1. Ο ιδιοκτήτης κτιρίου υποχρεούται να ζητήσει τη διενέργεια επιθεώρησης των προσβάσιμων τμημάτων συστημάτων που χρησιμοποιούνται για τη θέρμανση κτιρίων (όπως οι μονάδες παραγωγής θερμότητας, το σύστημα ελέγχου, οι κυκλοφορητές κ.α.), με λέβητες συνολικής ωφέλιμης ονομαστικής ισχύος άνω των είκοσι κιλοβάτ (20 kW).
2. Η επιθεώρηση αυτή περιλαμβάνει αξιολόγηση του βαθμού απόδοσης του λέβητα και του μεγέθους του (ονομαστική ισχύς), σε σχέση με τις απαιτήσεις θέρμανσης του κτιρίου. Η αξιολόγηση του μεγέθους του λέβητα δεν χρειάζεται να επαναλαμβάνεται εφόσον δεν έχουν γίνει εν τω μεταξύ αλλαγές στο συγκεκριμένο σύστημα θέρμανσης ή στις απαιτήσεις θέρμανσης του κτιρίου.
3. Τα συστήματα θέρμανσης επιθεωρούνται:
α) τουλάχιστον κάθε πέντε (5) έτη για συστήματα με λέβητες συνολικής ωφέλιμης ονομαστικής ισχύος από είκοσι (20) έως και εκατό κιλοβάτ (100 kW),
β) τουλάχιστον κάθε δύο (2) έτη, για συστήματα με λέβητες συνολικής ωφέλιμης ονομαστικής ισχύος ανώτερη των εκατό κιλοβάτ (100 kW) και, αν αυτά θερμαίνονται με αέριο καύσιμο, τουλάχιστον κάθε τέσσερα (4) έτη.
Άρθρο 14: Επιθεώρηση συστημάτων θέρμανσης
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 01: Σκοπός – Αντικείμενο
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 02: Ορισμοί
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 03: Θέσπιση μεθοδολογίας υπολογισμού ενεργειακής απόδοσης κτιρίων
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 04: Καθορισμός των ελάχιστων απαιτήσεων ενεργειακής απόδοσης
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 05: Υπολογισμός των βέλτιστων από πλευράς κόστους επιπέδων των ελάχιστων απαιτήσεων ενεργειακής απόδοσης
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 06: Νέα Κτίρια
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 07: Υφιστάμενα κτίρια
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 08: Τεχνικά συστήματα κτιρίων
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 09: Κτίρια με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 10: Χρηματοδοτικά και άλλα κίνητρα για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης νέων και υφισταμένων κτιρίων
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 11: Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ)
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 12: Έκδοση Πιστοποιητικού Ενεργειακής Απόδοσης
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 13: Επίδειξη πιστοποιητικών ενεργειακής απόδοσης
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 14: Επιθεώρηση συστημάτων θέρμανσης
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 15: Επιθεώρηση συστημάτων κλιματισμού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 16: Εκθέσεις επιθεώρησης συστημάτων θέρμανσης και κλιματισμού
- 131 ΣχόλιαΆρθρο 17: Ανεξάρτητοι εμπειρογνώμονες
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 18: Ανεξάρτητο σύστημα ελέγχου Πιστοποιητικών Ενεργειακής Απόδοσης κτιρίων και των Εκθέσεων Επιθεώρησης συστημάτων θέρμανσης και κλιματισμού
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 19: Διαδικασία ανάκλησης/αντικατάστασης Πιστοποιητικών Ενεργειακής Απόδοσης κτιρίων και Εκθέσεων Επιθεώρησης συστημάτων θέρμανσης και κλιματισμού
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 20: Θέματα έκδοσης οικοδομικών αδειών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 21: Κυρώσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22: Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 23: Έναρξη ισχύοςΆρθρο 23: Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
30 Αυγούστου 2012, 10:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
14 Σεπτεμβρίου 2012, 14:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο ΝόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
17 Σχόλια 332 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
Η Ένωση θεωρεί ότι την απόφαση αν ο λέβητας χρήζει επιθεώρησης δεν μπορεί να τη λαμβάνει ο ίδιος ο ιδιοκτήτης, αλλά ένας Επιθεωρητής Λεβητοστασίου ή ένας Ενεργειακός Επιθεωρηρής. Επομένως, προτείνεται, εφόσον ο ιδιοκτήτης κρίνει ότι εμπίπτει στην κατηγορία κάτω των 20 kW, ή έχει αμφιβολίες για αυτό, να καλεί Ενεργειακό Επιθεωρητή ή Επιθεωρητή Λεβητοστασίου, ο οποίος θα πιστοποιήσει άπαξ για την ωφέλιμη ονομαστική ισχύ του λέβητα και θα απαλλάξει τον ιδιοκτήτη από περαιτέρω επιθεωρήσεις στη περίπτωση που αυτή είναι μικρότερη των 20 kW.
Κατόπιν των ανωτέρω η διατύπωση της παραγράφου 1 του άρθρου 14 θα πρέπει να διατυπωθεί ως εξής:
1. Ο ιδιοκτήτης κτιρίου υποχρεούται να ζητήσει τη διενέργεια επιθεώρησης των προσβάσιμων τμημάτων συστημάτων που χρησιμοποιούνται για τη θέρμανση κτιρίων …, με λέβητες συνολικής ωφέλιμης ονομαστικής ισχύος άνω των είκοσι κιλοβάτ (20 kW). ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΩΦΕΛΙΜΗ ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥ ΤΟΥ ΛΕΒΗΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΜΟΝΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ Η ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗΣ ΛΕΒΗΤΟΣΤΑΣΙΟΥ.
Προτείνω την αναπροσαρμογή των τιμών προς τα επάνω για να ληφθούν υπ’ όψιν τα κοστολόγια (χρήση, απόσβεση, συντήρηση, πιστοποίηση) των απαιτούμενων οργάνων
Αγαπητέ κύριε Υπουργέ και κύριοι Τεχνικοί Σύμβουλοι – Νομοθέτες,
Στην παράγραφο 3, του άρθρου 14 του παρόντος σχεδίου Νόμου, γράφετε:
3. Τα συστήματα θέρμανσης επιθεωρούνται:
α) τουλάχιστον κάθε πέντε (5) έτη για συστήματα με λέβητες συνολικής ωφέλιμης ονομαστικής ισχύος από είκοσι (20) έως και εκατό κιλοβάτ (100 kW),
β) τουλάχιστον κάθε δύο (2) έτη, για συστήματα με λέβητες συνολικής ωφέλιμης ονομαστικής ισχύος ανώτερη των εκατό κιλοβάτ (100 kW) και, αν αυτά θερμαίνονται με αέριο καύσιμο, τουλάχιστον κάθε τέσσερα (4) έτη.
Με την ανωτέρω λογική ένας λέβητας που δεν θα συντηρηθεί για πχ. μία τριετία (μέσος χρόνος έως ότου καταστεί ανενεργός λόγω βλάβης) θα είναι πιστοποιημένος για βαθμό απόδοσης που δεν έχει, λόγω της μη συντήρησης.
Προτείνω την ολική αναθεώρηση του άρθρου προκειμένου να συνδεθεί η υποχρεωτική ανά εξάμηνο/έτος (αναλόγως ισχύος) συντήρηση των λεβήτων, με την εγκυρότητα του εν λόγω πιστοποιητικού.
Αν δεν διενεργούνται οι ανωτέρω συντηρήσεις να παύει αυτόματα η ισχύς του πιστοποιητικού και να απαιτείται η διαδικασία έκδοσής του εκ νέου.
Δηλαδή προτείνω τη θέσπιση κρατικού συστήματος παρακολούθησης συντηρήσεων λεβήτων όπου θα καταχωρούνται και τα δεδομένα των μετρήσεων καύσης, προκειμένου να υπάρξει πλήρης έλεγχος.
Αγαπητέ κύριε Υπουργέ και κύριοι Τεχνικοί Σύμβουλοι – Νομοθέτες,
Στην ενεργειακή επιθεώρηση συστημάτων θέρμανσης ζητάτε από τον Ενεργειακό Επιθεωρητή να λάβει υπ’ όψιν του τα δεδομένα του εκάστοτε συντηρητή, δηλαδή βαθμό απόδοσης λέβητα-καυστήρα κλπ.
Με ποιο σύστημα θα πιστοποιούνται αυτές οι μετρήσεις για την ορθότητα – εγκυρότητά τους και πως θα διακριβώνονται τα εν λόγω όργανα μετρήσεων;
Επίσης με ποιο τρόπο θα ελέγχεται η ικανότητα του εκάστοτε συντηρητή να διενεργεί τέτοιου είδους μετρήσεις και να δίνει αξιόπιστα αποτελέσματα;
Προτείνω:
– Η ανωτέρω διαδικασία μετρήσεων, όσο αφορά την έκδοση πιστοποιητικών ενεργειακής απόδοσης, να περάσει αυστηρά στους Μηχανολόγους Μηχανικούς Τ.Ε. και Π.Ε., για όλα τα επίπεδα ισχύος, με ταυτόχρονη δημιουργία βάσης δεδομένων οργάνων μετρήσεων σε κρατικό φορέα με απόδοση μοναδικού αριθμού με ψηφίο ελέγχου σε κάθε διακριβωμένο – πιστοποιημένο όργανο, δηλαδή κάτι αντίστοιχο με αυτό που γίνεται για ορισμένα όργανα μετρήσεων των ηλεκτολόγων μέσω των συλλόγων τους.
– Η διακρίβωση – πιστοποίηση των οργάνων να είναι υποχρεωτική και στο πρόγραμμα έκδοσης ΠΕΑ να υπάρχουν αντίστοιχα πεδία για την καταχώριση των αριθμών των εν λόγω οργάνων που χρησιμοποιούνται για την εκάστοτε επιθεώρηση.
Χωρίς τη συμπλήρωσή τους και τον on line έλεγχο εγκυρότητάς τους να μην είναι δυνατή η έκδοση του πιστοποιητικού.
Οι απόψεις των συναδέλφων μας βρίσκουν συμφώνους ότι το σύστημα θέρμανσης αλλά και ψύξης θα πρέπει να επιθεωρείται από έμπειρους συναδέλφους αντιστοίχου ειδικότητας, λόγω της πολυπλοκότητας που πλέον υπάρχει σε πολλές νέες κατοικίες αλλά και ιδιαίτερα σε κτίρια γραφείων και άλλους επαγγελματικούς χώρους.
Επίσης καλό θα ήταν να συνδεθεί με το ΠΕΑ π.χ. κάποια παράμετρος που να ζητεί τον Α/Α … για το σύστημα θέρμανσης και ψύξης για την έκδοση του πιστοποιητικού ενεργειακής απόδοσης. Σε κοινοχρήστους χώρους το κόστος θα βαραίνει κατά αντιστοιχία το σύνολο των ιδιοκτητών.
Η διαδικασία επιθεώρησης συστημάτων θέρμανσης και συστημάτων κλιματισμού θα πρέπει
α)να συνδεθεί με το ΠΕΑ για το κτήριο/τμήμα κτηρίου. Διαφορετικά πολλοί είναι αυτοί που δεν θα θελήσουν να προβούν στην επιθεώρηση του συστήματος τους αφού μπορούν να το αποφύγουν
β) με την παροχή καυσίμου για την θέρμανση ή την βιομηχανική και εμπορική χρήση.( χωρίς εκθεση επιθεώρησης σε ισχύ να μην παρέχεται καύσιμο απο τις εταιρίες)
γ)με τον ηλεκτρολογικό έλεγχο των εγκαταστάσεων για τον κλιματισμό και την θέρμανση.
δ) με την εκδοση ή ανανέωση αδείας εγκατάστασης και λειτουργίας για τα κτήρια του τριτογενή τομέα
Ή επιθεώρηση των λεβήτων και συστημάτων κλιματισμού σε μεγάλα κτίρια και οπωσδήποτε τριτογενή τομέα πρέπει να απαιτειται για την εκδοση του ΠΕΑ .Στα μεγάλα κτίρια που εχουν εκδωθεί ΠΕΑ χωρίς την επιθεωρηση των συστημάτων είναι σχεδόν σίγουρο ότι δεν ειναι σωστή η επιθεώρηση.
Η διαδικασία επιθεώρησης συστημάτων θέρμανσης και συστημάτων κλιματισμού θα πρέπει να συνδεθεί με το ΠΕΑ για το κτήριο/τμήμα κτηρίου. Διαφορετικά πολλοί είναι αυτοί που δεν θα θελήσουν να προβούν στην επιθεώρηση του συστήματος τους αφού μπορούν να το αποφύγουν
Καλές όλες αυτές οι προτάσεις αλλά ΑΝ οι συγκυρίες ήταν ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ. Με τις συνεχώς αυξανόμενες τιμές των καυσίμων και της ηλεκτρικής ενέργειας και παράλληλα τη συνεχή μείωση του εισοδήματος, για ποια λειτουργία των συστημάτων θέρμανσης και κλιματισμού μιλάμε; Να δούμε πόσα συστήματα θέρμανσης θα λειτουργήσουν αυτό το χρόνο. Εκτός κι αν το μόνο που ενδιαφέρει είναι ένα έντυπο / έκθεση που όμως θα αφορά συστήματα που στην πραγματικότητα θα είναι εκτός λειτουργίας.
Υπάρχει λόγος να προτείνει κανείς αντιστάθμιση; Αφού έτσι κι αλλιώς έχει επιτευχθεί με τα οικονομικά μέτρα.
Να δοθεί ως κίνητρο η επιστροφή ποσοστού επί του φόρου καυσίμου, για την 1η επιθεώρηση γιατί η σύνδεση με αγοραπωλησίες και με μισθώσεις δεν θα είναι δόκιμη. Επίσης να υπάρχει υποχρέωση του διαχειρηστή της πολυκατοικίας το πιστοποιητικό να είναι αναρτημένο σε κοινόχρηστο χώρο.
το πιστοποιητικό θα μπορούσε να εκδίδεται με την συντήρηση. Όταν γίνεται συντήρηση, προφανώς οι αποδόσεις εξαρτώνται από το μηχάνημα, την συντήρηση και τι φθορές υπάρχουν που δεν μπορούν να καλυφθούν από την συντήρηση. Αυτά τα δίνει ο κατασκευαστής σε σύγχρονα συστήματα, και σε παλιά έτσι κι αλλιώς έχουν θεσμοθετηθεί προσεγκιστικές τιμές.
Η μοναδική διαδικασία (εκτός από το Νόμο) ώστε να γίνει υποχρεωτική η επιθεώρηση των εγκαταστάσεων θέρμανσης και κλιματισμού, είναι η άμεση σύνδεσή τους με την έκδοση του ΠΕΑ για το κτίριο.
Χωρίς προηγούμενη επιθεώρηση των εγκαταστάσεων θέρμανσης/κλιματισμού να καθίσταται αδύνατη η έκδοση ΠΕΑ για το κτίριο (ή τμήμα αυτού).
Τόσο απλά.
Η τήρηση της υποχρέωσης του ιδιοκτήτη σε ενεργειακή επιθεώρηση των συστημάτων θέρμανσης και κλιματισμού, πρέπει να συνδεθεί με:
-Επίδομα θέρμανσης (αν δικαιούται)
-Ενεργειακή επιθεώρηση κτιρίου για πώληση ή μίσθωση
-Οικονομικά οφέλη στην αγορά του καυσίμου αντίστοιχα με την ενεργειακή κατάταξη του συστήματος που επιθεωρήθηκε
-Φορολογικά κίνητρα για αγορά νέων υψηλής απόδοσης συστημάτων
η υποχρεωτική επιθεώρηση λεβητών και συστημάτων κλιματισμού θα μπορεί να συνδεθεί με την διαδικασία έκδοσης Π.Ε.Α, όπου θα υποχρεώνει τον ιδιοκτήτη να έχει γίνει πρώτα η επιθεώρηση του λέβητα που θα προσκομίζεται σαν στοιχείο για την μετέπειτα έκδοση του Π.Ε.Α
Δεν έχει προβλεφθεί σε κανένα θεσμικό κείμενο , νόμο, ή ΠΔ πως θα ελέγχεται η υποχρέωση του ιδιοκτήτη/διαχειριστή να προβαίνει στις διαδικασίες επιθεωρησης λεβήτων/συστήματος θέρμανσης-συστήματος κλιματισμου.
Προτείνω να υποβάλλεται η αντίστοιχη έκθεση του ενεργειακού επιθεωρητή στα χρονικά διαστήματα που καθρίζει ο σχετικός νόμος με
α) το συμβόλαιο μίσθωσης ή αγοροπωλησίας του ακινήτου
β) με την υποβολή της δήλωσης εισοδήματος φυσικών ή νομικών προσώπων (να υπάρξει μέριμνα ηλεκτρονικής υποβολής μέσω του TAXIS)
εαν υποχρεωτικά πρέπει να γίνεται σε όλα τα κτίρια ανεξάρτητα εαν ενοικιάζονται ή πωλούνται
Με ποιά διαδικασία – φόρμουλα θα ανγκαζεται ο ιδιοκτήτης της εγκαταστασης θέρμανσης – κλιματισμου να προβεί στην εκδοση του
απαραίτητου ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ?
Στα κτήρια – όπως είναι γνωστό υπάρχει αυτή η δυνατότητα επιβολής
της έκδοσης Π.Ε.Α. …. ΤΩΡΑ ΣΤΟΥΣ ΛΕΒΗΤΕΣ – ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥΣ ΠΩΣ ?
Η υποχρεωτική επιθεώρηση λεβήτων και συστημάτων κλιματισμού δεν συνδέεται με καμία διαδικασία ελέγχου με αποτέλεσμα να μην προβούν οι ιδιώτες σε πιστοποίηση των εγκαταστάσεων. Θα πρέπει να διερευνηθεί η δυνατότητα σύνδεσης της έκδοσης του πιστοποιητικού με άλλη διαδικασία (π.χ. το συμβόλαιο μίσθωσης ή πώλησης)