1. Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας του άρθρου 4 παρ. 1 του ν.2344/1995 (ΦΕΚ 212 Α΄), η οποία αποτελεί Γενική Γραμματεία του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, μετονομάζεται σε Γενική Γραμματεία Προστασίας του Πολίτη. Όπου στην κείμενη νομοθεσία γίνεται αναφορά στη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας ή στον Γενικό Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας νοείται εφεξής η Γενική Γραμματεία Προστασίας του Πολίτη και ο Γενικός Γραμματέας Προστασίας του Πολίτη, αντιστοίχως.
2. Η Γενική Γραμματεία Προστασίας του Πολίτη έχει ως αποστολή τη μελέτη, τον σχεδιασμό, την οργάνωση και τον συντονισμό της δράσης για την πρόληψη, ετοιμότητα, ενημέρωση και αντιμετώπιση των φυσικών, τεχνολογικών και λοιπών καταστροφών ή καταστάσεων έκτακτης ανάγκης καθώς και την ενημέρωση του κοινού για τα ζητήματα αυτά. Στο πλαίσιο της ανωτέρω αποστολής στη Γενική Γραμματεία Προστασίας του Πολίτη υπάγεται το Πυροσβεστικό Σώμα, το οποίο συνιστά τον επιχειρησιακό της βραχίονα.
Αρχική Αναδιοργάνωση Υπηρεσιών του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του ΠολίτηΆρθρο 52: Γενική Γραμματεία Προστασίας του Πολίτη
Άρθρο 52: Γενική Γραμματεία Προστασίας του Πολίτη
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 01: Σύσταση Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών και Επιτελικού Σχεδιασμού
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 02: Υπηρεσία Διαχείρισης Ευρωπαϊκών και Αναπτυξιακών Προγραμμάτων
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 03: Διεύθυνση Υποστήριξης
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 04: Διεύθυνση Yποδομών
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 05: Διεύθυνση Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 06: Προσωπικό – Στελέχωση
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 07: Καταργούμενες-Μεταβατικές διατάξειςΆρθρο 07: Καταργούμενες-Μεταβατικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 08: Αρμοδιότητα
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 09: Διάρθρωση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 10: Στελέχωση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 11: Ευρωπαϊκό Ταμείο Προσφύγων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 12: Δομές Φιλοξενίας Αιτούντων Άσυλο ή υπηκόων τρίτων χωρών που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 13: Λειτουργικά ζητήματα Υπηρεσιών Ασύλου
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 14: Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 15: Μεταβατικές διατάξειςΆρθρο 15: Μεταβατικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 16: Λοιπές Διατάξεις
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 17: Αποστολή Πυροσβεστικού Σώματος
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 18: Αρμοδιότητες Π.Σ.
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 19: Χαρακτήρας Π.Σ. και πυροσβεστικού προσωπικού
- 45 ΣχόλιαΆρθρο 20: Διάρθρωση Υπηρεσιών Π.Σ.
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 21: Σύσταση Ενιαίου Συντονιστικού Κέντρου Επιχειρήσεων (Ε.Σ.Κ.Ε.) μετά από συγχώνευση
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 22: Αναβάθμιση της Πυροσβεστικής Ακαδημίας-Εθνική Σχολή Πολιτικής Προστασίας (Ε.Σ.ΠΟ.Π.)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 23: Σύσταση Διεύθυνσης Επιθεώρησης και Ελέγχου Πυροσβεστικού Σώματος (Δ.Ε.Ε.Π.Σ.)
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 24: Αρχηγείο Πυροσβεστικού Σώματος
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 25: Διοίκηση – Βαθμοί Διοικούντων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 26: Ζητήματα εναρμόνισης διατάξεων του π.δ. 305/1992 και ρυθμίσεις θεμάτων κρίσεως-προαγωγών
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 27: Ανασυγκρότηση Συμβουλίων Π.Σ.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 28: Γραφείο Αρχηγού Π.Σ.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 29: Υπαρχηγός Επιχειρήσεων
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 30: Υπαρχηγός ΥποστήριξηςΆρθρο 30: Υπαρχηγός Υποστήριξης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 31: Γραφεία Υπαρχηγού Επιχειρήσεων και Υπαρχηγού Υποστήριξης Π.Σ.
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 32: Γραφείο Προϊσταμένου Επιτελείου Αρχηγείου Π.Σ.Άρθρο 32: Γραφείο Προϊσταμένου Επιτελείου Αρχηγείου Π.Σ.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 33: Διευθυντές Διευθύνσεων Αρχηγείου Πυροσβεστικού Σώματος
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 34: Προϊστάμενοι Τμημάτων Διευθύνσεων – Προσωπικό Τμημάτων
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 35: Τοποθέτηση Προσωπικού
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 36: Υγειονομική Υπηρεσία Πυροσβεστικού Σώματος (ΥΓ.Υ.Π.Σ.)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 37: Πυροσβεστικό Μουσείο
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 38: Διάρθρωση-Αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Πυροσβεστικών Επιχειρήσεων (Διεύθυνση I)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 39: Διάρθρωση – Αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Προληπτικής Πυροπροστασίας (Διεύθυνση II)
- 88 ΣχόλιαΆρθρο 40: Διάρθρωση – Αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Στρατηγικού Σχεδιασμού και Επικοινωνίας (Διεύθυνση ΙΙΙ)
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 41: Διάρθρωση – Αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Ανθρώπινων Πόρων (Διεύθυνση IV)
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 42: Διάρθρωση – Αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Οικονομικών (Διεύθυνση V)
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 43: Διάρθρωση – Αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Τεχνικής Υποστήριξης (Διεύθυνση VI)
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 44: Διάρθρωση – Αρμοδιότητες της Νομικής Υπηρεσίας του Αρχηγείου Πυροσβεστικού Σώματος
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 45: Αρμοδιότητες και Λειτουργία των Περιφερειακών Πυροσβεστικών Διοικήσεων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 46: Αρμοδιότητες και λειτουργία των Διοικήσεων Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Νομών (ΔΙ.Π.Υ.Ν.)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 47: Καθήκοντα Διοικητή Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Νομού
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 48: Βαθμοί έως τους οποίους εξελίσσονται οι Αξιωματικοί
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 49: Κωδικοποίηση διατάξεωνΆρθρο 49: Κωδικοποίηση διατάξεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 50: Μεταβατικές διατάξεις
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 51: Καταργούμενες διατάξειςΆρθρο 51: Καταργούμενες διατάξεις
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 52: Γενική Γραμματεία Προστασίας του Πολίτη
- Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρο 53: Ανασυγκρότηση της Διυπουργικής Επιτροπής Εθνικού Σχεδιασμού Πολιτικής ΠροστασίαςΆρθρο 53: Ανασυγκρότηση της Διυπουργικής Επιτροπής Εθνικού Σχεδιασμού Πολιτικής Προστασίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 54: Ανασυγκρότηση του Κεντρικού Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 55: Αποστολή και δράση Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας
- 39 ΣχόλιαΆρθρο 56: Ρυθμίσεις θεμάτων Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 57: Μεταβατικές Διατάξεις
- 46 ΣχόλιαΆρθρο 58: Λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 59: Καταργούμενες Διατάξεις
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
5 Φεβρουαρίου 2013, 10:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
16 Φεβρουαρίου 2013, 15:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
9 Σχόλια 556 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 6362 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός του Σωφρονιστικού Κώδικα- Tροποποιήσεις στον ν. 2776/1999
- ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ
- ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΔΕΣΜΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΤΗΣ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΙΚΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Σχέδιο νόμου για την εναρμόνιση της Οδηγίας 2019/69, δυνάμει της Οδηγίας 2021/555
- Ρυθμίσεις Σωφρονιστικής νομοθεσίας και λοιπές διατάξεις Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη
- Δημόσιες υπαίθριες συναθροίσεις
- Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, Αναδιάρθρωση της ΓΓΠΠ, Αναβάθμιση Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας, Αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο Νόμου Περί Διεθνούς Προστασίας
- Εθνικό Σύστημα Πολιτικής Προστασίας
- Τροποποίηση διατάξεων του ν. 2168/1993 (Α΄ 147) «Ρύθμιση θεμάτων που αφορούν όπλα, πυρομαχικά, εκρηκτικές ύλες, εκρηκτικούς μηχανισμούς και άλλες διατάξεις»
- Τεχνικές προδιαγραφές για την προμήθεια συστημάτων αναγνώρισης πινακίδων οχημάτων που διέρχονται από τα νομοθετημένα συνοριακά σημεία διέλευσης της χώρας
- «Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια οχημάτων ειδικής χρήσης»
- Τεχνικές Προδιαγραφές για την προμήθεια επιβατικών αυτοκινήτων διπλού καυσίμου Ελληνικής Αστυνομίας
- Διακήρυξη ανοικτού διεθνούς δημόσιου διαγωνισμού με θέμα «Παροχή Υπηρεσιών στην Υπηρεσία Ασύλου και στην Αρχή Προσφυγών »
- Ελληνική Αστυνομία
- Διερεύνηση Ναυτικών Ατυχημάτων
- Τεχνητό Εμπόδιο
- Επικουρική Ακτοφυλακή
- Αναδιοργάνωση Υπηρεσιών του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη
- Ένοπλοι ιδιώτες φρουροί σε εμπορικά πλοία
- Εθελοντές Πυροσβέστες
- Σύσταση Ελληνικής Ακτοφυλακής
- Γραφείο Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας στο Υπ. Προστασίας του Πολίτη
- Προδιαγραφές χορήγησης και ανάκλησης για το καθεστώς του πρόσφυγα
- Aσυλο και Πρώτη Υποδοχή
- Έλεγχος απόκτησης και κατοχής όπλων
- Σύσταση Γραφείου Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας
Θεωρώ ότι δεν πρέπει να αλλάξει το όνομα της Γ.Γ.Π.Π. σε Γενική Γραμματεία Προστασίας του Πολίτη. Ο όρος «ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ» ή «CIVIL PROTECTION» είναι αναγνωρισμένος σε Ευρωπαϊκό και Διεθνές Επίπεδο.
Αναφορικα με το ζήτημα των οχήματων (συμφωνω με την άποψη του κ. Κοκαλάκη) που χρησιμοποιούνται από τις αρμόδιες υπηρεσίες Πολιτικής Προστασίας (ΓΓΠΠ, Αποκεντρωμένη Διοίκηση, Περιφέρεια – Περιφερειακές Ενότητές, Δήμοι) θα πρέπει να διέπονται από το ίδιο νομικό καθεστώς που ισχύει και για τα οχήματα των υπολοίπων αρμόδιων υπηρεσιών (Αστυνομία, Πυροσβεστική, ΕΚΑΒ). Η διαδικασία πιστοποίησης των οχημάτων για κάθε φορέα (στα γεωγραφικά όρια της διοικητικής του ευθύνης) θα γίνεται με ευθύνη της Γ.Γ.Π.Π..
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΩΝ ΟΡΑΝΩΣΕΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ στα πλαίσια του παρόντος σχεδίου Νόμου, μετά από πρόσκληση εκπροσώπων εθελοντικών οργανώσεων (ενταγμένων και μη), σε ανοικτή συζήτηση, σας υποβάλει προτάσεις επί του άρθρου.
Αρθρο 52 – παρ. 1
Θεωρούμε ότι δεν πρέπει να αλλάξει το όνομα της Γ.Γ.Π.Π. σε Γενική Γραμματεία Προστασίας του Πολίτη. Μια τέτοια αλλαγή θα επιφέρει μεγάλες επιβαρύνσεις σε όλους του εμπλεκόμενους φορείς για την αλλαγή λογοτύπου, ταμπελών, σημάτων. Επίσης ο όρος «ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ» ή «CIVIL PROTECTION” είναι διεθνώς αναγνωρισμένος.
Με τιμή
για το Διοικητικό Συμβούλιο
Νάκος Δημήτριος
Πρόεδρος Δ.Σ.
Θα πρέπει τα οχήματα των Υπηρεσιών Πολιτικής Προστασίας (ΓΓΠΠ, Αποκεντρωμένης Διοίκησης, Περιφέρειας – Περιφερειακών Ενοτήτων, Δήμων)να διεπόνται από τις διατάξεις που διέπονται και τα οχήματα των υπολοίπων Φορέων Εκτάκτων Αναγκών (Περιπολικά, Πυροσβεστικά, Ασθενοφόρα) για ελέυθερη διέλευση διοδίων, ελεύθερη κίνηση σε λεωφορειοδρόμους κ.λ.π.
κ. Υπουργέ,
Θεωρώ ότι η μετονομασία της «Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας» σε «Γενική Γραμματεία Προστασίας του Πολιτη» συνιστά μέγα λάθος. Διεθνώς, ο όρος «πολιτική προστασία» ταυτίζεται με την αντιμετώπιση μαζικών καταστροφών («φυσικών» ή «ανθρωπογενών»). Ομοίως και για τη θέση του «Γενικού Γραμματέα». Αντιθέτως, ο όρος «προστασίας του πολίτη» έχει μια γενικότερη αναφορά και μπορείνα περιλαμβάνει, τόσο τις «μαζικές» όσο και τις «ατομικές» έκτακτες ανάγκες, περιλαβανομένης και της προστασίας του πολίτη από εγκληματικές πράξεις. Κατά τη γνώμη μου, θα ήταν ορθολογικότερο το Υπουργείο να μετονομαστεί σε Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και να έχει τις δύο διαστάσεις, Γενική Γραμματεία Δημοσίας Τάξης και Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας. Φυσικά, η πυροσβεστική θα ανήκει στη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας. Η Γενική Γραμματεία ΠΟλιτικής Προστασίας θα έχει δύο βασικές αρμοδιότητες, η μία θα επικεντρώνεται στην πρόληψη και η άλλη στην επιχειρησιακή αντιμετώπιση των καταστροφών. Η Πυροσβεστική θα έχει την επιχειρησιακή αρμοδιότητα. Θετικό το ότι δημιουργείται ένα ενιαίο επιχειρησιακό κέντρο. Προσοχή, ανάλογα με την καταστροφή να υπάρξει και η αντίστοιχη στελέχωση του Κέντρου Επιχειρήσεων. Τέλος, θεωρώ επίσης θετικό το ότι επιτέλους ρυθμίζονται θέματα ασφάλισης όλων των εθελοντών πολιτικής προστασίας.
Με τιμή,
Νίκος Πετρόπουλος
ΚΟινωνιολόγος
θα πρέπει να θεσμοθετηθεί να υπάρχει επιχειρησιακή συχνότητα εκτάκτης ανάγκης συμβάντος, ώστε ανεξάρτητα από τη συχνότητα του κάθε φορέα να υπάρχει σε κάθε εμπλεκόμενο φορέα ένας ασύρματος στη συχνότητα αυτή, για άμεση ενημέρωση όλων εμπλεκομένων και όχι ο συντονιστής ή ο επικεφαλής να γυρνά στη συχνότητα του κάθε φορέα για να δώσει οδηγίες ή να ενημερώσει ότι π.χ. βρέθηκε ο αγνοούμενος και σταματούν οι έρευνες ή ότι θα πρέπει να…
Επίσης θα πρέπει να θεσμοθετηθεί το χρώμα του φάρου και ο ήχος της σειρήνας των υπηρεσιακών οχημάτων της πολιτικής προστασίας προκειμένου να μη γίνονται παρανομίες…
Θα πρέπει στο νέο Νόμο να συμπεριληφθούν και τα άρθρα που στο Ν.3013/02 αφορούν τα αποκεντρωμένα όργανα προκειμένου τόσο να επικαιροποιηθούν τα νέα όργανα (στη θέση των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων υπάρχουν οι Περιφερειακές Ενότητες και οι Περιφέρειες, υπάρχουν οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις στη θέση των Κρατικών Περιφερειών)και με άλλες υπηρεσιακές δομές.
Όταν ο Γενικός Γραμματέας της Αποκ. Διοίκησης με εξουσιοδότηση του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας μπορεί να αναλάβει τη διαχείριση μιας κρίσης θα πρέπει και η Διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας να έχει αρμοδιότητες συντονισμού και ελέγχου των υποκείμενων μονάδων πολιτικής προστασίας.
Στο Ν.3013/02 αναφέρεται το ίδιο κείμενο αρμοδιοτήτων για το χώρο ευθύνης του, στον Περιφερειάρχη, στο Νομάρχη, στο Δήμαρχο χωρίς να αναφέρεται ρητά πότε αναλαμβάνει την ευθύνη ο καθένας τους, αφού καμιά καταστροφή δεν είναι μεγάλη εξ αρχής (πλην σεισμού), με αποτέλεσμα να δημιουργείται σύγχιση. Κάθε σπιθαμή γης ανήκει σε ένα Δήμαρχο, ένα Αντιπεριφερειάρχη – Περιφερειάρχη, ένα Γενικό Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοήκησης και στον Γενικό Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας….
Ίσως θα ήταν σκόπιμο να ταυτοποιηθεί και ο χαρακτηρισμός των καταστροφών ανάλογα με τα γεωγραφικά όρια. Γενική καταστροφή που αναφέρεται αν έχουν πληγεί τρείς περιφέρειες, αν δεν είναι πανδημία ή ραδιενέργεια είναι δύσκολο να βρείς στο χάρτη περιοχή (πιθανώς στη περιοχή του Μετσόβου, περιφέρειες Δυτ. Μακεδονίας, Ηπείρου και Θεσσαλίας). Σήμερα υπάρχουν νομοί με δυο Δήμους(π.χ. Κιλκίς) με μεγάλη γεωγραφική έκταση. Θα πρέπει λοιπόν να αλλάξει και η ονοματοδοσία στο χαρακτηρισμό των καταστροφών.
Απαιτείται με την ευκαιρία του νέου νόμου ένα «ρετρουσάρισμα» όλου του Ν.3013/02 λαμβάνοντας υπόψη τη νέα διοικητική δομή της χώρας και τις «εμπειρίες» της τελευταίας δεκαετίας.
Παράλληλα είναι ευκαιρία να διορθωθούν κάποια λάθη και κάποιες παραλείψεις. Π.χ. δεν προβλέπεται ο προϊστάμενος πολιτικής προστασίας του Δήμου να συμμετέχει στο Συντονιστικό Όργανο του Δήμου…, ή στο τελευταίο άρθρο που είναι το σήμα της πολιτικής προστασίας το ισόπλευρο τρίγωνο το αναφέρει ισοσκελές εκ παραδρομής μια και ισοσκελές είναι το τρίγωνο της πολιτικής άμυνας.
Επειδή από τέλη Δεκεμβρίου 1996 ανέλαβα ως υπεύθυνος και προίστάμενος Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και στην συνέχεια της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης (17 συνολικά χρόνια)σκέφτομαι τη συνεχή προσπάθεια να ενημερώσουμε τον κόσμο για το τι σημαίνει Πολιτική Προστασία και ποιά είναι η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας και τη σύγχιση που υπάρχει μέχρι σήμερα, μιας και μας λένε ότι «άρα είστε ΠΣΕΑ». Βέβαια καθοριστικός παράγοντας για αυτή την κατάσταση αιτία είναι η μη δημιουργία Υπηρεσιών Πολιτικής Προστασίας στα Υπουργεία και έτσι π.χ. το Υπουργείο Παιδείας στέλνει εγκυκλίους στα σχολεία για σχεδιασμό έναντι σεισμών και να υπογράφει Δ/νση ΠΣΕΑ, όταν η ΠΣΕΑ καμιά δουλειά δεν έχει με το σεισμό σε καιρο ειρήνης.
Η αλλαγή του ονόματος της Γενικής Γραμματείας θα δημιουργήσει επιπλέον πρόβλημα όταν όλες όι περιφερειακές υπηρεσίες (σε αποκεντρωμένες διοικήσεις,περιφέρεριες, ΟΤΑ) έχουν τον τίτλο ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ σύμφωνα με τον Ν.3852/10 ( ΚΑΛΛΙΚΡΆΤΗΣ) και έτσι ονομάστηκαν και στους εσωτερικούς οργανισμούς τους, που δημοσιεύθηκαν σε ΦΕΚ, ενώ και ο όρος CIVIL PROTECTION είναι διεθνής.Παράλληλα και όλο το υπόλοιπο παρόν σχεδιο νόμου αναφέρεται σε εθελοντές πολιτικής προστασίας, υπηρεσίες πολιτικής προστσίας, σχολή πολιτικής προστσίας, αντικείμενα πολιτικής προστασίας. Θα είναι ανακόλουθο η Γενική Γραμματεία να έχει άλλο όνομα.
Τις προτάσεις μου τις έχω καταθέσει στο Γραφείο του κ. Υπουργού.
Αφορούν τη συνεχιζόμενη εκπαίδευση και κατάρτιση των σπουδαστών στην Αστυνομική Ακαδημία, καθώς και τις Μεταπτυχιακές Σπουδές.
Δεν αντιλαμβάνομαι τους λόγους για τους οποίους το Υπουργείο θέλει να μετονομάσει τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας σε Γενική Γραμματεία Προστασίας του Πολίτη. Ποιος ο λόγος να σπαταληθούν πολύτιμοι οικονομικοί πόροι για αλλαγή λογότυπων, εμβλημάτων, ταμπελών κλπ για μια απλή μετονομασία;