Άρθρο 29 – Ίδρυση, Κατάργηση, Μετακίνηση, Επέκταση Λαϊκών Αγορών

1. Αποφασίζον όργανο για την ίδρυση, την επέκταση και την κατάργηση Λαϊκής Αγοράς είναι το οικείο Περιφερειακό Συμβούλιο μετά από πρόταση του οικείου Δημοτικού Συμβουλίου, γνωμοδότηση της οικείας Επιτροπής Λαϊκών Αγορών και της Τροχαίας. Για τη μετακίνηση, τη χωροθέτηση και την εν γένει λειτουργία των Λαϊκών Αγορών αποφασίζον όργανο είναι οι υπηρεσίες των φορέων λειτουργίας μετά από γνωμοδότηση των επιτροπών του άρθρου 28.
Εάν ο Δήμος, η επιτροπή Λαϊκών Αγορών ή η Τροχαία δεν παράσχουν γνώμη, όπου προβλέπεται, εντός σαράντα πέντε (45) ημερών, η σχετική απόφαση μπορεί να ληφθεί χωρίς αυτή. Η πρωτοβουλία ίδρυσης νέας λαϊκής αγοράς δύναται να εκκινήσει, είτε από το Δημοτικό, είτε από το Περιφερειακό Συμβούλιο.
2. Η ως άνω απόφαση του δημοτικού συμβουλίου κοινοποιείται στην οικεία Περιφέρεια. Σε περίπτωση ίδρυσης νέας λαϊκής αγοράς συνοδεύεται από αίτημα για κάλυψη των νέων θέσεων, οι οποίες χορηγούνται με τη διαδικασία της πρόσκλησης για κάλυψη αυτών, είτε για έκδοση νέων επαγγελματικών αδειών ανά κατηγορία προϊόντων για τη στελέχωση της αγοράς. Στη σχετική απόφαση οριοθετείται ο ακριβής χώρος λειτουργίας της, ο αριθμός των θέσεων αυτής για παραγωγούς και επαγγελματίες πωλητές, οι κατηγορίες των αδειών ανά αντικείμενο εκμετάλλευσης και κάθε συναφές θέμα που κριθεί αναγκαίο από το αποφασίζον όργανο για τη λειτουργία της. Σε κάθε νέα λαϊκή αγορά η αναλογία των θέσεων Παραγωγών προς Επαγγελματίες Πωλητές θα είναι 1 προς 1.
Εντός έξι (6) μηνών από τη δημοσίευση του παρόντος όλοι οι φορείς λειτουργίας των λαϊκών αγορών συντάσσουν τοπογραφικό διάγραμμα για κάθε λαϊκή αγορά που λειτουργεί στα διοικητικά τους όρια, στο οποίο απεικονίζονται τα όρια που αυτή καταλαμβάνει, οι θέσεις που καλύπτονται από παραγωγούς και επαγγελματίες με αρίθμηση και συνακόλουθα το αντικείμενο εκμετάλλευσης κάθε πάγκου και οι κενές θέσεις. Τα εν λόγω διαγράμματα, εκτός της υποχρέωσης της παρ.1 του άρθρου 27, αποστέλλονται στις Γενικές Διευθύνσεις Ανάπτυξης των οικείων Περιφερειών.

  • Στην παράγραφο 2 του άρθρου να συμπεριληφθεί: : εξαιρούνται οι αγορές χωρίς μεσάζοντες όπου μετέχουν μόνο παραγωγοί

  • Να συμπεριληφθούν και οι αγορές χωρίς μεσάζοντες ως προς την χωροθέτηση τους στον οικείο Δήμο ή Περιφέρεια

  • 10 Φεβρουαρίου 2017, 22:08 | Φωτεινή

    Οι δρόμοι είναι για την κυκλοφορία των πολιτών που πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας και όχι για τους δήθεν «παραγωγούς» που κατ΄ουσίαν είναι έμποροι, οι οποίοι όχι μόνον δεν επένδυσαν στο να ιδρύσουν ένα εμπορικό κατάστημα, αλλά με έναν άθλιο πάγκο ανταγωνίζονται αθέμιτα τα νομίμως λειτουργούντα καταστήματα που πληρώνουν δημοτικά τέλη και εκδίδουν αποδείξεις πώλησης, ενώ οι των λαϊκών πωλούν «μαύρα» δίχως να εκδίδουν αποδείξεις.
    Συνεπώς στο σχετικό άρθρο ΔΕΝ θα πρέπει να επιτρέπεται η λειτουργία λαϊκών αγορών σε δημόσιους δρόμους.

  • 10 Φεβρουαρίου 2017, 14:58 | petros

    Θα σας αναφερω την δικη μου περιπτωση οπου για να βγαλω το αυτοκινητο μου κ να παω στην δουλεια μου πρεπει να εχω διπλωμα εππαγελματια οδηγου αγωνων για τους ελιγμους που απαιτουνται. Επισης πηγαινω κοντρα σε δυο μονοδρομους με κινδυνο της ζωης μου μεχρι να βγω στον δρομο που επιτρεπεται η κανονικη κυκλοφορια.
    Αυτό συμβαινει τα τελευταια εικοσι πεντε χρονια κ παρολο ότι είναι ενημερως ο σχετικος δημος δεν εχει γινει απολυτος τιποτα , απλα σφυριζουν αδιαφορα όπως λεμε στην καθημερινη μας γλωσσα.
    Και αυτό είναι ένα από τα προβληματα που δημιουργουνται.
    Συμφωνω ότι ολοι πρεπει να δειξουμε ελαστικοτητα αλλα νομιζω εικοσι πεντε χρονια η ιδια λαικη στο ιδιο μερος είναι πολλα.
    Ερωτω εάν αυτό είναι συνθηκες ζωης ισες προς ολους όπως οριζει το Συνταγμα μας.

  • 10 Φεβρουαρίου 2017, 14:19 | ΙΩΑΝΝΗΣ

    (((Επιτρέπεται η λειτουργία υπαίθριων αγορών σε καθορισμένους από τις αρμόδιες αρχές ελεύθερους και ανεξάρτητους χώρους, δημόσιους ή δημοτικούς ιδιόκτητους ή μισθωμένους (π.χ. πλατείες, πάρκα και εν γένει ανοικτούς χώρους) και οι οποίοι θα διασφαλίζουν πρόσβαση σε όλους τους πολίτες. Σε περίπτωση που τέτοιοι χώροι δεν είναι εφικτό να βρεθούν, δύναται να επιλεγούν κατάλληλοι δρόμοι. )))
    ΟΙ ΛΑΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΣΕ ΠΛΑΤΕΙΕΣ , ΠΑΡΚΑ ΚΑΙ ΑΝΟΙΚΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ . ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΕΤΕ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΚΑΙ ΟΙ ΛΑΙΚΕΣ ΝΑ ΜΗΝ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΟΠΟΥ ΕΜΠΟΔΙΖΕΤΕ Η ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΤΩΝ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΝΟΙΚΙΑΣΤΩΝ ΣΤΙΣ ΟΙΚΙΕΣ ΤΟΥΣ???? ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΑΥΤΟ .(ΜΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ , ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ,ΑΝΑΓΚΗΣ , ΠΑΡΑΝΟΜΩΝ ΚΑΤΑΛΗΨΕΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΩΝ , ΟΧΛΗΣΗ ΑΠΟ ΤΙΣ 5,00 ΩΡΑ ΤΟ ΠΡΩΙ ΤΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΛΑΙΚΩΝ ΑΓΟΡΩΝ ΠΟΥ ΣΤΗΝΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΧΑΡΑΜΑΤΑ ΤΟΥΣ ΠΑΓΚΟΥΣ ΤΟΥΣ , ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΟΥΣ ΛΑΙΚΗ ΑΓΟΡΑ , ΜΕΙΩΣΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ ΤΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΟΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΛΑΙΚΗ ΑΓΟΡΑ , ΒΡΩΜΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΛΑΙΚΗΣ, ΑΥΞΗΣΗ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΩΝ ΚΛΟΠΩΝ, ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ ΣΤΙΣ ΠΥΛΩΤΕΣ-ΑΥΛΕΣ ΟΙΚΙΩΝ ΚΤΛ ΚΤΛ.)
    ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ΙΣΟΤΙΜΟ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΔΗΜΟΥ (ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΟΤΙΜΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥΣ ΑΦΟΥ ΟΛΟΙ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΤΕΛΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ , ΦΟΡΟΥΣ ΚΤΛ Η ΘΕΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΠΟΥ ΚΑΤΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΜΙΑ ΛΑΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΝΑ ΑΛΛΑΖΕΙ ΘΕΣΗ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΠΕΡΝΑΕΙ ΕΝΑ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΠΧ 1 ΕΤΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΕΤΑΚΙΝΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ???? ή ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΑΥΤΟ ΝΑ ΔΙΑΙΩΝΙΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ (ΠΧ 20-25 ΧΡΟΝΙΑ) ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΝΑ ΤΑΛΑΙΠΩΡΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΥΦΙΣΤΑΝΤΑΙ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΜΙΑΣ ΛΑΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ??? ΑΦΟΥ ΔΙΝΕΤΕ ΤΗΝ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΜΙΑΣ ΛΑΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΤΕ ΤΟΥΣ ΝΑ ΟΡΙΟΘΕΤΟΥΝ ΤΙΣ ΛΑΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ ΜΕ ΙΣΟΤΙΜΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟ ΤΟΥΣ ΑΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟΙ ΧΩΡΟΙ ΠΛΑΤΕΙΩΝ ΚΑΙ ΑΝΟΙΚΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ Η ΛΑΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΕ ΔΡΟΜΟΥΣ.ΓΙΑΤΙ ΑΠΟ ΜΟΝΟΙ ΤΟΥΣ ΟΙ ΔΗΜΟΙ ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ ΑΥΤΟ ΓΙΑΤΙ ΠΑΝΤΑ ΘΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΝΤΙΡΡΗΣΕΙΣ-ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΕΚ ΤΩΝ ΕΣΩ ΤΩΝ ΔΙΟΙΚΟΥΝΤΩΝ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ.