ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΡΥΘΜΙΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΔΙΑΦΟΡΑΣ Άρθρο 28 Αναστολή μείωσης προσωπικής διαφοράς κατά την μισθολογική εξέλιξη των υπαλλήλων

 

Αναστέλλεται από 1ης.6.2022 και μέχρι τις 31.5.2024, η εφαρμογή του τέταρτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 27 του ν. 4354/2015 (Α΄ 176). Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών δύναται να αναπροσαρμόζεται η καταληκτική ημερομηνία αναστολής.

  • 12 Μαΐου 2022, 11:17 | Όμηρος Μαυρόπουλος

    Επειδή στην πλειονότητα των ως άνω σχολίων αναφέρεται, ορθώς έως ενός σημείου, η παράλειψη χορήγησης της Π.Δ. στους νεοπροσληφθέντες – μεταταχθέντες υπαλλήλους του Υπ.Οικ. και των φορέων του οφείλεται να τονισθεί ότι το ίδιο ισχύει επακριβώς και στον ίδιο βαθμό και για τους νέους υπαλλήλους του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Μετά την 11η Οκτωβρίου του 2018 που έλαβε χώρα η τελευταία νομοθετική ρύθμιση [ν. 4569/2018 (Α’ 179)] υφίσταται σαφής, σημαντική, αδικαιολόγητη, άδικη μεταχείριση μεταξύ υπαλλήλων με τα ίδια και πολλές φορές περισσότερα προσόντα οι οποίοι παρέχουν την ίδια ακριβώς εργασία, παράλειψη ρύθμισης η οποία έρχεται σαφώς σε αντίθεση το άρθρο 22 του Συντάγματος «Προστασία της εργασίας». Το Ελεγκτικό Συνέδριο διενεργεί καθ’ έτος εκ του νόμου υποχρεωτικούς ελέγχους καθώς και λοιπούς ελέγχους σε πεδία δημόσιας διαχείρισης που επιλέγονται κατόπιν εκτίμησης κινδύνου (π.χ. έλεγχοι επίδοσης) καθώς επίσης και μελέτες, επισκοπήσεις, προπαρασκευαστικές εργασίες, παρακολουθώντας εν γένει την δημόσια διαχείριση. Το σημαντικότατο αυτό έργο παρέχεται από το σύνολο των υπαλλήλων του Ελ.Συν. οι οποίοι και αποτελούν το βασικότερο ‘γρανάζι’ των ως άνω ελέγχων και ως εκ τούτου είναι μείζονος σημασίας η αναφορά στην δίκαιη αμοιβή τους, δίχως να εστιάζουν όλα τα σχόλια αποκλειστικά στους υπαλλήλους του Υπ.Οικ.

  • 12 Μαΐου 2022, 11:43 | Καραΐσκος Δημοσθένης

    Η μισθολογική ανισότητα, που οφείλεται στη μη χορήγηση ΠΔ στους νεότερους υπαλλήλους του Υπ.Οικ., δημιουργεί αίσθημα αδικίας που δύναται να τορπιλίσει την υπαλληλική συνοχή, ειδικά από τη στιγμή που οι υπάλληλοι που μειονεκτούν μισθολογικά, πλεονεκτούν σε τυπικά προσόντα, διαθέτοντας παράλληλα διαφανή και αξιοκρατικό τρόπο διορισμού.

  • 12 Μαΐου 2022, 11:34 | ΤΖΙΝΙΕΡΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ

    Απαράδεκτο να μην συμπεριλάβουν τους υπαλλήλους που έχουν μεταταχθεί ή διοριστεί μετά το 2018, στην απόδοση της ΠΔ έχουμε νομίζω ίδια δικαιώματα όπως και όλοι οι συνάδελφοι μας.

  • 12 Μαΐου 2022, 11:12 | Βικτωρία Καϊμακαμίδου

    Το άρθρο πρέπει να συμπληρωθεί με την απόδοση της Προσωπικής Διαφοράς στους Υπάλληλους που ανέλαβαν υπηρεσία στο Υπουργείο Οικονομικών μετά τον 10/2018. Άλλωστε η ΠΔ αρχικώς αποδόθηκε με νομοθετική ρύθμιση στους ήδη υπηρετούντες υπαλλήλους του ΥΠ.ΟΙΚ, με τις διατάξεις του ν. 4024/2011 (Α’ 226) και ακολούθως επεκτάθηκε με τις διατάξεις του ν. 4354/2015 (Α΄ 176) και τελευταία του ν. 4569/2018 (Α’ 179), κατ΄ εφαρμογή της συνταγματικής αρχής της ισότητας. Θα πρέπει να γίνει το ίδιο για όλους τους υπαλλήλους που ήρθαν στο ΥΠΟΙΚ μετά τον 10/2018.
    Είναι άδικο υπάλληλοι με τα ίδια προσόντα, ίδιο Βαθμό, ίδιο μισθολογικό κλιμάκιο και ίδια καθήκοντα να αμείβονται με διαφορετικό τρόπο.

  • 12 Μαΐου 2022, 11:50 | Ιωάννης Σ.

    Εφόσον η προσωπική διαφορά δεν χορηγηθεί και στους προσληφθέντες μετά την 11.10.2018 στο υπουργείο οικονομικών και στους εποπτευόμενους από αυτό φορείς, οι εν λόγω υπάλληλοι, αισθανόμενοι υπέρ το δέον αδικημένοι, θα διεκπεραιώνουν τα καθήκοντά τους χωρίς διάθεση να προσφέρουν το κάτι παραπάνω, όπως απαιτείται στις νευραλγικές θέσεις από τις οποίες υπηρετούν το Δημόσιο συμφέρον.

    Η μη εξυπηρέτηση του Δημοσίου συμφέροντος στο μέγιστο δυνατό βαθμό, αργά ή γρήγορα θα αναδειχθεί κυρίως σε τομείς που κατά τ’ άλλα θεωρούνται κομβικοί για την πορεία της χώρας μας (π.χ. αν δεν έχουμε ικανοποιητική εποπτεία της κεφαλαιαγοράς, πως θα προσελκύσουμε επενδύσεις;;) και θα τεθεί στην κρίση των πολιτών.

    Αν η διαμορφωθείσα κατάσταση, με υποαμοιβόμενους σε σχέση με τα καθήκοντά τους υπαλλήλους υπαγόμενους στο Υπ. Οικονομικών, αποτελεί συνειδητή πολιτική επιλογή οι λαμβάνοντες τις αποφάσεις θα πρέπει να είναι έτοιμοι να επωμιστούν και το αντίστοιχο πολιτικό κόστος, το οποίο, ωστόσο, κρίνω ότι δεν θα μπορέσει να υπερκαλυφθεί από το αποτύπωμα άλλων πρωτοβουλιών που όντως έχουν ληφθεί προς την σωστή κατεύθυνση.

  • 12 Μαΐου 2022, 11:05 | Λήδα Τσαγκαράκη

    Με την παρούσα διάταξη, εντείνεται η ήδη αναιτιολόγητη και κατάφωρα άδικη συνθήκη εργασίας, με υπαλλήλους ίδιων τυπικών προσόντων και ίδιων καθηκόντων να αμοίβονται με διαφορετικό τρόπο. Σε ένα επιτελικό κράτος που προάγει την επίτευξη στόχων και την αριστεία, με ποιόν τρόπο περιμένετε να είναι ένας υπάλληλος παραγωγικός και αποδοτικός, όταν αδικείται με αυτόν τον τρόπο; Πολλώ δε μάλλον όταν διανύουμε μια περίοδο ιδιαίτερης οικονομικής επιβάρυνσης που καθιστά την καθημερινότητα των ελληνικών νοικοκυριών ασφυκτική.
    Λαμβάνοντας υπόψιν όλα τα ανωτέρω, κρίνεται επιτακτικό να τροποποιηθεί το άρθρο, ώστε να διορθώθεί η ως άνω αδικία και να δοθεί η προσωπική διαφορά στο σύνολο των υπαλλήλων του Υπουργείου.

  • 12 Μαΐου 2022, 11:16 | ΛΕΝΑ

    ΜΑ Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΣΠΙΣΤΗΚΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΡΑΚΥΛΗΣΕΙ Ο ΜΙΣΘΟΣ ΕΝΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΙΚ ΑΠΟ ΤΑ 3000€ ΣΤΑ 1000€ ΕΝ ΜΙΑ ΝΥΚΤΙ.
    ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΠΡΩΤΟΔΙΟΡΙΣΤΗΚΕ ΤΟ 2020 ΛΟΓΩ ΧΑΡΗ ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΟΤΙ ΘΑ ΜΙΣΘΟΔΟΤΕΙΤΑΙ ΜΕ 1000€ ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ?
    Ο ΠΑΛΑΙΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΚΑΝΟΝΙΣΕΙ ΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΤΡΙΧΙΛΙΑΡΟ ΜΕ ΣΤΕΓΑΣΤΙΚΑ ΔΑΝΕΙΑ ΚΤΛ, ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΩ ΟΤΙ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΝΑ ΠΑΙΡΝΕΙ ΤΗΝ ΠΔ.
    Ο ΝΕΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΘΑ ΠΑΡΕΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΠΟΙΟΝ? ΜΕ ΤΑ ΑΛΛΑ ΠΡΟΣΩΠΑ, ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΜΙΣΘΟ ΠΟΥ ΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΤΟΥ?
    ΚΑΤΑΝΝΟΩ ΟΤΙ ΠΑΡΕΧΟΥΝ ΙΔΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΑΛΛΑ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ, ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ, ΔΗΛΑΔΗ ΑΦΟΡΑ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΙΣΘΩΝ ΜΕΤΑΞΥ ΠΟΛΛΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ, ΕΝΩ Ο ΝΟΜΟΣ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΠΡΟΦΥΛΑΞΕΙ ΤΗ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΗ ΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΘΑ ΒΙΩΝΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ.
    ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΙ ΤΑ ΞΕΡΕΤΕ ΑΥΤΑ
    ΑΛΛΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΖΗΤΗΣΤΕ ΤΟ ΣΩΣΤΑ
    ΠΕΙΤΕ ΟΤΙ ΘΕΛΕΤΕ ΔΙΑ-ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ

  • 12 Μαΐου 2022, 11:15 | ΞΥΠΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ

    ΑΔΙΚΙΑ ΑΝΕΥ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΥ !!!

    Με σχετική τροπολογία να δοθεί σε όλους τους υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών η Προσωπική Διαφορά. ΙΣΗ ΑΜΟΙΒΗ ΓΙΑ ΙΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑ. Με το προς ψήφιση άρθρο διευρύνεται ακόμα περισσότερο το μισθολογικό χάσμα ανάμεσα σε αυτούς που προσλήφθηκαν/μετατάχθηκαν ΠΡΙΝ και ΜΕΤΑ την 11/10/2018. Επιπλέον υπάρχει διακομματική συναίνεση από όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης, τα οποία κατέθεσαν σχετικές ερωτήσεις στη Βουλή, προκειμένου να δοθεί η Προσωπική Διαφορά σε όλους τους υπαλλήλους που προσλήφθηκαν/μετατάχθηκαν στο Υπουργείο Οικονομικών μετά την 11/10/2018.

  • 12 Μαΐου 2022, 11:49 | ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ ΤΖΑΒΙΔΗ

    Στο παρόν άρθρο (28) θα πρέπει να δοθεί λύση στο θέμα της χορήγησης της Προσωπικής Διαφοράς στους εργαζομένους του Υπουργείου Οικονομικών που ανέλαβαν υπηρεσία μετά τον Οκτώβριο 2018.
    Η Προσωπική Διαφορά (ΠΔ) αποδόθηκε με τρεις νομοθετικές ρυθμίσεις στους ήδη υπηρετούντες υπαλλήλους του ΥΠ.ΟΙΚ, ( ν.4024/2011 (Α’ 226), ν.4354/2015 (Α ́ 176) και τελευταία του ν.4569/2018 (Α’ 179), κατ ́ εφαρμογή της συνταγματικής αρχής της ισότητας, διευθετώντας το πρόβλημα της άνισης μισθολογικής αντιμετώπισης. Το νομοθετικό σώμα αποδέχθηκε ρητά την ανάγκη επίλυσης των θεμάτων μισθολογικής αντιμετώπισης επί τη βάσει της αρχής της ισότητας. Το παρόν θέμα αφορά άνω των 450 συναδέλφων

  • 12 Μαΐου 2022, 11:16 | Τσαταλμπασίδου Ευθυμία

    Η μη καταβολή της προσωπικής διαφοράς σε όσους υπαλλήλους προσλήφθηκαν ή μετατάχθηκαν στο Ελεγκτικό Συνέδριο από το 2018 μέχρι και σήμερα δημιουργεί υπαλλήλους δύο ταχυτήτων, με γνώμονα την άδικη μισθολογική διάκριση υπαλλήλων του ίδιου φορέα. Είναι καιρός να υπάρξει πρόβλεψη για όλους και επιτέλους να επιλυθεί αυτή η αδικία και όχι να συνεχίζεται η διαιώνιση της.

  • 12 Μαΐου 2022, 11:41 | ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ ΤΖΑΒΙΔΗ

    Στο παρόν άρθρο (28) θα πρέπει να δοθεί λύση στο θέμα της χορήγησης της Προσωπικής Διαφοράς στους εργαζομένους του Υπουργείου Οικονομικών που ανέλαβαν υπηρεσία μετά τον Οκτώβριο 2018.
    Η Προσωπική Διαφορά (ΠΔ) αποδόθηκε με τρεις νομοθετικές ρυθμίσεις στους ήδη υπηρετούντες υπαλλήλους του ΥΠ.ΟΙΚ, ( ν.4024/2011 (Α’ 226), ν.4354/2015 (Α ́ 176) και τελευταία του ν.4569/2018 (Α’ 179), κατ ́ εφαρμογή της συνταγματικής αρχής της ισότητας, διευθετώντας το πρόβλημα της άνισης μισθολογικής αντιμετώπισης. Το νομοθετικό σώμα αποδέχθηκε ρητά την ανάγκη επίλυσης των θεμάτων μισθολογικής αντιμετώπισης επί τη βάσει της αρχής της ισότητας. Βάσει των ανωτέρω, η Προσωπική Διαφορά (ΠΔ) θα πρέπει να αποδοθεί και στους εργαζομένους που ανέλαβαν υπηρεσία μετά τον Οκτώβριο 2018.

  • 12 Μαΐου 2022, 10:18 | Κώστας

    Η ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΑΔΙΚΙΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΙΟΡΘΩΘΕΙ ΑΜΕΣΑ !!!

    Με σχετική τροπολογία να δοθεί σε ΟΛΟΥΣ τους υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών η Προσωπική Διαφορά. ΙΣΗ ΑΜΟΙΒΗ ΓΙΑ ΙΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑ. Με το προς ψήφιση άρθρο διευρύνεται ακόμα περισσότερο το μισθολογικό χάσμα ανάμεσα σε αυτούς που προσλήφθηκαν/μετατάχθηκαν ΠΡΙΝ και ΜΕΤΑ την 11/10/2018. Επιπλέον υπάρχει διακομματική συναίνεση από όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης, τα οποία κατέθεσαν σχετικές ερωτήσεις στη Βουλή, προκειμένου να δοθεί η Προσωπική Διαφορά σε όλους τους υπαλλήλους που προσλήφθηκαν/μετατάχθηκαν στο Υπουργείο Οικονομικών μετά την 11/10/2018.

  • 12 Μαΐου 2022, 10:31 | Χρήστος Μποσνακίδης

    Με την ρύθμιση αυτή αίρεται η αντίφαση που θα προκαλούσε το ενδεχόμενο να λαμβάνει ο υπάλληλος χαμηλότερες αποδοχές, μολονότι εξελίσσεται υπηρεσιακά και ανέρχεται μισθολογικό κλιμάκιο.

    Όμως αυτό που περιμέναμε από την ρύθμιση είναι πρώτα να άρει την αντίφαση που ήδη προκαλεί η ύπαρξη δύο κατηγοριών υπαλλήλων -αυτών που δεν λαμβάνουν την προσωπική διαφορά και αυτών που την λαμβάνουν, με μοναδικό κριτήριο τον χρόνο τοποθέτησής τους στην υπηρεσία (την 11/10/2018 με τον νόμο 4569/2018)- σε υπηρεσίες όπως η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ.), Υπουργείο Οικονομικών, Ελληνική Στατιστική αρχή κτλ. και στην συνέχεια να γίνει οποιαδήποτε άλλη διορθωτική ενέργεια.

    Προτείνεται το άρθρο αυτό να τροποποιηθεί έτσι ώστε να συμπεριλάβει την χορήγηση της προσωπικής διαφοράς στο σύνολο των υπαλλήλων όλων των υπηρεσιών που βρίσκονται στην ίδια κατάσταση (Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης, Υπουργείο Οικονομικών, Ελληνική Στατιστική αρχή κτλ) σύμφωνα με το άρθρο 22 παρ. 1β του Συντάγματος, όπου ρητά αναφέρεται ότι «Όλοι οι εργαζόμενοι, ανεξάρτητα από φύλο ή άλλη διάκριση, έχουν δικαίωμα ίσης αμοιβής για παρεχόμενη εργασία ίσης αξίας».

  • 12 Μαΐου 2022, 10:15 | ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΡΑΚΑΣ

    Με την παρούσα διάταξη διευρύνεται η υφιστάμενη αδικία εις βάρος συναδέλφων που ανέλαβαν υπηρεσία στο ΥΠΟΙΚ μετά τον 10/2018 σε σχέση με τους παλαιότερους συναδέλφους που λαμβάνουν την ΠΔ με τους οποίους συνεργαζόμαστε στα ίδια περιγράμματα θέσεων, έχοντας τα ίδια ή και αυξημένα τυπικά – ουσιαστικά προσόντα συμβάλλοντας εξίσου στο παραγόμενο ανά υπηρεσία έργο.

    Κατά το παρελθόν, προκειμένου να εξαλειφθεί το φαινόμενο των υπαλλήλων δυο μισθολογικών ταχυτήτων και κατ’ εφαρμογή της συνταγματικής αρχής της ισότητας αποδόθηκε η προσωπική διαφορά με τις σχετικές νομοθετικές ρυθμίσεις.

    Προκειμένου να εξαλειφθεί για μια ακόμα φορά αυτή η αδικία, το αρ.28 να λάβει τίτλο «Καταβολή προσωπικής διαφοράς στους υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών και των εποπτευόμενων φορέων» και να εισαχθεί η ακόλουθη διάταξη:
    «Η προσωπική διαφορά της παρ. 1 του άρθρου 27 του ν. 4354/2015 (Α΄ 176), όπως αυτή διαμορφώθηκε κατ΄ εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 29 του ν. 4024/2011 (Α΄ 226) και επεκτάθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 45 παρ.1 του ν.4569/2018, από την ημερομηνία ισχύος του παρόντος νόμου χορηγείται σε όλους τους υπαλλήλους με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου ή ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, συμπεριλαμβανομένων των αποφοίτων της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Σ.Δ.Δ.Α.), που έχουν διοριστεί ή μεταταχθεί μετά την 1.11.2011 καθώς και σε αυτούς που αντιστοίχως προσλαμβάνονται ή μετατάσσονται μετά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, στις υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών και των εποπτευομένων από αυτό νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.), της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛ.ΣΤΑΤ.), του Ελληνικού Δημοσιονομικού Συμβουλίου, καθώς επίσης και ως διοικητικό προσωπικό του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (Ν.Σ.Κ.) και του Ελεγκτικού Συνεδρίου (Ελ.Συν.). Για την εφαρμογή της ανωτέρω διάταξης εφαρμόζονται αναλογικά οι διατάξεις των παραγράφων 2, 3 και 4 της του άρθρου 45 του ν.4569/2018.»

    Η αναρτημένη διάταξη να εισαχθεί στη συνέχεια ως δεύτερη παράγραφο του ίδιου άρθρου και να παραμείνει ως έχει.

  • 12 Μαΐου 2022, 10:00 | Θέα Λ.

    Με την εν λόγω ρύθμιση ενισχύεται ευθέως η υφιστάμενη μισθολογική ανισότητα εις βάρος όσων δεν λαμβάνουν την προσωπική διαφορά.
    Η άνιση μισθολογική μεταχείριση των υπαλλήλων που έχουν προσληφθεί ή μεταταχθεί στο Υπουργείο Οικονομικών και η μη καταβολή σε αυτούς της προβλεπόμενης προσωπικής διαφοράς, παρότι εργάζονται στην ίδια οργανική οντότητα, προσκρούει στη αρχή της ισότητας και της ίσης μεταχείρισης των εργαζομένων (άρθρα 2 παρ. 1, 4 παρ. 1 και 22 παρ. 1 του Συντάγματος), που κατοχυρώνεται επιπλέον και σε ενωσιακό και διεθνές επίπεδο, δεδομένου ότι τα καθήκοντά τους δεν υπολείπονται σε σπουδαιότητα από εκείνα των συναδέλφων τους στην ίδια υπηρεσία, προς τους οποίους τελούν σε ταυτόσημες συνθήκες εργασίας και οι οποίοι λαμβάνουν την εν λόγω παροχή.
    Η προσωπική διαφορά αποδόθηκε με τρεις νομοθετικές ρυθμίσεις στους ήδη υπηρετούντες υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών, ν.4024/2011 (Α’ 226), ν.4354/2015 (Α ́ 176) και ν.4569/2018 (Α’ 179), κατ’ εφαρμογή της συνταγματικής αρχής της ισότητας, διευθετώντας το πρόβλημα της άνισης μισθολογικής αντιμετώπισης.
    Η θεσμοθέτηση της προσωπικής διαφοράς σε όλους τους συναδέλφους θα θέσει τέλος στην μισθολογική ανισότητα που λαμβάνει χώρα εις βάρος όσων έχουν προσληφθεί ή μεταταχθεί στο Υπουργείo Οικονομικών μετά τον Οκτώβριο του 2018.

  • 12 Μαΐου 2022, 10:01 | Δημήτρης Λ.

    Με την εν λόγω ρύθμιση ενισχύεται ευθέως η υφιστάμενη μισθολογική ανισότητα εις βάρος όσων δεν λαμβάνουν την προσωπική διαφορά.
    Η άνιση μισθολογική μεταχείριση των υπαλλήλων που έχουν προσληφθεί ή μεταταχθεί στο Υπουργείο Οικονομικών και η μη καταβολή σε αυτούς της προβλεπόμενης προσωπικής διαφοράς, παρότι εργάζονται στην ίδια οργανική οντότητα, προσκρούει στη αρχή της ισότητας και της ίσης μεταχείρισης των εργαζομένων (άρθρα 2 παρ. 1, 4 παρ. 1 και 22 παρ. 1 του Συντάγματος), που κατοχυρώνεται επιπλέον και σε ενωσιακό και διεθνές επίπεδο, δεδομένου ότι τα καθήκοντά τους δεν υπολείπονται σε σπουδαιότητα από εκείνα των συναδέλφων τους στην ίδια υπηρεσία, προς τους οποίους τελούν σε ταυτόσημες συνθήκες εργασίας και οι οποίοι λαμβάνουν την εν λόγω παροχή.
    Η προσωπική διαφορά αποδόθηκε με τρεις νομοθετικές ρυθμίσεις στους ήδη υπηρετούντες υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών, ν.4024/2011 (Α’ 226), ν.4354/2015 (Α ́ 176) και ν.4569/2018 (Α’ 179), κατ’ εφαρμογή της συνταγματικής αρχής της ισότητας, διευθετώντας το πρόβλημα της άνισης μισθολογικής αντιμετώπισης.
    Η θεσμοθέτηση της προσωπικής διαφοράς σε όλους τους συναδέλφους θα θέσει τέλος στην μισθολογική ανισότητα που λαμβάνει χώρα εις βάρος όσων έχουν προσληφθεί ή μεταταχθεί στο Υπουργείο Οικονομικών μετά τον Οκτώβριο του 2018.

  • 12 Μαΐου 2022, 10:49 | Κατερίνα Ν.

    Με την εν λόγω ρύθμιση ενισχύεται ευθέως η υφιστάμενη μισθολογική ανισότητα εις βάρος όσων δεν λαμβάνουν την προσωπική διαφορά.
    Η άνιση μισθολογική μεταχείριση των υπαλλήλων που έχουν προσληφθεί ή μεταταχθεί στο Υπουργείο Οικονομικών και η μη καταβολή σε αυτούς της προβλεπόμενης προσωπικής διαφοράς, παρότι εργάζονται στην ίδια οργανική οντότητα, προσκρούει στη αρχή της ισότητας και της ίσης μεταχείρισης των εργαζομένων (άρθρα 2 παρ. 1, 4 παρ. 1 και 22 παρ. 1 του Συντάγματος), που κατοχυρώνεται επιπλέον και σε ενωσιακό και διεθνές επίπεδο, δεδομένου ότι τα καθήκοντά τους δεν υπολείπονται σε σπουδαιότητα από εκείνα των συναδέλφων τους στην ίδια υπηρεσία, προς τους οποίους τελούν σε ταυτόσημες συνθήκες εργασίας και οι οποίοι λαμβάνουν την εν λόγω παροχή.
    Η προσωπική διαφορά αποδόθηκε με τρεις νομοθετικές ρυθμίσεις στους ήδη υπηρετούντες υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών, ν.4024/2011 (Α’ 226), ν.4354/2015 (Α ́ 176) και ν.4569/2018 (Α’ 179), κατ’ εφαρμογή της συνταγματικής αρχής της ισότητας, διευθετώντας το πρόβλημα της άνισης μισθολογικής αντιμετώπισης.
    Η θεσμοθέτηση της προσωπικής διαφοράς σε όλους τους συναδέλφους θα θέσει τέλος στην μισθολογική ανισότητα που λαμβάνει χώρα εις βάρος όσων έχουν προσληφθεί ή μεταταχθεί στο Υπουργείο Οικονομικών μετά τον Οκτώβριο του 2018.

  • 12 Μαΐου 2022, 10:04 | ΑΝΘΗ

    Το άρθρο πρέπει να τροποποιηθεί ώστε να αποδοθεί πρώτα η Π.Δ. στους υπαλλήλους που δεν την λαμβάνουν, ενώ ασκούν ίδια καθήκοντα και έχουν ίδια τυπικά προσόντα με άλλους που την λαμβάνουν, παραβιάζοντας έτσι την συνταγματική αρχή της ισότητας και εν συνεχεία να εφαρμοσθεί η αναστολή μείωσής της.
    Το μόνον που επιτυγχάνεται με την παρούσα μορφή, είναι η ακόμα μεγαλύτερη μισθολογική διάκριση μεταξύ υπαλλήλων που επιτελούν το ίδιο έργο με τα ίδια προσόντα, με μοναδικό κριτήριο διαφοροποίησής τους τον χρόνο τοποθέτησης στην υπηρεσία.
    Είναι μια αδικία που πρέπει άμεσα να διορθωθεί.

  • 12 Μαΐου 2022, 10:25 | Δημήτρης

    Είναι προς τη λάθος πολιτική κατεύθυνση να να αγνοηθεί το κεκτημένο της προσωπικής διαφοράς που δόθηκε ήδη 3 φορές σε υπαλλήλους του Υπ.Οικ. ν.4024/2011 (Α’ 226), ν.4354/2015 (Α ́ 176) και ν.4569/2018 (Α’ 179).
    Είναι γνωστό στο συνταγματικό δίκαιο πως τα κεκτημενα εν ευθέτω χρόνο μετατρέπονται σε ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ.
    Με βάση τα παραπάνω, πρέπει να δοθεί και τώρα με μία τροποποίηση του άρθρου ώστε χορηγείται η προσωπική διαφορά σε αυτούς που δεν την παίρνουν.
    Είναι παράλογο να συνεχίζουν να δίνονται τα προνόμια σε παλαίοτερους συναδέλφους και οι νεότεροι (μετά το 10/ 2018 είτε διορισθέντες είτε νεομετατχθέντες κτλ.) να μην τυγχάνουν της ίδιας αντιμετώπισης.

  • 12 Μαΐου 2022, 10:23 | Ιωάννης Ιωάννου

    H Κυβέρνηση επιβάλλει άνιση μισθολογική μεταχείριση των υπαλλήλων που έχουν προσληφθεί ή μεταταχθεί στο Υπουργείο Οικονομικών κατά τα έτη 2018 – 2022, παρότι εργάζονται στην ίδια οργανική οντότητα, χλευάζοντας τη νομολογία (βλ. 577/2021 ΔΕΦ ΑΘ κ.ά.) και τη νομοθεσία, που ΟΛΕΣ οι προηγούμενες Κυβερνήσεις θέσπισαν (ν.4024/2011, ν.4354/2015, ν.4569/2018), για χάρη ενός διορισμένου βουλευτή – αναπληρωτή υπουργού, που δεν έχει καμία σχέση με το τη νομική επιστήμη και το δίκαιο.

  • 12 Μαΐου 2022, 10:24 | ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑ

    Η ΠΔ αρχικώς αποδόθηκε με νομοθετική ρύθμιση στους ήδη υπηρετούντες υπαλλήλους του ΥΠ.ΟΙΚ, με τις διατάξεις του ν. 4024/2011 (Α’ 226) και ακολούθως επεκτάθηκε με τις διατάξεις του ν. 4354/2015 (Α΄ 176) και τελευταία του ν. 4569/2018 (Α’ 179), κατ΄ εφαρμογή της συνταγματικής αρχής της ισότητας, όπως ρητά αναφέρεται στην σχετική αιτιολογική έκθεση, διευθετώντας το πρόβλημα της άνισης μισθολογικής αντιμετώπισης τη δεδομένη χρονική στιγμή. Το ελληνικό κοινοβούλιο αποδέχθηκε ρητά την ανάγκη επίλυσης των θεμάτων μισθολογικής αντιμετώπισης επί τη βάσει της αρχής της ισότητας.
    Ελπίζω η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου , να αναγνωρίσει την κατάφωρη μισθολογική ανισότητα που λαμβάνει χώρα εις βάρος των υπαλλήλων της, για άμεση νομοθετική πρωτοβουλία, χορήγησης της ΠΔ στους υπαλλήλους του Υπουργείου και σε Εποπτευόμενους Φορείς αυτούς που δεν τη λαμβάνουν, αποκαθιστώντας έτσι την μισθολογική εξομοίωση με «παλαιότερους» υπαλλήλους.
    Αν τα αναφερόμενα στο παρόν άρθρο, ψηφισθούν και υλοποιηθούν αυτοτελώς, χωρίς να συνοδεύονται από χορήγηση της ΠΔ στους μετά την 01.11.2018 υπαλλήλους, θα έχει ως αποτέλεσμα την περαιτέρω διεύρυνση, του ήδη αγεφύρωτου μισθολογικού χάσματος μεταξύ παλαιών και νέων υπαλλήλων στο Υπουργείο Οικονομικών και τους Φορείς αυτού!
    Για όλα τα παραπάνω θεωρώ ότι πρέπει να συμπεριληφθεί και η χορήγηση της ΠΔ στους υπαλλήλους που δεν την λαμβάνουν, για να επιλυθεί οριστικά η συγκεκριμένη αδικία, ως προς την διαφορετική μισθολογική αντιμετώπιση μεταξύ των ομοίων υπαλλήλων , στο Υπουργείο Οικονομικών και τους Φορείς αυτού!

  • 12 Μαΐου 2022, 10:20 | ΠΟΥΛΑΚΗ ΦΩΤΕΙΝΗ

    Η μη απόδοση της Π.Δ. σε υπαλλήλους του ΥΠ.ΟΙΚ. & των εποπτευομένων φορέων του που μετατάχθηκαν ή διορίστηκαν από τον 10ο/2018 & μετά, είναι άνιση, αντισυνταγματική & άδικη αφού δημιουργεί υπαλλήλους δύο ταχυτήτων. Θα πρέπει να αποκατασταθεί η αδικία αυτή & να αποδοθεί η Π.Δ. σε όλους τους συναδέλφους ώστε να δοθεί ένα τέλος σ’ αυτή τη μισθολογική ανισότητα.

  • 12 Μαΐου 2022, 10:11 | Αλεξάνδρα Παπανδρεάδη

    Οι υπάλληλοι που τοποθετήθηκαν στο Ελεγκτικό Συνέδριο, με οποιοδήποτε καθεστώς, μετά την 11η Οκτωβρίου 2018, έχουν σημαντική μισθολογική διαφοροποίηση. Το γεγονός αυτό, όπου υπάλληλοι της ίδιας Υπηρεσίας, με τα ίδια προσόντα και το ίδιο αντικείμενο εργασίας, αμείβονται με διαφορετικό τρόπο, με μοναδικό κριτήριο τον χρόνο τοποθέτησής τους στην υπηρεσία, δημιουργεί μια άδικη μισθολογική διάκριση, μεταξύ νέων και παλαιών υπαλλήλων.
    Η μη ισχύς των διατάξεων του αρ. 45 του Ν.4569/2018 για τους νέους υπαλλήλους, όπως σαφώς προβλέφθηκε στην περίπτωση της Επιτροπής Ανταγωνισμού «Η χορήγηση της προσωπικής διαφοράς για το ανωτέρω προσωπικό που έχει ήδη προσληφθεί κατά τη δημοσίευση του παρόντος γίνεται από το χρόνο της δημοσίευσης, ενώ για εκείνο που προσλαμβάνεται μετά τη δημοσίευση, η χορήγηση της προσωπικής διαφοράς γίνεται από το χρόνο της πρόσληψης.» παραβιάζει τη συνταγματική αρχή της ισότητας και την αρχή της χρηστής διοίκησης εφόσον δημιουργεί υπαλλήλους δύο ταχυτήτων, ενώ αντιτίθεται μεταξύ άλλων και στο άρθρο 22 παρ. 1β του Συντάγματος, όπου ρητά αναφέρεται ότι «Όλοι οι εργαζόμενοι, ανεξάρτητα από φύλο ή άλλη διάκριση, έχουν δικαίωμα ίσης αμοιβής για παρεχόμενη εργασία ίσης αξίας».
    Για τους ανωτέρω λόγους, αιτούμαστε τη διευθέτηση της εις βάρος μας άνισης και άδικης μεταχείρισης καθώς επίσης την άμεση αποκατάσταση της διαταραχθείσας ισότητας μέσω της νομοθετικής ρύθμισης της εκκρεμότητας της μισθολογικής εξομοίωσης των συναδέλφων που εντάχθηκαν στη δύναμη του Ελεγκτικού Συνεδρίου, μετά την ισχύ του αρ. 45 του ν. 4569/2018.

  • 12 Μαΐου 2022, 10:32 | Μαρία-Ελένη Μαλτέζου

    Το εν λόγω άρθρο περί ρύθμισης θεμάτων προσωπικής διαφοράς χρήζει βελτίωσης, διότι προβλέπει μεν ορθώς την αναστολή μείωσης της προσωπικής διαφοράς κατά τη μισθολογική εξέλιξη των υπαλλήλων- αν και για συγκεκριμένο μόνο χρονικό διάστημα- επιχειρώντας να θεραπεύσει το πρόβλημα της χρόνιας καθήλωσης των μισθών και της μηδενικής εξέλιξης, παρά τη συνεχή προσφορά εργασίας και τη συσσώρευση εμπειρίας, παραλείπει ωστόσο να προβεί στη χορήγηση της προσωπικής διαφοράς στους εισαχθέντες στο Υπουργείο Οικονομικών μετά τον Οκτώβριο 2018, διαιωνίζοντας το πρόβλημα της ανισότητας μεταξύ υπαλλήλων παρεχόντων την ίδια εργασία, με τα ίδια προσόντα και υπό τις ίδιες συνθήκες εργασίας, κατά παράβαση της συνταγματικής αρχής της ισότητας.

    Λαμβανομένων υπόψη των ανωτέρω, η προτεινόμενη διάταξη θα πρέπει να τροποποιηθεί, ώστε να συμπεριληφθούν όλοι οι υπηρετούντες υπάλληλοι του Υπουργείου Οικονομικών και να παύσει η αυθαίρετη διάκριση μεταξύ τους, βάσει του τυχαίου γεγονότος της ένταξής τους στο Υπουργείο προ ή μετά τον Οκτώβριο 2018.

  • 12 Μαΐου 2022, 09:35 | Χάρης Κ.

    Με μισθολογική ανισότητα μεταξύ υπαλλήλων για ίδιο παραγόμενο έργο πως είναι δυνατόν να ζητάς την ίδια απόδοση;! Πως είναι δυνατόν το ΥΠΟΙΚ ειδικά τα τελευταία έτη που τρέχει τα πιο δύσκολα προγράμματα να μην αποδίδει την προσωπική διαφορά σε όσους υπαλλήλους διορίστηκαν ή μετατάχθηκαν μετά το 10/2018. Άλλωστε η ΠΔ αρχικώς αποδόθηκε με νομοθετική ρύθμιση στους ήδη υπηρετούντες υπαλλήλους του ΥΠ.ΟΙΚ, με τις διατάξεις του ν. 4024/2011 (Α’ 226) και ακολούθως επεκτάθηκε με τις διατάξεις του ν. 4354/2015 (Α΄ 176) και τελευταία του ν. 4569/2018 (Α’ 179), κατ’ εφαρμογή της συνταγματικής αρχής της ισότητας (άρθρο 22 παρ.1αβ). Παρουσιάζεται δηλαδή το παράδοξο, να παίρνεις υπαλλήλους νέους με υψηλά προσόντα για να καλύψεις τα κενά σου, και να τους δίνεις λιγότερα από τους παλαιούς για το ίδιο έργο!

  • 12 Μαΐου 2022, 09:02 | Ιωάννης Προκοπέας

    Η συγκεκριμένη διάταξη που προτείνεται στο παρόν άρθρο διαιωνίζει μία αδικία η οποία έλαβε χώρα τον Οκτώβριο του 2018 και συνεχίζεται ακόμα πιο έντονη μέχρι σήμερα. Η διατήρηση της προσωπικής διαφοράς παραμένει αμείωτη για όσους ήδη την λαμβάνουν, ενώ οι υπάλληλοι που εισήλθαν στο ΥΠ.ΟΙΚ. με κάθε τρόπο μετά την 1.11.2018 δεν έχουν να περιμένουν απολύτως τίποτα. Θα εξακολουθούν να λαμβάνουν ακόμα λιγότερα χρήματα ενώ θα παρέχουν το ίδιο ακριβώς έργο. Επιπλέον ένα εργασιακό περιβάλλον κατά το οποίο υπάρχουν υπάλληλοι δύο ταχυτήτων δεν είναι κάτι που προάγει την αξιοκρατία και την δικαιοσύνη.

  • 12 Μαΐου 2022, 09:14 | Λατζάκη Χ.

    Η συγκεκριμένη διάταξη έχει ως αποτέλεσμα την περαιτέρω διεύρυνση του μισθολογικού χάσματος μεταξύ παλαιών και νέων υπαλλήλων στο Υπουργείο Οικονομικών.Το γεγονός ότι υπάλληλοι της ίδιας Υπηρεσίας, με τα ίδια και σε πολλές περιπτώσεις περισσότερα τυπικά προσόντα που ασκούν καθήκοντα νευραλγικά και ιδιαίτερης φύσεως και δεν αμείβονται το ίδιο, δημιουργεί μια άδικη μισθολογική διάκριση μεταξύ νέων και παλαιών υπαλλήλων. Θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι η μη χορήγηση της προσωπικής διαφοράς στους υπαλλήλους που δεν την λαμβάνουν οδηγεί ολοένα και περισσότερους από αυτούς στο να αναζητούν νέες ευκαιρίες σε φορείς του Δημοσίου, που δίδονται περισσότερα κίνητρα.

  • 12 Μαΐου 2022, 09:11 | Αγνή Καρακουλάκη

    Παρόλο που το παρόν άρθρο δίνει λύση σε ένα δίκαιο αίτημα των υπαλλήλων του ΥΠΟΙΚ οι οποίοι λαμβάνουν την Προσωπική Διαφορά, είναι απαράδεκτο να μην δίδεται λύση στο παρόν άρθρο για την απόδοση της ΠΔ σε όλους τους υπαλλήλους που εντάχθηκαν μετά τον 10/2018 και δεν την λαμβάνουν. Θεωρώ παράφορη αδικία το γεγονός ότι υπάλληλοι με τα ίδια καθήκοντα και τυπικά και ουσιαστικά προσόντα να έχουν τεράστια μισθολογική διαφορά. Είμαι σίγουρη ότι θα επικρατήσει το προφανές και θα αποκατασταθεί και θα εξορθολογιστεί το σύστημα αμοιβών, δίδοντας την Προσωπική Διαφορά στα στελέχη του Υπουργείου που είχαν την «ατυχία» να ενταχθούν στον Οργτανισμό μετά τον 10/2018.

  • 12 Μαΐου 2022, 09:59 | Μάρθα Β.

    Μέσα στο Υπουργείο έχουν δημιουργηθεί ελεγκτές πολλών ταχυτήτων.
    Οι νέοι χωρίς προσωπική διαφορά, οι παλαιοί με προσωπική διαφορά.
    Για τους ελεγκτές του ΓΛΚ παρέχεται για κάθε έλεγχο ελεγκτική αποζημίωση, ενώ για τους ελεγκτές του ΣΔΟΕ όχι. Πώς ακριβώς αιτιολογείται κάτι τέτοιο;
    Σκεφτείτε τέτοιες διαφοροποιήσεις ανάμεσα σε Υπουργούς ή Ειδικούς και Γενικούς Γραμματείς. Πώς θα αισθανόταν τότε η πολιτική μας ηγεσία;
    Να δοθεί η προσωπική διαφορά σε όλους όσοι τη δικαιούνται και αμέσως μετά να εφαρμοστεί το Ειδικό Μισθολόγιο στο Υπουργείο, ώστε να παύσει οριστικά αυτή η αδικία και να υπολογίζεται πλέον στα συντάξιμα ο πραγματικός μας μισθός.
    Αν σήμερα να δοθεί η προσωπική διαφορά και αύριο διοριστούν 100 νέοι υπάλληλοι, πάλι την ίδια κουβέντα θα κάνουμε.
    Ο κάθε ελεγκτής από την τοποθέτησή του να αμοίβεται όπως οι συνάδελφοί του, με μόνη διαφορά να οφείλεται στα χρόνια προϋπηρεσίας.

  • 12 Μαΐου 2022, 08:22 | Ρομίνα Νάτσο

    Το άρθρο χρήζει τροποποίησης ώστε η ΠΔ να αποδοθεί στους υπαλλήλους της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ.) και στους υπαλλήλους του Υπουργείο Οικονομικών και των εποπτευόμενων φορέων, οι οποίοι έχουν διορισθεί ή μεταταχθεί μετά τον Οκτώβριο του 2018 και δεν την λαμβάνουν. Η μη απόδοση της ΠΔ δημιουργεί ανισότητα μεταξύ υπαλλήλων που εργάζονται στις ίδιες συνθήκες, με τα ίδια τυπικά προσόντα και το ίδιο έργο με τους υπόλοιπους συναδέλφους. Δημιουργεί επί της ουσίας δύο κατηγορίες υπαλλήλων μέσα στον ίδιο φορέα.

  • 12 Μαΐου 2022, 08:52 | Γεώργιος Νικολάου

    Οι υπάλληλοι που έχουν μεταταγεί ή διοριστεί μετά τις 10/2018 στο Υπουργείο και είναι αυξημένων προσόντων (όχι μόνο τυπικών), βρίσκουν σήμερα τον εαυτό τους να επιτελούν τις ίδιες ή πιο απαιτητικές εργασίες στο ίδιο τμήμα και χώρο με άτομα ίδιας ειδικότητας. Υφίστανται ακόμα και εξωφρενικές περιπτώσεις, όπου άτομα με μεταπτυχιακά σε οικονομικά πληρώνονται τελικά χαμηλότερα από καθαρίστρια!
    Αυτό τελικά όχι μόνο καταστρέφει την εικόνα του Υπουργείου ως εργοδότη, αλλά ήδη έχει δημιουργήσει κύμα φυγής των νεότερων υπαλλήλων, με μαζική συμμετοχή στην κινητικότητα και σε διάφορες προκηρύξεις αποσπάσεων, με ότι αυτό θα συνεπάγεται για την ομαλή λειτουργία του Υπουργείου και της οικονομικής απόδοσης του κράτους.
    Απ’ ότι φαίνεται, ο πρωθυπουργός και ο υπουργός οικονομικών αντιλαμβάνονται την ισότητα στις αποδοχές του μισθολογίου σε άμεση εξάρτηση με τη χρονολογία γέννησης του υπαλλήλου και τους προτρέπουν να εκπαιδεύονται σε πιο ζωτικά και σχετικά αντικείμενα του υπουργείου (όπως ο καθαρισμός του κτιρίου, η φύλαξη, η ηλεκτρολογική συντήρηση κτλ)!

  • 12 Μαΐου 2022, 08:44 | Παναγιώτης Βρεχόπουλος

    Η δημιουργία υπαλλήλων δύο ταχυτήτων παραβιάζει κατάφωρα τις συνταγματικά κατοχυρωμένες αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας, ο σεβασμός των οποίων θα έπρεπε να αποτελεί οδηγό για τη χάραξη μισθολογικής πολιτικής.
    Οι υπάλληλοι που ανέλαβαν υπηρεσία μετά την 11η Οκτωβρίου 2018 στο Υπουργείο Οικονομικών, ημερομηνία κατά την οποία χορηγήθηκε τελευταία φορά η Προσωπική Διαφορά, λαμβάνουν διαφορετικές απολαβές ενώ παρέχουν την ίδια ακριβώς εργασία, στις ίδιες συνθήκες με τα ίδια ή και με περισσότερα προσόντα.
    Πρίν αντιμετωπιστούν άλλες μισθολογικές ανισότητες, όπως προσπαθεί να γίνει με το εν λόγω νομοσχέδιο, θα έπρεπε να εξαλειφθεί η μισθολογική ανισότητα μεταξύ των υπαλλήλων στις ίδιες υπηρεσίας που είναι αντίθετη σε κάθε αίσθημα Δικαίου και δεν συμβάλει στην καλύτερη αποτελεσματικότητα του Δημόσιου Τομέα με συνθήκες εργασιακής ηρεμίας.

  • 11 Μαΐου 2022, 22:17 | Κομηλάγιου Δήμητρα

    Αρχικά θα πρέπει να προβλεφθεί η χορήγηση της προσωπικής διαφοράς σε όσους υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών δεν τη λαμβάνουν και στη συνέχεια να γίνει οποιαδήποτε άλλη μισθολογική ρύθμιση. Έχουν δημιουργηθεί υπάλληλοι δύο κατηγοριών: προ και μετά τον 10ο του 2018.
    Επιβάλλεται σε εφαρμογή της συνταγματικής αρχής της ισότητας ,με δεδομένο ότι είμαστε υπάλληλοι που παρέχουμε τις ίδιες υπηρεσίες και ασκούμε όμοια καθήκοντα. Να αναφερθεί ότι διαθέτουμε αυξημένα, τυπικά και ουσιαστικά προσόντα αφού έχουμε επιλεγεί είτε μέσω ΑΣΕΠ ή κινητικότητας ή προσκλήσεων για να καλύψουμε αποδεδειγμένα σημαντικά κενά υπηρεσιών του Υπουργείου.
    Η άνιση μισθολογική μεταχείριση πέρα από το ότι δημιουργεί έντονα αισθήματα αδικίας διαταράσσει και την συνεργασία μας με τους συναδέλφους. Πρόκειται για κατάφωρη αδικία η οποία όλο και μεγαλώνει εις βάρος μας με το παρόν άρθρο.

  • 11 Μαΐου 2022, 21:36 | Άννα Χατζηνικολάου

    Η προσωπική διαφορά πρέπει να δωθεί σε όλους όσους υπηρετούν στο ΥΠ.ΟΙΚ. Ίδιες υποχρεώσεις υπαλλήλων, ίδια δικαιώματα…

  • 11 Μαΐου 2022, 21:30 | Πέτρος

    Αυτή τη στιγμή υπάρχουν υπάλληλοι στην ίδια υπηρεσία με τα ίδια προσόντα (πτυχία, εμπειρία) έχουν τα ίδια καθήκοντα αλλά αμείβονται διαφορετικά. Οσοι διορίστηκαν ή μετατάχθηκαν μετά τον Οκτώβριο 2018 στο ΥΠΟΙΚ και τα εποπτευόμενα νομικά πρόσπωα βιώνουν αυτή την ανισότητα. Μόνος τρόπος να εξαλειφθεί είναι η απόδοση της προσωπικής διαφοράς σε όλους τους εργαζόμενους ανεξαρτήτως αν ανέλαβαν υπηρεσία πριν ή μετά την παραπάνω ημερομηνία.

  • 11 Μαΐου 2022, 20:14 | Ιωάννης Πορλίγκης

    Με το συγκεκριμένο άρθρο όχι μόνο δεν διορθώνεται μία χρόνια αδικία που υφίστανται όσοι έχουν μεταταχθεί μετά τον Οκτώβριο του 2018 στο Υπουργείο οικονομικών και στους φορείς αυτού αλλά αντιθέτως διευρύνεται η οικονομική ανισότητα. Πρώτα θα πρέπει να αρθεί η όποια αδικία υφίστανται όσοι δεν λαμβάνουν την προσωπική διαφορά και μετά να κατατεθεί το συγκεκριμένο άρθρο.

  • 11 Μαΐου 2022, 20:01 | Χριστόπουλος Αδάμ

    Με τη ρύθμιση αυτή γίνεται αποκατάσταση εν μέρει της αδικίας που έχουν υποστεί οι υπάλληλοι του ΥΠΟΙΚ και των λοιπών φορέων τα τελευταία χρόνια. Για την πλήρη εξάλειψη της αδικίας αυτής απαιτείται άμεσα η κατάθεση τροπολογίας για την καταβολή της προσωπικής διαφοράς και στους υπαλλήλους που μετατάχθηκαν η διορίστηκαν στο υπουργείο μετά τον Οκτώβριο του 2018. Η όποια καθυστέρηση μόνο προβλήματα δημιουργεί στους συναδέλφους και στις υπηρεσίες που υπηρετούν.

  • 11 Μαΐου 2022, 19:49 | Αιμιλιανος Παραλικας

    Οφείλει να διορθωθεί η μισθολογική ανισότητα μεταξύ υπαλλήλων ΥΠΟΙΚ και να αποδοθεί η προσωπική διαφορά σε όσους υπαλλήλους διορίστηκαν ή μετατάχθηκαν μετά τον 10/2018. Άλλωστε η ΠΔ αρχικώς αποδόθηκε με νομοθετική ρύθμιση στους ήδη υπηρετούντες υπαλλήλους του ΥΠ.ΟΙΚ, με τις διατάξεις του ν. 4024/2011 (Α’ 226) και ακολούθως επεκτάθηκε με τις διατάξεις του ν. 4354/2015 (Α΄ 176) και τελευταία του ν. 4569/2018 (Α’ 179), κατ΄ εφαρμογή της συνταγματικής αρχής της ισότητας. Θα πρέπει να γίνει το ίδιο για όλους τους υπαλλήλους που ήρθαν στο ΥΠΟΙΚ μετά τον 10/2018.

  • 11 Μαΐου 2022, 19:06 | Ιωάννα Τσουφλίδου

    Η μη απόδοση της προσωπικής διαφοράς στους υπηρετούντες μετά την 1.11.2018 υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών και των Εποπτευόμενων Φορέων, οδηγεί στην άνιση μισθολογική αντιμετώπιση τους, παραβιάζοντας την Θεμελιώδη Αρχή της Ισότητας, σύμφωνα με την οποία, οι υπάλληλοι που παρέχουν ίδιας αξίας υπηρεσία, πρέπει να αμείβονται με ίσες απολαβές.

  • 11 Μαΐου 2022, 18:40 | ΕΛΕΝΗ

    Είμαι σύζυγος υπαλλήλου που μετατάχθηκε στο Υπουργείο Οικονομικών μετά τον 10/2018 και υφίσταμαι μαζί με το παιδί μας την οικονομική ανισότητα αναφορικά με τη μη χορήγηση της Π.Δ. και σε συνδυασμό με τις συνεχείς ανατιμήσεις των προϊόντων στη χώρα μας, θεωρώ ότι είναι αδιανόητη η εμμονή στο να μην δίνεται λύση σε αυτή την κατάφορη αδικία αφού υπάλληλοι Δ.Ε. ΑΜΕΊΒΟΝΤΑΙ ΜΕ ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΖΥΓΟ ΜΟΥ ΠΟΥ ΚΑΤΕΧΕΙ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΤΙΤΛΟ ΚΑΙ 2 ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥΣ ΤΙΤΛΟΥΣ!

  • 11 Μαΐου 2022, 18:15 | Άννα Γ.

    Το παρόν νομοσχέδιο αναφέρεται σε στοχοθεσία και απόδοση. Πώς είναι δυνατό να δίνεις διαφορετικές αποδοχές, αλλά να ζητάς την ίδια απόδοση;! Το γεγονός ότι υπάλληλοι της ίδιας Υπηρεσίας, με τα ίδια προσόντα και το ίδιο αντικείμενο εργασίας, έχουν μισθολογικές διαφορές, με μοναδικό κριτήριο τον χρόνο τοποθέτησής τους στην υπηρεσία (με ημερομηνία διαχωρισμού την 11/10/2018 και τον νόμο 4569/2018), δημιουργεί μια άδικη μισθολογική διάκριση μεταξύ νέων και παλαιών υπαλλήλων. Σαφώς και πρέπει να τροποποιηθεί το συγκεκριμένο άρθρο κάθώς είναι αντίθετο προς τις Συνταγματικές Διατάξεις, άρθρο 12 παρ.β.

  • 11 Μαΐου 2022, 18:59 | Κώστας Κ.

    Να δοθεί η προσωπική διαφορά του Υπουργείου Οικονομικών ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ!!!!

    Η αρχής της ισότητας, ίσης εργασίας και ισής αμοιβής εξαντλείται μόνο στους υπαλλήλους ενός υπουργείου;;;;

    Τι να πούμε κι εμείς οι υπόλοιποι;;;;;

    Εμείς θα δικαιωθούμε δικάστικά; Ηθικά; Οικονομικά;
    Εμείς δεν εργαζόμαστε;;;;

    Πότε θα πάψουν οι ειδικές διατάξεις για μια απροσδιόριστη ελίτ;;;

  • 11 Μαΐου 2022, 17:43 | Γρηγορία Καγκαδη

    Η τροπολογία που προτείνεται στο παρόν άρθρο οδηγεί στη διατηρηση της προσωπικής διαφορας αμείωτης για όσους ήδη τη λαμβάνουν,γεγονός το οποίο καταργεί άμεσα το καθεστώς της ως αμοιβης που σταδιακα μειώνεται μέχρι την εξάλειψη της. Με την έννοια αυτή θα αποτελεί πλέον όχι προσωπική διάφορα αλλά μισθολογική διαφορά μεταξύ υπαλλήλων που εργάζονται στους ίδιους χώρους, εκτελούν τα ίδια καθήκοντα, με τα ίδια προσοντα. Πως μπορεί λοιπόν το υπουργείο να προτείνει κάτι τέτοιο δεδομένης της συνταγματικής αρχής της ισότητας και της ισονομιας;

  • 11 Μαΐου 2022, 17:55 | ΙΩΑΝΝΑ ΣΚΑΖΑ

    Οφείλει να διορθωθεί η μισθολογική ανισότητα μεταξύ υπαλλήλων ΥΠΟΙΚ και να αποδοθεί η προσωπική διαφορά σε όσους υπαλλήλους διορίστηκαν ή μετατάχθηκαν μετά τον 10/2018. Άλλωστε η ΠΔ αρχικώς αποδόθηκε με νομοθετική ρύθμιση στους ήδη υπηρετούντες υπαλλήλους του ΥΠ.ΟΙΚ, με τις διατάξεις του ν. 4024/2011 (Α’ 226) και ακολούθως επεκτάθηκε με τις διατάξεις του ν. 4354/2015 (Α΄ 176) και τελευταία του ν. 4569/2018 (Α’ 179), κατ΄ εφαρμογή της συνταγματικής αρχής της ισότητας. Θα πρέπει να γίνει το ίδιο για όλους τους υπαλλήλους που ήρθαν στο ΥΠΟΙΚ μετά τον 10/2018.

  • 11 Μαΐου 2022, 17:10 | Θεοδόσης Θεολόγου

    Μία διάταξη με την οποία γίνεται προσπάθεια να αποκατασταθεί μία χρονιά αδικία, γίνεται η αιτία για την διεύρυνση μιας νέας μεγαλύτερης αδικίας σε άλλη ομάδα υπαλλήλων.
    Στο παρελθόν τρεις φορές (2011, 2015 και 2018) στην προσπάθεια επίλυσης της άνισης μισθολογικής αντιμετώπισης των υπαλλήλων και κατ’ εφαρμογή της συνταγματικής αρχής της ισότητας (όπως αναφέρεται στην σχετική αιτιολογική έκθεση) αποδόθηκε η προσωπική διαφορά με νομοθετική ρύθμιση στους ήδη υπηρετούντες υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών, με τις διατάξεις του ν. 4024/2011 (Α’ 226), του ν. 4354/2015 (Α΄ 176) και του ν. 4569/2018 (Α’ 179),.
    Η αναστολή από 1ης.6.2022 και μέχρι τις 31.5.2024, της εφαρμογής του τέταρτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 27 του ν. 4354/2015 (Α΄ 176), χωρίς την προηγούμενη χορήγηση της Προσωπικής Διαφοράς στους μετά την 01.11.2018 συναδέλφους, θα έχει σαν αποτέλεσμα την περαιτέρω διεύρυνση, της μισθολογικής ανισότητας και αδικίας μεταξύ των υπαλλήλων. Υπάλληλοι στην ίδια υπηρεσία, με τα ίδια προσόντα, τα ίδια χρόνια συνολικής υπηρεσίας και τα ίδια καθήκοντα θα λαμβάνουν σημαντικά διαφορετικούς μισθούς.
    Για να θεωρηθεί ολοκληρωμένο και ότι εξυπηρετεί το σκοπό του το άρθρο 28 (και το σύνολο του σχεδίου νόμου) θα πρέπει να συμπεριλάβετε σε αυτό διάταξη για την άμεση χορήγηση της προσωπικής διαφοράς στο σύνολο των υπαλλήλων μιας υπηρεσίας όπου ήδη αυτή χορηγείται.

  • 11 Μαΐου 2022, 17:18 | Δόξα Κουδουμά

    Με σχετική τροπολογία να δοθεί σε όλους τους υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών η Προσωπική Διαφορά. ΙΣΗ ΑΜΟΙΒΗ ΓΙΑ ΙΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑ. Με το προς ψήφιση άρθρο διευρύνεται ακόμα περισσότερο το μισθολογικό χάσμα ανάμεσα σε αυτούς που προσλήφθηκαν/μετατάχθηκαν ΠΡΙΝ και ΜΕΤΑ την 11/10/2018. Επιπλέον υπάρχει διακομματική συναίνεση από όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης, τα οποία κατέθεσαν σχετικές ερωτήσεις στη Βουλή, προκειμένου να δοθεί η Προσωπική Διαφορά σε όλους τους υπαλλήλους που προσλήφθηκαν/μετατάχθηκαν στο Υπουργείο Οικονομικών μετά την 11/10/2018.

  • 11 Μαΐου 2022, 17:42 | ΣΤΑΜΑΤΙΝΑ ΝΙΚΟΛΑΚΑΚΟΥ

    ΑΔΙΚΙΑ ΑΝΕΥ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΥ !!!

    Η Προσωπική Διαφορά (ΠΔ) αποδόθηκε με τρεις νομοθετικές ρύθμισεις στους ήδη υπηρετούντες υπαλλήλους του ΥΠ.ΟΙΚ, ( ν.4024/2011 (Α’ 226), ν.4354/2015 (Α ́ 176) και τελευταία του ν.4569/2018 (Α’ 179), κατ ́ εφαρμογή της συνταγματικής αρχής της ισότητας, διευθετώντας το πρόβλημα της άνισης μισθολογικής αντιμετώπισης. Το νομοθετικό σώμα αποδέχθηκε ρητά την ανάγκη επίλυσης των θεμάτων μισθολογικής αντιμετώπισης επί τη βάσει της αρχής της ισότητας.
    Προτείνεται είτε η αλλαγή τίτλου του αρθ. 28 ή η προσθήκη νέου, όπου θα γίνεται θεσμοθέτηση & εισαγωγή της ΠΔ, (της παρ. 1 του άρθρου 27 του ν. 4354/2015 (Α΄ 176), όπως αυτή διαμορφώθηκε κατ΄ εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 29 του ν. 4024/2011 (Α΄ 226) και επεκτάθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 45 παρ.1 του ν.4569/2018), από την ημερομηνία ισχύος του παρόντος νόμου σε όλους τους υπαλλήλους με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου ή ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου του ΥΠΟΙΚ με λοιπές μισθολογικές διευκρινήσεις & εξειδικεύσεις, κατά αναλογία του άρθρου 45 του ν.4569/2018.
    Αν δεν τροποποιηθεί η τρέχουσα μισθολογική κατάσταση, διατηρείται μία κατάφωρη μισθολογική ανισότητα που λαμβάνει χώρα εις βάρος όσων υπηρετούν στο ΥΠΟΙΚ μετά τον Οκτώβριο του 2018.
    Είναι τουλάχιστον παράλογο και άδικο 2 υπάλληλοι με τα ίδια χρόνια υπηρεσίας, με τα ίδια προσόντα στην ίδια υπηρεσία να αμείβονται διαφορετικά (η διαφορά της Π.Δ.) επειδή ο ένας έτυχε να μεταταχθεί 1 ημέρα μετά τη δημοσίευση του Ν. 4569/18!!!

  • 11 Μαΐου 2022, 16:49 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΠΑΡΚΟΣΙΔΟΥ

    Πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη, για τους εισερχόμενους μετά τον 10/2018 στο Υπουργείο Οικονομικών, σχετικά με χορήγηση της Προσωπικής διαφοράς στο πλαίσιο μισθολογικής εξίσωσης, υπαλλήλων που ασκούν τα ίδια νευραλγικής σημασίας καθήκοντα και καταλαμβάνουν θέσεις ελεγκτών / επιθεωρητών ( προανακριτικοί υπάλληλοι), ανήκουν στον ίδιο κλάδο και σε πολλές περιπτώσεις έχουν μάλιστα περισσότερα τυπικά προσόντα από συναδέλφους τους, που ήδη τη λαμβάνουν!

  • 11 Μαΐου 2022, 16:55 | Παναγιώτης

    Η συγκεκριμένη διάταξη έχει ως αποτέλεσμα την περαιτέρω διεύρυνση, του ήδη αγεφύρωτου μισθολογικού χάσματος μεταξύ παλαιών και νέων υπαλλήλων στο Υπουργείο Οικονομικών και τους Φορείς αυτού.
    Λαμβάνοντας υπόψη την μισθολογική ανισότητα και αδικία που συντελείται εις βάρος μας, σε σχέση με τους συναδέλφους με τους οποίους εργαζόμαστε υπό τα ίδια περιγράμματα θέσεων, με τις ίδιες αρμοδιότητες, τις ίδιες ευθύνες και το ίδιο έργο, έχοντας τα ίδια (ή και αυξημένα) τυπικά προσόντα παρακαλούμε για την άμεση τροποποίηση του άρθρου το οποίο να συμπεριλαμβάνει και την χορήγηση της ΠΔ στους υπαλλήλους που δεν την λαμβάνουν, για να επιλυθεί οριστικά η πλέον τρίχρονη για κάποιους εξ ημών οικονομική ομηρία και άρση της άδικης κατάστασης στην οποία βρισκόμαστε.Θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι η μη χορήγηση της προσωπικής διαφοράς στους υπαλλήλους που δεν την λαμβάνουν οδηγεί ολοένα και περισσότερους από αυτούς στο να αναζητούν νέες θέσεις εργασίας μέσω μετακινήσεων, αποσπάσεων, κινητικότητας δημιουργώντας, κατά τη γνώμη μου, πρόβλημα στο ίδιο το Υπουργείο Οικονομικών (έλλειψη προσωπικού και κανένα κίνητρο για να παραμείνει κάποιος σε αυτό). Αν μη τι άλλο εγώ προσωπικά προτιμώ να απασχολούμαι σε μια υπηρεσία που να αισθάνομαι αλλά και να αντιμετωπίζομαι ισότιμα μισθολογικά σε σχέση με τους υπόλοιπους συναδέλφους.

  • 11 Μαΐου 2022, 16:38 | Δημήτρης Χολιασμένος

    Το γεγονός ότι υπάλληλοι της ίδιας Υπηρεσίας, με τα ίδια προσόντα και το ίδιο αντικείμενο εργασίας, έχουν μεγάλες μισθολογικές διαφορές, με μοναδικό κριτήριο τον χρόνο τοποθέτησής τους στην υπηρεσία (με ημερομηνία διαχωρισμού την 11/10/2018 και τον νόμο 4569/2018), δημιουργεί μια άδικη μισθολογική διάκριση μεταξύ νέων και παλαιών υπαλλήλων.
    Σαφώς και πρέπει να τροποποιηθεί το Άρθρο και να συμπεριλάβει το σύνολο των υπαλλήλων του Υπουργείου Οικονομικών αλλά και όσων άλλων υπαλλήλων άλλων υπηρεσιών βρίσκονται στην ίδια απαράδεκτη κατάσταση (π.χ. Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης), ώστε να σταματήσει επιτέλους αυτή η κατάφωρη παραβίαση της Συνταγματικής επιταγής της ίσης αμοιβής για εργασία ίσης αξίας.