Άρθρο 65 Προαγωγές λειτουργών του ΝΣΚ

 

1. Για την προαγωγή λειτουργού του ΝΣΚ σε ανώτερο βαθμό απαιτούνται: α) η ύπαρξη κενής θέσης στον ανώτερο βαθμό, εφόσον οι θέσεις είναι οργανικά διακεκριμένες, β) η συμπλήρωση του νόμιμου χρόνου παραμονής στον κατεχόμενο βαθμό. Στον χρόνο αυτόν δεν υπολογίζεται ο χρόνος αργίας, διαθεσιμότη-τας, προσωρινής παύσης και αδικαιολόγητης αποχής από τα καθήκοντα, για την οποία επιβλήθηκε τελεσίδικα πειθαρχική ποινή, γ) η συνδρομή των ουσιαστικών προσόντων που απαιτούνται για τον ανώτερο βαθμό.
2. Σε Πρόεδρο του ΝΣΚ, προάγεται Αντιπρόεδρος ή Νομικός Σύμβουλος, που έχει τέσσερα (4) τουλάχιστον έτη υπηρεσίας στο βαθμό του Νομικού Συμβούλου και σε Αντιπρόεδρο του ΝΣΚ, προάγεται ο Νομικός Σύμβουλος, που έχει τρία (3) έτη υπηρεσίας στον βαθμό του Νομικού Συμβούλου.
3. Σε Νομικό Σύμβουλο του Κράτους, προάγεται Πάρεδρος με έξι (6) έτη υπηρεσίας στον βαθμό αυτό. Απαραίτητη προϋπόθεση για την προαγωγή στον βαθμό του Νομικού Συμβούλου του Κράτους, είναι αυτός να έχει υπηρετήσει στον βαθμό του Παρέδρου σε υπηρεσιακή μονάδα της Αθήνας ή του Πειραιά για τουλάχιστον δυο (2) έτη πριν την ημερομηνία υποβολής του σχετικού ερωτήματος και δύο (2) συνολικά έτη στην επαρχία, σε οποιονδήποτε βαθμό.
4. Σε Πάρεδρο του ΝΣΚ, προάγεται Δικαστικός Πληρεξούσιος Α’, με πέντε (5) έτη υπηρεσίας στον βαθμό του Δικαστικού Πληρεξούσιου Α΄.
5. Σε Δικαστικό Πληρεξούσιο Α΄, προάγεται Δικαστικός Πληρεξούσιος με επτά (7) έτη συνολικής υπηρεσίας, στην οποία συνυπολογίζεται και η υπηρεσία του Δοκίμου Δικαστικού Πληρεξούσιου.
6. Οι προαγωγές στις θέσεις του Προέδρου και των Αντιπροέδρων ενεργούνται με προεδρικό διάταγμα, το οποίο εκδίδεται μετά από πρόταση του Υπουργικού Συμβουλίου, το οποίο ύστερα από εισήγηση του Υπουργού Οικονομικών, επιλέγει τους προακτέους, μεταξύ εκείνων που έχουν τα νόμιμα προσόντα.
7. Οι προαγωγές των λειτουργών του ΝΣΚ, μέχρι και τον βαθμό του Νομικού Συμβούλου του Κράτους, ενεργούνται με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνή-σεως, ύστερα από σύμφωνη γνώμη του οικείου Υπηρεσιακού Συμβουλίου. Η γνωμοδότηση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου προκαλείται με ερώτημα του Υπουργού, μέσα σε προθεσμία δύο (2) μηνών από την κένωση της θέσης και η προαγωγή ανατρέχει στη λήξη της δίμηνης αυτής προθεσμίας, εκτός αν η προαγωγή συντελεστεί νωρίτερα.
8. Οι προαγωγές των λειτουργών του ΝΣΚ στον βαθμό του Νομικού Συμβούλου του Κράτους γίνονται κατ` απόλυτη εκλογή. Κρίνονται ως κατ` απόλυτη εκλογή προακτέοι, μεταξύ εκείνων, που έχουν τα τυπικά προσόντα, τα μέλη που συγκεντρώνουν σε εξαίρετο βαθμό τα προσόντα: α) ήθους και κοινωνικής παράστασης, β) σθένους και υπηρεσιακής συμπεριφοράς, γ) επιστημονικής κατάρτισης, δ) κρίσης, αντίληψης και ικανότητας στην κατανόηση των υποθέσεων, ικανότητας στη διατύπωση των εισηγήσεων και των δικογράφων, ε) επιμέλειας, εργατικότητας, ποιοτικής και ποσοτικής υπηρεσιακής απόδοσης, στ) ικανότητας διαχείρισης φόρτου υποθέσεων και εκκρεμοτήτων και ικανότητας ανταπόκρισης και προσαρ-μογής σε πιθανά νέα και πρόσθετα καθήκοντα. Μετά από αξιολόγηση των προσόντων τους και σύγκριση μεταξύ τους, συνεκτιμώμενης της εξοικείωσης και της ευχέρειας χρήσης τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών, επιλέγονται οι λειτουργοί που προάγονται για την κάλυψη των κενών θέσεων των Νομικών Συμβούλων του Κράτους.
9. Οι προαγωγές των λειτουργών του ΝΣΚ στον βαθμό του Παρέδρου γίνεται κατ` εκλογή μεταξύ όσων συγκεντρώνουν τα τυπικά και τα ουσιαστικά προσόντα με βάση:
α) το ήθος και την κοινωνική παράσταση,
β) το σθένος και την υπηρεσιακή συμπεριφορά,
γ) την επιστημονική κατάρτιση,
δ) την κρίση, αντίληψη και ικανότητα στην κατανόηση των υποθέσεων, ικανότητα στη διατύπωση των εισηγήσεων και των δικογράφων,
ε) την επιμέλεια, εργατικότητα, ποιοτική και ποσοτική υπηρεσιακή απόδοση,
στ) την ικανότητα διαχείρισης φόρτου υποθέσεων και εκκρεμοτήτων, ικανότητα ανταπόκρισης και προσαρμογής σε πιθανά νέα και πρόσθετα καθήκοντα Για την προαγωγή συνεκτιμάται η πολύ καλή εξοικείωση και ευχέρεια των υποψηφίων στη χρήση τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών (ΤΠΕ).
10. Οι προαγωγές των λειτουργών του ΝΣΚ στον βαθμό του Δικαστικού Πληρεξούσιου Α’, γίνεται κατ` εκλογή μεταξύ όσων συγκεντρώνουν τα τυπικά και τα ουσιαστικά προσόντα με βάση: α) το ήθος και την κοινωνική παράσταση, β) το σθένος και την υπηρεσιακή συμπεριφορά, γ) την επιστημονική κατάρτιση, δ) την κρίση, αντίληψη και ικανότητα στην κατανόηση των υποθέσεων, ικανότητα στη διατύπωση των εισηγήσεων και των δικογράφων, ε) την επιμέλεια, εργατικότητα, ποιοτική και ποσοτική υπηρεσιακή απόδοση, στ) την ικανότητα διαχείρισης φόρτου υποθέσεων και εκκρεμοτήτων, ικανότητα ανταπόκρισης και προσαρμογής σε πιθανά νέα και πρόσθετα καθήκοντα, Είναι δυνατή η προαγωγή στον παραπάνω βαθμό και όταν ο κρινόμενος αξιολογείται σε ένα μόνο από τα παραπάνω κριτήρια από (β) έως (στ), με βαθμό καλό. Για την προαγωγή συνεκτιμάται η πολύ καλή εξοικείωση και ευχέρεια των υποψηφίων στη χρήση τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών (ΤΠΕ).
11. Για την εκτίμηση των ουσιαστικών προσόντων των κρινόμενων, λαμβάνονται υπόψη οι εκθέσεις επιθεώρησης, οι ατομικοί φάκελοι, οι περικοπές μισθού των παρ. 2 και 3 του άρθρου 60 και κάθε άλλο πρόσφορο στοιχείο.
12. Μη προακτέος κρίνεται ο λειτουργός στον οποίο έχουν επιβληθεί τελεσίδικα τουλάχιστον δυο (2) πειθαρχικές ποινές των περ. β’ και γ’ της παρ. 1 του άρθρου 84 την τελευταία πενταετία.
13. Μετά τη δημοσίευση της πράξης προαγωγής τους και μέχρι την τοποθέτησή τους, οι λειτουργοί του ΝΣΚ ασκούν τα καθήκοντα της θέσης και του προηγούμενου βαθμού τους.

  • 16 Ιουνίου 2021, 11:37 | ΕΝΩΣΗ ΜΕΛΩΝ ΝΣΚ

    Ως προς την παράγραφο 8 επισημαίνεται ότι η προσθήκη της φράσης «…και σύγκριση μεταξύ τους» σχετικά με την προαγωγή του Παρέδρου στο βαθμό του Νομικού Συμβούλου, ως ενός επιπλέον κριτηρίου προαγωγής κι επιλογής μεταξύ των προς προαγωγή λειτουργών δημιουργεί ζητήματα ασάφειας κι επιδέχεται ενδεχομένως αυθαίρετες ερμηνείες, δεδομένου ότι αφορά σύγκριση μεταξύ ομοιόβαθμων λειτουργών με όμοια προσόντα, οι οποίοι ήδη έχουν κριθεί ως άξιοι προαγωγής με βάση τις εκθέσεις επιθεώρησης και διαθέτουν όλοι τα απαιτούμενα από το β΄ εδάφιο της ίδιας διάταξης της παρ. 8 προσόντα. Επομένως, η αόριστη αυτή αναφορά δημιουργεί εύλογα το ερώτημα με βάση ποιο κριτήριο θα λάβει χώρα μία επιπλέον σύγκριση και αξιολόγηση των Παρέδρων για την προαγωγή τους στο βαθμό του Νομικού Συμβούλου.

  • 15 Ιουνίου 2021, 19:11 | ΕΝΩΣΗ ΜΕΛΩΝ ΝΣΚ

    Ως προς την παράγραφο 8 επισημαίνεται ότι: Η προσθήκη της φράσης «…και σύγκριση μεταξύ τους» σχετικά με την προαγωγή του Παρέδρου στο βαθμό του Νομικού Συμβούλου, ως ενός επιπλέον κριτηρίου προαγωγής κι επιλογής μεταξύ των προς προαγωγή λειτουργών δημιουργεί ζητήματα ασάφειας κι επιδέχεται ενδεχομένως αυθαίρετες ερμηνείες, δεδομένου ότι αφορά σύγκριση μεταξύ ομοιόβαθμων λειτουργών με όμοια προσόντα, οι οποίοι ήδη έχουν κριθεί ως άξιοι προαγωγής με βάση τις εκθέσεις επιθεώρησης και διαθέτουν όλοι τα απαιτούμενα από το β΄ εδάφιο της ίδιας διάταξης της παρ. 8 προσόντα σε εξαίρετο βαθμό. Επομένως, η αόριστη αυτή αναφορά δημιουργεί εύλογα το ερώτημα με βάση ποιο κριτήριο θα λάβει χώρα μία επιπλέον σύγκριση και αξιολόγηση των Παρέδρων για την προαγωγή τους στο βαθμό του Νομικού Συμβούλου.