Άρθρο 09 – Στελέχωση των Κ.Ε.Σ.Υ.

1. Για τη στελέχωση των Κ.Ε.Σ.Υ. συνιστώνται χίλιες εξήντα επτά (1.067) θέσεις προσωπικού, που κατανέμονται σε κλάδους ως εξής:
α) Εκπαιδευτικών με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (Ε.Α.Ε.):
αα) Νηπιαγωγών (ΠΕ60): ογδόντα έξι (86) θέσεις,
ββ) Δασκάλων (ΠΕ70): εκατό εξήντα έξι (166) θέσεις, από τις οποίες δύο (2) πληρούνται κατά προτεραιότητα από μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης,
γγ) Φιλολόγων (ΠΕ02): ενενήντα τρεις (93) θέσεις και
δδ) Μαθηματικών (ΠΕ03): τριάντα οκτώ (38) θέσεις.
β) Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.):
αα) Ψυχολόγων (ΠΕ23): διακόσιες δέκα επτά (217) θέσεις, από τις οποίες δύο (2) πληρούνται κατά προτεραιότητα από μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης,
ββ) Κοινωνικών Λειτουργών (ΠΕ30): διακόσιες δέκα επτά (217) θέσεις, από τις οποίες δύο (2) πληρούνται κατά προτεραιότητα από μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης,
γγ) Λογοθεραπευτών (ΠΕ21): σαράντα επτά (47) θέσεις,
δδ) Φυσιοθεραπευτών (ΠΕ28): είκοσι τέσσερις (24) θέσεις,
εε) Εργοθεραπευτών (ΠΕ29): τριάντα τρεις (33) θέσεις,
στστ) Ειδικών στην κινητικότητα, τον προσανατολισμό και τις δεξιότητες καθημερινής διαβίωσης των τυφλών και στην ελληνική νοηματική γλώσσα (ΠΕ31): έξι (6) θέσεις και
γ) Εκπαιδευτικών όλων των κλάδων που υπηρετούν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με εξειδίκευση στη συμβουλευτική στον επαγγελματικό προσανατολισμό: εκατόν σαράντα (140) θέσεις.
δ) Διοικητικών υπαλλήλων:
αα) ΠΕ 1 Διοικητικού: είκοσι έξι (26) θέσεις και
ββ) ΔΕ Διοικητικών Γραμματέων: σαράντα πέντε (45) θέσεις.
2. Η κάλυψη των θέσεων των περιπτ. α΄ και β΄ της παρ. 1 γίνεται με την τοποθέτηση εκπαιδευτικών και μελών του Ε.Ε.Π., κατά περίπτωση, ύστερα από μετάθεση, απόσπαση ή διάθεση, ύστερα από αίτησή τους, εφόσον έχουν συμπληρώσει διδακτική υπηρεσία τουλάχιστον επτά ετών, από τα οποία τουλάχιστον τρία σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ή ΚΕ.Σ.Υ. Η κάλυψη των θέσεων της περίπτ. γ΄ της ίδιας παραγράφου γίνεται με την τοποθέτηση εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με εξειδίκευση στη συμβουλευτική στον επαγγελματικό προσανατολισμό ύστερα από μετάθεση, απόσπαση ή διάθεση, ύστερα από αίτησή τους, εφόσον έχουν συμπληρώσει διδακτική υπηρεσία τουλάχιστον επτά ετών.
3. Οι θέσεις της παρ. 1 για τις οποίες προβλέπεται η πλήρωση κατά προτεραιότητα από μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης κατανέμονται με την υπουργική απόφαση της περίπτ. ζ΄ της παρ. 1 του άρθρου 18 στα Κ.Ε.Σ.Υ. Ξάνθης και Ροδόπης. Οι λοιπές θέσεις της ίδιας παραγράφου κατανέμονται στα Κ.Ε.Σ.Υ. της χώρας με την ίδια υπουργική απόφαση.
4. Για τα θέματα υπηρεσιακής κατάστασης των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε οργανική θέση σε Κ.Ε.Σ.Υ., αρμόδιο είναι το οικείο Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε. ή Α.Π.Υ.Σ.Δ.Ε.

  • 25 Μαρτίου 2018, 15:40 | ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ Π.

    Παντελής απουσία των εκπαιδευτικών ΕΑΕ με ΠΕ61 (νηπιαγωγοί ΕΑΕ) και ΠΕ71 (δάσκαλοι ΕΑΕ).

  • 25 Μαρτίου 2018, 15:40 | ΣΤΕΦΑΝΟΣ T.

    Παντελής απουσία των εκπαιδευτικών ΕΑΕ με ΠΕ61 (νηπιαγωγοί ΕΑΕ) και ΠΕ71 (δάσκαλοι ΕΑΕ).

  • 25 Μαρτίου 2018, 15:39 | TASOS T.

    Παντελής απουσία των εκπαιδευτικών ΕΑΕ με ΠΕ61 (νηπιαγωγοί ΕΑΕ) και ΠΕ71 (δάσκαλοι ΕΑΕ).

  • 25 Μαρτίου 2018, 15:38 | Γιάννης Θ.

    Παντελής απουσία των εκπαιδευτικών ΕΑΕ με ΠΕ61 (νηπιαγωγοί ΕΑΕ) και ΠΕ71 (δάσκαλοι ΕΑΕ). …….

  • 25 Μαρτίου 2018, 15:38 | ΣΟΦΙΑ ΠΡΑΣΣΑ

    Παντελής απουσία των εκπαιδευτικών ΕΑΕ με ΠΕ61 (νηπιαγωγοί ΕΑΕ) και ΠΕ71 (δάσκαλοι ΕΑΕ). !!!!!!!!!!!!!

  • 25 Μαρτίου 2018, 15:35 | ΓΚΑΡΑΝΗ Κ.

    ΝΑ ΠΡΟΣΤΕΘΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΚΛΑΔΟΙ ΤΩΝ ΕΜΠΕΙΡΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΑΕ (ΠΕ.61,71) ΠΟΥ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.

  • 25 Μαρτίου 2018, 15:13 | ΙΩΑΝΝΑ

    1. Για τη στελέχωση των Κ.Ε.Σ.Υ. συνιστώνται χίλιες εξήντα επτά (1.067) θέσεις προσωπικού, που κατανέμονται σε κλάδους ως εξής:
    α) Εκπαιδευτικών με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (Ε.Α.Ε.):
    αα) Νηπιαγωγών (ΠΕ60): ογδόντα έξι (86) θέσεις,
    ββ) Δασκάλων (ΠΕ70): εκατό εξήντα έξι (166) θέσεις,
    Σχόλιο: ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΑΠΟΥΣΙΑ των εκπαιδευτικών ΕΑΕ με ΠΕ61 (νηπιαγωγοί ΕΑΕ) και ΠΕ71 (δάσκαλοι ΕΑΕ)
    Να αναφερθεί ΞΕΚΑΘΑΡΑ το ΠΕ ως 71 και 61.

  • 25 Μαρτίου 2018, 14:57 | Βαφοπουλος μιχαηλ

    Θεωρώ οτι είναι παράληψη η μη ένταξη των υπευθύνων των Συμβουλευτικών Σταθμών Νέων στη νέα δομή του ΚΕΣΥ. Ο ρόλος των ΣΣΝ τόσο στην υποστήριξη των μαθητών για την άμεση αντιμετώπιση προβλημάτων ψυχικής φύσης όσο και στην υποστήριξη – καθοδήγηση του σχολείου σχετικά με την διαχείριση των μαθητών αυτών αλλά και γενικότερα θέματα διαχείρισης τάξης, σχέσεων γονέων – εκπαιδευτικών, υλοποίησης πργραμμάτων αγωγής υγείας, είναι ουσιαστικός. Πολλές φορές χρειαστήκαμε την βοήθεια του υπεύθυνου ΣΣΝ για παρεμβάσεις που εμείς ως εκπαιδευτικοί δεν είχαμε τη γνώση και την εμπειρία να υλοποιήσουμε και κανείς άλλος δεν ήταν εκεί για να μας πει τι και πως μπορούμε να το κάνουμε. Υπήρξε συχνά ο διασυνδετικός κρίκος με υπηρεσίες που έπρεπε να απευθυνθούμε εμείς σαν σχολείο, ο μαθητής ή οι κηδεμόνες για θέματα που μας αφορούσαν, καθοδηγώντας μας στην πιο ενδεδειγμένη λύση κάθε φορά και δείχνοντάς μας τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουμε. Παρενέβαινε ο ίδιος θεραπευτικά για την αντιμετώπιση περιστατικών. Αυτό ήταν πολύ σημαντικό αν αναλογιστούμε οτι οι υπηρεσίες υγείας έχουν ήδη μεγάλο χρόνο αναμονής για να δουν κάποιον μαθητή που χρήζει άμεσης βοήθειας με αποτέλεσμα πολλές περιπτώσεις που απευθύνονταν εκεί να μην λάμβανα την βοήθεια που χρειάζονταν. Αποτέλεσε το πρόσωπο διαμεσολάβησης για την μείωση των εντάσεων μεταξύ εκπαιδευτικών και γονέων ή και εκπαιδευτικών μεταξύ τους. Εμείς οι καθηγητές νιώθουμε πραγματικά μεγάλη ασφάλεια το να υπάρχει κάποιος που να αναλαμβάνει την ευθύνη για την επίλυση προβλημάτων που εμείς δεν έχουμε την δυνατότητα να επιλύσουμε κι όμως τα βρίσκουμε πάντα στην σχολική καθημερινότητά μας. Και αυτός μέχρι τώρα ήταν ο υπεύθυνος ΣΣΝ. Γι αυτό πιστεύουμε ακράδαντα οτι τα στελέχη των ΣΣΝ θα πρέπει να έχουν τουλάχιστον την δυνατότητα να συμμετέχουν στις διαδικασίες στελέχωσης της νέας δομής και μέσα από αυτή να βοηθήσουν ουσιαστικά την σχολική κοινότητα με τις γνώσεις και την εμπειρία τους.

  • 25 Μαρτίου 2018, 14:19 | Κωστας

    Μετα λυπης μου παρατγρω οτι για ακομα μια φορα απουσιαζει ο κλαχος πε71 και πε61 απο τη διαβουλευση. Γιατι; δεν εχουν αρκετη εμπςιρια και γνωσεις για να κανουν μια αξιολογηση; θεωρω απαραιτητη προαθηκη στο νομοσχεδιο.

  • 25 Μαρτίου 2018, 14:06 | ΑΝΤΙΓΟΝΗ

    ΑΝΑΞΙΟΠΟΙΗΤΗ Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΚΑΙ Η ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΤΩΝ ΣΣΝ
    Οι πλέον αδικημένοι, οι Υπεύθυνοι Συμβουλευτικών Σταθμών Νέων, βρίσκονται αποκλεισμένοι από τις νέες δομές. Σ’ αυτούς στηρίχθηκε το ΥΠΠΕΘ, ειδικά μετά τη γενίκευσή τους σε όλη τη χώρα το 2012, σ’ αυτούς στηρίχθηκε το Σχολείο για θέματα ψυχοκοινωνικής υποστήριξης των σχολικών μονάδων και αυτοί οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν τη δυνατότητα να πάρουν μέρος στην επιλογή στελεχών.
    Αυτοί που υπερασπίσθηκαν προγράμματα του ΥΠΠΕΘ, δημιούργησαν δίκτυα υποστήριξης, υλοποίησαν παρεμβάσεις πρόληψης και αντιμετώπισης, ευαισθητοποίησαν και επιμόρφωσαν γονείς και εκπαιδευτικούς, έγιναν σημείο αναφοράς στην τοπική κοινωνία, αυτοί ακριβώς βρίσκονται έξω από κάθε πρόβλεψη για ένταξή τους στο νέο σχέδιο.
    Μεγάλη αδικία και λανθασμένη απόφαση που δεν εξηγείται με κανένα σκεπτικό. Η απουσία των Υπευθύνων ΣΣΝ μόνο προβλήματα θα δημιουργήσει στην ίδρυση των νέων θεσμών και η πολύτιμη εμπειρία τους θα μείνει ανεκμετάλλευτη.

  • 25 Μαρτίου 2018, 13:59 | Φωτεινή Γ.

    Να διευκρινιστεί ρητά ότι στις θέσεις των εκπαιδευτικών με εξειδίκευση στην Ειδική αγωγή συμπεριλαμβάνονται οι κατεξοχήν αρμόδιοι ειδικοί παιδαγωγοί ΠΕ 71/61.

  • 25 Μαρτίου 2018, 13:54 | Μαρια

    Δασκαλοι με εξειδίκευση στην ειδική αγωγή ….. Να γραφτεί ξεκάθαρα και να φαίνεται με σαφήνεια οτι αναφέρεστε στον κλάδο ΠΕ71. & ΠΕ61. Στηρίζουμε 16 χρονια την εκπαιδευση.

  • 25 Μαρτίου 2018, 13:35 | Μπόλιας Κωνσταντίνος

    1. Για τη στελέχωση των Κ.Ε.Σ.Υ. συνιστώνται χίλιες εξήντα επτά (1.067) θέσεις προσωπικού, που κατανέμονται σε κλάδους ως εξής:

    α) Εκπαιδευτικών με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (Ε.Α.Ε.):
    αα) Νηπιαγωγών (ΠΕ60): ογδόντα έξι (86) θέσεις,
    ββ) Δασκάλων (ΠΕ70): εκατό εξήντα έξι (166) θέσεις

    Σχόλιο: Παντελής απουσία των εκπαιδευτικών ΕΑΕ ΠΕ61 (νηπιαγωγοί ΕΑΕ) και ΠΕ71 (δάσκαλοι ΕΑΕ). Να γίνει ξεκάθαρη αναφορά στους συγκεκριμένους κλάδους!

    Μπόλιας Κωνσταντίνος – Νηπιαγωγός Ειδικής Αγωγής (ΠΕ61)

  • 25 Μαρτίου 2018, 13:23 | ΠΕ22 Επαγγελματικών Συμβούλων

    »γ) Εκπαιδευτικών όλων των κλάδων που υπηρετούν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με εξειδίκευση στη συμβουλευτική στον επαγγελματικό προσανατολισμό: εκατόν σαράντα (140) θέσεις.»

    Επισημάνσεις:
    1. Ο αριθμός Συμβούλων Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού που θα στελεχώσουν τα ΚΕΣΥ είναι ανεπαρκής.
    2. Στο νομοσχέδιο διαφαίνεται το σκεπτικό να καλυφθούν οι θέσεις από το μόνιμο προσωπικό που πήρε απόσπαση και στελέχωνε έως σήμερα τα ΚΕΣΥΠ λόγω του ότι δεν υπήρχαν παλαιότερα αρκετοί εκπαιδευτικοί με μεταπτυχιακές σπουδές στον Σ.Ε.Π. ή/και δεν μπορούσαν να συμμετέχουν στις διαδικασίες πρόσληψης αναπληρωτές εκπαιδευτικοί με μεταπτυχιακή ειδίκευση στη »Συμβουλευτική & Επαγγελματικό Προσανατολισμό».

    Κατάλληλοι για τη στελέχωση της δομής των ΚΕΣΥ είναι πτυχιούχοι αμιγώς παιδαγωγικών- καθηγητικών τμημάτων και σχολών Κοινωνικών Επιστημών με Μεταπτυχιακή Ειδίκευση στη Συμβουλευτική Επαγγελματικού Προσανατολισμού και όχι εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που πριν χρόνια πήραν απόσπαση στα ΓΡΑΣΕΠ/ΚΕΣΥΠ χωρίς μεταπτυχιακή ειδίκευση ως απαραίτητο τυπικό προσόν. Το ότι πολλοί εκπαιδευτικοί από διάφορους κλάδους έτυχαν της παρακολούθησης ολιγόμηνων προγραμμάτων εξειδίκευσης ή επιμόρφωσης στον επαγγελματικό προσανατολισμό, δεν σημαίνει ότι είναι κατάλληλοι για θέσεις Συμβούλων σε δημόσιους/κρατικούς φορείς αφού η πλειοψηφία αυτών δεν διαθέτει μεταπτυχιακή ειδίκευση στον κλάδο. Η ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΔΙΝΕΙ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΣΕ ΚΑΘΕ ΚΛΑΔΟ ΚΑΙ ΟΧΙ τα ολιγόμηνα προγράμματα που βαπτίζονται εξειδικεύσεις.

    Τα κριτήρια επιλογής Συμβούλων ΣΕΠ στα ΚΕΣΥ πρέπει να οριστούν στις βάσεις των απαιτούμενων προσόντων των ΠΕ22-Επαγγελματικών Σύμβουλων ως οι πλέον αρμόδιοι και κατάλληλοι για παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών επαγγελματικού προσανατολισμού, με τυπικά προσόντα και επαγγελματική εμπειρία.

    Αξιοποιήστε στα ΚΕΣΥ τον ήδη θεσμοθετημένο κλάδο των ΠΕ22 Επαγγελματικών Συμβούλων του ΕΕΠ που διαθέτει μεταπτυχιακή ειδίκευση στη Συμβουλευτική & Επαγγελματικό Προσανατολισμό. Πολλοί εκ των ΠΕ22 διαθέτουν ΚΑΙ μεταπτυχιακή ειδίκευση στον ΣΕΠ ΚΑΙ επιπρόσθετη εξειδίκευση (μεταπτυχιακές σπουδές, ετήσιες εξειδικεύσεις) στην Ειδική Αγωγή/Σχολική Ψυχολογία και μπορούν να παρέχουν συμβουλευτικές υπηρεσίες σε μαθητές με/χωρίς μαθησιακές δυσκολίες, πολυεπίπεδα.

    ΠΕ22 Επαγγελματικών Συμβούλων στα ΚΕΣΥ

    https://www.minedu.gov.gr/publications/docs2017/ΦΕΚ_1369-Β-2017_Πρόσκληση_αναπληρωτών_ΕΕΠ.pdf

  • 25 Μαρτίου 2018, 13:03 | Δήμητρα

    1. Για την στελέχωση των ΚΕΣΥ συνιστωνται χίλιες εξήντα επτά (1067) θέσεις προσωπικού που κατανεμονται σε κλάδους (ΠΕ60),(ΠΕ70). Παντελής απουσία του κλάδου ΠΕ61, ΠΕ71 εκπαιδευτικών με εξειδίκευση στην ειδική αγωγή και εργαζόμενοι, έστω και σαν αναπληρωτες, χρόνια στα τμήματα ένταξης, ειδικά σχολεία και ΚΕΔΔΥ.

  • 25 Μαρτίου 2018, 12:49 | Χαραλαμπίδου Έφη

    Δεν αναφέρονται οι κλάδοι ΠΕ61 και ΠΕ71. Ο νομοθέτης πρέπει να προνοήσει και να προσθέσει και να αναφέρει τους κλάδους οι οποίοι είναι εξειδικευμένοι στην ΕΑΕ. Εκτός αν επικρατήσει και εδώ ότι επικρατεί στη στελέχωση των σχολικών μονάδων(όπου μιλάμε ακόμη και για απουσία οποιασδήποτε εξειδίκευσης).

  • 25 Μαρτίου 2018, 12:37 | Θανασης

    Η συμβουλευτική είναι έργο δύσκολο και δεν φτάνουν τα ακαδημαϊκά προσόντα . Κατανοώ ότι όλοι θελουμε μια θεσούλα σε αυτή την υπερδομή και όλοι νιώθουμε ικανοί για αυτήν . Αλλά πρωτίστως ικανότεροι είναι αυτοί που έχουν ήδη εμπειρία σε αυτά τα πόστα. Ένας/μια σύμβουλος προσανατολισμού σε ΚΕΣΥΠ ή ένας/μια που έχει χρόνια διατέλεσει σε ΣΣΝ γνωρίζει καλύτερα τη συμβουλευτική πράξη , έχει καθοδηγήσει και βοηθήσει εκατοντάδες μαθητές , γονείς , εκπαιδευτικούς . Έχει αναρωτηθεί με τη ψυχή του , έχει προβληματιστεί , έχει ψάξει , έχει επιμορφωθεί , έχει εξελιχθεί , έχει φτάσει με λίγα λόγια σε ένα καλό επίπεδο, Επομένως θα μπορεί να είναι πιο χρήσιμος και βοηθητικός στις οποίες δράσεις που μπορεί να προσφέρει . Επιπλέον έχει προέλθει από την εκπαίδευση , γνωρίζοντας τι σημαίνει τάξη, παιδιά διδακτική πράξη και φυσικά τις ανάγκες ενός σχολείου . Μην υποτιμάται λοιπόν η προϋπηρεσία των υπευθύνων σε αυτές τις δομές οι ποιοι συν τοις άλλοις όλοι έχουν και αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα !

  • 25 Μαρτίου 2018, 12:30 | Παναγιώτα Π. Οικονομάκου

    Κα Εύα, αν είσαστε Υπεύθυνη ΣΕΠ σε ΚΕΣΥΠ Θα ξέρατε ότι έχουμε αξιολογηθεί και δεν θα λέγατε ψέματα, ούτε θα πετάγατε λάσπη! Σας παρακαλούμε πολύ!

  • 25 Μαρτίου 2018, 12:26 | Νικος

    1) Για τη στελέχωση των Κ.Ε.Σ.Υ. συνιστώνται χίλιες εξήντα επτά (1.067) θέσεις προσωπικού, που κατανέμονται σε κλάδους ως εξής:
    α) Εκπαιδευτικών με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (Ε.Α.Ε.):
    αα) Νηπιαγωγών (ΠΕ60): ογδόντα έξι (86) θέσεις,
    ββ) Δασκάλων (ΠΕ70): εκατό εξήντα έξι (166) θέσεις,
    Σχόλιο: ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΑΠΟΥΣΙΑ των εκπαιδευτικών ΕΑΕ με ΠΕ61 (νηπιαγωγοί ΕΑΕ) και ΠΕ71 (δάσκαλοι ΕΑΕ)
    Να αναφερθεί ΞΕΚΑΘΑΡΑ το ΠΕ ως 71 και 61.

  • 25 Μαρτίου 2018, 12:22 | Σταύρος

    Οι Σύμβουλοι Σταδιοδρομίας στα ΚΕΣΥΠ της χώρας διευκολύνουν τους/τις μαθητές/τριες στις δύσκολες και σοβαρές αποφάσεις που καλούνται να πάρουν για την επαγγελματική τους σταδιοδρομία στο Γενικό ή στο Επαγγελματικό Λύκειο. Τους βοηθούν με την Ατομική Συμβουλευτική, τις ενημερωτικές ημερίδες για το εκπαιδευτικό σύστημα, τις βιωματικές ομάδες που διοργανώνουν, τις Ημέρες Σταδιοδρομίας που συντονίζουν, τις Ημέρες Επαγγελματικού Προσανατολισμού, τα προγράμματα Αγωγής Σταδιοδρομίας που υλοποιούν και με μια σειρά άλλων δράσεων που εκπονούν όπως οι επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών ή τα summer school για μαθητές Λυκείου κ.α.. Η εμπειρία που έχουν οι υπεύθυνοι των ΚΕΣΥΠ της χώρας πρέπει να αξιοποιηθεί για να στηριχθεί η νέα δομή.

  • Να προστεθούν στο: δδ) 71 θέσεις φυσιοθεραπευτών (ΠΕ28) και στο: εε) 71 θέσεις εργοθεραπευτών (ένας τουλάχιστον ανά ΚΕΣΥ) προκειμένου να ενισχυθεί και να προαχθεί η διεπιστημονικότητα στην έκδοση γνωματεύσεων με τη παρουσία των δύο αυτών πολύ σημαντικών ειδικοτήτων.

  • 25 Μαρτίου 2018, 11:49 | ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΤΡΙΠΟΛΙΤΟΥ

    Αξιότιμες/μοι κυρίες και κύριοι,
    για ακόμα μια φορά απουσιάζει ο κλάδος των Κοινωνιολόγων (Π10)από τον προγραμματισμό σας σε σημαντικές θέσεις ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΌΤΕΡΑ στη στελέχωση των Κ.Ε.Σ.Υ.
    Η Κοινωνιολογία αναδεικνύει την αξιοποίηση της κοινωνιολογικής σκέψης και των κοινωνιολογικών εργαλείων για την βαθύτερη κατανόηση της δυναμικής της κοινωνίας, την ανάπτυξη της αυτογνωσίας και της κοινωνικής συνείδησης με απώτερο σκοπό τη δημιουργική ένταξη και παρέμβαση σε ένα πολυπολιτισμικό και συνεχώς μεταβαλλόμενο κοινωνικό περιβάλλον. (ΦΕΚ αρθ 1374/25-9-2003)
    Είναι σημαντικό να σταματήσουμε να κρύβουμε τα προβλήματά μας κάτω από το «χαλί». Πολλές φορές δεν μπορούμε να ορίσουμε ποιο είναι το πρόβλημα (συνήθως μιλάμε για το αποτέλεσμα του προβλήματος), να αναγνωρίσουμε τα δεδομένα του προβλήματος, έτσι ώστε να τα αποδεχτούμε, και να βρούμε πολλαπλούς τρόπους επίλυσης τους.
    Η επιστήμη της Κοινωνιολογίας, στην Ευρώπη και στην Αμερική, έχει ένα θεσμικό πλαίσιο που κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει. Στην Ελλάδα ο συμβουλευτικός ρόλος των Κοινωνιολόγων στην εκπαίδευση είναι
    εξάλλου κατοχυρωμένος με το Προεδρικό Διάταγμα 159 (Φ.Ε.Κ.
    199/1.10.2009, τ. 1), σύμφωνα με το οποίο μπορούν να στελεχώσουν την
    εκπαίδευση «ως κοινωνιολόγοι σύμβουλοι», με αντικείμενο την εποπτεία, την έρευνα, την ανάλυση και την επίλυση προβλημάτων της σχολικής ζωής. Απαιτείτε να εφαρμοστεί. Αλλιώς ποια είναι η αναγκαιότητα σπουδών στην επιστήμη της Κοινωνιολογίας από τα τρία τμήματα των πανεπιστημίων Παντείου, Αιγαίου και Κρήτης;
    MSc.ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΤΡΙΠΟΛΙΤΟΥ
    Κοινωνιολόγος-Συγγραφέας
    Επιμορφωτικά σεμινάρια
    Σύμβουλος διαχείρισης οικογενειακού προγραμματισμού
    Σύμβουλος διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού
    ΜEd Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων
    Κινητό: 6906615111
    e-mail: dionisia@otenet.gr
    blog: dionisiatripolitou.blogspot.com
    facebook: Dionisia Tripolitou

  • 25 Μαρτίου 2018, 11:33 | Ελένη Μοσχοβάκη

    Τα ΚΕΣΥ διευρύνουν τις αρμοδιότητες τους χωρίς ωστόσο να αυξάνεται η στελέχωσή τους σε προσωπικό. Λαμβάνοντας υπόψη τη δραστική μείωση των συντονιστών, τα ΚΕΣΥ θα χρειαστεί να διαχειριστούν συχνά κρίσεις που προκύπτουν μέσα στις σχολικές μονάδες. Με τη στελέχωση που προβλέπει το νομοσχέδιο δεν θα είναι σε θέση να καλύψουν τις διερυμένες αρμοδιότητές τους. Είναι λοιπόν απαραίτητο να αυξηθεί ο αριθμός των ατόμων που τα στελεχώνουν προκειμένου να ανταποκριθούν στα αιτήματα υποστήριξης που θα προκύψουν απο τις σχολικές μονάδες.
    Ειδικά για τα νησιά είναι απαραίτητο να προβλεφθεί η κάλυψη οδοιπορικών εξόδων για τα στελέχη του ΚΕΣΥ.

  • Παρ.1, εδ. γγ) Λογοθεραπευτών (ΠΕ21): εβδομήντα μία (71) θέσεις
    Να προστεθεί: εδάφιο ζζ) Παιδοψυχίατροι (ΠΕ24) : δεκαπέντε (15) θέσεις
    Παρ.2. Η κάλυψη των θέσεων των περιπτ. α΄ και β΄ της παρ. 1 γίνεται με την τοποθέτηση εκπαιδευτικών, ύστερα από μετάθεση, απόσπαση ή διάθεση, ύστερα από αίτησή τους, εφόσον έχουν συμπληρώσει διδακτική υπηρεσία τουλάχιστον επτά ετών, από τα οποία τουλάχιστον τρία σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ή ΚΕ.Σ.Υ. και μελών του Ε.Ε.Π., ύστερα από μετάθεση, απόσπαση ή διάθεση, ύστερα από αίτησή τους, εφόσον έχουν συμπληρώσει εκπαιδευτική υπηρεσία τουλάχιστον επτά ετών σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ή ΚΕ.Σ.Υ. Η κάλυψη των θέσεων της περίπτ. γ΄ της ίδιας παραγράφου γίνεται με την τοποθέτηση εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με εξειδίκευση στη συμβουλευτική στον επαγγελματικό προσανατολισμό ύστερα από μετάθεση, απόσπαση ή διάθεση, ύστερα από αίτησή τους, εφόσον έχουν συμπληρώσει διδακτική υπηρεσία τουλάχιστον επτά ετών (να τροποποιηθεί με αυτή τη διατύπωση).

  • 2. Η κάλυψη των θέσεων των περιπτ. α΄ και β΄ της παρ. 1 γίνεται με την τοποθέτηση εκπαιδευτικών, ύστερα από μετάθεση, απόσπαση ή διάθεση, ύστερα από αίτησή τους, εφόσον έχουν συμπληρώσει διδακτική υπηρεσία τουλάχιστον επτά ετών, από τα οποία τουλάχιστον τρία σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ή ΚΕ.Σ.Υ. και μελών του Ε.Ε.Π., ύστερα από μετάθεση, απόσπαση ή διάθεση, ύστερα από αίτησή τους, εφόσον έχουν συμπληρώσει εκπαιδευτική υπηρεσία τουλάχιστον επτά ετών σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. ή ΚΕ.Σ.Υ. Η κάλυψη των θέσεων της περίπτ. γ΄ της ίδιας παραγράφου γίνεται με την τοποθέτηση εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με εξειδίκευση στη συμβουλευτική στον επαγγελματικό προσανατολισμό ύστερα από μετάθεση, απόσπαση ή διάθεση, ύστερα από αίτησή τους, εφόσον έχουν συμπληρώσει διδακτική υπηρεσία τουλάχιστον επτά ετών(να τροποποιθεί με αυτή τη διατύπωση).

  • 25 Μαρτίου 2018, 10:12 | Βασίλης Βούγιας

    ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΛΗ ΚΕΣΥ
    Θα πρέπει να προβλεφθεί εγγραφή στον προϋπολογισμό της κάθε ΠΔΕ ποσού για την καταβολή οδοιπορικών στα μέλη των ΚΕΣΥ, καθόσον ιδίως στην Περιφέρεια της χώρας(Νησιά κ.λ.π) οι αποστάσεις για τις επισκέψεις στα σχολεία είναι μεγάλες και οι εκπαιδευτικοί και το ΕΕΠ των ΚΕΣΥ θα αδυνατούν να καταβάλουν εξ ιδίων τις μετακινήσεις τους.

  • 25 Μαρτίου 2018, 00:49 | Χρήστος

    Για τη στελέχωση των Κ.Ε.Σ.Υ. συνιστώνται:
    δδ) Φυσιοθεραπευτών (ΠΕ28): είκοσι τέσσερις (24) θέσεις,

    Είναι αδιανόητο οι μόνοι επαγγελματίες που έχουν δικαίωμα αξιολόγησης της κινητικής ικανότητας των μαθητών να περιορίζονται σε 24 ενώ τα Κ.Ε.Σ.Υ είναι 70

    Πρόταση

    Τουλάχιστον 140 θέσεις Φυσιοθεραπευτών (ΠΕ28)

  • 25 Μαρτίου 2018, 00:23 | Μαρία Α.

    Τα ψυχοκοινωνικά ζητήματα που καλούνται να διαχειριστούν τα σχολεία πυκνώνουν ολοένα. Η πιο αγωνιώδης -κοινή- φωνή από τους εκπαιδευτικούς είναι αυτή: «χρειαζόμαστε ψυχολόγους στα σχολεία!».
    Είναι πραγματικά απορίας άξιον πώς ενώ μιλάμε για μια οργανωμένη δομή ψυχολογικής υποστήριξης, υπάρχουν εκπαιδευτικοί που αντιστέκονται. Γιατί; Γιατί «τα ξέρουν όλα», γιατί έχουν προσωπικά οφέλη συντεχνιακού χαρακτήρα, ή, γιατί έχουν εμμονικές προσκολλήσεις σε αντιεπιστημονικές φοβίες τύπου «οι ψυχολόγοι θα ψυχιατρικοποιήσουν» την εκπαίδευση, ή, το άλλο το χαριτωμένο «οι ψυχολόγοι δεν ξέρουν τη σχολική πραγματικότητα».
    Επιτέλους, ας ξεφύγουμε από δυσλειτουργικές πεποιθήσεις και αγκυλώσεις που κρατούν τα παιδιά μακριά από ουσιαστική υποστήριξη. Πρώτο μέλημα πρέπει να είναι το όφελος των παιδιών! Σημεία που χρειάζεται να υπογραμμιστούν:
    1. Μελετώντας το νομοσχέδιο διαφαίνεται ότι δεν εργάστηκαν για αυτό άνθρωποι της ψυχικής υγείας. Το Υπουργείο Παιδείας χρειάζεται επιτέλους να εκσυγχρονιστεί και να απαλλαγεί από φοβικά σύνδρομα. Μια Δ/νση Σχολικής ή Συμβουλευτικής Ψυχολογίας ή Προαγωγής Ψυχικής Υγείας θα ήταν όφελος να θεσμοθετηθεί. Καλό θα ήταν επίσης μεταξύ των συμβούλων του να έχει ο Υπουργός Παιδείας και Ψυχολόγους που κατέχουν το αντικείμενο. Η συνένωση φορέων (ΚΕΔΔΥ, ΣΣΝ) μάλλον θα κάνει πιο δύσκαμπτο το σχήμα. Ένας φορέας για τις μαθησιακές δυσκολίες (μόνο) και ένας για τη ψυχολογική στήριξη (συμβουλευτική, παρεμβάσεις, επιμόρφωση) θα λειτουργούσε πιο αποτελεσματικά. Αρκεί τη ψυχολογική στήριξη να την είχε αποκλειστικά ένας φορέας. Ξεκάθαρα. Όχι λίγο οι σύμβουλοι (λες και το PhD στα Μαθηματικά σου δίνει την επάρκεια να διαχειρίζεσαι κρίσεις), λίγο ο εκπ/κός που έκανε ένα σεμινάριο, λίγο ο δ/ντής που θέλει να έχει τον έλεγχο του σχολείου του…
    2. Το ιδιαίτερα υπεύθυνο έργο της ψυχολογικης υποστήριξης των σχολείων έπρεπε να το έχουν μόνο Ψυχολόγοι. Ο εκπαιδευτικός με τα σεμινάρια που θεωρεί ότι του δίνουν επάρκεια «να κάνει τον Ψυχολόγο», μπορεί να γίνει βλαπτικός: να δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα από όσα καλείται να λύσει.
    3. Το πρόβλημα με τις αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας ήταν πάντα οι γενικόλογες και ασαφείς διατυπώσεις ως προς τις αρμοδιότητες φορέων του. Οι οποίες βέβαια είχαν και πολλές αλληλοεπικαλύψεις. Αντιλαμβάνομαι ότι βολεύει κάτι τέτοιο ως προς τη μη ανάληψη ευθυνών –τελικά- και την αίσθηση ότι όλοι οι κλάδοι ικανοποιούνται. Όμως εδώ έχουμε αρκετές αοριστίες καθώς και ανεφάρμοστες αρμοδιότητες που μοιάζουν να «καίνε» όσους τελικά στελεχώσουν τα ΚΕΣΥ.
    4. Πόσο πιο λειτουργικά θα ήταν όλα αν υπήρχε ουσιαστική αξιολόγηση και αποτίμηση του έργου των ανθρώπων που για χρόνια υπηρέτησαν τους ΣΣΝ, τα ΚΕΔΔΥ, τα ΚΕΣΥΠ εγκαταλελειμμένοι πλήρως από την πολιτεία! Αυτούς τους απίστευτους, ιδιαίτερα λεπτομερείς απολογισμούς του τέλους κάθε σχολικής χρονιάς, τους διάβασε ποτέ κανείς;
    5. Ναι, για παράδειγμα στους ΣΣΝ υπήρξε μεγάλη ανομοιογένεια. Και στη στελέχωση και στο αντικείμενο. Υπάρχουν Συμβουλευτικοί Σταθμοί Νέων που κάνουν απίστευτο έργο, με μοναξιά και ματαιώσεις καθημερινές, με τεράστιο φορτίο δουλειάς κι άλλοι, τελείως αδρανείς. Ν΄αλλάξει, ναι. Όχι όμως ακυρώνοντας τα πάντα.
    6. Η υπηρέτηση σε δομές όπως οι παραπάνω δεν αποτελεί διδακτική προϋπηρεσία κι αυτό είναι κατάφωρα άδικο. Συνεδρίες συμβουλευτικής, βιωματικές παρεμβάσεις σε τάξεις κλπ θέλουν γνώση και ψυχή πολύ πάνω από μια ώρα διδασκαλίας.
    7. Υπάρχουν εκπαιδευτικοί που διαθέτουν επιπρόσθετο πανεπιστημιακό τίτλο Ψυχολογίας καθώς και άδεια άσκησης του επαγγέλματος του ψυχολόγου. Η αξιοποίησή τους σε εποχές κρίσης, δίχως μάλιστα καμία επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού, επιβάλλεται! Μιλάμε για την αναγκαιότητα παρουσίας Ψυχολόγων στα σχολεία και ξεχνάμε ότι υπάρχουν εκπαιδευτικοί που είναι και Ψυχολόγοι! Γιατί το Υπουργείο ΔΕΝ τους αξιοποιεί;
    8. Κακώς απουσιάζει η θέση παιδοψυχιάτρου αφού μιλάμε για διεπιστημονική ομάδα. Φαίνεται τελικά ότι γράφτηκε το νομοσχέδιο από ανθρώπους που δεν κατέχουν το αντικείμενο. Το αναγνωρίζει κανείς στη γλώσσα και τον τρόπο. Κρίμα. Για ένα τόσο σοβαρό, ευαίσθητο ζήτημα. Λείπει το όραμα κι ο στόχος, περισσεύει η ασάφεια και η απσπασματική, «πυροσβεστική» προσέγγιση.

  • 24 Μαρτίου 2018, 23:58 | Αποφοιτοι ΑΣΠΑΙΤΕ- ΠΕΣΥΠ

    Για τους μαθητες- τριες γενικης αγωγης ποιος συβουλος θα υπαρχει????
    Να τεθει στη Δομη ΚΕΣΥ ως υπευθυνος οχι μονο με γνωση ειδικης αγωγης, αλλα και ΣΥΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΑΣΠΑΙΤΕ-ΠΕΣΥΠ!!!!!!!!!! ΔΗΛΑΔΗ ΣΥΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΜΕ ΜΕΠΑΤΠΥΧΙΑΚΗ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΕΙΤΕ ΑΠΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΕΙΤΕ ΑΠΟ ΤΟ ΕΤΗΣΙΟ ΜΕ Πρακτικη εξασκηση ΕΙΔΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΑΣΠΑΙΤΕ- ΠΕΣΥΠ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ!!!!!

  • 24 Μαρτίου 2018, 23:39 | ΕΥΑ

    Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
    μετά λύπης βλέπω, ότι αντί να κλείσετε τα ΚΕ.ΣΥ.Π, τα ενισχύεται πάλι με 140 εκπαιδευτικούς. Αξιολογήσατε ποτέ τους καθηγητές που είναι αποσπασμένοι στη δομή αυτή τι έργο προσφέρουν;πόσες ώρες εργάζονται; Από 2012 που είμαι αποσπασμένη στη συγκεκριμένη δομή, δυστυχώς λίγα ΚΕ.ΣΥ.Π αποδίδουν έργο. Όλο αυτό το χρονικό διάστημα οι εκπρόσωποι του συλλόγου σας στέλνανε συνεχώς έγγραφα και τονίζουν τη «μεγάλη σπουδαιότητα» του επαγγελματικού προσανατολισμού, το «πολύ σπουδαίο έργο» που ασκούν και πολλά άλλα, φοβούμενοι μη τυχόν κλείσει αυτή η δομή και τι θα απογίνουν. Το σημαντικότερο όμως δεν σας έγραψαν: αν αυτοί οι άνθρωποι μπήκαν ποτέ σε σχολική τάξη, αν έπιασαν ποτέ κιμωλία στα χέρια τους και αν πολλοί από αυτούς έχουν την κατάρτιση, την γνώση, πάνω στον επαγγελματικού προσανατολισμού που πράγματι σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη εποχή, παίζει σημαντικό ρόλο στην μαθητική και εκπαιδευτική κοινότητα. Οι περισσότερες ειδικότητες που απασχολούνται στα 78 ΚΕ.ΣΥ.Π της χώρας μας είναι: θεολόγοι, γυμναστές, κοινωνιολόγοι, νομικοί, γαλλικών, αγγλικών, δηλαδή ειδικότητες που πλεονάζουν στις σχολικές μονάδες. Μόνο λίγα ΚΕ.ΣΥ.Π παράγουν έργο και είναι αυτά όπου απασχολούνται μαθηματικοί, φυσικοί, πτυχιούχοι πολυτεχνικών σχολών, εκπαιδευτικοί δηλαδή με αυξημένα τυπικά προσόντα και με κατάλληλη τεχνογνωσία.
    Αξιότιμοι κ. Υπουργοί, μέσα σε μια ιδιαίτερη κρίσιμη εποχή και στο χώρο της παιδείας, μέσα σε μια χρονική περίοδο όπου τα εκπαιδευτικά κενά είναι πολλά, θεωρώ άδικο αυτοί οι εκπαιδευτικοί επί σειρά ετών (20 χρόνια λειτουργούν αυτά τα γραφεία), να είναι αποσπασμένοι στα γραφεία αυτά εις βάρος πολλών συναδέλφων που διδάσκουν πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και τρέχουν σε 3 σχολικές μονάδες για συμπλήρωση ωραρίου.
    Παρακαλώ θερμά όπως προβείτε άμεσα σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες, ούτως ώστε τα συγκεκριμένα γραφεία ή να κλείσουν ή να αναβαθμιστούν, διότι όπως προανέφερα αφενός δεν προσφέρουν έργο και αφετέρου είναι άμεση ανάγκη όλοι αυτοί που είναι αποσπασμένοι στις δομές αυτές, επί σειρά ετών, να επιστρέψουν στις τάξεις, ώστε να καλυφθούν κατά το δυνατό τα εκπαιδευτικά κενά.
    Ισοδύναμη πρόταση:
    Σε όλες τις σχολικές μονάδες της Ευρώπης ανάλογα γραφεία λειτουργούν μέσα σε αυτές. Προτείνω, με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων να ορίζεται ομάδα εκπαιδευτικών, πρωτίστως από αυτούς που δεν συμπληρώνουν ωράριο, και να είναι υπεύθυνη για την ενημέρωση, καθοδήγηση των μαθητών σχετικά με τον επαγγελματικό προσανατολισμό. Εναλλακτικά, να γίνει δυναμική ανανέωση των καθηγητών (π.χ. στην επόμενη προκήρυξη να μην μπορούν να πάρουν μέρος καθηγητές που έχουν αποσπαστεί στις θέσεις αυτές έστω και μία φορά).

    Υπεύθυνη ΣΕΠ σε ΚΕ.ΣΥ.Π

  • 24 Μαρτίου 2018, 22:53 | Μιλτος Σακελλαρίου

    Εδώ και 4 χρόνια ο ΣΣΝ Ν. Κυκλάδων υλοποιεί επιμορφωτικά σεμινάρια, μέσω της πλατφόρμας moodle, σε συνεργασία με το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕΤ Ν. Κυκλάδων για την σχολική Βία καθώς και τις διαφυλικές σχέσεις για εκπαιδευτικούς του Νοτίου Αιγαίου. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να επιμορφωθούν εξ αποστάσεως να δημιουργήσουν εκπαιδευτικές κοινότητες και δίκτυα. Από φέτος μαζί με τους ΣΣΝ Ν. Αλεξανδρούπολης, Κυκλάδων, Δωδεκανήσου, Κοζάνης, Φλώρινας Τρικάλων, Βόλου, αυτά τα σεμινάρια επεκτάθηκαν με τεράστια συμμετοχή από εκπαιδευτικούς. Δημιουργήθηκε Πανελλήνιο Δίκτυο Σχολείων, αναγνωρίστηκε η δουλειά μας από χώρες του εξωτερικού, σαν καλή πρακτική!!!

    Το σεμινάρια έχουν διάρκεια 10 εβδομάδων και είναι πιστοποιημένα από το ΥΠΠΕΘ. Όλη αυτή η δουλειά αυτών των ανθρώπων από τους ΣΣΝ και το ΚΕΠΛΗΝΕΤ Κυκλάδων απαξιώνεται και οδηγεί στο κλείσιμο των δομών αυτών και το έμψυχο δυναμικό εκτός δράσης. Το συναίσθημα είναι καταλυτικό και δυστυχώς βαρύ. Όταν παλεύεις χρόνια για την Πρόληψη και την Προαγωγή Υγείας στα σχολεία, όταν νιώθεις ότι σ αυτή την έρημη χώρα δεν πρυτανεύει η λογική, όταν το κράτος δεν έχει συνέχεια και συνέπεια και βλέπεις ότι είναι τόσο εύκολο να γκρεμίζεται η δουλειά ανθρώπων με μεράκι χωρίς σεβασμό και αξιολόγηση, τότε..πάμε για άλλα.
    Η Ελλάδα δεν θα μπορέσει με αυτό το τρόπο να περάσει τις εξετάσεις της ανάπτυξης, της προοδευτικής προσέγγισης, της αλλαγής.
    Ελπίζω να ακουστούν όλες οι φωνές των ανθρώπων που νιώθουν θυμό και συνάμα ματαίωση αυτές τις μέρες, μετά από μια κουραστική πολύμηνη διεργασία, μιας και όλα τα άλλα μέσα δυστυχώς δεν απέδωσαν……

  • 24 Μαρτίου 2018, 22:50 | Κωνσταντίνος Άννα

    »γ) Εκπαιδευτικών όλων των κλάδων που υπηρετούν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με εξειδίκευση στη συμβουλευτική στον επαγγελματικό προσανατολισμό: εκατόν σαράντα (140) θέσεις.»

    Επισημάνσεις:
    1. Ο αριθμός Συμβούλων Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού που θα στελεχώσουν τα ΚΕΣΥ είναι ανεπαρκής.
    2. Στο νομοσχέδιο διαφαίνεται το σκεπτικό να καλυφθούν οι θέσεις από το μόνιμο προσωπικό που πήρε απόσπαση και στελέχωνε έως σήμερα τα ΚΕΣΥΠ λόγω του ότι δεν υπήρχαν παλαιότερα αρκετοί εκπαιδευτικοί με μεταπτυχιακές σπουδές στον Σ.Ε.Π. ή/και δεν μπορούσαν να συμμετέχουν στις διαδικασίες πρόσληψης αναπληρωτές εκπαιδευτικοί με μεταπτυχιακή ειδίκευση στη »Συμβουλευτική & Επαγγελματικό Προσανατολισμό».

    Κατάλληλοι για τη στελέχωση της δομής των ΚΕΣΥ είναι πτυχιούχοι αμιγώς παιδαγωγικών- καθηγητικών τμημάτων και σχολών Κοινωνικών Επιστημών (βλ ειδικότητα ΕΕΠ ΠΕ22-Επαγγελματικών Συμβούλων, Σύμβουλοι Σταδιοδρομίας ΣΔΕ κ.α.) με μεταπτυχιακή ειδίκευση στη Συμβουλευτική Επαγγελματικού Προσανατολισμού και όχι εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που πριν χρόνια πήραν απόσπαση στα ΓΡΑΣΕΠ/ΚΕΣΥΠ χωρίς μεταπτυχιακή ειδίκευση ως απαραίτητο τυπικό προσόν. Το ότι πολλοί εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων έτυχαν της παρακολούθησης για προσωπικούς τους λόγους κάποιων ολιγόμηνων προγραμμάτων εξειδίκευσης ή επιμόρφωσης στον επαγγελματικό προσανατολισμό, δεν σημαίνει ότι είναι κατάλληλοι για θέσεις Συμβούλων σε δημόσιους/κρατικούς φορείς αφού οι πλειοψηφία αυτών δεν διαθέτει μεταπτυχιακή ειδίκευση στον κλάδο.

    Τα ΚΡΙΤΗΡΙΑ που έχουν οριστεί σε λοιπές δομές (πχ Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας όπου εργάζονται Σύμβουλοι Σταδιοδρομίας και στα ειδικά σχολεία όπου εργάζονται οι ΠΕ22) θα πρέπει να ισχύσουν και στα ΚΕΣΥ. Τα κριτήρια πρέπει να είναι ενιαία για όλες τις εκπαιδευτικές δομές υποστήριξης (ΣΔΕ, Ειδική Αγωγή, ΚΕΣΥ) της χώρας και να μην διαφοροποιούνται. Τα κριτήρια πρέπει να οριστούν στις βάσεις των απαιτούμενων προσόντων των ΠΕ22-Επαγγελματικών Σύμβουλων και των Συμβούλων Σταδιοδρομίας ΣΔΕ, ως οι πλέον αρμόδιοι και κατάλληλοι για παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών επαγγελματικού προσανατολισμού, με τυπικά προσόντα και επαγγελματική εμπειρία.

    Αξιοποιήστε στα ΚΕΣΥ τον ήδη θεσμοθετημένο κλάδο των ΠΕ22 Επαγγελματικών Συμβούλων του ΕΕΠ που διαθέτει μεταπτυχιακή ειδίκευση στη Συμβουλευτική & Επαγγελματικό Προσανατολισμό. Πολλοί εκ των ΠΕ22 διαθέτουν επιπρόσθετη εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή/Σχολική Ψυχολογία και μπορούν να παρέχουν συμβουλευτικές υπηρεσίες σε μαθητές με/χωρίς μαθησιακές δυσκολίες, πολυεπίπεδα.

    ΠΕ22 Επαγγελματικών Συμβούλων
    Σύμβουλοι ΣΔΕ

  • 24 Μαρτίου 2018, 22:41 | Ανθουλα

    1. Για τη στελέχωση των Κ.Ε.Σ.Υ. συνιστώνται χίλιες εξήντα επτά (1.067) θέσεις προσωπικού, που κατανέμονται σε κλάδους ως εξής:
    α) Εκπαιδευτικών με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (Ε.Α.Ε.):
    αα) Νηπιαγωγών (ΠΕ60): ογδόντα έξι (86) θέσεις,
    ββ) Δασκάλων (ΠΕ70): εκατό εξήντα έξι (166) θέσεις,
    Σχόλιο: ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΑΠΟΥΣΙΑ των εκπαιδευτικών ΕΑΕ με ΠΕ61 (νηπιαγωγοί ΕΑΕ) και ΠΕ71 (δάσκαλοι ΕΑΕ)
    Να αναφερθεί ΞΕΚΑΘΑΡΑ το ΠΕ ως 71 και 61.

  • 24 Μαρτίου 2018, 22:11 | ΣΟΦΙΑ Θ.

    Παντελής απουσία των εκπαιδευτικών ΕΑΕ με ΠΕ61 (νηπιαγωγοί ΕΑΕ) και ΠΕ71 (δάσκαλοι ΕΑΕ).

  • 24 Μαρτίου 2018, 22:01 | Γεωργία

    ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΥΤΩΝ. ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ; ΑΜΕΣΑ ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΚΑΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 2 ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΥΤΕΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΚΕΣΥ.

  • 24 Μαρτίου 2018, 21:31 | Παπαδάκη Μαρία

    Νομίζω ότι οι ανάγκες του σύγχρονου σχολείου απαιτούν την πλήρη αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών. Ιστολόγια, ιστότοποι, κοινωνικά δίκτυα κλπ πρέπει να αξιοποιούνται οπωσδήποτε από τα ΚΕΣΥ ώστε να υπάρχει αποτελεσματικότητα.
    Συνεπώς θα πρέπει να προβλέπεται και ένας πληροφορικός στα ΚΕΣΥ με αρμοδιότητα την ψηφιακή υποστήριξη της νέας δομής.

  • 24 Μαρτίου 2018, 21:20 | Γ.Κ.

    Ως Διευθυντής Λυκείου νομίζω ότι πρέπει να γίνει σαφές ότι άλλο πράγμα γενικά η Συμβουλευτική Επαγγελματικού Προσανατολισμού για άτομα με κινητικά κλπ προβλήματα (καθώς και οι διάφορες ειδικότητες όπως ΠΕ22, εξειδικεύσεις, μεταπτυχιακά) και άλλο αυτά που απαιτούμε εμείς να έχουμε ως υπηρεσίες στα σχολεία μας.

    Πιθανόν να χρησιμεύει στη νέα δομή ΚΑΙ ένας ΠΕ22 – Επαγγελματικός Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής, για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες/αναπτυξιακά & ψυχοκοινωνικά προβλήματα.
    Όμως, άλλη η δική του δουλειά και άλλη αυτή που κάνουν οι Υπεύθυνοι Σύμβουλοι των ΚΕΣΥΠ.

    Αξιοποιήστε οπωσδήποτε τους Υπεύθυνους των ΚΕΣΥΠ. Τους χρειαζόμαστε στα σχολεία!

  • 24 Μαρτίου 2018, 21:14 | Χαρούλα

    Οι Υπεύθυνοι Σύμβουλοι των ΚΕΣΥΠ:
    -ενημερώνουν διαρκώς τους μαθητές και τους γονείς για όλες τις αλλαγές στο εξεταστικό σύστημα
    -ενημερώνουν τους μαθητές των Γυμνασίων για τις εκπαιδευτικές τους επιλογές
    -προωθούν την Επαγγελματική Εκπαίδευση σύμφωνα με τις επιταγές του Υπουργείου ενημερώνοντας έγκυρα και έγκαιρα τους μαθητές των Γυμνασίων και της Α΄Λυκείου -επισκέπτονται συνεχώς τα σχολεία ευθύνης τους για να ικανοποιήσουν αιτήματα ενημέρωσης
    -ταξιδεύουν -με δικά τους έξοδα- για να καλύψουν τα σχολεία της επαρχίας
    -διατηρούν ιστοσελίδες για ενημέρωση των ενδιαφερομένων
    -βοηθάνε αποτελεσματικά εκατοντάδες υποψηφίων για τη σωστή συμπλήρωση του μηχανογραφικού
    -υλοποιούν ατομικές συμβουλευτικές συναντήσεις ώστε να καλύψουν κάθε ανάγκη
    -υποστηρίζουν τα Προγράμματα Αγωγής Σταδιοδρομίας

    Οι Υπεύθυνοι Σύμβουλοι των ΚΕΣΥΠ: έχουν περάσει όλες τις διαδικασίες για την τοποθέτησή τους και έχουν όλοι αυξημένα προσόντα (Διδακτοκρικά, Μεταπτυχιακά Διπλώματα Ειδίκευσης) καθώς και μακροχρόνιες επιμορφώσεις στον σχολικό επαγγελματικό προσανατολισμό που υλοποιήθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και Πανεπιστήμια. Είναι δε εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και συνεπώς δικαιούνται να απευθύνονται μέσα στα σχολεία σε τμήματα μαθητών, αντίθετα με διάφορες μη εκπαιδευτικές ειδικότητες.

  • 24 Μαρτίου 2018, 21:12 | Χρήστος

    Δουλεύοντας 7 χρόνια σε δομές ειδικής αγωγής του υπουργείου παιδείας θα ήθελα να επισημάνω τα εξής: Το μεγαλύτερο λάθος-παράληψη που γίνετε σε επίσημα έγγραφα που καλούνται Διαφοροδιάγνωση από τα Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. είναι ότι λείπει από την πλειονότητα αυτών των επίσημων εγγράφων η αξιολόγηση της κίνησης-των μυοσκελετικών και νευρολογικών ελλειμμάτων των μαθητών και η υπογραφή των φυσικοθεραπευτών με αποτέλεσμα να είναι ελλειπή όλα αυτά τα έγγραφα. Ακόμα και οι αναλυτικότατες αξιολογήσεις (αρχικές -τελικές-) που έχω καταθέσει στις σχολικές μονάδες που έχω δουλέψει, αν και έχουν φτάσει μέχρι τον αντίστοιχο σύμβουλο ειδικής αγωγής…δεν έχουν σταλεί στα Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. (γιατί δεν προβλέπετε.
    Η πρότασή μου είναι ότι για την πληρέστερη κάλυψη των δομών αυτών πρέπει να είναι στελεχωμένα με έναν τουλάχιστον συνάδερφο Πε 28 φυσικοθεραπευτή.

  • 24 Μαρτίου 2018, 20:21 | Γιάννης

    Σε απολύτωςσωστή κατεύθυνση η πρόταση του Υπουργείου.
    Εξυπακούεται ότι θα πρέπει να αξιοποιηθεί οπωσδήποτε η εξαιρετικά χρήσιμη εμπειρία που έχουν τα στελέχη που ήδη υπηρετούν στα ΚΕΣΥΠ της χώρας. Αυτονόητο ότι θα πρέπει να τοποθετηθούν κατά απόλυτη προτεραιότητα στις νέες δομές.

  • 24 Μαρτίου 2018, 20:09 | Κωνσταντίνα

    Στα ΚΕΔΔΥ η διεπιστημονική ομάδα εως τώρα αναγκάζεται να παραπέμπει στα ΚΕΣΥΠ μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, διαταραχές λόγου, κίνησης και ανάπτυξης για λήψη υπηρεσιών Συμβουλευτικής Σταδιοδρομίας, γνωρίζοντας ότι το προσωπικό των ΚΕΣΥΠ δεν είναι ειδικευμένο σε θέματα Ειδικής Αγωγής. Το αποτέλεσμα ειναι οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και οι γονείς τους να μην απολαμβάνουν κατάλληλη βοήθεια και υποστήριξη σε θέματα επιλογής εκπαιδευτικής/επαγγελματικής κατεύθυνσης.
    Γι’ αυτούς του λόγους, κρίνεται αναγκαία η στελέχωση των ΚΕΣΥ με ένα άτομο ΠΕ22- Επαγγελματικό Σύμβουλο, κλάδος που περιλαμβάνεται στο Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό.

    σελίδα 6 https://www.minedu.gov.gr/publications/docs2017/ΦΕΚ_1369-Β-2017_Πρόσκληση_αναπληρωτών_ΕΕΠ.pdf

  • Θεωρούμε ότι οι υπό ίδρυση νέες δομές υποστήριξης της εκπαίδευσης χαρακτηρίζονται από συγκεντρωτικό προσανατολισμό και δεν στελεχώνονται επαρκώς από το απαραίτητο προσωπικό. Αυτό θα έχει ως συνέπεια να μην μπορούν να ανταποκριθούν στοχευμένα στις ιδιαίτερες ανάγκες των σχολικών μονάδων, οι οποίες είναι βέβαιο ότι θα επιφορτιστούν με ακόμα μεγαλύτερες ευθύνες και επιπλέον γραφειοκρατικό έργο.

  • 24 Μαρτίου 2018, 19:50 | Δέσποινα

    Παντελής απουσία των εκπαιδευτικών ΕΑΕ με ΠΕ61 (νηπιαγωγοί ΕΑΕ) και ΠΕ71 (δάσκαλοι ΕΑΕ).

  • 24 Μαρτίου 2018, 19:42 | ΣΟΦΙΑ Λ.

    Παντελής απουσία των εκπαιδευτικών ΕΑΕ με ΠΕ61 (νηπιαγωγοί ΕΑΕ) και ΠΕ71 (δάσκαλοι ΕΑΕ). Απαοτείται η προσθήκη του συγκεκριμένου και μοναδικού κλάδου (ΠΕ 71 ΚΑΙ ΠΕ61) με 4 ετή φοίτηση και γνώσεις πάνω στην ειδική αγωγή.

  • 24 Μαρτίου 2018, 19:31 | ΜΑΡΚΟΣ ΖΩΡΖΟΣ

    Η αξιολόγηση της κινητικής ικανότητας είναι πολύ σημαντική σε όλα τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που επισκέπτοντας τα ΚΕΔΔΥ. Η κινητική λειτουργία καθορίζει σε μεγάλο βαθμό την ενσωμάτωση του παιδιού στο σχολείο και την περαιτέρω εξέλιξη του. Δεν νοείται να μην υπάρχει Φυσικοθεραπευτής να αξιολογεί την κινητική λειτουργία στα ΚΕΣΥ. Όσα τα ΚΕΣΥ τόσοι και οι Φυσικοθεραπευτές.

  • 24 Μαρτίου 2018, 18:50 | Ζενια

    1. Για τη στελέχωση των Κ.Ε.Σ.Υ. συνιστώνται χίλιες εξήντα επτά (1.067) θέσεις προσωπικού, που κατανέμονται σε κλάδους ως εξής:
    α) Εκπαιδευτικών με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (Ε.Α.Ε.):
    αα) Νηπιαγωγών (ΠΕ60): ογδόντα έξι (86) θέσεις,
    ββ) Δασκάλων (ΠΕ70): εκατό εξήντα έξι (166) θέσεις,
    Σχόλιο: ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΑΠΟΥΣΙΑ των εκπαιδευτικών ΕΑΕ με ΠΕ61 (νηπιαγωγοί ΕΑΕ) και ΠΕ71 (δάσκαλοι ΕΑΕ)
    Να αναφερθεί ΞΕΚΑΘΑΡΑ το ΠΕ ως 71 και 61.

  • 24 Μαρτίου 2018, 18:50 | ΒΑΣΙΛΗΣ

    1. Για τη στελέχωση των Κ.Ε.Σ.Υ. συνιστώνται χίλιες εξήντα επτά (1.067) θέσεις προσωπικού, που κατανέμονται σε κλάδους ως εξής:
    α) Εκπαιδευτικών με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (Ε.Α.Ε.):
    αα) Νηπιαγωγών (ΠΕ60): ογδόντα έξι (86) θέσεις,
    ββ) Δασκάλων (ΠΕ70): εκατό εξήντα έξι (166) θέσεις,
    Σχόλιο: ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΑΠΟΥΣΙΑ των εκπαιδευτικών ΕΑΕ με ΠΕ61 (νηπιαγωγοί ΕΑΕ) και ΠΕ71 (δάσκαλοι ΕΑΕ)
    Να αναφερθεί ΞΕΚΑΘΑΡΑ το ΠΕ ως 71 και 61.

  • 24 Μαρτίου 2018, 18:49 | Βασιλης

    1. Για τη στελέχωση των Κ.Ε.Σ.Υ. συνιστώνται χίλιες εξήντα επτά (1.067) θέσεις προσωπικού, που κατανέμονται σε κλάδους ως εξής:
    α) Εκπαιδευτικών με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (Ε.Α.Ε.):
    αα) Νηπιαγωγών (ΠΕ60): ογδόντα έξι (86) θέσεις,
    ββ) Δασκάλων (ΠΕ70): εκατό εξήντα έξι (166) θέσεις,
    Σχόλιο: ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΑΠΟΥΣΙΑ των εκπαιδευτικών ΕΑΕ με ΠΕ61 (νηπιαγωγοί ΕΑΕ) και ΠΕ71 (δάσκαλοι ΕΑΕ)
    Να αναφερθεί ΞΕΚΑΘΑΡΑ το ΠΕ ως 71 και 61.

  • 24 Μαρτίου 2018, 18:49 | ΜΑΡΙΑ

    1. Για τη στελέχωση των Κ.Ε.Σ.Υ. συνιστώνται χίλιες εξήντα επτά (1.067) θέσεις προσωπικού, που κατανέμονται σε κλάδους ως εξής:
    α) Εκπαιδευτικών με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (Ε.Α.Ε.):
    αα) Νηπιαγωγών (ΠΕ60): ογδόντα έξι (86) θέσεις,
    ββ) Δασκάλων (ΠΕ70): εκατό εξήντα έξι (166) θέσεις,
    Σχόλιο: ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΑΠΟΥΣΙΑ των εκπαιδευτικών ΕΑΕ με ΠΕ61 (νηπιαγωγοί ΕΑΕ) και ΠΕ71 (δάσκαλοι ΕΑΕ)
    Να αναφερθεί ΞΕΚΑΘΑΡΑ το ΠΕ ως 71 και 61.

  • 24 Μαρτίου 2018, 18:49 | ΖΩΗ

    1. Για τη στελέχωση των Κ.Ε.Σ.Υ. συνιστώνται χίλιες εξήντα επτά (1.067) θέσεις προσωπικού, που κατανέμονται σε κλάδους ως εξής:
    α) Εκπαιδευτικών με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (Ε.Α.Ε.):
    αα) Νηπιαγωγών (ΠΕ60): ογδόντα έξι (86) θέσεις,
    ββ) Δασκάλων (ΠΕ70): εκατό εξήντα έξι (166) θέσεις,
    Σχόλιο: ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΑΠΟΥΣΙΑ των εκπαιδευτικών ΕΑΕ με ΠΕ61 (νηπιαγωγοί ΕΑΕ) και ΠΕ71 (δάσκαλοι ΕΑΕ)
    Να αναφερθεί ΞΕΚΑΘΑΡΑ το ΠΕ ως 71 και 61.