ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΡΥΘΜΙΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΔΙΑΦΟΡΑΣ Άρθρο 28 Αναστολή μείωσης προσωπικής διαφοράς κατά την μισθολογική εξέλιξη των υπαλλήλων

 

Αναστέλλεται από 1ης.6.2022 και μέχρι τις 31.5.2024, η εφαρμογή του τέταρτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 27 του ν. 4354/2015 (Α΄ 176). Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών δύναται να αναπροσαρμόζεται η καταληκτική ημερομηνία αναστολής.

  • 13 Μαΐου 2022, 09:51 | ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΑΛΕΠΤΣΗΣ

    Να συμπληρωθεί το άρθρο επέκτασης της Π.Δ.στους υπηρετούντες υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών μεταταχθεντες μετα την 11/10/2018,σύμφωνα με τις βασικές Αρχές του Συντάγματος ,της ισότητας και δίκαιης μεταχείρισης,όπως η Π.Δ. αποδόθηκε στους ήδη υπηρετούντες υπαλλήλους στο ίδιο Υπουργείο με τους Ν.4024/2011,Ν.4354/2015,Ν.4569/2018.

  • 13 Μαΐου 2022, 09:48 | Μαρία Ροντίρη

    Aγαπητέ Υπουργέ,
    Αν και με το νομοσχέδιο αποσκοπείται «η βελτίωση της λειτουργίας των υπηρεσιών και φορέων του δημόσιου τομέα μέσω μιας ολοκληρωμένης προσέγγισης για την ανάπτυξη και ενδύναμωση του ανθρώπινου δυναμικού και την εισαγωγή της έννοιας της αυτοαξιολόγησης» (άρθρο 1 παρόντος νομοσχεδίου), ουσιαστικά η ρύθμιση του άρθρου 28 και η μη πρόβλεψη παροχής της προσωπικής διαφοράς σε υπαλλήλους του Υπ.Οικ., μετά το 2018, τορπιλίζει και ακυρώνει οποιαδήποτε προσπάθεια «βελτίωσης» του ανθρώπινου δυναμικού.
    Ειδικότερα, σύμφωνα με τη νομολογία (577/2021 ΔΕΦ ΑΘ, 2368/2017 ΣΤΕ, 25/2016 ΕΣ, κ.ά.) η άνιση μισθολογική μεταχείριση των υπαλλήλων που έχουν προσληφθεί ή μεταταχθεί στο Υπουργείο Οικονομικών και η μη καταβολή σε αυτούς της προβλεπόμενης (πάλιν και πολλάκις νομοθετημένης) προσωπικής διαφοράς, παρότι εργάζονται στην ίδια οργανική οντότητα, προσκρούει στη αρχή της ισότητας και της ίσης μεταχείρισης των εργαζομένων (άρθρα 2 παρ. 1, 4 παρ. 1 και 22 παρ. 1 του Συντάγματος), που κατοχυρώνεται επιπλέον και σε ενωσιακό (άρθρο 157 της Σ.Λ.Ε.Ε., άρθρα 21-23 του Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ε.Ε.) και διεθνές επίπεδο (άρθρο 23 παρ. 2 της Οικουμενικής Διακήρυξης των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του 1948, άρθρο 7 του Διεθνούς Συμφώνου των Ηνωμένων Εθνών για τα Οικονομικά, Κοινωνικά και Μορφωτικά Δικαιώματα, που κυρώθηκε με τον ν. 1532/1985, Α΄ 45, άρθρο 4 του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Χάρτη του Συμβουλίου της Ευρώπης, που κυρώθηκε με τον ν. 1426/1984, Α΄ 32, άρθρο 1 του Πρόσθετου Πρωτοκόλλου στον Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Χάρτη, που κυρώθηκε με τον ν. 2595/1998, Α΄ 63, άρθρο 4 του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Χάρτη, που κυρώθηκε με τον ν. 1424/1984, Α΄ 29, και 111 Διεθνή Σύμβαση Εργασίας της 4.6.1958 της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας, που κυρώθηκε με τον ν. 1424/1984), δεδομένου ότι τα καθήκοντά τους δεν υπολείπονται σε σπουδαιότητα από εκείνα των συναδέλφων τους στην ίδια υπηρεσία, προς τους οποίους τελούν σε ταυτόσημες συνθήκες εργασίας και οι οποίοι λαμβάνουν την εν λόγω παροχή.

    Είναι η πρώτη Κυβέρνηση μετά την καθιέρωση του ενιαίου μισθολογίου, που εξωθεί εκαντοντάδες εργαζόμενους και τις οικογένειές τους σε πολυετείς και πολυδάπανους δικαστικούς αγώνες, εν μέσω οικονομικής κρίσης, γνωρίζοντας ότι θα δικαιωθούν. Θύματα της προκαλούμενης στρέβλωσης δεν είναι μόνο οι εν λόγω οικονομικά εξαρτώμενοι πολίτες, αλλά και η δημόσια υπηρεσία, καθώς η διοικητική ανεπέρκεια της εκάστοτε Κυβέρνησης προκαλεί προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία της υπηρεσίας και της δημόσιας διοίκησης εν γένει.

  • 13 Μαΐου 2022, 09:02 | Πέτρος Ζ

    Οσο και αν συμφωνώ με το ξεπάγωγμα της μισθολογικής εξέλιξης των υπαλλήλων που ήδη παίρνουν προσωπική διαφορά, θεωρώ οτι είναι πρώτιστης σημασίας η καθολική απόδοση προσωπικής διαφοράς σε όλους τους υπαλλήλους του ΥΠΟΙΚ, ανεξαρτήτως του χρόνου ένταξης σε αυτό, καθώς είναι απαράδεκτο υπάλληλοι ίδιων τυπικών προσόντων και ίδιων καθηκόντων να αμοίβονται με διαφορετικό τρόπο.

  • 13 Μαΐου 2022, 09:27 | Οικονομιδου χριστινα

    Να συμπληρωθεί το άρθρο επέκτασης της Π.Δ.στους υπηρετούντες υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών μεταταχθεντες μετα την 11/10/2018,σύμφωνα με τις βασικές Αρχές του Συντάγματος ,της ισότητας και δίκαιης μεταχείρισης,όπως η Π.Δ. αποδόθηκε στους ήδη υπηρετούντες υπαλλήλους στο ίδιο Υπουργείο με τους Ν.4024/2011,Ν.4354/2015,Ν.4569/2018.

  • 13 Μαΐου 2022, 09:21 | ΓΙΑΝΝΗΣ

    Θεωρώ απαράδεκτο μια κυβέρνηση που έχει κάνει παντιέρα την κοινωνική δικαιοσύνη και την στήριξη των οικονομικά ασθενέστερων, όχι μόνο να διατηρεί ένα καθεστώς μη ίσης μισθολογικής αντιμετώπισης και φτωχοποίησης των υπαλλήλων της αλλά και να την διευρύνει.
    Η κυβέρνηση οφείλει να άρει πρώτα από όλα αυτή την αδικία εξομοιώνοντας, με την χορήγηση της Προσωπικής Διαφοράς, τον μισθό όλων των υπαλλήλων του Υπ. Οικ και των εποπτευόμενων φορέων του και στην συνέχεια να υλοποιήσει το Άρθρο 28 του σχεδίου νόμου.

  • 13 Μαΐου 2022, 09:34 | Μία συνάδελφος

    Στα πλαίσια της συνταγματικής αρχής της ισότητας και ισονομίας θα πρέπει να αποκατασταθεί η άνιση μισθολογική αντιμετώπιση των υπαλλήλων του ΥΠΟΙΚ.

    Για το λόγο αυτό και σε συνέχεια των νομοθετικών ρυθμίσεων (ν. 4024/2011, ν. 4569/2018) που είχαν θεραπεύσει μέχρι τον Οκτώβριο του 2018 την παραπάνω αδικία, θα πρέπει να τροποποιηθεί το παρόν άρθρο και αποδοθεί η Προσωπική Διαφορά σε όλους του υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών.

  • 13 Μαΐου 2022, 08:54 | Μιχάλης

    Άμεσα στο παρόν άρθρο (28) θα πρέπει να δοθεί λύση στο θέμα της χορήγησης της Προσωπικής Διαφοράς στους εργαζομένους του Υπουργείου Οικονομικών που ανέλαβαν υπηρεσία μετά τον Οκτώβριο 2018,που άλλωστε μέχρι την κατάθεση του νομοσχεδίου, είχαμε τη διαβεβαίωση ,ότι ήταν προτεραιότητα!
    Αν όχι τώρα πότε;;;;
    Με την προσθήκη τριών γραμμών , θα λυνόταν αυτή η κατάφωρη αδικία και θα αποτελούσε το άρθρο πραγματική ΡΥΘΜΙΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΔΙΑΦΟΡΑΣ.
    Γιατί δεν γίνεται να ΡΥΘΜΙΖΕΙΣ μια αδικία , «ξεχνώντας » μια άλλη!

  • 13 Μαΐου 2022, 08:22 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ

    Το άρθρο πρέπει να τροποποιηθεί ώστε να αποδοθεί πρώτα η Π.Δ. στους υπαλλήλους που δεν την λαμβάνουν, ενώ ασκούν ίδια καθήκοντα και έχουν ίδια τυπικά προσόντα με άλλους που την λαμβάνουν, παραβιάζοντας έτσι την συνταγματική αρχή της ισότητας και εν συνεχεία να εφαρμοσθεί η αναστολή μείωσής της.
    Το μόνον που επιτυγχάνεται με την παρούσα μορφή, είναι η ακόμα μεγαλύτερη μισθολογική διάκριση μεταξύ υπαλλήλων που επιτελούν το ίδιο έργο με τα ίδια προσόντα, με μοναδικό κριτήριο διαφοροποίησής τους τον χρόνο τοποθέτησης στην υπηρεσία.
    Είναι μια αδικία που πρέπει άμεσα να διορθωθεί.

  • 13 Μαΐου 2022, 08:46 | Σωτήρης Λ.

    Η προσωπική διαφορά είναι μία άδικη στρέβλωση του ενιαίου μισθολογίου που δεν πρέπει να διαιωνίζεται, όπως επιχειρείται με συγκεκριμένο νομοσχέδιο, αλλά αντιθέτως πρέπει να καταργηθεί. Με το αρ. 10 του ν.4337/2015 οι αρμοδιότητες των πρώην Υπηρεσιών Δημοσιονομικού Ελέγχου (νυν ΔΥΕΕ) αποκεντρώθηκαν σε επίπεδο φορέων Κεντρικής Διοίκησης. Έτσι, από 01/01/2017 υπάλληλοι στις Γενικές Διευθύνσεις Οικονομικών Υπηρεσιών όλων των Υπουργείων εκτελούν τα ίδια καθήκοντα, εφαρμόζουν την ίδια νομοθεσία και χρησιμοποιούν τα ίδια πληροφοριακά συστήματα πού έως τις 31/12/2016 έκαναν υπάλληλοι από το ΓΛΚ. Οπότε εύλογα γεννώνται τα ερωτήματα : 1) Σε ποιά δικαιοσύνη αναφέρονται οι υπάλληλοι του ΥΠΟΙΚ; και 2) Αποτελεί η επέκταση της προσωπικής διαφοράς σε όλο το ΥΠΟΙΚ βιώσιμη επιλογή;;Σίγουρα όχι. Προτείνεται η πλήρης κατάργηση της προσωπικής διαφοράς οριζόντια και η υιοθέτηση κινήτρων απόδοσης, όπως το Κίνητρο Επίτευξης Δημοσιονομικών Στόχων, οριζόντια σε όλη τη Δημόσια Διοίκηση για υπαλλήλους που ασκούν ίδια καθήκοντα ασχέτως του φορέα στο οποίο απασχολούνται. Χρειάζεται δικαιοσύνη παντού όχι ad hoc!

  • 13 Μαΐου 2022, 08:11 | Θωμάς Πασχάλης

    @ ΛΕΝΑ
    Ξέχασες όμως να αναφέρεις πως την προσωπική διαφορά δεν την έπαιρναν μόνο οι παλαιοί υπάλληλοι, αλλά επεκτάθηκε για λόγους ίσης μεταχείρισης και σε υπαλλήλους που μετατάχτηκαν ή διορίστηκαν στο υπουργείο οικονομικών μετά το 2011.

  • 13 Μαΐου 2022, 08:11 | Ελένη Κουφοσωτήρη

    Πως είναι δυνατόν τη στιγμή που με το συγκεκριμένο άρθρο θεραπεύεται δικαίως το ζήτημα που αφορά στη μισθολογική εξέλιξη των παλαιών συναδέλφων που λαμβάνουν την προσωπική διαφορά, την ίδια στιγμή να μην νομοθετείται το επίσης δίκαιο αίτημα χορήγησή της και στους υπόλοιπους συναδέλφους που υπηρετούν, μετά τον 10/2018, στο ΥΠΟΙΚ/φορείς; Αποτέλεσμα είναι να μην θεραπεύεται η αντισυνταγματική άνιση μισθολογική μεταχείριση συναδέλφων και να ενισχύεται περαιτέρω η μισθολογική ανισότητα μεταξύ συναδέλφων που εργάζονται στις ίδιες θέσεις, με τις ίδιες αρμοδιότητες και ευθύνες και με τα ίδια τυπικά προσόντα.

  • 13 Μαΐου 2022, 08:02 | Στράτος Μαχαίρας

    Η προσωπική διαφορά αρχικώς αποδόθηκε με νομοθετική ρύθμιση στους ήδη υπηρετούντες υπαλλήλους του ΥΠ.ΟΙΚ, με τις διατάξεις του ν. 4024/2011 (Α’ 226) και ακολούθως επεκτάθηκε με τις διατάξεις του ν. 4354/2015 (Α΄ 176) και τελευταία του ν. 4569/2018 (Α’ 179), κατ΄ εφαρμογή της συνταγματικής αρχής της ισότητας, όπως ρητά αναφέρεται στην σχετική αιτιολογική έκθεση, διευθετώντας το πρόβλημα της άνισης μισθολογικής αντιμετώπισης τη δεδομένη χρονική στιγμή. Το ελληνικό κοινοβούλιο αποδέχθηκε ρητά την ανάγκη επίλυσης των θεμάτων μισθολογικής αντιμετώπισης επί τη βάσει της αρχής της ισότητας. Το προς ψήφιση άρθρο είναι σε ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση καθώς αντί να αποκαταστήσει τη μισθολογική ανισότητα που υπάρχει εδώ και πάνω από τρία (3) χρόνια, αυτή διευρύνεται.
    Σε συνέχεια λοιπόν του ν. 4024/2011 (Α’ 226) και του ν. 4354/2015 (Α΄ 176) και προκειμένου να διορθωθεί για ακόμη μια φορά αυτή η άνιση μεταχείριση, πρέπει να τροποποιηθεί το παρόν άρθρο και να αποδοθεί η προσωπική διαφορά στο σύνολο των υπαλλήλων του Υπουργείου.

  • 13 Μαΐου 2022, 07:52 | PS

    Αγαπητέ Υπουργέ, είμαι ελεγκτής στο ΣΔΟΕ και διασφαλίζω κάθε έτος για το κράτος τόσα έσοδα όσο το 1/2 της ετήσιας ΠΔ των υπαλλήλων (400 περίπου) που δεν την λαμβάνουν, μεταξύ των οποίων και εγώ. Συνδυαστικά με το γεγονός ότι δε λαμβάνω ούτε ελεγκτική αποζημίωση, όπως γίνεται σε αντίστοιχες υπηρεσίες και του ΥΠΟΙΚ, αισθάνομαι ο πιο «τζάμπα» υπάλληλος-ελεγκτής στη δημόσια διοίκηση.
    Το γεγονός ότι με το παρόν άρθρο θα δω να ανοίγει η ψαλίδα με τους κλητήρες, γραμματείς και φαρισαίους του ΥΠΟΙΚ, που αμείβονται ήδη 50% πάνω από εμένα λόγω της ΠΔ, ξεπερνά την κοινή λογική. Και δεν συμψηφίζεται με τα 100 ευρώ που θα λάβω (αν τα λάβω κιόλας) μέσω του bonus του άρθρου 26 του παρόντος.

  • 13 Μαΐου 2022, 00:00 | ΚΛΕΙΟΥΛΑ ΒΕΡΒΕΡΗ

    Με την προτεινόμενη διάταξη, διατηρείται μία κατάφωρη μισθολογική ανισότητα που λαμβάνει χώρα εις βάρος όσων υπαλλήλων υπηρετούσαν ήδη με απόσπαση και η απόφαση μετάταξής τους είχε εκδοθεί πριν τη δημοσίευση του σχετικού νόμου 4569/2018. Μετατάχθηκαν όμως λόγω καθυστερημένης» έκδοσης του ΦΕΚ μετά τη δημοσίευση του νόμου.
    Είναι άδικο και άνισο 2 υπάλληλοι με τα ίδια χρόνια υπηρεσίας, με τα ίδια προσόντα στην ίδια υπηρεσία να αμείβονται διαφορετικά (η διαφορά της Π.Δ.) επειδή ο ένας έτυχε να μεταταχθεί 1 ημέρα μετά τη δημοσίευση του Ν. 4569/18!!! Παρατείνεται έτσι η αδικία στους υπαλλήλους του Υπ. Οικονομικών που δεν εντάχθηκαν στην προηγούμενη νομοθετική ρύθμιση και στις διατάξεις του άρθρου 45 του ν. 4569/2018 (ΦΕΚ 179/Α΄/11-10-18) για χορήγηση της προσωπικής διαφοράς, μολονότι υπηρετούσαν ήδη λόγω «καθυστερημένης» έκδοσης του ΦΕΚ μετάταξης καθώς και εκείνους που μετατάχθηκαν μετά το 2018 και συνεχίζεται η παραβίαση των αρχών της ίσης αμοιβής και ίσης μεταχείρισης. Υπάλληλοι δύο ταχυτήτων εργαζόμενοι με τα ίδια προσόντα, στον ίδιο χώρο και παρέχοντας την ίδια εργασία ΑΜΕΊΒΟΝΤΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΆ!!! παραβιάζοντας κατάφωρα την συνταγματικά κατοχυρωμένη αρχή της ισότητας και της αναλογικότητας.

  • 13 Μαΐου 2022, 00:14 | ΚΛΕΙΟΥΛΑ ΒΕΡΒΕΡΗ

    Η προτεινόμενη διάταξη δεν ρυθμίζει το από ετών εκκρεμές ζήτημα των υπαλλήλων του Υπ. Οικονομικών που δεν εντάχθηκαν στην προηγούμενη νομοθετική ρύθμιση και στις διατάξεις του άρθρου 45 του ν. 4569/2018 (ΦΕΚ 179/Α΄/11-10-18) για χορήγηση της προσωπικής διαφοράς, μολονότι υπηρετούσαν ήδη με απόσπαση και η απόφαση μετάταξής τους είχε εκδοθεί πριν τη δημοσίευση του σχετικού νόμου, λόγω «καθυστερημένης» έκδοσης του ΦΕΚ μετάταξης καθώς και εκείνους που μετατάχθηκαν μετά το 2018. Ως εκ τούτου, η άνιση μεταχείριση που υφίστανται περισσότεροι από 300 υπάλληλοι του Υπουργείου Οικονομικών παραμένει, όπως και η συνεχιζόμενη παραβίαση των αρχών της ίσης αμοιβής και ίσης μεταχείρισης από πλευράς πολιτείας.

  • 12 Μαΐου 2022, 23:17 | Μία συνάδελφος

    Για ποιό σύστημα κινήτρων και επίτευξης στόχων μιλάμε, για ποιά αναστολή προσωπικής διαφοράς, όταν δεν υπάρχει καν ισότητα και ισονομία, όταν δεν υπάρχει καν ίδια αμοιβή για ίδια εργασία; Όταν υπάλληλος με περισσότερα τυπικά προσόντα, περισσότερα χρόνια προϋπηρεσίας και εμφανώς,πολλές φορές,πιο αποδοτικός από συνάδελφό του στην ίδια υπηρεσία, όχι μόνο λαμβάνει πολύ μικρότερες αποδοχές, αλλά διαβάζει ότι θα συνεχίσει να διαιωνίζεται η μισθολογική ανισότητα. Ο λόγος για τους υπαλλήλους που διορίστηκαν ή μετατάχθηκαν στου Υπουργείο Οικονομικών και τους εποπτευόμενους από αυτό φορείς μετά τον 10/2018 (και όχι μόνο). Εσείς πώς θα νιώθατε στη θέση αυτών των υπαλλήλων; Αποτελεί, νομίζετε, η πρότασή σας καλή νομοθέτηση;

  • 12 Μαΐου 2022, 22:21 | Άννα

    Είναι σωστό να ανασταλεί, αλλά γιατί μέχρι μέχρι τις 31.5.2024? Επίσης να ληφθεί υπόψη η αδικία που υφίστανται υπάλληλοι δεν υπάγονται στο άρθρο 45 του ν.4569/2018, γιατί προσλήφθηκαν η μεταταχθήκαν μετά την έκδοση του. Το σύνταγμα και τα ανθρώπινα δικαιώματα ορίζουν ίδια μεταχείριση και ίδια αμοιβή για ίδια εργασία πράγμα που αυτή την στιγμή καταπαταται. Πρέπει να είναι άμεση η επέκταση της εφαρμογής του άρθρο 45 του ν.4569/2018, προκειμένου να μην αυξηθεί αυτή η ανισότητα που υπάρχει σήμερα, αλλά να εξομαλυνθεί.

  • 12 Μαΐου 2022, 22:46 | Πάρης Σαραφόπουλος

    Σωστό το άρθρο, αλλά πρώτα πρέπει να χορηγηθεί η Προσωπική Διαφορά σε όσους υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών(ΥΠ.ΟΙΚ.), διορίστηκαν ή μετατάχθηκαν μετά τον 10/2018, οι οποίοι είναι υπάλληλοι αυξημένων προσόντων και αμείβονται χαμηλότερα από όλους, γιατί βρέθηκαν στο Υπουργείο, μετά την 11/10/2018.
    Η Προσωπική Διαφορά αρχικώς αποδόθηκε με νομοθετική ρύθμιση στους ήδη υπηρετούντες υπαλλήλους του ΥΠ.ΟΙΚ., με τις διατάξεις του ν. 4024/2011 (Α’ 226) και ακολούθως επεκτάθηκε με τις διατάξεις του ν. 4354/2015 (Α΄ 176) και τελευταία του ν. 4569/2018 (Α’ 179), κατ΄ εφαρμογή της συνταγματικής αρχής της ισότητας, όπως ρητά αναφερόταν στην σχετική αιτιολογική έκθεση, διευθετώντας το πρόβλημα της άνισης μισθολογικής αντιμετώπισης. Το νομοθετικό σώμα αποδέχθηκε ρητά την ανάγκη επίλυσης των θεμάτων μισθολογικής αντιμετώπισης επί τη βάσει της αρχής της ισότητας.
    ΘΕΡΜΗ ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ ΝΑ ΕΠΙΛΥΣΕΤΕ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΡΑ, ΜΕ ΤΗΝ ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΔΙΑΦΟΡΑΣ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΔΕΝ ΤΗΝ ΛΑΜΒΑΝΟΥΝ, ΒΑΖΟΝΤΑΣ ΤΕΛΟΣ ΣΤΗΝ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΗ ΑΔΙΚΙΑ, ΟΠΩΣ ΟΡΙΖΕΙ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΡΟΗΓΜΕΝΕΣ ΧΩΡΕΣ.

  • 12 Μαΐου 2022, 21:55 | Χριστίνα Αναστασίου

    Η προσωπική διαφορά της παρ. 1 του άρθρου 27 του ν. 4354/2015 (Α` 176), όπως αυτή διαμορφώθηκε κατ` εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 29 του ν. 4024/2011 (Α` 226), επιβάλλεται από τη συνταγματική αρχή της ισότητας, να χορηγηθεί σε όλους τους υπαλλήλους με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου ή ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, που έχουν διοριστεί ή μεταταχθεί μετά την 11.10.2018, ημερομηνία δημοσίευσης του ν.4569/2018 (εφαρμογή του άρθρου 45 από 01-09-2018), στις υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών.

  • 12 Μαΐου 2022, 21:48 | Γεώργιος Μαργώνης

    Το συγκεκριμένο άρθρο είναι στην σωστή κατεύθυνση, αφού επί χρόνια οι μισθοί ήταν καθηλωμένοι στα ίδια επίπεδα, καθώς η όποια μισθολογική εξέλιξη συνεπάγονταν αυτόματα τη μείωση της Προσωπικής Διαφοράς, με αποτέλεσμα την μισθολογική στασιμότητα.
    Δεν μπορεί όμως σε καμία περίπτωση, το συγκεκριμένο άρθρο να μην συνοδεύεται και με την άρση των μισθολογικών ανισοτήτων μεταξύ υπαλλήλων που έχουν τα ίδια προσόντα, εκτελούν τα ίδια καθήκοντα (παράγουν την ίδια εργασία) και αμείβονται διαφορετικά, δηλαδή με την χορήγηση της Προσωπικής Διαφοράς σε όλους τους υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών (ΥΠ.ΟΙΚ.), θέμα που είναι πρώτιστης σημασίας για την εφαρμογή της αρχής της ισότητας.
    Η Προσωπική Διαφορά αρχικώς αποδόθηκε με νομοθετική ρύθμιση στους ήδη υπηρετούντες υπαλλήλους του ΥΠ.ΟΙΚ, με τις διατάξεις του ν. 4024/2011 (Α’ 226) και ακολούθως επεκτάθηκε με τις διατάξεις του ν. 4354/2015 (Α΄ 176) και τελευταία του ν. 4569/2018 (Α’ 179), κατ΄ εφαρμογή της συνταγματικής αρχής της ισότητας, όπως ρητά αναφέρεται στην σχετική αιτιολογική έκθεση, διευθετώντας το πρόβλημα της άνισης μισθολογικής αντιμετώπισης. Το νομοθετικό σώμα αποδέχθηκε ρητά την ανάγκη επίλυσης των θεμάτων μισθολογικής αντιμετώπισης επί τη βάσει της αρχής της ισότητας.
    Επιβάλλεται να επιλυθεί το μείζον θέμα της κατάφορης αδικίας από το κράτος που θέλει να χαρακτηρίζεται κράτος δικαίου, με την απόδοση της Προσωπικής Διαφοράς σε όλους τους υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών.

  • 12 Μαΐου 2022, 21:54 | Ελένη Θ.

    Θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη για τη χορήγηση της προσωπικής διαφοράς και σε όσους υπαλλήλους μετατάχθηκαν ή προσλήφθηκαν στο Υπουργείο Οικονομικών και τους εποπτευόμενους φορείς αυτού μετά τον 10/2018, ώστε να μην υπάρχουν υπάλληλοι δύο ταχυτήτων, ήτοι να έχουν τις ίδιες απολαβές υπάλληλοι που ασκουν τα ίδια καθήκοντα.

  • 12 Μαΐου 2022, 20:47 | Τάνια

    Δηλαδή αυτοί που παίρνουν ήδη περισσότερα θα πάρουν ακόμη περισσότερα!! Είναι δίκαιο αυτό και σωστό;; Πότε θα αποκατασταθεί επιτέλους αυτή η άδικη μεταχείριση μεταξύ των συναδέλφων;
    Παράλληλα με αυτό το ευνοϊκό μέτρο θα πρέπει να ρυθμιστεί άμεσα και το θέμα καταβολής της προσωπικής διαφοράς σε όσους συναδέλφους δεν το παίρνουν ακόμα!!

  • 12 Μαΐου 2022, 20:02 | ΙΩΑΝΝΑ

    Το συγκεκριμένο άρθρο πρεπει να αλλάξει ώστε να απαλειφθεί η ύπαρξη δύο κατηγοριών υπαλλήλων (αυτών που δεν λαμβάνουν την προσωπική διαφορά και αυτών που την λαμβάνουν με ημερομηνία διαχωρισμού την 11/10/2018 και τον νόμο 4569/2018). Το αποτέλεσμα είναι να δημιουργείται μια μισθολογική ανισότητα μεταξύ υπαλλήλων με ίδια προσόντα και με ίδια καθήκοντα, σε αντίθεση με τις προβλέψεις του Συντάγματος περί ισότητας.

  • 12 Μαΐου 2022, 20:38 | Μαρίνα Σπανάκη

    Ως υπάλληλος του Ελεγκτικού Συνεδρίου θα ήθελα να επισημάνω την ανάγκη τροποποίησης του συγκεκριμένου άρθρου που αναφέρεται στην προσωπική διαφορά ώστε να προβλέπει την χορήγηση της και στους διορισθέντες ή μεταταχθέντες μετά την 11.10.2018 στο Υπουργείο Οικονομικών, στους εποπτευόμενους απο αυτό φορείς καθώς και σε όλους τους υπολοιπους φορεις που υφίσταται η προσωπικη διαφορά όπως ειναι και το Ελεγκτικό Συνέδριο.

    Λαμβάνοντας υπόψιν ότι μέχρι και σήμερα, εργαζόμενοι στην ιδια υπηρεσία, με ίδιατυπικά προσόντα και κατηγορία εκπαίδευσης, ίδια χρόνια προϋπηρεσίας στο δημόσιο, ίδιο μισθολογικό κλιμάκιο, ίδιες εργασιακές σχέσεις και ίδια καθήκοντα αμείβονται με διαφορετικό τρόπο, η χορήγηση της προσωπικής διαφοράς στο σύνολο των υπαλλήλων του κάθε φορέα αποτελεί επιτακτική ανάγκη και θα άρει αυτή την αναιτιολόγητη, άδικη και αντισυνταγματική συνέχιση της άνισης μεταχείρισης μεταξύ των εργαζόμενων μέσα στην ίδια υπηρεσία και της δημιουργίας υπαλλήλων δύο ταχυτήτων.

    Για την αποκατάσταση αυτής της άνισης μεταχείρισης και αδικίας των εργαζομένων και για να αποφευχθούν παρόμοιες καταστάσεις στο μέλλον, προτείνω να τροποποιηθεί το άρθρο 28 ως ακολούθως:
    1.Αναστέλλεται από 1ης.6.2022 και μέχρι τις 31.5.2024, η εφαρμογή του τέταρτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 27 του ν. 4354/2015 (Α΄ 176). Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών δύναται να αναπροσαρμόζεται η καταληκτική ημερομηνία αναστολής.
    2.Η παρ. 1 του άρθρου 45 του ν. 4569/2018 (Α΄ 179) αντικαθίσταται ως εξής:
    « Η προσωπική διαφορά της παρ. 1 του άρθρου 27 του ν. 4354/2015 (Α΄ 176), όπως αυτή διαμορφώθηκε κατ΄ εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 29 του ν. 4024/2011 (Α΄ 226), χορηγείται, από 1.9.2018, σε όλους τους υπαλλήλους με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου ή ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, συμπεριλαμβανομένων των αποφοίτων της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Σ.Δ.Δ.Α.), που έχουν διοριστεί ή μεταταχθεί μετά την 1.11.2011 καθώς και σε όλους τους υπαλλήλους που διορίζονται ή μετατάσσονται μετά την δημοσίευση του παρόντος νόμου στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, στις υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών και των εποπτευομένων από αυτό νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.), της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛ.ΣΤΑΤ.), του Ελληνικού Δημοσιονομικού Συμβουλίου, της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), καθώς επίσης και ως διοικητικό προσωπικό του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (Ν.Σ.Κ.) και του Ελεγκτικού Συνεδρίου (ΕΛ.ΣΥΝ.).

  • 12 Μαΐου 2022, 19:41 | ΙΩΑΝΝΗΣ

    ΕΡΖΑΖΟΜΑΙ ΣΤΟ ΤΠΚΔ. ΣΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΟΙ ΑΠΟΛΑΒΕΣ ΕΙΝΑΙ ΔΙΠΛΑΣΙΕΣ ΟΙ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΤΟ ΙΔΙΟ, ΤΟ ΕΦΑΠΑΞ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΟ, Η ΠΕΡΊΘΑΛΨΗ ΑΞΙΟΠΡΕΠΗΣ, ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΠΡΟΙΚΟΔΟΤΗΣΗ, ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΕΘΕΛΟΥΣΙΑ ΚΛΠ. ΟΙ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ. ΕΜΑΣ ΔΕΝ ΜΑΣ ΔΙΝΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΥΤΕ ΦΟΡΟΦΥΓΑΔΕΣ, ΟΥΤΕ ΤΕΜΠΕΛΗΔΕΣ, ΟΥΤΕ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ, Η ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ, ΔΕΝ ΜΑΣ ΠΙΑΝΕΙ ΟΥΤΕ Η ΑΚΡΙΒΕΙΑ. ΜΑΛΛΟΝ ΖΟΥΜΕ ΣΕ ΑΛΛΗ ΧΩΡΑ.

  • 12 Μαΐου 2022, 19:26 | Ιωάννης

    Η συγκεκριμένη διάταξη δημιουργεί ακόμα μεγαλύτερο χάσμα στις σχέσεις μεταξύ των υπαλλήλων του Υπουργείου Οικονομικών και προάγει την αδικία και την αναξιοκρατία. Το συγκεκριμένο άρθρο υπηρετεί την φιλοσοφία οι πλούσιοι πλουσιότεροι και οι φτωχοί φτωχότεροι. Προτείνω την άμεση απόσυρση του συγκεκριμένου άρθρου. Η κοινωνική αδικία σε ένα απλό άρθρο.

  • 12 Μαΐου 2022, 19:02 | Γιάννης

    Η συγκεκριμένη διάταξη έχει το εξής άσχημο αποτέλεσμα. Οι καλοπληρωμένοι (παλιοί) υπάλληλοι του Υπ. Οικ. θα συνεχίζουν να λαμβάνουν ακόμα περισσότερα χρήματα από του υπαλλήλους που εισήλθαν στο Υπουργείο Οικονομικών μετά την πρώτη Νοεμβρίου του 2018. Προτείνω την άμεση απόσυρση του συγκεκριμένου άρθρου. Με το άρθρο αυτό, υπηρετείται η φιλοσοφία οι πλούσιοι πλουσιότεροι και οι φτωχοί φτωχότεροι. Απλά Λυπηρό.

  • 12 Μαΐου 2022, 19:27 | Κώστας Κ.

    Να δοθεί η προσωπική διαφορά του Υπουργείου Οικονομικών ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ!!!!

    Η αρχής της ισότητας, ίσης εργασίας και ισής αμοιβής εξαντλείται μόνο στους υπαλλήλους ενός υπουργείου;;;;

    Τι να πούμε κι εμείς οι υπόλοιποι;;;;;Εμείς θα δικαιωθούμε δικάστικά; Ηθικά; Οικονομικά;

    Εμείς δεν εργαζόμαστε;;;;

    Πότε θα πάψουν οι ειδικές διατάξεις για μια απροσδιόριστη ελίτ;;;

  • 12 Μαΐου 2022, 19:17 | Δημήτρης Ιωάννου

    Η μη χορήγηση προσωπικής διαφοράς σε υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών που προσλήφθηκαν/μετατάχθηκαν μετά το 2018, αποτελεί άδικη και άνιση μεταχείριση. Υπάλληλοι με ίδια προσόντα, ίδια καθήκοντα, ίδιες αρμοδιότητες και ίση προϋπηρεσία στο Δημόσιο αμείβονται με διαφορετικό τρόπο, με μόνο κριτήριο ότι κάποιοι μετατάχθηκαν πριν το 2018 στο Υπουργείο.
    Η χορήγηση Προσωπικής Διαφοράς σε υπαλλήλους που προσλήφθηκαν/μετατάχθηκαν μετά το 2018 στο Υπουργείο Οικονομικών
    α. θα εξαλείψει την ανισότητα/αδικία
    β. είναι συνταγματικά δίκαια
    γ. θα βελτιώσει το κλίμα εργασίας σε πάρα πολλά γραφεία

  • 12 Μαΐου 2022, 18:14 | Δέσποινα Χουτου

    Αξιότιμε κ.Υπουργέ, όταν καλούμαστε να τρέξουμε 100 μ. με κίνητρο το μετάλλιο (την επιβράβευση), πρέπει όλοι να ξεκινάμε από την ίδια γραμμή (ίδια αφετηρία). Όσο και αν προπονηθούμε, όσο γρήγορα και αν τρέξουμε, το μετάλλιο θα παίρνουν μόνο όσοι ξεκινούν τον αγώνα με μία προσωπική διαφορά μπροστά από τους υπόλοιπους. Στέκει; Όχι! Διορθώστε την αδικία και ξεκινάμε μετά τον αγώνα για εξέλιξη και παραγωγικότητα από την ίδια βάση με ισότιμα κίνητρα!

  • 12 Μαΐου 2022, 18:20 | ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΜΑΡΚΟΥ

    Το παρόν άρθρο αντί να άρει το μισθολογικό χάσμα μεταξύ νέων-παλαιών υπαλλήλων (μετά και προ της 11/10/2018) συντελεί στη περαιτέρω διεύρηνση του.

    Είναι κομβικής σημασίας η αποκατάσταση αυτού του χάσματος στους φορείς που αυτό υφίσταται (Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ, Υπ. Οικ. κτλ.)

  • 12 Μαΐου 2022, 18:13 | ΕΛΙΣΑΒΕΤ

    Τι θα γίνει με τους υπαλλήλους που έχουν μεταταχθεί μετά τον Οκτώβριο του 2018 στο Υπουργείο οικονομικών;Θα χάσουν όλα αυτά που έπρεπε να είχαν πάρει!!!θα πρέπει να διορθωθεί όλη αυτή αδικία!

  • 12 Μαΐου 2022, 18:26 | ΕΛΙΣΑΒΕΤ

    Το άρθρο αυτό δεν διορθώνει μία χρόνια αδικία που υφίστανται όσοι έχουν μεταταχθεί μετά τον Οκτώβριο του 2018 στο Υπουργείο οικονομικών αλλά αντιθέτως διευρύνεται η οικονομική ανισότητα.
    Πρώτα θα πρέπει να διορθωθεί η όποια αδικία υφίστανται όσοι δεν λαμβάνουν την προσωπική διαφορά και μετά να κατατεθεί το συγκεκριμένο άρθρο.

  • 12 Μαΐου 2022, 16:56 | ΙΩΑΝΝΑ ΜΥΛΩΝΑ

    Σύμφωνα με την παρ. 1β του άρθρου 45 του ν. 4569/2018 (Α΄ 179), ισχύουν τα εξής :
    «Η προσωπική διαφορά της παρ. 1 του άρθρου 27 του ν. 4354/2015 (Α΄ 176), όπως αυτή διαμορφώθηκε κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 29 του ν. 4024/2011 (Α΄ 226) και η οποία προέκυψε από την εφαρμογή του άρθρου 57 του ν. 2324/1995 (Α΄ 146) όπως επαναφέρθηκε σε ισχύ και τροποποιήθηκε με το άρθρο 44 του ν. 2873/2000 (Α΄ 285) και διατηρήθηκε σε ισχύ με τις παραγράφους 8 και 9 του άρθρου 12 του ν. 3205/2003 (Α΄ 297), από την 1.9.2018 καταβάλλεται σε όλους τους υπαλλήλους όλων των οργανικών μονάδων του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου ή ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, συμπεριλαμβανομένων των αποφοίτων της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Σ.Δ.Δ.Α.), με ημερομηνία διορισμού ή μετάταξης ή διοικητικής υπαγωγής της υπηρεσίας της οργανικής τους θέσης στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων έως 31.03.2019.»
    Απόρροια των ανωτέρω είναι υπάλληλοι που υπηρετούν, μεταφέρθηκαν, διορίστηκαν, μετατάχθηκαν, κ.ο.κ. μετά την 31η-03-2019, να αμείβονται πολύ λιγότερο από τους άλλους συναδέλφους τους του Υπουργείου Ανάπτυξης ενώ διαθέτουν τα ίδια προσόντα και επιτελούν αντίστοιχο έργο υπό τις αυτές εργασιακές συνθήκες στο ίδιο Υπουργείο.
    ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΑΡΘΟΥΝ ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΝΙΣΟΤΗΤΕΣ και η άδικη αντιμετώπιση των
    υπαλλήλων του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων οι οποίοι διορίσθηκαν ή μετατάχτηκαν σε αυτό μετά τις 31-03-2019 και κατ’ εφαρμογή της συνταγματικής αρχής της ισότητας, προτείνεται να προστεθεί άρθρο στο νομοσχέδιο που να συμπεριλαμβάνει και εργαζόμενους που υπηρετούν στο Υπουργείο Ανάπτυξης & Επενδύσεων και μετά την 30η-03-2019

  • 12 Μαΐου 2022, 15:15 | Αλεξάνδρα Καραβά

    Η 11/10/2018 αποτελεί ημερομηνία ορόσημο, αφού με τη δημοσίευση του νόμου 4569/2018 (άρθρο 45) έγινε το αυτονόητο, εξομοιώθηκαν μισθολογικά όλοι οι υπηρετούντες υπάλληλοι στο ΥπΟικ και σε άλλους φορείς όπως και στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης. Με το προτεινόμενο άρθρο, συνεχίζεται η κατάφορη αδικία και ο διαχωρισμός υπαλλήλων βάση του χρόνου υπηρεσίας, ενώ διαιωνίζεται η παράλογη και αντισυνταγματική συνθήκη, σύμφωνα με την οποία εργαζόμενοι με τις ίδιες σχέσεις εργασίας, τα ίδια προσόντα και το ίδιο αντικείμενο, να παρουσιάζουν σημαντικές μισθολογικές αποκλίσεις. Προς άρση των ανωτέρω ανισοτήτων επιβάλλεται η θεσμοθέτηση της καθολικής και με πάγιο τρόπο επέκτασης της Προσωπικής Διαφοράς για το σύνολο του των υπηρετούντων υπαλλήλων στους εν λόγω φορείς.

  • 12 Μαΐου 2022, 15:31 | Χρήστος Βήτα

    ντροπή σας να σταματάτε να περνάτε σχόλια επειδή δεν είναι της αρεσκείας σας. είναι παράνομο, χυδαίο και βαθιά αντιδημοκρατικό. δυστυχώς, δεν διαφέρετε σε τίποτα από τους άλλους. μόνο στη ρητορική, κατά βάθος είστε το ίδιο αντιδημοκρατικοί και επικίνδυνοι. ΠΕΡΑΣΤΕ ΤΑ ΣΧΌΛΙΑ ΤΩΡΑ!

  • 12 Μαΐου 2022, 14:43 | ΘΟΔΩΡΗΣ Τ

    ΩΣ ΠΡΩΗΝ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΤΟΥ ΥΠΟΙΚ ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 27 ΤΟΥ Ν.4354/2015, ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΙΣΕΡΧΟΜΕΝΟΥΣ ΜΕΤΑ ΤΟΝ 10/2018 ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΔΥΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΦΟΡΕΑ.

  • 12 Μαΐου 2022, 13:01 | ΝΙΚΗ ΚΟΤ

    ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΤΗΣ ΙΣΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΙΣΟΝΟΜΙΑΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΕΙ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ ΚΑΙ Η ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΗΣ ΠΔ ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΟΥ, ΚΑΙ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΜΕΤΑ ΤΟ 2018 ΔΕΝ ΤΗΝ ΛΑΜΒΑΝΟΥΝ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΑΝΟΙΞΕΙ ΑΚΟΜΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ Η ΨΑΛΙΔΑ ΤΗΣ ΑΝΙΣΗΣ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΗΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΜΕ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΠΟΥ ΠΑΡΑΓΟΥΝ ΤΟ ΙΔΙΟ ΚΑΙ ΙΣΩΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΡΓΟ.

  • 12 Μαΐου 2022, 13:13 | Αγγελική

    Η προτεινόμενη διάταξη δεν ρυθμίζει το από ετών εκκρεμές ζήτημα των υπαλλήλων του Υπ. Οικονομικών που δεν εντάχθηκαν στην προηγούμενη νομοθετική ρύθμιση του Νοεμβρίου 2018 για χορήγηση της προσωπικής διαφοράς, μολονότι η απόφαση μετάταξής τους είχε εκδοθεί πριν τη δημοσίευση του σχετικού νόμου, λόγω «καθυστερημένης» έκδοσης του ΦΕΚ μετάταξης καθώς και εκείνους που μετατάχθηκαν μετά το 2018. Ως εκ τούτου, η άνιση μεταχείριση που υφίστανται περισσότεροι από 300 υπάλληλοι του Υπουργείου Οικονομικών παραμένει, όπως και η συνεχιζόμενη παραβίαση των αρχών της ίσης αμοιβής και ίσης μεταχείρισης από πλευράς πολιτείας.

  • 12 Μαΐου 2022, 13:45 | Αθανασία Γ.

    Το άρθρο πρέπει να τροποποιηθεί ώστε η Π.Δ. να αποδοθεί στους υπαλλήλους του Ελεγκτικού Συνεδρίου, οι οποίοι έχουν διορισθεί ή μεταταχθεί μετά τον 10.2018 και δεν την λαμβάνουν.
    Συγκεκριμένα, η παρούσα διατύπωση παρεκκλίνει περαιτέρω από τη συνταγματική αρχή της ισότητας αφού όχι μόνο δεν ρυθμίζει το συγκεκριμένο θέμα, αλλά ενισχύει τη μισθολογική ανισότητα μεταξύ υπαλλήλων με ίδια καθήκοντα και αντίστοιχα τυπικά προσόντα.

  • 12 Μαΐου 2022, 13:29 | ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ

    Διεκδικούμε την ΠΔ γιατί την αξίζουμε και τη δικαιούμαστε.Είμαστε πολλοί συνάδελφοι με πολλά τυπικά προσόντα,πτυχία και πολυετή προϋπηρεσία αλλά παρ’όλα αυτά αμειβόμαστε με μισθούς που δεν μας επιτρέπουν να ζούμε αξιοπρεπώς.
    Θα πρέπει άμεσα να αποκατασταθεί αυτή η μισθολογική αδικία με τη χορήγηση της ΠΔ.Δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν υπάλληλοι δύο ταχυτήτων με διαφορετικά μισθολογικά κριτήρια, όταν όλοι εκτελούμε τις ίδεις εργασίες και τα ίδια καθήκοντα.Ζητάμε το αυτονόητο-τη μισθολογική μας εξίσωση!!!

  • 12 Μαΐου 2022, 13:07 | Πετειναράκης Κωνσταντίνος

    Στα πλαίσια της ορθολογικής και ρεαλιστικής αντιμετώπισης της αμοιβής των Υπαλλήλων του ΥΠΟΙΚ το παρόν νομοσχέδιο προτίθεται (και σωστά κατά την άποψή μου ) να αναστείλει την μείωση της προσωπικής διαφοράς στη μισθολογική τους εξέλιξη.
    Στην προσπάθεια αυτή της ευεργετικής μέριμνας για τους παλαιούς υπαλλήλους του ΥΠΟΙΚ, δεν περιλαμβάνεται η απόδοση της προσωπικής διαφοράς στους υπαλλήλους που προσήλθαν στο ΥΠΟΙΚ μετά τον Οκτώβρη του 2018. Αυτό έχει συντελέσει στην δημιουργία επαγγελματικής αδικίας με προοπτική χρονικά την διόγκωση της διαφοράς αυτής . Η Δημιουργία υπαλλήλων δύο ταχυτήτων είναι πλέον γεγονός παραβιάζοντας κατάφωρα την συνταγματικά κατοχυρωμένη αρχή της ισότητας και της αναλογικότητας.

    Απαραίτητη προϋπόθεση για την εφαρμογή ενός Κοινού πλαισίου αξιολόγησης (στοιχείο που πραγματεύεται το παρόν νομοσχέδιο ) είναι η ίση αντιμετώπιση των υπαλλήλων με την χρήση ενιαίων τουλάχιστον κριτηρίων .
    Αυτό για να επιτευχθεί θα πρέπει στο παρόν άρθρο #28 # εξαρχής να προβλέπεται η χορήγηση της προσωπικής διαφοράς στους Υπαλλήλους του ΥΠΟΙΚ στους οποίους δεν τους χορηγείται σήμερα (υπαλληλοι οι οποίοι διορίστηκαν ή μετατάχθηκαν μετά τον Οκτώβριο του 2018

  • 12 Μαΐου 2022, 12:38 | Βανέσα Ντουφεξή

    Θα πρέπει στην παρούσα διάταξη να υπάρξει πρόβλεψη για τη χορήγηση της προσωπικής διαφοράς και σε όσους υπαλλήλους μετατάχθηκαν ή προσλήφθηκαν στο Υπουργείο Οικονομικών και τους εποπτευόμενους φορείς αυτού μετά τον 10/2018, προκειμένου να αρθεί η υπάρχουσα μισθολογική ανισότητα μεταξύ υπαλλήλων που ασκούν τα ίδια καθήκοντα και ανήκουν στον ίδιο κλάδο.

  • 12 Μαΐου 2022, 12:00 | Ελένη Πικραμμένου

    Οφείλει να διορθωθεί η μισθολογική ανισότητα μεταξύ υπαλλήλων ΥΠΟΙΚ και εποπτευόμενων φορέων και να αποδοθεί η προσωπική διαφορά σε όσους υπαλλήλους διορίστηκαν ή μετατάχθηκαν μετά τον 10/2018. Άλλωστε η ΠΔ αρχικώς αποδόθηκε με νομοθετική ρύθμιση στους ήδη υπηρετούντες υπαλλήλους, με τις διατάξεις του ν. 4024/2011 (Α’ 226) και ακολούθως επεκτάθηκε με τις διατάξεις του ν. 4354/2015 (Α΄ 176) και τελευταία του ν. 4569/2018 (Α’ 179), κατ΄ εφαρμογή της συνταγματικής αρχής της ισότητας.
    Θα πρέπει να γίνει το ίδιο για όλους τους υπαλλήλους που ήρθαν στο ΥΠΟΙΚ και τους εποπτευόμενους φορείς μετά τον 10/2018.

  • 12 Μαΐου 2022, 12:28 | Λαμπρινή Μότσια

    Πρέπει πρώτα να χορηγηθεί η Προσωπική Διαφορά σε όλους τους υπαλλήλους που υπηρετούν στο Υπ.Οικονομικών και μετά θα έχει νόημα και εφαρμογή η ρύθμιση του παρόντος άρθρου.
    Η χορήγηση της Προσωπικής Διαφοράς που αποδόθηκε αρχικά το 2011, επεκτάθηκε στη συνέχεια με τους ν.4354/2015 (Α ́ 176) και ν.4569/2018 (Α’ 179) και στους επόμενους υπαλλήλους που μετατάχθηκαν ή διορίστηκαν στο υπουργείο οικονομικών μέχρι και την 11.10.2018, με στόχο, όπως η ίδια η αιτιολογική έκθεση του ν.4569/2018 ανέφερε «την άρση της μισθολογικής ανισότητας μεταξύ υπαλλήλων που ασκούν όμοια καθήκοντα στον φορέα τους, κατ’ εφαρμογή και της συνταγματικής αρχής της ισότητας».
    Η άρση αυτή ωστόσο, δεν έχει γίνει για όσους υπαλλήλους μετατάχθηκαν ή διορίστηκαν στο Υπ.Οικονομικών μετά την 11.10.2018 και οι οποίοι δεν λαμβάνουν μέχρι και σήμερα την προσωπική διαφορά.
    Επομένως η ρύθμιση του παρόντος άρθρου δεν αφορά όλους τους υπαλλήλους του υπουργείου, αλλά μόνο ένα μέρος αυτό, με αποτέλεσμα την επιδείνωση και σε καμία περίπτωση την άρση της μισθολογικής ανισότητας που προέβλεπε το προηγούμενο νομοθέτημα και την εφαρμογή της συνταγματικής αρχής της ισότητας. Δηλαδή, φτιάχνουμε νόμους που παραβιάζουν τις συνταγματικές αρχές;

  • 12 Μαΐου 2022, 12:17 | Σμαράγδα Μαυροπούλου

    Αναφέρεστε σε κίνητρα επίτευξης στόχων και σύστημα αξιολόγησης, όταν ούτε σε αυτό το σχέδιο νόμου διορθώνετε την αδικία των μεγάλων μισθολογικών διαφορών υπαλλήλων με τα ίδια τυπικά προσόντα και το ίδιο αντικείμενο εργασίας στην ίδια υπηρεσία (ΓΓΠΣΔΔ). Αν δεν λυθεί το πρόβλημα με την μισθολογική ανισότητα, λόγω μη καταβολής της προσωπικής διαφοράς στους νέους υπαλλήλους, δεν μπορούμε να αναφερόμαστε σε κίνητρα απόδοσης και επίτευξης στόχων.
    Πρέπει να συμπεριληφθεί στο άρθρο και η χορήγηση της ΠΔ για τους υπαλλήλους που δεν την λαμβάνουν και πληρούν τα παραπάνω (ίδια υπηρεσία, ίδια προσόντα, ίδια περιγράμματα θέσης, ίδιο αντικείμενο εργασίας).

  • 12 Μαΐου 2022, 12:32 | Παναγιωτης

    Η Προσωπική Διαφορά πρέπει να δοθεί σε όλους τους υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών.

    Συγκεκριμένα:

    Η Προσωπική Διαφορά (ΠΔ) αποδόθηκε με τρεις νομοθετικές ρύθμισεις στους ήδη υπηρετούντες υπαλλήλους του ΥΠ.ΟΙΚ, ( ν.4024/2011 (Α’ 226), ν.4354/2015 (Α ́ 176) και τελευταία του ν.4569/2018 (Α’ 179), κατ ́ εφαρμογή της συνταγματικής αρχής της ισότητας, διευθετώντας το πρόβλημα της άνισης μισθολογικής αντιμετώπισης. Το νομοθετικό σώμα αποδέχθηκε ρητά την ανάγκη επίλυσης των θεμάτων μισθολογικής αντιμετώπισης επί τη βάσει της αρχής της ισότητας.
    Προτείνεται είτε η αλλαγή τίτλου του αρθ. 28 ή η προσθήκη νέου, όπου θα γίνεται θεσμοθέτηση & εισαγωγή της ΠΔ, (της παρ. 1 του άρθρου 27 του ν. 4354/2015 (Α΄ 176), όπως αυτή διαμορφώθηκε κατ΄ εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 29 του ν. 4024/2011 (Α΄ 226) και επεκτάθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 45 παρ.1 του ν.4569/2018), από την ημερομηνία ισχύος του παρόντος νόμου σε όλους τους υπαλλήλους με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου ή ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου του ΥΠΟΙΚ με λοιπές μισθολογικές διευκρινήσεις & εξειδικεύσεις, κατά αναλογία του άρθρου 45 του ν.4569/2018.
    Αν δεν τροποποιηθεί η τρέχουσα μισθολογική κατάσταση, διατηρείται μία κατάφωρη μισθολογική ανισότητα που λαμβάνει χώρα εις βάρος όσων υπηρετούν στο ΥΠΟΙΚ μετά τον Οκτώβριο του 2018.
    Είναι τουλάχιστον παράλογο και άδικο 2 υπάλληλοι με τα ίδια χρόνια υπηρεσίας, με τα ίδια προσόντα στην ίδια υπηρεσία να αμείβονται διαφορετικά (η διαφορά της Π.Δ.) επειδή ο ένας έτυχε να μεταταχθεί 1 ημέρα μετά τη δημοσίευση του Ν. 4569/18!!!

  • 12 Μαΐου 2022, 12:07 | Ιωάννης Τσιμαρακης

    Σκοπός οποιασδήποτε νομοθετικής ρύθμισης θα έπρεπε να είναι η άρση, μεταξύ άλλων, μισθολογικών ανισοτήτων, ιδίως μεταξύ υπαλλήλων που υπηρετούν στον ίδιο φορέα. Θα πρέπει να ληφθεί υπόψη το γεγονός, ότι η Προσωπική Διαφορά (ΠΔ) αποδόθηκε στους υπηρετούντες υπαλλήλους του ΥΠ.ΟΙΚ, με τους Ν.4024/2011 (Α’ 226), Ν.4354/2015 (Α ́ 176) και τελευταία του Ν.4569/2018 (Α’ 179), έχοντας ως βάση την εφαρμογή της συνταγματικής αρχής της ισότητας, διευθετώντας το πρόβλημα της άνισης μισθολογικής αντιμετώπισης. Το νομοθετικό σώμα αποδέχθηκε ρητά την ανάγκη επίλυσης των θεμάτων μισθολογικής αντιμετώπισης επί τη βάσει της αρχής της ισότητας.

    Με την παρούσα ρύθμιση, η κατάφωρη μισθολογική ανισότητα που λαμβάνει χώρα εις βάρος όσων υπηρετούν στο ΥΠΟΙΚ μετά τον Οκτώβριο του 2018 συνεχίζεται. Υπάλληλοι που μεταταχθήκαν μετά τις 11-10-2018 λαμβάνουν μικρότερο μισθό, σε σχέση με άλλους συναδέλφους τους, ακόμη και σε περιπτώσεις που έχουν είτε λιγότερα τυπικά προσόντα, είτε λιγότερα χρόνια προϋπηρεσίας, αντιμετωπίζοντας τις ίδιες ή ακόμα μεγαλύτερες ευθύνες, είτε ανήκουν και σε χαμηλότερη βαθμίδα εκπαίδευσης!

  • 12 Μαΐου 2022, 12:01 | Κυριάκος Κωστόπουλος

    Η συγκεκριμένη διάταξη δεν αφορά στο σύνολο των υπαλλήλων του ΥΠΟΙΚ. Με τη συγκεκριμένη διάταξη «ξεπαγώνει» η προσωπική διαφορά που λαμβάνουν όσοι υπάλληλοι του ΥΠΟΙΚ υπηρετούσαν (και εξακολουθούν να υπηρετούν) σε αυτό, μέχρι τον 10/2018. Όμως, όσοι υπάλληλοι διορίστηκαν ή μετατάχθηκαν στο ΥΠΟΙΚ έκτοτε, ΔΕΝ λαμβάνουν αυτή την προσωπική διαφορά! Γι αυτούς του υπαλλήλους ΔΕΝ προβλέπεται τίποτα στη συγκεκριμένη διάταξη. Με αυτόν τον τρόπο όχι μόνο διατηρείται μια απαράδεκτη και αντισυνταγματική διαφορά ανάμεσα στις αποδοχές των «παλαιών» και των «νέων» υπαλλήλων του ΥΠΟΙΚ, αλλά αυτή η διαφορά αυξάνεται σε δυσθεώρητα ύψη.
    Πιστεύω ότι, πριν από οποιοδήποτε «ξεπάγωμα» της εν λόγω προσωπικής διαφοράς ή παράλληλα με αυτό, πρέπει να προβλεφθεί η ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΔΙΑΦΟΡΑΣ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΙΚ, ανεξαρτήτως χρόνου ένταξής τους σε αυτό.
    Σημειώνεται, δε, ότι μέχρι σήμερα έχουν γίνει δύο νομοθετικές ρυθμίσεις (2015 και 2018) ώστε την εν λόγω προσωπική διαφορά να λάβουν όλοι οι Υπάλληλοι του ΥΠΟΙΚ που υπηρετούσαν μέχρι εκείνη τη στιγμή, ακριβώς με το σκεπτικό ότι δεν είναι θεμιτό να υπάρχουν υπάλληλοι που αμείβονται διαφορετικά ενώ παρέχουν την ίδια εργασία, στον ίδιο φορέα. (συχνά και στο ίδιο γραφείο). Το 2018, μάλιστα, την ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΛΑΒΑΝ ΚΑΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΑΛΛΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ (Οικονομίας και Ανάπτυξης) επειδή συστεγάζονταν στο κτίριο του ΥΠΟΙΚ επί της οδού Νίκης και κρίθηκε ότι δεν θα μπορούσαν να παρέχουν την ίδια εργασία, στον ίδιο χώρο με τους συναδέλφους τους από το ΥΠΟΙΚ και να αμείβονται διαφορετικά από αυτούς!

  • 12 Μαΐου 2022, 11:07 | Νικολεττα

    Η προσωπική διαφορά καλυτερα να καταργηθει γιατι μονο μισθολογικές ανισότητες δημιουργηθει. Οταν δίνετε υπολογίζεται με διαφορετικό τροπο απο τους ήδη υπηρετούντες όποτε πάλι μισθολογική ανισότητα δημιουργείται.. Δεν ειναι σταθερο ποσό ο καθε υπαλληλος λαμβάνει διαφορετικό ποσό ανάλογα αν διορίσθηκε ή μετατάχτηκε αν εχει προϋπηρεσία στο δημοσιο και ποσά χρονια αν εχει μεταπτυχιακό ή διδακτορικό. Ας καταργηθει αμεςα και ας γίνει ενα ισότιμο και δίκαιο μισθολόγιο που όλοι θα αμοιβονται Ίσα..