Άρθρο 10 Νομική μορφή Κοινοτήτων Ανανεώσιμης Ενέργειας – Προσθήκη άρθρου 6Β στον ν. 3468/2006

Στο Κεφάλαιο ΒΑ’ του ν. 3468/2006 (Α’ 129) προστίθεται άρθρο 6Β ως εξής:
«Άρθρο 6Β
Νομική μορφή Κοινοτήτων Ανανεώσιμης Ενέργειας
1. Η Κοινότητα Ανανεώσιμης Ενέργειας (Κ.Α.Ε.) είναι αστικός συνεταιρισμός του ν. 1667/1986 (Α’ 196), με αντικείμενο την άσκηση των δραστηριοτήτων του άρθρου 6Ε του παρόντος. Πρωταρχικός σκοπός της Κ.Α.Ε. δεν είναι το οικονομικό κέρδος, αλλά η προσφορά στα μέλη της και στις τοπικές περιοχές δραστηριοποίησής της, περιβαλλοντικού, οικονομικού και κοινωνικού οφέλους.
2. Για όσα θέματα δεν ορίζονται στον παρόντα, εφαρμόζεται συμπληρωματικά ο ν. 1667/1986, υπό την επιφύλαξη της παρ. 3 του παρόντος, αν δεν ρυθμίζεται ειδικότερα στο παρόν Κεφάλαιο.
3. Στις Κ.Α.Ε. δεν εφαρμόζονται οι παρακάτω ρυθμίσεις του ν. 1667/1986:
α) Οι αριθμητικοί περιορισμοί για τη σύγκληση γενικής συνέλευσης και την ελάχιστη απαρτία στη γενική συνέλευση, του πρώτου και τελευταίου εδαφίου, αντίστοιχα, της παρ. 3 του άρθρου 5, και η υποχρεωτική αναβολή της συζήτησης θεμάτων που δεν περιλαμβάνονται στην ημερήσια διάταξη, του έβδομου εδαφίου της παρ. 5 του ίδιου άρθρου,
β) η υποχρέωση συγκρότησης τριμελούς επιτροπής ελέγχου της παρ. 1 του άρθρου 7 και η σύγκληση του διοικητικού συμβουλίου του πρώτου εδαφίου της παρ. 2 του άρθρου 7,
γ) οι ρυθμίσεις για τους συνεταιρισμούς της παρ. 4 του άρθρου 9, καθώς και του άρθρου 13,
δ) η λύση του αστικού συνεταιρισμού της παρ. 1 του άρθρου 10. Για τη λύση της Κ.Α.Ε. εφαρμόζεται το άρθρο 6ΙΒ του παρόντος.
4. Όπου στον ν. 1667/1986 αναφέρεται η καταχώριση σε μητρώο, νοείται το «Μητρώο Κοινοτήτων Ανανεώσιμης Ενέργειας και Ενεργειακών Κοινοτήτων Πολιτών» του άρθρου 6Η του παρόντος και δεν απαιτείται εγγραφή, καταχώριση ή ενημέρωση οποιουδήποτε άλλου μητρώου.».

  • 27 Φεβρουαρίου 2023, 13:31 | ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ_ΠΡΑΣΙΝΟΙ_Χ/Φ. Περιβάλλοντος & Ενέργειας

    αντικατάσταση της πρότασης : “Πρωταρχικός σκοπός της Κ.Α.Ε. δεν είναι το οικονομικό κέρδος αλλά η προσφορά στα μέλη της και στις τοπικές περιοχές δραστηριοποίησής της, περιβαλλοντικού, οικονομικού και κοινωνικού οφέλους ” , με το “Αποκλειστικός σκοπός της Κ.Α.Ε. δεν είναι το οικονομικό κέρδος ……….”

  • 26 Φεβρουαρίου 2023, 17:11 | Franjesko_Enviromentally_Concerning_Architect

    Μεταβολή στο άρθρο 10, παραγρ. 1 :
    Αποκλειστικός σκοπός της Κ.Α.Ε. δεν είναι το οικονομικό κέρδος αλλά η προσφορά στα μέλη της και στις τοπικές περιοχές δραστηριοποίησής της, περιβαλλοντικού, οικονομικού και κοινωνικού οφέλους.

  • 25 Φεβρουαρίου 2023, 17:29 | ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΟΛΛΙΑΣ

    Θεωρώ πως πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος τα επιδοτούνται οι ενεργειακές κοινότητες πολιτών. Τουλάχιστον στα έργα virtual net metering τα οποία στην ουσία τροφοδοτούν με πράσινη ενέργεια τις κατοικίες τους.

  • 22 Φεβρουαρίου 2023, 17:10 | The Green Tank

    Πολλαπλοί και επικαλυπτόμενοι ορισμοί ενεργειακών κοινοτήτων (κοινό σχόλιο για τα αρ. 10, 13, 50, 54)
    Δεδομένου του υφιστάμενου νόμου για τις ενεργειακές κοινότητες (ν.4513/2018), η εισαγωγή δύο επιπλέον νέων ορισμών για τις ενεργειακές κοινότητες, οι οποίοι, μάλιστα, είναι αρκετά συναφείς και αλληλεπικαλύπτονται σε αρκετά σημεία, σε δύο διαφορετικές νομοθεσίες (ν.3468/2006 και ν.4001/2011) οδηγεί σε σύγχυση ως προς την σκοπιμότητα της κάθε μορφής και τις διαφορές τους. Με την προτεινόμενη ρύθμιση δημιουργούνται τρεις ορισμοί για ενεργειακές κοινότητες σε τρία διαφορετικά νομοθετήματα και ορίζεται νέο πλαίσιο δραστηριοτήτων για την κάθε κατηγορία. Κατά την εκτίμησή μας το νομοθετικό πλαίσιο για τις ενεργειακές κοινότητες θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο απλό, κατανοητό, εύκολα εφαρμόσιμο και μη γραφειοκρατικό και να προάγει τις συνεργασίες μεταξύ πολιτών, ΜμΕ και τοπικών αρχών με την προϋπόθεση για μη διανομή κερδών. Συνεπώς θεωρούμε ότι αυτός ο σκοπός θα εξυπηρετούνταν καλύτερα με τη διατήρηση ενός ορισμού για τις ενεργειακές κοινότητες, ενώ η διαφοροποίηση που εισάγεται από τις δύο Οδηγίες θα μπορούσε να εξασφαλιστεί εισάγοντας προβλέψεις κατά περίπτωση ανάλογα με τη δραστηριότητα της ενεργειακής κοινότητας και με κριτήριο την εγγύτητα στα έργα ΑΠΕ. Προτάσεις βέλτιστης ενσωμάτωσης των δύο Οδηγιών θα μπορούσαν να είχαν διερευνηθεί επίσης στο πλαίσιο της αξιολόγησης φραγμών και δυνατοτήτων για τις ενεργειακές κοινότητες της χώρας, η οποία προβλέπεται από την παρ.3 του αρ.22 της Οδηγίας 2018/2001 (Οδηγία για τις ΑΠΕ), δεδομένου ότι κάτι τέτοιο προηγούνταν της διαδικασίας ενσωμάτωσης των Οδηγιών.

  • 18 Φεβρουαρίου 2023, 15:05 | Δημήτρης Γλαράκης

    Δηλαδή στο ΓΕΜΗ δεν θα καταχωρούνται;
    Και όταν ζητούνται από μια σειρά κρατικών φορέων πιστοποιητικά ισχύουσας εκπροσώπησης, ισχύοντος καταστατικού κλπ, από που θα λαμβάνονται και με ποια διαδικασία;