- Ιδρυση και λειτουργία Ανώτερων Σχολών Κινηματογραφίας –Τηλεόρασης
- Αδεια Παράστασης
- Πνευματικη ιδιοκτησία
- Επιτροπή επαγγελματικού αθλητισμού – Προπονητές και εκπαιδευτές – Ιδιωτικά γυμναστήρια και ιδιωτικές σχολές εκμάθησης αθλημάτων και άλλες διατάξεις
- Κώδικαs Αντιντόπινγκ του Παγκόσμιου Οργανισμού Αντιντόπινγκ
- Επιστροφή Πολιτιστικών αγαθών
Την τελευταία δεκαετία αρκετές έρευνες και μελέτες σε πανευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο καταγράφουν και προτείνουν την απόλυτη ανάγκη για την εισαγωγή ορίων θητειών για τα μέλη των εθελοντικών διοικητικών συμβουλίων των αθλητικών ομοσπονδιών. Η θεσμοθέτηση των ορίων θητειών (είτε από τις ίδιες τις ομοσπονδίες, είτε από την πολιτεία) θεωρείτε επιβεβλημένη για την αποτροπή της μονοπώλησης της εξουσίας και την δυνατότητα εφαρμογής νέων ιδεών για την επίλυση των προβλημάτων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό από το «Παρατηρητήριο Αθλητικής Διακυβέρνησης Εθνικών Ομοσπονδιών» (National Sports Governance Observer (NSGO)) στα πλαίσια του οποίου το όριο θητειών καταγράφεται σαν ένας από τους δείκτες των δημοκρατικών διαδικασιών για την αξιολόγηση της καλής διακυβέρνησης των εθνικών αθλητικών ομοσπονδιών. Γι αυτό το λόγο αρκετές ευρωπαϊκές και παγκόσμιες ομοσπονδίες συζητούν και προτείνουν την θεσμοθέτηση ορίων θητειών, με την αυτονόητη διαπίστωση πως δεν τίθεται κανένα ζήτημα αντισυνταγματικότητας. Ως εκ τούτου η προτεινόμενη νομοθετική διάταξη δεν δίνει ουσιαστική λύση , μιας και δεν θέτει όρια θητείας στα μέλη των διοικητικών συμβουλίων, παρά μόνο σε όσους είχαν την ιδιότητα του προέδρου ή συμμετείχαν στην εκτελεστική επιτροπή. Γι αυτό και προτείνεται η παρακάτω διάταξη : «Δεν επιτρέπεται το ίδιο πρόσωπο να εκλεγεί μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της ομοσπονδίας περισσότερες από δύο φορές πλήρους ή μερικής θητείας». Τέλος είναι αυτονόητο «να ληφθούν υπόψη οι θητείες πριν την δημοσίευση του νόμου».
Διαβάζοντας προσεκτικά την παραπάνω διάταξη, η οποία εισάγει κώλυμα εκλογής σε ΔΣ Ομοσπονδίας αναδρομικά, διερωτώμαι αν αυτό είναι συνταγματικά ορθό ή αν ψηφιστεί ο νόμος θα προκαλέσει σωρεία προσφυγών στο ΣτΕ από ενδιαφερόμενους αθλητικούς παράγοντες, που θα επιδιώξουν να κηρυχθεί αντισυνταγματική η διάταξη;
Η διατύπωση στον αριθ.2 του άρθρου,δηλ. «θητείες που ξεκίνησαν πριν από την δημοσίευση του παρόντος» επιτρέπει αμφισβητήσεις.
Θα ισχυριστεί πιθανόν κάποιος που εκλέχθηκε σε ένα ΔΣ Ομοσπονδίας π.χ. την περίοδο 2016-2020 ή ως αναπληρωματικός αντικατέστησε μέλος που εξέλιπε στο μέσον της θητείας, ότι δεν έχει κώλυμα να είναι υποψήφιος για την επόμενη θητεία και να εκλεγεί!
Κι αυτό ανεξάρτητα αν π.χ. είχε εκλεγεί και θητεύσει ως πρόεδρος ή Γεν. Γραμ. ή Ταμίας ή αντιπρόεδρος Ομοσπονδίας την περίοδο 1996-2000 & 2000-2004 ή και σε άλλο χρονικό διάστημα!
Επομένως η ορθή και νομικά ακριβής διατύπωση πρέπει να είναι: θητείες που διανύθηκαν σε προγενέστερο χρόνο από την δημοσίευση του παρόντος», ώστε να περιλαμβάνει όσους διετέλεσαν έως τώρα πολλές φορές μέλη ΔΣ Ομοσπονδιών σε οποιαδήποτε εκτελεστική θέση!
Επίσης οφείλω να σημειώσω ότι δεν υπάρχει καμιά πρόβλεψη για την αποτροπή επηρεασμού και χειραγώγησης της εκλογικής διαδικασίας κατά τις αρχαιρεσίες εκλογής ΔΣ αθλητικών Ομοσπονδιών, όπου με διάφορους τρόπους και μεθοδεύσεις οι ισχυροί παράγοντες που βρίσκονται στη διοίκηση και διεκδικούν την επανεκλογή τους και των προσκείμενων σε αυτούς προκαθορίζουν είτε τους εκλέκτορες-εκπροσώπους των σωματείων είτε τα ψηφοδέλτια τα οποία τους χορηγούν με τρόπο που να αποφεύγουν να μην τα χρησιμοποιήσουν! Αν δεν τα γνωρίζετε ή δεν έχετε ακούσει τίποτε για αυτά κακώς, αλλά δεν είμαι εγώ αρμόδιος να σας ενημερώσω…
ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΜΟΥΖΕΛΟΣ
Δημοσιογράφος- Συγγραφέας