Άρθρο 04: Διεύθυνση Yποδομών

1. Η Διεύθυνση Υποδομών διαρθρώνεται στα εξής τμήματα:
α) Τμήμα Προμηθειών, Εξοπλισμών και Πληροφορικής,
β) Τμήμα Τεχνικών Έργων και Κτιρίων και
γ) Τμήμα Διενέργειας Διαγωνιστικών Διαδικασιών.
2. Το Τμήμα Προμηθειών – Εξοπλισμών και Πληροφορικής είναι ιδίως αρμόδιο για την προετοιμασία, διαβούλευση και κατάρτιση των σχετικών τεχνικών δελτίων, την υποβολή τους προς έγκριση στη Διεύθυνση Ευρωπαϊκών και Αναπτυξιακών Προγραμμάτων, την κατάρτιση των τεχνικών προδιαγραφών, την έρευνα αγοράς, την παρακολούθηση εκτέλεσης της σύμβασης, την παραλαβή των παραδοτέων, την ανάθεση συντήρησης και καλής λειτουργίας των παραδοτέων στους τομείς της προμήθειας αγαθών, υπηρεσιών, εξοπλισμών και πληροφορικής και διαρθρώνεται στα ακόλουθα γραφεία:
α) Στο Γραφείο Σύνταξης Τεχνικών Δελτίων και Τεχνικών Προδιαγραφών, το οποίο έχει ως αρμοδιότητες ιδίως:
αα) την προετοιμασία των τεχνικών δελτίων.
ββ) τη σύνταξη των ανωτέρω τεχνικών δελτίων,
γγ) την υποβολή τους προς έγκριση στη Διεύθυνση Ευρωπαϊκών και Αναπτυξιακών Προγραμμάτων,
δδ) την προετοιμασία των τεχνικών προδιαγραφών των σχετικών διαγωνιστικών διαδικασιών ή διαδικασιών ανάθεσης,
εε) την έρευνα αγοράς για τη σύνταξη των ανωτέρω τεχνικών προδιαγραφών,
στστ) τη διαβούλευση με τους τελικούς δικαιούχους για τη σύνταξη των ανωτέρω τεχνικών προδιαγραφών και
ζζ) τη σύνταξη των ανωτέρω τεχνικών προδιαγραφών.
β) Στο Γραφείο Εκτέλεσης Συμβάσεων, το οποίο έχει ως αρμοδιότητες ιδίως:
αα) την παρακολούθηση εκτέλεσης της σύμβασης,
ββ) την παραλαβή των παραδοτέων και
γγ) την ανάθεση συντήρησης και καλής λειτουργίας των παραδοτέων.
3. Το Τμήμα Τεχνικών Έργων και Κτιρίων είναι ιδίως αρμόδιο για την προετοιμασία και κατάρτιση των σχετικών τεχνικών δελτίων, την υποβολή τους προς έγκριση στη Διεύθυνση Ευρωπαϊκών και Αναπτυξιακών Προγραμμάτων, την κατάρτιση των τεχνικών προδιαγραφών, την έρευνα αγοράς, την παρακολούθηση εκτέλεσης της σύμβασης, την παραλαβή των παραδοτέων, την ανάθεση συντήρησης και καλής λειτουργίας των παραδοτέων, την επίβλεψη και εκτέλεση στους τομείς των έργων και μελετών και διαρθρώνεται στα ακόλουθα Γραφεία:
α) Στο Γραφείο Μελετών και Έργων, το οποίο έχει ως αρμοδιότητες ιδίως:
αα) την προετοιμασία των τεχνικών δελτίων,
ββ) τη σύνταξη των ανωτέρω τεχνικών δελτίων,
γγ) την υποβολή τους προς έγκριση στη Διεύθυνση Ευρωπαϊκών και Αναπτυξιακών Προγραμμάτων,
δδ) την προετοιμασία των τεχνικών προδιαγραφών των σχετικών διαγωνιστικών διαδικασιών ή διαδικασιών ανάθεσης,
εε) την έρευνα αγοράς για τη σύνταξη των ανωτέρω τεχνικών προδιαγραφών,
στστ) τη διαβούλευση με τους τελικούς δικαιούχους για τη σύνταξη των ανωτέρω τεχνικών προδιαγραφών,
ζζ) τη σύνταξη των ανωτέρω τεχνικών προδιαγραφών,
ηη) την ανάθεση ή εκπόνηση μελετών,
θθ) την εκτέλεση έργων με αυτεπιστασία.
β) Στο Γραφείο Εκτέλεσης Συμβάσεων, το οποίο έχει ως αρμοδιότητες ιδίως:
αα) την παρακολούθηση εκτέλεσης των σχετικών συμβάσεων εκπόνησης μελετών και εκτέλεσης έργων,
ββ) την παραλαβή των παραδοτέων,
γγ) την ανάθεση συντήρησης και καλής λειτουργίας των παραδοτέων,
δδ) την άσκηση των αρμοδιοτήτων της Διευθύνουσας ή Επιβλέπουσας υπηρεσίας των έργων.
4. Το Τμήμα Διενέργειας Διαγωνιστικών Διαδικασιών είναι ιδίως αρμόδιο για την προετοιμασία και σύνταξη των σχετικών Προκηρύξεων, τη διενέργεια των διαγωνιστικών διαδικασιών ή διαδικασιών ανάθεσης και τη σύναψη των σχετικών συμβάσεων στους τομείς υπηρεσιών, προμήθειας αγαθών, εξοπλισμών και πληροφορικής, εκπόνησης μελετών και εκτέλεσης έργων και διαρθρώνεται στα ακόλουθα γραφεία:
α) Στο Γραφείο Διενέργειας Διαγωνιστικών Διαδικασιών ή διαδικασιών ανάθεσης στους τομείς υπηρεσιών, προμήθειας αγαθών, εξοπλισμών και πληροφορικής, το οποίο έχει ως αρμοδιότητες ιδίως:
αα) την προετοιμασία και σύνταξη των σχετικών Προκηρύξεων και
ββ) τη διενέργεια των σχετικών διαγωνιστικών διαδικασιών ή διαδικασιών ανάθεσης.
β) Στο Γραφείο Διενέργειας Διαγωνιστικών Διαδικασιών για την εκπόνηση μελετών και την εκτέλεση έργων, το οποίο έχει ως αρμοδιότητες ιδίως:
αα) την προετοιμασία και σύνταξη των σχετικών Προκηρύξεων και
ββ) τη διενέργεια των σχετικών διαγωνιστικών διαδικασιών ή διαδικασιών ανάθεσης.
γ) Στο Γραφείο σύναψης συμβάσεων και νομικής υποστήριξης, το οποίο έχει ως αρμοδιότητες ιδίως:
αα) τη σύναψη των σχετικών συμβάσεων και
ββ) τη νομική υποστήριξη για την άσκηση των αρμοδιοτήτων του Τμήματος.
5. Ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης μπορεί να αναθέτει ειδικότερα καθήκοντα σε υπαλλήλους εντός του ιδίου Τμήματος, ανεξαρτήτως της αρμοδιότητας των Γραφείων, εφόσον απαιτούνται εξειδικευμένες γνώσεις για τη διεκπεραίωση των αρμοδιοτήτων του Τμήματος.
6. Οι κατά τα ως άνω αρμοδιότητες ασκούνται για κάθε προμήθεια αγαθών και υπηρεσιών, εκπόνησης μελετών και εκτέλεσης έργων των φορέων και των Σωμάτων του Υπουργείου.

  • 16 Φεβρουαρίου 2013, 14:31 | ΜΟΥΣΤΑΚΑΣ ΚΙΜΩΝ

    Αξιότιμε κ. Γενικέ,
    Σας δηλώνουμε την έντονη δυσφορία μας για τις εξελίξεις και τα θέματα που αφορούν Π.Π.Υ. και συμβασιούχους πυροσβέστες.
    Μέχρι σήμερα τα προβλήματα αυξάνονται, διογκώνονται και πολλαπλασιάζονται και ταυτόχρονα επιδεινώνονται και υποβαθμίζονται τα θέματα που αφορούν Π.Π.Υ., γεγονός που αποδεικνύεται από αναφορές στη Βουλή καθώς και από την πρόσφατη διαβούλευση της αναδιοργάνωσης του Π.Σ. και των μεταθέσεων του Π.Σ.
    Σας υπενθυμίζουμε ότι η κατάσταση αυτή μας βρίσκει εκ διαμέτρου αντίθετους και από εδώ και στο εξής θα μας βρείτε απέναντί σας εφόσον η αντιμετώπιση αυτή συνεχίζεται..
    1) Σας θυμίζουμε ότι η κυβέρνηση είναι τρικομματική και όχι της Ν.Δ. και δεν δικαιολογούνται αλαζονείες.
    2) Ο ακριβοθώρητος Υπουργός ΠΡΟ.ΠΟ. κ. Ν. Δένδιας δεν έχει κάνει καμία συνάντηση μαζί μας ενώ αντίθετα με το μόνιμο προσωπικό ήδη δύο. Ποια είναι η θέση σας;
    3) Αν συνδυάσουμε τα παραπάνω με τις προτάσεις προς διαβούλευση αναφορικά με τους Π.Π.Υ. και τους συμβασιούχους, συμπεραίνουμε ότι πρόθεση του Υπουργού είναι όχι η ενσωμάτωση μας στις τάξεις του Π.Σ. μισθολογικά και εργασιακά αλλά ο διαμελισμός και η υποβάθμιση μας.

    Με το παρόν έγγραφό μας θα σας ενημερώσουμε για τις «τυχαίες διατυπώσεις» του σχεδίου νόμου. Για τα υπόλοιπα θα σας ενημερώσουμε και σε άλλο σχετικό έγγραφο.

    Άρθρο 4 παρ. 2: «Το Τμήμα Προμηθειών – Εξοπλισμών και Πληροφορικής είναι ιδίως αρμόδιο για την προετοιμασία, διαβούλευση και κατάρτιση των σχετικών τεχνικών δελτίων, την υποβολή τους προς έγκριση στη Διεύθυνση Ευρωπαϊκών και Αναπτυξιακών Προγραμμάτων, την κατάρτιση των τεχνικών προδιαγραφών». Πρέπει να προστεθεί «κατάρτιση των τεχνικών προδιαγραφών σύμφωνα με την κοινοτική νομοθεσία».
    Άρθρο 6 παρ.1: Πρέπει να διευκρινιστεί αν στον όρο ένστολο προσωπικό συμπεριλαμβάνονται οι Π.Π.Υ.
    Άρθρο 19 παραγρ. 2: «το Πυροσβεστικό προσωπικό είναι μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι». Συνεπώς όπου αναφέρεται πυροσβεστικό προσωπικό δεν υπάγονται «το πολιτικό προσωπικό, σχέσεις ιδιωτικού δικαίου, οι πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης, οι συμβασιούχοι πυροσβέστες» ακόμα και οι εθελοντές πυροσβέστες. Δηλαδή οι επί δεκαετίες εργαζόμενοι Π.Π.Υ. και συμβασιούχοι πυροσβέστες που εργάζονταν και εργάζονται, δεν νοούνται πυροσβεστικό προσωπικό; Τι είναι αξιότιμε κ. Γενικέ;
    Άρθρο 19 παραγρ. 5α: «καθορίζονται οι κανονισμοί στολών των πυροσβεστών επί θητεία και εποχικού προσωπικού».
    Το άρθρο του 15 του Ν.3938/11 που ψηφίστηκε ομόφωνα από τα κόμματα της Βουλής μας ονομάζει Π.Π.Υ. δηλ. Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης με σύμβαση Δημοσίου Δικαίου. Αν κρίνουμε συνεπώς από το γεγονός ότι ήδη οι συμβασιούχοι δεν θα ανανεώσουν πενταετία και προτείνεται 1+2 αντιπυρικές, η ηγεσία πιθανώς επιχειρεί με τον όρο «επί θητεία» να σπάσει την πενταετία σε 1 ή 2 χρόνια ή σε ο,τιδήποτε την εξυπηρετεί. Συνεπώς όπου «επί θητεία» πρέπει να αντικατασταθεί σε Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης και όπου Εποχικοί Πυροσβέστες σε Συμβασιούχους Πυροσβέστες. Κάθε άλλη ερμηνεία είναι παράλογη και εκ του πονηρού.
    Άρθρο 19, παραγρ. 5γ. «Με απόφαση του Υπουργού ΠΡΟ.ΠΟ. καθορίζονται ο τρόπος και ο χρόνος λειτουργίας του Π.Σ., ο χρόνος εργασίας του προσωπικού και τα σχετικά με αυτά. Δηλαδή το προσωπικό θα ντύνεται και εξοπλίζεται χωρίς τις απαιτούμενες προδιαγραφές και θα εργάζεται 24 ώρες το 24ωρο χωρίς ανάπαυση γιατί έτσι λέει ο εκάστοτε Υπουργός; Τότε ποιος ο λόγος ύπαρξης των νόμων περί εργασίας, ανάπαυσης, ωραρίων, Μ.Α.Π. (Μέσων Ατομικής Προστασίας);
    Ομοίως ο ίδιος προβληματισμός ισχύει και για το άρθρο 19, παραγρ. 5α «τα μέσα και ο εξοπλισμός», δηλ. ο Υπουργός ΠΡΟ.ΠΟ. είναι υπεράνω των κοινοτικών οδηγιών και των εγχώριων νόμων;
    Άρθρο 27, παράγρ.1στ. «Το Συμβούλιο Επιτελικού Σχεδιασμού συγκροτείται από έναν εκπρόσωπο της ΠΟΕΥΠΣ και της ΕΑΠΣ ως μέλη». Δεν υπάρχει εκπρόσωπος της ΠΟΣΠΥΔ. Εκδόθηκε στις 07-02-2013 και αναμένεται η δημοσίευση της τροποποίησης της ονομασίας της Ομοσπονδίας μας σε Π.Ο.Π.Υ.ΣΥ.Π. «Πανελλήνια Ομοσπονδία Πενταετούς Υποχρέωσης, Συμβασιούχων Πυροσβεστών». Δηλαδή, θεωρεί η ηγεσία πως πέρα από τους εκπροσώπους των 8.500 περίπου μόνιμων υπαλλήλων δεν χρειάζεται συμμετοχή της Π.Ο.Π.Υ.ΣΥ.Π. που εκπροσωπεί 4.000 Π.Π.Υ. και 1.750 Συμβασιούχους Πυροσβέστες, δηλ. τους 5.750 υπαλλήλους του Πυροσβεστικού Σώματος! Όπως συνέβη πρόσφατα, όπου υπήρξε συζήτηση για την τροποποίηση του Ν.3938/11 που αφορούσε Π.Π.Υ. και δεν συμμετείχαν εκπρόσωποί τους!
    Άρθρο 38, Τμήμα 1ο, παραγρ. δ «έλεγχος και μελέτη καταλληλότητας και χρηστικότητας των υπαρχόντων». Καμία αναφορά για προδιαγραφές και υποχρέωση του Π.Σ. για εφαρμογή Κοινοτικών Οδηγιών και Νόμων περί υγιεινής και ασφάλειας.
    Άρθρο 41, Τμήμα 2ο , παρ. στ. «Η παρακολούθηση και ενημέρωση από τη Νομική Υπηρεσία του Α.Π.Σ. υποθέσεων που αφορούν ποινικές και αστικές δίκες κατά Υπαξιωματικών, πυροσβεστών και εποχικών πυροσβεστών και η φροντίδα για την λήψη μέτρων». Πρέπει να απαλειφτεί ο όρος εποχικοί πυροσβέστες από τη διάταξη αυτή καθώς το Τμήμα αυτό δεν είναι αρμόδιο για τους συμβασιούχους πυροσβέστες.
    Άρθρο 41, Τμήμα 3ο, «Εποχικού και επί θητεία προσωπικού». Όπου «επί θητεία» πρέπει να αντικατασταθεί με Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης (Π.Π.Υ.). Επίσης να προστεθούν στο τμήμα αυτό αντίστοιχες διατάξεις όπως αυτές της παρ. α του Τμήματος 2 του άρθρου 41 περί «ρύθμισης θεμάτων υπηρεσιακής κατάστασης όπως τοποθέτηση μεταθέσεων, αποσπάσεων, μετακινήσεων, μετατάξεων», και της παρ. ζ του Τμήματος 2 του άρθρου 41 περί «ρύθμισης θεμάτων χορήγησης υλικών και ηθικών αμοιβών, καθώς και ειδικών αδειών».
    Άρθρο 41, Τμήμα 3ο παρ. ε «η μέριμνα για τις διαδικασίες συμπλήρωσης των κενών της οργανικής δύναμης». Ποιας οργανικής δύναμης; Των μονίμων πυροσβεστών, Π.Π.Υ. ή των συμβασιούχων; Αφού δεν υπάρχει οργανόγραμμα εδώ και αρκετά χρόνια, πως θα γίνεται «η συμπλήρωση των κενών»;
    Άρθρο 41, Τμήμα 8ο, παραγρ. δ, «η συλλογή και ενημέρωση της ισχύουσας νομοθεσίας». Πρέπει να είναι η συλλογή, ενημέρωση και η εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας. Ποιος θα μεριμνά για την εφαρμογή των Νόμων;
    Άρθρο 41, Τμήμα 8ο, παραγρ. ε, ομοίως και εδώ πρέπει να προστεθεί «η εφαρμογή».
    Άρθρο 42, Τμήμα 5ο, παραγρ. η «ο καθορισμός των ατομικών ειδών του πυροσβεστικού προσωπικού καθώς και των πυροσβεστών εποχικής απασχόλησης». Τελικά οι Π.Π.Υ. θεωρούνται εδώ πυροσβεστικό προσωπικό ή όχι; Δεν ξεκαθαρίζεται στο Νόμο.
    `Άρθρο 42, Τμήμα 2ο παραγρ. γ, «η ρύθμιση των συνταξιοδοτικών υποθέσεων του πυροσβεστικού προσωπικού». Να γίνει αναφορά και για τους Π.Π.Υ. καθότι στον Ν.3938/11 ορίζεται ότι για τα θέματα που δεν ρυθμίζονται από τις διατάξεις του, εφαρμόζονται οι αντίστοιχες διατάξεις του μόνιμου προσωπικού. Το Α.Π.Σ. όμως δεν το εφαρμόζει αυτό και αυθαίρετα εισάγει τους Π.Π.Υ. σε συνταξιοδοτική βάσει ΙΚΑ και όχι της νομοθεσίας που διέπει τα Σώματα Ασφαλείας.
    Άρθρο 42, Τμήμα 2ο παραγρ. ε, ομοίως και για τα εκτός έδρας το Α.Π.Σ. εφαρμόζει παράνομα στους Π.Π.Υ. ό,τι προβλέπεται για τους δημοσίους υπαλλήλους και ό,τι προβλέπεται για τους υπηρετούντες στα Σώματα Ασφαλείας. Ο μόνιμος υπάλληλος σβήνει φωτιά στα 10 μέτρα από την Υπηρεσία και παίρνει εκτός έδρας, ενώ ο Π.Π.Υ. σε 40 χιλιόμετρα. Το ίδια και μισθολογικά. Άλλες αποδοχές ο Π.Π.Υ., άλλες αποδοχές ο μόνιμος.
    Άρθρο 42, Τμήμα 2ο παρ. θ «ασφάλιση των υπαλλήλων του Π.Σ.». Υπάγονται οι Π.Π.Υ.;
    Και τέλος το Άρθρο 42, Τμήμα 2ο παρ. ι, «η πραγματοποίηση δειγματοληπτικού ελέγχου όλων των δικαιολογητικών πρόσληψης του επί θητεία προσωπικού, δηλ. των Π.Π.Υ. και πυροσβεστών εποχικής απασχόλησης». Τι σχέση έχει η αναδιάρθρωση του Π.Σ. με την πρόσληψη των Π.Π.Υ.; Δηλαδή ο κ. Υποουργός ισχυρίζεται αναφορικά με το Νόμο 3938/11 που ψηφίστηκε επί ΠΑΣΟΚ και συμφωνήθηκε από τη Ν.Δ. και όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης ότι δεν ελέχθησαν τα δικαιολογητικά; Εξάλλου, ο έλεγχος δικαιολογητικών όσων συμμετείχαν στην προκήρυξη έχει ολοκληρωθεί εδώ και καιρό και έχουν αποπεμφθεί πλέον από το Σώμα οι υποψήφιοι εκείνοι που είχαν υποπέσει σε παραβάσεις.
    Εφόσον πιθανόν αμφιβάλει η ηγεσία και ζητάει και έλεγχο και των εποχικών πυροσβεστών που προσλήφθηκαν από το 2003 και εργάζονται ήδη μία δεκαετία, να γίνει έλεγχος από το 2003 -και παλαιότερα ακόμα- όλων των υπαλλήλων και Αξιωματικών του Πυροσβεστικού Σώματος.
    Αξιότιμε κ. Δένδια,
    Ο Ν. 3938/11 ήταν μέσω ΑΣΕΠ και όχι με αδιαφανείς διαδικασίες όπως παλαιότερες προκηρύξεις…. Είναι προσβολή για τον κλάδο μας. Τι υπονοείτε κ. Δένδια; Η αναδιάρθρωση δεν έχει καμία σχέση με τη διάταξη για τα δικαιολογητικά αλλά αν επιμένει η ηγεσία «έλεγχος όλων των δικαιολογητικών, όλων των υπαλλήλων που εργάζονται στο Π.Σ.», να ελεγχθούν διδακτορικά, proficiency, lower, μεταπτυχιακά, απολυτήρια κ.λ.π. όλων των υπαλλήλων του Π.Σ. Να δούμε συγγένειες και αξιοκρατία προ 2011 κύριε Υπουργέ, κ. Γενικέ. Τολμήστε το με πλήρη διαφάνεια.
    Αυτά προς το παρόν σχετικά με τη διαβούλευση. Τα υπόλοιπα χρήζουν πράξεων και όχι λόγων πλέον από όλους μας αξιότιμε κ. Υπουργέ, κ. Γενικέ.
    Αναμένουμε τη μεσολάβησή σας, στα πλαίσια της δίκαιης μεταχείρισης όπως διατείνεστε, της μέριμνάς σας για συνάντηση με τον κ. Δένδια, κ. Γενικέ, άσχετα αν αλλάξει κάτι ή όχι.

  • 16 Φεβρουαρίου 2013, 14:05 | ΠΑΠΑΝΤΩΝΗΣ ΚΩΣΤΑΣ

    Αξιότιμε κ. Γενικέ,
    Σας δηλώνουμε την έντονη δυσφορία μας για τις εξελίξεις και τα θέματα που αφορούν Π.Π.Υ. και συμβασιούχους πυροσβέστες.
    Μέχρι σήμερα τα προβλήματα αυξάνονται, διογκώνονται και πολλαπλασιάζονται και ταυτόχρονα επιδεινώνονται και υποβαθμίζονται τα θέματα που αφορούν Π.Π.Υ., γεγονός που αποδεικνύεται από αναφορές στη Βουλή καθώς και από την πρόσφατη διαβούλευση της αναδιοργάνωσης του Π.Σ. και των μεταθέσεων του Π.Σ.
    Σας υπενθυμίζουμε ότι η κατάσταση αυτή μας βρίσκει εκ διαμέτρου αντίθετους και από εδώ και στο εξής θα μας βρείτε απέναντί σας εφόσον η αντιμετώπιση αυτή συνεχίζεται..
    1) Σας θυμίζουμε ότι η κυβέρνηση είναι τρικομματική και όχι της Ν.Δ. και δεν δικαιολογούνται αλαζονείες.
    2) Ο ακριβοθώρητος Υπουργός ΠΡΟ.ΠΟ. κ. Ν. Δένδιας δεν έχει κάνει καμία συνάντηση μαζί μας ενώ αντίθετα με το μόνιμο προσωπικό ήδη δύο. Ποια είναι η θέση σας;
    3) Αν συνδυάσουμε τα παραπάνω με τις προτάσεις προς διαβούλευση αναφορικά με τους Π.Π.Υ. και τους συμβασιούχους, συμπεραίνουμε ότι πρόθεση του Υπουργού είναι όχι η ενσωμάτωση μας στις τάξεις του Π.Σ. μισθολογικά και εργασιακά αλλά ο διαμελισμός και η υποβάθμιση μας.

    Με το παρόν έγγραφό μας θα σας ενημερώσουμε για τις «τυχαίες διατυπώσεις» του σχεδίου νόμου. Για τα υπόλοιπα θα σας ενημερώσουμε και σε άλλο σχετικό έγγραφο.

    Άρθρο 4 παρ. 2: «Το Τμήμα Προμηθειών – Εξοπλισμών και Πληροφορικής είναι ιδίως αρμόδιο για την προετοιμασία, διαβούλευση και κατάρτιση των σχετικών τεχνικών δελτίων, την υποβολή τους προς έγκριση στη Διεύθυνση Ευρωπαϊκών και Αναπτυξιακών Προγραμμάτων, την κατάρτιση των τεχνικών προδιαγραφών». Πρέπει να προστεθεί «κατάρτιση των τεχνικών προδιαγραφών σύμφωνα με την κοινοτική νομοθεσία».
    Άρθρο 6 παρ.1: Πρέπει να διευκρινιστεί αν στον όρο ένστολο προσωπικό συμπεριλαμβάνονται οι Π.Π.Υ.
    Άρθρο 19 παραγρ. 2: «το Πυροσβεστικό προσωπικό είναι μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι». Συνεπώς όπου αναφέρεται πυροσβεστικό προσωπικό δεν υπάγονται «το πολιτικό προσωπικό, σχέσεις ιδιωτικού δικαίου, οι πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης, οι συμβασιούχοι πυροσβέστες» ακόμα και οι εθελοντές πυροσβέστες. Δηλαδή οι επί δεκαετίες εργαζόμενοι Π.Π.Υ. και συμβασιούχοι πυροσβέστες που εργάζονταν και εργάζονται, δεν νοούνται πυροσβεστικό προσωπικό; Τι είναι αξιότιμε κ. Γενικέ;
    Άρθρο 19 παραγρ. 5α: «καθορίζονται οι κανονισμοί στολών των πυροσβεστών επί θητεία και εποχικού προσωπικού».
    Το άρθρο του 15 του Ν.3938/11 που ψηφίστηκε ομόφωνα από τα κόμματα της Βουλής μας ονομάζει Π.Π.Υ. δηλ. Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης με σύμβαση Δημοσίου Δικαίου. Αν κρίνουμε συνεπώς από το γεγονός ότι ήδη οι συμβασιούχοι δεν θα ανανεώσουν πενταετία και προτείνεται 1+2 αντιπυρικές, η ηγεσία πιθανώς επιχειρεί με τον όρο «επί θητεία» να σπάσει την πενταετία σε 1 ή 2 χρόνια ή σε ο,τιδήποτε την εξυπηρετεί. Συνεπώς όπου «επί θητεία» πρέπει να αντικατασταθεί σε Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης και όπου Εποχικοί Πυροσβέστες σε Συμβασιούχους Πυροσβέστες. Κάθε άλλη ερμηνεία είναι παράλογη και εκ του πονηρού.
    Άρθρο 19, παραγρ. 5γ. «Με απόφαση του Υπουργού ΠΡΟ.ΠΟ. καθορίζονται ο τρόπος και ο χρόνος λειτουργίας του Π.Σ., ο χρόνος εργασίας του προσωπικού και τα σχετικά με αυτά. Δηλαδή το προσωπικό θα ντύνεται και εξοπλίζεται χωρίς τις απαιτούμενες προδιαγραφές και θα εργάζεται 24 ώρες το 24ωρο χωρίς ανάπαυση γιατί έτσι λέει ο εκάστοτε Υπουργός; Τότε ποιος ο λόγος ύπαρξης των νόμων περί εργασίας, ανάπαυσης, ωραρίων, Μ.Α.Π. (Μέσων Ατομικής Προστασίας);
    Ομοίως ο ίδιος προβληματισμός ισχύει και για το άρθρο 19, παραγρ. 5α «τα μέσα και ο εξοπλισμός», δηλ. ο Υπουργός ΠΡΟ.ΠΟ. είναι υπεράνω των κοινοτικών οδηγιών και των εγχώριων νόμων;
    Άρθρο 27, παράγρ.1στ. «Το Συμβούλιο Επιτελικού Σχεδιασμού συγκροτείται από έναν εκπρόσωπο της ΠΟΕΥΠΣ και της ΕΑΠΣ ως μέλη». Δεν υπάρχει εκπρόσωπος της ΠΟΣΠΥΔ. Εκδόθηκε στις 07-02-2013 και αναμένεται η δημοσίευση της τροποποίησης της ονομασίας της Ομοσπονδίας μας σε Π.Ο.Π.Υ.ΣΥ.Π. «Πανελλήνια Ομοσπονδία Πενταετούς Υποχρέωσης, Συμβασιούχων Πυροσβεστών». Δηλαδή, θεωρεί η ηγεσία πως πέρα από τους εκπροσώπους των 8.500 περίπου μόνιμων υπαλλήλων δεν χρειάζεται συμμετοχή της Π.Ο.Π.Υ.ΣΥ.Π. που εκπροσωπεί 4.000 Π.Π.Υ. και 1.750 Συμβασιούχους Πυροσβέστες, δηλ. τους 5.750 υπαλλήλους του Πυροσβεστικού Σώματος! Όπως συνέβη πρόσφατα, όπου υπήρξε συζήτηση για την τροποποίηση του Ν.3938/11 που αφορούσε Π.Π.Υ. και δεν συμμετείχαν εκπρόσωποί τους!
    Άρθρο 38, Τμήμα 1ο, παραγρ. δ «έλεγχος και μελέτη καταλληλότητας και χρηστικότητας των υπαρχόντων». Καμία αναφορά για προδιαγραφές και υποχρέωση του Π.Σ. για εφαρμογή Κοινοτικών Οδηγιών και Νόμων περί υγιεινής και ασφάλειας.
    Άρθρο 41, Τμήμα 2ο , παρ. στ. «Η παρακολούθηση και ενημέρωση από τη Νομική Υπηρεσία του Α.Π.Σ. υποθέσεων που αφορούν ποινικές και αστικές δίκες κατά Υπαξιωματικών, πυροσβεστών και εποχικών πυροσβεστών και η φροντίδα για την λήψη μέτρων». Πρέπει να απαλειφτεί ο όρος εποχικοί πυροσβέστες από τη διάταξη αυτή καθώς το Τμήμα αυτό δεν είναι αρμόδιο για τους συμβασιούχους πυροσβέστες.
    Άρθρο 41, Τμήμα 3ο, «Εποχικού και επί θητεία προσωπικού». Όπου «επί θητεία» πρέπει να αντικατασταθεί με Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης (Π.Π.Υ.). Επίσης να προστεθούν στο τμήμα αυτό αντίστοιχες διατάξεις όπως αυτές της παρ. α του Τμήματος 2 του άρθρου 41 περί «ρύθμισης θεμάτων υπηρεσιακής κατάστασης όπως τοποθέτηση μεταθέσεων, αποσπάσεων, μετακινήσεων, μετατάξεων», και της παρ. ζ του Τμήματος 2 του άρθρου 41 περί «ρύθμισης θεμάτων χορήγησης υλικών και ηθικών αμοιβών, καθώς και ειδικών αδειών».
    Άρθρο 41, Τμήμα 3ο παρ. ε «η μέριμνα για τις διαδικασίες συμπλήρωσης των κενών της οργανικής δύναμης». Ποιας οργανικής δύναμης; Των μονίμων πυροσβεστών, Π.Π.Υ. ή των συμβασιούχων; Αφού δεν υπάρχει οργανόγραμμα εδώ και αρκετά χρόνια, πως θα γίνεται «η συμπλήρωση των κενών»;
    Άρθρο 41, Τμήμα 8ο, παραγρ. δ, «η συλλογή και ενημέρωση της ισχύουσας νομοθεσίας». Πρέπει να είναι η συλλογή, ενημέρωση και η εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας. Ποιος θα μεριμνά για την εφαρμογή των Νόμων;
    Άρθρο 41, Τμήμα 8ο, παραγρ. ε, ομοίως και εδώ πρέπει να προστεθεί «η εφαρμογή».
    Άρθρο 42, Τμήμα 5ο, παραγρ. η «ο καθορισμός των ατομικών ειδών του πυροσβεστικού προσωπικού καθώς και των πυροσβεστών εποχικής απασχόλησης». Τελικά οι Π.Π.Υ. θεωρούνται εδώ πυροσβεστικό προσωπικό ή όχι; Δεν ξεκαθαρίζεται στο Νόμο.
    `Άρθρο 42, Τμήμα 2ο παραγρ. γ, «η ρύθμιση των συνταξιοδοτικών υποθέσεων του πυροσβεστικού προσωπικού». Να γίνει αναφορά και για τους Π.Π.Υ. καθότι στον Ν.3938/11 ορίζεται ότι για τα θέματα που δεν ρυθμίζονται από τις διατάξεις του, εφαρμόζονται οι αντίστοιχες διατάξεις του μόνιμου προσωπικού. Το Α.Π.Σ. όμως δεν το εφαρμόζει αυτό και αυθαίρετα εισάγει τους Π.Π.Υ. σε συνταξιοδοτική βάσει ΙΚΑ και όχι της νομοθεσίας που διέπει τα Σώματα Ασφαλείας.
    Άρθρο 42, Τμήμα 2ο παραγρ. ε, ομοίως και για τα εκτός έδρας το Α.Π.Σ. εφαρμόζει παράνομα στους Π.Π.Υ. ό,τι προβλέπεται για τους δημοσίους υπαλλήλους και ό,τι προβλέπεται για τους υπηρετούντες στα Σώματα Ασφαλείας. Ο μόνιμος υπάλληλος σβήνει φωτιά στα 10 μέτρα από την Υπηρεσία και παίρνει εκτός έδρας, ενώ ο Π.Π.Υ. σε 40 χιλιόμετρα. Το ίδια και μισθολογικά. Άλλες αποδοχές ο Π.Π.Υ., άλλες αποδοχές ο μόνιμος.
    Άρθρο 42, Τμήμα 2ο παρ. θ «ασφάλιση των υπαλλήλων του Π.Σ.». Υπάγονται οι Π.Π.Υ.;
    Και τέλος το Άρθρο 42, Τμήμα 2ο παρ. ι, «η πραγματοποίηση δειγματοληπτικού ελέγχου όλων των δικαιολογητικών πρόσληψης του επί θητεία προσωπικού, δηλ. των Π.Π.Υ. και πυροσβεστών εποχικής απασχόλησης». Τι σχέση έχει η αναδιάρθρωση του Π.Σ. με την πρόσληψη των Π.Π.Υ.; Δηλαδή ο κ. Υποουργός ισχυρίζεται αναφορικά με το Νόμο 3938/11 που ψηφίστηκε επί ΠΑΣΟΚ και συμφωνήθηκε από τη Ν.Δ. και όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης ότι δεν ελέχθησαν τα δικαιολογητικά; Εξάλλου, ο έλεγχος δικαιολογητικών όσων συμμετείχαν στην προκήρυξη έχει ολοκληρωθεί εδώ και καιρό και έχουν αποπεμφθεί πλέον από το Σώμα οι υποψήφιοι εκείνοι που είχαν υποπέσει σε παραβάσεις.
    Εφόσον πιθανόν αμφιβάλει η ηγεσία και ζητάει και έλεγχο και των εποχικών πυροσβεστών που προσλήφθηκαν από το 2003 και εργάζονται ήδη μία δεκαετία, να γίνει έλεγχος από το 2003 -και παλαιότερα ακόμα- όλων των υπαλλήλων και Αξιωματικών του Πυροσβεστικού Σώματος.
    Αξιότιμε κ. Δένδια,
    Ο Ν. 3938/11 ήταν μέσω ΑΣΕΠ και όχι με αδιαφανείς διαδικασίες όπως παλαιότερες προκηρύξεις…. Είναι προσβολή για τον κλάδο μας. Τι υπονοείτε κ. Δένδια; Η αναδιάρθρωση δεν έχει καμία σχέση με τη διάταξη για τα δικαιολογητικά αλλά αν επιμένει η ηγεσία «έλεγχος όλων των δικαιολογητικών, όλων των υπαλλήλων που εργάζονται στο Π.Σ.», να ελεγχθούν διδακτορικά, proficiency, lower, μεταπτυχιακά, απολυτήρια κ.λ.π. όλων των υπαλλήλων του Π.Σ. Να δούμε συγγένειες και αξιοκρατία προ 2011 κύριε Υπουργέ, κ. Γενικέ. Τολμήστε το με πλήρη διαφάνεια.
    Αυτά προς το παρόν σχετικά με τη διαβούλευση. Τα υπόλοιπα χρήζουν πράξεων και όχι λόγων πλέον από όλους μας αξιότιμε κ. Υπουργέ, κ. Γενικέ.
    Αναμένουμε τη μεσολάβησή σας, στα πλαίσια της δίκαιης μεταχείρισης όπως διατείνεστε, της μέριμνάς σας για συνάντηση με τον κ. Δένδια, κ. Γενικέ, άσχετα αν αλλάξει κάτι ή όχι.

  • 16 Φεβρουαρίου 2013, 14:44 | Παναγιώτης Ντουλαπτσής

    Άρθρο 4 παρ. 2: «Το Τμήμα Προμηθειών – Εξοπλισμών και Πληροφορικής είναι ιδίως αρμόδιο για την προετοιμασία, διαβούλευση και κατάρτιση των σχετικών τεχνικών δελτίων, την υποβολή τους προς έγκριση στη Διεύθυνση Ευρωπαϊκών και Αναπτυξιακών Προγραμμάτων, την κατάρτιση των τεχνικών προδιαγραφών». Πρέπει να προστεθεί «κατάρτιση των τεχνικών προδιαγραφών σύμφωνα με την κοινοτική νομοθεσία».

  • 16 Φεβρουαρίου 2013, 11:35 | ΓΙΩΡΓΟΣ

    Σας δηλώνουμε την έντονη δυσφορία μας για τις εξελίξεις και τα θέματα που αφορούν Π.Π.Υ. και συμβασιούχους πυροσβέστες.
    Μέχρι σήμερα τα προβλήματα αυξάνονται, διογκώνονται και πολλαπλασιάζονται και ταυτόχρονα επιδεινώνονται και υποβαθμίζονται τα θέματα που αφορούν Π.Π.Υ., γεγονός που αποδεικνύεται από αναφορές στη Βουλή καθώς και από την πρόσφατη διαβούλευση της αναδιοργάνωσης του Π.Σ. και των μεταθέσεων του Π.Σ.
    Σας υπενθυμίζουμε ότι η κατάσταση αυτή μας βρίσκει εκ διαμέτρου αντίθετους και από εδώ και στο εξής θα μας βρείτε απέναντί σας εφόσον η αντιμετώπιση αυτή συνεχίζεται..

    Σας θυμίζουμε ότι η κυβέρνηση είναι τρικομματική και όχι της Ν.Δ. και δεν δικαιολογούνται αλαζονείες.
    Ο ακριβοθώρητος Υπουργός ΠΡΟ.ΠΟ. κ. Ν. Δένδιας δεν έχει κάνει καμία συνάντηση μαζί μας ενώ αντίθετα με το μόνιμο προσωπικό ήδη δύο. Ποια είναι η θέση σας;
    Αν συνδυάσουμε τα παραπάνω με τις προτάσεις προς διαβούλευση αναφορικά με τους Π.Π.Υ. και τους συμβασιούχους, συμπεραίνουμε ότι πρόθεση του Υπουργού είναι όχι η ενσωμάτωση μας στις τάξεις του Π.Σ. μισθολογικά και εργασιακά αλλά ο διαμελισμός και η υποβάθμιση μας.

    Με το παρόν έγγραφό μας θα σας ενημερώσουμε για τις «τυχαίες διατυπώσεις» του σχεδίου νόμου. Για τα υπόλοιπα θα σας ενημερώσουμε και σε άλλο σχετικό έγγραφο.
    Άρθρο 4 παρ. 2: «Το Τμήμα Προμηθειών – Εξοπλισμών και Πληροφορικής είναι ιδίως αρμόδιο για την προετοιμασία, διαβούλευση και κατάρτιση των σχετικών τεχνικών δελτίων, την υποβολή τους προς έγκριση στη Διεύθυνση Ευρωπαϊκών και Αναπτυξιακών Προγραμμάτων, την κατάρτιση των τεχνικών προδιαγραφών». Πρέπει να προστεθεί «κατάρτιση των τεχνικών προδιαγραφών σύμφωνα με την κοινοτική νομοθεσία».
    Άρθρο 6 παρ.1: Πρέπει να διευκρινιστεί αν στον όρο ένστολο προσωπικό συμπεριλαμβάνονται οι Π.Π.Υ.
    Άρθρο 19 παραγρ. 2: «το Πυροσβεστικό προσωπικό είναι μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι». Συνεπώς όπου αναφέρεται πυροσβεστικό προσωπικό δεν υπάγονται «το πολιτικό προσωπικό, σχέσεις ιδιωτικού δικαίου, οι πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης, οι συμβασιούχοι πυροσβέστες» ακόμα και οι εθελοντές πυροσβέστες. Δηλαδή οι επί δεκαετίες εργαζόμενοι Π.Π.Υ. και συμβασιούχοι πυροσβέστες που εργάζονταν και εργάζονται, δεν νοούνται πυροσβεστικό προσωπικό; Τι είναι αξιότιμε κ. Γενικέ;
    Άρθρο 19 παραγρ. 5α: «καθορίζονται οι κανονισμοί στολών των πυροσβεστών επί θητεία και εποχικού προσωπικού».
    Το άρθρο του 15 του Ν.3938/11 που ψηφίστηκε ομόφωνα από τα κόμματα της Βουλής μας ονομάζει Π.Π.Υ. δηλ. Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης με σύμβαση Δημοσίου Δικαίου. Αν κρίνουμε συνεπώς από το γεγονός ότι ήδη οι συμβασιούχοι δεν θα ανανεώσουν πενταετία και προτείνεται 1+2 αντιπυρικές, η ηγεσία πιθανώς επιχειρεί με τον όρο «επί θητεία» να σπάσει την πενταετία σε 1 ή 2 χρόνια ή σε ο,τιδήποτε την εξυπηρετεί. Συνεπώς όπου «επί θητεία» πρέπει να αντικατασταθεί σε Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης και όπου Εποχικοί Πυροσβέστες σε Συμβασιούχους Πυροσβέστες. Κάθε άλλη ερμηνεία είναι παράλογη και εκ του πονηρού.
    Άρθρο 19, παραγρ. 5γ. «Με απόφαση του Υπουργού ΠΡΟ.ΠΟ. καθορίζονται ο τρόπος και ο χρόνος λειτουργίας του Π.Σ., ο χρόνος εργασίας του προσωπικού και τα σχετικά με αυτά. Δηλαδή το προσωπικό θα ντύνεται και εξοπλίζεται χωρίς τις απαιτούμενες προδιαγραφές και θα εργάζεται 24 ώρες το 24ωρο χωρίς ανάπαυση γιατί έτσι λέει ο εκάστοτε Υπουργός; Τότε ποιος ο λόγος ύπαρξης των νόμων περί εργασίας, ανάπαυσης, ωραρίων, Μ.Α.Π. (Μέσων Ατομικής Προστασίας);
    Ομοίως ο ίδιος προβληματισμός ισχύει και για το άρθρο 19, παραγρ. 5α «τα μέσα και ο εξοπλισμός», δηλ. ο Υπουργός ΠΡΟ.ΠΟ. είναι υπεράνω των κοινοτικών οδηγιών και των εγχώριων νόμων;
    Άρθρο 27, παράγρ.1στ. «Το Συμβούλιο Επιτελικού Σχεδιασμού συγκροτείται από έναν εκπρόσωπο της ΠΟΕΥΠΣ και της ΕΑΠΣ ως μέλη». Δεν υπάρχει εκπρόσωπος της ΠΟΣΠΥΔ. Εκδόθηκε στις 07-02-2013 και αναμένεται η δημοσίευση της τροποποίησης της ονομασίας της Ομοσπονδίας μας σε Π.Ο.Π.Υ.ΣΥ.Π. «Πανελλήνια Ομοσπονδία Πενταετούς Υποχρέωσης, Συμβασιούχων Πυροσβεστών». Δηλαδή, θεωρεί η ηγεσία πως πέρα από τους εκπροσώπους των 8.500 περίπου μόνιμων υπαλλήλων δεν χρειάζεται συμμετοχή της Π.Ο.Π.Υ.ΣΥ.Π. που εκπροσωπεί 4.000 Π.Π.Υ. και 1.750 Συμβασιούχους Πυροσβέστες, δηλ. τους 5.750 υπαλλήλους του Πυροσβεστικού Σώματος! Όπως συνέβη πρόσφατα, όπου υπήρξε συζήτηση για την τροποποίηση του Ν.3938/11 που αφορούσε Π.Π.Υ. και δεν συμμετείχαν εκπρόσωποί τους!
    Άρθρο 38, Τμήμα 1ο, παραγρ. δ «έλεγχος και μελέτη καταλληλότητας και χρηστικότητας των υπαρχόντων». Καμία αναφορά για προδιαγραφές και υποχρέωση του Π.Σ. για εφαρμογή Κοινοτικών Οδηγιών και Νόμων περί υγιεινής και ασφάλειας.
    Άρθρο 41, Τμήμα 2ο , παρ. στ. «Η παρακολούθηση και ενημέρωση από τη Νομική Υπηρεσία του Α.Π.Σ. υποθέσεων που αφορούν ποινικές και αστικές δίκες κατά Υπαξιωματικών, πυροσβεστών και εποχικών πυροσβεστών και η φροντίδα για την λήψη μέτρων». Πρέπει να απαλειφτεί ο όρος εποχικοί πυροσβέστες από τη διάταξη αυτή καθώς το Τμήμα αυτό δεν είναι αρμόδιο για τους συμβασιούχους πυροσβέστες.
    Άρθρο 41, Τμήμα 3ο, «Εποχικού και επί θητεία προσωπικού». Όπου «επί θητεία» πρέπει να αντικατασταθεί με Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης (Π.Π.Υ.). Επίσης να προστεθούν στο τμήμα αυτό αντίστοιχες διατάξεις όπως αυτές της παρ. α του Τμήματος 2 του άρθρου 41 περί «ρύθμισης θεμάτων υπηρεσιακής κατάστασης όπως τοποθέτηση μεταθέσεων, αποσπάσεων, μετακινήσεων, μετατάξεων», και της παρ. ζ του Τμήματος 2 του άρθρου 41 περί «ρύθμισης θεμάτων χορήγησης υλικών και ηθικών αμοιβών, καθώς και ειδικών αδειών».
    Άρθρο 41, Τμήμα 3ο παρ. ε «η μέριμνα για τις διαδικασίες συμπλήρωσης των κενών της οργανικής δύναμης». Ποιας οργανικής δύναμης; Των μονίμων πυροσβεστών, Π.Π.Υ. ή των συμβασιούχων; Αφού δεν υπάρχει οργανόγραμμα εδώ και αρκετά χρόνια, πως θα γίνεται «η συμπλήρωση των κενών»;
    Άρθρο 41, Τμήμα 8ο, παραγρ. δ, «η συλλογή και ενημέρωση της ισχύουσας νομοθεσίας». Πρέπει να είναι η συλλογή, ενημέρωση και η εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας. Ποιος θα μεριμνά για την εφαρμογή των Νόμων;
    Άρθρο 41, Τμήμα 8ο, παραγρ. ε, ομοίως και εδώ πρέπει να προστεθεί «η εφαρμογή».
    Άρθρο 42, Τμήμα 5ο, παραγρ. η «ο καθορισμός των ατομικών ειδών του πυροσβεστικού προσωπικού καθώς και των πυροσβεστών εποχικής απασχόλησης». Τελικά οι Π.Π.Υ. θεωρούνται εδώ πυροσβεστικό προσωπικό ή όχι; Δεν ξεκαθαρίζεται στο Νόμο.
    `Άρθρο 42, Τμήμα 2ο παραγρ. γ, «η ρύθμιση των συνταξιοδοτικών υποθέσεων του πυροσβεστικού προσωπικού». Να γίνει αναφορά και για τους Π.Π.Υ. καθότι στον Ν.3938/11 ορίζεται ότι για τα θέματα που δεν ρυθμίζονται από τις διατάξεις του, εφαρμόζονται οι αντίστοιχες διατάξεις του μόνιμου προσωπικού. Το Α.Π.Σ. όμως δεν το εφαρμόζει αυτό και αυθαίρετα εισάγει τους Π.Π.Υ. σε συνταξιοδοτική βάσει ΙΚΑ και όχι της νομοθεσίας που διέπει τα Σώματα Ασφαλείας.
    Άρθρο 42, Τμήμα 2ο παραγρ. ε, ομοίως και για τα εκτός έδρας το Α.Π.Σ. εφαρμόζει παράνομα στους Π.Π.Υ. ό,τι προβλέπεται για τους δημοσίους υπαλλήλους και ό,τι προβλέπεται για τους υπηρετούντες στα Σώματα Ασφαλείας. Ο μόνιμος υπάλληλος σβήνει φωτιά στα 10 μέτρα από την Υπηρεσία και παίρνει εκτός έδρας, ενώ ο Π.Π.Υ. σε 40 χιλιόμετρα. Το ίδια και μισθολογικά. Άλλες αποδοχές ο Π.Π.Υ., άλλες αποδοχές ο μόνιμος.
    Άρθρο 42, Τμήμα 2ο παρ. θ «ασφάλιση των υπαλλήλων του Π.Σ.». Υπάγονται οι Π.Π.Υ.;
    Και τέλος το Άρθρο 42, Τμήμα 2ο παρ. ι, «η πραγματοποίηση δειγματοληπτικού ελέγχου όλων των δικαιολογητικών πρόσληψης του επί θητεία προσωπικού, δηλ. των Π.Π.Υ. και πυροσβεστών εποχικής απασχόλησης». Τι σχέση έχει η αναδιάρθρωση του Π.Σ. με την πρόσληψη των Π.Π.Υ.; Δηλαδή ο κ. Υποουργός ισχυρίζεται αναφορικά με το Νόμο 3938/11 που ψηφίστηκε επί ΠΑΣΟΚ και συμφωνήθηκε από τη Ν.Δ. και όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης ότι δεν ελέχθησαν τα δικαιολογητικά; Εξάλλου, ο έλεγχος δικαιολογητικών όσων συμμετείχαν στην προκήρυξη έχει ολοκληρωθεί εδώ και καιρό και έχουν αποπεμφθεί πλέον από το Σώμα οι υποψήφιοι εκείνοι που είχαν υποπέσει σε παραβάσεις.
    Εφόσον πιθανόν αμφιβάλει η ηγεσία και ζητάει και έλεγχο και των εποχικών πυροσβεστών που προσλήφθηκαν από το 2003 και εργάζονται ήδη μία δεκαετία, να γίνει έλεγχος από το 2003 -και παλαιότερα ακόμα- όλων των υπαλλήλων και Αξιωματικών του Πυροσβεστικού Σώματος.
    Αξιότιμε κ. Δένδια,
    Ο Ν. 3938/11 ήταν μέσω ΑΣΕΠ και όχι με αδιαφανείς διαδικασίες όπως παλαιότερες προκηρύξεις…. Είναι προσβολή για τον κλάδο μας. Τι υπονοείτε κ. Δένδια; Η αναδιάρθρωση δεν έχει καμία σχέση με τη διάταξη για τα δικαιολογητικά αλλά αν επιμένει η ηγεσία «έλεγχος όλων των δικαιολογητικών, όλων των υπαλλήλων που εργάζονται στο Π.Σ.», να ελεγχθούν διδακτορικά, proficiency, lower, μεταπτυχιακά, απολυτήρια κ.λ.π. όλων των υπαλλήλων του Π.Σ. Να δούμε συγγένειες και αξιοκρατία προ 2011 κύριε Υπουργέ, κ. Γενικέ. Τολμήστε το με πλήρη διαφάνεια.
    Αυτά προς το παρόν σχετικά με τη διαβούλευση. Τα υπόλοιπα χρήζουν πράξεων και όχι λόγων πλέον από όλους μας αξιότιμε κ. Υπουργέ, κ. Γενικέ.
    Αναμένουμε τη μεσολάβησή σας, στα πλαίσια της δίκαιης μεταχείρισης όπως διατείνεστε, της μέριμνάς σας για συνάντηση με τον κ. Δένδια, κ. Γενικέ, άσχετα αν αλλάξει κάτι ή όχι.
    Θα αποσταλούν ανάλογα αιτήματα και προς τον κ. Αρχηγό Π.Σ. Παρακαλούμε ενημερωθείτε και ενημερώστε μας όταν έχετε συγκεκριμένες απαντήσεις, για συνάντηση μαζί σας

  • 15 Φεβρουαρίου 2013, 21:34 | othelo

    Άρθρο 4 παρ. 2: «Το Τμήμα Προμηθειών – Εξοπλισμών και Πληροφορικής είναι ιδίως αρμόδιο για την προετοιμασία, διαβούλευση και κατάρτιση των σχετικών τεχνικών δελτίων, την υποβολή τους προς έγκριση στη Διεύθυνση Ευρωπαϊκών και Αναπτυξιακών Προγραμμάτων, την κατάρτιση των τεχνικών προδιαγραφών». Πρέπει να προστεθεί «κατάρτιση των τεχνικών προδιαγραφών σύμφωνα με την κοινοτική νομοθεσία».

  • 15 Φεβρουαρίου 2013, 21:24 | ΣΑΚΗΣ ΜΙΑΟΥΛΗΣ

    ΣΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΝΑ ΠΡΟΙΣΤΑΝΤΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΚΑΙ ΣΕ ΠΕΡΟΠΤΩΣΗ ΕΛΛΕΙΨΗΣ ΑΝΩΤΕΡΟΙ ΑΞΙΟΜΑΤΙΚΟΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΩΝ ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΝ ΤΗΣ ΕΛ.ΑΣ. Η ΤΟΥ Π.Σ.

  • 15 Φεβρουαρίου 2013, 21:02 | ΣΑΚΗΣ ΜΙΑΟΥΛΗΣ

    ΠΤΟΤΕΙΝΩ ΝΑ ΠΡΟΙΣΤΑΤΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΠΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ, ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ.

  • 15 Φεβρουαρίου 2013, 17:01 | Thodoris

    Άρθρο 4 παρ. 2: «Το Τμήμα Προμηθειών – Εξοπλισμών και Πληροφορικής είναι ιδίως αρμόδιο για την προετοιμασία, διαβούλευση και κατάρτιση των σχετικών τεχνικών δελτίων, την υποβολή τους προς έγκριση στη Διεύθυνση Ευρωπαϊκών και Αναπτυξιακών Προγραμμάτων, την κατάρτιση των τεχνικών προδιαγραφών». Πρέπει να προστεθεί «κατάρτιση των τεχνικών προδιαγραφών σύμφωνα με την κοινοτική νομοθεσία»

  • 13 Φεβρουαρίου 2013, 17:15 | Παναγιώτης

    1) Παρατηρείται επανάληψη λειτουργικότητας δομικών μονάδων (γραφείων) έως και τμημάτων της Δ/νσης Υποδομών. Αναλυτικότερα, το Τμήμα Προμηθειών, Εξοπλισμών και Πληροφορικής και το Τμήμα Διενέργειας Διαγωνιστικών Διαδικασιών έχουν παρόμοιες αρμοδιότητες. Η μόνη διαφορά τους έγκειται στο φορέα χρηματοδότησης (Ευρωπαικά Ταμεία έναντι Προυπολογισμού Υπουργείου) των εκάστοτε έργων- προμηθειών – υπηρεσιών. Ο λόγος διάκρισης δεν αφορά το τεχνικό πεδίο των δομικών μονάδων. Αξίζει επίσης να σημειωθεί οτι τη στιγμή που εξακολουθεί να υφίσταται η Διεύθυνση Ευρωπαϊκών και Αναπτυξιακών Προγραμμάτων, αν υπάρχει ιδιαίτερη ανάγκη να ενεργοποιηθούν ανάλογες με τις προταθείσες δομές, το Τμήμα Προμηθειών – Εξοπλισμών και Πληροφορικής της Δ/νσης Υποδομών θα έπρεπε να ενεργοπιηθεί υπο την Διεύθυνση Ευρωπαϊκών και Αναπτυξιακών Προγραμμάτων και μόνο.

    2) Αδυνατώ να αντιληφθώ το τρόπο με τον οποίο το Τμήμα Διενέργειας Διαγωνιστικών Διαδικασιών θα μπορεί να συλλέξει τις απαιτήσεις των προς διερεύνηση και μελέτη τεχνικών αναγκών των Σωμάτων του Υπουργείου, με σκοπό την διενέργεια έρευνας αγοράς και προετοιμασίας τεχνικών προδιαγραφών για την ενίσχυση, υποβοήθηση και εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών αυτου. Προφανώς απαιτείται συνέργεια των Υπηρεσιών του Σωμάτων που θα είναι και οι τελικοί αποδέκτες των υπο προμήθεια αγαθών – υπηρεσιών. Δυστηχώς δε καθορίζεται ο τρόπος συνέργειας και προμηνύεται δυσκολία αυτής παρατηρώντας απλα και μόνο το οργανόγραμμα υπηρεσιών του Υπουργείου. Μην ξεχνάμε οτι τόσο η φύση όσο και οι ιδιαιτερότητες των εκάστοτε τεχνικών λύσεων καθιστούν αδύνατη την απομονομένη έρευνα αγοράς – προετοιμασία και διενέργεια διαγωνισμών απο τρίτους (στη προκειμένη περίπτωση το προσωπικό της Δ/νσης Υποδομών). Ας υπενθυμίσουμε οτι τα έργα ΤΠΕ αποτελούνται απο ένα σύνολο πόρων καθένας απο τους οποίους παρέχουν μια συγκεκριμένη υπηρεσία σε ένα σύνθετο πάζλ λειτουργικότητας το οποίο πολλές φορές δε μπορεί να απομονωθεί, πόσο μάλλον να διαχειριστεί, συντηρηθεί ή και αντικατασταθεί απο τρίτους.

  • 13 Φεβρουαρίου 2013, 17:00 | PERIKLIS

    Ενώ η αιτιολογική έκθεση αναφέρει ότι οι αρμοδιότητες προετοιμασίας, κατάρτισης προδιαγραφών-διακηρύξεων, διεξαγωγής διαγωνισμών σύναψης συμβάσεων έχουν εφαρμογή σε έργα του Υπουργείου και εξαιρούνται οι εποπτευόμενοι Φορείς του [«……εξαιρουμένων των εποπτευόμενων φορέων και Σωμάτων, ενώ, επίσης, προβλέπεται και η σύσταση εξειδικευμένων προς τα αντικείμενα αυτά Επιτροπών.»], στο σχέδιο νόμου αναγράφεται ακριβώς το αντίθετο: [«6. Οι κατά τα ως άνω αρμοδιότητες ασκούνται για κάθε προμήθεια αγαθών και υπηρεσιών, εκπόνησης μελετών και εκτέλεσης έργων των φορέων και των Σωμάτων του Υπουργείου.»].
    Είναι εμφανές ότι στο σημείο αυτό, το σχέδιο νόμου περιγράφει τα αντίθετα από την αιτιολογική έκθεση, πράγμα που γεννά ερωτήματα:
    1. Του τι ισχύει (και αν τελικά ισχύει το κείμενο του σχεδίου νόμου, γιατί άλλαξε από την αιτιολογική έκθεση).
    2. Γενικότερα ποιος είναι τελικά ο σκοπός και το προσδωκόμενο όφελος που επιδιώκεται; Αν θέλει το υπουργείο να κάνει πράγματι οικονομίες κλίμακας και να εξορθολογίσει πόρους και αν βέβαια ο στόχος δεν είναι η ίδρυση ακόμη μιας διοικητικής δομής (κατά το ως είθισται στην ελληνική δημόσια διοίκηση, χωρίς added value και χωρίς ξεκάθαρο πλάνο του τι προορίζεται να κάνει-επιτύχει σε σχέση με αυτά που κάνουν ήδη οι αντίστοιχες οικονομικές και τεχνικές υπηρεσίες των φορέων του υπουργείου μέχρι σήμερα) τότε το θέμα χρήζει διευκρίνισης και σοβαρής εξέτασης.
    3. Τελικά τις διαδικασίες αυτές των διαγωνισμών, προετοιμασία – διαξαγωγή – τελεσφόρηση και ομαλής ένταξή τους στην επιχειρησιακή λειτουργία, για την κάλυψη αναγκών του ΠΣ,της ΕΛ.ΑΣ., του ΕΣΚ, της ΓΓΠροστ.Πολίτη, ποιος θα τις ‘τρέχει’;
    α) περίπτωση: θα τις ‘τρέχει’ η νέα διεύθυνση υποδομών του υπουργείου (αν ναι τότε αναγκαστικά θε πρέπει να πάρει προσωπικό από τις υφιστάμενες τις οικομικές και τεχνικές υπηρεσίες του υπουργείου και επιπλέον να διατηρεί συνεχώς συνεργασία μαζί τους, καθώς το μετακινούμενο προσωπικό μετά από μήνες-χρόνο θα ‘ξεχνάει’ σιγά σιγά τις προτεραιότητες και τις ιδιαιτερότητες-λεπτομέρειες φορέων. Αυτή η ουσιαστική, και όχι τυπική συνεργασία, είναι ένα δύσκολο εγχείρημα προκειμένου μελλοντικά η νέα διεύθυνσητου υπουργείου αφενός αντιλαμβάνεται τις ανάγκες από ‘κάτω’, αφετέρου να έχει ενιαία εικόνα και αποτέλσμα προς τα ‘πάνω’)
    β) περίπτωση: θα τις ‘τρέχουν’ οι αντίστοιχες οικονομικές και τεχνικές υπηρεσίες των επί μέρους φορέων του υπουργείου (αν ναι, τότε τι νέο και τι προστιθέμενη αξία έρχεται να προσδώσει η νέα διεύθυνση που συστήνεται; μακροπρόθεσμα θα βαλτώσει)
    γ) περίπτωση: θα είναι ένα μεικτό σύστημα (το τελευταίο θα σημαίνει ότι πρακτικά, και αναγκαστικά στο αρχικό στάδιο, θα ‘τρέχουν’ τις διαδικασίες εκείνοι που ξέρουν τις ανάγκες τους όπως λογικά τις ξέρουν μέχρι σήμερα, δηλ. οι οικονομοτεχνικές υπηρεσίες των ΠΣ, ΕΛ.ΑΣ., ΓΓΠΠολίτη, και επειδή πολλές φορές ισχύε το «ουδέν μονιμότερο του προσωρινού» η νέα διεύθυνση που θα συσταθεί θα έχει πάλι κίνδυνο να βαλτώσει).

    Αν αυτά τα ζητήματα δε διευκρινιστούν τώρα στο σχεδιασμό, τότε υπάρχει σοβαρός κίνδυνος πολλά πράγματα να καταστούν στην πράξη αναποτελεσματικά και να δημιουργήσουν πολύ περισσότερα προβλήματα από αυτά που πάνε να λύσουν.

  • 13 Φεβρουαρίου 2013, 11:49 | Γεωργία Μήλλα

    Έχω την άποψη ότι η αρμοδιότητα του γραφείου σύναψης συμβάσεων και νομικής υποστήριξης του Τμήματος διενέργειας διαγωνιστικών διαδικασιών θα πρέπει να συμπληρωθεί ως κάτωθι: «(ββ) τη νομική υποστήριξη για την άσκηση των αρμοδιοτήτων του Τμήματος και ιδίως τον χειρισμό των διαφορών (προδικαστικών και δικαστικών προσφυγών) που ανακύπτουν κατά τη διαδικασία που προηγείται της σύναψης συμβάσεων δημοσίων έργων, προμηθειών και υπηρεσιών.»
    Επίσης, θεωρώ ότι είναι αναγκαίος ο ενιαίος χειρισμός των ενδίκων βοηθημάτων που ασκούνται στο πλαίσιο των δημοσίων διαγωνισμών τόσο πριν όσο και μετά τη σύναψη της σύμβασης. Δεν συμφωνώ με την αποσύνδεση της διενέργειας της διαγωνιστικής διαδικασίας από την εκτέλεση της σύμβασης με την υπαγωγή τους σε διαφορετικά Τμήματα της Διεύθυνσης. Σε κάθε περίπτωση, η ανάγκη για νομική υποστήριξη ανακύπτει τόσο στο στάδιο της διενέργειας της διαγωνιστικής διαδικασίας (εξυπηρετώντας την απεμπλοκή των διαδικασιών και την ταχύτερη συμβασιοποίηση των διαγωνισμών) όσο και κατά την εκτέλεση της σύμβασης (διευκολύνοντας – μεταξύ άλλων- την πληρωμή της δαπάνης). Ενδεχομένως θα αποβεί λειτουργικότερη α)Η μεταφορά των Γραφείων Εκτέλεσης Συμβάσεων υπό το Τμήμα Διενέργειας Διαγωνιστικών Διαδικασιών ή/και β)Η δημιουργία νέου Τμήματος Νομικής Υποστήριξης που θα επιλαμβάνεται των θεμάτων που αναφύονται τόσο μέχρι τη σύναψη της σύμβασης όσο και μετά από αυτή. Σημειώνεται, ότι η αντιμετώπιση των νομικών θεμάτων που αφορούν στην εκτέλεση συνάγεται λογικά και από την υπό (αα) αρμοδιότητα του γραφείου νομικής υποστήριξης για τη σύναψη των σχετικών συμβάσεων. Τέλος προτείνεται η κλήση προς παροχή απόψεων εκπροσώπων του Τμήματος Προμηθειών/Α.Ε.Α. καθώς και των αρμοδίων Τμημάτων της Δ/νσης Τεχνικών/Α.Ε.Α.

  • 11 Φεβρουαρίου 2013, 10:30 | UnTT

    Με πρόσφατο νομοθέτημα δόθηκαν ειδικές αρμοδιότητες στο 4ο Τμήμα Κτιρίων της Διεύθυνσης Τεχνικών του Αρχηγείου ΕΛ.ΑΣ.. Ποια θα είναι η σχέση του Τμήματος αυτού με την υπό ίδρυση Υπηρεσία;. Δεν γίνεται και οι δύο να έχουν αρμοδιότητα για την κατάρτιση τεχνικών μελετών και την υποβολή τους για λήψη ευρωπαϊκής χρηματοδότησης. Αυτή η διασύνδεση των υφιστάμενων δομών με την υπό δημιουργία δομή είναι το βασικό ζήτημα που προκύπτει από τη μελέτη του εγχειρήματος (αναφέρομαι στα άρθρα 1-16).

  • 11 Φεβρουαρίου 2013, 09:37 | ΑΝΔΡΕΑΣ

    ΕΑΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΘΕΛΕΤΕ ΜΙΑ ΣΩΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ Γ.Α.Δ.Α. ΤΟΤΕ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕ ΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΕΙΣΟΔΟΥ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ (ΑΠΟ ΟΡΟΦΟ ΣΕ ΟΡΟΦΟ) ΜΕ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΔΑΚΤΥΛΙΚΟΥ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑΤΟΣ Ή ΑΛΛΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΉΜΕΡΑ ΟΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΠΑΕΙ ΟΠΟΥ ΘΕΛΕΙ – ΣΠΑΣΜΕΝΕΣ ΠΟΡΤΕΣ Κ.Λ.Π). ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΣΑΣ ΓΡΑΦΩ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ.
    ΑΝΔΡΕΑΣ ΑΓΓ.ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΕΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΠΙΟ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΔΙΑΘΕΣΗ ΣΑΣ.

  • 11 Φεβρουαρίου 2013, 08:51 | ΡΑΚΙΑΣ

    ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ – ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ – ΜΟΝΑΔΕΣ ΤΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ…. ΔΕΝ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΝΟΝΤΑΙ ΣΕ ΕΓΚΑΤΑΛΕΛΕΙΜΕΝΑ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΑ ΤΩΝ ΕΔ????ΚΤΙΡΙΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ….ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΑΡΕΧΟΥΝ….ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΘΑ ΓΙΝΕΙ…..ΣΥΓΚΕΝΤΩΣΗ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ….ΚΛΠ ΚΛΠ…ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ….ΓΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΕΛΕΓΧΟ…..ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΛΙΜΑΚΟΣ…ΚΛΠ ΚΛΠ